Hiusten vaalennus/värjäys - allergiatesti

kemikaalimyrkky

Olen siis atoopikko, ja suunnitelen tässä ensimmäistä kertaa hiusteni värjäystä tai oikeastaan vaalennusta. En uskalla mennä suin päin kampaajalle vaalentamaan ennen testaamista, olenko allerginen hiusvärille. Saako kampaajilta yleensä jonkin allergiatestin tai onko se sama asia jos kokeilen kaupasta ostetun hiusvärin allergiatestillä?

3

608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mars kampaajalle

Kauppojen värit on aika paljon rankempia, kampaajilla on hellävaraisemmat aineet.. Kannattaa käydä kampaajalta kysymässä jos voisi tehdä jonkun testin, kyllä kait pyydettäessä testaavat.

• kampaaja turusta

Kyllä tekevät testejä pyydettäessä. Minulla ainakin monta atooppista asiakasta ja meidän hellävarainen ammoniakiton kestoväri on soveltunut joka ikisellä. Toki kaikkien iho on omanlaisensa. Mutta kannattaa ehkä etsiä kampaamo joka käyttää hellävaraisempaa väriä!

• ei myrkkyä mulle

Niissä kampaamoiden hiusväreissä joissa on mukana hapete, on aina mukana sama vaarallinen aine ku markeiteissa myytävissä eli phenyleenidiamiini. Se on se pigmentinkehittäjä joka saa aikaseks sen että väri muuttuu hiuksissa esim kirkkaanpunaiseksi, mahonginvioletiksi tai mustaksi, etc.

Sillä ei ole mahdollisen allergisen kohtauksen kannalta merkitystä värjääkö hiukset itse kotona vai kampaajalla.
      PPD-allergiaa on vaikea testata koska itse testaaminen voi altistaa juuri sille kohtaukselle. Se 48 h testi mitä pakkausten päällä suositellaan ei takaa sitä etteikö allergista kohtausta voi tulla kun levittää väriä kauttaaltaan lähelle päänahkaa.
      Ja vaikka kampaajat sanoo osaavansa levittää väriä niin ettei sitä mene päänahkaan, niin ne molekyylit mitä ko aineessa on, jää jokatapauksessa hiuksiin huuhtelun jälkeen ja allerginen reaktio voi tulla viivästyneenä, jopa 10 päivän kuluttua.

Ainut ppd:tön kestävä väri on Elumen. Myös henna/indigoseoksella voi värjätä hiuksensä punaisiksi/punaruskeiksi/kastanjanruskeiksi/ mustiksi riippuen seoksen suhteista ja käytetystä tekniikasta.

Itse värjään kotona Elumenilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe