Voiko itkusta olla hyötyä jos on ollut masennusta tai muuten vaan raskasta elämässä? Itse en ole itkenyt moniin vuosiin vaikka aihetta on ollut monesti. Joo tiedän että joidenkin mielestä kyselen ihan tyhmiä mutta niin kysyinpä vaan.
Itku
6
107
Vastaukset
- ei vain itketä
Kyllä itku on yski tehokas psyyken purkautumiskeino, mikäli se tulee luonnollisesti. Itse ole huono itkijä. Helpottais jos itku tulsis, mutta suru on vain möykkynä rinnassa. Minä puran ahdistusta puhumalla, höpöttämällä ja varmaan jopa turhalla huumorilla.
- fgsfgxgxh
Itsekin puran ahdistusta miettimällä muuta ja optimisti kun olen niin ajattelen yleensä positiivisesti että kyllä asiat järjestyy jne, mutta joskus on niin raskasta että sitä miettii että miten tästä eteenpäin ja tekisi mieli itkeä muttei kuitenkaan ole tullu itkettyä.
- Itke vaan se helpott
Totta kai! Itku laukaisee stressiä, ja poistaa ihan konkreettisesti stressihormoneja.
Minä haluaisin itkeä. Joko surusta tai parhaassa tapauksesssa ilosta. Mutta ei vaan tule kyynel silmään. Aiemmin kyllä itkin herkästikin. Itku jotenkin puhdistaa mieltä.
- Ei voi tietää
Useimmille itkeminen näyttää olevan hyvä keino. Joillekin itkeminen tekee vaan entistä pahemman olon ja pitkäksi aikaa. En voi tietää kumpaan ryhmään kuulut.
- fgsfgxgxh
Omalla kohdalla kaikenlaiset haikeat tilanteet, esim. ei näe jotain ihmistä enää tai sitten tulee vaikka ero niin silloin sitä on herkimmillään ja tekisi mieli itkeä muttei sitä kuitenkaan halua, en tiedä miksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh952318Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1791913- 1791456
- 246900
- 79882
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11796- 62789
- 55702
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349611