Kannattaako Lumia 520 ostaa?

Kertokaa totuus!

Vastatkaa rehellisesti, onko hyvä ostos, kannattaako ostaa ensimmäiseksi älypuhelimeksi vai olisiko joku android parempi?

117

6512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • awesome!

      The thruth is that u have to gonna buy it!

      • hinta / laatu

        riipuu hinnasta 130€ ei
        30€ kyllä


      • lowprice highquality
        hinta / laatu kirjoitti:

        riipuu hinnasta 130€ ei
        30€ kyllä

        hinta / laatu suhde on tuossa puhelimessa todella hyvä. Verrattuna esim. ylihintaiseen iPhoneen.


    • Vaikka olenkin ns "Android fani" niin tuossa hintaluokan Android mallit eivät oikein yllä Lumia 520 tasolle. Eli Lumia olisi tuossa hintaluokassa paras vaihtoehto.

      Kannattaa vielä kaupassa käydä testaamassa ennen ostoa. Silloin näet että sopiiko se sinun käyttöösi.

    • teoria.

      Minäkin tilasin sen Lumia opettelu luuriksi. Nokialla ei ole varaa mokata tän puhelimen kanssa.,,,

    • Näin on

      Vain hullu ostaa kohta katoavan windows-järjestelmän puhelimen! Android on parempi vaihtoehto etenkin kun kyseessä on ensimmäinen puhelin.

      • veikkaaja.

        saattaapi olla, että android on seuraava katoava käyttis.


      • ouveri1

        Juu juu :D , meehä iUskovainen vittuun täält vinkumasta.


    • Lumia Go

      Ainakin Lumia 520 myy ympäri maailmaa kuin häkä.

      "AdDuplex July 2013: Lumia 520 reigns supreme, Windows Phone 8 on the rise"

      - http://www.neowin.net/news/adduplex-july-2013-lumia-520-reigns-supreme-windows-phone-8-on-the-rise


      Asiakastyytyväisyydessä Lumian ostaneet ovat kaikkein tyytyväisimpiä.

      "Nokia's Stellar Customer Satisfaction Levels Bode Well For The Future"

      " It appears that Nokia's advertising is working, it is recording high customer satisfaction levels and it will retain the vast majority of its new customers."

      - http://seekingalpha.com/article/1542532-nokia-s-stellar-customer-satisfaction-levels-bode-well-for-the-future?source=yahoo

      • kaubaobeb

        Uskotko noita mainostekstekjä?

        Miksiköhän missään ei ilmoiteta myytyjä kappalemääriä, paljonko tarkoittaa kappaleina "myy kuin häkä"?

        100000 kpl? Miljoona?

        Kun noin kirjoitetaan, niin niissä ei ole totuuden häivää. Suosittelen olemaan kriittinen tuollaisia tekstejä kohtaan. Joskus vielä toivottavasti opit.


    • 520 malli voittaa halvemmat Androidit mutta kun hintaa nostetaan molemmissa älypuhelin luokissa 400-600 euroon niin Android on silloin hyvä kilpailija.

    • Ei mitään hyvää!!

      Ei, se on ihan paska ja ylipäätään siinä on Ällö windows.
      Huono kamera, Paljon puuteita, huono näyttö, huono äänenlaatu..

      Tonlaatuiseksi ei hyvää ole edes hinta.

      • Jotain rajaa

        Mikä 130 euron androidpuhelin on parempi? Turha haukkua jos ei ole tarjota parempaa, halvalla ei yleensä saa huippulaatua.


      • 520

        520 ostos on halpa tapa tutustua hienoon windows phone 8 käyttöjärjestelmään.Kyllä tämä on niin näppärä peli että aion tulevaisuudessa päivittää tämän hiukan parempaan lumia malliin ehkä odotellen niitä phapletteja.Sinne asti pärjään tällä mainiosti.


      • ebinspröölölö
        Jotain rajaa kirjoitti:

        Mikä 130 euron androidpuhelin on parempi? Turha haukkua jos ei ole tarjota parempaa, halvalla ei yleensä saa huippulaatua.

        Samsung galaxy ace?

        ihan hyvä se on.


    • 61v.

      Ostin eilen ensimmäisen älypuhelimeni, Lumia 520, latasin tänään ensimmäisen App:ini "Sport Tracker", kolmen tunnin harjoittelun jälkeen.
      Tästä se alkaa.

    • SONTAA SE ON

      IHAN PASKA KAJARI

    • Mix Radio

      Mix Radion äänenlaatu on loistava wifi yhteydellä

    • paska 520

      Ei kannata!!'
      Android on paljon parempi!

      • 520 paras !

        Juuri vaihdoin Samsungin Androidista tähän 520:een ja on tää on kyllä täysin eri luokkaa.


    • luma fani

      kannattaa ! todella hyvä ja helppo käyttää ;)

      • c=7

        Haistakaa silti PASKA KAIKKI!


    • tapio.,

      vai että halpa.. hehee.. mun mielestä uusi puhelin on halpa, jos hinta alle 20€. jos taas etsit kätevää kannettavaa, hanki "tabletti" puhelimen sijaan.

    • 520 on kehuttu luuri.

      harkitse myös samsung xcoveria, joka kestää veden ja pölyn.

      ei ole ainakaan ylihintainen.

      • 520 the best

        xcover2 kannattaa kiertää kaukaa,vai ettekö osaa lukea/googlata sen ongelmista


    • ymmärrän nokian alamäen jos tuottaa menneen talven lumia

      • zeesus951

        Keksi jo uusi vähä älynen. Toi sanonta on jo menneen talven lumia!


    • pas4

      Ota ihmeessä Lumia! Android on todellinen vakoilu- ja virusmagneetti!!

    • kultainen5

      Kyllä android on parempi! Itselläni on ollut nokian N8 ja nyt 700. Olen tyytyväinen. Kokeilin myös lumiaa, muttei ole mun juttu, ainakin musiikin osalta. Siihen ei saa enää ovi playerin musiikkia, eikä muuten sekoittaa kappaleita. Offlines pitää kuitenkin jatkuvasti päivittää...Toivottavasti nokialla tulee joskus muutakin kun lumioita...

      • kylläjoo

        Onhan niillä vielä halvempia ja yksinkertaisempia Asha-puhelimia. Oikein sympaattisia kapuloita, mutta onko se älypuhelin, siitä ollaan montaa mieltä. Itse sanoisin että ne on sitä vanhaa hyvää Nokiaa ja kelpaavat hyvin nuoremmille tuholaisille ja firmaan työpuhelimiksi. Ja akut kestää paremmin kuin missään muissa tämän hetken uusissa puhelimissa.


    • eivirkaa

      Mitä virkaa on älypuhelimella ?
      Tietokoneella hoidetaan kaikki asiat paremmin kuin puhelimella leikkimällä.
      Puhelin on vaín puhumiseen.

    • 787845

      Ai Androidko katoava käyttöjärjestelmä? Viime vuoden viimeisellä neljänneksellä Androidilla oli maailmanlaajuisesti 70,1% markkinaosuus, Applen iOS:lla 21% ja loput 8,9% muilla. En sanoisi WP8:a täten kovin suosituksi.

      Tuohon satasen hintaluokkaan Lumia 520 on varmasti ihan kätevä kapine. Itselläni on kohta vuoden vanha Samsungin Galaxy S3, enkä voisi tyytyväisempi olla. Ihan sama mitä puhelimelta hakee, Androidilla siihen on mahdollisuus. Sovelluksia vaan on yksinkertaisesti niin tuhottoman paljon, että kaikkeen löytyy sovellus jos toinenkin.

      Kokeiltuani kaverin Lumia 620:a parin päivän ajan, voin sanoa, ettei ole Androidin (ja Galaxy S3:n) voittanutta. Nykypäivänä kun Galaxy S3:kin irtoaa jo alle 400:lla? Ei paha hinta edelleen erittäin kilpailukykyisestä puhelimesta, vaikka Galaxy S4 onkin jo markkinoilla.

    • mitenparempi

      Se on parempi ja tää on parempi. Millä tavalla eroavat toisistaan? Mikä on parempaa? Paino koko käytettävyys?

    • lumi631

      Itselläni ollut Lumia 520 käytössä viime perjantaista lähtien ja eipä ole yhtään valituksen sanaa puhelimesta sanottavana.

    • gioja520

      Minulla on 520 ja Gio, kyllä 520 tuntuu älypuhelimelta ja Gio on idioottipuhelin.

    • 9+5
    • Kyllä 520 on hintalaatusuhteeltaan ylivoimainen ykkönen!

    • Poika 16v

      Itse suosittelen ostamaan Samsung Galaxy Ace 2:n maksaa 169€ cdon.comissa eli 35 egeä kalliimpi kuin lumia 520. Ostin Ace2:n reilu viikko sitten ja veljeni osti samana päivä tuon lumia 520:n jota olen myös aika paljon käyttänyt ja voin sanoa että ace 2 on aika paljon parempi koska android on paremmin muokattavissa, siihen saa enemmän sovelluksia. Kamerassa lumia 520 vie voiton muilta osin paitsi salama puuttuu

    • jannne

      Itsekin kokeilin tuota lumia 520 viikonloppuna mökillä. Ei minullakaan ole mitään valitettavaa siitä lumia 520:stä. Itelläni on lumia 920 ja alussa oli ongelina flash playerin kanssa kuin flash player ei tue HTML5. Silloin en päässy mihinkään sivuun mikä vaati flash playerin ja ei kestänny kauan ostosta niin tuli päivitys niin nyt toimii ihan kaikki sivut niin kuin pitääkin. Ostin 920 lumian 27.12 2012. Tyttöystävällä on taas lumia 820 eikä siinäkään mitään valittamista.

      Töissä kuin yksi kaveri sanoo että etsi ne jalkapallo, jääkiekko tulokset niin kuin aloitan saman aikaan kuin samsung s3 etsiminen niin lumia on niin paljon nopeampi kuin android. Näin se vaan on.

      nyt täälläkin on android käyttäjät varmaankin peloissaan kuin huomavat että se tapahtuu nyt kuin windows phone järjestelmä alkaa ottaa android järjestelmä kiinni kehityksestä.

      • Androidissa pysytään vielä pitkään. Ehkä toiseksi kännykäksi ostaisi tuon.


      • ed1121

        janne miten latasit ton päivityksen kerrotkos tarkemmin


    • mr.papi

      Itellä ei yhtään Lumiaa ole ollut, mutta kaupassa on noita tullut kyllä testailtua. Niiden testausten perusteella voisin sanoa, etten ikinä Nokialaista huolisi. Suurin ongelma oli näyttö, kun koitit vetää jotain valikkoa alaspäin, niin se tunnisti sen painalluksena ja sekös muuten oli rasittavaa. Samaa ongelmaa oli joskus aikoinaan jollain muulla nokian kosketusnäyttöluurilla, joka oli minulla käytössä noin viikon.

      Toinen on Nokialaisten käyttöjärjestelmä. Windows ei mielestäni sovi puhelimiin ja toivon sen ajan saatossa häviävän tietokoneistakin. Itseasiassa vihaan lähes kaikkia Microsoftin tuotoksia, mutta Windows on niistä ainut siedettävä eikä sitä tietenkään pelikäytössä voi välttää. Mutta Android on siitä hyvä, että se on muokattavissa. Siitä voi tehdä enemmän mieleisensä, toisin kuin Windows puhelimista.

      Ainut minkä olen kuullut olevan Nokialaisissa hyvää, on kamera. En ole itse koskaan sitä testannut, mutta näin olen kuullut. Itse en kameraa tarvitse ollenkaan, joten sillä ei ole mitään merkitystä minulle.

      Ja minkä tahansa puhelimen ikinä ostaakaan, niin se kannattaa muistaa, että ne ei ole ikuisia. Oli se sitten Nokia, Apple, Samsung, HTC tai mikä tahansa, niin 2 vuotta alkaa olla maksimi käyttöikä, jolloin puhelimen huomaa hidastuneen jo merkittävästi.

      • Kaikkea sitä kuulee

        "Ja minkä tahansa puhelimen ikinä ostaakaan, niin se kannattaa muistaa, että ne ei ole ikuisia. Oli se sitten Nokia, Apple, Samsung, HTC tai mikä tahansa, niin 2 vuotta alkaa olla maksimi käyttöikä, jolloin puhelimen huomaa hidastuneen jo merkittävästi."

        Höpö, höpö, minulla on yli kaksi vuotta vanha Nokia C2-01 eikä ole mitään hidastunut, tällä pärjään seuraavatkin kaksi vuotta. Korkeintaan akun uusin jos se simahtaa. Puhelin vaihdetaan kun se ei enää toimi.


      • mr.papi
        Kaikkea sitä kuulee kirjoitti:

        "Ja minkä tahansa puhelimen ikinä ostaakaan, niin se kannattaa muistaa, että ne ei ole ikuisia. Oli se sitten Nokia, Apple, Samsung, HTC tai mikä tahansa, niin 2 vuotta alkaa olla maksimi käyttöikä, jolloin puhelimen huomaa hidastuneen jo merkittävästi."

        Höpö, höpö, minulla on yli kaksi vuotta vanha Nokia C2-01 eikä ole mitään hidastunut, tällä pärjään seuraavatkin kaksi vuotta. Korkeintaan akun uusin jos se simahtaa. Puhelin vaihdetaan kun se ei enää toimi.

        Tässä on toki paljon mielipide-eroja, jotkut katsoo, että puhelin toimii niin kauan kuin puhelimella vaan voi soittaa, toiset taas vaihtaa luuria kun siinä alkaa huomata vanhenemisen merkkejä, kuten hidastuminen.


      • Kuluttaja ....
        Kaikkea sitä kuulee kirjoitti:

        "Ja minkä tahansa puhelimen ikinä ostaakaan, niin se kannattaa muistaa, että ne ei ole ikuisia. Oli se sitten Nokia, Apple, Samsung, HTC tai mikä tahansa, niin 2 vuotta alkaa olla maksimi käyttöikä, jolloin puhelimen huomaa hidastuneen jo merkittävästi."

        Höpö, höpö, minulla on yli kaksi vuotta vanha Nokia C2-01 eikä ole mitään hidastunut, tällä pärjään seuraavatkin kaksi vuotta. Korkeintaan akun uusin jos se simahtaa. Puhelin vaihdetaan kun se ei enää toimi.

        Nokian e sarjan älypuhelinten käyttöikä oli lähinnä puolivuotta. Takuuhuoltoon luurin sai lähetettyä mutta se saattoi kestää kuukauden. Siksi kannattaa pitää vanha puhelin itsellään että on joku mitä käyttää kun puhelin lähetetään jonnekin Unkariin korjattavaksi. Lumian kestävyydestä ei vielä ole tietoa mutta tuskin laatu ainakaan parantunut on kun puhelimet on halventuneet.


    • jannne

      Lumia 520:ssä ei ole salama eli et saa mitään hyviä kuvia pimeessä/ hämärässä. Muuten se on kyllä ihan helvetin hyvä puhelin.

    • salamamanteri4

      salaman puutteen tietää jokainen ennen ostamista eli ei sitä voi puutteeksi laskea,ostakoon salamalla varustetun puhelimen ken sitä kaipaa niin ei tarvitse valittaa

    • mieluinenyllätys

      Yllättävä puhelin!
      Hankin tämän "kakkosluuriksi" muutama päivä sitten.
      Odotukset eivät kummoisia olleet, hinta huomioonottaen.

      Joko puhelimet ovat kehittyneet muutamassa vuodessa
      huimasti, tai olen vain vähään tyytyväinen, mutta mielestäni
      tässä 520 mallissa on kaikki kohdallaan. Rajoitukset toki
      huomioonottaen (ei salamaa, ei kompassia etc).

      Hinta/laatusuhteeltaan paras ostamani puhelin, toki kestävyyden suhteen vasta aika näyttää.

      Edellisestä Nokia luurista on käyttökokemuksia, huonoja sellaisia, vuosien takaa. Siitä yllätys.

    • Nokianosakkeet

      Nokian osakkeita olen ostellut tässä viime kesästä lähtien. Se on kohta tilipäivä ja osinkot hyvät!!

      • Nokiajyrää

        Velkavivulla saa vielä paremman tuoton yli 10 euron Nokian osakkeista!


      • keletanatu
        Nokiajyrää kirjoitti:

        Velkavivulla saa vielä paremman tuoton yli 10 euron Nokian osakkeista!

        yli 20 puhelinta ollu,että paskat te lumian haukkujat puhelimista mitään tiedä sontakasat,kuhan länkytätte,ette ees osaa nakkisormillanne niitä käytää


    • mieluinenyllätys

      Vielä lisäyksenä edelliseen, koskien nimimerkki mr papi:n
      kommenttia näytön käyttämisen hankaluudesta.
      Itse en ole moista havainnut.

      Tietoturvasta --> Ainut käyttöjärjestelmä minkä olen kelpuutttanut
      sensitiivisempien (tietoturvamielessä) käyttöön, ovat erilaiset
      Linux distribuutiot. Tämä siis Pc:llä.

    • xperia z

      Se on mielipidekysymys mikä on käytettävyydeltään hyvä. Android on hiukan raskas raudalle ja siksi kalliit moniydin raudat ovatkin Androidille paras valinta ja kalliissa malleissa mielestäni myös paras valinta. IOS on hyvä kanssa mutta ei enää applea. Halpis malleissa se voi olla lumia paikallaan. Mutta kun puhutaan laatupuhelimista niin lumiat ovat julkaistessa jo menneen talven lumia, myös 1020.

      • xperia z

        Ps. Jokainen nokia minulla on ollut takuuhuollossa ja silti on aina jotain muutakin vikaa ollut. Muiden merkkien kanssa ei ongelmia tähän mennessä.


    • Örri
    • mieluinenyllätys

      Vastauksena nimimerkille xperia z;

      Olet (luonnollisestikin) oikeassa väitteessäsi. Itse olen yllättynyt
      siitä, kuinka käyttökelpoinen - omissa rajoissaan - tälläinen halpispuhelin voi olla.

      Peruskäyttönä satunnainen nettiselailu sekä s-postien käyttö eivät muutaman päivän perusteella eroa oikeastaan millään tavoin huomattavasti kalliimpien puhelimien eduksi.

    • UsagiBunny

      sain lumia 520:n viime viikolla ja hyvin on toiminut. hintalaatusuhde on mahtava! noin halvalla ei saa sen tasoista älypuhelinta, mutta ainut ongelma on, että akku ei kestä pitkään... ehkä kaksi päivää...-.-

    • aina toimii kaikki

      Joillakin menee aina puhelin rikki, aina on huollossa. Itselläni kaikkia luurit on toiminut...parikymmentä elämän aikana varmaan ollut. Olen aina ollut sinut teknisten vempainten kanssa, poislukien tietty kiinalainen halpiselektroniikka.

      Jonkiinlaista uusavuttomuutta, osaamattomuutta?

    • PopoPojong

      Itse olen käyttänyt Samsung Galaxya aikasemmin ja nyt on käytössä Lumia. Itseäni ainakin miellyttää enemmän käyttöjärjestelmän ulkonäkö sekä käytettävyys Lumiassa.

      Androidissa taas oli paremmin saatavilla eri appseja moneen eri tarkoitukseen.

      Suosittelen, että kokeilet kaupassa puhelinta. Tuntuuko se luontevalta kädessä? Miellyttääkö käyttöjärjestelmä sinua? Miten nopeasti pääset jyvälle laitetta käyttäessäsi myymälässä?

      • PopoPojong

        Lumian käyttis nykii, on epäselvä ja keskeneräinen. Android voittaa helppokäyttöisyydestä.


        Lumiat ovat sieluttomia soikuloita, joita ei erota toisistaan kuin vasaralla.
        Android on moninverroin parempi, kuin Lumia, joka toi potkut tuhansille.

        ÄLÄ osta riistoLumiaa.


    • anteroidi s3

      Itse en Lumiaa ottaisi vaikka ilmaiseksi annettaisiin.

    • Soittamistavarten

      Itsellä on Nokia 3310 ja hyvin pelittää. Jos nettiiin haluan, niin tietokone on sitä varten.

    • totuus tekee kip..

      Samsung luurien design on kyllä vanhahatava, ja ne pikakuvakkeet, tulee mieleen 90-luku. Pelaavien teinien luuri.

    • petteri_perareika

      Kannattaa myös ymmärtää se että Windows Phone 8 on täysin eri asia kuin Windows 8. Eli se on tehty ihan kokonaan alusta loppuun puhelimille, eikä se ole enään se sama vanha Wintoosa joka on kaikissa pöytäkoneissa. Harmi vain että Microsoft nimesi sen edelleen Windowsiksi niin siksi sen kaikki yhdistää siihen reikäjuustoon, olisi voinut nimetä vaikka ihan mikskä tahansa muuksi.

    • anteron käyttäjä

      En ostaisi Lumiaa tai muutakaan Windows puhelinta, koska ne ovat rajoittuneita käyttiksen, softan ja laitevaikoiman osalta.

      Jos budjetista on tiukkaa, niin saattaisin hankkia Sony Xperia J -laitteen. Kelpo speksit, vaikka dual-core puuttuukin prossusta. Markantalon verkkosivuilla oli 199€ - 10% alennus, eli 180€.

      Osta Android, niin et ainakaan jää mistään softasta paitsi.

    • happy with 520

      520 on hyvä valinta,se toimii kuin junan vessa on myös erittäin nopea ja sulava käyttää.

      • lumppu-nokia

        Roskapuhetta. Toimivaa Windowsia en ole nähnyt. Olipa se PC tai puhelin, toimii vähän aikaa ok ja muutaman viikon/kuukauden jälkeen laite hyytyy.


      • digidigi
        lumppu-nokia kirjoitti:

        Roskapuhetta. Toimivaa Windowsia en ole nähnyt. Olipa se PC tai puhelin, toimii vähän aikaa ok ja muutaman viikon/kuukauden jälkeen laite hyytyy.

        Voisit tulla kivikaudelta 2010-luvulle. Itse olen Windowseja käyttänyt 95 alkaen. Vanhemmat Windowsit jumitteli muttei nykyiset Windows 7 tai 8. Kokeilukäytössä ollut Ubuntu jumitteli samalla tavalla kuin Windows 98 tai Xp.


      • Kertokaa totuus

        Näkyykö auringonpaisteessa, saako mitään selvää? Entä miltä tuntuu kädessä, näyttää aika kulmikkaalta, 620 on enemmän pyöristetty. Millaista muovia kuoret ovat, ei kai ole kovin liukasta, puhelin tippuu?


      • BSOD
        digidigi kirjoitti:

        Voisit tulla kivikaudelta 2010-luvulle. Itse olen Windowseja käyttänyt 95 alkaen. Vanhemmat Windowsit jumitteli muttei nykyiset Windows 7 tai 8. Kokeilukäytössä ollut Ubuntu jumitteli samalla tavalla kuin Windows 98 tai Xp.

        BSOD vaivaa kyllä melko usein Windows alustaa.


      • digidigi
        BSOD kirjoitti:

        BSOD vaivaa kyllä melko usein Windows alustaa.

        Itseäni ei ole vaivannut sitten 95 & 98. XP:ssä joskus harvoin. Ja olen siis käyttäjä joka tekee muutoksia rekisteriin ja Windows kansioon jotta saan haluamani muutokset aikaan. Muutamassa koneessa ollut ubuntu ja pari muuta distroa käytössä nii samanlaisia kaatumisongelmia niissäkin on kuin oli vanhoissa windowsksissa.


    • poik4

      Joo todellakin kannattaa ostaa tämä. Et millään saa samasta hintaluokasta yhtähyvää puhelinta. Saman hintaluokan androidit tökkii niin perhanasti kun taas L 520 käyttis on todella sulava,
      Saat maksaa yli 200€ et saat yhtä hyvän androidin.

      • guth

        Huippu hinta-laatu. Keltainen on hieno!


    • dfdsfsf

      Itse ostin pari pv sitten Lumia 520. ja täytyy sanoa että olen tyytyväinen! En ole mikään tekniikan hifistelevä ihmelapsi joten en mistään hienouksista osaa sanoa. Ensimmäinen oma älypuhelin tämä on ja hyvin pelittää. Helpohko käyttää, näytön kosketusherkkyys on hyvä, ikonit yms. liukuu varsin jouhevasti koskettaessa. Tarpeeksi iso näyttö ja painikkeet nakkisormille. Halpakin mokoma on eikä samna hintaluokan Samsungit ym. vetäneet lähellekkään vertoja Verkkokaupassa kokeillessa. Tykkäään! Mielestäni varsin käypä vekotin aloittelijalle.

      • fffffffffffff444

        Mitäs tuo ensimmäinen oma "älypuhelin" tarkoittaa ?

        Aikaisemmissa ei ole ollut muuta kuin tekstari ja soitto ominaisuus, joku 3310 ? Eikös esimerkiksi tavallinen kamerapuhelinkin ole jo älypuhelin...vai tarkoitatko kosketusnäyttöpuhelinta ?


      • fffffffffffff444 kirjoitti:

        Mitäs tuo ensimmäinen oma "älypuhelin" tarkoittaa ?

        Aikaisemmissa ei ole ollut muuta kuin tekstari ja soitto ominaisuus, joku 3310 ? Eikös esimerkiksi tavallinen kamerapuhelinkin ole jo älypuhelin...vai tarkoitatko kosketusnäyttöpuhelinta ?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Älypuhelin

        Älypuhelin käsite ei ole niin helppo.


      • g55
        fffffffffffff444 kirjoitti:

        Mitäs tuo ensimmäinen oma "älypuhelin" tarkoittaa ?

        Aikaisemmissa ei ole ollut muuta kuin tekstari ja soitto ominaisuus, joku 3310 ? Eikös esimerkiksi tavallinen kamerapuhelinkin ole jo älypuhelin...vai tarkoitatko kosketusnäyttöpuhelinta ?

        Älypuhelimessa on graafinen käyttis, sovelluskauppa ja nettiyhteys. Samantapanen ku tietokone


      • osamasamasa
        fffffffffffff444 kirjoitti:

        Mitäs tuo ensimmäinen oma "älypuhelin" tarkoittaa ?

        Aikaisemmissa ei ole ollut muuta kuin tekstari ja soitto ominaisuus, joku 3310 ? Eikös esimerkiksi tavallinen kamerapuhelinkin ole jo älypuhelin...vai tarkoitatko kosketusnäyttöpuhelinta ?

        ole hiljaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • nokiauuuuuuh

      lumia 520 myy kyin häkä 13% osuus brasiliassa ja intiassa yli 31%,myy parhaiten lumioista, usan mobile talousuutisista luin j,niin että paskaakone sit ostaa häh vatipäät

    • Joonas781

      Windows Phone on turvallisin ja helppokäyttöisin, kannattaa kokeilla itse eikä vain huudella.

    • Nokian puhelimet
    • Peurakoira

      nää jokka huutaa tää nokian huonoudesta saa olla hiljaa tai antakaa edes huonoja esimerkkejä! no joo siinä ei ole kameran valoo entä sitte miks yöllä ottaisin kuvia? se on tosi halpa ja suosittu niin ostin sen itsekkin ja hyvin on toiminut ja minulla oli ollut tuo ace ja kyllä voin sanoa 520 nopeammaksi! mutta molemmat on hyviä puhelimia! ei niillä loppujen lopuksi ole paljoa eroa!

      • Kertokaa totuus!

        Nopeampi= Entäs helppokäyttöisyys ja suomalisuus... hohohoh olet typerä pelle


    • Itselläni on järjestelmäkamera käytössä ja aina välillä salamaa tarvitaan esim vasta valon takia ja myös jos on liian hämärää. Yleensä kännykän kameran kennon heikkous tulee esille hämärässä kun kuvassa alkaa näkyä "rakeisuutta".

    • Kertokaa totuus!

      Avaaja vastaa:


      EN OSTANUT Lumiaa, syynä on Nokian irtisanomiset 440 työpaikkaa menee TAAS. Odotan Jolla-puhelinta ja tuen suomalaista, oikeaa Nokiaa.

      • Aloittaja!

        Älä valehtele, minä olen aloittaja. Vasta nyt pystyn kommentoimaan, tietokone oli tiltissä. Nokian on pakko irtisanoa muuten koko yhtiö menee konkkaan. Parempi amputoida kuoliossa oleva jalka, muuten tulee kuolema.


      • osamasamasa

        äåälä valitata


    • Nokia nousee vielä

      Tämä on ensimmäinen kosketusnäyttöpuhelimeni, joten tuskinpa pahasti meni hankinta vikaan. Gigantista tilasin ja toivottavasti saan jo viikonlopuksi käyttöön. Halvallahan tuon saa, kun en missään tapauksessa halua viittä satkua satsata pelkkään luuriin. Omistan tällä hetkellä Samsung XCoverin painettavilla namiskuukkeleilla, jota pidän taskussa silloin, kun käyn lenkillä etc.. se kestää kosteutta paremmin kuin nää alykkäät luurit :)

    • 520 omistaja

      miksi juuri 520,mitä muuta kuin halpa?

    • Joutilaantuuraaja

      Lumia 520 on ollu mulla käytössä pari päivää ja olen iloisesti yllättynyt. Käyttis on hyvä ja toimiva, akkukestävyys on yllättänyt. Aiemmin mulla oli Samsungin se "Duudsoninkestävä" ei kestäny akku, ja muutenkin hajos USB-latausliitin... Kyllä mie pysyttelen taas Nokiassa, tuo S oli vaan harharetki... ;)

    • Lumiaksi

      Ostin alkuviikosta ja erittäin sulavakäyttöinen. Kaikki tarvittavat sovellukset löytyvät ja ilmainen pohjoismainen offline-navigointi. Lisämaksusta sai lisenssin myös global hintaan 17e.

      Salamaa ei ole kamerassa, mutta päivävalossa tulee ihan mallikelpoisia kuvia ja ns. "älykäs" kuvaus toimii. kohteiden poistoissa hieman toivomisen varaa (ei tahdo aina oikein osata valita oikein).

      Tiilet vaativat hieman opettelua, että saa mieleisensä profiilin konfattua, mutta aika nopsaan senkin hanskaa. Kuuluvuus ja puhelulaatu hyvä. Samassa missä Samsung ja iPhone pätkivät ja joutuu heiluttelmaan korvalla, toimii L520 ilman pakkoliikkeitä.

      Suosittelen tutustumaan!

      Gigantissa totesivat, että näillä ominaisuuksilla L520 tässä hintaluokassa ehottomasti paras laadultaa.

    • Lumia 520:n ostanut

      Suosittelen ostamaan Lumia 520 -puhelimen, koska...

      Halpa, mutta laadukas älypuhelin.

      iso ja hyvä 4" näyttö

      Nokia musiikin ilmainen Mix Radio -palvelu. Saat ladattua yhteensä noin 14h musiikkia ilmaiseksi puhelimeen enintään neljänä eri kanavana ja kuunnella niitä offline-tilassa. Lisäksi voit luoda kanavia itse esim. kolmen suosikki artistisi perusteella.

      Keskiverto 5mp kamera tarkennuksella. Lisäksi saat ladattua monia hyviä kuvausohjelmia puhelimelle.

      Androidista ja iPhonen käyttöjärjestelmästä erottuva uusi WP8 käyttöjärjestelmä.

      Miinuksina taas on...

      - Ei erityisen pitkä akkukesto

      - Ei salamaa kamerassa

      - WP8-käyttöjärjestelmässä on joitakin puutteita. (Sovelluskaupassa ei niin paljon ohjelmia, ei vielä FM-radiota 520:ssa...)

    • 5230,. (500) 520

      Tohon vois vielä lisätä HD video kuvauksen,ihan cool ominaisuus tämän hintaisessa puhelimessa.Loma videoitani on jo muutamat youtubessa

      • katsastellaan videot

        Minkäslaisilla hakusanoilla nuo lomavideot löytyis youtubesta?


    • 5230,. (500) 520

      On kyllä surkee tarjonta wp marketissa vai eikö tässä osaa hakea niitä oikeilla termeillä

    • 520

      Seuraa WP centralin tai WP-puhelimen uutisia....hyvistä appseista yleensä uutisoidaan noilla sivuilla välillä ja päivityksistä yms.

    • geocache

      Geokätköilijöiltä kokemuksia 520:sta? Aivan uusi kätköilijä olen ja siksikin uutta puhelinta kattelen, tälläkin varmaan pärjäisi?

    • http://www.geocache.fi/index.php?

      http://www.geocache.fi/bulletin/

      Kysyppä tuolta niin voit saada enemmän vastauksia muilta geokätköilijöiltä.

    • geocache

      Juu sivut tuttuja, en ole vaan vielä ehtinyt tarkemmin tutustumaan, joten ajattelin eka kysyä täältä. Kiitos kuitenkin :)

    • Lumia 520 käyttäjä

      Kyllä suosittelen ostamaan lumia 520 Ekaksi äly puhelimeksi sillä 1/3 on android kannattajia !!

      • 5230,. (500) 520

        Jos ettii alle 150e puhelinta eikä ole kova face mesettäjä,peluri on 520 mainio vaihtoehto


    • Lumiaksi

      Kokemukset navigoinnista:

      Ruotsissa ja Tanskassa nyt pyöritty ja GPS löytyy heti. 3G data on disaploitu. "Raili" on joka kerran osannut opastella perille ja tarkkuuskin todella hyvä (liikenneympyröissä tuon lähinnä huomaa).

      Ainoa hieman häiritsevä tekijä on, että ehdottelee ryhmittymisiä suoralla tiellä joskus (kartassa näkyy vaaleana pätkänä reitissä). Palautetta laitellaan, kunhan pääsee takaisin Suomen kamaralle. Valokuvat otan tarkkailuun myös, nyt kuvattu tuolla iPad2:lla ja Galaxy S2:lla.

      Geokätköilyyn pitää kokeilla myös, onkohan WP:llä sovellusta saatavilla?

      • satunnainen lukija

        Kuukauden verran ollut nyt käytössä. Siirryin lumiaan samsungin galaxy s:stä jossa pyöritin custom rommia.

        520 on ollut kyllä positiivinen yllätys. Käyttöjärjestelmä toimii todella nopeasti sukkuloidessa eri ohjelmien välillä. Hämäräkuvausominaisuudet ovat niin yllättävät, että kuvat näyttävät siltä kuin ne olisi otettu kirkkaammassa valaistusympäristössä. Galaxyssa taas niistä tuli tummia ja suttuisia. Gps toimii järkyttävän nopeasti. Ei enään minuutin signaalin odotusviiveitä jne.. Näyttö on riittävän kirkas jopa aurinkorannallakin. Halpa-androideihin verrattuna näyttö on myös tarkka eikä mikään isoista ja rakeisista pikseleistä koostuva. Kosketus toimii myös erittäit tarkasti ja aika usein tuleekin käytettyä sitä hanskat kädessä. "moniajoa" ajatellen ohjelmista toisiin pomppiminen on galaxyyni verrattuna huomattavasti nopeampaa.

        Androidiin verrattuna sovellustarjonta on kapeampaa, mutta pitää muistaa, että 50 suosituimmasta android softasta 48 löytyy windows phone alustalle ja jos on tottunut käyttään jotain softaa, niin ainahan voi etsiä toisen softan joka tekee saman asian.

        Jos haluaa halvalla hyvän puhelimen, niin tämä on sellainen.


    • satufhrymnryk5r

      Kuukauden verran ollut nyt käytössä. Siirryin lumiaan samsungin galaxy s:stä jossa pyöritin custom rommia.

      520 on ollut kyllä positiivinen yllätys. Käyttöjärjestelmä toimii todella nopeasti sukkuloidessa eri ohjelmien välillä. Hämäräkuvausominaisuudet ovat niin yllättävät, että kuvat näyttävät siltä kuin ne olisi otettu kirkkaammassa valaistusympäristössä. Galaxyssa taas niistä tuli tummia ja suttuisia. Gps toimii järkyttävän nopeasti. Ei enään minuutin signaalin odotusviiveitä jne.. Näyttö on riittävän kirkas jopa aurinkorannallakin. Halpa-androideihin verrattuna näyttö on myös tarkka eikä mikään isoista ja rakeisista pikseleistä koostuva. Kosketus toimii myös erittäit tarkasti ja aika usein tuleekin käytettyä sitä hanskat kädessä. "moniajoa" ajatellen ohjelmista toisiin pomppiminen on galaxyyni verrattuna huomattavasti nopeampaa.

      Androidiin verrattuna sovellustarjonta on kapeampaa, mutta pitää muistaa, että 50 suosituimmasta android softasta 48 löytyy windows phone alustalle ja jos on tottunut käyttään jotain softaa, niin ainahan voi etsiä toisen softan joka tekee saman asian.

      Jos haluaa halvalla hyvän puhelimen, niin tämä on sellainen.

    • JuuH

      Kattokaas nyt ku minä nimittäin tässä aattelin vähän jo siirtyä nokian puhelimiin niin että oiskohan kenellä kokemuksia näistä lumioista? Vaihtoehtoina olisivat Nokia Lumia 620, 720 ja 820.

      • scandinavian style

        Kannattaa aloittaa uusi ketju tuosta vertailusta kun täältä ei monikaan sellanen jolla noista kokemusta arvaa kysymystäsi katsoa.


    • Lumia odotellessa

      Hintaisekseen ihan hiton hyvä laite. Androidin ja WP8:n erot ovat selkeät mutta itsekin Androidia käyttäneenä voin sanoa, että Lumia520 on TODELLA hyvä valinta ensimmäiseksi (ja miksei toiseksikin...) älypuhelimeksi.

    • osta pois

      Kaikki lumiat on melkein samanlaisia käytössä,koko erot tietty on

      520 omistaja tietää 720 omistajan kujeet

    • Jolla on parempi

      Kannattaa toistaiseksi vielä välttää ns. death match -ekosysteemejä (MS, Apple) ja ostaa vallitsevien standardien ja vapaiden ohjelmistojen kanssa mahdollisimman hyvin yhteentoimivia puhelimia ja laitteita.
      Lumiaa ei kannata ostaa ennen kuin MS on selkeästi selviytynyt voittajaksi ja kaikki laitteet ovat Lumian kanssa yhteensopivia ms-laitteita.

      • gaggula

        Siinä vasta laumasielu! Ostaa vain mitä muutkin. Tietääkseni puhelimet pelaa ilman päivityksiäkin niin pitkään kuin mekaanisesti onnistuu. Nykyisillä älypuhelimilla ei käytännössä ole eroa normaalitoiminnoissa,kaikilla homma pelaa.Mitä muuten on merkitystä on miljoonalla appsilla kun ehkä käyttökelpoisia on vain muutama sata?


      • vältä suljettuja
        gaggula kirjoitti:

        Siinä vasta laumasielu! Ostaa vain mitä muutkin. Tietääkseni puhelimet pelaa ilman päivityksiäkin niin pitkään kuin mekaanisesti onnistuu. Nykyisillä älypuhelimilla ei käytännössä ole eroa normaalitoiminnoissa,kaikilla homma pelaa.Mitä muuten on merkitystä on miljoonalla appsilla kun ehkä käyttökelpoisia on vain muutama sata?

        Perustoiminnot nimenomaan eivät toimi.
        Jos pitää vaikka osoitekirja synkronoida (muu kuin outlook) tai nas-palvelin (jonne varmuuskopioi tiedostot skydriven sijasta) niin Lumiassa se ei onnistu. Pitää olla kaikki järjestelmät pelkkää ms:ää.
        iPhonen jos ostaa, niin vastaavasti pitäisi olla kaikki systeemit pelkkää applea.


      • googlee
        vältä suljettuja kirjoitti:

        Perustoiminnot nimenomaan eivät toimi.
        Jos pitää vaikka osoitekirja synkronoida (muu kuin outlook) tai nas-palvelin (jonne varmuuskopioi tiedostot skydriven sijasta) niin Lumiassa se ei onnistu. Pitää olla kaikki järjestelmät pelkkää ms:ää.
        iPhonen jos ostaa, niin vastaavasti pitäisi olla kaikki systeemit pelkkää applea.

        Ja Android niin gmail


    • minttu kinttu

      maaailman paras puhelin toimii paremmin ku 620

    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      468
      3406
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      462
      3401
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      138
      2955
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2272
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2140
    6. 199
      1520
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1387
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      98
      1261
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      87
      1254
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe