Mistä ulosottomies saa tiedon ja koska?

palaisin työelämään

Jos nyt aloitan palkkatyöt ja olen töissä esim. 1.6 -30.6. Jos palkka tulee 5.7. mennessä minun tililleni. Onko se sosiaaliturvamaksurekisteri, pankki, eläkemaksutili, ennakonpidätysrekisteri vai mistä menee tieto suoraan tai tarkastaako ulosottomies säännöllisesti jotain jostain, mistä työssä olo paljastuu?

Jos olen töissä 1.6.-30.6. Montako päivää minulla on aikaa ennenkuin ulosotto saa tietää työsuhteestani?

7

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemustakin on

Huonolla tuurilla voi saada tietoon heti, joskus on voinut mennä puolikin vuotta ennen kuin huomataan. Verottajan tietoja tarkkailevat ja pankkitilin saldoa varsinkin.
      Tili kannattaa pitää tyhjänä aina.

• palaisin työelämään

Eikö pankissa ole pankkisalaisuus tietosuojana????

• lpokijuhy

Ei ole pankkisalaisuutta, ulosotto saa mennä tilillesi.
      Eka palkan ainakin ehdit tililtäsi nostaa pois, eikä siinä ole edes mitään lainvastaista. Velallisella kun ei ole velvollisuutta ilmoittaa töihin menostaan, jollei vouti sitä nimenomaisesti kysy.

• Tietovaari4488

Jos nyt aloitat työn ja laitat palkan menemään kaverisi, tyttöystäväsi, serkkusi, yms. tilille, ulosotto löytää sinut ensi vuoden lopulla kun tämän vuoden verotus valmistuu. Eli jos tammikuussa aloitat, voit tehdä töitä melkein pari vuotta.

Palkka omalle tilille, niin löytää heti tai muutamassa kuussa, koska nyt sitten sattuukin käymään tilisi läpi. Suoraa yhteyttä pankkiin ei ole, tiedot pitää pyytää.

• 58565

"Jos nyt aloitat työn ja laitat palkan menemään kaverisi, tyttöystäväsi, serkkusi, yms. tilille, ulosotto löytää sinut ensi vuoden lopulla kun tämän vuoden verotus valmistuu. Eli jos tammikuussa aloitat, voit tehdä töitä melkein pari vuotta."

Ulosottomies näkee Eläketuvakeskuksen tiedoista työpaikkasi, vaikka tilillä ei maksuja olisikaan.

• Tietovaari4488
        58565 kirjoitti:

"Jos nyt aloitat työn ja laitat palkan menemään kaverisi, tyttöystäväsi, serkkusi, yms. tilille, ulosotto löytää sinut ensi vuoden lopulla kun tämän vuoden verotus valmistuu. Eli jos tammikuussa aloitat, voit tehdä töitä melkein pari vuotta."

Ulosottomies näkee Eläketuvakeskuksen tiedoista työpaikkasi, vaikka tilillä ei maksuja olisikaan.

"Ulosottomies näkee Eläketuvakeskuksen tiedoista työpaikkasi, vaikka tilillä ei maksuja olisikaan. "

Ok, eli minua kiusanneet ulosottomiehet eivät vain tiedä tätä? Kummallista kun uhkaillaan poliisilla ja uhkasakoilla, ja sitten todetaan varattomaksi, vaikka töypaikan olisi nähnyt Eläketurvakeskuksen tiedoista ihan tuosta vaan... :) Ja olenhan ollut sentään saman suomalaisen ison yrityksen palveluksessa taas puolitoista vuotta.

Taikasanat ovat "ei palkkaa omalle tiliille"! Se toimii, älkää uskoko täällä hädissään selityksiä keksiviä ulosottomiehiä. :D

• hämeen hitaat....

Ulosottopäätös tuli postista ja velkaa lyhennetään palkasta jonka "saan" entisestä työpaikastani. En ole ollut palkkatyössä enää 6kk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1995
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      121
      1715
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      720
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      57
      614
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      204
      575
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      482
    Aihe