Rasismi ruudussa

BBC:n toimittaja vieraili amerikoissa ja tänään esitettiin tuo matkaraportti.

Visiitti alkoi asuinalueella, jonka nimi oli suunnilleen White Aryan Residence
( valkoisten arjalaisten asuinalue). Jos muodostetaan sana noista alkukirjaimista syntyy WAR eli sota englanniksi.

Toimittajan tapaama henkilö on taustaltaan tanskalainen viikinki, joka piti itseään arjalaisuuden perikuvana eli natsina.

Peruspäämääränä oli hävittää neekerit ja juutalaiset tai ainakin häätää omalle asuinalueelleen, jossain maailmassa.

Pahalta näytti ja kuului. Hitlertervehdykset ja rasistinen viha oli aina mukana.

Järjestettiinpä oikeat vihapäivätkin, jossa puhuttiin ja laulettiin. Vihapäivällä on oma nimensäkin Hatenanny- päivä, jossa hate tarkoittaa vihaa.

Pahana esiintyy rotuviha amerikassakin ja pinnan alla. Jos rotuvihaa muka puretaankin, on se em. vihattujen kosintaa suosion (äänien) saamiseksi.

Kuvaamaani vihaa on Suomessakin ja muualla pohjismaissa. Saksa tuskin on pahin. Kielivirheitä varmaan on kun taitoni ovat puutteelliset.

42

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjoitin tuon viestin kun se avasi rasismin taustaa ja tarkoitusta. Pahaa on se, että tuollainen uhka (rasismi) on piilevää kuin terrorismi tai islamismi ja tällaiset uhat ovat joka hetki mukanamme mutta piilossa.

• kaisu-liisa

Tarviiko rasismia löytääkseen meloa valtameren taa?
      Johan meillä on vaikkapa ikärasismia enemmän, kuin tarpeeksi.
      Kun puuttuu tavat, rakkaus, ja ihmisyys, saa rasismi jalansijaa.
      Työttömyys, viha ja irrallisuus kasvattavat rasismia.
      Kun jo pienestä pitäen on ollut päähänpotkittu, potkii muitakin.
      Muttei se silti oikeuta yhtään mihinkään.
      Ei yhteinen viha ole yhtään mikään oman vihan vähennys.

• EI Tarvitse! Jos on vanha ja vielä vammainenkin, on saanut kärsiä koko ikänsä.

Ei tuo englantilainen toimittajakaan rasismia hakenut, sehän on vakaasti olemassa niin kuin tuo raportti osoitti.

Suurten pakolaisvirtojen myötä, tulee rasismi vain lisääntymään. Totuus täytyy uskaltaa vaan nähdä, onhan se rasismin osaltakin vain kasvussa.

• Pienemmistä laumaötököistä ihmiseen, on tuo luonnon armoton, mutta eloonjäämisen kannalta tarkoituksenmukainen laki olemassa.

Niin apinalaumoista ihmisheimoihin Afrikassa, Neanterdalin syrjäyttäneeseen Gro magnoon Euroopassa, ja Homo sapiensiin tänä päivänä, on tuo elossa selviämisen luonnonlaki geeneissämme.

Emme me sitä tiedosta niin kauan kuin kaikille on tilaa ja ravintoa, silloin rauhanomaisessa hyvinvoinnissa saa kukoistaa tiede ja taidekin sulostuttaen elämää.

Vasta ääriolosuhteet saavat nuo voimat liikkeelle, mutta luonnolla on omat lakinsa, joihin elämä on sopeutunut.

Oma väistyvä ikäpolveni voi jo tyyneesti katsella elämää ilman suurempia illuusioita.

• hongankolistaja .

Pään sisällä heittää eniten, joutavaa energiankulutusta ja ihminen tulee entistä hermostuneemmaksi, väsyy ja vihaa entistä enemmän.

Ruoka kai kuuluu jokapäiväiseen elämään, mutta tiede ja taide, onko se sisällistetty banderolleihin?

• Jokaisella kulttuurilla, niin Afrikkalaisilla, puhumattakaan intiaaneista on myös ollut korkeatasoistakin taidetta! Tiedettä kalenterin ja ajanlaskun hallitsemiseen
        lähi-idästä --- Kiinaan !

Ullamirjamille sanoisin, ettei luonto, johon ihminen kuuluu muun elollisen ohella, sisällä poliittisia jakautumia:D

• Luulin jo että --SINI-SIRKKUKIN ON HERÄNNYT TÄNÄAAMUNA OIKENPÄIN -
      sIIS LUIN ENSIN ETTÄ äÄRIOIKEISTOLAISET OVAT SAANEET nUO VOIMAT LIIKKEELLE , MUTTA KUN TARKISTIN PAREMMIN EI SE IHAN NIIN OLLUTKAAN . sE OLISIKIN OLLUT ASIAN YDIN .

• kaikissa ihmisissä -

asuu pieni rasismi alitajunnassa, jokainen ihminen valitsee omat ystävänsä
      hylkää muut, haluaa päästä eroon itsellen hitaksi tuntevista ihmisistä,
      olkaa rehellisiä itsellenne.

yleisellätasolla rasimisista pieni ajatus,
      -- meissä jokaikisessä ihmisessä on sisäänrakennettu rasismi olemassa JOS olemme aivanrehellisiä itsellemme,
      sama koskee näitä niinsanottuja rasimin kohteita, heissä on sama rasismi omassa persoonassaan,
      kaikki näkyy ulos erimielisyytenä, tapelunujkoina, ( kaikki syyttää toisiaan )
      jokainen ihminen rotuun katsomatta alitajuisesti vierastaa muita rotuja,
      VAIN sivistyneisyys pitää rasismin järjellä käsiteltävänä asiana ja aisoissa,
      sivistyny ihminen pystyy ja haluaa käyttäytyä ystävällisesti kaikkia kohtaan, sivistyny ihminen ymmärtää ja kunnioittaa muitaki rotuja, tajuaa heidät tunteviksi älykkäiksi ihmisiksi, jotka kaikki koulutettuina ymmärtävät eri kansallisuuksien arvon,
      ja pystyvät käyttäytymään sivistyneesti eriväristen ihmisten kanssa,
      - muistutan raamatun sanasta,
      siellä on jumalansana joka sanoo ettei kansakuntia voi sekottaa,
      tämä on totta ,
      mutta ihminen ei usko jumalan sanaa,
      joten aina kuten nyt ruotsissa on hyvä esimerkki siitä , kun liikaa kansat sekottuu, tulee valtavia konflikteja,
      joten maailmasta ei levottomuudet tule loppumaan koskaan,

rasismi on luonnonlaki, jota vastaan on turha taistella, opetelkaamme kunnioittamaan toisiamme.

• Syntiä

Muitakin luonnonlakeja on yritetty väkisin kieltää
      esimerkiksi Jumalan luomaa seksuaalisuutta
      se on uskonnon avulla koetettu poistaa ainakin naisilta
      on jopa leikelty jossain uskonnossa pois ulkoiset naisellisuuden merkit jo pieninä tyttövauvoina
      mutta ei voida Jumalan luomia luonnonlakeja poistaa
      vaikka mitä tehtäisiin
      ja syntiä on juuri se että yritetään vääntää luonto toiseksi.

• Oliskoos sekin rasismia kun minun kirjoitukseni on poistettu --ihan vaan sen vuoksi että minusta ei tykätä. -- Kuka sanoo tähänkin totuuden --jos uskaltaa -- Sanon sen vaan että onhan sitä Rasismia -- ja aika läheltä liippaakin .

• Mikä kirjoitus on poistettu, ei kai tässä ketjussa?

