Kävelijät pois laduilta!‎

harmittaa kovasti

Miksihän nuo kävelijät tallaavat latuja ja varsinkin luisteluhiihtoon tarkoitetun ‎paanan. Täällä Maalussa ja Tupurissa se on varsinainen ongelma,vaikka ‎reiteille on laitettu käveleminen kielletty merkitkin ja sanoohan se järkikin,ettei ‎latureireillä saa kävellä.Vanhemmat ja opettajatkin vois myös opettaa lapsille ‎että laduilla vaan kuljetaan suksilla!!!.‎

209

1237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kippistä vaan

      Noi kävelijät aina vaan kävelee, ihan ihme populaa! Mikähän niitä oikeen vaivaa?
      Joisivat vaan kiljuu niin kaikki menis hyvin.

    • hiihtäjä-jim

      Onko se todella ihan mahdotonta saada päähän, että laduilla hiihdetään, eikä kävellä? Minä vaan kysyn.

      • mene päi vitu

        En Pitä tomosista Kävvelijöstä!
        Ku muka harasta ulkkoilu ja mulkkuilu.


      • hermo-hughens
        mene päi vitu kirjoitti:

        En Pitä tomosista Kävvelijöstä!
        Ku muka harasta ulkkoilu ja mulkkuilu.

        Kohta hermostumme tuollaisiin kävelijöihin.


      • heti poies!

        Kävelijät vitttuuseen meitän latuilta!


      • kanatetan
        heti poies! kirjoitti:

        Kävelijät vitttuuseen meitän latuilta!

        kanatetan


    • havuja, prr...

      Kyllä mua kans harmittaa tommost kävelijät!
      Ensin juovat päänsä täyteen kiljua (ihan varmasti Ollikkalassa!) ja sitten tulevat kävelemään ihmisten hiihtoladuille.
      Eikä semmoisia häiriköitä voitais panna vankilaan?
      Esim. Pelsonsuota kuokkimaan.

      • viittuuttoo

        Eillen yritin hihtää, muta EI TULU mitän ko Kävellijät oli sotkenne KAIKI latut!
        Minnuu viittuuttoo.


    • suksikaa vidduun

      Kun tarpeeksi juo kilijua, tulee katkokävelyä ja se vasta viddumaista on kun joutuu katkokävelemään katkolle.
      Itse harrastan vain avaruuskävelyä ja kuukävelyä, silloin en tallaa toisten latuja.
      Maalussa ja Tuppurin pururadalla olen usein nähnyt hiihtäjiä, eilenkin juoksulenkillä tuli kolme hiihtäjää vastaan - pois hiihtäjät kesällä pururadalta.
      Viddumaista juosta suksien jättämissä urissa, kaupunki voisi laittaa kieltokyltin sinne jossa: Suksikaa vidduun suksinenne pururadalta kesäkeleillä.

    • juoksumies1

      Voi prkl olin juuri lenkillä Märyllä ja taas tuli hiihtäjä vastaan. Ettekö te hiihtäjät voi tajuta, että juoksurata menee ihan sotkuiseksi, kun joku luisteluhiihtelee sillä? Purut lentelivät ihan sinne ja tänne.

    • menee huonosti

      Maalussa jätkät (ja taisi siinä olla pari ämmääkin) laskivat suksilla alas kalliolta ja tekivät slalomia ja mäkihyppyjä siinä samalla.
      Sitten ne lähtivät hiihtämään ja rähisivät tosi epäystävälisellä tavalla meille kävelijöille, että me muka sotketaan niiden ladut.
      Vaikka on kesä eikä ole lunta laduilla, ei se niiden mielestä meinaa mitään.
      Hiihtäjät ovat kehittymättömiä yksilöitä.

      • rauha meni poies

        Kuinka saisin lomalla rauhaa?
        Hiihtäjät häiritsevät rauhaani hiihtämällä.
        Kävelijät häiritsevät rauhaani kävelemällä.


    • Ollikalasa

      Meilä Ollikalasa moni alan ukko on sukset jalasa aina ku kiljusa on hyvä hiitää kesät ja talvet

      • sisään siskoon

        Misssä on Ollikkala, onko se jokin kampus, siis yliopisto?
        Minä luennoiva profesorii ja tutkin eri kansallisuuksia ja siellä sikiåävää siskonrakkautta.
        Ollikkala olisi mainio kohde, missään ei juoda kiljua kuin siellä.


      • HelWettt
        sisään siskoon kirjoitti:

        Misssä on Ollikkala, onko se jokin kampus, siis yliopisto?
        Minä luennoiva profesorii ja tutkin eri kansallisuuksia ja siellä sikiåävää siskonrakkautta.
        Ollikkala olisi mainio kohde, missään ei juoda kiljua kuin siellä.

        Olikkala, koska siellähän se sukusiittoisuus on köyhyyttämyöten periytyunyt, ne ei ei edes osaa itse mennä viinakauppaan, vaan keittävät/samovaareissaan viininsä


      • herkkuserkku
        HelWettt kirjoitti:

        Olikkala, koska siellähän se sukusiittoisuus on köyhyyttämyöten periytyunyt, ne ei ei edes osaa itse mennä viinakauppaan, vaan keittävät/samovaareissaan viininsä

        Kuka p...le sitä ventovieraan ihmisen kanssa naimisiin menisi, eihän siitä mitään tule.


      • näin kiskossa

        Tääl Kiskossa monta mummoa ja akkaa kävelee sauva käsissä ja tuulipuku päällä., mutta sukset on jääny kotia, on se merkillistä eivätkä ole ees kiljupäissään.


    • hiihtäkääme

      Sitä kun aina hiihtää niinku me täälä Ollikalasa aina tehään nii ei kaatuta kumoon vaika olis juotu kui monta litraa tahasa meitän hyvää kiljuu. Sitä kun sauvoila tukee vasemale ja oikeale niin ei sitä voi kaatu kumon. Siloin voi juota lisä kiljuu.

    • olen ebätoivoinen

      On se yhtä helevettiä kun noi kävelijät aina vaan kävelee ladulla!
      Eikö niitä pirulaisia voi mitenkään saada sieltä pois?
      Nyt ovat hyvät neuvot tarpeen, voisitteko antaa ohjeita että miten ne saadaan häädettyä pois sotkemasta latuja?

      • hoopoo hommoo

        Helvetinmuotoista tuhlausta kaupungiltamme kun joka vuosi tekevät täysin uudet ladut vaikka vanhatkin kävisi vielä mainiosti.
        Kävelijöiden jalanjäljet vain paikkaisivat ja latu olisi kuin uusi taas, kierrätystä, kierrätystä....


    • L. Avuaari

      Tähän aikaan vuodesta on mahdotonta ulkotilois kävellä ladul, eli ootko aloittaja vetäny jotain hallusinaatioita aiheuttavii?

      • harrastan hiihtoa

        Varsinkin luisteluhiihto on ihan mahrotonta kun kävlijät sotkee kaikki ladut. Tähän aikaaan vuodesta muutenkin on lunta aika vähän.
        Niin että pitääkö sitä tulla sotkemaan meidän latuja?
        Pysykää pois meidän laduilta!


      • hihihiiiihiiii
        harrastan hiihtoa kirjoitti:

        Varsinkin luisteluhiihto on ihan mahrotonta kun kävlijät sotkee kaikki ladut. Tähän aikaaan vuodesta muutenkin on lunta aika vähän.
        Niin että pitääkö sitä tulla sotkemaan meidän latuja?
        Pysykää pois meidän laduilta!

        hihihiiiiiiiiiiiiiiiii


      • tuubaduuba

        Mitä säkin luulet urheilusta tietäväsi, taidat olla joku golffarijuppi?


    • järviset

      ja kun kävellään vielä väärään suuntaan vaikka on merkitty hiihtosuunta,antakaa meidän hiihtää rauhassa,
      maaluun tässä lähdössä sivakoimaan taas.

    • Kiskon Jooseppi

      Mää kävin eilen salos, siin keskustasa ja ihmettelin ku ämmät ja akat käveli pitkin kävelyteitä reunasta renunaan. oliko nää känniis vai mikä oli. Ite olen Kiskost ja ja kävelen aina suoraan vaik olisin kiljus. Pelkään semmosii 100 kilosii akkoja ku ite painan vajaat 70 kg.

      • monot jalassa

        Ne on ne samat eukot kun sotkee kaikki hiihtoladut. Ja on siinä latujen sotkemisessa sit mukana kans niiten äijiä ja muita ukkoja ja sit tommosii pahankurisii kakaroita,
        On se kumma kun ihmisillä ei oo muuta tekemistä kun sotkee meidän hiihtäjien latuja.


    • tyhmyli

      Mutta kun suksi ei luista nyt kesällä! ehdotan että kaikki koiranomistajat paskottaa koiransa ladulle jotta saadaan luistoa.Ainakin tienvarsiin paskottaminen sujuu hienosti.

    • u9yggyfp

      tää lähtee nyt hiihtään,,pitovoiteet kohdallaan,,jos joku kävelee ladulla ja estää minun luistelun niin hakkaan sen minun uusilla sauvoilla..

      • tekköö pahhoo

        Mutta kun ne kävelijät vielä huutelevat kaikenlaisia rivouksia meille hiihtäjille! Ei voi viedä lapsiakaan hyödyllisen ja terveellisen hiihtoharrastuksen pariin, kun ne kävelijät on tommosia!


    • Akateeminen1

      Sivistyneet ihmiset eivät hiihdä vaan käyvät laskettelemassa. Minä olin Muurlan rinteessä eilen ja keli oli mitä mainioin. Ei ollut nenälle hyppivästä rupusakista tietoakaan!

    • Pikku veitikka

      Olipas rentouttavaa äsken sivakoida purkkari kahtee otteeseen, ku ei ollu hirvee helle, eikä hirveest kävelijöitä tiellä.

    • pulkkamäessä

      Oltiin lasten kanssa ihan pulkkamäessäkin eilen hiihtolenkin jälkeen. Kävelijät ja koirankusettajat taas häiritsivät kulkemalla mistä vaan..ladut ja rinne pilalla.

      • olen tuohtunut

        Meidän perheemmekin oli eilen ensin hiihtämässä ja sitten menimme pulkkamäkeen kun oli hyvä ulkoilusää.
        Mutta voitteko kuvitella, kävelijät virtsasivat lastemme päälle! Enää ei riitä se, että sotketaan ladut, nyt joutuvat pienet pilttimmekin kävelijöiden terrorin kohteiksi!
        Onko sellainen muka sivistynyttä toimintaa, minä vaan kysyn?


    • Ruolamaa

      Meil oli lämmintä kaakaota mukana. Ai, et teki hyvää 15 kilsan hiihdon jälkeen. Makkaraakin olis voinu pysähtyy grillaamaan, ens viikonloppuna sitten.

      • virkavalta auttaa

        Mutta mitä jos kävelijät viikon aikana sotkee ladut? Pitäisikö meidän hiihtäjien pyytää, että poliisit vartioivat ja partioivat ladulla katsomassa ettei niitä sotketa?
        Se voisi olla paikallaan.


      • isänmaallisuutta
        virkavalta auttaa kirjoitti:

        Mutta mitä jos kävelijät viikon aikana sotkee ladut? Pitäisikö meidän hiihtäjien pyytää, että poliisit vartioivat ja partioivat ladulla katsomassa ettei niitä sotketa?
        Se voisi olla paikallaan.

        Hiihtäjät ovat Isänmaallisia! Muistakaamme Mäntyrantaa! Ja Haku-Veikkoa!


      • ales karpasit
        isänmaallisuutta kirjoitti:

        Hiihtäjät ovat Isänmaallisia! Muistakaamme Mäntyrantaa! Ja Haku-Veikkoa!

        Mut niitä ihme karpaaseja ei tartte muistaa, niiten latut voi vaikka sotkeekkin, kun topinkipäissään vetivät Isämaame nimen lokaan.


    • Ruolamaa

      Kyl sinne jonkinlaine vartiointi pitäis järjestää. Jollei poliisit lähde ympärivuorokautiseen valvontaan, ni tarpeeks vaan riistakameroita hiihtoladun varrelle, ni jäävät kiinni. Onneks ladulle levitetyist kivist ei lauantaina tullut, ku nopea vauhdin tippuminen ja säikähdys tyttärelle.

    • suksi ja sauva

      Viimeisellä hiihtoreissulla orava teki minulle rivon eleen :(

    • Ruolamaa

      Mitäs se näytti sulle?

      • närkästys

        Viime viikolla kun olin suksimassa, yksi orava oli puun oksalla ja nosti häntäänsä ja näytti minulle perrsereikää.
        Kaikkea sitä näkeekin!
        Olen närkästynyt!
        Tein asiasta valituksen EU-komissaareille Brysseliin.
        Odotan vastausta.


      • emmuuta
        närkästys kirjoitti:

        Viime viikolla kun olin suksimassa, yksi orava oli puun oksalla ja nosti häntäänsä ja näytti minulle perrsereikää.
        Kaikkea sitä näkeekin!
        Olen närkästynyt!
        Tein asiasta valituksen EU-komissaareille Brysseliin.
        Odotan vastausta.

        Kyl osava olla rivoi tomoset oravat.
        Emmuuta osa sano.


    • valhojalla

      Ostin aamulla Sportiasta uudet sukset, sauvat ja monot sekä pitovoidetta. Kyllä oli hyvä hiihdellä Valhojan pitempi lenkki, ylösmäessäkään ei lipsunut lainkaan.
      Sileeä oli taas kerran valhojalaiset ja ollikkalalaiset sotkemassa hyvää latukoneella tehtyä latu. Voi kehveli!
      Soitin kaupungin latumestarille, joka lupasi tänään omalla ajallaan tulla ajamaan ladun uudestaan.

    • Ruolamaa

      Hyvää palvelua. Täytyypä mennä huome sivakomaan pieni lenkki illal, ku ei millää malta oottaa viikonlopun pidempää hiihtoretkeä.

    • Kirvesniemeksi

      Aamulenkillä vastaani tuli sauva KÄVELIJÄ! Törkeää! Hätistin mummon pois ladulta ja uhkasin nimismiehellä!

      • nimismieskysymys

        On hyvin asiallista tehdä tuollaisista seikoista valitus nimismiehelle. Ennen vanhaan nimismies eli läänsmanni olisi ojentanut eukkoa virkapampulla.
        Nykyään, hallintouudistusken jälkeen, ja koska nykypäivän mummot (elikkä isoäidit) ovat monessa tapauksessa hyvännäköisiä narttuja, nimismies hyvin mielellään työntää oman "pamppunsa" eukon vitttuun.


      • hauska jutska
        nimismieskysymys kirjoitti:

        On hyvin asiallista tehdä tuollaisista seikoista valitus nimismiehelle. Ennen vanhaan nimismies eli läänsmanni olisi ojentanut eukkoa virkapampulla.
        Nykyään, hallintouudistusken jälkeen, ja koska nykypäivän mummot (elikkä isoäidit) ovat monessa tapauksessa hyvännäköisiä narttuja, nimismies hyvin mielellään työntää oman "pamppunsa" eukon vitttuun.

        Sitä vois nimismies työntää "pamppunsa" kans ämmän persse reikääseen. Hauskaa semmone hauskuutus.


    • voidetta suksiin

      Millaista voidetta suosittlette suksiin näin kesäkuussa? Varsinkin kun otetaan huomioon, että kävelijät AINA sotkevat latumme.

      • Järviset

        Ollaan perheen kanssa hinkanneet talikynttilää suksien pohjiin.
        Pito on hyvä ja luistaa hyvin.
        Havin kyttilöitä suosittelen.
        Taas tuli aamulla sivakoitua 50 km lenkki 5-vuotiaan poikani kanssa. Poika meinas vähän hyytyä matkan varrella, mutta komensin ryhdistäytymään.


    • ihme hiihtäjiä

      Urheilupuiston tekonurmella oli tänään jotkut hiihtokilpailut, siis että siellä oli lähtö ja ja kai siellä on sitten myös maali. Hiihtäjät menivät pitkässä letkassa ensin vähän matkaa pitkin Perniön tietä ja sieltä sitten painuivat metsään. Niitä oli iso porukka ja siinä suksiessaan ne kaikki huusivat yhteen ääneen:
      tillin tallin tulkku, hyvin luistaa suksi!
      Ovatkohan jo tulleet maaliin, oletteko nähneet?

      • mukana ollut

        Ovat tulleet maaliin, kyseessä oli 50 kilometrin hiihto ja voiton peri - kukas muu kuin - Veikko Hakulinen! Aika oli 3:33, 33, hyvä tulos siihen nähden, että kävelijät olivat TAAS sotkeneet ladut.
        Eikö niitä kävelijän-pirulaisia saada millään konstilla kuriin?


      • radiokuuntelija rk
        mukana ollut kirjoitti:

        Ovat tulleet maaliin, kyseessä oli 50 kilometrin hiihto ja voiton peri - kukas muu kuin - Veikko Hakulinen! Aika oli 3:33, 33, hyvä tulos siihen nähden, että kävelijät olivat TAAS sotkeneet ladut.
        Eikö niitä kävelijän-pirulaisia saada millään konstilla kuriin?

        Suomen Tietotoimiston (STT) välittämän radiouutisen mukaan toiseksi sijoittui Eero Kolehmainen ajalla ‎3.38,11‎. Hyvä aika Hämytsaaren isännältä, onhan hän melko iäkäs, syntynyt vuonna 1918. Ja kun ne perrkeleen kävelijät olivat sotkeneet ladut!!!

        Ottakoon hänestä esimerkkiä nuorempi sukupolvi!


    • karpaasit

      Olipa kisoissa karpaasejakin mukana. Kiirettä piti, että ehtivät kiireiltään pois.
      Ternimaitoa hörppäämällä pojat tekivät ennätyksensä!

      • saas nähdä

        Hmm... mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, topinkitestin jälkeen tulosluettelo pitää kirjoittaa uusiksi.
        Hakulinen ja Kolehmainen hiihtivät mustikkasopan voimalle, mutta ne karpaasit...
        Ettei vaan olisi ollut niiden ternimaitoon sekoitettu jotain tabuja, ties vaikka hemohessiä.


    • Iiloppi

      Iiloppi siellä latuja turmelee kun tehtaan avaimetkaan ei enää toimi.
      Tehdas on jo turmeltu ja laduista jatkaa..ties vielä mihin ehtii.
      Laadusta tingittiin, mutta entä ladusta?

      • sisäministeri

        Kohta loppuu se laduilla lampsiminen, meinaan kun liikkuva poliisi lakkautetaan ja sisäministeri on jo antanu määräyksen että niistä tehdään liikkuvalatupoliisi-osasto.
        Heh, nyt saadaan tallaajat vihdoin käpälälautaan, kun kameratolpatkin siirretään latuja valvomaan ja kuva räpsähtää välittömästi jos ei ole Järvisii kintuissa rotanloukku siteineen ja bambusauvat nyrkkien jatkona.


      • se tärvelee
        sisäministeri kirjoitti:

        Kohta loppuu se laduilla lampsiminen, meinaan kun liikkuva poliisi lakkautetaan ja sisäministeri on jo antanu määräyksen että niistä tehdään liikkuvalatupoliisi-osasto.
        Heh, nyt saadaan tallaajat vihdoin käpälälautaan, kun kameratolpatkin siirretään latuja valvomaan ja kuva räpsähtää välittömästi jos ei ole Järvisii kintuissa rotanloukku siteineen ja bambusauvat nyrkkien jatkona.

        Sisäministeri laittaa kaikki kävelijtä järjestykseen, loppuu se latujen sotkeminen, hyvä!
        Mutta sitten tulee hallinto- ja kuntaministeri joka tekee kuntauudistuksia ja se sotkee kaikki ladut niin että meiltä hiihtäjiltä menee sukset poikki. Kyllä menee huonosti!


      • Puollustusministeri
        se tärvelee kirjoitti:

        Sisäministeri laittaa kaikki kävelijtä järjestykseen, loppuu se latujen sotkeminen, hyvä!
        Mutta sitten tulee hallinto- ja kuntaministeri joka tekee kuntauudistuksia ja se sotkee kaikki ladut niin että meiltä hiihtäjiltä menee sukset poikki. Kyllä menee huonosti!

        Vaikka olen siwari, ymmärrän hyvin kansakunnan hädän, itse olin siviilipalveluksessa Kontulan Kortonkikorjaamossa ylimpänä kortonkivastaavana.
        Jos tämä tilanne vain jatkuu ja jatkuu, määrään ensin reservikessut, korpit, ylihessut, ja vielä reservin lutikat vartioimaan kansallista omaisuuttamme.
        Toivottavasti minun ei tartte määrätä koko puollustuswoimiamme liikekannalle mokomien tallaajien vuoksi, vaikka sekin mahdollisuus on olemassa - mutta vain äärimmäisessä härässä vasta.


    • kakkiva koira

      Kävin ladullanne. Tein mitä tein, ulvoin naurusta!

      • hiiihtohousu

        Minähän ammuin tuon ulvovan suden sukset jalassa. Ei sitä passaa villieläintä päästää ampumahiihtoa harastavien ladulle.
        Aamulla taas räikettä taas ja nopeita 8km latuja.


    • kuntto kasvaa

      Poliisivartio on tulossa vartioimaan latuja! Huomenna mennään saatuessa Salosta Lehmijärvelle!

      • kovat piipussa

        Paluumatkalla Lehmijärveltä Saloon hiihtäjien edellä kulkee Hämeen Ratsuväkirykmentin eliittijoukko, jota on lisäksi vahvistettu Kainuun Rajavartioston tarkk'ampujilla.


      • latujen turvallisuus
        kovat piipussa kirjoitti:

        Paluumatkalla Lehmijärveltä Saloon hiihtäjien edellä kulkee Hämeen Ratsuväkirykmentin eliittijoukko, jota on lisäksi vahvistettu Kainuun Rajavartioston tarkk'ampujilla.

        Venäjän sisäministeriön Omon-joukot turvaavat hiihtäjiemme ladut, niin etteivät kävelijät sotke niitä. Lisäapua saamme FBI:ltä, Israelin turvallisuuspalvelulta sekä Karhu-ryhmältä.
        Se auttaa varmasti ainakin aluksi.


    • ir4r3i+j

      eikö autoliitto vois järjestää vartioinnin laduille? siellä olis yksi innokas virkaintoinen kaveri siihen,saatais kuri ja järjestys sinne.

    • Suomaa

      Mä oon suosinu siit asti, ku myyntiin tuli, ni niit tarroja. Yksinkertane ja nopee tapa saada sukset kuntoon. Tuli tänää hiihdettyy pitkä lenkki.

    • hiihtävä perheenäiti

      Minä ja mieheni pidämme AINA lapsemme siisteinä. Laitamme heille ylle puhtoiset paidat ja pojille vastaprässätyt teryleenihousut jalkaan (viileällä ilmalla diagonaalihousut), kaulassa kravatti. Tyttärillemme puemme ensin tärkätyn alushameen ja sen päälle pliseeratun, polvipituisen hameen.
      Kampaamme lastemme hiukset siististi ja laitamme heille jalkaan monot.
      Sitten koko perheemme lähtee hiihtämään.
      Kävelijät, jotka sotkevat ladut, saavat meidät vihastumaan! Eilen nuorin lapsistamme otti repusta oluttölkin, heitti sillä yhtä torvelon näköistä kävelijää ja huusi samalla: "Pellkele, painu vitttuun siitä häilitsemästä meilän hiihtoa!"
      Eikös ollutkin hyvin tehty ja viisaasti sanottu!

    • Kävelijä Walker

      Koskas olen Kävelijä Walker, haluan tehtä tiettäväksi seurraavan tietonannon.
      (Mut esnteks sanon Vitu)
      Me Kävelijät pitimme kokkouksen mettäsä Tupurin hiihtomajan takana ja siinä kokkouksesa päätime yksimielisesti ja yhtäpitävästi seurraavaa:
      Meet AINA ulostame ja virtsaame Hiihtäjien latuile. Ja siitä niiten pitäsi kiitää meitiä.
      Koskas ulostuksesta latu tulee liukaaksi ja virtsasta tulee latule hyvä pito.
      Nii etä Salon Kaupunkin PITÄÄ antaa meile Kävelijöile Stibedi. Tommonen 50 000 euroo ei olis yhtän liika.

      • tarttemme boonusta

        Suomen Hiihtoliitto SHL sais kans maksaa meille kävelijöille boonusta siitä hyvästä, ettei me kerrota kun KAIKKI hiihtäjät käyttää dopingia.
        Esimerkkinä mainittakoon eräs Ollikkalasta kotoisin oleva hiihtäjä, joka juo JOKA PÄIVÄ Jallulta ostamaansa kiljua.

        Vaikka eipä sitli, ihan hyvää kiljua se Jallu tekee.


      • kilju maistuu
        tarttemme boonusta kirjoitti:

        Suomen Hiihtoliitto SHL sais kans maksaa meille kävelijöille boonusta siitä hyvästä, ettei me kerrota kun KAIKKI hiihtäjät käyttää dopingia.
        Esimerkkinä mainittakoon eräs Ollikkalasta kotoisin oleva hiihtäjä, joka juo JOKA PÄIVÄ Jallulta ostamaansa kiljua.

        Vaikka eipä sitli, ihan hyvää kiljua se Jallu tekee.

        Hauskaa olis kännipäiten hiihtää, mutta kun kävelijät sotkee ladut.


    • oltiin kaapisa

      Meillä hiihtäjillä menee nykyään tosi huonosti. Ensin on kaikenmaailman Esko ahoja ja Paavo m petäjiä puheenjohtajina ja sitten Kyrölänen käskee meidän käyttää topinkia ja sitten vielä kävelijät sotkee kaikki ladut.
      Toista se oli sillon kun Tapani niku ja Veli saarinen hiihti. Sillon me hiihtäjät olime Kansakunan Kaapin päälä.

    • pappisseminaarilaine

      Näin kesällä hiihdän joka päivä. Pidän kuntoa yllä! Syksyllä lähden opiskelemaan Pappisseminaariin. Sitten sanon: Herra siunatkoon ja varjelkoon latujamme, niin etteivät kävelijät sotke niitä.

      • Rouvaa rukkoileme

        Se on hyvä jutska kun Herra siunaa ja varjelee meitän latuja, muta muistakaame rukkoila myös Rouvaa.
        Rouva siunakkon ja varjelkon meitän latujame eteivät käveljät sotke nitä.


    • La Tuska

      Olin eilen ladulla kävelemässä ja huomasin että siellä oli taaskin kävelty, vaikka on ollut paljon puhetta ja kirjoittelua siitä, että onseniinväärin!

    • Ruolamaa

      Mä ihmettelinki, et mitä on tapahtunu, ku oli Karhuryhmä äsken siel, ku kävin hiihtämäs. Nyt sit syys selvis tääl. Oli hyvä hiihtää, oli koko matkalta latu kunnossa.

    • ne sotkee

      Tänän kävin hiihtämäsä ja mä olin tosi pahoilani kun sielä oli NIIMPALJO käveliljöitä sielä latula.
      Mitä vitua ne kävellijät sielä teke sotkemasa meitän latuja?
      Kyl niistä pitäs päästä eron.

    • tosi murhheinen

      On niin paha hiihtää kun noi käveijät AINA sotkrr latut.
      Oon tosi murhheinen.

      • karpaasit hiihtää

        Karpaasit hiihtää ja käyttää hemo-hessiä. Kävelijät koettavat estää kyseisen topinkin käytön sotkemalla latut, muta karpaasit ne vaan hiihtää.
        Ja käyttää hemo-hessiä.


    • jäljet vedessä

      Muistan sadun tarinan kansakouluni ajoilta jonka opettaja esitti että joskus muinoin eli etelässä tuhansia vuosia sitten häirikkö joka muka käveli vettenpäällä, on niitä siis ollut ennenmuinoinkin tramppajia.
      Ei kukaan ole nähnyt tätä äijää lampsimassa Lehmijärven uimarannalla ja pilannut tyynen uimaveden ja ehkä saastuttanut koko rannan, olisihan kyseessä selvästi mamu?
      Siis, vaadin heti Lehmäjärven yleiselle rannalle kylttiä jossa kielletään kävely uimaranmnan vetten päällä, mamujahan siellä riittääkin nykyisin!

    • Salon matkailuvaltti

      Taidan lähteä täältä Tampereen tulvista sinne Saloon latuja tallaamaan.
      Ja jos joku hiihtäjä mulle huutelee, mä heitän sitä lumipallolla!

    • laduton

      juu kaikki vaan tänne kävelemään laduilla. Ihan luvallista. Jippiii.

    • Seipäät

      Viikonloppuna oli yllättävän hyvä hiihtää ja ei ollu kauheest ruuhkakaa. Mahtokohan Ruissi vaikuttaa asiaan.

      • A-tenkanen

        Olin torstaina aamulla ladulla, hyvin oli tilaa. Oiskohan kesätori vienyt väkeä. No hiihtäessä vastaan käveli ministeri P. Räzänen itse. Oli silmät pyäreinä kuin lehtopöllöllä ja kertoi että kaksi sauvakävelijämiestä oli hänen nähtensä vertaillut ja punninnut sauvojaan. Olivat kyselleet häneltäkin, kummalla on jäykempi ja paksumpi.
        Sanoin siihen että hänen tulee poistua, ladulla kävely on kielletty, järjestyssääntö kieltää. Räzänen vastasi ettei mikään asia, kuten kaupungin järjestyssääntö, mene Suomen lain edelle. Sanoin soittavani poliisille mutta Räzänen hölkkäsi takaoikealle. Soitinkin poliisile, mutta koko karhukopla sisäministeriön erikoisjoukoilla vahvistettuna kuulemma oli jo ladulla jahtaamassa vasenkätisiä sauvakävelijöitä.


    • Tuppuri rauhaan

      Ei tullut hiihtäjää vastaan tuppurin lenkilläni, mut alaston nainen joka lenkkeili vain tossut jalassa, siinä se tissien pompottaessa tuli vastaan ja huikkasi mennessään että "Maalissahan se kiitos seisoo, kotona äijällä".
      Kauheeta kun ei eres lenkkipolulle enää tohdi lähtee, vaan sexsy pukkaa jopa lenkilläkin?

      • tuppurissa tapahtuu

        Eilen sama muija oli TAAS alasti häiriköimässä Tuppurin ladulla: oli siinä keskellä latua nelinkontin ja pyllisteli ja huuteli että "saiskos munaa mekkoon!"
        Vaikka sillä ei edes ollut mekkoa, ihan oli naku!
        Mihin on tämä maailma menossa kun tuommoista tapahtuu?


      • Oliikala Orakeli
        tuppurissa tapahtuu kirjoitti:

        Eilen sama muija oli TAAS alasti häiriköimässä Tuppurin ladulla: oli siinä keskellä latua nelinkontin ja pyllisteli ja huuteli että "saiskos munaa mekkoon!"
        Vaikka sillä ei edes ollut mekkoa, ihan oli naku!
        Mihin on tämä maailma menossa kun tuommoista tapahtuu?

        Mailmanlopu siitä tulee, sanoka mun sanonen! Kävelijät sotke kaikki latut ja ämmät senkuvvaa pyllistää perssettää kaiken mailman jätkile.
        Ne o kaiki mailmanlopu entei.


      • kohta tömähtä!
        Oliikala Orakeli kirjoitti:

        Mailmanlopu siitä tulee, sanoka mun sanonen! Kävelijät sotke kaikki latut ja ämmät senkuvvaa pyllistää perssettää kaiken mailman jätkile.
        Ne o kaiki mailmanlopu entei.

        Maija Intiaanit yritti tehtä mailmanlopun 20.12.2012, mutta kun ne on akkoja niin koko homma meni v i t u i k s.
        Saas nähtä, millon mailmanloppu onnistuu, nyt kai se tule kun kävelijät sotke latut.


      • taas pelastuttiin
        kohta tömähtä! kirjoitti:

        Maija Intiaanit yritti tehtä mailmanlopun 20.12.2012, mutta kun ne on akkoja niin koko homma meni v i t u i k s.
        Saas nähtä, millon mailmanloppu onnistuu, nyt kai se tule kun kävelijät sotke latut.

        Sit oli kans semmonen Matti-intiaani. Se oli elämäntapaintiaani ja se kans yritti tehdä maailmanlopun ja se meinas alottaa sen Suomesta. Muttai muhinoimaan edellä mainitun Matti-intiaanin kaa.
        Söivät kuulemma uuniperunoita.
        Joivat päälle raparperimehhuu.
        Semmosta puhutan.


      • lisäten ja korjaten
        taas pelastuttiin kirjoitti:

        Sit oli kans semmonen Matti-intiaani. Se oli elämäntapaintiaani ja se kans yritti tehdä maailmanlopun ja se meinas alottaa sen Suomesta. Muttai muhinoimaan edellä mainitun Matti-intiaanin kaa.
        Söivät kuulemma uuniperunoita.
        Joivat päälle raparperimehhuu.
        Semmosta puhutan.

        Korjaten ja lisäten:
        Mut sitten tuli yks Suusan ja se alkoi muhinoimaan etellä mainitun Matti-intiaanin kaa. Siis sen ku oli elämäntapaintiaani.


    • Lasse Vegas

      Nyt jouduin itekki tuntemaa, et milt on tulla hiihtäen mäkeä alas, mikä n. puoles välis on sotkettu ja levitetty hiekkaa. Onneks ei terveyskekskukses todettu, ku kevyt venähdys, mikä menee kuulemma parin päivän lepuuttamisel. Saisivat lopettaa tuollaisen ilkivallan.

      • montut on pahoi

        Liekki-sonni oli päässy karkuun kuletuksesta ja se puski yhtä hiihtäjää persseeseen Tuppurin hiihtolatulla.
        Siinä tuli latukin sotketuks, voisko kaupunkin tuunarit mennä korjaan latun?
        Paha hiihtää kun on latulla isoja montuja.


      • tervesiä Tuppurist
        montut on pahoi kirjoitti:

        Liekki-sonni oli päässy karkuun kuletuksesta ja se puski yhtä hiihtäjää persseeseen Tuppurin hiihtolatulla.
        Siinä tuli latukin sotketuks, voisko kaupunkin tuunarit mennä korjaan latun?
        Paha hiihtää kun on latulla isoja montuja.

        Kaupunkin tuunarit on kai lomautetu joka iika kun ei oo vielläkän kukan tullut korjaman niitä montuja kun Liekki-sonni teki kun se puski yhtä hiihtäjä persseeseen.
        Lommautukset o HETI perutava nii etä meet päästään hiihtään.


    • Kuntoilija Salosta

      Onneksi tuolla mun käyttämällä kuntoradalla ei ole latua. Ennen oli, mutta tajusi sentään Salo, että pitää niitä laduttomiakin reittejä olla.

      • lattulankunti

        Jos sulla on sekaiho, niin latulla hiihtäesäsi se muuntuu toosi hyväksi jutskaksi.
        Muta:
        ällös kävele latulla kun sumpitää hiihtää latula.


      • Tramppaaja
        lattulankunti kirjoitti:

        Jos sulla on sekaiho, niin latulla hiihtäesäsi se muuntuu toosi hyväksi jutskaksi.
        Muta:
        ällös kävele latulla kun sumpitää hiihtää latula.

        Aamulla olin lenkillä tupurin kiepin vetäsin ja ytäkkii jokin kiilsi pusikosta, menin kattoon ja siellähän oli musta iso lääkär laukku.
        Avasin varovasti sen ja kas kummaa siellähän oli verisii tyhjii veripussei, letkui ja ruiskui - mitä ihmettä, täällä on ollu käynnis veritankkaus.
        Tropattu niin perkeleesti, pitäiskös vierä se laukku miliisille?
        Mitkäs kisat täällä mahto olla viimeks, ettei vaan maanantairastilaiset o alkanu troppaamaan kun läheltä löyty sellainen rastikin?
        Jätän varmuurenvuoksi laukun Piihovin mittarikentälle, saa nähä tuleeko täst samanlainen 100 vuotta kestävä oikeusjuttu ku Myllylästäkin?


    • hiihtäen kuntoa

      Yks viikonloppu kuma olin hiihtämässä Maalussa niin siellä tramppas niin maan perrkeleesti kävelijöitä. Virtsasivat ja ulostivat ladulle, sivistymätöntä toimintaa!
      Hälytin paikalle Sisäministeriön erikoisjoukot, jotka saapuivatkin paikalle tuota pikaa monilukuisessa helikopterilentueessa.
      Pidättivät ko. sikamaiset ladulla tramppaajat. Kuulusteluissa ilmeni, että olivat tulleet Saloon Turusta Ruisrockista, ihan vaan ilkeyksissään pilaamaan meidän latujamme.
      Tämän johdosta kiellettäköön tuollaisten Ruisrockien järjestäminen.

    • Puttini ite

      Putinin turvamiehet joskus tekevät ja noin, olisikohan ne jääneet kuseksimaan nurkkiime?
      Ne haluavat varmistaa ettei ollikalan kiljusta keitetä aitoo votkaa ja sehän suistais koko suomen sontaan,,,sotaan.

      Ne larulla tramppajat olitkin venäjän turvajoukkojen perässähiihtäji, vielä sielläkin on niitä Urho Kekkosen kannattajia.

      • hiihtäjä hiih

        Jaa, olisko ollu itte Puttini sielä kävelijöitte joukos? Meinaan vaan että eiks se ihan äsken käynny Naantaalissa moikkaamassa Suomen Pressaa. Ja kun Suomen Pressa on kotosin Salosta niin varmana ne lähti sieltä Naantaalista Saloon kun sen piti näyttää Puttinille että millasta täälä Salossa on ja kuin täälä hurisee.
        Kävivät varmaan Ollikkalassa Jallun kämpässä ryyppäämässä Aitoa Ollikkalan kiljua. Ja kun tuli tarvetta virtsata niin lähtivät Maaluun hiihtoladulle. Saivat samalla raitista ilmaa ja tuli niinku 2 kärpästä 1:llä iskulla.
        Enkä mä huomannu pyytää siltä Puttinilta nimikirjotusta. Siis vaikka esmerkiks johkin vekseliin.
        Kyllä mua nyt harmittaa.


    • larut pilalla

      Larut on iha pilalla!!!
      Tuppurisa kuma yritin tänä aamuna hiihtä, nin sielä laukkas pitki latuja yks rairalline seeprahevone ja se kilju nii maansaaatanasti! Ja sen rairallise seeprahevose seläs istu joku eukko ja seki meuhkas nii että pahaa teki.
      Siel oli muitaki ku olis halunu hiihtää ja ne sanost etä se oli se Hallinto ja Kunta Ministeri Henna ku sillee sielä rattasti ja möykkäs. Oli kuulema tullu kattoo etä millasesa kunnosa Salon larut on enne ku koko kaupunki lakkautetan.
      Tietäähä sen etä misä kunnosa ne larut ny on kun sielä tommoset rairalliset seeprahevoset laukka.

      • valaistunut vali

        Me hiihtäjät vaadimme led-valoja laduillemme!


      • vaatimustasoa
        valaistunut vali kirjoitti:

        Me hiihtäjät vaadimme led-valoja laduillemme!

        Mieshiihtäjät vaativat: pitää saata pilllua.
        Naishiihtäjät vaativat: pitää saata kyrrpää.


    • lähtevien satama

      Teil maahamuttajilla paljo kirjoitusvirneitä, eikö teitä ole kotoutettu Ollikkalaan?
      Sitäpaitsi, kilju (sahti) on suomen kanssallisjuoma, älköön siis lausukko sitä sanaa turhaan - jos lausutte, KILJUVA JUOVAT JALOPEURAT (Hesajan 3 jae 4 värssy)
      tulevat uneenne ja juovat loputkin kiljunne jotka on vasta panostusvaiheessa, heh.

      Meitä on täällä iso porukka jotka haluavat auttaa teitä, ei kotiuttamisessa tokkiinsa vaan KOTIUTTAMISESSA:

      "Somialaan on palannut pakolaisia kymmeniätuhansia, koska maa on rauhoittunut" - että, hyää kotimatkaa TEILLE.

      • ladut kuntoon heti!

        Mitä sä pöllö sekoilet? Milloinkas somalit tai toiset maahanmuuttajat olisivat hiihtäneet? Eivät ne varmaankaan kanna huolta latujen kunnosta, eivät ainakaan samalla tavalla kuin me katajaisen (ja Kataisen) kansan asukkaat.


      • voitelua perkele
        ladut kuntoon heti! kirjoitti:

        Mitä sä pöllö sekoilet? Milloinkas somalit tai toiset maahanmuuttajat olisivat hiihtäneet? Eivät ne varmaankaan kanna huolta latujen kunnosta, eivät ainakaan samalla tavalla kuin me katajaisen (ja Kataisen) kansan asukkaat.

        Pannaan keräys " Hiitäen takaisin Somialaan, synnyinseudulleni tahdon", sukset voi valita.


    • nainen 30 vee

      Olen vajaamielinen 30v nainen, ja elänyt viimeiset 20 vuotta toivottavasti loppuelämäni liitossa. ‎Mieheni on ihana; osaa pussata ja hässitä ja tekee kotitöitä aina kerran vuodessa, on hyvä ‎kuuntelemaan kun aina soitan suutani, huolehtii meillä olevasta lemmikistä, raidallisesta ‎seebrahevosesta ja aina joskus muistaa myös pierreskellä. MUTTA. Hän haluaa hiihtää ‎kesälläkin! Kyllä, luitte oikein: HIIHTÄÄ. Elikka vaikka on heinäkuu! Sitten hän valittaa, kun ‎kävelijät sotkevat ladut.‎
      Mitä voisin tehdä? Toivon asiallisia vastauksia!‎

    • Kabulista itään

      Tällä sivustolla on viitattu luvatta oikeauskoisiin, tähän maahan muuttaneisiin Kaaban kiven palveijoihin. Al-quaidan kosto tulee olemaan kauhea ja koskee jokaista tälle sikamaiselle sivustolle kirjoittanutta vääräuskoista. Selvitämme ip-osoitteenne ja tulemme kävelemään ja teettämään kameliemme tarpeet viheliäisille laduillenne. Kunhan ensin selvitämme mitä ne ovat ja mitä niillä tehdään. Ja alastomat valkoiset naiset seeproineen otamme tietysti omaan käyttöömme.

      • kohta voitetan kulta

        Ovatko islammistit alkanet hiihtä? Soon hauska etä meet saame heistä Vahvistusta suommen Hiihto-Maa-Joukueeseeme.
        Sen jälken kun Michael Mylylä siirtysi Autuaamile Latuile, meet Suommalaset eme ole Voitaneet yhtän ainoata Olumppialaista Kulta Mitalia.
        Islammistit pellastavat meität pulasta!
        Älkä siis Sotkeko islammistien Latui!


      • eF Pii Ai iske
        kohta voitetan kulta kirjoitti:

        Ovatko islammistit alkanet hiihtä? Soon hauska etä meet saame heistä Vahvistusta suommen Hiihto-Maa-Joukueeseeme.
        Sen jälken kun Michael Mylylä siirtysi Autuaamile Latuile, meet Suommalaset eme ole Voitaneet yhtän ainoata Olumppialaista Kulta Mitalia.
        Islammistit pellastavat meität pulasta!
        Älkä siis Sotkeko islammistien Latui!

        Voi vitu, NYT vasta huonosti meneekin! Jos Amerikalaiset saa selville (ja SAAHAN ne!!!) etä Al Kaitan tyypit treenaa Salon hiihtolatuilla jotai Terroristie Hommii, niin CIA:n ja Efpiiain akentit tulee ja SOTKEE KAIKKI Saalon latut. Siinä menee Tuppuri ja siinä menee Maalu ja jos valitetan YyKoo:lle niin se Pan Kii Moon sanoo vaa etä Ameriikan sana on laki ja etä et kai sä haluu etä terroristit hyökää Nyyjorkii tai etä ne räjäytä sun koirankopin?
        Voi menä Koiraki siin samala.
        Paha jutu.


    • kirputta

      Taru Anneli kävelee pitkin hiihtolatuja kun se etsii Kirppu Toreja.
      On kuulemma käyny jo Ähtärissä ja Alajärvellä, mutta ei löytänyt sielä yhtän Kirppu Toria.

    • parannustusta!

      JO ON PERHANAA!
      Tänä aamuna kun yritin käydä joka-aamuisella hiihtolenkilläni Tuppurin ladulla, se oli sotkettu aivan pilalle. Oli kuoppaa ja monttua ja katkenneita puunrunkoja ja oli muutama puu kaatunut ihan juurineenkin ladulle.
      Tuli siihen paikalle joku fakiiri tai profeetta tai semmoinen, ja se sanoi, että ladulla oli edellisyönä käyty Harmageddonin taistelu.
      Googlen ja Magooglen sotajoukot olivat taistelleet ihan niin kuin Ilmestyskirjassa sanotaan.
      Ja se oli kuulemma vasta alkua, sanoi se fakiiri (tai profeetta). Käski meitä salolaisia tekemään parannuksen.
      Kuinkahan ollee?
      Ladulle ainakin pitää saada parannus.
      Heti!

      • avulias a.

        Ei se ollu mikän farao eikkä profeeta. Se oli yks teolookian ylioppilas kun oli lukenu kesäyliopiston tenttiin ulkona aurinkonpaisteesa ja sitten sillä oli menny pää sekasin.
        Tarttis vietä se onneton tonne Jallun kämppään nii sielä se aineskin miehistys ja jättäs tommoset turhat haihatukset päästään.


    • Ruolamaa

      kiimahiihtäjäl tiedoks, et et saa. Tytär on 8-vuotias vast!! Harmi, ku säkähti sillo niin pahast, et ei oo saanu enää tytärtä seuraks hiihtämään. Nyt kunnon hiihtolenkki ja sit uimaan, palaillaan.

    • sinne mentiin

      Koska kävelijät AINA sotkevat meidän hiihtäjien ladut, olen päättänyt tästä lähtein käydä vain lavatansseissa. Siellä on kuulemma tosi paljon narttuja, jotka haluaisivat, että herrasmiehet yhtyvät heihin.
      Niin olen kuullut puhuttavan.

      • Zzz-top

        Tansseissa pitää muistaa sitten hyvät tavat. Siellä ei olla kuin latukävelyllä. Ei kakita parketille, koiraa ei oteta föliin (paitti mäyräkoira takaloorasa) ja sauva on piilossa. Ja pitää muista kysyä, että saanko pluvan vai tanssitaanko ensin. Riitansa on sielläkin eli onko riittävästi miesten tai naistenhakuja vai onko ns. sukupuolineutraali tanssilava mikä tietty lisää hakumahdollisuuksia noin teoriassa muttei maistu kaikille. Tarttee kans ratkaista mennäänkö perinteisellä tyylillä vai nytkytetäänkö jollain uudella tavalla. Liukastusaineitten käytöstäkin ovat toiset eri mieltä. Puhelin tarttee laittaa etutaskun sijasta perstaskuun, ettei lambaadaa tanssiessa nainen kysele, että onko kapulassa värinähälytys päällä vai innostuitkos jo liikaa.

        Toisten rouvia saa ja kuuluukin hakea, mutta saattohommissa pitää rouvasihmisten kanssa olla tarkka. Että onko oikeasti eronnut rouva vai tuliko asia vasta illalla mieleen. Onko aiempi herra X lomilla vankilasta tai jostain muusta tiukemman hoitomallin laitoksesta. Muutoin voi tyyli muuttua rouvan kotona liiankin perinteiseksi eli ampumahiihtoa pikamatkalla.


    • mitskut kotiin

      Jos käy niin ikävästi, ettemme me salolaiset hiihtäjät saada yhtään kultamitalia seuraavista talviolympialaisista, syy on niissä kävelijöissä, jotka ovat sotkeneet meidän ladut.
      Heitä pitää rangaista!

    • Ruolamaa

      Pitäiskö tälle kesälle järjestää viel hiihtotapahtuma, jossa olis lekkimielisiä hiihtokisoja eri ikäsille ja sit olis vaiks lämmintä mehuu/kaakaota ja vaiks joku soppatykkiki?! Kiinnostuneita varmaan löytyy.

    • Ruolamaa

      Ajattelin alkaa järjestämään ens lauantaiks leikkimielisii hiihtokilpailui ja ajattelin kysästä, et löytyyks kiinostusta osallistua?

    • Ruolamaa

      Kiitokset vielä tätäkin kautta osallistueille ja onnittelut kertaalleen vielä Pirkolle voitosta aikuiste sarjassa ja Eetulle lasten sarjassa. Oli mukava sunnuntai hiihdon merkeissä.

      • pahantuulinen pah

        Mä olisin tullu mukaan, mutta kun perrrrkele kaikki latut oli sotkettu!
        Saaaaatanan kävelijät! Vitttttu!


    • Ruolamaa

      No se kyl kieltämättä haittas ja näkys tuloksissakin, mut se ongelma nyt oli tiedos, ni osas varautuu. Ikävää, et sult jäi sen takii väliin tämä ja ymmärrän hyvin suuttumuksesi. Itseäikin se ottaa kupoliin,

      • oppivat petkele.....

        Ihmettelin jo vuosi sitten, miks kaupunki joka vuosi uudet ladut tekee vaikka vanhat jäävät keväällä hemmetin hyvään kuntoon.
        Kirjoitin jopa Rantakokkellikki henkilökohtaisen nootin ja kas kummaa, tänä vuonna Tuppuriin ja Maaluun ei enää tehdä uusii latuja, saa vanhat kelvata ja siitäkös sitä säästöö kertyy.
        Oppisivat vielä että luistelukentissäkin voi aivan samalla tavalla säästää, turhaa veden haaskausta jos joka vuosi uudelleen uusi jää pitää tehdä.


    • poliittinen seikka

      Veljeni Aarnolds halusi mennä huomenna hiihtokilpailuihin yhdessä Ruolamaan ja sen kakaroiden kanssa, mutta kun kävimme tänään tarkastamassa latuasemat, huomasimme, että kävelijät olivat TAAS sotkeneet ladut.
      Eikö Hallinto- ja Kuntaministerin velvollisuus ole hoitaa kuntalaisten asioita niin, että sitä pääsee hiihtämään?
      Mielestäni tämä on välikysymyksen paikka.

      • Heikki Hässiwä

        Helpostihan sen ladun korjaa kävelijöiden jäljiltä, pane jokaiseen jalan tekemään monttuun iso kivi.

        Perskutin kävelijät laduilla saivat tahtonsa läpi, ny ei enää tehdä latuja tupurin ja maalun kiepeille.


    • mene sinä pois äältä

      Kyll Ny vituttaa, kun ollaan täällä vittuillusamme jopa Prisman saaneet hintojaan laskemaaan, viell s maito.

    • kävelijä käv

      Eilen kun olin kävelemässä ladulla, huomasin, että eräs huijari oli taas myymässä agregaatteja Halikossa. Pitäisiköhän kirjoittaa siitä tänne Suomi24 palstalle?

    • spspos

      eipä tarvi hiihtäjien valittaa käveliöistä ens talvena,kun teil ei tehdä enään latuja...hhahahhahahhahahahh,,,me se vaan saadaan kävellä maalus,,,hahhahahah,,,ei taida suksi luistaa ..

    • Ruolamaa

      Pakko lähtee tänää hiitolenkil, vaiks latu onkin paikoitellen pilal. Tiedän kohdat, ni osaan varautuu. Se yks kuoppa mäen alaosas on paha. Toivottavast ei oo tullu eiliselt lisää. Harmi, ku Aarnoldsilt jäi hiihto väliin.

    • verommaksaja

      IHAN vaan tommosten kävelijöiten takii Kaupunki on joutunu ostaa tosi kalliin LATU KONEEN!!! Kun ne kävelijät sotkee kaikki ladut niin kaupunki korjaa ne KONEELLA!
      Ja verommaksajat maksaa sen kaiki!
      Kyllä pitäs sakotta oiken KUNNOLA tommosia kävelijöitä kun sotkee ladut kun joudutaan maksaan toosi kallis LATU KONE.

      • muo vitutaa

        Kyl nymmene toosi huonnosti kun noi Kävvelijä sotkeva KAIKI latut.
        Vitu kum muo vitutaa.


    • Ruolamaa

      Juu ja jos joku veronmaksaja loukkaantuu ja saa pitkän sairasloman, ni sekään ei oo Salolle hyväks. Niimerkil Just kaaduin nenälleni, ku pahat painaumat alamäes sai sukset raiteiltaan. PRKL!!

    • Orionilaine

      Täytyypä käydä tänään heittämäs pari kiekkaa perinteisel Maalus, ku töist pääsen.

    • lastte puollest

      Ketä aina sotke latut? Eme päässe laste kaa hihtämmän ku kävellijät aina sotke latut.
      Site lapsse syrjjäntyy.

      • pannu kaakkua

        Meet piänte koulukaiten vanhhemat vaatime etä lapsseme saava koulusa pannukaakkua ja pääle palion manssika hilloo.


    • sine vaa vituu

      VOIV VITU kuma tykään toosi huanoo tomosista
      Latula-Tallaajista.
      Vituun toommoset Latula-Tallaajjat.

      • vaikea uskoa

        Siis missä tuommoinen latu oikein kulkee? En mä vaan ole latua nähnyt. Vesihiihtoako siinä harrastetaan vai murtomaahiihtoa?


    • onkelmat ratkastan

      Täälä meilä Ollikalasa sanotan: perrsepano ratkase kaiki onkelmat.

    • mua harmittaa

      Kyllä mua TOOSI paljon Harmittaa TOMMOSET kävelijät.
      Sanosisin etä VITTTU, muta kun oon Saannut hyvä Koti-Kasvvastuksen niin sanon vaan etä : Pilu.

    • ostakaame

      Ostakaame LATU-KONE!
      Latu-kone ratksaase KAIKI onkelmat.

      • kilpuri heiki

        JOS meet saisime Latu Konen nin kaiki olissi toosi hyvi.


    • sanon vitu

      Mielsestänni KAIKI TOI NIINKU RAHHA ja niinku korruppttio pila KAIKI. Tän johtosta
      sanon etä VITU.

    • siis vee

      Tomoset Latula Kävelijtät turmmelevat Yhtteis-Kunan.
      Siis: VITU.

    • eetukki

      Ihmettelen, että mikään taho ei saa tätä yhtä pöljää täältä blokattua pois. Eihän näissä jutuissa ole enää mitään mieltä. Varmaan joku Ollikkalan viisain ihinen. Ottaa kantaa jokaiseen asiaan ja aina sama stoori.

    • harmittaa kovasti

      Olit väärässä paikasta, Tupuri on hyvä paikka ilostuttaa lukijoita kirjoituksilla.

    • eetukki

      Luulin, että siellä Tupurissa asuu ne oikeasti fiksut. Olisiko nekin noin sekaisin.

    • Ruolamaa

      Tuli eile käytyy pääsiäisen kunniaks vetämäs muutama kierros perinteisel Maalus, ai et teki hyvää.

    • harmittaa kovasti

      Pääsisiäsenä pitää AINA hiihtää.
      Mutta kun noi kävelijät sotkee ladut.
      Harmittaa.

    • Kysymppä vaa?

      Uskon Jumalan. Samoin myös Hänen Poikaansa Jeesukseen ynnä Jessen Isosetään, joka käyttää nimimerkkiä Pyhä Henki.
      EN SUVAITSE sitä, että Kävelijät AINA sotkevat ladut.

      Suvaitsetko Sinä latujen sotkemista?

    • Ladut kuntoon

      En suvaitse, Uskon ainoastaan siihen, mitä näen. Joulupukiakin näkee useammin,
      kuin noita edellämainittuja satuhenkilöitä!

    • etä oikke!

      Oon seurraavaa mieltä:
      Kyrppä perssesen AINA Joulusin.
      Sink-Sonk-Sistöös laula: Kyrppä perssesen -lauluja.
      On se nin Rivoo etä Oikke!

    • saakelin tuholaiset

      Kävin tuossa eilen katsomassa latuja, joku oli käynyt sotkemassa ladut hakkeella,
      sitä oli levitetty oikein huolella latujen päälle, on se nyt helkkari, ettei ladut saa
      olla rauhassa!

    • Kirvesnieminen

      Tänään piti mennä hiitämään, mutta päälimmäisenä mieleen jäi pettymys. Kaikki ladut oli tallottu ja kävelijöitä täynnä, kaiken lisäksi oli ladut ripoteltu täyteen purua. Onko liikaa vaadittu että hiihtäjät sais hiihtää rauhassa? Ja sit viel oli sitä koiran kakkaa joka paikassa, miks niit ei vois vaan korjata?

    • mene huonnosti

      Sama jutu kuma kävin (tai siis yritin käytä) hihtämäsä Illala. Kelo oli jo paljon yli Iltakahteksan, muta aina vaa sielä Latula jottku Kävellijät kävveli.
      Viti ku mua vittttuuti.

      • mene huonnosti

        Korjaten: VITU ku mua vitttuuti.


    • eme pitä

      Meet hihtäjät eme pitä siitä ku kävellijät sotke meitän latut.

    • sano sä kans

      Perrsesen KAIKI tomoset ku Kävelle latula.
      Sanon: vitu.

    • meinaan vaan

      Sentakia täälä Salosa mene kaiki toosi huonnosti koskas kävelijät AINA sotke KAIKI latut.
      Eiks niitä semmosia vois vaika ampuu?

    • juupeli3

      Onko Salossa hölmöjä tähän aikaan vuodesta vai onko latva höperöitä. Muualla kävellään jo normaalisti eikä hiihdellä. Kyllä Salolaiset on pöljiä jos jaksaa jauhaa tollaista paskaa.....Oletan kumminkin näiden hemmojen olevan latvahöperöitä jotka ovat palstalla eivätkä tiedä, että nyt on KESÄ.

    • mene huonnostti

      Meet Kaiki Salolaset Hemmot AINNA hiihtäme. Muta toosi vaiketa soon ku Kävvelijät AINNA sotke KAIKI latut.
      Vitu!

    • Saakelperi

      Joko siellä on taas ollut joku kävelemässä ladulla, on se nyt ihme!
      PerkeleenSalolaiset pysykää pois laduilta!!!!

    • surrullist o

      Mun miäli o toosi murheinne kuma menen hihtän ja joutun AIN toteaman etä kävelijät on TAAS sotkennu KAIKI latut.

      • en tykkä tommosist

        Raitalline Seebra-hevonen tuli tänän mua vastan latulla. Hirnus nii maamperrkelesti ja kavioilaan sotki latut vielä lisää siitä ku kävelijät oli ne sotkenu.
        Eiks tommosii raitallisii Seebra-hevosii vois vietä niinku Korkea saareen?


    • Samperperkele

      Syytä vaan salolaista, jos ne kuitenkin on olleet turkulaisia, jotka on olleet
      kateellisia salolaisten hienoista laduista. Tai sitten asialla on ollut Olli.
      Perskule älä sotke latuja.

      • kysymppä vaa

        Ketä soon semone Olli ketä sotke KAIKI latut?


      • meet tuomiteme
        kysymppä vaa kirjoitti:

        Ketä soon semone Olli ketä sotke KAIKI latut?

        Meitän Perheme tuomitte tomose Olli. Vitu ku semone Olli osaki ola vitumane.


    • Ruolamaa

      Äitienpäivän kunniaks koht hihtämään koko perheen voimin. Lämmintä kaakaota mukaan voikkarien kera ja nauttimaan raikkaaseen ilmaan. Latujen huonost hoidost huolimatta pakko päästä, ku joka vuotine perinne kuitenki.

    • kaikee sitä sattus

      Meitän perhe kävi kans hiihtämäsä Maalusa. Latut huonosa kunnosa!
      Pensan takana jotkut jätkät paniva jotain sutturoita. Litinä kuulus kauvas.

    • juome kiljuu

      Täälä Ollikalasa yks jätkä sanos että semonen o niinku Osuskaupan Vika ku noi Kävelijät AINA sotke latut.

      • osuskaupa-väki

        Osuskaupa-Väki käytää aina suksija. Osuskaupa-Väki ei kävele latula.


    • Myllylä

      Piti mennä tänään ennen mm lätkä finaalii hiihatää, että saa kunnon fiiliksen kisaa varten päälle. Rasvasin ja fiksasin sukset oikeen viimeisen päälle hyvään kuntoon ja menin innokkaana hiihtoladille, mutta mitä VITTUA viellä KAIKKI ladut tallottu ihan ruokottomaan kuntoon ja kävelijöitä täynnä, huusin niille, että on se SAATANAN kumma, kun ei mee jakeluun, että niillä laduilla ei PERKELE kävellä! Mutta ei ne perkele totellu, eikö nyt vaan voida sopia, että jätetään ne ladut rauhaan! Kävelijöille on kaiken maailman kevyeenliikenteen väylät sun muuut mis ne voi kävellä ja kävelykatu, menkää sinne kävelee, mut perkele ne ladut NYT rauhaan, täst mun hiihtämisest tuu taas mitään!

      • pistä vihaks tomonen

        Sama jutu täälä. Meinasin niinku mennä hihtämällä äänestyspaikale. Muta ei siitä tullu mitän kun kävelijät oli sotkennu latut.
        Nii mä en sit pääsy äänestämmän ja sentakija Suommen äänestys rosentti jäi nin alhaseks.
        Kävelijöiten syytä kaiki!


      • vitu ninko viti
        pistä vihaks tomonen kirjoitti:

        Sama jutu täälä. Meinasin niinku mennä hihtämällä äänestyspaikale. Muta ei siitä tullu mitän kun kävelijät oli sotkennu latut.
        Nii mä en sit pääsy äänestämmän ja sentakija Suommen äänestys rosentti jäi nin alhaseks.
        Kävelijöiten syytä kaiki!

        Tota munasa! Määki yrriti etä jos päässissi hihtämälä Äännesttus Koppiisee.
        Muta ku noi Kävveliät olli sottkenet KAIKI lautu.


    • ollikalan kunti

      Me täälä Ollikalasa ei ymäretä oleskaa sitäkun kävelijät sotkee kaiki latut. Onko semmonen sivistynytä? Ei meitän mielestä.

    • vitu ku viituta

      Marsalka Mannerhheimmin synttymäpävän kunjaks meinasin menä Muurlaasee laskettelemman, muta Käveljiät oli sieläkin sotkenet Latut.
      Vitu etä mua viituti.

    • en pidä siitä

      En pidä siitä, että kävelijät tallaavat latuja.

    • vieno pyyntö

      Pahinta ovat kuitenkin nuo koiranpaskat ladulla. Kun suksi tarttuu siihen, niin ei enää mihinkään luista eikä koskaan haisemasta lakkaa. Eikä niitä koiria voisi taluttaa ja kusettaa muualla kuin ladulla?

    • raivostuttavaa!

      Olisin mennyt yhden pimun kaa hiihtään ja siinä samalla olis käyty pensaan takana panolla, mutta kuinkas hiihdät, kun kävelijät on sotkeneet ladut!!!
      En sitten päässyt panollekaan!

      • neubo tasrpern

        Kuin sait tyytytyksen?


      • tyydytys.kysymys
        neubo tasrpern kirjoitti:

        Kuin sait tyytytyksen?

        Onnekssi sinne tuli yks vanha huora. On toosi vanha mut on sillä vittu ja soon kaikesta tärkkeemppi asia.
        Panin sitä ensi vittuuseen ja sitten perseeseen.


    • nin kai sitte

      Soon kuulema Osuskaupan vika kun kävelijät sotke kaiki latut. Semmosta puhutan.

    • tehkäme brotesdi

      Meitän Ollikalan asukaiten PITÄ valitaa Puhjoht Ranta-Coxile etä Käveelijät Perrkkeleet sotke kaiki latut.
      Eituu hihtämisestä mitän!

    • tärke asija

      Nyt kun meitän kaupunkin Päätäjät ova Päätäneet menä Rymättylääseen tutkiman Asijoita, heitän pitää iha ehtottomasti tartua toimee ja KIELTÄÄ kävelijötä sotkemasta meitän latuja.
      Tämä on Rymätylän kokouksen ehtottomasti tärkein Asija.

      • asialistalainen

        Kannatetaan! Tärkee juttu!


    • yksi monien puolesta

      Eilen yks hiihtäjä hyppäs ales Halikon vesitornista vaan siksi, kun kävelijät oli sotkeneet sen ladut.
      Oli masentunut.
      Vaadimme toimintaa Kaupunginhallitukselta, että latujen sotkeminen loppuisi!
      Montako uhria vielä tarvitaan?

      • pitäsi-löyttä

        Vittu! Yks Intijalanen Suri sanos mullen eillen: "Mistä löyrettäs HIKSIN HIUKKANEN?"
        Onks teillä niinku johto lankaa?


    • huolestunut henk.

      Asun Mahlakankareella. Olen huomannut, että täällä meiilpäin kävelijät sotkevat kaikki ladut ulosteillaan ja virtsallaan.
      Voisitteko ilmoittaa asiasta viranomaisille?

    • perrkklleh

      Ei tullu tänäänkään hiihtämisestä mitään kun kävelijät oli sotkeneet ladut.

    • laki säädetään

      Olis hyvät hiihtosäät, mutta kun kävelijäperrkeleet AINA sotkee ladut! Onneksi päättäjät menee Rymättylään säätämään semmosen lain, että ladulla ei saa kävellä.

    • onko ennusmerkki?

      Kävin tänään hiihtämässä, sillä kansanterveys on terveellistä. Ladulla tuli vastaan Raidallinen Seebra-hevonen, joka hirnui maanperrkeleesti.
      Mitähän semmonen merkitsee?

      • ei tuu mitää

        Raidalliset seebra-hevoset sotkemassa ihmisten latuja! Jo nyt on perrkele!


    • A:n broidis

      Ruolamaa oli toissapäivänä hiihtämässä Maalussa ja veljeni Aarnolds oli siellä eilen suksimassa. Meikä oli eilen kuksimassa yhtä eukkoa takapuoleen siis anukseen. Tänään olisin mennyt hiihtämään, koska hiihtäminen edistää kansanterveyttä. Mutta ei tullut hiihtämisestä mitään - olivat TAAS kävelijät sotkeneet ladut!
      Olen päättänyt: teen tästä valituksen Eduskunnan oikeusasiamiehelle.

    • suksi ei luista

      Tillin tallin tulkku, hyvin luistaa m u l k k u.
      Mut suksi ei luista kun kävelijät sotkee ladut.

    • osus kaupalane

      Meet Osus Kaupalaiset eme koskkan käveele latula. Meet ajame latula Porsse Autoila.

    • Saakelinsotkijat

      Joko ne per**leet on alkanut sotkea latuja, vaikka ei ole vielä lunta maassa.

      • minnuu vitutaa

        Vitu! Ainna neet Saaatanan Perrkeeleen Vitu-Mallut ova alkkaneet sotkeen latuja vaika meet Veron-Maksajat maksame veroja vain sentakia, etä päästäis hiihtään. Vitu ko vitutaa.


    • isississi

      Me olla isis-soturit. Me kävellä metsä ja latu, me harjottella talvisodan-käynti. Kävellä missä haluta. Ei osata hiihto. Voida joku suomi-talvisota-veteran tässä me opettaa?? Suomi kuuluisa talvisota. Me tarvita talvisota-oppi ja hiihtotaito pian.

      • Isojalanko jälet?

        Nyt kun lunta sataa, huomasin heti 47 numeroisen kengän jäljet valmiilla ladulla tuppurin haisevassa maastossa, ettei vaan itse Rantakokko olisi lamsinut siellä?


      • epäilytävää
        Isojalanko jälet? kirjoitti:

        Nyt kun lunta sataa, huomasin heti 47 numeroisen kengän jäljet valmiilla ladulla tuppurin haisevassa maastossa, ettei vaan itse Rantakokko olisi lamsinut siellä?

        Voi olla toi Iiloppi ko tullu tänne kattoon jos jäi Salosta mitän jäljele ko sytytti öljylauta tulee keskelä Salon jokee. Nyt hiippailee pitkin mettiä hiihtolatuila kattoamasa mitä pahaa seurraavaks keksis.


    • nyt.mä.kirroon

      Olisin mennyt tänään hiihtämään, mut ei tullu hommasta mitään kun kävelijät oli TAAS sotkenu ladut!
      On tää yhtä perrkelettä!

    • muistuttaja

      Muista aina suksia! Muista aina kuksia!

      • TarjaAlitalonliisa

        No oin saatana, kun hiihdin äskein ladulla tökkäsi 300e sukseeni jätös ja meinasin suistua ladulta samantien alamäessä.
        Viddu, kävelin takas kattoon sitä kasaa, kun sitä oikein ongin sauvallani tuli sielt muovinen lappu jos luki SPR, siis pakolainen oli paskantanut ladulleni syötyäänsuomalaisten/vanhuksien/eläkelsten/työttömien ruokakupeilla, perkeleen perkele.


    • verommaksaja

      Ontää ny yhtä Helvetijä, ko noi kävleijät sotke Meitän latut! Maksetan senttäs AIKAS paljo Veroja salooseen.

    • ollikalan.olli.sanos

      Ollikalan Olli olis lähtenny hiihtään, muta kun Kävelijär olivatten sotkennu latut, ei tullu hihtämistä mitän. Vitu!
      Nin sanos Ollikalan Olli!

    • nimimerkimoelisee

      nme kohtilejoulu meen kohta i.koitav

    • Luizelutyyli

      Taas oli kävelijöitä ladulla kun uuden vuoden aattona luistelin normaalia 20 km aamulenkkiä. Olivat osuuskaupan miehiä. Puvut päällä ja kravatit kaulassa.

      • sakemannit.asijalla

        Mä olin sielä kans, yritin hiihtää mut ei tullu hommasta mitään kun kävelijät oli siellä sotkemassa latuja. Mut eivät ne olleet Osuuskaupan miehiä, puhuivat Saksaa ja lauloivat että Doitsland Doitsland yyber alles - ne oli Lidlin agentteja!


    • piikkikorko.kävelysauva

      Haukutte väärää puuta! Minä olen huhtikuusta asti kävellyt joka päivä monta kertaa koko ladun edestakaisin tarkkailumielessä eikä siellä ole näkynyt ainuttakaan kävelijää. Lopettakaa ihmisten syyttely-

      • Suksen-ulos-survaisen

        Ostin eilen uudet kalliit sukset ja saapuessani Tupurin hiihtoladulle huomasinkin että koko latu oli varastettu, oli vain mutainen polku siinä missä viime vuonna oli latu?
        Olisiko se entinen kaupunginjohtaja Rantakokko ottanut sen mukaansa kun lähti eläkkeelle, vai onko ne uuden kadun rakentajat tulleet Virosta, niille kun kelpaa kaikki mikä irti lähtee?
        Nytkin varmaan sitten jossainpäin Viroa hiihdetään meirän ladulla.
        Onhan sekin mahdollista että Rantakokko olisi sen hyvän ladun ottanut sinne Kittilään mukaansa kun meni sitä kunnallista rosvopesää siivoamaan ja antaa sen lahjana niille?


      • kaikki.se.katottaa

        Soon Saletti että se Ihme Ranta-Cox on vienny Meitän Latun sinne Lappiiseen. Sehän hukkas täälä Salosa häiriköitessän sen Hiksin Hiukkanenkin .
        Vitu, sanon minnä!


    • Kilvetpoistienpäällä

      ilman latuu meni äskein tästä kauhialla tohalla ohitse.Ekana niinistö ja tokana joku munaton miäes, paavo perkele mäess kiri ylösnousussa mutta Huhtasaari kireine ja tiukkoine reisineen panee kohta ohi .
      Huhtsaaren mennessä paavon ohitse, Paavovo jämähtää katselemaan huhtasaaren tiukkoja hiihtohousuja......

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe