Isovanhemmat eivät tapaa meitä koko kesälomana!

Sisso kuukkelit

Isovanhemmat on sitten päättäneet viettää koko kesälomansa Espanjassa. Joku huussi vuokrattuna sieltä. Great. Ei niin että olis mikään velvollisuus nähdä mutta kyllä ketuttaa. Itsellä jaksaminen välillä aika vähissä kotiäitinä, mies töissä ja kesälomat vasta myöhemmin, eikä voi sanoa että miehenkään jaksaminen olis kovin huipussaan. Itse tein lapset ja itse hoidan. Mut kun isovanhemmat valittavat et ei jaksa pieniä koskaan ottaa hoitoon kun työt vie niin paljon energiaa, niin sitten ei näemmä lomallakaan kiinnosta. Edes nähdä.

Toisistakaan isovanhemmista ei ole oikeiksi "isovanhemmiksi". Eli mun omat vanhemmat ovat kuluttaneet itsensä työelämässä niin loppuun et nyt kun ovat eläkkeellä, kertoivat että eivät aio ottaa lapsia hoitoon koska eivät enää jaksa ja terveyskään ei ole enää niin hyvä. Haluavat muutenkin nyt rentoutua ja vihdoin nauttia elämästä. Ja yrittää parantaa kuntoaan ja terveyttään. Kaikki oikeus siihen tietty.

Ja siinä samalla meille on jo puhuttu siitä että vanhainkotiin eivät sitten vanhempana ainakaan halua, vaan tulevat sitten meille asumaan kun meillä on talossa sen verran tilaa (ehkä pitäis majoittaa lapset sitten keskenään yhteen huoneeseen), että voidaan vähän auttaa isovanhempia asioiden hoidossa. Aaargh! Osaan jo kuvitella mitä se auttaminen tarkoittaa, siivoamista ja varmaan ruoanlaittoakin noin minimissään. Ja ihan varmaan kitisisivät meidän tavoista elää ja olla, kun tekevät sitä nytkin. Ja tuskin sitä auttavaa kättä ainakaan sitten tarjoutuisi yhtään enempää. Lapsillekin niin vieraita ihmisiä että tavatessa melkein muistuttaa täytyy lapsia että hei täs on sun mummos ja ukkis.

Olenko lapsellinen tai itsekäs kun tuntuu siltä että haluaisin katkaista välit koko sakkiin, molemmin puolin. Tietty hyvä että lapsilla olisi isovanhemmat, mutta tuntuu ettei itsellä ole niitä vanhempiakaan, vaan jotain vieraita, itsekkäitä ja kitseviä ihmisiä joita kiinnostaa vaan oma napa?

23

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisso kuukkelit

      Niin joo, onneksi toiset isovanhemmat toivottivat yllättäen meidät tervetulleeksi luokseen viikoksi pariksi kesällä - mikä oli kyllä tosi kivasti - ja varmaan mennään kun miehen loma alkaa, jos mies vaan suostuu anopille lähtemään. Mutta eivät halua tänne meille tulla kylään, mikä harmittaa kyllä. Helpottaishan se että välillä reissaisivat tänne suuntaan eikä vain toisin päin...

      • miehen orjako?

        "Jos mies vaan suostuu anopille lähtemään" No kasvata siitä sun kitisijä ukostasi vastuuntuntoinen sinua ja lapsiaan arvostava mies äläkä täällä marmata isovanhempien haluttomuutta tavata lastenlapsiaan. Taitaa olla yks lusmake koko ukkosi. Mene itse yksin lastesi kanssa vanhempiesi luo tai anoppisi luo lomalle.


    • sisso kuukkelit

      Tuli nyt vielä mieleen, tää ei ole mikään provo sitten vaan valitettavasti ihan meidän arkea. Hatuttaa niin hel***... Mutta vertaistukea ja mielipiteitä että miten toimia tässä hakisin. Oma pää hajoaa kohta noiden "suuren ikäluokan" edustajien kanssa. :( Oikein hippiaikakauden tuotantoa, ilmeisesti se paremman elämän haku ja "minulla on oikeus" -mantra jäänyt niillä lopullisesti päälle.

    • Sisso...

      Eikä ne lemmenleikit käy edes mielessä kun sitä kaksinkeskistä aikaa ei jää kuin aamuyöstä. Palataan asiaan ehkä sitten muutaman vuoden päästä. Jos mies on vielä maisemissa. ;)

    • justinsa jo

      Niin,eihän tietysti isovanhemmilla ole mikään velvollisuus hoitaa lapsenlapsia kuin omasta tahdostaan. He saavat nauttia jo olostaan ja unohtaa pakolliset velvoitteet.

      Mutta kyllä ihmettelen suuresti näitä suuren ikäluokan ihmeisiä.... miksi he ovat niin itsekeskeisiä ja omaan napaansa tuijottelijoita?

      Oma äitini kuuluu näihin,eikä voi sietää sitä että JOUTUISI (koskaan ei ole joutunut,ainaolen kysynyt sopiiko) hoitaa lapsenlastaan (hänellä niitä on vain yksi). Olen käynyt kampaajalla yms. mihin ei voi lasta ottaa mukaan. Hoito on ollut max 2 h. Joka kerta saa kuulla kuinka on JOUTUNUT katsomaan lasta. Meidän luo ei suostu tulemaan (asuu yksin) mutta me pakkaamme koko porukan autoon ja ajamme hänen luokseen.

      Olen sitä mieltä ettei tarvitse hoitaa lasta,hoidamme hänet itse. Mutta tuntuu että tuon ikäluokan ihmiset eivät halua läheisiä kontakteja omaisiinsa.

      Minut on melkein kasvattanut oma mummoni. Asuimme hänen luonaan ja hän hoiti minut kotona 1-6 vuotiaana kun vanhempani olivat töissä. KOSKAAN en kuullut hänen suustaan että kun JOUTUI hoitamaan minua kaiket päivät. Kuitenkin äitini on koko elämäni aikana huokaillut kuinka häntä ei ole autettu meidän lapsien kanssa (minä veli).

      Toinen mummoni joka on 85-v harmittelee kun on sen verran huonossa kunnossa (selkä kipuinen) ettei pysty ottamaan lasta päiväksi edes hoitoon. Tosin sanoi että kyllä hän pärjäisi ihan varmasti,mutta me emme halua ottaa riskiä että satuttaa selkäänsä lisää.

      En ymmärrä miksi maailma on mennyt sellaiseksi että omat lapset,sukulaiset ja omaiset ovan vaan rasite? Heistä ei nautita ja siitä että heitä ylipäätänsä on.

      • sisso kuukkelit

        Huh, taisi eilen tulla kirjoitettua aika mielenkuohussa... Joo, ei velvollisuutta, harmittaa vaan ja joskus tuntuu että pitäisikö käydä jossain jonkun asiantuntijan kanssa puhumassa omat tunnesolmut auki niin voisi jatkaa elämää. Mutta kai se tästä helpottaa. Olen jo hyväksynyt asian mutta välillä harmi kuohahtaa oikein kunnolla. Kai sekin laimenee vuosien myötä.

        Kurjaa että teillä sama tilanne. Mietin että ovatko nykyisovanhemmat vaan tietyn aikakauden lapsia ja siitä tuo kapinallinen asenne joka jatkuu sitten kai hamaan hautaan asti.

        Me nykyvanhemmat ollaan toisen aikakauden kasvatteja, niin kai meistä erilaisia isovanhempiakin tulee kun nyt jo ollaan erilaisia vanhempia kuin omamme meille ovat olleet.


      • Oikeutta :)

        Meillä tapaus menee niin, että isovanhemmat asuu 210km päässä. Eli ei mikään älytön matka autolla. Me ajetaan kesälomilla, joskus vkn loppuisin mummolaan, papan luo... Mutta mitä tekee isovanhemmat. Eipä näy heitä kylään. Käyvät meillä n. 2-3krt vuodessa. ja silloinkin jos ovat "ohikulkumatkalla". Aina olen toivottanut tervetulleeksi ja pyydellytkin kylään.
        Vanhempani ovat siis eronneet ja molemmat löytäneet jo uudet kumppanit. Niiden uusien puolisoiden kanssa aika sitten kuluukin. Mökillä, luonnossa bongaillen lintuja, matkaillen ulkomailla. Harmittaa, kun lapsi joskus kysyy, millon mummu tulee käymään tai pappa... Mitäpä tuohonkin sanoo?? :(
        He ovat vielä työelämässä, mutta osa-aikaisella, ymmärrän toki, että tänne ajelu vie aikaa ja kuluttaa energiaa, mukavuudenhaluisia kun ovat. MUTTA: vuodessa on 52 viikkoa.


    • huhhuh..

      Me ollaan miehen kanssa molemmat töissä ja siltikin jaksetaan omat lapset hoitaa. En itse todellakaan ole ajatellut, että isovanhemmilla olisi pienintäkään velvollisuutta hoitaa meidän lapsia, tosin onhan se ihanaa että joskus kun on tärkeitä menoja niin mummot on pystynyt auttaa.

      • sisso kuukkelit

        Jaksamisesta ei ole tässä kyse. Luulen että se pieni apu on juuri se ratkaiseva tekijä että ei tule ajateltua näitä asioita kun arki sujuu.

        Kysyin ennen hoitoapua 2-3 kertaa vuodessa, nykyään todella harvoin. Tulee epävarmana sönkötettyä ja pyydeltyä anteeksi että kehtaan kysyä. Ehkä isovanhemmat eivät tajua selittämisestä huolimatta miten tiukoilla joskus ollaan lasten ja arjen kanssa, tai sitten tajuavat mutta ajattelevat että oppikoon itse pärjäämään tai eivät välitä.

        Esim. hammaslääkärissä lapseni 8kk vanhana huusi naama punaisena potilastuolin vieressä rattaissa kun hammasta paikattiin. Hammaslääkäri ehdotti että laitan konttailemaan pitkin lattiaa että kaikilla kuulo säilyy. Oli tosi ihanaa että hammashoitaja katsoi perään, muuten olisin joutunut lähtemään kesken pois.

        Voihan hammaslääkäriaikoja muuttaa, mutta mikään aika ei käynyt isovanhemmille. Miehellä taas tuolloin kiireelliset ajat töissä, pitkiä päiviä, ei mahkuja hoitaa lapsia sillä aikaa ja jotain särkevälle hampaalle oli tehtävä. On jäänyt hyvin tuo karjunta-konttailu-hammaslääkärikäynti mieleen.

        Nykyään varataan kerran vuodessa hammaslääkäriajat kaikille samalle päivälle ja kulutetaan odotushuoneen penkkiä. Niin on sitten lapsen kaitsija siksi aikaa kun me vanhemmat vuorotellen ja kumpikin lapsista käy hammaslääkärissä.

        Kyllä kaikki järjestyy kun järjestelee, mutta välillä naurattaa - ja välillä itkettää - että voisihan se helpomminkin järjestyä.


      • juttele miehellesi
        sisso kuukkelit kirjoitti:

        Jaksamisesta ei ole tässä kyse. Luulen että se pieni apu on juuri se ratkaiseva tekijä että ei tule ajateltua näitä asioita kun arki sujuu.

        Kysyin ennen hoitoapua 2-3 kertaa vuodessa, nykyään todella harvoin. Tulee epävarmana sönkötettyä ja pyydeltyä anteeksi että kehtaan kysyä. Ehkä isovanhemmat eivät tajua selittämisestä huolimatta miten tiukoilla joskus ollaan lasten ja arjen kanssa, tai sitten tajuavat mutta ajattelevat että oppikoon itse pärjäämään tai eivät välitä.

        Esim. hammaslääkärissä lapseni 8kk vanhana huusi naama punaisena potilastuolin vieressä rattaissa kun hammasta paikattiin. Hammaslääkäri ehdotti että laitan konttailemaan pitkin lattiaa että kaikilla kuulo säilyy. Oli tosi ihanaa että hammashoitaja katsoi perään, muuten olisin joutunut lähtemään kesken pois.