• kirjoitellaan silti,

ullamirjami,

älä ny liiottele, äläkä ota itteesi,
        minuki juttuja on poistettu, eikä niissä ole ollu mitään erikoista sanottavaa,
        siis ei kannata ottaa henkilökohtaisesti ihmisten huonoa käytöstä, se huono käytös on sen ihmisen oma ongelma ei sinu eikä minun,
        en ole edes viittiny nostaa elämää kun olen huomannu että jos mun juttu on poistettu, niin siinä samassa on menny muittenki juttuja,
        joten tekniikkakin on syyllinen,
        ehkä ei olekkaan ollu tarkotus sun juttua poistaa vaan se on ollu jonkun jutun vieressä joka on joku halunnu poistaa,
        anteeksi, kun näin vaikeasti koitin selittää,
        älkäämme olko moksiskaan jos joku meille näyttää mieltään poistamaala kirjoituksia.

• ...........
        kirjoitellaan silti, kirjoitti:

ullamirjami,

älä ny liiottele, äläkä ota itteesi,
        minuki juttuja on poistettu, eikä niissä ole ollu mitään erikoista sanottavaa,
        siis ei kannata ottaa henkilökohtaisesti ihmisten huonoa käytöstä, se huono käytös on sen ihmisen oma ongelma ei sinu eikä minun,
        en ole edes viittiny nostaa elämää kun olen huomannu että jos mun juttu on poistettu, niin siinä samassa on menny muittenki juttuja,
        joten tekniikkakin on syyllinen,
        ehkä ei olekkaan ollu tarkotus sun juttua poistaa vaan se on ollu jonkun jutun vieressä joka on joku halunnu poistaa,
        anteeksi, kun näin vaikeasti koitin selittää,
        älkäämme olko moksiskaan jos joku meille näyttää mieltään poistamaala kirjoituksia.

Eihän meistä kukaan voi poistaa, voi vain pyytää poistamaan.

• Tuo fasismi jota aloitus käsittelee, ei liity uskontoon sinänsä, vaan *skinhead'it* on alkujaan Englannissa syntynyt työväen ahdingosta, missä työttömyys ja Thatserismi ajoi nuoret protestoimaan.
      Vasta myöhemmin siihen tuli fasistisia aineksia joita nämä haastatellut edustivat.

Katsoin ylen Areenasta tuon haastattelun, missä sympaattinen juutalaismies keskusteli heidän johtajansa kanssa.

Aina on ääriainestakin ihmisissä, kovin tuntui rasistisen kapeakatseiselta tuo maailmankuva jonka heistä sain. Nuoren viehättävän äidin aivopesu lapsilleen oli lähes groteskia *iskulauluineen*.
      Aivopesua pahimmillaan suloisille tytöille, jotka ei saa käydä normaalia koulua edes, vaan äiti opettaa kotona yksityisesti.

Valkoisen rodun elinehdothan tuossa on päämääränä säilyttää, muut suljetaan ulkopuolelle, jos ei peräti tapeta! (Breijvik Norjassa)

Käsitinkö oikein ohjelman lopussa, että tuo näytetään vain Suomessa? Niin olin lukevinani.

• Ei tuossa viestissäni fasismia käsitelty vaaan rotuoppia, jossa nähdään arjalaiset muita parempina.

Haastateltu, Tanskasta tullut vanha viikink,i katsoi itsensä arjalaiseksi.

Suomalaisetkin katsotaan arjalaisiksi kelpaaviksi, heistä kun tulisi komeavartaloisia esi-isiä ja äitejä.

Hitlerhän natsismin loi ja fasismi oli myöhempää natsismin jatketta. Mistä tuollainen Thacheriin liittyvä tieto on? Thacherher loi uusliberalismin, joka on ilolla otettu vastaan Suomessakin.

• Ruuneperi kirjoitti:

Ei tuossa viestissäni fasismia käsitelty vaaan rotuoppia, jossa nähdään arjalaiset muita parempina.

Suomalaisetkin katsotaan arjalaisiksi kelpaaviksi, heistä kun tulisi komeavartaloisia esi-isiä ja äitejä.

Hitlerhän natsismin loi ja fasismi oli myöhempää natsismin jatketta. Mistä tuollainen Thacheriin liittyvä tieto on? Thacherher loi uusliberalismin, joka on ilolla otettu vastaan Suomessakin.

