Karvan kasvun vähentäminen

m92 .

Minulla on tuuheat ja tummat säärikarvat. Kuinka voisin vähentää/harventaa niiden kasvua. En siis halua niitä kokonaan pois vaan vain harvemmaksi.

14

2630

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeile näin

      Ajele epilaattorilla tai käy vahauksessa/sokeroinnissa. Muutaman vuoden säännöllinen epilointi voi heikentää karvankasvua haluamasi määrän.

      • re75t

        Itse suosittelen tehokasta epilaattoria, tulee halvemmaksi kuin sokerointi tai vahaus. :)


    • ihokarvat kasvavat takaisin aina, kasvavat vain tiettyyn mittaan .
      Geeneista riippuen. Eivat kasva koko ajan kuin tukka ja parta.
      Saarikarvoja ja rintakarvoja voi vahan trimmata tukan tai partakoneen trimmarilla.

      • Ei kannata

        Tuo ohje oli huono! Leikattu karva tuntuu paksummalta koska latvakin on yhtä paksua karvaa kuin tyvestä.


    • Suosittelen vahausta! Itse ainakin olen ollut tyytyväinen joka kerta Veet vahaliuskoihin kun ne uudistui jossain vaiheessa.

    • karvat veks

      Sokerointi on mielestäni kivuttomin keino, toki epilointi on nopeampaa. Kosmetologin antamat valohoidot voivat vähentää karvan kasvua.

    • hiphilels

      Eipä taida olla mitään ainetta, joka hidastaisi karvojen kasvua. Jos on tosi paksut ja tiheät säärikarvat, niin ainakin minulla epilointi on hidasta ja kivuliasta. Lisäksi siksakkia kasvavat karvat sojottavat eri suuntiin, joten epilointi on hankalaa.

      Omasta mielestäni paras keino on vahaus. Liuskat eivät poista kunnolla paksuja karvoja, vaan paras keino on sellainen vahapurkki (maksaa n. 10 euroa), jossa on pahvipurkissa pestäviä kangasmaisia liuskoja. Liuskat voi pestä ja kuivata sekä käyttää 2-3 kertaa uudestaan. Yhdellä purkillisella saan karvat pois sääristä ja reisistä sekä bikinirajoista. Vastaava poistaminen maksaisi kauneushoitolassa monta kymppiä.

      Jos rahaa olisi, poistattaisin tummat karvat pois laserilla yksityisellä lääkärikilikalla (esim. Siluetti), mutta hinta on kova ja vaatii 4-5 käyntiä.

      • Silti kallista

        Laserointiin on halvempiakin paikkoja olemassa, esimerkiksi Epilaser toimii eri puolilla Suomea lääkärikeskusten kanssa yhteistoiminnassa (hinnasto löytyy netistä).


      • Kokenut epiloija

        "Lisäksi siksakkia kasvavat karvat sojottavat eri suuntiin, joten epilointi on hankalaa."

        Olen todennut että epilaattorilla on parasta lykkiä ristiin-rastiin useaan kertaan samalta alueelta jotta saa parhaan tuloksen. Epilaattorillahan tuo sujuu nopeasti ja helposti. Ensimmäisellä kerralla kun karvat ovat kasvaneet "valtoimenaan" ja juurinystyt ovat tiukassa, epilointi on tietenkin kivuliasta. Mikäli ei kestä tätä kipua, voi ensimmäisellä kerralla käydä sokeroinnissa ja sitten jatkaa omalla epilaattorilla niin pääsee helpommalla. Kun epilaattorilla ajelee säännöllisesti ja melko tiheään (ettei karvat ehdi kasvamaan liian vahvoiksi) niin kipua ei enää tunnu vaan tuntuu vain nipistelyä. Näyttää paljon siistimmältä kun karvat eivät ehdi paksuiksi ja selvästi näkyviksi.


    • ? ?

      Onko kukaan kokeillut tv-shopin no!no! laitetta? Onko järkeä maksaa 250€

      • Ei kannata tuhlata

        Nämä kotikäyttöön myytävät "valohoitolaitteet" eivät ole riittävän tehokkaita jo turvamääräystenkin vuoksi. Turvamääräykset vaikuttaa niinkin että ammattimaista laserepilointia saa antaa vain koulutettu terveysalan ammattilainen.


    • m87.
    • Testaaja11

      Veetiltä on tullut myyntiin uusi vahausmenetelmä. Laite joka lämmittää vahan juuri oikean lämpäiseksi. Sitten vaan liuskalla vedetään karvat irti, helppoa! Jos muistaa kiristää ihoa kunnolla, ei edes satu. Karvat pysyy poissa jopa 4 viikkoa, ja vahauksen jälkeen ne kasvaa harvempina ja hennompina.

      Samasta sarjasta on tullut myös kasvoille tarkoitettu lämmitettävä vaha. Auttaa viiksiongelmaan...

      Olen buzzador, mikä tarkoittaa että saan testata erilaisia tuotteita. Veet oli yksi kampanja. Voin lämpimästi suositella erityisesti kasvoille tarkoitettavaa lämmitettävää vahaa. Säärille, kainaloille ja bikinirajalle tarkoitettu vahalaite kestää 20 min lämmetä, joten vaatii aikaa :) Jos vahaus ei ole tuttua puuhaa, myös kärsivällisyyttä. Molemmat vahat sisältää kauneushoitoloissa käytettyjä ainesosia.

    • SamassaTilassa

      Suosittelen sokerointia, koska se on paljon luonnollisempaa kuin vahaus. Käsittääkseni sokerointi poistaa vain kuollutta ihosolukkoa toisin kuin vahaus. Täältä lisää infoa http://www.sokerointi.info/

      Iltasin kantsii suorittaa kaikki karvan nyppiminen, koska iho saa yön yli rauhoittua rauhassa. Muttei kai se oli ihan väärin päivälläkään suorittaa kyseistä toimenpidettä ainut vaan että iho punoittaa koko homman jälkeen eikä se ole kaunis näky.

      Epiloinnista on kokemusta ja kyllä karvat ohenee! Suosittelen sitäkin ja muista epiloinnin kanssa puhdistaa iho ennen toimenpidettä; esim. huuhdella jalat vedellä ja vaikka päälle vielä kasvovedellä puhdistaa. Olen myös epiloinnin jälkeen puhdistanu ihon kasvovedellä, mutta rasvata sitä ei käsittääkseni kun vasta seuraavana päivänä epiloinnista.

      Kesä on kiva, mutta paine karvattomuudesta kasvaa tosi paljon ja se hieman masentaa näin ihanan ajan aikana..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1960
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      139
      1373
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1039
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      116
      933
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      771
    Aihe