Varokaa IF-vakuutusyhtiötä!!!! IF:in härski toimintapolitiikka.

Pian IF:n ex-asiakas

Tämä on tositapahtumiin perustuva kertomus IF-vakuutusyhtiön toimintapolitiikasta.
IFotti tammikuussa vakuutuksiaan markkinoidakseen puhelimitse yhteyttä. Vakuutusvirkailija houkutteli useaan otteeseen tulemaan konttoriin neuvottelemaan vakuutusasiakkuuden siirtämiseksi toisesta vakuutusyhtiöstä IF:ille. Kerroin että olen valmis keskustelemaan kahdella ehdolla 1) vakuutusten ehdot aiempiin verrattuina eivät saa heikentyä ja 2) hinnan pitää laskea. Kun tämä luvattiin, suostuin menemään paikalle.

Kahden neuvottelun jälkeen suostuin asiakkuuden siirtoon. Vielä ennen allekirjoitusta kysyin virkailijalta, että onhan niin etteivät ehdot miltään osin heikkene. Virkailija vakuutti näin olevan. Siirsimme vakuutukset IF:iin.

Pari viikkoa sitten mennessämme kesämökillemme havaitsimme, että mökin vesisulku oli avattu ja vesi vuotanut lattioille ja pilannut noin puolet mökin lattioista. Joku oli avannut tahallaan raskaan kaivonkannen alla olevan vesisulun ja aiheuttanut tuhansien litrojen - ehkä kymmenientuhansien - vesien valumisen lattialle.

IF ilmoitti yksioikoisesti, että kyseessä ei ole ilkivalta, vaan joku naapureista on vahingossa avannut sulun. IF:n korvauksista vastaava ilmoitti, etteivät he korvaa vahinkoja, koska heidän mielestään kyseessä ei ole ilkivalta vaan vahinko.

Ilmoitimme, että haemme naapureilta lausunnot, ettei heistä kukaan ole sulkuun koskenut. Näin teimme ja saimme samalla naapureilta lausunnot, joissa naapurit kertoivat kaikenlaisesta, myös vesisulkuihin kohdistuneesta ilkivallasta.

IF:in korvausvastaava jatkoi edelleen samaa tylyä ja lievästi ilmaistuna erittäin asiakasepäystävällistä linjaansa. Hän ilmoitti, että "asiantuntijat tutkivat heillä asiaa" - ei kuitenkaan suostunut kertomaan asiantuntijoiden nimiä, vaan keksi mitä ihmeellisempiä verukkeita ja venkoiluja ettemme pääsisi keskustelemaan "asiantuntijoiden" kanssa.

IF:n kaveri ilmoitti muun muassa yksioikoisesti, "ettei heidän tarvitse mitään todistaa, vaan meidän vahingonkärsineenä pitää todistaa, että kyse on ilkivallasta ". Kun ilmoitin, että mehän olemme jo toimittaneet todisteita ison kasan ja kysyin etteivätkö ne riitä. IF:n vahinkäsittelijä ei suostunut vastaamaan mitään. Kun kerroin totuudenmukaisesti, että juristituttuni, joilla on paljon tuomioistuinkokemusta sekä asianajajina että tuomareina vastaavissa, ovat pitäneet esittämäämme näyttöä vedenpitävänä ja kiistattomana meidän kannaltamme, korvauskäsittelijä jatkoi tylyä ja epäystävällistä linjaansa.

EN OLE KOSKAAN SAANUT YHTÄ EPÄYSTÄVÄLLISTÄ JA ASIAKKAAN KANNALTA TYLYÄ KOHTELUA KUIN IF:ILTÄ OLEN SAANUT! AIVAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ KIEROILUA JA VENKOILUA VASTUUSTA IRTIPÄÄSEMISEKSI!!!

Asian lopullinen päätös on vielä tulematta - ja kesämökkimme on vesivaurion takia mätänemässä käsiimme. Jo nyt voin kuitenkin antaa hyvän neuvon: KIERTÄKÄÄ IF KAUKAA - YHTIÖ ON AIVAN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN EPÄYSTÄVÄLLINEN PALVELUSSAAN JA MIELESTÄNI HUIJAA SUMEILEMATTA IHMISIÄ ASIAKKAIKSEEN. TOIVOTTAVASTI YMMÄRRÄTTE NYT MISTÄ NALLE WAHLROOS REPII RAHAT ISOJEN KARTANOIDEN OSTAMISEEN JA MUUHUN PRÖYSTÄILEVÄN ELÄMÄNTAPANSA YLLÄ PITÄMISEEN - ASIAKKAIDEN SELKÄNÄHASTA!!!!!!

KIERTÄKÄÄ IF KAUKAA - OLETTE PALJON TYYTYVÄISEMPIÄ, JOS VAKUUTUKSENNE OVAT JOSSAKIN MUUALLA.

174

35640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VOI voi

      Saman suuntaisia kokemuksia minullakin on autovakuutuksen kohdalla.
      Selvästä asiasta ei korvattu kuin puolet. Asiaa selvitellessäni uhattiin
      koko korvauksen hylkäämisellä, eikä summa ollut kuin noin 150 euroa.
      Minkä jätti korvaamatta.

      • exifi

        Sama täällä ,auton palovahingossa ,vahingosta kulunut kuukausi ,ja yhä IF miettii , ei ole mitään kuulunut , ihime hommaa.


      • Anonyymi

        Minulla autto lipesi päin puuta torstaina, rahat tilillä seuraavana tiistaina. IF lunasti auton täydestä arvosta oli yllätys minulle koska auto oli ostettu alle 6kk:tta sitten. Tarkastaja kysyi paljonko maksoit kun ostit, sanoin tais olla 13500€ . No löysin muutaman kuukauden kuluttua tallista sen lapun joka roiskuu peilissä siinä luki 12500€ olen tyytyväinen IF:n asiakas


    • IF ei korvaa

      Eipä mitenkään uutta, kun vastassa on vakuutusyhtiö JOS.

      Tapaturmista aiheutuvat vahingot muuttuvat siinä talossa kulumiksi/rappeumiksi, vaikka edes heidän lääkärin nimeä ei lue missään. Ja sitä et mistään saa. Mutta näkemättä tai edes keskustelematta potilaan kanssa heidän lääkäri on niin pätevä, että pystyy kumoamaan erikoislääkäreitten lausunnot suoralta kädeltä.

      Täysin huijari-firma, ihme jos mikään korkeampi virasto ei puutu toimintaa hyvin pian.

      • Syrjivää toimintaa

        Itsellä myös huonoja kokemuksia Ifistä. Hain korvausta sairaanhoitokuluista. Tutulleni oli vastaava leikkaus korvattu mutta minulle ei korvattu. Vetosivat virheeseen toisen tapauksessa. Lopetin kalliin vakuutuksen Ifissä. Kehoitan kiertämään kyseisen yhtiön kaukaa.


      • Kierrä if kaukaa.
        Syrjivää toimintaa kirjoitti:

        Itsellä myös huonoja kokemuksia Ifistä. Hain korvausta sairaanhoitokuluista. Tutulleni oli vastaava leikkaus korvattu mutta minulle ei korvattu. Vetosivat virheeseen toisen tapauksessa. Lopetin kalliin vakuutuksen Ifissä. Kehoitan kiertämään kyseisen yhtiön kaukaa.

        Älkää ottako huippukaskoa ifistä. Niin kauan kaikki meni hyvin kun maksoin kiltisti hirvittävät maksut kuukausittain. Kun alkoi tulla kolhuja jotka oli todistettavasti toisen aiheuttamia niin he pitkin hampain suostuivat yhden kerran korvaamaan vauriot ja sen jälkeen sanoivat yksipuolisesti sopimuksen irti, eli eivät enää myöntäneet huippukaskoa autolleni jonka olivat itse ensin markkinoineet minulle puhelimessa. Syy oli kuulemma se että autoni oli poikkeuksellisen vahinkoaltis. Enhän minä niitä kolhuja parkkipaikoilla ollut aiheuttanut. Että kiitos vaan.Vakuutusyhtiö vaihtui rivakasti. Jos minulla on jatkossa yhtä arvokas auto ja ifistä markkinoidaan minulle huippukaskoa niin se myyjä saa ympäri korvia.


      • Kierrä if kaukaa. kirjoitti:

        Älkää ottako huippukaskoa ifistä. Niin kauan kaikki meni hyvin kun maksoin kiltisti hirvittävät maksut kuukausittain. Kun alkoi tulla kolhuja jotka oli todistettavasti toisen aiheuttamia niin he pitkin hampain suostuivat yhden kerran korvaamaan vauriot ja sen jälkeen sanoivat yksipuolisesti sopimuksen irti, eli eivät enää myöntäneet huippukaskoa autolleni jonka olivat itse ensin markkinoineet minulle puhelimessa. Syy oli kuulemma se että autoni oli poikkeuksellisen vahinkoaltis. Enhän minä niitä kolhuja parkkipaikoilla ollut aiheuttanut. Että kiitos vaan.Vakuutusyhtiö vaihtui rivakasti. Jos minulla on jatkossa yhtä arvokas auto ja ifistä markkinoidaan minulle huippukaskoa niin se myyjä saa ympäri korvia.

        "Korvaamme tuntemattoman ajoneuvon aiheuttamat kolhut pysäköityyn autoosi bonusta alentamatta. Maksat vain omavastuun." Omavastuu, paljonko se oli? Korvasiko seuraavaksi ottamasi vakuutusyhtiö rivakasti tapahtuvia "poikkeuksesllisen vahinkoalttiin autosi parkkipaikakkolhuja? Tuskinpa! Kannattaa palata ifiin. Minä palasin ja kaikki ok, mutta sanoisin, että huippukasko on turhake - sensijaan täyskasko on ok ja selvästi edullisin ja täydellisin ifissä.


      • Anonyymi
        Kierrä if kaukaa. kirjoitti:

        Älkää ottako huippukaskoa ifistä. Niin kauan kaikki meni hyvin kun maksoin kiltisti hirvittävät maksut kuukausittain. Kun alkoi tulla kolhuja jotka oli todistettavasti toisen aiheuttamia niin he pitkin hampain suostuivat yhden kerran korvaamaan vauriot ja sen jälkeen sanoivat yksipuolisesti sopimuksen irti, eli eivät enää myöntäneet huippukaskoa autolleni jonka olivat itse ensin markkinoineet minulle puhelimessa. Syy oli kuulemma se että autoni oli poikkeuksellisen vahinkoaltis. Enhän minä niitä kolhuja parkkipaikoilla ollut aiheuttanut. Että kiitos vaan.Vakuutusyhtiö vaihtui rivakasti. Jos minulla on jatkossa yhtä arvokas auto ja ifistä markkinoidaan minulle huippukaskoa niin se myyjä saa ympäri korvia.

        Meiltä If sanoi yksipuolisesti irti koiravakuutuksen.

        Syy oli tod. näk. se, että kaikki muut vakuutukset siirrettiin toiseen yhtiöön.
        IF teki kiusaa sanomalla irti myös koiran.
        Helppoa on vakuuttaa koira Isissä, mainostavat.


    • bjornin_kukkaroon_ra

      sama täällä

      suomen tryg vakuutukset myytiin iffille, vakuutus vaihtuu heti kun nykyinen kausi loppuu

      • Ei Ifiin

        Näinhän siinä meillekin kävi ja omavastuut ja muut edut heikkeni eli omavastuu nousi 50 ekee ja pelkkästään vuositasolla 80 ekee lisää joten olkaa tarkkana kun matka, koti, ja auto kasko ja muu ehdotus tulee sillä IFi puhuu vakuutuskaudesta ja näin nostaa hintaa,
        Eli meille ainakin netistä löyty heti halvempi vaihtoehto.
        Enitehän tässä ihmetyttää se ettei meiltä kysytty mitään vaan vakuutuskirjat tuli Ifiltä ja sanottiin että netistä löytyy tietoa ja suoravelotus pitää muuttaa e-laskuun ja soitto vakuutusneuvojalle toi tuloksena että meillä on Ifillä vain 200 eken omavastuu ja meillä alennukset kuuluu hintaan ilman erillisiä erittelyjä. En ole missään vakuutusyhtiössä saanut näin heikkoa palvelua kun IFI:llä


    • että näin

      teitkö rikosilmoituksen tästä sulun ilkivaltaisesta avaamisesta? Meillä on IF:n toiminnasta aivan päinvastaiset kokemukset, taloyhtiössä putkirikko meillä tuli IF:ltä korvaukset ilman jupinoita ja naapurit ei saaneet OP-pohjolasta mitään korvauksia vaikka toimitettiin ihan samat paperit

      • Jos sulku kaivossa avataan ilkivallalla tai ilman, ei vesi silti mökin lattialle juokse. Siellä täytyy olla sulut joka tuutin päässä tottakai. If ilmeisesti huomasi, että ilkivaltailmoitus ei ollut asiallinen. Sitäpaitsi, ei kai kukaan mökkinaapuri jälkeenpäin tunnustaisi, että vahingossa avasin. Se tunnustus tapahtuisi heti. Asiallinen vahingonkärsinyt olisi toimittanut ifille poliisitutkinnan tuloksen. Siitähän olisi selvinnyt luultavasti ainakin ilkivallan poissulkeminen.


    • Kusetettu?

      Vastaavia huijauskokemuksia ja korvausvälttelyjä if:fin osalta kokeneena sanon myös että äänestäkää jaloillanne. En suosittele kenellekkään kyseistä firmaa!

      • If:iin todella pettynyt

        Olen ollut If:in asiakas yli 20 vuotta. Huijarifirma on todella, jos olisin tiennyt olisi nuo vuodet asiakkaana jääneet vähemmiksi. Koko ajan korvaukset ovat olleet 100 euron ja kaksi kertaa yli 1000 euron luokkaa. Nämä yleensä imelät virkailijat maksavat ilman että pyytävät kuitteja. Näin antavat näennäis hyvän vakuutusyhtiön kuvan.Sen sijaan, kun kaikki mahdolliset vakuutukset ovat siellä firma on imenyt minulta 2700 euroa vuodessa.

        Kun oli todellinen korvaus eli sienälevyt repeilleet parin vuoden takaisessa maanjäristyksessä, heidän asiantuntija remonttiryhmänsä mielestä maanjäristys ei repeämuä aiheuttanut. Korvaukset olisi olleet 10000 luokkaa. Nyt tällä viikolla kävi ilmi MITEN IF OIKEIN TIETOISESTI KUSETTAA!.Otin Tapiolasta kotivakuutuskartoituksen ja he totesivat, että eikö If:ssä ole ullakkokerroksen neliöitä vakuutettu? SIIS NYT JOS SATTUISI TULIPALO, EI ULLAKKOA KORVATTAISIKAAN. Huh huh! Minulle he ilmoittivat aikoinaan, ettei ullakkotilaa tarvitse vakuuttaa, vaan se korvataan automaattisesti.


      • todellatyhmä
        If:iin todella pettynyt kirjoitti:

        Olen ollut If:in asiakas yli 20 vuotta. Huijarifirma on todella, jos olisin tiennyt olisi nuo vuodet asiakkaana jääneet vähemmiksi. Koko ajan korvaukset ovat olleet 100 euron ja kaksi kertaa yli 1000 euron luokkaa. Nämä yleensä imelät virkailijat maksavat ilman että pyytävät kuitteja. Näin antavat näennäis hyvän vakuutusyhtiön kuvan.Sen sijaan, kun kaikki mahdolliset vakuutukset ovat siellä firma on imenyt minulta 2700 euroa vuodessa.

        Kun oli todellinen korvaus eli sienälevyt repeilleet parin vuoden takaisessa maanjäristyksessä, heidän asiantuntija remonttiryhmänsä mielestä maanjäristys ei repeämuä aiheuttanut. Korvaukset olisi olleet 10000 luokkaa. Nyt tällä viikolla kävi ilmi MITEN IF OIKEIN TIETOISESTI KUSETTAA!.Otin Tapiolasta kotivakuutuskartoituksen ja he totesivat, että eikö If:ssä ole ullakkokerroksen neliöitä vakuutettu? SIIS NYT JOS SATTUISI TULIPALO, EI ULLAKKOA KORVATTAISIKAAN. Huh huh! Minulle he ilmoittivat aikoinaan, ettei ullakkotilaa tarvitse vakuuttaa, vaan se korvataan automaattisesti.

        "Kun oli todellinen korvaus eli sienälevyt repeilleet parin vuoden takaisessa maanjäristyksessä, heidän asiantuntija remonttiryhmänsä mielestä maanjäristys ei repeämuä aiheuttanut. Korvaukset olisi olleet 10000 luokkaa. "

        Mitä sontaa! Suomessa ei ole ollut tuollaisia maanjäristyksiä! Olisit nyt saman tien väittänyt tsunamiksi? :D!

        "Otin Tapiolasta kotivakuutuskartoituksen ja he totesivat, että eikö If:ssä ole ullakkokerroksen neliöitä vakuutettu? SIIS NYT JOS SATTUISI TULIPALO, EI ULLAKKOA KORVATTAISIKAAN. Huh huh! Minulle he ilmoittivat aikoinaan, ettei ullakkotilaa tarvitse vakuuttaa, vaan se korvataan automaattisesti."

        Luehan tuo tekstisi uudestaan, niin SAATAT jopa tajuta, miksi Ifilla ei tarvitse ilmoittaa kellarin/ullakon neliöitä.


      • OlkaaTarkkoja

        Huonon kokemuksen jälkeen lopetin pitkän asiakkuuden Ifissä 2002. Tapiolaan siirron ehtona oli, että vakuutusturva ei heikkene ja hinta hieman laskee. Näin virkailija vakuutti käyvän, kun keskittää vakuutukset. Virkaili pyysi valtakirjan, että voisi lopettaa vanhat vakuutukset, johon hieman ihmetellen suostuin.
        Palkkatyön ohella minulla oli yritystoimintaa ja toisessa vakuutusyhtiöstä oli ollut pitkään mm. vakuutus työkyvyttömyyden varalle. Muutaman kuukauden kuluttua sairastuin ja parin vuoden kuluttua tuli työkyvyttömyyseläkepäätös. Vakuutuksia oli iso nippu, mutta Tapiolan virkailija oli lopettanut myös vakuutuksen työkyvyttömyyden varalle eikä tilalla ollut mitään. Sairastumisessa ei ollut kyse tapaturmasta. Tapiolasta oli kyllä täysajan tapaturmavakuutusta.
        Vakuutuspaketin hinta laski kepulikonsteilla. Tapiolan vakuutusten rakenne oli hieman erilainen eikä tullut jälkikäteen tarkistettua joka yksityiskohtaa. Saamatta jäi nykyisessä hintatasossa n. 35.000 euroa, joka sairastumisen aiheuttamassa elämäntilanteessa olisi ollut tarpeen.


      • hahahhaahava
        If:iin todella pettynyt kirjoitti:

        Olen ollut If:in asiakas yli 20 vuotta. Huijarifirma on todella, jos olisin tiennyt olisi nuo vuodet asiakkaana jääneet vähemmiksi. Koko ajan korvaukset ovat olleet 100 euron ja kaksi kertaa yli 1000 euron luokkaa. Nämä yleensä imelät virkailijat maksavat ilman että pyytävät kuitteja. Näin antavat näennäis hyvän vakuutusyhtiön kuvan.Sen sijaan, kun kaikki mahdolliset vakuutukset ovat siellä firma on imenyt minulta 2700 euroa vuodessa.

        Kun oli todellinen korvaus eli sienälevyt repeilleet parin vuoden takaisessa maanjäristyksessä, heidän asiantuntija remonttiryhmänsä mielestä maanjäristys ei repeämuä aiheuttanut. Korvaukset olisi olleet 10000 luokkaa. Nyt tällä viikolla kävi ilmi MITEN IF OIKEIN TIETOISESTI KUSETTAA!.Otin Tapiolasta kotivakuutuskartoituksen ja he totesivat, että eikö If:ssä ole ullakkokerroksen neliöitä vakuutettu? SIIS NYT JOS SATTUISI TULIPALO, EI ULLAKKOA KORVATTAISIKAAN. Huh huh! Minulle he ilmoittivat aikoinaan, ettei ullakkotilaa tarvitse vakuuttaa, vaan se korvataan automaattisesti.

        If korvaa ullakkolla olevat tavarasi. Olet ilmeisesti vaihtanut yhdestä huijarifirmasta toiseen kun noin sinua nenästä vetävät:D Lähitapsalla oikeen "ullakkovakuutus" kuuluu pakettiin:D:D:D


    • vakuuttaja...

      Minulla on pääsääntöisesti hyviä kokemuksia IF:istä, vakuutuspäätökset tulevat yleensä saman arkipäivän aikana ja rahat muutaman päivän kuluessa. Yhden ainoan kerran on päätös kestänyt, mutta asia hoidettiin kuntoon kun siitä huomautin. Kun on useampia vakuutuksia niin joskus tulee päällekkäisyyksiä, olen saanut asiallista neuvontaa mistä vakuutuksesta kannattaa korvausta hakea.

      Ilkivaltaisuuden olisit voinut osoittaa tekemällä asiasta rikosilmoituksen, tällöin poliisi tutkii asian ja joko osoittaa syyllisen tai toteaa ettei syyllistä löydy.

      Laajemmissa vahingoissa kannattaa itse tilata paikalle vahinkokartoittaja joka laatii raportin vakuutusyhtiölle, asiantuntijan raportissa on myös aina ehdotus miten vahinko olisi korjattava. Sitten korvauspäätös ja mahdolliset rajaukset kirjallisesti, tällöin ei tule yllätyksiä.

      Vakuutusasioissa pitää itselläkin olla asiantuntemusta.

    • Harmillista

      Rupes vaan mietityttämään tämä sulun aukaisu, oliko siellä mökissä putki hajonnut, joku hana sisälläkin jäänyt auki? Putket jäätänyt ja haljennut? Mökki ollut kylmillään talven?

    • Hepuli8

      Samanlaiset tunnelmat täällä. Minä siirrän vakuutukset ilman muuta pois tuosta kusetusfirmasta.
      Autovahingot heiltä kyllä hoituvat. Niissä kun ei yleensä mitään pysty kyseenalaistamaan mitään.
      Onko sinulla muuten oikeusturvavakuutus?
      Vie asia eteenpäin oikeusteitse ja kuluttaja-asiamiehen kautta.

    • IF pettää

      Olen pettynyt IF:n korvausasioiden jkäsittelyyn ja vakuutuksien myynntimenettelyyn

      Auton uusarvovakuutuksesta korvattiin uusi auto pienemmällä moottorikoolla (halvemmalla) vaikka samanlaisia oli vielä myynnissä ja vakuutusehtojen mukaan ensisijaisti korvataan samanlaisella. Kysyttäessä miksi näin tehtiin If ei antanut mitään vastausta.

      Vapaa-ajan vakuutuksessa on IF:llä samassa vakuutuskirjassa kaksi vapaa-ajan vakuutusta toinen järjestösopimuksen kautta. If on nämä myynyt konttorissaan .On turhaan maksettu yli 6 vuotta tapaturman hoitokuluista kahteen kertaan vuosittain eli kahdesta vakuutuksesta koska se tietysti korvataan vain kerran. Kylä raha kelpaa IF:lle keinoja kaihtamatta. Kysyttäessä
      asiaa ilmoitettiin että pitää reklamoida kirjeitse IF.lle ei voida hoitaa reklamatiota
      sähköpostitse eikä IF:n kansion kautta.
      Aivan kohta entinen ifiläinen .Kaikki oli vielä hyvin Teollisuusvakuutuksen kanssa joka hoiti korvaukset nopeasti ja vetkuttelematta mutta sama meno ei jatkunut IF:n kanssa.

      • Vahingosta viisastun

        If.lä on näitä omia juttuja joita kannattaa kysellä asiantuntijalta ei If.n asiakaspalvelusta.
        Esim jos otat kaskon ja sinulla on Bonuksia niin sitä ei anneta kaskon koko hinnasta vaan If.n omasta määräämästä niinsanotusta Törmäysturvasta joka on 1600€ kaskosta = 669€ josta saat sen Bonus alennuksen, eli mitä kattavampi kasko sitä vähemmän saat Bonus alennusta.
        Myöskin jos sulla on lunastusturva niin huomioi merkintä että "Omavastuu määräytyy sen mukaan, mistä vahingosta on kysymys", niin luultavasti yllämainitussa tapauksessa käynyt näin.
        Myöskin If. ei korvaa täyskaskolla jos autoasi kolhii pysäköintipaikalla joku toinen auto.
        Eli he myyvät ninsanottua eri parkki vakuutusta joka kumminkin vaatii että sinun pitää toteen näyttää et se on tapahtunut siinä pysäköinti paikalla joten että voit todistaa sen niin valokuvaat autosi ensin ja tietysti todistajat siihen ja sitten kun tuut paikalle niin vahingon taphduttua soita poliisi paikalle äläkä missään tapauksessa koske autoosi.


      • herääjo

        Ja Ifin vikako on se, että et itse ole hoksannut katsoa liittosi vakuutusetuja? Heh, tietysti se on Ifin vika taaaas.. JA toisaalta olisit ollut oikeutettu saamaan pysyvän haitan ja kuoleman korvaukset tuplana. Että se siitä päällekkäisyydestä.


      • etoleviisastunut
        Vahingosta viisastun kirjoitti:

        If.lä on näitä omia juttuja joita kannattaa kysellä asiantuntijalta ei If.n asiakaspalvelusta.
        Esim jos otat kaskon ja sinulla on Bonuksia niin sitä ei anneta kaskon koko hinnasta vaan If.n omasta määräämästä niinsanotusta Törmäysturvasta joka on 1600€ kaskosta = 669€ josta saat sen Bonus alennuksen, eli mitä kattavampi kasko sitä vähemmän saat Bonus alennusta.
        Myöskin jos sulla on lunastusturva niin huomioi merkintä että "Omavastuu määräytyy sen mukaan, mistä vahingosta on kysymys", niin luultavasti yllämainitussa tapauksessa käynyt näin.
        Myöskin If. ei korvaa täyskaskolla jos autoasi kolhii pysäköintipaikalla joku toinen auto.
        Eli he myyvät ninsanottua eri parkki vakuutusta joka kumminkin vaatii että sinun pitää toteen näyttää et se on tapahtunut siinä pysäköinti paikalla joten että voit todistaa sen niin valokuvaat autosi ensin ja tietysti todistajat siihen ja sitten kun tuut paikalle niin vahingon taphduttua soita poliisi paikalle äläkä missään tapauksessa koske autoosi.

        "Esim jos otat kaskon ja sinulla on Bonuksia niin sitä ei anneta kaskon koko hinnasta vaan If.n omasta määräämästä niinsanotusta Törmäysturvasta joka on 1600€ kaskosta = 669€ josta saat sen Bonus alennuksen, eli mitä kattavampi kasko sitä vähemmän saat Bonus alennusta."

        Hahahaha! Ei ole totta...

        Luepas nyt tämä: kaskoissa bonus on VAIN JA AINOASTAAN sen takia, että jos kolari sattuu, ja se on oma vika, niin se bonus tippuu. Kerrotko vielä, olisiko oikeutettua asiakasta kohtaan, että bonus tippuisi, jos autosi kohtaisi ilkivaltaa tai joutuisi vaikka käyttämään hirviturvaa? TIETYSTI bonus on sidottu törmäysturvaan kaikkialla ja aina. Siihen bonusoikeudellinen kasko perustuu.

        Jättäisin ehkä kirjoittamatta, jos on noin perusasiat hukassa. Teit itsestäsi aika hauskan!:D

        "Myöskin jos sulla on lunastusturva niin huomioi merkintä että "Omavastuu määräytyy sen mukaan, mistä vahingosta on kysymys", niin luultavasti yllämainitussa tapauksessa käynyt näin."

        Omavastuun saa itse päättää törmäysturvaan ja eri vahingoissa on eri omavastuu. Eli jos omavastuu on törmäysturvassa 500 € ja hirvivahingossa 200 €, niin tietysti omavastuu määräytyy vahingon mukaan.

        Saanko kysyä, ajatteletko sinä lainkaan, vai mistä tässä on kyse..?

        "Myöskin If. ei korvaa täyskaskolla jos autoasi kolhii pysäköintipaikalla joku toinen auto.
        Eli he myyvät ninsanottua eri parkki vakuutusta joka kumminkin vaatii että sinun pitää toteen näyttää et se on tapahtunut siinä pysäköinti paikalla joten että voit todistaa sen niin valokuvaat autosi ensin ja tietysti todistajat siihen ja sitten kun tuut paikalle niin vahingon taphduttua soita poliisi paikalle äläkä missään tapauksessa koske autoosi."

        No ei tietenkään korvaa, jos täyskaskossa ei ole pysäköintiturvaa. Mitähän siellä on taas päässä liikkunut..?

        Ja meinaatko että asiakkaalla ei ole näyttövelvollisuutta vahingosta? Johan sen tietää tyhmempikin, että kun autoa on kolhittu, niin se on rikos ja siihen soitetaan poliisi paikalle.

        Voi toista, että ihan piti näyttää toteen, että vahinko tapahtunut. Että ei tullut tuhannet eurot tilille kuin manulle illallinen soittosi jälkeen.?

        Huoh.,...................


      • Mätäpäitä

        if pettää, vakuutusyhtiö ON VELVOLLINEN TARKISTAMAAN ETTEI VAKUUTETULLE TULE PÄÄLLEKKÄISIÄ VAKUUTUKSIA.


      • Mätäpäitä

        if pettää, vakuutusyhtiö on VELVOLLINEN TARKISTAMAAN ETTEI ASIAKKALLE TULE PÄÄLLEKKÄISTÄ TURVAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Josprojos
        herääjo kirjoitti:

        Ja Ifin vikako on se, että et itse ole hoksannut katsoa liittosi vakuutusetuja? Heh, tietysti se on Ifin vika taaaas.. JA toisaalta olisit ollut oikeutettu saamaan pysyvän haitan ja kuoleman korvaukset tuplana. Että se siitä päällekkäisyydestä.

        HEHHEH. Vakuutusyhtiön velvollisuus on tarkistaa ettei tule päällekkäistä turvaa.
        vaikka kyllä ne kaiken vastuun sysää asiakkaalle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • etoleviisastunut kirjoitti:

        "Esim jos otat kaskon ja sinulla on Bonuksia niin sitä ei anneta kaskon koko hinnasta vaan If.n omasta määräämästä niinsanotusta Törmäysturvasta joka on 1600€ kaskosta = 669€ josta saat sen Bonus alennuksen, eli mitä kattavampi kasko sitä vähemmän saat Bonus alennusta."

        Hahahaha! Ei ole totta...

        Luepas nyt tämä: kaskoissa bonus on VAIN JA AINOASTAAN sen takia, että jos kolari sattuu, ja se on oma vika, niin se bonus tippuu. Kerrotko vielä, olisiko oikeutettua asiakasta kohtaan, että bonus tippuisi, jos autosi kohtaisi ilkivaltaa tai joutuisi vaikka käyttämään hirviturvaa? TIETYSTI bonus on sidottu törmäysturvaan kaikkialla ja aina. Siihen bonusoikeudellinen kasko perustuu.

        Jättäisin ehkä kirjoittamatta, jos on noin perusasiat hukassa. Teit itsestäsi aika hauskan!:D

        "Myöskin jos sulla on lunastusturva niin huomioi merkintä että "Omavastuu määräytyy sen mukaan, mistä vahingosta on kysymys", niin luultavasti yllämainitussa tapauksessa käynyt näin."

        Omavastuun saa itse päättää törmäysturvaan ja eri vahingoissa on eri omavastuu. Eli jos omavastuu on törmäysturvassa 500 € ja hirvivahingossa 200 €, niin tietysti omavastuu määräytyy vahingon mukaan.

        Saanko kysyä, ajatteletko sinä lainkaan, vai mistä tässä on kyse..?

        "Myöskin If. ei korvaa täyskaskolla jos autoasi kolhii pysäköintipaikalla joku toinen auto.
        Eli he myyvät ninsanottua eri parkki vakuutusta joka kumminkin vaatii että sinun pitää toteen näyttää et se on tapahtunut siinä pysäköinti paikalla joten että voit todistaa sen niin valokuvaat autosi ensin ja tietysti todistajat siihen ja sitten kun tuut paikalle niin vahingon taphduttua soita poliisi paikalle äläkä missään tapauksessa koske autoosi."

        No ei tietenkään korvaa, jos täyskaskossa ei ole pysäköintiturvaa. Mitähän siellä on taas päässä liikkunut..?

        Ja meinaatko että asiakkaalla ei ole näyttövelvollisuutta vahingosta? Johan sen tietää tyhmempikin, että kun autoa on kolhittu, niin se on rikos ja siihen soitetaan poliisi paikalle.

        Voi toista, että ihan piti näyttää toteen, että vahinko tapahtunut. Että ei tullut tuhannet eurot tilille kuin manulle illallinen soittosi jälkeen.?

        Huoh.,...................

        "No ei tietenkään korvaa, jos täyskaskossa ei ole pysäköintiturvaa. Mitähän siellä on taas päässä liikkunut..?" Mut kyse oli huippukaskosta, jossa on pysäköintiturva. Ei tietenkään rahat syyttä suotta poksahda tilille. Kolhu täytyy todeta ja korjataan vakuutusyhtiön määräämässä paikassa.


    • Jorma Koski

      Ifi koittaa kiertää kaikin keinoin täysin selvissäkin tapauksissa korvaukset. itselläni on myös huonoja kokemuksia kyseisestä vakuutusyhtiöstä.
      Valehtelua ja kieroilua sekä korvausasioihin liittyvien paperien "hukkumista" ja täysin ala-arvoista asiakaspalvelua.
      Palvelu on mitä miellyttävintä ja suorastaan mielistelevää myyntipuolella mutta korvauspuolella onkin toinen ääni kellossa.
      En voisi suositella Ifin vakuutuksia pahimmalle vihollisellekkaan edes tonnin seteli-ilme naamalla.
      http://tinyurl.com/nv7z5hf

    • Varokaa POP Vakuutus

      VAROKAA POP VAKUUTUSTA (huijaa liikennevakuutuksen prosenteissa)
      Netin kautta tarjotaan vakuutusta halpaan hintaan, mutta todellisuudessa kun lasku tulee, hinta onkin jotain ihan muuta !!!

      Hirveätä selittelyä oli sitten puhelimessa, että he katsoo prosentteja jotenkin muuten kuin muut vakuutusyhtiöt. Niin tietysti katsoo, koska tarkoituksena on nimenomaan HUIJATA ASIAKKAITA.

    • If- uskomaton

      Minulle tapahtui pieni tapaturma. Lääkärikin totesi sen lääkärintodistuksessa vapaa-ajan tapaturmaksi. If ei suostu korvaamaan 100 euron lääkärilaskua vapaa-ajan tapaturmavakuutuksestaan, koska heidän mukaan lääkäri on väärässä eikä vamma ole tapaturma.

      Soitin mielenkinnosta vakuutus- ja rahoitusneuvontaan. Kertoessani tapaukseni he olivat aluksi yllättyneet vakuutusyhtiön päätöksestä. Kertoessani yhtiön nimen, niin jotenkin jäi sellainen käsitys, että sen kuultuaan, he ymmärsivät(?)

      • IF - uskottava on

        Vakuutusehdoissa määritellään tapaturma. Se on eri asia, kuin puhekielinen ilmaisu "tapaturma". Vakuutusyhtiöt ovat maan sivu katselleet omia ehtojansa läpi sormien. On siis korvattu tapaturma, vaikka vakuutusehtojen mukaan voisi väittää loukkaantumista "vahingoksi" mutta ei ehtojen määrittelemäksi "tapaturmaksi". Siis sellaista vähän leppoisempaa tulkintaa yksityishenkilöiden kohdalla... IFillä on sellainen maine, että se on alkanut tulkita näitä ehtoja siten, kuin ne on kirjoitettu. Jos tapaturma ei IFin käsityksen mukaan täytä vakuutusehtojen tapaturma-määritettä, IF kieltäytyy korvaamasta.

        Mehän emme tiedä (eikä se meille kuulukaan) millainen tapaturma sinulla oli ja millä syyllä IF eväsi korvauksen. Tokihan IF asian sinulle perusteli.


      • If uskomaton
        IF - uskottava on kirjoitti:

        Vakuutusehdoissa määritellään tapaturma. Se on eri asia, kuin puhekielinen ilmaisu "tapaturma". Vakuutusyhtiöt ovat maan sivu katselleet omia ehtojansa läpi sormien. On siis korvattu tapaturma, vaikka vakuutusehtojen mukaan voisi väittää loukkaantumista "vahingoksi" mutta ei ehtojen määrittelemäksi "tapaturmaksi". Siis sellaista vähän leppoisempaa tulkintaa yksityishenkilöiden kohdalla... IFillä on sellainen maine, että se on alkanut tulkita näitä ehtoja siten, kuin ne on kirjoitettu. Jos tapaturma ei IFin käsityksen mukaan täytä vakuutusehtojen tapaturma-määritettä, IF kieltäytyy korvaamasta.

        Mehän emme tiedä (eikä se meille kuulukaan) millainen tapaturma sinulla oli ja millä syyllä IF eväsi korvauksen. Tokihan IF asian sinulle perusteli.

        Niin, kyseessä oli äkillinen, ennalta arvaamaton ulkoisen tekijän (liikkeen estävä) aiheuttama vamma. If ei tarvinnut päätöksen tekoon edes lääkärinlausuntoa. Juttelin hetken korvauskäsittely osaston kanssa. Kysyin, voiko asiasta keskustella tarkemmin. Vastaus oli jyrkkä ei. Kysyin tarkemmin, onko joku jonka kanssa voin keskustella asiasta ja ao. vakuutuksesta. Asiakaspalvelija siirsi puhelun tyynesti myyntiin. Siinä sitten myyjän kanssa ihmeteltiin, miksi sinne minut siirrettiin.

        Myöskin asiakaspalvelun suhtautuminen oli minulle ihan uusi kokemus.... Ajat ovat muuttuneet siinä, miten asiakkaaseen suhtaudutaan.

        Toki eihän minun ole mikään pakko pitää jatkossa vakuutuksiamme If:ssä.


      • Vakuutusyhtiöt
        IF - uskottava on kirjoitti:

        Vakuutusehdoissa määritellään tapaturma. Se on eri asia, kuin puhekielinen ilmaisu "tapaturma". Vakuutusyhtiöt ovat maan sivu katselleet omia ehtojansa läpi sormien. On siis korvattu tapaturma, vaikka vakuutusehtojen mukaan voisi väittää loukkaantumista "vahingoksi" mutta ei ehtojen määrittelemäksi "tapaturmaksi". Siis sellaista vähän leppoisempaa tulkintaa yksityishenkilöiden kohdalla... IFillä on sellainen maine, että se on alkanut tulkita näitä ehtoja siten, kuin ne on kirjoitettu. Jos tapaturma ei IFin käsityksen mukaan täytä vakuutusehtojen tapaturma-määritettä, IF kieltäytyy korvaamasta.

        Mehän emme tiedä (eikä se meille kuulukaan) millainen tapaturma sinulla oli ja millä syyllä IF eväsi korvauksen. Tokihan IF asian sinulle perusteli.

        Sama mikä hyvään vakuutusyhtiö.Honkamökkiä Honkamökkiä niiden johtajat rakentelee lisää asiakkaiden rahoilla.Pistetään paras Syyttäjä oikeuteen Firman puolesta ja taas honkamökki valmistuu.Vakuutusyhtiön syyttäjä tottakai kylään mikä on lypsänyt rahat asiakkailta.NÄIN SE MENEE!!!!!


      • Anonyymi

        Vakuutus- ja Rahoitusneuvonta FINE on pankkien ja vakuutusyhtiöiden itsensä "ylläpitämä" toimija. Kaikki suositukset käytännössä myötäilevät vakuutusyhtiön alkuperäistä päätöstä. Jos, siis jos he vahingossa olisivatkin eri mieltä päätöksestä, niin vakuutusyhtiö voi todeta ettei FINEn suositukset sido niitä mitenkään. Mutta asiakkaille (FINEN suositusta pyytäneille) vakuutusyhtiöt, saatuaan "yllättäen" heidän päätöstään myötäilevän suosituksen, kertovat mielellään suosituksen olevan lopullinen päätös, josta ei voi enään valittaa mihinkään.
        Säästäkää siis itseänne, älkää vaivautuko hakemaan apua FINE:ltä.


    • IF - uskottava on

      No johan oli taas tarina.

      >> Niin, kyseessä oli äkillinen, ennalta arvaamaton ulkoisen tekijän (liikkeen estävä) aiheuttama vamma. If ei tarvinnut päätöksen tekoon edes lääkärinlausuntoa. Juttelin hetken korvauskäsittely osaston kanssa >>

      Ensinnäkin, IF ei ole tehnyt mitään päätöstä, koska et ole edes hakenut korvausta. "Juttelin vähän jonnen kanssa..." - ei ole mikään korvaushakemus. Jos joku sanoo sinulle puhelimessa, että "ei ole korvattava vahinko" - kyseessä ei ole vakuutusyhtiön päätös. Kyseessä on asiakkaan tiedustelu ja siihen annettu vastaus.

      "Äkillinen, ennalta arvaamaton ja ulkoisen tekijän aiheuttama vamma" on lähes aina korvattava tapaus. Jos neuvoja pystyi sanomaan sinulle heti kättelyssä että "ei korvata", niin olet möhlinyt jotakin aivan täydellisesti. Olet keksinyt pöhköjä satuja tai ymmärtänyt suunnilleen 200% kaikesta väärin.

      Tee nyt ensin se kirjallinen (tai netissä) vahinkoilmoitus ja puhu vasta sitten.

      Muistan uraltani tapauksen, jossa oli kyse vastuuvakuutuksesta. Asiakas soitti vakuutusyhtiöönsä ja kertoi vahingosta. Virkailija kysyi sitten, että oliko asiakas omasta mielestään syyllinen tähän vahinkoon. Asiakas todisteli virkailijalle, miten koko vahinko oli silkka sattumaa, eikä hän varsinaisesti aiheuttanut vahinkoa, se "vain tapahtui". Kun virkailija kysyi oliko asiakas aiheuttanut vahingon huolimattomuuttaan, vastaus oli "ei". Kyseessä oli puhdas vahinko. Ei, hän ei koe olevansa vastuussa tapahtuneesta. Ei, hän ei koe olevansa korvausvelvollinen, koska kyse oli pelkästä sattumasta. Jne, jne. Kun asiakas oli sitten tyytyväisenä vetänyt henkeä, niin virkailija kertoi kirjoittaneensa selostuksen ylös ja kertoi vastauksen tulevan n. viikon sisällä. Tulihan se hylkäys sieltä. Ei korvata, koska asiakkaalla ei ollut korvausvelvollisuutta ja koska asiakas oli toiminut huolellisen miehen lailla. Vastuuvakuutus korvaa ainoastaan, jos asiakkaan puolella olisi tuottamus, siis huolimattomuus, lievä sääntöjen rikkominen tms. Kannatti olla fiksu puhelimessa. Siinä virkailija vähän vedätti urpoa ja urpo kaivoi itsensä syvemmälle ja syvemmälle kuoppaan.

      • If-uskomaton

        Itse asiassa minä tiedän tapauksen ;-)

        Kirjallinen hakemus on tehty. Kirjallinen korvauspäätös on saatu. Korvauspäätöstä varten ei tarvittu lääkärintodistusta.

        Puhelimitse oltu yhteydessä korvausosastoon, jossa ilmoitettiin hyvin tylysti, ettei mitään aihetta korvauksenmaksuun.

        Omalta osaltani olen nyt ollut yhteydessäsiis hoitaneeseen korvausosastoon Ifissä ja pyytänyt lisäselvitystä, joita en saanut.

        Nyt on prosessissa seuraava vaihe menossa. Menen täysin virallisen muutoksenhakuohjeen mukaan.

        VIRKAILIJOIDEN kanssa olen jutellut vain korvausosaston käsittelijän kanssa sekä kyseisen virkailijan yhdistettyä puhelun myyjälle, kun halusin kysyä asiasta tarkemmin.

        Vakuutus ala ei ole minulle tuntematon;-)

        Tämä prosessi käydään periaatteesa loppuun asti.

        Totean vain loppuun vastaavaa en ole kokenut minkään muun vakuutusyhtiön kanssa en yrityksen edustajana tai yksityishenkilönä.


      • if uskomaton
        If-uskomaton kirjoitti:

        Itse asiassa minä tiedän tapauksen ;-)

        Kirjallinen hakemus on tehty. Kirjallinen korvauspäätös on saatu. Korvauspäätöstä varten ei tarvittu lääkärintodistusta.

        Puhelimitse oltu yhteydessä korvausosastoon, jossa ilmoitettiin hyvin tylysti, ettei mitään aihetta korvauksenmaksuun.

        Omalta osaltani olen nyt ollut yhteydessäsiis hoitaneeseen korvausosastoon Ifissä ja pyytänyt lisäselvitystä, joita en saanut.

        Nyt on prosessissa seuraava vaihe menossa. Menen täysin virallisen muutoksenhakuohjeen mukaan.

        VIRKAILIJOIDEN kanssa olen jutellut vain korvausosaston käsittelijän kanssa sekä kyseisen virkailijan yhdistettyä puhelun myyjälle, kun halusin kysyä asiasta tarkemmin.

        Vakuutus ala ei ole minulle tuntematon;-)

        Tämä prosessi käydään periaatteesa loppuun asti.

        Totean vain loppuun vastaavaa en ole kokenut minkään muun vakuutusyhtiön kanssa en yrityksen edustajana tai yksityishenkilönä.

        Kiitän sinua If -uskottava on.

        Olet ilmeisesti läheisesti tekemisissä If:n kanssa tai If henkilöstö seuraa tätä keskustelua.

        Olen juuri saanut tiedon, että If on pyytänyt lääräriasemalta, jossa kävin ensiavussa, lääkärinlausuntoa asiasta.

        Asian tekee sinänsä mielenkiitoiseksi se, että minulla on If:stä kirjallinen kielteinen korvauspäätös sekä suullinen käsittelijän kertoma tieto, että asia on heidän näkemyksen mukaan yksiselitteinen, eikä aiheuta korvauksenmaksua.

        Uskomaton on netin merkitys tänä päivänä


    • iffin asiakas

      Menetin kaiken ja kaikki oli vakuutettu iffissä, sain vain kuulla vittuilua eri kusipäiltä ja kaikki paperini 'hävisivät'. Poliisi tai muu taho tietää etten ole syyllistynyt mihinkään, sylnykuppina yrittävät pitää on mennyt melkein puoli vuotta ei penniäkään, ei syytä. Syön ilmaisruokaa, nyt riittää tapan itseni tömän takia

      • Anonyymi

        Kuules Vakuutusfirmat, tuomarit , poliisit on vapaamuureita yhdessä päättävät asiasi puolestasi. Sinulle jää vain maksamisen ilo!


    • savonseli

      No tottakai teidän tehtävä on hommata näyttö tapahtuneelle. Eihän todistustaakka toimi niin, että If todistaa, etteikö näin olisi tapahtunut, herran jumala..

      Teittekö rikosilmoituksen? Miksi ette tehneet? Tarvitseeko vielä ihmetellä miksi If ei korvannut?

      Meille If on korvannut aina kaiken pienistä vahingoista isoihin pamauksiin. Kaikki on toiminut moitteettomasti!

    • petetty1

      Pohjola on vielä surkeampi vakuutusyhtiö.

    • iftosiaanif

      IF oli tuossa nostanut n. 400 euron hintaiset autovakuutukset "tuosta vaan" 620 euroon. Pitää ostaa vakuutukset uudestaan netissä saadakseen edullisemmat 400 euron hinnat takaisin. Ei oikein mukavalta vaikuta.

    • Meitsikki

      Kuka tietää, millainen yhteistyösopimus on Ammattiliitto PRO:lla ja Ifillä?
      vakuutuskirjassa teksti: "Saatte if etuohjelman mukaisen 11 % alennuksen järjestöasiakkaille".
      Saankin, paitsi sairauskuluvakuutuksesta, jossa vuosimaksu on yli 900 euroa, sitä ei
      herunut. Kun kysyin siitä, virkailija irvaili puhelimessa että "jos if pro-laiselle jotain
      alennusta antaa, niin ihan vain hyvähyvyyttään". PRO lta vastattiin puhelimessa että
      yhteistyösopimus on päättynyt 2012, sähköpostitse en ole saanut vastausta, samanlaista venkoilua kuin ifiltä kysyessä. If ei ole vastannut sähköpostitse, yksittäinen virkailija sanoi puhelimessa, että sopimusta pron kanssa ei ole.
      Näyttää siltä että sopimus on päättynyt, if käyttää sitä vielä myyntivalttina.
      Tietäisikö joku onko tällainen laillista? saako vakuutusyhtiö valehdella vakuutuskirjassa ja mainoksissaan? PRO kimpassa mukana?

    • systeri1942

      Tapiola on vielä pahempi. Yli kaksikymmentä viestiä on lähetetty, mutta aina uutta pyyntöä pyydetään ja välillä ei löydy sitäsuntätä. Karseaa palvelua. Taitaa kaikki vakuutusyhtiöt ottaa vain maksun mutta ei korvata mitään.

    • NITROVAARI

      IF:n nettipalvelussa ilmeisesti vakuutusvirkailijat ovat provisiopalkalla, koska vastaukset ovat ihan mitä sattuu. Kysymykseen vastataan aivan mielivaltaisesti yleisellä tasolla, jotta saadaan vastattujen viestien lukumäärä, ja näin ollen provisio suuremmaksi.

      Liikennevakuutuslaskussani oleva summa oli väärä, samoin laskutettava ajankohta pelkästään merkinnällä "vakuutus päättynyt XX.XX .XXXX"".

      Kysymykseni: Miltä päiviltä perittävä summa koostuu ?

      IF vastaa: "laskutetaan niistä päivistä jolloin auto on liikennekäytössä"

      Kysymykseni uudestaan: Pyydän vastausta kolmeen kysymykseen:
      1. mistä päivästä mihin (antakaa päivämäärät)
      2. montako päivää kyseisellä välillä.
      3. mikä on päivämaksu ja kokonaissumma.

      IF vastaa: laskutetaan xx kpl päivistä, vuosimaksulla xxx €.
      Sekä antaa päivämääriä jolloin auto on ollut liikennekäytöstä pois.

      Kysymykseni uudestaan: Voisitteko vastata vain esittämääni kysymykseen. vastauksessa antamanne vuosimaksu on väärä, sekä päivien lukumäärä virheellinen. Pyydän lukemaan kysymykseni, miltä päiviltä laskutettava summa muodostuu, en päivämääriä jolloin auto on liikennekäytöstä pois.

      IF vastaa: Valitettavasti antamamme vuosimaksu oli virheellinen. Valitettavasti emme saa laskullenne oikeita päivämääriä.

      Kysymykseni uudestaan: Alkuperäiseen kysymykseeni IF:n vastaukset ovat olleet "valitettavasti vuosimaksu on virheellinen, valitettavasti emme saa oikeita päivämääriä laskulle. Lähettämässänne vastauksessa luetellaan, pois liikennekäytöstä, aikoja.
      Oman kirjanpitoni sekä Trafilta saamani listan mukaan liikennekäytöstä poissa ajanjaksoja on muitakin kuin antamanne. Eli liikennekäytöstä pois jaksoja on mm. xx.xx ja xx.xx

      IF vastaa: Huomasin että asianne on käsittelyssä tarkastajilla. Otamme sinuun yhteyttä myöhemmin.

      IF:stä kaveri soittaa: Hän lupaa selvittää asian perinpohjin. Ilmoitin kaverille että koska olen autoharrastaja ja useampien vakuutusten maksaja niin itselläni on hyvin tarkka Excel-päiväkohtainen kirjanpito kaikista autoistani. Hän lupasi lähettää pikaisesti selvityksen asiasta, sekä palata sen jälkeen asiaan. Puhelu kesti n. yli 30 minuuttia

      Sain selvityksen noin viikon kuluttua. Jotain yli 20 sivua, mm. vanhoja vakuutuskirjoja vuodelta 2013 lähtien , nämä eivät edes millään lailla kuulunet koko asiaan. Sen lisäksi siinä oli lista ko. auton liikennekäytöstä pois- ja käytössä ajankohdista.

      IF:stä kaveri soittaa toisen kerran. Kysyy olenko löytänyt saamastani aineistosta vastaukset kysymyksiini. Olin vähän aikaa hölmistyneenä, hänenhän se piti selvittää. Vedin syvään henkeä ennen kuin kysyin, etkö sinä itse huomaa mikä tässä mättää. Listassasi on samalla päivämäärällä alkanut liikennekäytöstä pois ja -käytössä jakso.
      Tämähän suorastaan hyppää silmille. Kaveri miettii hetken ja vastaa, "kun nää päivämäärät ei oikein pidä paikkaansa". Voi taivas, siitähän tässä on alunperinkin ollut kyse, että teidän päivämääränne eivät pidä paikkaansa.
      Sanoin että ota nyt kalenteri kouraan ja mennään niiden päivämäärien mukaan jotka Trafilta sain (varmistin sillä ettei omassa kirjanpidossani ole käynyt virhettä).
      Aloitetaan yhden jakson laskenta. Kaveri laskee käytössäolo päiviä, kun tullaan kuun 31 päivän kohdalle hän laskee senkin. Hei hei! älä nyt sitä laske huomautin, vakuutuspäiviksi lasketaan 30 pv kuukaudessa.
      Tästä jo huomasin ettei hänen tietonsa ole kummoisetkaan vakuutusasioista. Kysyin onko tämä selvitys hänen itsensä tekemä, Vastauksena oli "sain sen laskutuksesta" Tämäkin puhelu kesti yli 30 minuuttia.

      Toisenkin autoni laskutushinnassa oli virhettä.
      Siitäkin käytiin varmaan kysymys / vastaus leikki kahdeksaan kertaan.

      Pyysin kaverilta pikaisesti uutta selvitystä, sekä mainitsin että lähetän
      IF:lle virallisen reklamaation asiasta. Kaveri lupasi selvityksen 4 päivän kuluessa. Ei kuulunut. Koska selvitystä ei tullut sovittuna aikana tulkitsin sen kieltäytymiseksi IF: puolelta. Lähetin reklamaation IF:lle sekä ilmoitin lähettäväni tämän koko jutun Vakuutus valitus- lautakunnalle.

      Soitto IF:stä kolmannen kerran: Aiemman kaverin esimies (nainen) lupaa selvittää asian ja käydä yhdessä kaikkien IF:n puolelta vastauksia antaneiden kesken.
      Keskustelu kesti jälleen yli 30 min

      Joka kerran kun IF:stä tieto että nyt asia on kunnossa niin olen saanut uuden laskun ja vanha peruttiin. Näitä peruttuja laskuja on varmaan joku 5 kappaletta. Itselläni on E-laskutus. Viimeisin saamani lasku näkyy pankissani merkinnällä "lasku peruttu lähettäjän toimesta"

      No eihän tää juttu tähän loppunut. Sain tekstiviestin IF:ltä "Emme ole saaneet suoritustanne laskusta eräpäivä 15.12. Kehotamme maksamaan heti välttääksenne viivästysmaksun. Yst. terv IF

      Yhteydenotto IF:iin: Ilmoitin virkailijalle etten ole saanut kyseistä laskua.
      Tyttö tarkistaa ettei heiltä näköjään olekaan kyseinen lasku lähtenyt. "mutta maksa se sillä edellisellä laskulla, summa on sama"
      Ilmoitin että ei käy. lähettäkää se uusi lasku,tarkistan että se on on OK
      ennen kuin maksan sen
      JATKUU

      • NITROVAARI

        IF ilmoittaa että koska autollanne on niin paljon muutoksia, niin järjestelmämme ei ole pysynyt mukana. Nämä muutokset todellisuudessa 4 kpl vuodessa.
        Koska kyse on viimeisestä 1/4 jaksosta ja sitä ennen laskutukset päivämäärineen ovat olleet kutakuinkin oikeat, niin käsitykseni on että nämä sotkut johtuvat niitä järjestelmään syöttävien henkilöiden tarkkaavaisuudesta, tai sen puutteesta ja ammattitaidosta (en pidä esim. nettivastaajien ammattitaitoa kovinkaan "hääppösenä")

        Koska IF ilmoitti ettei heidän järjestelmänsä pysy mukana muutoksissa (vaikka oma Excell kirjanpitoni suoriutuu loistavasti tästä) päätin ottaa uuden vakuutuksen TURVASTA.

        Turvan sivuilla yritän tarjota IF:llä hyllyllä ollutta 65% bonusta uuteen liikennevakuutukseen. Systeemihän pelaa siten että automaattinen hakupyyntö lähtee Turvalta IF:iin jossa pyydetään ko auton vahinkohistoriaa. "Vahinkohistoriaa ei löydy" IF:ltä saatu vastaus.

        Eli mennään 0% bonuksilla. Kysyessäni Turvasta kenestä tämä nyt oikein on kiinni. Turvan mukaan IF:stä. joka ei ole antanut vahinkohistoriaa.

        Otin yhteyttä IF:iin. Kysyin auton, josta bonus pitäisi siirtää, bonus prosenttia, sekä miksi Turvalle on ilmoitettu ettei vahinkohistoriaa löydy. IF ilmoittaa että kyseisen auton bonusprosentti on 60 ja käyttöpäiviä 185. Eli auton "hyllyllä" oleva bonus on 60%.

        Otin uudestaan yhteyttä IF:iin ja ilmoitin että bonusprosentti ja käyttöpäivät ovat viimekaudelta ja oikeuttavat nyt olevalle kaudelle
        65% bonusta (IF:n käyttöpäivien lukumäärä väh.140) koska auto on jopa ollut vielä käytössä nyt kuluvassa olevalla kaudella.

        IF:n vastaus taas puuta heinää "bonuksen määräytyminen on vakuutusyhtiökohtainen"
        IF:n mukaan Turvan pitää pyytää heiltä kirjallisena bonus ja vahinkohistoria.

        En ole vielä Turvalle välittänyt IF:n kantaa koska "tappelu" on vielä kesken IF:n kanssa. Laitoin IF:lle viestin jossa taas "rautalangasta" piti vääntää edellisen vakuutuskauden alku- ja loppupäivämäärä miltä ajalta bonusnousuun oikeuttavat päivät on ansaittu.

        Aiemmin ne vastaukset jotka osoittivat virkailijan olevan "ihan kuutamolla" tulivat melkein heti. Nyt kun heidän pitäisi ajatella mitä kysytään ja vastata siihen, niin meneekin useampi päivä.

        EIHÄN TÄÄ JUMALAUTA OLE MITÄÄN AVARUUSTIEDETTÄ.
        Tulee mieleen että onkohan tää ihan tarkoituksellista. Eihän toi koko IF:n porukka voi olla noin tyhmää.


      • närkästynyt

        Muutakaa hyvät ihmiset vakuutukset pois IF- vätä se ei korvaa vesivahinkoja.
        Näin on


      • Mätäpäitä
        NITROVAARI kirjoitti:

        IF ilmoittaa että koska autollanne on niin paljon muutoksia, niin järjestelmämme ei ole pysynyt mukana. Nämä muutokset todellisuudessa 4 kpl vuodessa.
        Koska kyse on viimeisestä 1/4 jaksosta ja sitä ennen laskutukset päivämäärineen ovat olleet kutakuinkin oikeat, niin käsitykseni on että nämä sotkut johtuvat niitä järjestelmään syöttävien henkilöiden tarkkaavaisuudesta, tai sen puutteesta ja ammattitaidosta (en pidä esim. nettivastaajien ammattitaitoa kovinkaan "hääppösenä")

        Koska IF ilmoitti ettei heidän järjestelmänsä pysy mukana muutoksissa (vaikka oma Excell kirjanpitoni suoriutuu loistavasti tästä) päätin ottaa uuden vakuutuksen TURVASTA.

        Turvan sivuilla yritän tarjota IF:llä hyllyllä ollutta 65% bonusta uuteen liikennevakuutukseen. Systeemihän pelaa siten että automaattinen hakupyyntö lähtee Turvalta IF:iin jossa pyydetään ko auton vahinkohistoriaa. "Vahinkohistoriaa ei löydy" IF:ltä saatu vastaus.

        Eli mennään 0% bonuksilla. Kysyessäni Turvasta kenestä tämä nyt oikein on kiinni. Turvan mukaan IF:stä. joka ei ole antanut vahinkohistoriaa.

        Otin yhteyttä IF:iin. Kysyin auton, josta bonus pitäisi siirtää, bonus prosenttia, sekä miksi Turvalle on ilmoitettu ettei vahinkohistoriaa löydy. IF ilmoittaa että kyseisen auton bonusprosentti on 60 ja käyttöpäiviä 185. Eli auton "hyllyllä" oleva bonus on 60%.

        Otin uudestaan yhteyttä IF:iin ja ilmoitin että bonusprosentti ja käyttöpäivät ovat viimekaudelta ja oikeuttavat nyt olevalle kaudelle
        65% bonusta (IF:n käyttöpäivien lukumäärä väh.140) koska auto on jopa ollut vielä käytössä nyt kuluvassa olevalla kaudella.

        IF:n vastaus taas puuta heinää "bonuksen määräytyminen on vakuutusyhtiökohtainen"
        IF:n mukaan Turvan pitää pyytää heiltä kirjallisena bonus ja vahinkohistoria.

        En ole vielä Turvalle välittänyt IF:n kantaa koska "tappelu" on vielä kesken IF:n kanssa. Laitoin IF:lle viestin jossa taas "rautalangasta" piti vääntää edellisen vakuutuskauden alku- ja loppupäivämäärä miltä ajalta bonusnousuun oikeuttavat päivät on ansaittu.

        Aiemmin ne vastaukset jotka osoittivat virkailijan olevan "ihan kuutamolla" tulivat melkein heti. Nyt kun heidän pitäisi ajatella mitä kysytään ja vastata siihen, niin meneekin useampi päivä.

        EIHÄN TÄÄ JUMALAUTA OLE MITÄÄN AVARUUSTIEDETTÄ.
        Tulee mieleen että onkohan tää ihan tarkoituksellista. Eihän toi koko IF:n porukka voi olla noin tyhmää.

        Ihan samanlaisia kokemuksia, If ei vastaa kysymyksiin vaan siitä vierestä ja jaarittelee epäolennaisista asioista rivikaupalla, toistaa itsestäänselvyyksiä. Vääriä laskuja ja virheellisiä vakuutuskirjoja tulee solkenaan. Alennukset if laskee YLE 900.9 vastaisesti eikä suostu korjaamaan. Paljastuisiko siitä että Prolaisen liittoalennus on Ifissä 1 % joistakin vakuutuksista. Pro-alennus 1960 € vakuutuslaskussa oli 10,7€. Meni pronkin maine tämän kumppanin kanssa.
        Ei voi käsittää mihin yhtiö tällä kaikella pyrkii. Jos olisin rikas, haastaisin jossan oikeuteen.


      • Anonyymi
        NITROVAARI kirjoitti:

        IF ilmoittaa että koska autollanne on niin paljon muutoksia, niin järjestelmämme ei ole pysynyt mukana. Nämä muutokset todellisuudessa 4 kpl vuodessa.
        Koska kyse on viimeisestä 1/4 jaksosta ja sitä ennen laskutukset päivämäärineen ovat olleet kutakuinkin oikeat, niin käsitykseni on että nämä sotkut johtuvat niitä järjestelmään syöttävien henkilöiden tarkkaavaisuudesta, tai sen puutteesta ja ammattitaidosta (en pidä esim. nettivastaajien ammattitaitoa kovinkaan "hääppösenä")

        Koska IF ilmoitti ettei heidän järjestelmänsä pysy mukana muutoksissa (vaikka oma Excell kirjanpitoni suoriutuu loistavasti tästä) päätin ottaa uuden vakuutuksen TURVASTA.

        Turvan sivuilla yritän tarjota IF:llä hyllyllä ollutta 65% bonusta uuteen liikennevakuutukseen. Systeemihän pelaa siten että automaattinen hakupyyntö lähtee Turvalta IF:iin jossa pyydetään ko auton vahinkohistoriaa. "Vahinkohistoriaa ei löydy" IF:ltä saatu vastaus.

        Eli mennään 0% bonuksilla. Kysyessäni Turvasta kenestä tämä nyt oikein on kiinni. Turvan mukaan IF:stä. joka ei ole antanut vahinkohistoriaa.

        Otin yhteyttä IF:iin. Kysyin auton, josta bonus pitäisi siirtää, bonus prosenttia, sekä miksi Turvalle on ilmoitettu ettei vahinkohistoriaa löydy. IF ilmoittaa että kyseisen auton bonusprosentti on 60 ja käyttöpäiviä 185. Eli auton "hyllyllä" oleva bonus on 60%.

        Otin uudestaan yhteyttä IF:iin ja ilmoitin että bonusprosentti ja käyttöpäivät ovat viimekaudelta ja oikeuttavat nyt olevalle kaudelle
        65% bonusta (IF:n käyttöpäivien lukumäärä väh.140) koska auto on jopa ollut vielä käytössä nyt kuluvassa olevalla kaudella.

        IF:n vastaus taas puuta heinää "bonuksen määräytyminen on vakuutusyhtiökohtainen"
        IF:n mukaan Turvan pitää pyytää heiltä kirjallisena bonus ja vahinkohistoria.

        En ole vielä Turvalle välittänyt IF:n kantaa koska "tappelu" on vielä kesken IF:n kanssa. Laitoin IF:lle viestin jossa taas "rautalangasta" piti vääntää edellisen vakuutuskauden alku- ja loppupäivämäärä miltä ajalta bonusnousuun oikeuttavat päivät on ansaittu.

        Aiemmin ne vastaukset jotka osoittivat virkailijan olevan "ihan kuutamolla" tulivat melkein heti. Nyt kun heidän pitäisi ajatella mitä kysytään ja vastata siihen, niin meneekin useampi päivä.

        EIHÄN TÄÄ JUMALAUTA OLE MITÄÄN AVARUUSTIEDETTÄ.
        Tulee mieleen että onkohan tää ihan tarkoituksellista. Eihän toi koko IF:n porukka voi olla noin tyhmää.

        Tuo on nimenomaan tarkoituksellista. Käsittämätön yhtiö tuo IF.


    • hypyri

      Miten ihmeessä tätä tyyppiä jaksaa kuunnella sen puoli tuntia, jonka jokainen puhelu kestää.

    • Nitrovaari

      Suurin osa ajastahan meni kun yritin kaverille selittää mitkä kohdat laskussa on väärin. Kun ei mennyt jakeluun oikein millään.
      Tätä kun oli pakko jankata niin kauan että kaveri ymmärsi, että kyse on sentään satasien väärästä laskutuksesta.

      Aiemmin tyttö vastasi topakasti että nyt se lasku on oikein ja se PITÄÄ MAKSAA. Ilmoitin että lasku on edelleen väärä, enkä tule KOSKAAN maksamaan väärin hinnoiteltua laskua, enkä pidä yleensä koko ilmoituksen sävystä.

      Kun jokainen vakuutus ja päivä piti kaverille erikseen yksitellen käydä läpi, sekä kerrata jokainen viesti ja vastaus yksitellen ja moneen kertaan ennen kuin kaveri ymmärsi (vai ymmärsikö sittenkään). Niinkin yksinkertainen asia kuin bonusnousu ei vaan tunnu millään menevän perille. Jankataan samaa shittiä. Tyypillinen vastaus joka pätee kaikkiin esittämääni kysymyksiin on "vakuutusten hinnoittelu on ajoneuvokohtainen, bonuskertymä on vakuutusyhtiökohtainen jne.

      ps. viimeisintä laskua en ole vielä saanut. Aiemmin olen saanut esimieheltä tietoa että laskutuspäivämääriä he eivät pysty näyttämään oikein.

    • Ifpetkuttaa

      Äitini kaatui taloyhtiön pihassa ja todettiin että tämä maksetaan vastuuvahinkovakuutuksesta joka on huoltoyhtiöllä. Ennen maksujen suorittamista jouduin toimittamaan heille äitini psta vaikka minkälaista todistusta ja dokumenttia. Äitini nimittäin sai tuosta tärähdyksestä viisi aivoverenvuotoa ja makaa loppuelämän hoivakodissa kummatkin jalat ja käsi halvaantuneena. If:ltä tuli myönteinen päätös heidä asiantuntijan tutkinnan jälkeen ja maksut alettiin suorittaa äidilleni, tuli myös kertakorvaus väliaikaisesta haitasta ja maininta että vuoden päästä voi hakea pysyvän haitan korvausta. Pari päivää ennen vuoden aikajanan tulemista täyteen tuli heiltä uusi päätös ettei enää korvata mitään.

      Ihmettelen vain kuinka paljon If rahastaa vakuutuksilla ja vanhukset joiden psta kukaan ei hae korvauksia heille jää rahaa voitoiksi. Aika raakaa toimintaa ja en voi ymmärtää kuinka monenlaisia "asiantuntijoita"heillä on kun toinen puoltaa ja sitten toinenei puollakkaan. Kannattaa todella miettiä laitatteko vakuutuksena Ifiin, tässäkin tapauksessa vastuuvakuutuksen maksaja maksoi ensin ja sitte ei, eli Ifillä ei pystytä näköjään päättämään mikä on ok ja mikä ei.

      Sellainen pitää vielä mainita, että vakuutusvirkailija jonka kanssa asioin kysyi moneen otteeseen eikö äitini voisi ottaa yhteyttä, onko hän käynyt kotona jne. Idiootti kysymyksiä vaikka moneen otteeseen olin kertonut äitini tilanteen, eivät edes suostuneet tulla katsomaan äitini tilannetta.

      IlmiannaJaa
      1 Vastaus KIRJOITA VASTAUS

      Gaselli100
      27.12.2015 21:24
      UUSI
      Hei, ensimmäisenä osaanottoni suruusi.

      Sitten aiheeseesi:

      Tästähän voisi haastaa vakuutusyhtiöt keskustelemaan ohjelmaan, kuinka he tutkivat asiakkaidensa tiloja jotka ovat ottaneet esim. Tapaturmavakuutuksen, kuinka he voivat ja tarkistava ettei mitään ole tapahtunut. Varsinkin vanhukset jotka ovat yksin eivätkä voi ajaa asiaansa itse, ovat aivan avuttomia tälläisen tilanteen edessä, mikä on kohdannut äitiäsi. Nämähän ovat maksaneet vuosia vakuutusmaksuja ja ne jäävät vakuutusfirman kassalaatikkoon, eikä tarvitse mitään maksaa kun kukaan ei kysy perään.

      Sinun tapauksessa en kyllä voi ymmärtää kuinka vakuutusyhtiö voi maksaa ja sitten lopettaa maksamisen, tuntuu että pelaavat omaan pussiin.

      Huomenna otan selvää omista vakuutuksistani, sillä ne ovat Ifi:ssä ja jos saan ristiriitaisia vastauksia, niin sanon varmasti ne sieltä irti.

      Kiitos että jaoit tämä täällä ja jaksamisia.

      IlmiannaJaa
      LISÄÄ KOMMENTTI
      Vastaa alkuperäiseen viestiin

      If ja vanhukset, järkytyin
      Äitini kaatui taloyhtiön pihassa ja todettiin että tämä maksetaan vastuuvahinkovakuutuksesta joka on huoltoyhtiöllä. Ennen maksujen suorittamista jouduin toimittamaan heille äitini psta vaikka minkälaista todistusta ja dokumenttia. Äitini nimittäin sai tuosta tärähdyksestä viisi aivoverenvuotoa ja makaa loppuelämän hoivakodissa kummatkin jalat ja käsi halvaantuneena. If:ltä tuli myönteinen päätös heidä asiantuntijan tutkinnan jälkeen ja maksut alettiin suorittaa äidilleni, tuli myös kertakorvaus väliaikaisesta haitasta ja maininta että vuoden päästä voi hakea pysyvän haitan korvausta. Pari päivää ennen vuoden aikajanan tulemista täyteen tuli heiltä uusi päätös ettei enää korvata mitään.
      Ihmettelen vain kuinka paljon If rahastaa vakuutuksilla ja vanhukset joiden psta kukaan ei hae korvauksia heille jää rahaa voitoiksi. Aika raakaa toimintaa ja en voi ymmärtää kuinka monenlaisia "asiantuntijoita"heillä on kun toinen puoltaa ja sitten toinenei puollakkaan. Kannattaa todella miettiä laitatteko vakuutuksena Ifiin, tässäkin tapauksessa vastuuvakuutuksen maksaja maksoi ensin ja sitte ei, eli Ifillä ei pystytä näköjään päättämään mikä on ok ja mikä ei.
      Sellainen pitää vielä mainita, että vakuutusvirkailija jonka kanssa asioin kysyi moneen otteeseen eikö äitini voisi ottaa yhteyttä, onko hän käynyt kotona jne. Idiootti kysymyksiä vaikka moneen otteeseen olin kertonut äitini tilanteen, eivät edes suostuneet tulla katsomaan äitini tilannetta.

      Eli kaksi asiaa mitkä minua tässä jäi vaivaamaan ovat
      1/ miten jo tehdyn päätökseen voi tulla kesken kaiken muutos
      2/ mielenkiintoista että tämä tapahtu 2pvä ennen vuosipäivän täyttymistä
      3/ kertaakaan en ole saanut heidän "asiantuntija" lääkäreiden nimiä jotka ovat tehneet päätöksen, ensin puoltavan ja sitten yhtäkkiä kielteisen
      Kaikkein hauskinta tässä on se että kuinka asiakas, olkoon se yritys tai yksityishenkilö voi luottaa että Ifillä on se oikea asiantuntijanpäättämässä asian joka on Ifille edullisin vaihtoehto

      • Ifpetkuttaa

        Tuli tuohon kopioitua yksi vastauskin jonka Gaselli oli itselleni laittanut, kiitos Gaselli


    • MasamiesZ

      Minulla on Ifistä ihan hyvät kokemukset. Neuvoivat jopa vaihtamaan kotivakuutuksen Fenniaan, joka tarjosi olennaisesti halvemmalla samansisältöisen paketin.
      Surkeaa toimintaa on ollut Pohjolalla ja Tapiolalla. Molempia kartan kuin ruttoa. Fennia on ollut halpa ja joustava.

      • laskin_excelillä

        >> Minulla on Ifistä ihan hyvät kokemukset. Neuvoivat jopa vaihtamaan kotivakuutuksen Fenniaan, joka tarjosi olennaisesti halvemmalla samansisältöisen paketin. >>

        Minullakin on IFistä vain hyviä kokemuksia. Niinikään Fennia tarjosi minullekin "olennaisesti halvempaa" kotivakuutusta. Mutta, toisin kuin sinulla, sen vakuutuksen ehdot olivat merkittävästi heikommat, kuin IFin kotivakuutuksessa (laaja turva). Siispä kotarikin on yhä IFissä.


      • Anonyymi
        laskin_excelillä kirjoitti:

        >> Minulla on Ifistä ihan hyvät kokemukset. Neuvoivat jopa vaihtamaan kotivakuutuksen Fenniaan, joka tarjosi olennaisesti halvemmalla samansisältöisen paketin. >>

        Minullakin on IFistä vain hyviä kokemuksia. Niinikään Fennia tarjosi minullekin "olennaisesti halvempaa" kotivakuutusta. Mutta, toisin kuin sinulla, sen vakuutuksen ehdot olivat merkittävästi heikommat, kuin IFin kotivakuutuksessa (laaja turva). Siispä kotarikin on yhä IFissä.

        Tämä taitaa olla if virkailijan kirjoitus...minulle ei if maksanut korvauksia , vaikka vakuutusturvalautakuntakin niin suositteli


    • ifIFIFpopoPOHJOLA

      IF firmassa asiakas on kiusankappale ja virkailijat ja lääkärit paranoidisia ilmeisesti lapsena kaltoinkohdelluita ja koulukiusattuja.
      Pomot valittu Ukrainasta tai Venäjältä jne.
      Yrityskulttuuri ihan /c:eestä.
      Varokaa sanon minä.
      Tapaturmapäätökset vailla mitään asiantuntemusta.

    • erty344

      if-vakuutusyhtiö on hyvin huono maksaja, koettu kun if-vakuutettu auto ajoi kolarin kanssani.

    • Hävettääollaifiläinen

      Tiedän kokemuksesta, koska olen talossa duunissa (ja hävettää sanoa se), että tuossa kyseisessä "vanhus kaatuu ja loukkaantuu vakavasti" on luultavasti toimittu niin, että vältetään isot korvaukset ja tapellaan vaikka raastuvasssa asti, kunhan ei tarvitse maksaa korvausta. Ahdistaa olla tällaisessa paikassa töissä, jossa ihmisiä suorastaan huijataan.

      Niin ja aiemmin joku kai mainitsikin; kyllä, vakuutukset myydään kausihinnoin, ja vuosihinta voi olla aivan eri. Mutta myyjä onkin vastuussa myymästään tuotteesta vain ehkä noin 9 päivää. Sen jälkeen hän on palkkionsa "ansainnut".

      • oikeaifiläinen

        Jos todella olisit ifiläinen niin tietäisit puhuvasi täyttä puppua. Vakuutukset myydään vuosihinnoin, mistä ihmeestä revit myyjä vastuussa 9 päivää ?


    • kaksiasuntoa

      Mitäs tästä sanotte!Ostettiin asunto-osake,otettiin ifiltä laaja kotivakuutus.Nyt kun on asuttu kaksi vuotta,nurkat alkoi homehtua.Otin yhteyttä isännöitsijään,joka kävi katsomassa.Kuukausi kului,soitin terveystarkastajalle,joka suositteli poismuuttoa siksi aikaa kunnes seinät on aukaistu ja korjattu,toteaa että asunnon eristeet ovat puutteelliset.Isännäitsijä kysyi onko kotivakuutusta,korvaa kuulemma ainakin suurimman osan väliaikaisesta asumisesta aiheutuvista kuluista.Soitin yhtiöön,käskivät laittaa kuntoarvioraportin kunhan se saadaan.Poismuuttamiseen ei sanonut mitään...itse ajattelen että tämä kuuluisi taloyhtiön vastuuvakuutuksesta korvattavaksi.Mitä olette mieltä`,vai ratkeaako asia vasta raportin jälkeen?Muutettiin asunnosta pois,odotellaan...

      • Mätäpäitä

        If rekisteriotteessani on kaksi sopimusta samalla sopimusnumerolla.

        Jossassa kaikki on mahdollista.


      • Mätäpäitä

        Mainos,"if yhteistyöjärjestön jäsen saa meiltä enemmän etuja", älkää menkö halpaan. If etuohjelma,
        esim. AMMATTILIITTO PRON jäsenenä sinulla on "mahdollisuus saada alennuksia
        omiin henk koht vakuutuksiisi". Juu, joihinkin, ja ALENNUS ON 1 %. Minulla 1990 euron vakuutuksista mahdollistui 10,70 € alennus pron ansiosta. Ammattiliitto, Pro If.
        If/Pro yhteistyö on jos-"mahdollisuus".
        Kun maksan lottorivin minulla on mahdollisuus voittaa lotossa.
        Onkohan monilla liitoilla tällainen suhde vakuutusyhtiöihin?
        If osaisin ajatella, epäilisin lahjontaa.


    • Mätäpäitä

      Käsittämätöntä kieroilua, samaa mieltä, irvailua ja mölötystä, asian vierestä höpötystä, pikkuperkeleitä kaikki tyyni, ei kannata soittaa kalliiseen numeroon, ota yhteyttä kansion kautta, ei niitten ppuheesta saa tolkkua.

      • Mätäpäitä

        ifin kynsiin joutuu kun ostaa kalevan myöntämän henkivakuutuksen tai tapaturmavakuutuksen. kierrä siis myös kaleva kaukaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • toimii-se

      Hyvin toimi kun koira sairastui. Lääkärikuluja tonni korvattiin ja kolmessa päivässä oli rahat tilillä kun lähetti vain valokuvan kuitista ne riitti. Koira kyllä kuoli ja sain sen 1000€ päälle mikä oli kuoleman tapauksen johdosta eli 2000€ tuli 200€ omavastuulla takaisin juuri.

    • EiMitäänRajaa

      OP on suomalaisten vihollinen ja samoin ifi.
      Turun seudulle puuhataan OP-toimesta todellista rahastusautomaattia.
      OP-oma sairaala. Potilaat valikoituvat tietysti vakuutusasiakkaista ja mielellään omista.
      Yhteiskunnan panos tulee olemaan merkittävä mikäli tämä p..ska tulee menemään läpi.

      • Anonyymi

        Hyvä veli hyvä veli,, Kaikki korvaus lääkärit työskentelevät jo nyt osin vakuutusyhtiöiden listoilla. Oikeus, poliisi, lääkärit vakuutus pomot, metsäjätit, osa eduskunastamme toimii yhden ja saman vapaamuurari järjestön sääntöjen alaisina. Ylenmillä asteilla veljeä vastaan käyminen merkitsee kaulan katskaisua ja saa kallonsa puolikkaan yleiseksi punaviini astiaksi iltakokuksiin.


    • Ohion

      If valehtelee heti vakuutuskirjani ensimmäisellä sivulla. Otsikkona on "Ifin vakuutusturva" ja alla on Primus ryhmävakuutus, joka on Vakuutusyhtiö Kalevan myöntämä, ja turvasta myös vastaa Kaleva eikä suinkaan If. Järjestöasiakkaan etuohjelman 11 % ja 16 % on kanssa epätosi, järjestöalennuksen osuus on 1 %. Esimerkiksi Pron jäsenpalvelupäällikkö kertoo: "ammattiliitto prolla on ifin kanssa sopimus ifin etujen tarjoamisesta pron jäsenille." ? Että oikein sopimus että saa tarjota vakuutuksia ihmisille Suomessa... ja edut tulevat mainosrahojen muodossa.
      Ammattiliitto, Pro If, varsinainen jäsentensä edunvalvoja tämäkin. Vakka ja kansi.
      ja Kor Ruptio.

      • haltiasamakuinhaltija

        If järjestösopimus Ammattiliitto Pron kanssa on päättynyt 11.12.2006, kertoo If.
        Ammattiliitto Pro on perustettu 12.12.2010. Onko tässä jotain mätää?
        Roistoja koko sakki.


      • Jospaha

        Tosi on, minullekin selvisi vasta. JÄRJESTÖALENNUS IFISSÄ ON 1 PROSENTTIYKSIKKÖ. Keskittämisalennus on jo 10 % kun on kotivakuutus. Ammattiliitot tehneet sopimuksen, AMMATTILIITOT TOIMIVAT SISÄÄNHEITTÄJINÄ IFILLE. Ammattiliitto PRO: sivun kokoinen ifin mainos joka jäsenlehdessä. Sillä tavalla maksetaan tästä hyvävelisopimuksesta. KOR UPTIO.
        vertaaIF etuohjelma, If etuohjelma järjestöasiakkaalle.
        Ja alennuksen if laskee yhtenä eränä -11% ettei tämä kusetus paljastuisi. PRO IF.


      • Foliohattu

        Lukekaa omat tekstinne! Idiootit..
        Puhutte sujuvasti samassa lauseessa, että teillä on Primus -vakuutuksia jossa PROn alennus jäsenille ja toisessa lauseessa ettei If:ltä saa PROn jäsenet alennuksia :D mitä ne Primuksessa olevat alennukset sitten on? PRO on ollut ennen nimellä Suora.. voisiko tämä salaliittoteoria ratketa sillä.


      • KorUptio
        Foliohattu kirjoitti:

        Lukekaa omat tekstinne! Idiootit..
        Puhutte sujuvasti samassa lauseessa, että teillä on Primus -vakuutuksia jossa PROn alennus jäsenille ja toisessa lauseessa ettei If:ltä saa PROn jäsenet alennuksia :D mitä ne Primuksessa olevat alennukset sitten on? PRO on ollut ennen nimellä Suora.. voisiko tämä salaliittoteoria ratketa sillä.

        Foliohattu. Primus-vakuutus on Kalevan turva, josta vastaa Kaleva, ei If. Ifin henkilökohtaisista vakuutuksista ammattiliittojen jäsenet saavat - 1%. Ei kuitenkaan kaikista, if päättää mistä vakuutuksista se tämän prosentin alen tarjoaa.
        If vähentää alennuksen yhdessä keskittäjäalennuksen kanssa. Yleiset sopimusehdot
        YLE900.9 kohta 2.3. Erityyppiset alennukset vähennettävä perättäisinä laskutoimituksina. Siis esim, 900,00 -10% keskittäjäal ja -1 % järjestöyhteistyöalennus. Tässä if rikkoo sopimusehtoja. Miksiköhän? Kun liitto-
        alennus aikaisemmin oli 6 % If vähensi alennukset - 10 % - 6 %. Ifin lakinainen H Ketven soitti minulle ja ihmetteli miksi kyselen oikean laskutavan perään. "Ettekö ole huomannut että tällä tavoin saatte isomman alennuksen":)
        Terveisin yksi idiootti.


    • ehdolleko.pannaan

      Siirsin autovakuutukset if:stä toiseen vakuutusyhtiöön, joka ilmoitti siirrosta heille. If kuitenkin lähetti laskun entisen vakuutuksen mukaan ja lisäksi oli
      tullut uusi ylimääräinen lasku ( omalla sivulla näkyvissä) samalla sopimusnumerolla maksettavaksi muutaman kuukauden päästä.
      Kummallista kun vakuutuksen lakkauttamistiedot näkyy päivittyneen oikein,
      mutta laskutus jatkuu ja vielä tuplautuu .

    • KorUptio

      ÄLÄ OSTA henkivakuutusta Ifin sivuilta. Ostat silloin Kalevan vakutuuksen, jota hoitaa If ja joudut ifin kynsiin!

      • VoiSinuaPoloista

        Jos ostat IFin sivuilta vakuutuksen, niin vakuutusta hoitaa If.

        Wau, nerokas havainto. Hienoa, että kirjoittaja kertoi meille muille tämän yllättävän tiedon ja huikean ajattelunsa tuloksen.

        Mutta, entä jos ostaa vakuutuksen Fennian sivustolta, kuka sitä vakuutusta hoitaa? Ei kai vaan Fennia... Jo on hirveitä salaliittoja.


    • ihmettelijä_

      Viestejä on ketjussa niin paljon, että en ainakaan toistaiseksi ole siitä lukenut kuin avausviestin. Kuitenkin voisin lisätä tätä hämmennystä entisestään.

      Kolmisen viikkoa sitten minulle soitti eräs kaveri IF:stä ja tarjosi ehdotusta, että siirtäisin autoni vakuutukset heille. Jostain nuorisotakuustakin selitti. Puhelimessa saimme sovittua, että hän lähettää minulle tarjouksen sähköpostin kautta. Jos tarjous tuntuisi houkuttelevalta, ottaisin yhteyttä. Kuitenkin viime viikolla samainen kaveri soitti uudestaan ja kyseli, olenko ehtinyt lukemaan tarjousta. Ilmeisesti oli epävarma sopimuksestamme, että en vastaisi, jos en ole valmis vaihtamaan vakuutusyhtiötä. Mainitsin, että en vaihda vakuutusyhtiötä ja ilmoittelen, jos joskus haluan. Asian piti jälleen olla tällä selvä. Pari päivää myöhemmin lähetettiin IF:ltä sähköpostin kautta kyselyä, kuinka tyytyväinen olen ollut IF:n palveluun. Kysely olisi vienyt aikaa minuutin. Tänään tuli sitten uusi sähköposti, että haluaisivat kuulla mielipiteeni heistä. Aikaa menisi pari minuuttia, kun kyselyn täytän. Entistäkin hämmentyneenä sain merkitsin, että en halua saada kyseiseltä lähettäjältä enää sähköpostia. Saapi nähdä, uskotaanko jo vai mitä tulee tapahtumaan esimerkiksi tämän asian tiimoilta. Ihmeellistä tyrkytystä, kun ei voida heti uskoa ensimmäisellä kerralla.

      • 11.18

        Voi sinua poloista.


      • Kuolejo

        Kun osta kalevan primusvakuutuksen sen hoitelee if. Vuoden 15 vakuutuskirjassa vale.
        Otsikko: ifin vakuutusturva ja alla kalevan primushenkivakuutus, jonka myöntää kaleva ja siitä vastaa kaleva.
        ole huoletta ME VALEHTELEMME.


    • kädetön

      Olen odotellut ifiltä vastausta korvauspäätöksestä kaatumistapaturmasta, jonka todettiin kuuluvan erään taloyhtiön vastuuvahingon piiriin. Hiekoittamaton katuosuus koitui kohtalokseni ja mursin molemmat ranteeni ja vielä toisen kyynärnivelenkin. 5 kk ovat pitäneet papereitani ja muistutuksistani huolimatta saan edelleen odottaa korvauspäätöstä syystä, jota en tiedä. Olihan tässä kesä välissä ja lääkärit lomalla jne syitä. Nyt kun toinen ranne ehkä joudutaan vielä operoimaankin, niin olisi tarpeellista tietää korvauspäätös. Käsittämätöntä toimintaa ifiltä, en ole aiemmin kokenut minkään muun vakuutusyhtiön taholta vastaavaa vitkuttelua ja pakoilua. Kokeilisivat itse, miltä tuntuu elää kädettömänä viikkokausia toisten autettavana, yrittää kuntoutua hampaat irvessä kuukausikaupalla eikä sittenkään saa takaisin entisiä käsiään. Ja rahaa sairastamiseen on tietysti mennyt enemmän kuin pankkitilille tipahtaa.

      • 18.4

        Kyseessä on taloyhtiön ja IFin välinen vakuutussopimus. Vaikka sinä olet se "uhri", niin sopimusteknisesti sinä olet "ulkopuolinen". Jos taloyhtiö ei toimita tarvittavia selvityksiä IFille, niin sinä kärsit. Jos taloyhtiö venkoilee ja yrittää kiistää vastuunsa, niin sinä kärsit. Jos taloyhtiön hallitus ei pidä kokoustaan ja allekirjoita pinoa asiakirjoja, niin sinä kärsit. Jos taloyhtiö kinaa huoltoyhtiön kanssa ja syyttää sitä hiekoituksen laiminlyönnistä, niin sinä kärsit. Jne. Kokemukseni mukaan taloyhtiöt ovat ERITTÄIN surkeita näissä asioissa. Ne ovat amatöörien hoitamia, eikä tiukan paikan tullen vastuuta löydy mistään.


    • kädetön

      Taloyhtiö on toimittanut kaikki tarvittavat dokumentit ja myöntänyt vastuunsa ja vakuutuyhtiö on sen minulle ilmoittanut. Nyt vaan vakuutusyhtiö ei suostu käsittelemään tapaustani laillisessa ajassa- siitä on nyt kyse ja sitä ihmettelen. On siellä hirveä ruuhka, jos korvausanomukseni käsittely vie yli 5 kk ja odottaminen jatkuu. Ehkäpä syy onkin se, että itselläni ei ole mitään henkilö- tai autovakuutusta ifissä. Tämän kokemuksen jälkeen harkitsen vielä vähemmän minkään vakuutukseni siirtämistä ifiin.

    • pöllöt

      IF-yhtiön toiminta on todella ammattitaidotonta ja toiminta-ajatus perustunee petokseen.
      Omalta kohdaltamme törmäsimme ongelmiin kun paikalllinen rankkasade (rakeet ja roskat) tukki tasakattoisen omakotitalomme kattoviemärin sillä seurauksella että huopakatto repesi ja vesi aiheutti mittavat vahingot asuintiloihin.
      Ensimmäisen yhteydenottoni jälkeen IF ilmoitti että vakuutukseni ei korvaa vahinkoa koska paikkakunnalla ei ole Forecan sivustojen mukaan ollut sadetta. Lähetettyäni heille paikallislehden uutisen alueella riehuneesta rankkasateesta/raesateesta sekä pelastusviranomaisen raportin alueella tehdyistä pelastusoperaatioista (vesien pumppausta kellareista jne) IF ilmoitti että katon olisi pitänyt kestää kyseinen rankkasade. IF lähetti paikalle koulupojan eli heidän paikallisen yhteistyökumppaninsa joka kirjoitti asiasta puutteellisen ja osittain virheellisen raportin. Minulle hän ei raporttia näyttänyt enkä saanut siihen myöhemminkään tehtyä korjauksia. Uutta päätöstä ei kuulunut joten otin yhteyttä yhtiöön joka väitti jo aikoja sitten postittaneensa kielteisen päätöksen. Uutta valistustani käsitteli joku vakuutusyhtiön elin useita kuukausia eikä tulos siitä muuttunut. Lopputuloksena oli että emme lähteneet asiasta käräjöimään vaan korjasimme vahingot ja vaihdoimme vakuutusyhtiötä.
      Vakuutusyhtiöstä lähestyttiin kuukausia tapauksen jälkeen meitä ja kysyttiin syytä vakuutusyhtiön vaihtoon. Kerroin virkailijalle tapaukseen ja totesin että yhtiön pitäisi totaalisesti muuttaa toimintapolitiikkaansa esim. siten että asiakasta ei ensimmäisessä vaiheessa kohdella vakuutuspetoksen tekijänä ja että asiakkaan kyselyihin vastataan nopeasti ja asianmukaisesti.
      Lupasin virkailijalle kertoa näistä kokemuksista laajemmin ystäväpiirissämme.
      Lähestyin myös Tekniikan Akateemisia jonka jäsenenä on mahdollisuus saada alennusta IF yhtiön vakuutuksista ja esitin että kyseisen yhdistyksen ei tulisi tehdä minkäänlaista yhteistyötä mainitun IF yhtiön kanssa. Kyseisestä yhdistyksestä ei ole kuulunut minkäänlaista vastausta joten olen päättänyt irtisanoutua myös ko. yhdistyksen jäsenyydestä.

      • miumaumounou

        Mihin vakuutusyhtiöön vaihdoit? Kannattiko?


    • EIWENNIAAN

      ALOITTAJAN TEKSTI ON KUIN SUORAAN FENNIAN TOIMINNASTA!

    • If-höpö

      Niin matkahäpalvelukin suljettu loppuaiseksi jotta ei tarvitse jäätyneitä autoja auttaa

    • Palvelua

      Panostamme laatuun nauhoitamme puhelut... Kukaan ei vastaa 52 min jonotettu..., (ei ehdi) ilmeisesti kaikki panostaa IF:illä laatuun. ÄLKÄÄ tuohon yhtiöön sotkeutuko!

    • Maksaja

      IF ei korvannut vesivahingosta kuin 2.500 euroa - omavastuu 250 euroa. Mikään todistelu todellisista kuluista ei auttanut meitä vakuutusyhtiötä vastaan. Asiaa hoitava virkailija ei edes vaivautunut vastamaan yhteydenottopyyntöihin puhelimella tai sähköpostilla. Meille riitti koko if - menköön jorpakkoon firma!

    • Tyyttyväisiä

      Minulla taas päinvastainen kokemus. Kotivakuutukseen piikkin menevä vahinko tapahtui, soitto ja ilmoitus riitti, rahat tulivat tilille kuten oli sovittu....

    • Paikallinen suihkuvirtaus tuhosi metsää, autoja, kattoja jne. Lähivakuutus korvasi mukisematta. IF eväsi vielä käräjilläkin korvaukset sillä petusteella ettei virallisten mittausasemien mukaan mitään myrskyä ole ollutkaan. Mikä lie puita juurineen viskellyt. Huonompaa palvelua saat vain Pohjolassa. Ainakin Joensuussa tarkastaja on maineensa ansainnut.

      • Madde1421

        Nostaneet liiketalon maksuja 100 % vuodesta 2014,perusteena viiden vuoden ajalta maksettu korvauksia 80000


      • marita08

        Olen tässä kysellyt, uuteen (vanhaan) autoon vakuutuksia, ja kilpailuttanut yhtiöitä, niin IF:llä kaikkein kalleimmat, tiedä häntä mistä johtuu???


      • IF_OP_Fennia_jne

        Jännää, minulla IF oli halvin. No, noita vakuutuksiakin on monen tasoisia ja monella eri tavalla korvaavia. Usein sitä vertaa omenoita appelsiineihin.


    • ifnot

      Sen suuremmitta puheitta, ei hyviä kokemuksia If:stä, toistaiseksi.

      Kotivakuutukseni on kyseisessä yhtiössä, ja laskivat millintarkkaan, etten saa korvattua erästä kiinteää korvattavaa esinettä heidän piikkiinsä esineen ikäprosentin mukaan. Kyse oli muutamasta eurosta, joka jäi uupumaan.

      Asiakaspalvelu on ynseää ja välinpitämätöntä (lukuunottamatta vaihdetta, jossa kyllä vastaavat reippaasti ja ystävällisesti), mutta kun asiaa päästään selvittämään seuraavan portaan kanssa... No good.

      Ajattelin tovinen sitten vaihtaa autovakuutukseni OP Pohjolasta Ifiin, koska olisi tullut halvemmaksi, mutta jätämpä tekemättä. Kiitos If:in ja sen muutaman euron! ;D

      OP-Pohjolan kanssa autokolhut ja niiden korvaukset selvisivät muitta mutkitta. Piru vaan on paljon kalliimpaa, mutta oman kokemuksen mukaan luotettavampaa.

      OP:n kanssa tosin olen asioinut ainoastaan sähköisesti. Silti luottamus säilyi selkeästi vankemmin.

      Kannattaa ottaa selvää!!!

    • Sitr

      Moi. Mites tää nyt menee ku pitäis katsastamatonta autoa näyttää konttorilla ja laittaa myyntiin niin miten saan autoon esim 3 päiväksi vakuutuksen?

    • Kiitollinen

      Vakuutusyhtiö if todellakin korvaa,ja maksaa mukisematta kaiken.En voisi olla tyytyväisempi,ikinä en vaihtaisi toiseen vakuutusyhtiöön. Voi kumpa tietäisitte...sen sanon vaan että kannattaa pysyä totuudessa,eikä keksiä olemattomia :)

    • Kiimis

      IF:sitä sain puhelimitse erittäin kummallista palvelua kun soitin ja kerroin muuttaneen ed.asunnosta 31052015 ja kaikki ilmoitukset tehtyäni muuton jälkeen,maksoin vielä (omaa tyhmyyttä, kun en älynnyt että maistraatin ilmoitus ei riitä)osoitettiin, puh.nro,email.olivat kunnossa,mutta maksoin kahta kotia 2v. ennen kuin ex-puolisoni huomasi (olen itse näkövammainen)että miksi maksat edelleen kahta kotivakuutusta!
      Soitin IF:n ja tylysit vastattiin että ei voidata jälkikäteen korjailla asiaa jos asiakas ei itse ole pitänyt asioistaan huolta. Heillä oli kuitenkin täysin oikeat tiedot muuttopvä. :sää lähtien, neliömetrin tarkkuudella uudesta asunnosta. Silti olen maksanut liki 2v.ed.asunnon vakuutuksia. Kaiketi omaa tyhmyyttä ,en tiedä,mutta paljon tuli huonoa puh.palvelua,ivallista;olisit ottanut ajoissa selvää ei heille kuulu muuta kuin hoitaa asiakkaiden laskutuksen! On,tulipa vakuutusyhtiönvaihto eteen! EN Suosittele!

      • sepesusi16

        Aloitankin jo huomenna ... lie koneet kiinni viikonlopun ajan, mutta huomenna on jo arki...


    • besili

      Tuttua on. Kun naapuri auttoi minua auton käynnistyksessä ja loukkasi itsensä joku IFin merkonomi käski hakea korvausta taloyhtiöltä.

      Parhaillaan taistelen korvausta koirani sairauskuluista huhtikuulta 2017. Tuli vastaus että olen saanut korvauksen jo tammikuussa 2017. Eli KOLME KUUKAUTTA ENNEN KUIN OLEN MITÄÄN VAATINUTKAAN. Lukutaidotonta koko porukka.
      Suosittelen kaikille pettyneille vakuutusasiakkaille joukkopakoa Ifistä!

    • hissueripari

      Samas benees ollaan if vakuutuksen suhteen minijäni ajoi mersullani raitio vaunun korokkeelle oik.puol.ilmajousi sekä vanteet vääränä vakuutus korvas aitooni ete puolelle renkaisiin eripari mersun kapselit ei vääntämälläkään auttanut sanoa et haluun koko aut.pyör.sam.pöly kapseli ainut auto ja työt yrityksessäni rästissä ilman kulkuneuvoa kiperässä tilanteess jouduin tähän suostumaan ajelen eripari kapseleilla kokonaisuus on ihan naurettavan näköinen........ilmajousia ei otettu etes huomioon et tälläistä toimimtaa tarjoaa if vakuutus

    • granb

      Ajoin liukkalla kelillä penkkaan josta isosta kivestä sai kimmukeen ja pyöri katon kautta noin 30m. Sain kaularanka murtuman jota piti luudutusleikata 5.6-7 nikama yhteen sekä hartia ei toiminut eikä kävely suju kun 200m ilman särkyä ja 20cm. haavan päähän sekä alaselän L5 nikama vaurioutui.

      Aluks Pohjola Korvas 9 kuukautta 100% jonka jälkeen yritin saada oikeutta kaikista valitus asteista,joista mikään ei onnistunu. Sit tuli IF:in vuoro josta piti olla ankaran vastuun korvaus. If;istä tuli joitain pieniä summia useampaan otteseen mutta aina neuvottiin että Tapturmayhtiö on ensisijainen korvaaja mutta eivät kertonu että he ovat kuitenki todellinen vastuussa oleva yhtiö.

      Olin Ortonissa kuntoutus selvityksessä 3 viikkoa jossa todettiin täysin työkyvyttämäksi. Eikä korvausta tullu. tämä oli 2003

      Olin käymässä tuttavani Lakimiehen luona ja kysyin missä eräs lakimies on johon sain tietää että oli paikkakuntalainen. menin heti hänen luokse ja hän lupas ottaa jutun käsitellyyn, tämä oli 2005 Hän haki IF;in yhteis hauulla Helsingin Käräjä oikeudelta Välituomion joka oli että liikenne onnettomuuden takia täysin tykyvytön. Sit Tuli Hovioikeuden Päätös 2008 Että olin 50% työkyvytön erään Dosentin todistelun 10% oli hänen arvio. Palkkio 1500€

      Edellä kerrotun perusteella voitte arvella mikä on oikeusturva tänä päivänä.
      Yritän vieläkin saada oikeutta mikä mulle kuuluis. Kaikki on menny paitsi kivut ja terveys.

    • "Joku oli avannut tahallaan raskaan kaivonkannen alla olevan vesisulun ja aiheuttanut tuhansien litrojen - ehkä kymmenientuhansien - vesien valumisen lattialle."

      KUVAAMASTASI ILKIVALLASTA EI VOI OLLA KYSE, sillä
      sisällä mökissä on oltava myös sulku kunkin vedenoton yhteydessä.
      Hanat pitää olla suljetut kun mökki jää tyhjilleen, eli virhe ei ole tapahtunut kaivossa.
      Mikään vakuutusyhtiö ei olisi esittämilläsi perustein myöntänyt korvausta ja töykeämpiä olisivat olleet vakuutustarkastajat monessa muussa. Kokemusta on.
      Mitä ifiin tulee, niin minulle liikenne- ja kaskovakuutus tuli 150€ halvemmaksi kuin seuraavaksi edullisessa ja ifin verkkopalvelu on parasta laatua, joten vaihdoin ifiin takas tietysti.

      • samialan

        mulla kyllä ihan päinvastaisia kokemuksia. korvanneet enemmän kuin pyysin etc...


      • herastuomarit

        Lukeeko vakuutusehdoissa, että hanat pitää olla suljetut kun lädetään pitemmäksi aikaa pois ja talosulku suljetaan. Linjat yleensä tyhjennetään talveksi jos lämpöjä ei ole päällä ja silloin pistetään talosululta runkolinja kiinni. Talostahan on ollut selvästikkin suljettu pääsulku ei missään ole vaatimusta, että kaikki hanat on silloinkin pistettävä kiinni. Höpö höpö puhetta, että hanat pitää olla kiinni jos talo on paineeton veden suhteen.


    • Ksksksksjsd

      On kyllä halvin mesta, mutta soittelee liikaa ja häiritsee...
      Lisäksi kasko mopossa turha, omavastuu 200e... Mopon arvo 300e heidän mielestä.

    • 27030300

      muutetaan kaikki ranta ruotsiin otetaan kiikarit mukaan nährään nääs sukellus veneitä täällä sisä maassa ei näy sukellusveneitä täällä terhää raitsikkaa nääs tulkaan tänne nääs ajelee tuntuu kuin ajelesi ruotsissa oon samaa mieltä kusetus yhtiö muutetaan islantiin siellä ympäri vuoden lämmintä ja ne puhuu hauskasti siansaksaa niinkuin heillä olisi kurkku kipee

    • Kairaba

      Minulle soitettiin IF:stä tänään ja kaupattiin edullista auto ja kotivakuutusta, kysyttiin auton rekisterinumeroa ja heti sen jälkeen tuli Suomen Asiakastiedosta ( jonka kanssa minulla on palvelusopimus) sähköposti ilmoitus että IF vakuutusyhtiö on kysynyt luottotietojani. Ihmettelen millä oikeudella puhelinmyyjä tutkii luottotietojani samaan aikaan kun hän kauppaa vakuutuksia ja kun mistään sopimuksen syntymisestä ei olla edes keskusteltu? Aika...aika härskiä! Täytyy kysäistä tietosuojavaltuutetulta. Yleensä sivistyneet yritykset kyselee ja tarkistaa luottotiedot siinä vaiheessa kun sopimuksen synnystä on keskusteltu ja ollaan sopimassa. Pyysin tarjousta sähköpostiini ja sen sainkin, mutta siellä ei ollut mitään hintatietoja vaan minun pitäisi mennä IF:n sivuille, rekistöröityä ja kirjautua siellä "omille sivuille" jotta näkisin tarjouksen. Tämä sitten perusteltiin "tietoturva" syillä. Kiitos IF, mutta Kiitos ei!

      • oikein_toimittu

        Pyysit tarjousta, IF teki sinulle tarjouksen. Tässä vaiheessa IF:n on asiallista katsoa luottotietosi. Koska luottokelvoton ei saa useimpia vakuutuksia, niin totta kai asia on tsekattava ENNEN tarjouksen tekemistä. IF tekee tarjouksen, jokaa sitoo sitä itseään. Siksi tarkistus. Muista, sinä aloitit tämän prosessin pyytämällä IF:ltä tarjousta. Kaikki meni täysin oikein. Kaikkihan tämän ymmärtävät, paitsi...

        Suuri osa yrityksistä ja jopa julkishallinnon laitoksista on luopunut sähköpostien liitteistä. Asiakirjat ovat palvelimella jonkin aikaa (usein 30 vrk), josta asiaan kuuluva henkilö voi käydä ne lukemassa tai tulostamassa oman aikataulunsa mukaisesti. Fiksu ratkaisu sekä kaistan kulutuksen että tietoturvan kannalta. Kaikkihan tämänkin ymmärtävät, paitsi...


    • Pahanliitto

      Ifin jäjestöyhteistyöasiakkaille If-etuohjelmassa alennus on 11 tai 16 prosenttiyksikköä. Ei siis 11 % tai 16 %. Ammattiliitot kusettavat yhdessä ifin kanssa.
      If etuohjelmassa liittoon kuulumattomille edut ovat vastaavasti 10 ja 15 %.
      Silkkaa valehtelua järjestöjen ja ifin yhteistyönä.
      Tiedoksi TEHYLÄISILLE, JOTKA IHMETTELEVÄT MIKSI OP, KUN IFIN "EDUT" OVAT PAREMMAT.

    • IFjoshaluatsurkeaa

      Itsekin aikoinaan vaihdoin IFltä pois, umpisurkea palvelu mielestäni. Nykyisin onnellinen POP vakuutuksen asiakas ja säästöäkin kertyy satoja euroja vuodessa.

      Koodilla IMEAVT saat 25 € alennuksen ensimmäisestä POP vakuutuksestasi.

      https:/popvakuutus.fi/ref/IMEAVT

    • kannattaa-ajatella

      IFjoshaluatsurkeaa
      5.9.2017 8:35
      Ja ilman koodia saat vieläkin edullisemmin. Ota sevää.

    • tyytymätön_asiakas

      En todellakaan suosittele IF vakuutusta. Olen ollut asiakkaana yli 20 vuotta.

      Irtisanoi yksipuolisesti lapsesta lähtien olleesta hoitokuluvakuutukseni kirjeitse ja muutti tilalle vuosimaksultaan kalliin vakuutuksen. Keskustelin vakuutuksen kalliista vuosimaksusta puhelimessa ja saivat minut huijattua ottamaan kalliin omavastuun vakuutukseen, koska vuosimaksu pienenisi ja saisin miettiä ja pyytää heiltä "rauhassa" uutta vakuutusta. Uutta vakuutusta ei kuitenkaan myönnetty. Omavastuuta ei tietenkään voinut enää muuttaa takaisin.

      IF kotivakuutukseen kuuluva matkavakuutus ei korvannut matkalla tapahtunutta vahinkoa

      Ei ole mitään syytä, miksi suosittelisin tätä vakuutusyhtiötä. Häikäilemätöntä politiikkaa. Tässä yhtiössä asiakas ei saa muuta kuin maksaa. Aikaisemmin sain hoitokuluvakuutuksella jonkinlaista palvelua, koska ehdot olivat siirtyneet IF:lle toisesta yhtiöstä. IF:n omilla vakuutuksilla ei kannata odottaa korvauksia.

      • älä.osta.puhelimessa

        >> IF kotivakuutukseen kuuluva matkavakuutus ei korvannut matkalla tapahtunutta vahinkoa

        Kotivakuutuksen "poissa"-ehto korvaa esinevahinkoja. Se on ikään kuin matkaTAVARAvakuutus. Sen ei ole tarkoituskaan korvata matkavakuutuksen henkilövahinko-osuutta. Korvausehdot on määritelty vakuutusehdoissa. Niitä noudatetaan, ei sitä, mitä vakuutuksenottaja kulloinkin sattuu itse haluamaan.

        >> Irtisanoi yksipuolisesti lapsesta lähtien olleesta hoitokuluvakuutukseni kirjeitse ja muutti tilalle vuosimaksultaan kalliin vakuutuksen

        Vakuutusyhtiö ei "muuta" tilalle mitään kallista vakuutusta. Se saattaa EHDOTTAA sitä sinulle. Kyseessä on siten sinulle tehty tarjous. Tämän sinä oman kertomasi mukaan menit puhelimitse hyväksymään. Tämä on surullista. Hyvä puhelinneuvottelija kertoi sinulle paljon kauniita asioita ja etuja, joita saat - ja sinä menit hyväksymään kaiken. Aika epäreilu tilanne: puhelinneuvottelija oli ammattilainen ja sinä puolestasi et taida ymmärtää vakuutuksistäa hölkäsen pöläystä. Näin sinua tavallaan "vedätettiin", mikä on mielestäni moraalitonta. Mutta juridisesti kaikki on OK. Sinä olet täysivaltainen ja olet tehnyt päätöksesi itse.


    • susihukka16

      Meilläpä oli kotivakuutus Op:ssa..Muutettuamme paska-ja riskipankki Notreasta op:hen ei vakuutusta enää löytynytkään... Selvisi ettö Nortea oli mitään imoittamatta irtisanonut kotivakuutuksemme ja siirtänyt sen ifiin... Saa nähdä saako irtisanottua vai onko ifille maksettava iän kaiken...

      • 0192837465

        Nordea irtisanoi teidän vakuutuksenne OP:stä? Bu-ha-haa. Olipas pöhkö tarina. Nordea ei voi irtisanoa teidän vakuutustanne ellette itse anna lupaa sellaiseen. Nordea myi teille uuden kotivakuutuksen, te hyväksyitte asian ja annoitte Nordealle valtuutuksen vaihtaa vakuutus kesken kauden OP:stä IFiin.

        Jos ette tätä ymmärtäneet, niin Nordea teki väärin. Ei ole reilua hoitaa asioita ihmisten kanssa, jotka eivät ymmärrä edes alkeellisia perusasioita, jotka eivät ymmärrä mitä ostavat ja mitä siitä seuraa. Moraalitonta toimintaa, olisi pitänyt asioida suoraan holhoojanne kanssa.


    • sepesusi16

      Jos haluat huonoa pankki"palvelua" niin ryhdy Nordean asiakkaaksi...
      Jos asiakkaat haluaisivat rahansa pois varmasti löytyy omatekoisia rajoituksia kuten meille kävi; voi nostaa omia rahojasi enintään 500 euroa kuussa...Onnneksi saatiin tili lopetettua kokonaan...

    • Nimimerkkiii

      If on kyllä harvinaisen paska vakuutus yhtiö päätöksissä ei kiirehditä ja asiakaspalvelu on aivan paskaa, kirjoitin aiheesta myös suosittuun blogiin

      • bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

        No, kertokaapa joku hyvä vakuutusyhtiö? Niiden kaikkien liiketoiminta kun perustuu siihen, että rahaa otetaan vastaan enemmän kuin annetaan. Korvauksia siis maksetaan pitkin hampain.


      • Anonyymi
        bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb kirjoitti:

        No, kertokaapa joku hyvä vakuutusyhtiö? Niiden kaikkien liiketoiminta kun perustuu siihen, että rahaa otetaan vastaan enemmän kuin annetaan. Korvauksia siis maksetaan pitkin hampain.

        Ota huomioon, että vakuutusyhtiöt ovat voittoa tavoittelevia toimijoita eivätkä hyväntekijöitä.


    • mara1000

      Moro.....
      Juu täysin paska yhtiö. Tarkastajat saa puhua ja luvata mitään vaan eikä tarvitsee mitään korvata. Hyvä esimerkki on meidän asunto auton korjaus. Kolari sattui 26.9.2015 ja homma on vielä kesken. Korvauspäätös tuli 26.9.2017, eli kaksi vuotta myöhemmin ja auto on delleen kesken.
      Sellainen kaveri KUN Mikko Hörkkö If / vakuutus. puhhu ja lupaa täyttä paskaasamaan sarjaan kuuluu myös Janne Alitalo smasta kioskista. Lupaa mutta kun on aika luastaa lupaus niin ...ohi meni. Hörkkö on koko vauriokorjauksen ajan muuetllut ja perunut omia kirjallisia lupauksia (s-postit)
      Eikös korvauspäätös kuulu toimittaa (1) yhden kuukauden päästä kolarista, no nyt meni kaksivuotta.
      Sama koskee tuota Jyväs Caravani missä auto on seissyt yli vuoden 31.1.2017 lähtien.Siellä on varsinaisia tussaroijia tekevät mitä haluavat Paska firma. asiakasta kuulematta. En veisi sinne edes polkupyörää rasvattavaksi saati sitten korjattavaksi.
      Varoitan todella noista firmoista huijareita molemmat.

      • Ktko

        Joo ei kannata luotta ko .firmaan, vaimollani sattui akillesjännevamma, niin ruvettiin sanomaan ei voi vaurioitua kun on ikä rappeumaa eikä haluttu tutkia tervettä jalkaa jotta olisi saatu vertailu onko ikärappeuman aiheuttama heidän arvioija pystyy kumoamaan lääkärin lausunnot ilman tutkintaa tai edes yheydenottoa. Kysyi sitten miten on kun on hekivakuutus ja kuolee niin sanotteko sitten jotta voi voi kuoli vanhuuteen,,, joten ei korvata, pysykää kaukana Ifistä.


      • oikein.meni

        >> Joo ei kannata luotta ko .firmaan, vaimollani sattui akillesjännevamma, niin ruvettiin sanomaan ei voi vaurioitua kun on ikä rappeumaa >>

        Niin kurjaa kuin onkin, IF on oikeassa. Tapaturmavakuutuksissa on periaate, josta ei puhuta ja jota ei ymmärretä. Kun asiakkaalle tulee tälli, niin vakuutus yleensä korvaa tapaturman hoitokulut. Mutta jos tapaturmasta aiheutuu pysyvä haitta ja siihen haetaan korvauksia, niin eteen tulee uusi tilanne. Tällöin asiakasta verrataan "normaaliin henkilöön". Jos lääketiede on sitä mieltä, että "normaali henkilö" paranee tapaturmasta ilman pysyvää haittaa, niin sitten näin on. Mikäli asiakkaalle kuitenkin tulee pysyvä haitta, niin syynä on joku muu, esim. rappeuma. Tapaturma toi pysyvän haitan esille, mutta ei aiheuttanut sitä. Aiheuttaja on esim. rappeuma.

        Akillesjänne on oikein esimerkkitapaus. Nykyisen lääketieteellisen tulkinnan mukaan terve akillesjänne vaurioituu ainoastaan, jos sitä huitaisee kirveellä, tms. Mikäli akillesjänne kuitenkin katkeaa/vaurioituu esim. lenkkipolulla, niin todellisena syynä on ikärappeuma, aikuisiän diabeteksen aiheuttama haurastuminen, korkean kolesterolitason aiheuttama rappeuma, tms. Tai sitten akillesjänne oli vaurioitunut joskus aikaisemmin, mutta alkoi vihoitella vasta nyt. Normaalin ihmisen terve akillesjänne ei poksahda, piste!

        Onko asia em. tavalla vai ei - se on lääketieteellisten asiantuntijoiden asia. Vakuutusyhtiö noudattaa "virallista totuutta", ei siinä tarvitse potilasta katsoa.

        "Akillesjänne-herkille" henkilöille, esim. urheilijoille on tarjolla vakuutuksia, joissa nimenomaan korvataan akillesjännevammat, vaikka tällaisia vammoja ei muuten korvattaisi.


    • 798767543

      Aivan samanlaista kidutustaktiikkaa käyttää mm. OP-vakuutus, parhaillaan media uutisoi Konginkankaan bussiturman korvauksista jossa nuorta naista nöyryytetty aika rajusti, taistellut 10 vuotta vakuutusyhtiötä vastaan ja se kyllä jättää jonkinlaisen jäljen psyykeesen.
      Itse taistelin OP-vakuutusta vastaan myös yli kymmenen vuotta ja olin hermoromahduksen partaalla ja mielestäni OP-vakuutus teki suurta hallaa jo siinä että tapaturmaisesti vammautuneena menetin yhä enemmän toimintakykyä juuri sen "kidutuksen" takia ja en vieläkään ole toipunut täysin, mm. alan vapista kun saa OP-vakuutukselta kirjeen sillä pelkään aina että kirjeessä jotain negatiivista, kuten esim. aiemmissa oli ilmoitus että vakuutusyhtiö ei korvaa mitään koska katsotaan olevan täysin työkykyinen ja kun tiesi että KELA eikä mikään muukaan sos.toimi maksa mitään koska vakuutusyhtiön tulisi maksaa. Kymmenien huippulääkäreiden lausnnot kumottiin kylmästi. Aivan järkyttävää kidutusta.

      • Voisitvainmennä

        Töihin


    • toimeksiantona

      Kun korvausumma suurenee, on melkein järkevämpää antaa koko korvaus suoraan lakimiehelle. Veloittaa noin pari sataa mutta huolehtii kyllä korvaukset.

    • 960000000

      Riitelimme vuoden vesivahingosta if;n kanssa. Uskomatonta toimintaa. Korjauksen suorittanut liike ja vakuutusyhtiö toimivat yhdessä. Saimme rakennusliikkeelta 28 000 E laskun töistä, jotka eivät kuuluneet vahinkoo. !
      Valitimme vakuutus- ja rahoitusoikeuteen, asia oikeni ja if maksoi vaatimuksen mukaisesti 20 000 E, koska olisi hävinnyt asia oikeudessa. Olisi ilmeisesti maksanut koko asummankin.

    • vakuutushuijaukset

      Ei ole mitään vakuutuksia tuossa firmassa. Kiitos aloituksesta.
      Muistuttaa aina nämä jutut, että vakuutuksia ei oikeastaan kannata ottaa ollenkaan vaan säästää nekin rahat mahdollista vanhinkoa varten.
      Pitää irtisanoa taas turhia vakuutuksia, vaikka onkin toisissa yhtiöissä. Samoja huijareita nekin kai on.

    • ammattiapua

      HUOMIO KAIKKI VAKUUTUSYHTIÖIDEN KANSSA RIITELEVÄT; Kotivakuutuksen oikeusturvavakuutus korvaa myös vakuutusyhtiön kanssa riita-asian kuluja!

      Eli vakuutusyhtiö joutuu tällöin korvaamaan kuluja siitä, että asiakas riitelee heidän kassaan! Jos vahingon kustannukset ovat merkittävät niin kannattaa hyvissä ajoin palkata vakuutus- ja korvausasioihin perehtynyt asianajaja, joka hoitaa ammattimaisesti vaatimukset ja yhteydet vakuutusyhtiöön. Usein tämä johtaa siihen, että vakuutusyhtiö joutuu arvioimaan uudelleen haluavatko jatkaa riitelyä ammattimaisen toimijan avustaman asiakkaan kanssa ja korvauksista päästään sopuun. Ensimmäinen valitustie on usein vakuutusyhtiön oma asiakaspaneeli, seuraavaksi kuluttajien vakuutustoimiston korvauslautakunta ja tarvittaessa kantelu käräjäoikeuteen. Monet vakuutusyhtiöt haluavatkin yllättäen sopia kaikessa hiljaisuudessa asiat, jotka ymmärtävät häviävänsä lautakunnissa ja viimeistään oikeudessa. Näitä ei vaan huudella toreilla.

      • 8921

        Tuossa oli paljon hyviä ohjeita. Pitää muistaa, että hyvin suuri osa riidoista aloitetaan jo asiakkaan pöydällä. Siis kirjoitetaan huolimaton ja epäselvä korvauspyyntö, vakuutusehtojen mukaisia faktoja unohtuu ja tilalle kirjoitetaan mun-mielestä-pitäisi -tyyppisiä asioita. Tämän epäselvyyden vakuutusyhtiö sitten tulkitsee "varmuuden vuoksi" kotiinpäin - ja sitten riita on valmis.

        Jos on vähänkin suuremmasta asiasta kyse, niin jo vahinkoilmoitus liitteineen pitää laatia huolella ja mieluiten yhdessä jonkun osaavan ihmisen kanssa.


    • Heppuperkelee

      Ifi:llä korvauskäsittelijän palkka määräytyy provissiopalkalla, ainakin omalla kohdalla tuntuu siltä kun työtapaturman takia olen asiakkaana tuntenut itseni syylliseksi ja olen joutunut todistelemaan joka IKISEN SAAKELIN kuitin ym ym.. Ne käsittelijät ovat alan ammattilaisia ilman inhimillisiä tunteita, he saavat rahaaihmisen väsyttämisestä , nöyryyttämisestä ym... Joku kaunis päivä joku vielä posauttaa koko pääkonttorin taivaantuuliin...

      • Anonyymi

        Kiinteä kuukausipalkka


    • Älähalveeraa

      Vesisulut ovat siis lukitsemattomassa paikassa ulkona. Etkö näe tässä mitään ongelmaa? Vahingon syypääksi voit ainakin toisen etusormen työntää omaan rintaan.

      Olen kuitenkin sitä mieltä että jos on vakuutus niin kyllä se on korvattava, oli sulut missä vain.

    • japekojape

      Kelasin näitä vastauksia eteenpäin, koska jo ensimmäisessä ilmeni samaa asiaa, kuin mitä itse olen huomannut, vakuutusta ottaessa if on hyvä ystävä ja luotettava ja maksun suhteen, kuin roope ankkka ja käyttää niin paljon arsenaliinia sitten että vastapuolella ei ole varaa siihen. Eli oli ihan järkevääkin sanottavaa, vakuutusyhtiön valta on ns. sanotusti sanomaton, itse taistellut 10 vuotta työtapaturman ja sen jälkeisen korvaus vastuun jälkeisen homman suhteen ja heihin ei päde laki, kun tehtiin viimeinen päätös vakuutusoikeudessa, niin heidän asiantuntijalääkärin lausunto oli, kuten huomasin päätöksen jälkeen niin risti riidassa käypä hoito suosituksen suhteen ja pyysin päätöksen kumoamista sillä perusteella että heidän lääkärin lausunto joka perustui vanhaan käypähoitosuositukseen niin oli vanhentunut siinä vaiheessa, kun vakuutus oikeus käsitteli asiaa ja sanoin että olivat tehneet ns. virka virheen ja tekivät sitten asiasta korkeimpaan oikeuteen valituksen, josta tuli päätös että kyllä vakuutusoikeuden pitäisi tietää mitä tehdä ja näin ollen sitten ne teki sen päätöksen että hylkäsivät minun valituksen siitä huolimatta että heidän ns. käypähoitosuositukseen perustuva päätös, oli vanhentunut ja uusi oli tullut vuosi ennen heidän päätöstään, mihin heidän päätös perustui eli siihen vuonna 2003 vuonna olleeseen käypähoitosuositukseen, valitettavasti olin niin loppu ja muuta että en jaksanut tarkistaa enää käypähoitosuosituksia, vaan annoin mennä ja huomasin sen melkein heti kun sain ensinnäkin kysellä päätöksiä, niin kyselyn perusteella ne sitten annettiin ja huomasin sitten että on valitusaikaa päätöksestä ja tein sen, eli vakuutusoikeudelle ja se sitten kuten sanoin niin vakuutusoikeun laittoi eteenpäin, muunneltuin totuuksin korkeimpaan oikeuteen. Eli vakuutusyhtiö on sellainen että ett se jopa korkeinta oikeutta halventaa ja suoraan sanottuna kusee tuomarin jalkaa ja syö heidän ruokansa ja juo juomat ja paskantaa yhden syliin ja pyyhkii perseensä sitten toisen tuomarin paitaan, niin hävytöntä on vakuutusyhtiön toiminta nykyään ja se sallitaan, mutta nuo asiat oli vertauskuvallisia, mutta näin se vaan tapahtuu, pääasia että nalle saa hunajaa. Olen tehnyt kanteen oikeuskanslerille, mutta en usko enää oikeuteen, vaan vahvemman lakiin, vaikka on lakia rikottu ja törkeästi, mutta ei siitä ole kysymys, vaan alun alkaenkin siitä että en saanut dokumentteja itselleni ja vakuutusyhtiö olisi ne saanut jota pyysin alun alkaen todisteeksi, mutta ei ollut merkityksellisä, kuulemma, sanoin että on että siitä dokumentista käy ilmi selvästi sen potilaan mielentila, kun sanoivat että en ollut hengen vaarassa, eivät vaan saaneet sitä aikaiseksi ja en tiedä mitä vaatii jos syyttäisin vakuutusyhtiötä petoksesta, koska he voivat syyttää vakuutettuja ja muistaakseni sopimuksessa ei lue etteikö heitä voi syyttää.

    • Eiikinäkoskaantänne

      Joo, pitää kiertää kaukaa!! Itsellä sairauskuluvakuutus siellä. Omavastuu vuodessa huima 500e! Ja kun haet korvauksia, löytyy nykyään joka asiassa syy, miksi korvausta ei makseta. If karsii pois mitä labroja katsovat kiektäytyä maksamasta, vaikka määräykset on tehnyt lääketieteen tohtori, erikoislääkäri professori, mutta if:llä ilm siinäkin parempi kompetenssi. Riidellä joutuu kaikessa. Aiemmin samat asiat maksettu mukisematta, nyt ei sitte taas korvatakaan. Outoa puuhaa on, kenellekään en suosittele. Kaikki muut vakuutukset on siirretty muualle- luojan kiitos!

    • Eiainut

      Onkohan kaikki yhtiöt samaa kauraa, kun suuri vahinko? Tuntuu siltä!!

    • Anonyymi

      Kokemuksella puhuen : IF on ehdottomasti huonoin vaihtoehto mitään vakuutusta otettaessa.Kiertäkää kaukaa.

    • Anonyymi

      Onpa ihmisillä ongelmia. Tämä ketju tiivistettynä:

      Otettu isomman omavastuun vakuutus, jotta maksut olisivat halvempia -> vakuutusyhtiön vika koska omavastuu on iso.

      Vakuutusyhtiö lähettää laskun irtisanomattonasta vakuutuksesta. Ei se yhtiö voi tietää mikä vakuutus pitää irtisanoa, jos sitä ei ilmoita. Joillain on monia asuntoja jotka halutaan vakuuttaa. Ei osoitteen muutos irtisano näiden vakuutuksia. Joillain on useampi auto. Uuden osto ei lopeta vanhan vakuutusta. Vakuutuksen siirto uuteen lopettaa...

      Vanhasta paskasta ei korvata uuden hintaa vähän voittoa.

    • Anonyymi

      Itselleni paras vaihtoehto ollut POP vakuutus. Sieltä otettu kotivakuutus ja matkavakuutus.

      POP vakuutuksesta saa vielä -25 e alennus heti ostaessa koodilla SIHVAA

      Kaikki toiminut hyvin ja edullinen, suosittelen :)

    • Anonyymi

      En ole enää if:in asiakas enkä tulee enää ikinä olemaan. Asioiminen tehty sähköpostin kautta tahallaan hankalaksi!

    • Anonyymi

      If korvasi aikoinaan puhelimen ja vesivahingon jopa dronen tästä tuli viesti "tulevaisuudessa ei korvata"
      Autoani kohtasi ilkivallan mootoriin. tein rikosilmoituksen ja poliisi sanoi raportissa teon täyttävän rikoksen piirteet. Mutta minun olisi pitännyt tutkia kuka vahingon teki ja tekikö se sen tahallaan vai vahingossa. Jos teki vahingossa niin ei korvata. Vahinko käsittelijä katsoi sen ehkä vahingoksi ja sano .
      Vahinkoa ei korvata PERIAATTEEN VUOKSI. Tämä ihmetytti koska syy korvauksen eväämisen oli vain PERIAATE. Onko sitten tulevaisuudessa vahinkojen satuessa korvauksien maksaminen vain PERIAATEEN VARASSA .

    • Anonyymi

      Hyvin on vakuutukset toimineet, pienissä korvaus jutuissa. Isommista ei vielä tietoa.

      Tässä minun koodi jos joku haluaa hyötyä 25€ alennus vakuutusmaksuista.

      www.popvakuutus.fi/ref/HUSPUA

      Koodilla: HUSPUA

      • Anonyymi

        Ifissä on aikoinaan sattunut pari pientä vahinkoa korvaus tuli samana päivänä siis kotivahinkoja. Nyt sitten sattui kolari, koko keula ja lokasuoja palasina no meni tunti ja tuli viesti hinaus maksetaan korjaamolle ja maksat korjuusta omavastuun. Taksikyytit ja sijaisauto maksetaan 100% vakuutuksista. Minun mielestä on toiminut hyvin ja jopa nopeammin kuin ikinä mitä olen kuullut muiden yhtiöiden asiakkailta. Elikkä ei mitään vikaa ainakaan omalla kohdalla ole ollut ikinä.


    • Anonyymi

      Kiertäkää kaukaa. Lasivakuutuksesta korvattiin tuulilasi jonka jälkeen tuli uusi vakuutuskirja jossa vakuutuksen hinta kaksinkertainen. Kalliiksi tuli ikkuna.

      • Anonyymi

        Kokemuksesta voin sanoa et Lähitapiola tulee vielä kalliimmaksi.


    • Anonyymi

      Kalliit vakuutukset ja myös pitkäaikainen asiakas on rahastuksen kohde vaikka ikinä korvauksia hakenukkaan , vähempi tarkalta kyllä karkaa hinnat helposti ja joutuu käymään turhauttavaa rumbaa sitten jos ei halua tulla rahastetuksi.

    • Anonyymi

      Jotakin korvataan. Sain ruokamyrkytyksen Thaimaassa viime tammikuussa. Kävin paikallisella klinikalla hoidettavana kolme ja puoli tuntia. Lisäksi sain klinikalta mukaani melkoisen kasan pillereitä jälkihoitoa varten. Lasku luottokortilla oli runsaat 300 euroa.

      Suomeen palattuani tein asiasta ilmoituksen If-yhtiölle aamulla ennen kello kahdeksaa. Kello yhdeksän sain sähköpostiin ilmoituksen, että summa oli maksettu tililleni. If ei siis halunnut edes nähdä kuittia maksustani.

    • Anonyymi

      Ja If alkaa velottaa laskuista v. 2021 !!!

    • Anonyymi

      Koodilla SIHVAA 25 e alennus POP-vakuutuksesta. Itsellä vaan hyviä kokemuksia: toimiva palvelu, nettisivut ja sovellus 👍 www.popvakuutus.fi

    • Anonyymi

      Sama juttu auton perääajo korvauksessa. Alkoi uhkailemaan meitä suuremmilla korvaussummilla mitä itse olimme pyytäneet. Eli tietynlaista pokerinpeluuta. No siitä oikea rikosilmoitus harkinnassa.

    • Anonyymi

      Samat kokemukset ja vielä oudoimmat virkailijat asialla.
      Erityisesti Riina Miettinen

    • Anonyymi

      Joo itselläkin oli ongelmia korvausten saamisessa Ifiltä. Astianpesukone vuoti ja vakuutusyhtiön mukaan olin rikkonut suojeluohjeita jättämällä sen päälle kun poistuin asunnosta. Vähensivät 50 % korvausmäärästä! Onneksi tuttu vakuutusjuristi sai hoidettua asian nopeasti kuntoon ja sain täydet korvaukset.

    • Anonyymi

      IF AIVA PASKA ! ÄLKÄÄ IHMEESSÄ OTTAKO VAKUUTUKSIA TÄSTÄ FIRMASTA "MIKÄÄN EI TOIMI"

    • Anonyymi

      Täysin samaa mieltä, ihan paska yhtiö

    • Anonyymi

      Varokaa IF:issä kotinsa vakuuttaneet. Vakuutusyhtiö muuttaa omin päin vakuutusehtoja ja ei korvaa käyttännössä mitään.
      Uusimpana on tulipalossa täysin tuhoutuineen talon korvaus jonka IF:in vakuutustarkastaja arvoi vahingon satuttua mitä tuhoutuneesta talosta masetaan, jos maksetaan. Käytännössä 35 vuotta vanhasta talosta et saa yhtään mitään kun vuosivähennykset syö korvaukset nollaan, vaikka maksut on samat kuin uudelle talolle.
      Mille kuullostaa esim se, että talon sähkölaitteiden täysi korvaamattomuus alkaa kun talo tulee 15 vuotta vanhaksi. Sama koskee LVI laitteita. Näistä kaikista peritään täysi maksu, vaikkei yhtiön oman arvion mukaan korvattavaa ole kun kaikki on mennyt ikävähennysten vuoksi nollaan.
      Esim. jos myrsky kaataa puun, joka rikkoo talon mittaukseskuksen ja talo on 15 vuotta vanha, niin et saa mitään korvausta IF:in laajimmastakaan kotivakuutuksesta, eli olet täysin omillasi vailla vakuutusturvaa vaikka maksat huippukallista laajaa kotivakuutusta.

    • Anonyymi

      Kannattaa muistaa sellainen tosiasia että alunperin vakuutusyhtiöt perustettiin jotta vältyttäisiin suurilta vahingoilta yhteisesti perustamalla rahasto vakuutuksenottajien kesken.
      Jos vaikka talo paloi tai sattui muuta minkä vaikutus oli liian rankka jotta siitä olisi perhe selviytynyt.
      Yhdessä vakuutusottajien kesken jaettiin vastuu.
      Ongelmaksi minun mielestäni muuttui se että vakuutuksista tuli bisnes ja liian moni halusi rahallisesti hyötyä toiminnasta.
      Oli vakuutusyhtiömuoto sitten keskinäinen- tai osakemuotoinen niin siinä tavoitellaan mahdollisimman pientä tappiota usein asiakkaan kustannuksella.
      Nyt kun vakuutusyhtiöt vielä ovat menneet mukaan sairaala-, sijoitus- sekä pankkibisnekseen ja haluavat keskittää kaikki asiakkaidensa toiminnan samaan pakettiin.

    • Anonyymi

      If on ihan täyttä kusetusta. En suosittele kellekään. Sitten kun vahinko tapahtuu sitä käsitellään kuukausi. Minulla hajosi jääkaappi. Kuukauden päästä kyseltiin onko laittaa kuvaa kaapin tuotenumerosta. Aiemmin olin varmistanut että voihan kaapin viedä pois. Silkkaa huijausta koko firma

    • Anonyymi

      If kannattaa kiertää kaukaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pesevät kätensä kaikesta

    • Anonyymi

      Olen kans pettynyt ifiin. Meillä meni 2v. Käytössä ollut kone oikosulkuun et alkoi haiseen palaneelle koko talo. Vahinko sattui 2. 2 ja ilmoituksen tein 10.2.ifiltä ei kuulunut mitään 2vk ja kone hävitettiin toissa päivänä. Tänään ifi sano et kone on niin kallis että sitä ei korvata. Uusi kone maksaa 629e siitä pois omavastuu 150e sekä ikävähennys 2v.jos vajaa 700 maksetaan joka vuosi vakuutuksia niin 300e tiskikoneesta on heille liian kallis. Ei tiskikoneet oo ilmasia ja ollaan 5v.vakuutukia maksanut ja mitään korvausta ei ole ikinä haettu. Meillä laaja plus kotivakuutus

    • Anonyymi

      Vakuutusyhtiö If, kun sinne tekee vakuutuksen, pitää siitä myös kiinni. Se ei nimittäin suostu päättämään tarpeettomia vakuutuksia edes irtisanomisen jälkeen. Dementoituneelläa äidilläni, joka asui vanhainkodissa, oli yleisen edunvalvojan ottaman peräti kaksi kotivakuutusta Hämeenlinnassa ja yksi vanhainkodissa. Hänen omaisuutensa arvo oli pienempi kuin vakuutusmaksut. Ilmoitin vakuutusyhtiölle äitini kuoleman ja pyysin päättämään vakuutukset. Tämä kuulemma onnistuisi vasta, kun perukirja on laadittu. Yritin kertoa heille, että äitini ei omista asuntoa Hämeenlinnassa ja hän ei enää tarvitse vakuutusta - ei auttanut.

      Kun sitten sain perunkirjoituksen valmiiksi ja irtisanoin tarpeettomia vakuutuksia kuolinpäivästä, toimitin perukirjat ja valtakirjat vakuutusyhtiöön, joka ilmoitti, että ne voidaan päättää irtisanomispäivään, ei kuolinpäivään.

      Perustelin irtisanomista kuolinpäivään sillä, että maksun periminen on pakottavan lainsäädännön perusteella (kuluttajansuojalain 3:1 § perusteella kohtuutonta. Vakuutusyhtiö vastasi tähän liittämällä viestiin heidän omat ohjeet siitä, miten nyt toimitaan.

      Olen nyt lähetellyt näitä viestejä parikymmentä kertaa ja toistuvasti vakuutusyhtiö joko hukkaa lähettämäni viestit, dokumentit (perukirja) tai vain jättää vastaamatta viestiini. Nähdäkseni vakuutusyhtiö täysin tietoisesti kerää arveluttavalla tavalla perusteettomia maksuja kuolinpesiltä.

    • Anonyymi

      Täällä ihan samat ongelmat IF:n kanssa vuoden jatkunut ja nyt huonosti tehdyn korjaustyön tuloksena alakerran lattian 26mm heittoa ja lasku koitetaan saada asiakkaalle sillä perusteella, että aiemminkin oli vino lattia.

    • Anonyymi

      Kyllä, if o karmea yhtiö! Keksii välttää korvauksia viimeiseen asti ja sen jälkeen! Ei hae keinoa auttaa vaan keinoa välttää korvaaminen

    • Anonyymi

      Samoja kokemuksia....

    • Anonyymi

      onhan nyt kaikki arvon kirjoittelijat selvillä siitä, milloin tapahtuu
      ensimmäinen vakuutuspetos,
      se tapahtuu silloin , kun asiakas pistää nimensä vakuutusyhtiön paperiin,
      tällaisen toteamuksen olen joskus kuullut,

      itsellä on pari autoa vakuutettuna tapiolassa, yksi fenniassa ja pari moottoripyörää ifissä, if on halvin, en ole kuitenkaan siirtänyt sinne kaikkia vakuutuksia,
      korvauksista sen verran, että muutama hinauskorvaus saatu tapiolasta,
      ei mitään ongelmaa, samoin vuosikymmeniä sitten jotain fenniasta, ei ongelmaa,
      ifin kohdalle ei ole mitään sattunu, toivottavasti ei satu

    • Anonyymi

      kyllä

    • Anonyymi

      -25€ alennus POP Vakuutukseen koodilla MUEMSE

      www.popvakuutus.fi/ref/MUEMSE

    • Anonyymi

      asiahan on niin, että if:lle asiakkaista ei ole kuin haittaa. Mutta niitä on oltava, jotta saa/voi toimia vakuutusyhtiönä.
      tulos tehdään vahinkorahastojen sijoitustuotoilla.

      vakuutusyhtiölle sopiva pieni asiakaskunta, jolle vahinkoja ei satu, on optimi.

    • Anonyymi

      Huonoin asiakaspalvelu ikinä. Täysin törkeää käytöstä, uhkailua . Vaihtuu vakuutusyhtiö välityömösti. Täysin luokatonta touhua

      • Anonyymi

        IF vakuuttaa lain vastaisesti toimivia yksityistiekuntien toimielimiä. Oikeusturvavakuutus myönnetään ettei liian suurista tiemaksuista kärsivä tieosakas uskalla haastaa tiehoitokuntaa oikeuteen. Tässä tieosakas maksaa vastapuolen vakuutusta ja etukäteen.

        IF pitää tiehoitokuntaa "yrityksenä" eikä siten anna vakuutusta koskevia tietoja muille kuin hoitokunnalle. Varokaapa mökki- tai muita kauppoja, joissa tulisi yksityistiekunnan jäsenyys. Siellä olisitte myös yksityistielain vaikutuspiirissä vailla perustuslain takaamia kansalaisoikeuksia. https://keskustelu.suomi24.fi/t/12723584/epaoikeudenmukainen-yksityistielaki#comment-106726063


    • Anonyymi

      "Vakuutusvirkailija houkutteli useaan otteeseen tulemaan konttoriin neuvottelemaan "

      Missä se konttori on?
      Mikä osoite?

    • Anonyymi

      Mulle eivät maksaneet ulkomaan sairaalakäynneistä. Tapahtui joskus 4 vuotta sitten.

    • Anonyymi

      Edesmennyt äitini maksoi tuplavakuutusta vuosia.... ei minkäänmoista asiakaslähtöistä toimintaa tältä firmalta.
      Oli vaikea päästä eroon tuosta turhasta vakuutuksesta, kun ensin piti pitää perunkirjoitus, kesti monta kuukautta ja kuolinpesälle tuli aiheettomia laskuja, jotka If härskisti peri!

    • Anonyymi

      "Huonoin asiakaspalvelu ikinä. Täysin törkeää käytöstä ....."

      Ihmeen yksimielisiä näytämme olevan.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe