Näin nainen ajattelee: Mies tehköön aloitteen!

Raju ja kiivas naine

Olen jo monta kuukautta ollut rajusti ja kiivaasti ihastunut erääseen mieheen, johon törmään silloin tällöin arkipäivisin. Olen ujo nainen. Minulla ja tällä miehellä on ollut vienoa hymyilyäkin sisältävää vilkuilua meneillään jo pari kuukautta. Ihastumiseni syvenee päivä päivältä ja yö yöltä yhä rajummaksi ja kiivaammaksi. Tämä on turhauttavaa ja kuluttavaa. Nykyään olen niin turhautunut tästä tilanteesta, joka ei näytä johtavan mihinkään, että tiuskin kavereilleni enkä oikeastaan tee enää mitään muuta kuin ajattelen tätä miestä. Obsessiivisesti.

Olen sitä mieltä, että mies tekee aloitteen. Kun säännöt ovat selvät, ei tarvitse pähkäillä loputtomiin, miksi toinen ei tule puhumaan jne. Jos olet mies, sinun tehtäväsi on tehdä aloite.

Myös evoluutiopsykologisesti on ymmärrettävää, että nainen ei tee aloitetta. Biologit sanovat, että kaikesta kulturaalisesta krumeluurista huolimatta olemme geneettisesti edelleen luolamiestasolla. Uros on aktiivinen ja naaras passiivinen.

En ikinä, IKINÄ, alentuisi menemään juttelemaan itse tuolle miehelle, vaikka se tietäisi sitä, ettei tämä kiivas ihastuminen koskaan lakkaisi piinaamasta minua. Olen naisellinen nainen enkä toimi kuin jätkät.

Jos siis olet mies, joka on ihastunut naiselliseen naiseen, sinulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin itse ottaa häneen kontakti tai unohtaa koko juttu.

54

1348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea matkaan

se mies ei tule ikinä tietämään sinun tunteistasi ja menetät samalla mahdollisuuden elämäsi rakkauteen, jota ei tule välttämättä enää koskaan vastaan.. siinähän mietit teorioita evoluutiosta

• selvätsäännöt

jos ajattelet että on miesten/naisten roolit joita tulee noudattaa on evoluutiopsykologisesti myös ymmärettävää että nainen tekee kotityöt ja muutenkin tietää paikkansa.

• hehehhee

Eihän tuo ole evoluutiopsykologiaa....

• Sinulle on

siis tärkeämpää oman ylpeytesi ylläpitäminen kuin mahdollisesti maailman parhaan ihmisen saaminen? Jos taas hän on sinulle tärkeämpi asia kuin ylpeytesi kannattaminen, niin suosittelisin tekemään aloitteen.

• Ennusteet heikot

Aina on ollut yritteliäitä naisia. Mutta mistä johtuu, että minun kokemuspiirissäni yritteliäille naisille on käynyt aina vähän köpsästi. Tahtoo sanoa, että yritykset ovat jääneet yrityksiksi.

Juuri kuvaamasi kaltaisiin tilanteisiin ajautuneet tytöt ovat tuskastuneina tarttuneet härkää sarvista - ja vastauksena on ollut nopea ei. Luultavasti on siis ollut niin, että ihastunut tyttö on vain kuvitellut tunteet molemmin puoleisiksi.

Yksi pariskunta oli sellainen, joka oli vuosikymmeniä avioliitossa. Mies on nyt jo kuollut. Mies hauskutti yleisöään ja raivostutti vaimonsa aika ajoin tokaisemalla, että "minä en ole koskaan kosinut ketään".

• Älä....

unta nää

• Sillä lailla

Selväksi tuli taas, että naiset ovat nössöjä.
      Etpä taida miestä kauheasti edes arvostaa, jos et "IKINÄ alentuisi"
      menemään juttelemaan. Tuo, että miehen pitäisi aina tehdä aloite,
      on vaan naisten tekosyy olla tekemättä sitä itse.
      Mutta näyttäviä pakkeja osaavat kyllä antaa ja arvostella nenänvarttansa pitkin.

Senkus istut pilvilinnassas. Turha sitten valittaa kun vääränlainen mies tulee hakemaan, kun et itse saa tikkua ristiin, että menisit juttelemaan sille kenelle haluat.

• Raju ja kiivas naine

Kyllä, naiset ovat "nössöjä" miehiin verratuna.

En siis väittänytkään, että tuon muotoilemani säännön pitäisi päteä kaikkiin. Se vain yksinkertaisesti pätee ns. vanhanaikaisella tavalla naisellisiin naisiin ja miehekkäisiin miehiin. Ja minä edustan tuota vanhanaikaista, perinteistä naiseutta. Eikä tämä ole valinta, vaan minä vain olen sellainen.

Mutta kyllä ns. sukupuolineutraaleja naisia ja miehiä on yllin kyllin. He toimikoot omalla modernilla tavallaan. En puutu siihen, eli ei tarvitse loukkaantua.

En edes halua sellaista pehmomiestä (muuten kuin ystäväksi tietenkin), joka ei uskalla lähestyä naista. Tällä minun perinteisellä metodillani karsiutuu pois sellaiset pehmomiehet.

En siis väheksy pelokkaita miehiä, en vain itse syty sellaisesta miehestä :)

• Mielenkiinnosta vain
        Raju ja kiivas naine kirjoitti:

En siis väittänytkään, että tuon muotoilemani säännön pitäisi päteä kaikkiin. Se vain yksinkertaisesti pätee ns. vanhanaikaisella tavalla naisellisiin naisiin ja miehekkäisiin miehiin. Ja minä edustan tuota vanhanaikaista, perinteistä naiseutta. Eikä tämä ole valinta, vaan minä vain olen sellainen.

Mutta kyllä ns. sukupuolineutraaleja naisia ja miehiä on yllin kyllin. He toimikoot omalla modernilla tavallaan. En puutu siihen, eli ei tarvitse loukkaantua.

En edes halua sellaista pehmomiestä (muuten kuin ystäväksi tietenkin), joka ei uskalla lähestyä naista. Tällä minun perinteisellä metodillani karsiutuu pois sellaiset pehmomiehet.

Minkä ikäinen mahdat olla?

• Kannatat siis

ehdottomasti ajatusta, että paikkasi on nyrkin ja hellan välissä? Minkä kaiken tekemiseen sinun tarvitsisi pyytää mieheltä lupa? Äänioikeus ilmeisesti on kuitenkin ok? Entäs haluatko, että saat ajaa autolla? Vai onko tuo jo liian vanhanaikaista ja perinteistä?

• Raju ja kiivas naine
        Kannatat siis kirjoitti:

ehdottomasti ajatusta, että paikkasi on nyrkin ja hellan välissä? Minkä kaiken tekemiseen sinun tarvitsisi pyytää mieheltä lupa? Äänioikeus ilmeisesti on kuitenkin ok? Entäs haluatko, että saat ajaa autolla? Vai onko tuo jo liian vanhanaikaista ja perinteistä?

Todelliseen miehuuteen eivät nyrkit kuulu. Aloitteellisuus ja rohkeus kuuluu. Miehekäs mies on ritarillinen. Kun tilanne on se, ettei kumpikaan uskaltaisi toimia, miehekäs mies löytää itsestään rohkeuden ja toimii, ettei naisen tarvitse....

Nainen kutsuu hymyllään miestä tekemään aloitteen.

Kyse ei ole äänioikeudesta ja muista yhteiskunnallisista asioista, vaan ikiaikaisesta heteromiesten ja -naisten kemioista, sitä luonnollisempaa asiaa ei olekaan. Kaikki eivät tietenkään ole samanlaisia...

• Ikiaikaiseen

Todelliseen miehuuteen eivät nyrkit kuulu. Aloitteellisuus ja rohkeus kuuluu. Miehekäs mies on ritarillinen. Kun tilanne on se, ettei kumpikaan uskaltaisi toimia, miehekäs mies löytää itsestään rohkeuden ja toimii, ettei naisen tarvitse....

Nainen kutsuu hymyllään miestä tekemään aloitteen.

Kyse ei ole äänioikeudesta ja muista yhteiskunnallisista asioista, vaan ikiaikaisesta heteromiesten ja -naisten kemioista, sitä luonnollisempaa asiaa ei olekaan. Kaikki eivät tietenkään ole samanlaisia...

miehen ja naisen kemiaan kuuluu kyllä mielestäni jossain määrin naisen alistaminen. Mielestäni romantisoit tuota perinteistä tunneperäistä toimintatapaa. Jos olisit syntynyt mieheksi, niin varmasti olisit tuota miehen aloitteellisuutta painostavaa ideologiaa vastaan.

• 8+2

Et syty pehmomiehistä, mutta kuitenkin olet sellaiseen palavasti ihastunut? Nainen, mitä ihmettä sinä oikein horiset?

• Raju ja kiivas naine

Jos olisin syntynyt ujoksi mieheksi, niin varmaan minua harmittaisi. Yrittäisin kuitenkin löytää sisimmästäni rohkeuden tehdä aloite. Mies saa elämänvoimaa itsensä ylittämisestä, ja niin hänen miehinen vetovoimansa kasvaa. Se on itseään ruokkiva, positiivinen kehä! Nainen taas rakastaa olla valloittamisen kohde.

Näin itse koen. Ja tiedän, että on paljon samoin ajattelevia naisia ja miehiä. Kaikki eivät vain halua näistä asioista ääneen puhua. Nähtäväksi jää, löytääkö tämä mies, johon olen ihastunut rajusti ja kiivaasti, itsestään ikiaikaisen, miehisen alkuvoiman...

• Mutta mistä

voisit silloin tietää, että mitä nainen odottaa? Modernissa maailmassa moni nainen suuttuu, jos mies kohtelee naista vanhojen mallien mukaisesti. Sitten osa taas odottaa juuri tuota alistamiseen vivahtavaa lähestymistapaa. Mistä miehenä tietäisit, että mitä pitää missäkin tapauksessa tehdä? Miksi ylipäätänsä pitäisi pelata tuollaisia leikkejä? Miksi ei voisi vain rehellisesti kertoa tunteistaan tärkeälle ihmiselle? Harva mies tuollaista pelleilyä jaksaa. Hekin ovat vain ihmisiä jotka haluavat tulla kohdelluiksi arvostettuina ihmisinä!

• hghghgjghj
        Mutta mistä kirjoitti:

voisit silloin tietää, että mitä nainen odottaa? Modernissa maailmassa moni nainen suuttuu, jos mies kohtelee naista vanhojen mallien mukaisesti. Sitten osa taas odottaa juuri tuota alistamiseen vivahtavaa lähestymistapaa. Mistä miehenä tietäisit, että mitä pitää missäkin tapauksessa tehdä? Miksi ylipäätänsä pitäisi pelata tuollaisia leikkejä? Miksi ei voisi vain rehellisesti kertoa tunteistaan tärkeälle ihmiselle? Harva mies tuollaista pelleilyä jaksaa. Hekin ovat vain ihmisiä jotka haluavat tulla kohdelluiksi arvostettuina ihmisinä!

???

Ei nainen suutu miehen aloitteesta. Eikä aloitteen odottaminen mieheltä ole alistumista.

Luuleeko nykyajan miehet tosiaan, että naisten tehtävänä on tehdä aloite?! Sitäkö te jäätte odottamaan?

• Kyllä moni
        hghghgjghj kirjoitti:

???

Ei nainen suutu miehen aloitteesta. Eikä aloitteen odottaminen mieheltä ole alistumista.

Luuleeko nykyajan miehet tosiaan, että naisten tehtävänä on tehdä aloite?! Sitäkö te jäätte odottamaan?

nainen suuttuu, vaikka et itse suuttuisikaan. Olet siis väärässä tuossa asiassa. Monilla treffeilläkin suomalaiset naiset loukkaantuvat, jos heille avaa oven, koska he osaisivat sen itsekin tehdä. Mistä siis tiedän, että vaatiiko nainen oven avaamista mieheltä vai ottaakö hän sen loukkauksena? Mielestäni molemmat voivat avata toisilleen ovia. Nykyajan miehet kuvittelevat useimmiten, että aloitteen voi tehdä nainen siinä missä mieskin. Aika harva ajattelee, että naisen on aina tehtävä aloite.

• ssaassd

Toivottavasti käy niin, että kun otsikon aloittaja joku päivä taas katselee ihastuksensa kohdetta ja mietiskelee että "tule nyt tänne tekemään aloite" niin joku toinen nainen tuleekin juttelemaan miehelle ja pyytää miehen treffeille hänen silmiensä edessä :)

Jonkun pitäisi muuten selvittää näiden otsikon aloittajien kaltaisten naisten suosikkiasennot seksissä. Olisi erittäin mielenkiintoista saada selville että kulkevatko passiivisuus käsi kädessä sekä aloitteen tekemisessä että sängyssä.

Uskallan väittää, että otsikon aloittaja ei ikinä tekisi aloitetta sängyssäkään, eikä muutenkaan mitään sängyssä, vaan hänen mielestään seksissä miehen kuuluu tehdä kaikki, eli nuolla naista ja lähetyssaarnaajassa ottaa nainen, ja naisen rooli on maata selällään ja nauttia......uuh.

• No mie itte

Jep jep! Miehen "pitää" olla ritarillinen ja pitää olla sitä ja tätä. Vissiiin vaadit että se tulee valkoisella ratsulla ja "ottaa" sinut ja sitten elätte onnellisina lopun elämää pienessä punaisessa töllissä. Otahan tyttö ja kasva aikuiseksi, prinssejä ja prinsessoja on vain saduissa. Yritä nyt ymmärtää että me miehet ollaan lihaa ja verta, me podemme epävarmuutta ja elämme samojen neuroosien kanssa ku te naisetkin, jopa ne ei-nössöt. On se kumma kun tasaarvon aikana aikunen nainen ei saa suutaan auki, ja sitten vielä vierittää syyn kaverin niskaan, selitellen pehmosia naisellisuudesta. Mistä tiedät että mies on edes kiinnostunut, kun et kerran kysy? Ehkä se vaan hymyilee sulle, kuten kaikille muillekkin naisille. Melko yksinkertainen olet , jos luulet sen lukevan ajatuksia. Tai sitten olet vaan lapsellinen, itse varmasti arvostaisin, jos joku reipas naisihminen tulis ja kysäsis ihan rehellisesti, että miten on, olisko kiinnostusta. Jos rehellisen ja vapaan suhteen haluaa, kannattaa tehdä asia selväksi , ilman kieroilua. Mikä siinä niin vaikeaa muka on?!

• Raju ja kiivas naine

"...jos joku reipas naisihminen tulis ja kysäsis..."

En ole 'reipas naisihminen'. Olen vihjaileva, hillitty, perinteinen nainen: aina hieman epäsuora ja vaikea... En haluaisi edes olla tällainen, mutten voi itselleni mitään.

Minusta on outoa, ettei edellisessä viestissäni esittelemä (myös biologian kanssa linjassa oleva) kuvaus miehisestä alkuvoimasta ja rohkeudesta sykähdyttänyt tämän ketjun keskustelijoita.

Sille on syynsä, että saduissa seikkailee prinssirohkeita ja linnanneitoja: ihmiset rakastavat tuollaisia kuvioita. Romantiikka on elämän suola!

• Siis hetkinen!!

"...jos joku reipas naisihminen tulis ja kysäsis..."

En ole 'reipas naisihminen'. Olen vihjaileva, hillitty, perinteinen nainen: aina hieman epäsuora ja vaikea... En haluaisi edes olla tällainen, mutten voi itselleni mitään.

Minusta on outoa, ettei edellisessä viestissäni esittelemä (myös biologian kanssa linjassa oleva) kuvaus miehisestä alkuvoimasta ja rohkeudesta sykähdyttänyt tämän ketjun keskustelijoita.

Sille on syynsä, että saduissa seikkailee prinssirohkeita ja linnanneitoja: ihmiset rakastavat tuollaisia kuvioita. Romantiikka on elämän suola!

Sanot "En ole 'reipas naisihminen'. Olen vihjaileva, hillitty, perinteinen nainen: aina hieman epäsuora ja vaikea... En haluaisi edes olla tällainen, mutten voi itselleni mitään."

Miksi nimimerkkisi sitten on "Raju ja kiivas naine"?

• Raju ja kiivas naine
        Siis hetkinen!! kirjoitti:

Sanot "En ole 'reipas naisihminen'. Olen vihjaileva, hillitty, perinteinen nainen: aina hieman epäsuora ja vaikea... En haluaisi edes olla tällainen, mutten voi itselleni mitään."

Miksi nimimerkkisi sitten on "Raju ja kiivas naine"?

Olen aina hieman epäsuora ja vaikea, kuten sanoin..

Hillitty nainen on aina myös kiivas ja raju. Hillittyys ja kiivaus ovat sisaremootioita: naisellinen nainen on luontaisesti hillitysti käyttäytyvä, mutta tämä johtaa toisaalta siihen, että voimakkaita emootioita patoutuu, ja ennen pitkää ne purkautuvat. Naisen mieli on vuoristorata: äärimmäisiä tunteita, ristiriitaisuutta, hysteriaa........ Varsinkin silloin, kun nainen odottaa mieheltä aloitteen tekemistä, mutta sitä ei tapahdu, nainen turhautuu ja muuttuu kiivaaksi ja rajuksi.

Reipas ja rempseä nainen taas jatkuvasti, tasaisesti, purkaa emootioitaan esim. hurtilla huumorilla tai vaikka värjäämällä hiuksensa violeteiksi ja ottamalla lävistyksen huuleensa. Tällaisia rempseitä naisia on nykyään paljon. Jotkut miehet tykkäävät sellaisestakin, ja hyvä niin.

P.S. Nimimerkkini on oikeasti "Raju ja kiivas nainen", mutta viimeinen n-kirjain ei vain mahdu sille varattuun tilaan.

• Kuka mies

Hillitty nainen on aina myös kiivas ja raju. Hillittyys ja kiivaus ovat sisaremootioita: naisellinen nainen on luontaisesti hillitysti käyttäytyvä, mutta tämä johtaa toisaalta siihen, että voimakkaita emootioita patoutuu, ja ennen pitkää ne purkautuvat. Naisen mieli on vuoristorata: äärimmäisiä tunteita, ristiriitaisuutta, hysteriaa........ Varsinkin silloin, kun nainen odottaa mieheltä aloitteen tekemistä, mutta sitä ei tapahdu, nainen turhautuu ja muuttuu kiivaaksi ja rajuksi.

Reipas ja rempseä nainen taas jatkuvasti, tasaisesti, purkaa emootioitaan esim. hurtilla huumorilla tai vaikka värjäämällä hiuksensa violeteiksi ja ottamalla lävistyksen huuleensa. Tällaisia rempseitä naisia on nykyään paljon. Jotkut miehet tykkäävät sellaisestakin, ja hyvä niin.

P.S. Nimimerkkini on oikeasti "Raju ja kiivas nainen", mutta viimeinen n-kirjain ei vain mahdu sille varattuun tilaan.

oikeasti jaksaa tuollaista jaarittelua ja vääntämistä ja kääntämistä, joka ei lopulta johda mihinkään tekoihin?

• reipas2

No mutta..

Siis hurtti huumori, hiusten värjäys ja lävistysten ottaminen on reipasta ja rempseää? Nuo ominaisuudet eivät tee naisesta yhtään vähemmän naisellista tai olisivat ilmausta tunteiden purkamisesta. Nainen vain haluaa vaihtelua?

Sinä siis pidättelet henkisesti itseäsi koko ajan jotenkin? Ei ihme että turhaudut :D

Vie kenkäsi sille miehelle niin saat olla Tuhkimo!

Hiuksia sinä et voi kasvattaa ollaksesi kultakutri, sehän olisi jo liian rempseää?

Siis oikeasti, viestisi ei mene perille. MInulla ihastuksieni kohteille on pitänyt takoa ja vääntää rautalangasta että ymmärtävät tunteeni. Vasta sitten on asia edennyt.

Tsemppiä nyt kuitenkin sinne norsunluutorniin. Toivottavasti et tikahdu itseesi ennenkuin löydät värttinän!

• Voi ressukoita

En tiedä kuka tai mikä suomalaiset miehet on kastroinut, liikaa estrogeeniä ympäristöstä?
      Venäläiset ja virolaiset miehet vielä osaavat ja haluavat tehdä aloitteita, kokevat sen olevan heidän hommaansa, ja siitä metsästyksestä nauttivat. Ja muutoin jäisivät kokonaan ilman!

Ja tähän; "jos ajattelet että on miesten/naisten roolit joita tulee noudattaa on evoluutiopsykologisesti myös ymmärettävää että nainen tekee kotityöt ja muutenkin tietää paikkansa."
      Monien miesten mielestä naistenhan nykyään tuleekin tehdä kaikki, perinteiset naistentyöt, miestenhommat, sekä aloitteet.. Melko säälittävää.
      Itse en ainakaan halua sitä rekeä perässäni vetää, kyllä miehen tulee ottaa oma osansa vastuusta. Jos ei aloitteisiin kykene, tuskin muuhunkaan.

• No venäläiset

naiset arvostavat suomalaisissa miehissä juuri sitä, että he osallistuvat enemmän kotitöihin ja lasten hoitamiseen kuin venäläiset naiset. Ja nimenomaan on huomattavasti enemmän suomalainen mies ja venäläinen nainen -pareja kuin päinvastoin tästä syystä. Kyllä miehiä todellisuudessa Suomessa odotetaan tekevän ns naisten töitä ja he tekevätkin niitä yhä enemmän. Sen sijaan se on törkeätä, jos naisten odotetaan esim. vaihtavan autojen renkaat. Kumpaa siis odotetaan enemmän, miesten tekevän naisten juttuja vai naisten tekevän miesten juttuja, Suomessa? Miksi näin?

• pieni korjaus
        No venäläiset kirjoitti:

naiset arvostavat suomalaisissa miehissä juuri sitä, että he osallistuvat enemmän kotitöihin ja lasten hoitamiseen kuin venäläiset naiset. Ja nimenomaan on huomattavasti enemmän suomalainen mies ja venäläinen nainen -pareja kuin päinvastoin tästä syystä. Kyllä miehiä todellisuudessa Suomessa odotetaan tekevän ns naisten töitä ja he tekevätkin niitä yhä enemmän. Sen sijaan se on törkeätä, jos naisten odotetaan esim. vaihtavan autojen renkaat. Kumpaa siis odotetaan enemmän, miesten tekevän naisten juttuja vai naisten tekevän miesten juttuja, Suomessa? Miksi näin?

Piti olla "naiset arvostavat suomalaisissa miehissä juuri sitä, että he osallistuvat enemmän kotitöihin ja lasten hoitamiseen kuin venäläiset miehet".

• Aika paljon
        No venäläiset kirjoitti:

Naisten odotetaan tekevän "miesten juttuja", vaihtavan renkaat, kantavan raskaat, remontoivan, jne jne. nämä siis omien "naisten töidensä" lisäksi. Ovien availusta puhumattakaan. Törkeäähän se onkin. Ja tuohon kun vielä lisätään, että naisen tulisi aloittaa parisuhde, ja mielellään ilman minkäänlaista romanttista deittailua, vaan suoraan koti- ja seksipalveluksi.
        Venäläiset naiset useimmiten arvostavat varakkuutta, koska pysyvät kotona, kokopäivä-äidin roolissa.

• lisäyksen lisäys
        Aika paljon kirjoitti:

Naisten odotetaan tekevän "miesten juttuja", vaihtavan renkaat, kantavan raskaat, remontoivan, jne jne. nämä siis omien "naisten töidensä" lisäksi. Ovien availusta puhumattakaan. Törkeäähän se onkin. Ja tuohon kun vielä lisätään, että naisen tulisi aloittaa parisuhde, ja mielellään ilman minkäänlaista romanttista deittailua, vaan suoraan koti- ja seksipalveluksi.
        Venäläiset naiset useimmiten arvostavat varakkuutta, koska pysyvät kotona, kokopäivä-äidin roolissa.

Jos taas nainen ei tunne itseään naiseksi, mies itseään mieheksi..
        Antakaa naisten olla naisia, he palkitsevat sen kyllä.

• Eli edelleen
        Aika paljon kirjoitti:

pätee, että naisilta ei saa odottaa miesten töiden tekoa, mutta ei haittaa vaikka miehet hoitaisivat lapsia ja siivoavat? Mielestäsi siis naisia odotetaan enemmän tekemään miesten töitä kuin päinvastoin? Aika päinvastaiset ovat siinä tapauksessa näkemykset. Onko siis niin, että naiset aloittavat enemmän parisuhteita kuin miehet? Ei se minusta edelleenkään noin ole, tuskin tulee koskaan olemaankaan. Kyllä naisillakin pitäisi edes joitakin velvollisuuksia olla eikä vain vaatia. Armeijaankaan ei naisten tarvitse edes mennä. Oikeudenmukaista?

• Eli siis
        lisäyksen lisäys kirjoitti:

Jos taas nainen ei tunne itseään naiseksi, mies itseään mieheksi..
        Antakaa naisten olla naisia, he palkitsevat sen kyllä.

miesten palvelijoita ja alisteisia heille, niin kuin sukupuoliroolit menee?

• Et taida tuntea
        Aika paljon kirjoitti:

montaakaan venäläistä naista, jos saan kysyä?

• Taidankin
        Et taida tuntea kirjoitti:

montaakaan venäläistä naista, jos saan kysyä?

tuntea, moniakin. Muutamia oikein hyvin.

• Meneekö nyt
        Eli edelleen kirjoitti:

pätee, että naisilta ei saa odottaa miesten töiden tekoa, mutta ei haittaa vaikka miehet hoitaisivat lapsia ja siivoavat? Mielestäsi siis naisia odotetaan enemmän tekemään miesten töitä kuin päinvastoin? Aika päinvastaiset ovat siinä tapauksessa näkemykset. Onko siis niin, että naiset aloittavat enemmän parisuhteita kuin miehet? Ei se minusta edelleenkään noin ole, tuskin tulee koskaan olemaankaan. Kyllä naisillakin pitäisi edes joitakin velvollisuuksia olla eikä vain vaatia. Armeijaankaan ei naisten tarvitse edes mennä. Oikeudenmukaista?

taas vähän väkisin vääntämiseksi, missä kohtaa noin sanoin?
        Mielestäni sanoin, ettei ole reilua tai hyväksyttävää, että kumpikaan sukupuoli tekee suurimman osan töistä ja kotitöistä. Kummallekin puolelle yhtälailla etuisuuksia sekä velvollisuuksia.
        Armeijakorttia on aivan turha alkaa tähän kohtaan hinaamaan, sehän ei edes kestä mitään enää nykyään. Ja varmasti auttaa poikia kasvamaan miehiksi, sekä myös mahdollisesti edesauttaa etenemään tulevalla urallaan. Naisilla lastenteko ja hoitaminen ei ole ohi muutamassa kuukaudessa, vaan pääasiallinen vastuu kestää 18v. Eikä varmasti auta uralla, koska olet joko juuri tulossa äitiyslomalta, menossa sinne, tai hoivaamaan sairasta lasta.
        Ja koska seuraavaksi sanot, ettei lastenteko ole pakollista; niin ei sinne armeijaankaan ole pakko mennä.

• Ei alisteista
        Eli siis kirjoitti:

miesten palvelijoita ja alisteisia heille, niin kuin sukupuoliroolit menee?

vaan kumpikin sukupuoli toisian kunnioitten, miehenä ja naisena.
        Onko vaikea asia?

• .....

Sitä kutsutaan evoluutioksi.

• Sellaista on
        Ei alisteista kirjoitti:

vaan kumpikin sukupuoli toisian kunnioitten, miehenä ja naisena.
        Onko vaikea asia?

mielestäni perinteinen sukupuoliroolimalli. Onko siis niin, että sinun pitäisi voida valita ne itsellesi edullisimmat asiat perinteisistä käyttäytymistavoista?

• Tahallaan väärin
        Sellaista on kirjoitti:

mielestäni perinteinen sukupuoliroolimalli. Onko siis niin, että sinun pitäisi voida valita ne itsellesi edullisimmat asiat perinteisistä käyttäytymistavoista?

ymmärrät, ihan vain väittelyn vuoksi?
        Tässä vaiheessa pitäisi jo ymmärtää mitä tarkoitan, turhanpäiväiseen vänkäämiseen en lähde.

• Helvettisoikoon
        Taidankin kirjoitti:

tuntea, moniakin. Muutamia oikein hyvin.

Jos tilanne ei ole ollut alunperin tasan, eli mies ja nainen tekisivät saman verran töitä ja saisivat saman verran arvostusta, ei voi naiselta vaatia yhtään mitään lisää ennen kuin tilanne on tasan. Naisen ei kuulu lisätä omaa velvollisuuttaa ja vastuutaan samassa määrässä kuin miehen.

Miehen kuuluu antaa ja lisätä naiselle se kaikki jotta he olisivat tasa-arvossa sitten vasta saa vaatia edes sukan nostoa lattialta.

• tiedät varmaan kuka

Kukas nyt olitkaan? Aika monelle on tullut hymyiltyä.

• skenaario

Tietääkö mies että olet sinkku? Varatut naiset harrastavat silmäpeliä sotkien näin ollen "pariutumismarkkinoita". Ehkä se mies tarkkailee tilannetta ottaakseen selvää oletko varattu vai et.

• elämää

elämäni varrella olen oppinut tämän: ennen nuorena minulla oli monta käsitystä miten kaiken pitäisi olla, kun minulla on mies. Nyt kun minulla mies, minulla ei ole mitään käsitystä. Välillä mennään luovimalla, välillä pelkällä tahdon voimalla, välillä ollaan kuin vasta rakastuneet. Toisinaan joudun joustamaan, niin että melkein katkean.Toisinaan istun tyhjän päällä. sitten koittaa hetkiä ja ajanjaksoja, jolloin kaikki on helppoa. olemme kasvaneet näin yhteen, kaikessa tuossa sekamelskassa. Antaen ja ottaen

• Tuo oli

ylivoimaisesti eniten todellisuuteen pohjautuva kirjoitus tässä ketjussa.

• dasijdasiosjioasdjio

Se nyt vaan on niin, että mistään "vienoa hymyilyä sisältävästä vilkuilusta" ja muusta epäsuorasta ei voi saada mitään irti. Hymyily voi ihastumisen lisäksi tarkoittaa noin kolmeakymmentä muuta asiaa. Se "flirttailu" voi ihan hyvin olla pelkkää perus ystävällisyyttä tai muuta sellaista. Tai sitten se voi olla pelkkää itsetunnon kohentamista naisen osalta, perääntyy ja sanoo "mitä sä selität" kun mies vihdoin tekee aloitteen. Parempi vain olla olettamatta hataralta pohjalta mitään, ettei saa stalkkerin leimaa. Varsinkin jos miehellä on heikonlainen itsetunto, tarvitsee hän helvetisti enemmän vakuuttelua naisen kiinnostuksesta kuin pelkkää hymyilyä tai vilkuilua.

• 5e76jrr

Niinkuin muutama jo mainitsikin, naiset harrastavat tuota flirttailua ihan huvikseenkin.

Itse en ole naisten kanssa erityisen ujo mutta en näe mitään syytä kuvitella hymyilyn ja katseen tarkoittavan yhtään mitään.

Voihan nainen vaikka sanoa "moi" ja katsoa siitä tarttuuko mitään koukkuun.

• Et taida kovin

paljoa tuota miestä arvostaa, jos olen oikeassa? Tai arvostat vain, jos hän käyttäytyy tietyllä tapaa. Onko kyseessä ehdollinen rakkaus? Kyllä mies aloitetta varmasti arvostaisi, mutta itse arvostat omaa periaatettasi enemmän kuin tätä miestä.

• Evoluutiopsykologiaa

"Myös evoluutiopsykologisesti on ymmärrettävää, että nainen ei tee aloitetta."

Ja mihinkähän tämä perustuu? Sen perusteella mitä itse olen evoluutiopsykologiaan perehtynyt, se ei ole ymmärrettävää ihmisistä puhuttaessa.

"Uros on aktiivinen ja naaras passiivinen."

Ei se näin todellakaan aina mene. On olemassa lajeja, joiden kohdalla on päinvastoin, ja ihmisten kohdalla aktiivisia ja aloitteellisia ovat olleet kautta historian vaihtelevasti sekä miehet että naiset. Se kumpi sukupuoli on ollut aloitteellisempi on riippunut lähinnä kulttuurista. Luolamiesaikaan miesten ja naisten aktiivisuus parinvalinnassa oli suunnilleen samaa tasoa.

Sinun olisi syytä ehkä lukea esim. tämä artikkeli: http://www.tiede.fi/artikkeli/1255/seksin_luonnonhistoria_20_minuutissa

Siinä kerrotaan mm. näin: "Eläinmaailmassa urokset kosiskelevat ja naaras kuorii kerman päältä, mutta ihmisten kesken parinvalinnasta tuli jo varhain hyvin tasa-arvoista. Kumpikin sukupuoli esitteli avujaan, ja etenkin vakituista kumppania katsellessaan niin nainen kuin mies käyttäytyi valikoivasti."

Eli naiset keimailivat ja pyrkivät näyttämään viehättäviltä miesten silmissä, miehet esittelivät muniaan ja pullistelivat lihaksiaan ja pyrkivät näyttämään komeilta naisten silmissä. Kaikenlaisia taitoja ja kykyjä esiteltiin myös. Molemmat sukupuolet olivat valikoivia kumppania hakiessaan. Artikkelista käy myös selvästi ilmi, että sekä miehet että naiset myös kilpailivat aktiivisesti ja näkivät vaivaa päästäkseen parittelemaan/pariutumaan haluamansa vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Siihen vaivannäköön kuului sekä naisilla että miehillä myös aloitteellisuus.

• Your money&mouth

Vittu jos sinusta ei itse ole tekemään aloitetta niin et ole mitään muuta kuin se sama pullamössönassukkatyttönen jollaiseksi miestä tuossa tilanteessa syytät.

On ihmisiä jotka haaveilevat ja purnaavat ikänsä sekä sitten ne jotka tekevät asialle jotain.