Niinpä Rautarouva loi, mutta kyllä sitä vastaan on esitetty kritiikkiäkin,

lähinnä koska lähes kaikissa maissa, missä uusliberalismiä

noudatetaan, on sekä varallisuus, että vaikutusvalta siirtynyt

yläluokalle!

Oikeassa olet rotuopin suhteen, silti siellä amerikassa hakaristisymboli oli näyttävästi esillä monesti! Mitä muuta

natsismikaan edusti kuin arjalaisen rodun ylivertaisuutta! ja juutalaisen väestönosan julmaa eliminoimista?

Aivan samaa harjoittivat nämä valkoiset siirtolaiset ameriikan alkuperäisväestöä intiaaneja kohtaan, ja sama jatkuu joidenkin ääriliikkeiden ajatusmaailmassa. Mitä uutta auringon alla?

• -------------------
        Ruuneperi kirjoitti:

Ei tuossa viestissäni fasismia käsitelty vaaan rotuoppia, jossa nähdään arjalaiset muita parempina.

suomalaiset on arjalaisia sukujuuriltaan, tiedän omanki suvu esi äitini / isäni tulleen 1500 luvulla suomeen, eikä ole ainoa suku joka on saksata saanu alkuperänsä, myös turkista on tullu jokinverran uutta verta suomeen ensimmäisen maailman sodan saatteena,
        suomalaiset on hyvä sekotus, ruotsalaisista, norjalaisista venäläisistä saamelaisista ja suomalaisista, siis verenperintö meillä on hyvin eurooppalainen, siis olemme arjalinen kansa.
        ensimmäiset esi-isämme on todennäköisesti tulleet uralvuoriston suunnalta,

• -----------
        ------------------- kirjoitti:

suomalaiset on arjalaisia sukujuuriltaan, tiedän omanki suvu esi äitini / isäni tulleen 1500 luvulla suomeen, eikä ole ainoa suku joka on saksata saanu alkuperänsä, myös turkista on tullu jokinverran uutta verta suomeen ensimmäisen maailman sodan saatteena,
        suomalaiset on hyvä sekotus, ruotsalaisista, norjalaisista venäläisistä saamelaisista ja suomalaisista, siis verenperintö meillä on hyvin eurooppalainen, siis olemme arjalinen kansa.
        ensimmäiset esi-isämme on todennäköisesti tulleet uralvuoriston suunnalta,

Arjalaisia?????

http://fi.wikipedia.org/wiki/Arjalaiset

• IKIvanhoja ja poliit
        ----------- kirjoitti:

Arjalaisia?????

http://fi.wikipedia.org/wiki/Arjalaiset

tisesti värittyneitä nimityksiä ei pitäisi nykyään enää käyttää.

Tuokin "arjalaiset" on juuri sitä, hyvinkin monella tavalla se

mielletään, jollakulla tulee pää punaiseksi,

jollakulla toisella se merkitsee hyvää ja kaunista.

• IKIvanhoja ja poliit kirjoitti:

tisesti värittyneitä nimityksiä ei pitäisi nykyään enää käyttää.

Tuokin "arjalaiset" on juuri sitä, hyvinkin monella tavalla se

mielletään, jollakulla tulee pää punaiseksi,

jollakulla toisella se merkitsee hyvää ja kaunista.

Hitler elvytti kuvitellut arjalaiset, ja manipuloi kansan uskomaan yli-ihmiseen = arjalaiseen rotuun.

Menemme aina aatteiden mukaan kuin pässit narussa, varsinkin, jos asiaa vetää suuri auktoriteetti, usein jumaluus, mutta natseilla uusjumala Aatu.

Uskonto on monissa asioissa todellinen harhaanjohtaja, sillä hallitsijat ottavat sen usein käsikassarakseen, ja niinpä jokainen, joka epäilee uskonnon sanomaa, joutuu itse epäilyksen alaiseksi. Politiikalla on mainio ase korkeiman johdatuksessa, sodissa, naisten asemassa, verotuksessa, rotukysymyksissä, vähemmistöjen kohtelussa jne.

Yhä vieläkin monet katsovat olevansa parempaa väkeä, kun ovat perimältään sieltä ja sieltä, esi-isät taistelleet siellä ja siellä, omistaneet maita ja mantuja tai ainakin puolustaneet niitä barbaareilta uskonsodissa.

Nyt on löytnyt vielä uusi innostus, dna-tutkimus, jolla voidaan tutkia esipolvien kulku tuhansien vuosien takaa. Kohta tiedämme kaikki, miltä alueelta esiäitimme ja -isämme ovat vaeltaneet Suomen niemelle.

• Paljon hyviä ohjelmia jää Suomen tv:stä näkemättä -- Juuri nämä joissa olisi asiaakin katsoa . . Kaikenlaisia Vanhoja kamalia suorastaan elokuvia kyllä näytetään . joskun ihan hävettää mitä tännelähetetään .
      Ja ne kirosanat sais sielläkin .sensuroida .

• 19+4

Tässä asiassa minäkin olen ullamirjamin kanssa samaa mieltä, vaikka hänen ainainen kiusaajan nuoleskelunsa oksettaakin. Pelkää ilmeisesti niin kovasti itse joutuvansa sen hampaisiin.Kaikkein kamalimpia ovakin juuri kiusaajan tukija-tyypit. Kunnioitan Ynnämuuta ja Ruuneperiä sekä Metsien miestä, jotka sanoivat totuuden itseään täynnä olevalle huonotapaiselle kiusaajalle. Se on miehekästä rohkeutta ja suoraselkäisyyttä!! Samoin kunnioitan kaikkia niitä, jotka eivät ala nuolemaan sellaista, eli siis valtosa palstalaisista!! Sillä tavalla saadaan palstan pilaaja parantamaan tapansa.

• 9+11

tuollainen on selvästi nähtävissä ja jäytää palstaa. Itsestään siinä antaa epämiellyttävän kuvan ja niin niittää kuin kylvää.

• Rasismia on monenlai

Samaa mieltä minäkin olen kuin 19 4, eihän kaikkia ole kovanaamoiksi kasvatettu, ja Rasismia on sekin jos kaikkien pitäisi olla.

• *Kukkahame*

Tuskin niitä ihmisiä jotka eivät välttämättä ystävysty koskaan, tai halua olla tekemisissä voidaan luokitella rasisteiksi, johtuu luonteesta.
      Ainakin suomalaiselle luonteelle on ominaista että esimerkiksi kättely ei monestikaan ole luontevaa tai koskettelu, jotkut ihmiset tutustuvat helposti ja heihin on helppo ystävystyä, sitten nämä erakkoluonteet jotka siirtyvät väkijoukoissakin taka-alalle.
      Paremminkin voidaan sanoa luonteiden erilaisuudesta kuin rasismista, se tuntuu liian rankalta luokittelulta.

Siis olen eri mieltä erään kirjoittajan kanssa

• 820

Syntiä ja 19 4 ovat molemmat sanoneet selkeästi niitä ajatuksia,
      jotka itsekin haluaisin sanottavan. Juuri noin, paljon on elämäämme raskautettu tuollaisella.

• Kun on puhuttu

paljon siitä, että viha tulee saada purkaa jotenkin,
      niin luuletko Runeperi, että tuo olisi se kanava,
      mitä myöten viha niitä asuinalueiden uusia valtaajia kohtaan tunnetaan,
      purkautuisi pois - kiusaamasta ihmispoloisia?

• 2-6

Puhtain sydämmin, mistä Ruuneperi on tullut kun epäilet kielitaitoasi?

mvh.

• Tääsä nyt

olisi monta kysymystä Ruuneperillemme, Milloin saamme vastaukset??

• NII !

Mutta ei vastaa hän! :DD

• kuis teillä,????

SE tympii eniten kun jokainen ihminen on alitajuisesti rasismi, jos rasimiksi voi sanoa sitä ettei voi kaikkia hyväksyä ystävikseen,
      vaistomaisesti jokainen ihminen karsii pois ne ihmis ryhmät joita hän ei halua ystäväkseen,
      ikäni olen inhonnu mutilaisia, joten aina kierrän ne kaukaa,
      n e e k e r i t tuntuu jotenki oudoilta joten en halua niihin tutustua, kerjäläiset kierrän kaukaa,
      ja kaikki gansterin ja epäilyttävän näköset ihmiset kierrän kaukaa,
      en voi sille mitään etten voi noin vain tehdä tuttavuutta joittenki ihmisryhmien kanssa,
      koskaan en osota heille mitenkään mieltäni, en ole tyly heille, jos on tilanne että on pakko jotain sanoa tämmöselle ihmiselle, niin vsataan aina ystävällisesti, mutta siihen se taatusti jää se seurustelu,
      tympäsee kun aina suomalaisia syytetään rasismista,
      ei me olla rasiteja,
      vaan me emme halua vastenmielisiksi tuntemia ihmisiä naapuriksemme.

Ihminen ilman pelkoa voi ystävystyä kenen tahansa kanssa.

• EI VOI --
        *********** kirjoitti:

Ihminen ilman pelkoa voi ystävystyä kenen tahansa kanssa.

OLEN ERIMIELTÄ

• Kun kysyt niin vastaan:D Ei minulla ole tuollaista ollenkaan. Minä pidän värillisistä katusoittajista H:san kaduillakin, minusta he ovat niin eläväisiä ja nopeatempoisia.
      En kierrä ketään kaukaa, vaikka en hakeudu itse kenenkään seuraan, paitsi jos sukuun on tullut erimaalainen ihminen, juttelen ja kyselen kaikkea mikä minua kiinnostaa!

Hyvin olen tullut toimeen kahden muunmaalaisen kanssa, ovat oikeastaan lämmöllään ja avoimuudellaan rikastuttaneet elämääni!

Kerjäläisiä säälin, vaikka sitä sairaaksi sanotaankin, kylmässä värjöttäviin ihmisiin -- en voi olla samaistumatta. Nyt ovat vähentyneet, mutta H:gin Kauppatorilla pidän turistien katselemisesta, ja joskus jään juttelemaankin jos kysyvät jotakin.
      Viimeksi kysyivät Sterling hopeasta, kerroin ettei se vastaa vanhaa hopeaa, mutta on ihan paikallaan moderneissa koruissa, eikä mitenkään mustaa sormuksenakaan.

Jokainen tekee niinkuin itse kokee, saatan olla valikoiva itsekin kenen kanssa viihdyn:D

• Opettele jotakin

tekemään! olisi minun kotini käsky ollut, jos olisin asettunut paikallani istuen rahaa anelemaan! Hullujako ovat??

• Kun ajattelee asiaa siltäkannalta että maahan muuttajat hakeutuvat itse näihin kaupunginosiin missä eivät erotu valtaväestöstä -- en itse näe siinä mitää väärää Ihminen hakee kaltaisistaan turvaa.
      Kun nyt olen lukenut mitä muut ovat kirjoitelleet -- ei meissä ole sitä "vihan lietsomaa rasismia ,mielestäni .
      Me Suomalaiset ollaan oltu kauan eristyksissä , ei ole ollut mahdollisuutta nähdä ja tutustua muunlaisiin ,
      Jos olemme katsoneet heitä uteliaasti , he tuntevat että olemme heitä vastaan .

Asia onkin taasen eri ,kun nämä ovat järjestäytyneitä rikollisryhmiä - ja siinä ei enään olekkaan kysymys Rasismista . Rikolliset on saatava pois ja heissä on paljon juuri Maahanmuuttajia . Eikä aina humanisista syistä tulleita.,karkumatkalla ovat usein jo muissakin maissa karkotettuja --jotka vaan hakevat toimeentulonsa rikollisin keinoin.

• Atolfia

En oikeastaan sääli noita kerjäläisnaisia enää. Enemmänkin tulen vihaiseksi koko naissukukunnan puolesta tuon alistuneisuuden vuoksi, mihin nuo naiset tuolla katujen kulmissa ovat joutuneet. En ymmärrä, kuinka he antavat miesten määrätä itseään ja alistuvat istumaan säällä kuin säällä maassa nöyränä anoen almua.

Se tila on vihonviimeinen, mihin ihminen joutuu.

Mitä rasismiin tulee, niin minun puolesta voivat elää tässä maassa minkä väriset ihmiset hyvänsä, kun vain elättävät itsensä.

Jossain vaiheessa kuitenkin olisi rajoitettava turvapaikanhakijoitten määrää, ettei kävisi niin kuin Ranskassa ja Ruotsissa.

• LLLLLLL6

Toivoisin, että tuo kerjääminen kiellettäisiin ja autettaisiin vaikka heitä heidän omilla kotikonnuilllaan, siten että se mafiaporukka ei pääsisi osingoille. Ikävää on katsoa tuo nöyryys, mitä nuo naiset osoittavat miesten vahtiessa vieressä.

• U,M'****

Mitä siitä jos kotimaansa kansalaisilta kokee Rasismia -- TUNNEN SEN TÄÄLÄ VIERAALLA MAALLA N30VUOTTA ASUNEENA . oNKO SE KATEUTTA KUN EIVÄT OLE USKALTANEET KOKEILLA MITÄÄN UUTTA . - jOS KETKÄ ME MAASTA MUUTANEET SUOMALAISET RAKASTETAAN OMAA SYNNYIMAATAMME.

tAAS LIPUT LIEHUU jUHANNUKSEN A oMALLA TONTILLA, KUN VOI LIPUTTA ONAN MAANSA LIPPUAKIN mUTTA USEIMMAT KYLLÄ LAITTA MYÖS RUOTSALAISEN LIPUN .
      mUUTEN EN TYKKÄÄ KUN OLEN KATSELLUT TORIKAUPPAAITA TÄÄLÄ -- HEILLÄ RUOTSALAISILLA EI OLE SITÄ SAMAA KUNNIOITUSTA OMAN MAANSA LIPPUA KOHTAAN KUN ESIM MEILLÄ SUOMALAISILLA.
      tÄMÄ LINKKI ON SENVERAN HYVÄ , ETTÄ OLI PAKKO KIRJOITTAA
      En korjaa Caps Lock taas lipsahti -- on niin kauniit pitkät kynnet että se vaan joskun menee viereen --
      En huuda --- kuiskaan lupaan :=)

• mummeli kummeli

kiva ku kirjoitit,

on mukavan tuntuista kun kaipaat omaa kotimaatasi, vaikka asutki ruotsissa,

• u,m ****

Mummeli -- --ei niillä suomeen muuttaneillakaan ole helppoa -- näillä jotka ovat jo nuorena tullet Ruotsiin työnperässä , ja nyt muuttaneet takaisin synnyinseuduilleen -- Taas ovat kun hukassa -- ei ole ystäviä -- niinkun olivat jo saaneet Ruotsinpuolella -- se on pitkä aika olla työreissussa --niinkun he sen kokevat .
        Ja vielä jos ovat saaneet hyvän eläkkeenkin -- kateutta on -- eikös sekin ole jonkinlaista rasismia. kovalla ahkeruudella sen ansainneet -

Minä olen luopunut jo ajatuksesta tulla takaisin Suomeen -- sitä ei tiedä vaikka lähtisin viimeisillä voimillani kiertään maalimaa -- niinkun se lottovoittajakin siinä mainoksessa.

• ** ** ** **

Katsoikohan kukaan uusintaa vuosien takaa, niin muistelen, jossa toimittaja Louis Theroux kävi natsimielisten kodeissa haastattelemassa Amerikassa.
      Jutussa 11-vuotiaat kaksoset lauloivat aatelaulujaan.
      Eivät käyneet edes koulua, kaipa intoisa äiti pelkäsi heidän saavan vääriä vaikutteita.
      Toimittaja kysyikin äidiltä, eikö hän pelkää lasten reaktioita, kunhan astuvat muidenkin, kuin aateveljien yhteiskuntaan.

Nyt luin netissä, tytöt ovat 20-vuotiaita, ja aatteiltaan liberaaleja.
      Karseaa aivopesua, missä milloinkin, niin toki meidänkin maassamme.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe