mikä on isoin laina minkä olette ottaneet?
mikä oli laina aika ja kuinka suuret vakuudet?
ei tarvitse vastata näihin kaikkiin mutta jos osaan niin kiitoksia.
isoin laina
10
470
Vastaukset
- Velkavelho
Mihin tarvitset tällaisia tietoja? Mitä merkitystä niillä on itsellesi, kun jokaisen raha-asiat ja elämäntilanteet ovat kuitenkin erilaisia? Luoton käyttötarkoitukset vaihtelevat, vakuusjärjestelyjä on erilaisia ja pankeilla asiakasedut vaihtelevat. Sillä, mitä muut tekevät ja ajattelevat, ei pitäisi olla liikaa painoarvoa omassa elämässäsi.
- KKHS
Varmaan aika moni juttuaa keskustelupalstoilla ihan lämpymikseen. Niin minä ainakin teen
- -kotikoivu-
mikä on isoin laina minkä olette ottaneet?
-150 000€ (v.2003)
mikä oli laina aika ja kuinka suuret vakuudet?
-Noin 15v. Ostettiin talo ja omaa rahaa oli 50 000€. Takaajia ei tarvittu kun omarahoitusta oli 25% - 14+1
Minä taas hommasin itselleni yhdessä päivässä jokaisesta pikavippipaikasta 14,000€ lainat. Nyt ne on ulosotossa ja kivaa oli.
- KÖYHÄNAAPURISI
130 000e otettiin vuonna 2004 kun alettiin rakentaan omakotitaloa pankki kyl tyrkytti 250 000e. tontti oli jo ostettu ja maksettu joka riitti vakuudeks tuleva talo silloin omaa rahaa ei tarvinnu eika valtion tai muutakaa takaajia/vakuuksia.
laina aika tais olla alun perin 22v. mut aattelin maksaa velat pois jo ehkä loppu vuodest. olen täs parin vuoden aikana tehty ylimääräsiä lyhenyksi noin 50 000e eest. reilu kypätonni olis jäljel vielä.
alkuvuodes 2012 otin 75 000e laina sijoitus asuntoon varten omakotitalo kävi hyvin vakuutena ei tarvinnu omaa rahaa ollenkaan ja näillä näkymin vuokralainen maksaa lainan vastikkeen jotenka sekin pitäis olla oma reilussa 10.v jos en ny satu pistämää omia ylimäärisiä rahoja lyhennyksiin aattelin ostaa täs toisenki sijotus kämpän lähiaikoinna.pitää alkaa kerryttämään vähän maalista mammonaa tulevia eläkepäivä aatellen kun ikääki on jo reilu 30.v kertyny.
- lainaajapoika
Olen joskus kaverilta tainnu jopa kympin vipata, kun lompakko on jäänyt kotiin. Vakuutena toimi oma pärstä, joka kumma kyllä herätti työkavereissa luottamusta ja laina-aika oli seuraavaan päivään.
- Asunnon vaihtaja
Asunnonvaihtoon otettiin lainaa 225000€ yhdessä miehen kanssa. Ennestään lainaa oli n. 70000€. Lainojen vakuutena on molemmat asunnot. Tässä vanhassa asumme edelleen, kun odotamme uuden valmistumista. Viimeistään muuton jälkeen menee vanha asunto myyntiin. Asuntojen yhteisarvo on noin 780000€. Jos nykyinen kämppä ei mene kaupaksi, sitten meillä on käsissä kaksi asuntoa, 280000€ pankkilainaa ja 160000€ yhtiölainaa. Ei tässä auta kuin pitää peukut pystyssä.
Kun oltiin ensimmäistä asuntoa ostamassa, lainanotto hirvitti. Mutta ei nyt enää toisella kerralla. Allekirjoitimme kauppakirjatkin sujuvasti ennen kuin oltiin haettu pankista lainaa. Onneksi saatiin laina, muuten olisi tullut hieman kiire myydä oma asunto.- velaton ok asuja
"280000€ pankkilainaa ja 160000€ yhtiölainaa. Ei tässä auta kuin pitää peukut pystyssä."
Ristus ei voi toivottaa kun onnee! Ootte kyllä kikkaillu asianne pahasti,
tietysti jos molemilla ministeritason palkat niin......
- gnut hollantilainen
Otin 220.000 euroa lainaa kahteen Helsingissä sijaitsevaan sijoitusasuntoon muutama vuosi sitten. Omaa rahaa oli 57.000 eli ostohinta yhteensä 277.000 euroa.
Nyt asuntojen arvo varovaisesti arvioiden 300.000 ja luultavasti enemmänkin, koska alueella on kova kysyntä pienistä asunnoista.
220.000 euron lainasta on jäljellä enää 165.000, loput on vuokralaiset maksaneet. Näillä näkymin ensimmäinen kämppä muuttuu velattomaksi 7 vuoden päästä, toinen muutamia vuosia myöhemmin. - no_more_nail_a
Markka-aikana oli kaksi lainaa, ne oli mun ekat lainat. 68 000mk ja 20 000mk samanaikaisesti. vuosi oli 88. ne on maksettu loppuun jo melkee 20v sitten. Tuohon aikaan korko oli pahimillaan jotain 17-18% ja sitä kesti pitkään. Tuosta 20 000mk osasta en maksanut korkoa ollenkaan.
Sit on ollut noiden lisäksi joku 20-30 000mk velkaa. viiimeisestä lainanmaksusta on aikaa jo yli 10 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701