Mihin me tarvitsemme presidenttiä? Eihän se saa edes päättää mistään. Presidentti on kuin kuninkaalliset, pelkkää pr:ää, josta kansalaiset joutuu maksamaan huikeita summia. Paljonkohan vuodessa maksaa sen elättäminen meille? Presidenttin palkka, eläke. Erilaisten avustajien/ henkilökunnan palkka ja eläkkeet. Presidentin linnan ja sen kesäpaikan ylläpito. Ruoat. Ulkomaanmatkat. Linnanjuhlat.
Veikkaampa, että pelkästään presidentin linnan kukkiin menee kuukaudessa enemmän rahaa kuin duunarin peruspalkkaan.
Presidenttiys pitäisi lakkauttaa
10
130
Vastaukset
- ..................
"Veikkaampa, että pelkästään presidentin linnan kukkiin menee kuukaudessa enemmän rahaa kuin duunarin peruspalkkaan."
No totta kai menee, koska siellä on ensinnäkin kukkia hoitava puutarhuri, jolle maksetaan palkkaa. Sen lisäksi tulevat tietenkin kukkiin liittyvät kustannukset. - Kallis ukko se on
>> Paljonkohan vuodessa maksaa sen elättäminen meille? Presidenttin palkka, eläke.>>
Tämä onkin ihan hyvä kysymys. Kokoomuksen Verkkouutiset http://www.verkkouutiset.fi/ teki SDP:n presidentti Halosen aikaan jutun jossa todetaan Suomen presidentin kustannusten olevan korkeammat kuin koko Ruotsin Kuningasperheen menot.
Nyt Verkkouutiset on poistanut kalleutta päivitelleen uutisensa, kun linnaan saatiin Kokoomuksen riveistä oma NATO-presidentti.
Kustannusten numerotiedot vuodelta 2011 löytyvät edelleen vaikkapa tästä linkistä. http://www.ksml.fi/yhteiso/keskustelu/posts/list/16626.htm
1.) Ruotsin valtio, kuningasperheen kulut vuonna nin 13,2 milj. € vuonna 2010.
2.) Suomen valtio, presidentti-instituution kulut lisäbudjetteineen 15,4 milj. € vuonna 2010.
Ruotsalaiset päivittelevät kuninkaanlinnan menojen suuruutta. Monet siellä ovat siksi kulujen vuoksi valmiita luopumaan koko kuninkaallisesta perheestä.
Meillä tasavallassa Presidentinlinnan Mänyniemen Kultarannan Presidentin Huvijahdin lähelle 20 miljoonaa euroa nousevia vuosikuluja ei oteta keskusteluissa edes puheeksi.- Lappu luukulle
Ei hitto!!! En uskonut että noin suuret.
Ja mitä saadaan vastineeksi: käy silloin tällöin kameran edessä lässyttämässä jotain.
Pääministeri se on, jolla on eniten valtaa. Pitäisi Suomessakin alkaa se tajuamaan ja poistaa turha menonlähde. - eläkekatto heti
Lappu luukulle kirjoitti:
Ei hitto!!! En uskonut että noin suuret.
Ja mitä saadaan vastineeksi: käy silloin tällöin kameran edessä lässyttämässä jotain.
Pääministeri se on, jolla on eniten valtaa. Pitäisi Suomessakin alkaa se tajuamaan ja poistaa turha menonlähde.Velkahtti-Suomen pitäisi poistaa koko kättelypressaksi vajonnut, täysin tarpeeton presidentinposti. Pelkkiä järjettömän korkeita kuluja aiheuttaa. Lisäksi olisi aika puuttua kolmen entisen sdp-pressan verottomiin ökyeläkkeisiin. Lisäksi eduskunnan pitäisi ottaa käsittelyyn entisten, jopa alle 40-vuotiaiden, kansanedustajien koko loppuelämäksi olevat ylikorkeat eläkkeet. NIIHIN VOIDAAN KYLLÄ PUUTTUA, KOSKA AIKANAANHAN VARASTETTIIN SILLOISEN EDUSKUNNAN TOIMESTA JO TYÖSSÄOLOAIKANA MAKSETTU KELAN POHJAOSAN POIS ELÄKELÄISILTÄ.
- kansa maksaa
Niinhän se Niinistö ajeli Putinin kanssa Kultarannan huvijahdilla. Ei tainnut ihan halpaa hommaa olla sekään.
- Nykyisen turhakkeen
....virka on täysin turha kulu kansalaisille.
- Ex Pressat
Kuningasperheen tilille säännöllisesti tupsahtavat veromiljoonat herättävät närää Ruotsissa. Hovi saa Expressen-lehden mukaan joka vuosi 123 miljoonaa kruunua, eli noin 14 miljoonaa euroa, joista puolet se saa käyttää vapaasti. Puolet summasta menee linnojen ja kuninkaallisten tilojen hoitokustannuksiin sekä hovin toiminnan pyörittämiseen.
- kalliiksi tuli..
Tosi karseita oli presidentti Halosen matkustuskulut, tässä vain parilta vuodelta;
http://farm8.staticflickr.com/7442/9082902863_0578126e50_c.jpg
...entä mikä tähtitieteellinen summa kertyykään koko 12-vuodelta!
Ilmankos kansa kyllästyi tuhlaavaiseen haloseen!
http://farm9.staticflickr.com/8435/7991528193_7552bc049b_z.jpg
Onneksi Sauli ei lentele turhia puolen miljoonan huvimatkoja!- onneksi...
nykyisen suomen täysin turhan pressan ei tarvitse lennellä yhtään mihinkääm.ei sitä kummikaan kukaan koskaan noteeraa yhtään mitenkään.
- Pressa alas!!!!
Samaa mieltä olen: presidentti on aivan turha virka. Presidentti ei muuta teekään kuin silloin tällöin poseraa kameralle ja sönköttää jotain paskaa. Nykyään Sale käyttää Jenniä asemansa pönkittämiseen. Ei minua ainakaan voisi vähempää kiinnostaa Jennin ja Saulin elättäminen ja siihen päälle vielä kolme eläkkeellä olevaa presidenttiä, joilla kaikilla on ökyeläke. Minusta Suomen pitäisi ottaa mallia Sveitsistä. Sveitsissä ei ole kuningasta eikä presidenttiä ja hyvin siellä näyttää menevän. Ainakaan sveitsiläisillä ei ole elätettäviä toisin kuin meillä suomalaisilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2051192Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍129894Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77765