        Voihan hammaslääkäriaikoja muuttaa, mutta mikään aika ei käynyt isovanhemmille. Miehellä taas tuolloin kiireelliset ajat töissä, pitkiä päiviä, ei mahkuja hoitaa lapsia sillä aikaa ja jotain särkevälle hampaalle oli tehtävä. On jäänyt hyvin tuo karjunta-konttailu-hammaslääkärikäynti mieleen.

        Nykyään varataan kerran vuodessa hammaslääkäriajat kaikille samalle päivälle ja kulutetaan odotushuoneen penkkiä. Niin on sitten lapsen kaitsija siksi aikaa kun me vanhemmat vuorotellen ja kumpikin lapsista käy hammaslääkärissä.

        Kyllä kaikki järjestyy kun järjestelee, mutta välillä naurattaa - ja välillä itkettää - että voisihan se helpomminkin järjestyä.

        Vastausta tähän hammaslääkärillä käyntiin . Onkohan niin että miehesi on ottanut mallia omista vanhemmistaan kun ei voi olla töistä pois edes sitä tunnin vertaa muka kiireiden takia, hoitamassa omaa lastaan ! kun sinulla on tärkeä tapaaminen joko hammaslääkärillä tai vaikkapa lääkärillä.
        Eipä taida miehesi juuri arvostaa sinua eikä tarpeitasi vai pakeneeko hän perhe-elämää työn pariin. Jos sinulla nyt on myös mahdollisuus palata työelämään niin tee se. Ainakin työnantajasi on ymmärtäisempi kuin oma miehesi.


      • ...
        sisso kuukkelit kirjoitti:

        Jaksamisesta ei ole tässä kyse. Luulen että se pieni apu on juuri se ratkaiseva tekijä että ei tule ajateltua näitä asioita kun arki sujuu.

        Kysyin ennen hoitoapua 2-3 kertaa vuodessa, nykyään todella harvoin. Tulee epävarmana sönkötettyä ja pyydeltyä anteeksi että kehtaan kysyä. Ehkä isovanhemmat eivät tajua selittämisestä huolimatta miten tiukoilla joskus ollaan lasten ja arjen kanssa, tai sitten tajuavat mutta ajattelevat että oppikoon itse pärjäämään tai eivät välitä.

        Esim. hammaslääkärissä lapseni 8kk vanhana huusi naama punaisena potilastuolin vieressä rattaissa kun hammasta paikattiin. Hammaslääkäri ehdotti että laitan konttailemaan pitkin lattiaa että kaikilla kuulo säilyy. Oli tosi ihanaa että hammashoitaja katsoi perään, muuten olisin joutunut lähtemään kesken pois.

        Voihan hammaslääkäriaikoja muuttaa, mutta mikään aika ei käynyt isovanhemmille. Miehellä taas tuolloin kiireelliset ajat töissä, pitkiä päiviä, ei mahkuja hoitaa lapsia sillä aikaa ja jotain särkevälle hampaalle oli tehtävä. On jäänyt hyvin tuo karjunta-konttailu-hammaslääkärikäynti mieleen.

        Nykyään varataan kerran vuodessa hammaslääkäriajat kaikille samalle päivälle ja kulutetaan odotushuoneen penkkiä. Niin on sitten lapsen kaitsija siksi aikaa kun me vanhemmat vuorotellen ja kumpikin lapsista käy hammaslääkärissä.

        Kyllä kaikki järjestyy kun järjestelee, mutta välillä naurattaa - ja välillä itkettää - että voisihan se helpomminkin järjestyä.

        Sisso sitten unohti, mitä avauksessaan kirjoitti: "Itsellä jaksaminen välillä aika vähissä kotiäitinä, mies töissä ja kesälomat vasta myöhemmin, eikä voi sanoa että miehenkään jaksaminen olis kovin huipussaan. "

        "Jaksamisesta ei ole tässä kyse. "

        Miten saisi nämä pikkulasten äidin olemaan edes joskus selvin päin, kun istuvat kirjoittamaan avauksiaan?


    • bgdss

      Kyse ei ollutkaan jaksamisesta hoitaa omia lapsia.

      Eikä missään kirjoituksessa lukenut että odotetaan että isovanhemmat hoitaa lapsia.

      Vaan siitä ettei isovanhemmat nykyään halua olla osa perhettä. Syynä koska omat on jo hoidettu.

      Ei osana perheenä tarkoita hoitamista. Vaan yhdessäoloa ja toisten seurassa olemista.

      Siihen ei tunnu enää olevan isovanhemmilla haluja. Kaikki todetaan vaan hoidoksi ja rasitteeksi. Vaikka olisit itse mukana ja hoitaisit lapsen.

      • sisso kuukkelit

        Joo, alunperin juuri tästä kyse. Se pieni hoitoapu kaikkein kriittisimmissä jutuissa olisi tosi iso plussa, mutta kyllä ilmankin pärjätään.

        Kehuvat lapsia että ovat tosi ihania, ja selvästi viihtyvät keskenään silloin kun nähdään. Mutta ne väliajat... Arkisin jos kyselen nähtäisiinkö illalla niin ei käy koska ovat niin näännyksissä töistä ja viikonloppuisin on sitten kaikenlaisia omia rientoja joita hehkuttavat meille puhelimessa. Kun kysyy että ehtisikö joskus tavata tai että ehdottaisi vaikka itse sopivaa ajankohtaa, niin vastaus on että katsotaan. "Katsomiseksi" se yleensä jää eikä puhelua tule. Ja nyt sitten tämä loma sai itsellä tunteet pintaan. Totta kai ihminen saa lomalla mitä itse haluaa. Mutta nimenomaan se ettei halua olla meidän kanssa tekemisissä laittaa itkettämään ja vihastuttamaan varsinkin lasten takia.

        Itseasiassa kun kirjoitin tämän, tajusin asian selvemmin: eivät halua olla meidän kanssa tekemisissä. Joo, taidan välit katkaista, oli lapsille hyvästä tai pahasta, mutta minun murjotukseni tästä varmasti on heille pahaksi. Huh.


    • tukiverkko muualla?

      Minulla taasen on ihan toisenlainen ongelma. Katkaisin välit (no juu, paristi vuodessa muodon vuoksi nähdään jossakin sukujuhlissa) juoppoihin moniongelmaisiin vanhempiini 15 vuotta sitten 16-vuotiaana kotoa lähtiessäni. Nyt kun sain lapsen; niin ovatkin yllättäen kiinnostuneita ja haluavat auttaa.. Ei haluttais riistää muksulta isovanhempia, kun kuitenkin 5km päässä toisistamme asutaan ja auttavat kädet olis enemän kun tarpeen. Mutta ei jaksais toisaalta stressaantuneena kytätä hoitokuntoa, eikä oo kykyä sietää pettymyksiä/ peruuntuneita tapaamisia tms.

    • ou mai

      Meillä on niin, että miehen vanhemmille ei mies halua lapsia hoitoon missään tapauksessa. He kaljottelevat iltaisin ja viikonloppuisin, aamuisin ovat sitten kärttyisiä ja saattaisivat sanoa lapsille pahasti. Ja mitä jos jotain tapahtuisi yöllä? Oma äitini hoitaa muutaman tunnin silloin tällöin "kun on pakko" (paitsi nuorimmaista) mutta isää ei kiinnosta piirun vertaa. Häntä ei ylipäätään kiinnosta mikään sukulaisuus enää kenenkään kanssa. Summa summarum, yökylässä lapset eivät ole olleet koskaan. Meillä on kyllä eräs aikuinen ihminen lähipiirissä, joka hoitaa mielellään lapsia ja pääsemme yhdessä pari kertaa vuodessa jonnekin jopa koko illaksi :) Eikö teillä ole ketään hyvää ystävää, kummia, naapuria, joka voisi välillä vähän auttaa tai edes jutella ja pitää seuraa teille?

      Itselleni omat sukulaisuussuhteet eivät ole tulleet yllätyksinä. Tiesin, ettei ainakaan yöpymispaikkoja ole jo ennen lapsia. En osaa täten apua edes kaivata. Sama pätee taloudelliseen puoleen, joskus mielessäni ihan ihmettelen, kun mummit ja papat ovat ostaneet talvihaalarit ja vaunut ja mekot sekä auttaneet vielä kaverisynttäreillä lapsenlapsillaan. Ja tietysti ostaneet sen toivelelun lahjaksi. Miksipä ei, meillä ei vaan ole tapana, kaikki on itse hankittua. Joskus on joku synttärilahjan antanut, kun olen kutsunut käymään, välillä ei. Mutta mikäs siinä, jokainen tyylillään. Tärkeintähän on, että lapset ovat meille tärkeitä ja että haluamme itse viettää aikaa heidän kanssaan. Sen takia meillä lapset on! Mistä sitä tietää, voisihan olla etten heitä hoitoon antaisikaan vaikka pyydettäisi ;)

      Tulemme kyllä mieheni kanssa olemaan aikalailla erilaiset isovanhemmat, jos joskus lapsenlapsia sattuisimme saamaan... (ja toivottavasti saamme!)

      Saattaisi kuitenkin olla, että silloinkin matkustaisimme vaikka kesälömaksi jonnekin ulkomaille, mutta ottaisin varmaankin lapsenlapsen mukaan erittäin mielelläni. Tai koko perheen. Se olisi unelmani!

    • eräs vaan

      Miksi ihmisen pitäisi jaksaa ja pystyä kaikkeen yksin Ymmärrän tosi hyvin tunteesi. Ikävää, että isovanhemmat ovat noin itsekkäitä. Siskollani on 3 lasta, nuorin 4 kuukautta, seuraava 2v ja 5 vuotta. siskoni sanoo, että hänelle olisi iso apu sekin, että edes jokusen kerran viikossa joku veisi isommat lapset ulkoilemaan 2-3 tunniksi. Siskoni asuu 200km päästä minusta, joten en voi häntä auttaa. Siskoni lasten isovanhemmat asuvat kummaltakin puolelta liian kaukana voidakseen auttaa. Siskollani ei ole lainkaan tukiverkkoa ja se tekee tilanteen rankaksi hänelle.

      Onhan se tavallaan niin epäreilua, että toisilla on kahdetkin auttavat isovanhemmat, jotka hoitavat lapsia niin paljon kuin vain vanhemmat hoitoon antavat.. ja sitten toisilla ei minkaanlaista apua ja tukea. Tasan ei käy onnenlahjat. Toiset isovanhemmat ovat onnesta sekaisin omista lapsenlapsistaan ja haluavat olla heidän kanssaan mahdollsimman paljon. Ja sitten on taas isovanhempia, joita ei omat lapsenlapset kiinnosta yhtään.

      On olemassa ihmisiä, joilla ei ole omia lapsenlapsia, mutta he haluaisivat "lapsenlapsia". Voisitko hakea jollain ilmoituksella tämmöistä varamummoa lapsille?

      • Joskus näin

        Meillä oli niinpäin, että isovanhemmat aina ruinasivat lapsiamme yökylään ja minä työssäkäyvänä äitinä olisin mieluusti pitänyt yhteisenä vapaa-aikanamme lapset mieluummin kotona.


    • Omaan nilkkaan

      Noh, tuo kaatuu niiden itsekkäiden vanhusten omaan nilkkaan. Lapsenlapset eivät opi lainkaan tuntemaan heitä ja näin ollen eivät tule auttamaan vanhuuden vaivoissa millään tavalla eivätkä varsinkaan hoitamaan heitä. Eivät takuulla vieraile edes dementiakodissa. Itsekkäillä ja ahneilla on p-kainen loppu.

      • ...

        Kyllä, jos tuollaisiksi lapsesi kasvatat.


    • eroäiti

      Minullakin se tilanne, että omat vanhempani eivät halua hoitaa lapsiani. Nyt kun lapseni ovat jo isoja teini-ikäisiä, niin nyt pyytävät apuun kesäisin, kun olisi nurmikonleikkuuta, rikkaruohojen kitkentää jne, mutta eivätpä lapseni halua sinne mennä ja miksi haluaisivatkaan, kun mummu ja vaari ovat heille lähinnä ventovieraita mitä nyt 2-3 kertaa vuodessa olemme heillä käyneet viikonloppukylässä. Myöskään puhelinsoittoja ei sieltä suunnalta ole koskaan lapsille tullut.

      Onneksi on ollut yksi eläkkeellä oleva nainen, joka on hätätilanteessa hoitanut lapsiani esim. kun töihin oli pakko mennä ja lapset sairaana.

      Minä olen muuten esimerkki siitä, että olen kuskannut lapsiani kaikkialle menon luonteesta riippumatta. Olen ollut kampaajalla, ostamassa alusvaatteita ja jopa käynyt ottamassa kierukkaa siten, että lapsi/lapset ovat olleet kanssani! Kierukkaa laittaessa toinen hoitaja katsoi lasten perään sen aikaa, kun olin toimenpidehuoneessa. Kampaajalla taas isompi lapsi väritti värityskirjaa ja nuorempi istui vieressäni vaunuissa. Aika hermojaraastavia kokemuksia nuo ovat olleet, mutta aina niistä on jotenkin selvitty yksi kerrallaan.

      Parisuhteeni lasteni isään muuten päättyi jokin aika sitten. Suurin syy lienee oli se, että olimme erkaantuneet toisistamme ja romantiikka oli hiipunut. Olen aika varma, että suurin syy siihen on ollut juuri yhteisen ajan puute. Kun hoitoapua ei ollut, niin reilussa kymmenessä vuodessa siihen turtuu, että kun lomat pidetään eri aikaan, työajat yritetään limittää, jotta lapsen hoitopäivä olisi lyhyempi jne, ettei sitä oikein osaa kaivatakaan laatuaikaa miehen kanssa. En tietenkään voi syyttää vanhempiani siitä, että he eivät ole halunneet lapsiamme hoitaa, mutta ehkä siitä ei ainakaan haittaa olisi ollut. Taloudellisesti tietenkin olisi hienoa, että voisi käyttää ulkopuolista hoitajaa, mutta aina sekään ei ole mahdollista.

      • Onko tämä todellista

        Huh, huh. Luepa kirjoituksesi uudelleen. Mene nyt ihmeessä leikkaamaan heidän nurmikkonsa ja kitkemään rikkaruohot, jos vanhempasi apua tarvitsevat!

        Miehellesi ja sinulle tuli ero, koska olette itsekkäitä mulkeroita. Sillälailla se romantiikkakin hiipuu, kun ajatellaan vain omaa napaa.


    • Liisa K

      Kirjotan nyt vielä tähän viestiketjuun vaikka en tiedä lukeeko tätä enää kukaan kun on jo hieman vanha.Meillä tilanne sellainen että omat ja mieheni vanhemmat asuvat noin tunnin ajomatkan päässä,. Kummatkin käyvät noin pari kertaa vuodessa lähinnä lasten syntymäpäivät. Omat vanhempani hoitavat ja ovay läheisiä veljeni lasten kanssa jotka asuvatkin lähellä. Äitini kanssa en oikein jaksaisi enää edes puhua puhelimessa kun hän hehkuttaa veljeni lasten tekemisiä ja minun asiani eivät kiinnosta yhtään. Mieheni vanhemmat taas matkustelevat ja nauttivat elämästä johon eivät lapset kuulu, he eivät selvästikkään jaksa kiinnostua lapsistamme. Olen katkera en voi sille mitään vaikka kovasti yritän etten olisi ja yritän olla heidän kanssaan tekemisissä ja aina ystävällinen ja iloinen ja kiinnostunut heidän reissuistaan ja veljeni lapsista. Olen kyllästynyt en kaipaa hoitoapua kaipaisin isovanhempia lapsillemme. Harmittaa niin että tekisi mieli unohtaa koko suku.

      • Siskon veli

        Hieno juttu, että isovanhemmat viihtyvät edes joidenkin lastensa seurassa. Matkustaminen on mukavaa kaikenikäisille. Meilläkin on suvussa ihmisiä, joiden kanssa ollaan tekemisissä niin vähän kuin vain on mahdollista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      28
      5463
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      307
      3806
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      36
      2930
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2899
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      162
      2373
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2056
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1940
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1624
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      5
      1566
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      27
      1528
    Aihe