PAHIN ESIMERKKI naisesta on juuri passiivinen lössykkä joka kuitenkin hakee draamaa ylikorostuneista sukupuolirooleista ja kertoo kuinka on raju, kiivas, temperamenttinen, sekä myös "naisellinen" (anna mun nauraa) on mutta ei kykene tekemään selväksi miehelle että on kiinnostunut että mies viitsisi tehdä aloitteen tai toisaalta ei uskalla itse tehdä aloitetta.

Tiedätkö mikä sinun ongelma on aloittaja?

Et osaa vietellä miestä. Katsos kun monissa maissa kun puhuit mm venäläisistä miehistäkin niin naisilla on myös aktiivinen rooli että he viettelevät miestä.

Se ei ole pelkkää pientä katselua ja vilkuilua arkijuttujen lomassa vaan ihan aitoa oikeaa flirttiä.

Ja jos nainen ei osaa flirtata kuten sinä et osaa niin arvaapa tekeekö se sinusta aivan yhtä epänaisellisen kuin väität tekevän miehestä epämiehekkään joka ei tee aloitetta.

On ihmisiä jotka ovat onnellisia ja tyytyväisiä ja sitten onnettomia haaveilijoita.
      On ihmisiä jotka tekevät asioille jotakin ja sitten on lässyttäjiä.

Sitten valitettavasti on olemassa se ikävä mahdollisuus että anteeksi vain tämä mies ei ole niin kiinnostunut sinusta kuin sinä olet hänestä.

Jännää on myös se että mielestäsi nainen saa olla ujo, mutta mies ei.

Sinulla on vielä paljon opittavaa ihmisenä olemisesta.

• Molemminpuolista?

Ihastunut ei aina ajattele rationaalisesti. Entäpäs, jos mies ei aloitetta, koska ei ole sinusta kiinnostunut?

• S. Freud

"...Kun säännöt ovat selvät"
      Kirjoittaja on sepittänyt nämä "säännöt". Itseäni ainakin ovat useat naiset lähestyneet puhelinsoitoin, kirjeillä, kadulla, baarissa jne. Joten turha kuvitella, että noudatat mitään universaalia sääntöä.

Lähestyminen ei ole helppoa, koska silloin itsestään tekee haavoittuvaisen. Kuvitteelliset säännöt ja vetoaminen ihmisen kehityshistoriaan on yritys rationalisoida käyttäytymistäsi, jota tässä tapauksessa todellisuudessa ohjaavat tunteet: halu suojella itseä pettymykseltä tms.

• meikäläinen vaan

hyvin kirjoitettu. Tunteet tosiaan ohjaa ihmisen käytöstä. Pitää olla rehellinen itselleen. Mutta joskus se tekee kipeää. Se on sitä kasvamista. vastaajana nainen

• 185 cm, ja siihen jäi
        meikäläinen vaan kirjoitti:

hyvin kirjoitettu. Tunteet tosiaan ohjaa ihmisen käytöstä. Pitää olla rehellinen itselleen. Mutta joskus se tekee kipeää. Se on sitä kasvamista. vastaajana nainen

Mä sit kasvelin, kunnes totesin että ei tarvii kasvella enää.
        En tee enää aloitteita, osun ikäviin tai varattuihin naisiin, ajattelin et antaa nyt naisten kasvella välillä.
        Tapeiksi jäivät, siksi hiljaista oli.

• Maharadja Khan

Mhh.. mitä jos antaisit sällille hiukan selkeemmin vinkkiä et vois kutsua sut vaikka joskus kahville tjs etkä pistäis lainkaan pahitteks.. sitä sanotaan flirtiks tiemmä

• tsiisus1

Muutama vässykkä on omaan matkaan tarttunut. Tasa-arvon nimissä, minä makselin kaikkea, siivoilin, flirttailin ja tein aloitteet. Aikansa tätäkin kestää. Onneksi tapasin nyt kultani joka on tälläinen venäläinen miehinen mies minun mielestä. Se tarkoittaa sitä että kokee olevansa mies ja haluaa pitää minua kuin kukkaa kämmenellä sillä nainen olen.

Meillä se tarkoittaa sitä, että kotihommista hän tekee 80 prossaa ja minä 20. Miehet ovat meitä naisia vahvempia fyysisesti, siksi hän kokee ettei hänen rakkaansa tarvitse hikipäissä uurastaa. Tarkoittaa myös sitä että hän on maksumiehenä, sillä nainen naisen euro on 80 senttiä.

Minä ensimmäisen aloitteen tein ja en siinä mitään vikaa näe. Aloitteet on ihana välillä tehdä, olla se dominoiva osapuoli, ja kyllähän miehet välillä makuuhuoneen puolella tykkää kun nainen näyttää ja tietää mitä haluaa, ja ottaa sen.

Fakta on se, että jos mieheltä vaadit liikaa, odota vaan mitä se sulta vaatii. Ja suomalaiset naiset HALOO voit olla itsenäinen nainen samalla kuin mies avaa sinulle oven!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe