Tienaan yhtä paljon kuin työtön

hilipatihei1

Olen töissä mutta käytännössä saan palkkaa yhtä paljon kuin työtön, työtunnit vähentyi taas n.30 tuntiin 3 viikossa. Eli olen periaatteessa ilmaiseksi töissä. Eipä hirveästi motivoi olla töissä kun tietää että siitä ei makseta käytännössä mitään, saman rahan saa makaamalla kotona. Onko mitään mahdollisuuksia lähteä pois ilman joutumista karenssiin? Tai edes että saisi lyhennetyn karenssin, ei kehtaisi 3kk ilman rahaa olla. Muita töitä olen katsellut mutta eipä sitä mitään ole tarjolla.

18

552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hep hui

Haitkos soviteltua pvrahaa, kun tunnit väheni? Opettelet siinä paperinpyöritystä..

• hilipatihei1

Kyllä hain ja saan mutta ei se muuta tilannetta, saman rahan saisin kun olisin työtön.

• siistijä

Oma tilanteeni vaihtelee, sesongit runsaasti tunteja, talvet hiljaista... Haen tarvittaessa soviteltua. Parempi näinkin kuin joutavana.

• adsfsdfsdf

Jonkinlainen perustoimeentulo joka maksettaisiin kaikille tuloista riippumatta olisi kyllä oikeudenmukaisempi koska työnteosta saatavat lisätulos olisivat aina plussaa.

Nykysysteemi jossa valtava virkamiesten byrokraattiarmeija valvoo pienipalkkaisten/pätkätyöläisten/muuten soviteltua saavien vähäisiä tuloja siinä tarkoituksessa että näiden erilaisia etuuksia ja päivärahoja vähennetään suhteessa kulloisiinkin tuloihin - on kallis ja epäoikeudenmukainen. Eikä myöskään erityisesti kannusta tekemään pienipalkkaisia pätkä/osa-aikatöitä kuten aloittajan kokemuskin tuo ilmi.

Ei sillä että minä olisin mitään poliittista tai yhteiskunnallista muutosta ajamassa, se ei ole minun tehtäväni... Kunhan vain totesin miten asian näen.

• se viisas

Tyhmä Suomessa työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä ja tienaakin enemmän

• TyöHarrastuksena

Ei töitä tosiaan kannata suomessa tehdä muuten kun harrastuksena.

Ota se karenssi ja hae sossusta rahaa.

• Otaselvääitse

Jos tosiaan muka saa yhtä vähän kuin työtön, saa työssäkäyvä sossusta myös kausilipun ja osa tuloista jää huomioimatta. Eli about 150 euroa enemmän kun työtön joka tapauksessa.

Mutta yleensähän nämä "saan saman kuin työtön" kirjoittelut ovat trolleja.

• 5+2
        Otaselvääitse kirjoitti:

Jos tosiaan muka saa yhtä vähän kuin työtön, saa työssäkäyvä sossusta myös kausilipun ja osa tuloista jää huomioimatta. Eli about 150 euroa enemmän kun työtön joka tapauksessa.

Kyllä se pientuloisen osalta pitää aikalailla paikkansa, kun jos vähentää palkasta sen mitä työssäkäyminen maksaa (työmatkat, mahdollisestI tarvitset auton kulkeaksesi töihin, joten auton kaikki kulut, lasten hoito jos lapsia, ym. Maksut jos haluaa kuulua liittoon, eläke.. työmatkoihin kulunut aika, joka tapahtuu omalla ajalla. Vapaa-ajan menetys tulee liian kalliiksi jotta töihin kannattaisi pienituloisen..

• 17+17
        Otaselvääitse kirjoitti:

Ota itse selvää, idiootti.

• siistijä
        Otaselvääitse kirjoitti:

En haje sossusta. Kituuttelen ne huonot kuukaudet. Muutenkin keikkahommissa ajateltavia, ja ihan raadollista, paperihommiakin... eri asia kun on kiinteessä paikassa, ja saa välimatkoiltakin, ym. korvauksen ta:lta. Minun työttömyydestäni iso osa kertyy siirtymistä, ja palkattomasta varallaolosta.
        Kiirekausina 8 h päivään saa lisätä aina sen 2-2,5 h ns. muuta aikaa, jonka on kii tyasioissa.

Mutta silti- pidän ammatista, kun työt hoituu, ei hengitetä niskaan, ja itsekin voi vaikuttaa viikon järjestyksiin, isot keikat yksille päiville, niputtaa muita toisille...

• 767868445
    • qwefrdgtuyiop

Onhan se ihan vtun kivaa olla lainalla syövä opiskelija tai työtön. Rahaa ei ole harrastuksiin tai muuhunkaan. Vaikka jumankauta olisi vähän ruokaa jääkaapissa niin ei ihminen sillä pelkällä ruualla elä. Mielisairaudet iskee, mutta ketäpä rikkaita se kiinnostaa?

• AkaTosaTyötÖn

Niin, siis paljonko tienaat numeroina ? Mä työttömänä tienaan yllättävän hyvin.Oon siitä aiemminkiin palstoilla huudellut. Kumminkin haluan työpaikan ja akateemisen koulutustani vastaavan 3000 tasoisen palkan.

Kun lasketaan kaikki sossun tuet,vuokran maksut, vapautukseni elatusmaksuista (300€/kk) ja kaikki lääkärikäyntini, on tukeni ja nettohyötyni 1500€ kuukaudessa. Vuokra lähes 700€/kk ja ihan AINA sossu huomioi sen.

Nyt kesäkuussa 1700€ koska saan satasen sähkölaskun ja vuoden kotivakuutuksen (sekin 100€) maksuun sossusta.

Elämä on. Mun EI TODELLAKAAN kannata mennä halpatöihin tai osa-aikaisiin töihin. Onneksi eti kun 3000€/kk työpaikka tulee mulle, meen töihin...ihan heti :).

• Vapaus4

3000e/kk on vähän, sulla ei jää kun pari tonttua käteen. Mun raja on 5000€/kk, voin mennä vakituisiin töihin. Sen alle en vapauttani ala menettämään. Muuten pysyn himassa ja raavin pallejani.

• jarkko333

ootko kuullu rahan tienaamisen saloista internetissä. Tämä ei ole ollenkaan niin vaikeaa kuin se kuulostaa. Itse olen harrastanut tätä noin puoli vuotta ja tällä hetkellä tienaan noin 400-500euroa päivätyön lisäksi, oikeastaan parin tunnin hommalla viikossa. www.iigaspike.com sivuilla kerrotaan yksinkertaisesti miten esimerkiksi. PTC (paid to click) tavalla voi turvallisesti päästä tienaamaan. Sivut ovat suomalaiset ja kaikki neuvot kokemuksella annettuja.

• hemHuonotyö

ihan helvetin kauan menee kuin jotain tienaa noissa.
        KOKEMUKSESTA tiedän että mä en saa yhtää referenssiä tai ihmistä mukaan mihinkään tuollaiseen,se on siis satavarma.

SIIS kaikki mitä tekisin noila sivuilla olisin omin voimin ilman että värvään yhtään ketään yhtään mihinkään.EN myöskään uppgreidaa mitään maksuja. SIIS 0.001 dolalria tarjolla mainoksen tuijotuksesta. Eli 10 000 mainosta pitäis tuijottaa jottaa saa 10$. EI KIITOS, mieluummin elän näillä sossun rahoilla kuin myyn aikaani.

• paskaa2013

Että joku ilkeää spämmätä mainos paskaa...

Noita epämääräisiä linkkejä kun tarpeeksi klikkailet niin kone on täynnä viruksia.

Pulloja keräämälläkin hankkii enemmän.

• satutarinaa

itsekkin joskus kokeillu tuota klikkaushommaa, meni kyllä oma aikansa et sai mitään. taitaapa vaan nuo sivuston omistajat tienata jotain. kyllähän netistä rahaa voi saada kohtalaisen helposti, mutta ei taida tuo klikkaushomma olla niistä nopeimmista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2088
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      237
      766
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe