IL: Asuntojen hinnat syöksyvät alas

huhhhuh..

18

1409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vvvvvvvvv

      Huh huh, onneksi myin ajoissa luettuani tämän jutun. Kohta tehdään tili!

    • Tämä on sikälikin

      hauska juttu, että täälläkin on väitetty, etteivät hinnat laskeneet lainkaan, kun kauppa 2009 hyytyi täysin:D

      • Katsopa tilastoa, ja kerro kannattiko silloin alkaa tuhnuttamaan?


    • Onnellinen 1968

      Jep, itse ostin vuonna 2009 uuden rivarikolmion jossa asuin pari vuotta itse. Jätin kämpän vuokralla 2011. Samasta yhtiöstä myytiin samanlainen kämppä viime syksynä. Nyt jos myy niin voittoo about 30-40 kiloo (kysyntää on). Ei paha vai onko? Mutta en myy kun on hyvä vuokralainenkin enkä tarttee ylimääräistä rahaa. Ehkä ensivuonna, tai ehkä 5-10 vuoden päästä. Hauskaa kesää epäilijät.

    • teukkamaalta

      Kaikilla vaan tuo lusikka ei ole kultainen ja suvun perintörahoilla voi mällätä mutta suurin osa meistä on keskituloisia mutta asunnot suuri tuloisille on siinä kohtuullinen epäsuhta sanokoon markkinat mitä tahansa ja pankit jotka kasvun nälässä ovat ylisuuria hintoja tukeneet ylisuurilla lainoilla .

      • Onnellinen 1968

        "Kaikilla vaan tuo lusikka ei ole kultainen ja suvun perintörahoilla voi mällätä" Ok?
        Minun ensimmäinen omistusasunto on vuodelta 1996 ja sen jälkeen en ole asunut vuokralla kuin about 5 kk asuntokauppojen takia. Aina on voittoa tullut vaikka välittäjä on ollut mukana myymässä. Takauksia olen tarvinnut vain ensimmäistä ja toista kämppää ostaessa, nyt on 5. oma kämppä (ok-talo) ja rivari vuokralla. Perintöä en ole saanut enkä lotossa voittanut, omalla työllä maksanut. Toki nyt vuokrainen maksaa rivaria (10 vuodessa maksettu). Mulle on turha väittää että omistusasuminen ei kannata, se vaan pitää aloittaa ajoissa mahdollisimman nuorena.


      • Onnellinen 1968 kirjoitti:

        "Kaikilla vaan tuo lusikka ei ole kultainen ja suvun perintörahoilla voi mällätä" Ok?
        Minun ensimmäinen omistusasunto on vuodelta 1996 ja sen jälkeen en ole asunut vuokralla kuin about 5 kk asuntokauppojen takia. Aina on voittoa tullut vaikka välittäjä on ollut mukana myymässä. Takauksia olen tarvinnut vain ensimmäistä ja toista kämppää ostaessa, nyt on 5. oma kämppä (ok-talo) ja rivari vuokralla. Perintöä en ole saanut enkä lotossa voittanut, omalla työllä maksanut. Toki nyt vuokrainen maksaa rivaria (10 vuodessa maksettu). Mulle on turha väittää että omistusasuminen ei kannata, se vaan pitää aloittaa ajoissa mahdollisimman nuorena.

        Täysin samaa mieltä.
        Jokunen vuosi sitten jos osti (ajoissa?) niin ei tarvinnut edes takaajia, vaan pankilta sai pientä korvausta vastaan erillisen takauksenkin. Tämä saattaa olla kyllä edelleen tarjolla.

        Valtio tukee ensiasunnon ostajia takauksella kai nykyisinkin.

        Aina kannattaa ostaa oma jos vuokra on samanverran kuukaudessa tai edes lähellä kuin laina, korot ja kulut.


    • Hintatarkkailija
    • Jaki ja Jatta

      Mahtava PROVO kaivaa esiin linkki vm-2009, näppärää, voi juku.

      • Ahhahahaha

        Tampiomuuli raivona. Totuus sattuu.


    • sunair500

      Kyllä se nyt nähtiin, kuinka asuntojen hinta romahti vuodesta 2009 tähän päivään

    • huuauuahahahahaa

      No kerro meille minkälaisen tilin teit kun myit 2009 ja ostit 2013, niinkö?

    • omassa ei pankin.

      Vaikka asuntomarkkinoilta on kerrottu hiljentymisestä kevään mittaan, pääkaupunkiseudulla hinnat vain jatkavat nousuaan.

      Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan vanhojen kerros- ja rivitaloasuntojen hinnat nousivat metropolialueella huhtikuussa lähes viisi prosenttia vuoden takaisesta. Samaan aikaan muualla Suomessa hinnat laskivat.

      Pääkaupunkiseudun tarkka hintojen nousuprosentti on 4,7, muualla Suomessa hinnat laskivat 1,2 prosenttia. Pk-seudun hintojen nousuvauhti piti kuitenkin koko Suomen asuntohintojen hintakehityksen nousussa: hinnat kallistuivat 1,4 prosenttia.

      Maaliskuusta huhtikuuhun hinnat sen sijaan laskivat koko maassa 0,2 prosenttia. Pääkaupunkiseudulla huhtikuun hintojen nousu edelliskuukaudesta oli 0,3 prosenttia. Muualla Suomessa hintojen suunta oli laskeva, 0,6 prosenttia.

      Huhtikuussa 2013 vanhan osakehuoneiston keskimääräinen neliöhinta koko maassa oli 2154 euroa. Pääkaupunkiseudulla neliöstä pitää pulittaa 3466 euroa ja muualla Suomessa 1639 euroa.

      on siinä todellista "syöksyä"
      kyllä se on edelleen pelkkää tuhnujen märkää unta että omaan pääsee puoliillmaiseksi.

      sensiaan vuokrat nousevat 5-10% vuodessa kun on tuhnuilla maksatettasva remontit.

    • rommaus peruttu

      Hinnat nousivat 1,4% vuodentakaisesta.

    • heh......

      Heh tätä palstan löpinää...sen kyllä huomaa että kateelliset vuokralaiset näitä täällä kirjoittelee ja haaveilee omasta asunnosta.
      2008 rakennettiin ok-talo ja rahaa paloi tontteineen päivineen n. 330 000e.
      Kevätlumien sulaessa 2013 tein talosta kaupat ja sain siitä 515 000€.
      Harmi että tuli noin paljoa takkiin kun hinnat ovat kuulemma romahtaneet :-)

    • asunnon välittäjä

      kyllä hinnat on aivan pilvissä ja loppua ei VIELÄ näy.Nyt on huonoin aika tehä asunto kaupppaa.Hinnat laskee,-mutta ei vielä.On syytä odottaa vielä n.2v.Katsotaan sitten.

      Asuntojen hinta voi pudota -50% seuraavien vuosien aikana.

      • Onnellinen 1968

        Heh, heh, heee! Joo, okei. Minä myyn sulle kolmion (73 m3) vuonna 2016 hintaan 75 000 euroa tai ehkä 60 000 kun kerta ostohinnasta on - 50%. Taidanpa sanoa huomenna vuokralaisen ulos alkaen 1.1.2016. Ostatko?

        PS minun kämpän pyynti oli vuonna 2009 (uudisrakennus) 165 000 ja maksoin 150 000 vuonna PISTE


    • joo-o...

      Siinä menetettiin useamman kuukauden nousu, että nyt kiireesti ostamaan kun halvalla saa. Kannattaa muistaa myös tinkiä pari prosenttia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8855
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1227
    Aihe