puhelinliittymän vakuusmaksu

Työtön...82

Varmaan moni törmännyt moiseen kun avaa uuden puhelin liittymän niin peritäänkin ensin 300e vakuusmaksu ennen kuin liittymä avataan. Pitää maksaa jos ei ole luottotietoja tai asunut suomessa alle 2v.
Tuo 300 talletetaan operaattorin vakuusmaksutilille ja palautetaan 12kk päästä liittymän omistajalle jos maksanut laskut ajallaan.
Kysyisin että maksetaanko tuosta ajasta korkoa, kun operaattorit noista vakuusmaksuista varmaan saavat itse korkoa kun rahat on vakuusmaksutilillä.

5

851

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

Ei makseta korkoa

• Erkki Etumaksu

Miksi et hanki pre-paid liittymää?
      Niitä saa ihan kioskilta ja mitään vakuuksia ei tarvita. Sinne pitää tietysti muistaa aina ladata rahaa, jos sitä haluaa käyttää.

• tkyky

En tiedä mikä nykyään on systeemi mutta mulla telefinland littymä, joka aikoinaan oli exän nimissä ( ulosoton takia) mutta eron myötä oli siis saatava omiin nimiin, niin ottivat tuon 300 euroa mutta se ei ollut vakuus miksikään ajaksi vaan ennakkomaksu eli siitä vähennettiin tulevien kuukasien maksu. Sama liittymä edelleen ja nykyään tulee laskut niinkuin muillekkin ja se 300 euro on siis käytetty

Minusta oli ihan kohtuullinen vaatimus

• hyvä systeemi

Sonera toimii nykyisin samoin, 300 vakuudeksi ja siitä vähennetään laskut. Tuo nyt pikku raha joku 300 eskoo

• tollot asialla

Mä olen pärjännyt pre paid- liittymällä jo vuosia. Ei tarvitse mitään vakuusmaksuja, eikä osoite- tai henkilötietoja tarvitse ilmoittaa mihinkään. On järjen köyhyyttä maksaa joku vakuussumma teleoperaattorille.
      Liittymiä saa ostettua vaikkapa ärrältä, tai voi tilata netin kautta suoraan operaattorilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe