Jos nyt aloitan palkkatyöt ja olen töissä esim. 1.6 -30.6. Jos palkka tulee 5.7. mennessä minun tililleni. Onko se sosiaaliturvamaksurekisteri, pankki, eläkemaksutili, ennakonpidätysrekisteri vai mistä menee tieto suoraan tai tarkastaako ulosottomies säännöllisesti jotain jostain, mistä työssä olo paljastuu?
Jos olen töissä 1.6.-30.6. Montako päivää minulla on aikaa ennenkuin ulosotto saa tietää työsuhteestani?
Mistä ulosottomies saa tiedon ja koska?
7
383
Vastaukset
- kokemustakin on
Huonolla tuurilla voi saada tietoon heti, joskus on voinut mennä puolikin vuotta ennen kuin huomataan. Verottajan tietoja tarkkailevat ja pankkitilin saldoa varsinkin.
Tili kannattaa pitää tyhjänä aina.- palaisin työelämään
Eikö pankissa ole pankkisalaisuus tietosuojana????
- lpokijuhy
Ei ole pankkisalaisuutta, ulosotto saa mennä tilillesi.
Eka palkan ainakin ehdit tililtäsi nostaa pois, eikä siinä ole edes mitään lainvastaista. Velallisella kun ei ole velvollisuutta ilmoittaa töihin menostaan, jollei vouti sitä nimenomaisesti kysy. - Tietovaari4488
Jos nyt aloitat työn ja laitat palkan menemään kaverisi, tyttöystäväsi, serkkusi, yms. tilille, ulosotto löytää sinut ensi vuoden lopulla kun tämän vuoden verotus valmistuu. Eli jos tammikuussa aloitat, voit tehdä töitä melkein pari vuotta.
Palkka omalle tilille, niin löytää heti tai muutamassa kuussa, koska nyt sitten sattuukin käymään tilisi läpi. Suoraa yhteyttä pankkiin ei ole, tiedot pitää pyytää.- 58565
"Jos nyt aloitat työn ja laitat palkan menemään kaverisi, tyttöystäväsi, serkkusi, yms. tilille, ulosotto löytää sinut ensi vuoden lopulla kun tämän vuoden verotus valmistuu. Eli jos tammikuussa aloitat, voit tehdä töitä melkein pari vuotta."
Ulosottomies näkee Eläketuvakeskuksen tiedoista työpaikkasi, vaikka tilillä ei maksuja olisikaan. - Tietovaari4488
58565 kirjoitti:
"Jos nyt aloitat työn ja laitat palkan menemään kaverisi, tyttöystäväsi, serkkusi, yms. tilille, ulosotto löytää sinut ensi vuoden lopulla kun tämän vuoden verotus valmistuu. Eli jos tammikuussa aloitat, voit tehdä töitä melkein pari vuotta."
Ulosottomies näkee Eläketuvakeskuksen tiedoista työpaikkasi, vaikka tilillä ei maksuja olisikaan."Ulosottomies näkee Eläketuvakeskuksen tiedoista työpaikkasi, vaikka tilillä ei maksuja olisikaan. "
Ok, eli minua kiusanneet ulosottomiehet eivät vain tiedä tätä? Kummallista kun uhkaillaan poliisilla ja uhkasakoilla, ja sitten todetaan varattomaksi, vaikka töypaikan olisi nähnyt Eläketurvakeskuksen tiedoista ihan tuosta vaan... :) Ja olenhan ollut sentään saman suomalaisen ison yrityksen palveluksessa taas puolitoista vuotta.
Taikasanat ovat "ei palkkaa omalle tiliille"! Se toimii, älkää uskoko täällä hädissään selityksiä keksiviä ulosottomiehiä. :D
- hämeen hitaat....
Ulosottopäätös tuli postista ja velkaa lyhennetään palkasta jonka "saan" entisestä työpaikastani. En ole ollut palkkatyössä enää 6kk.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821995Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1211715- 1801306
- 229720
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 57614
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako204575- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337482