Jos teillä on ollut masennuslääkitys käytössä,kun kilpirauhaslääkitys aloitettiin, niin missä vaiheessa olette sen lopettaneet? Monenko kuukauden kuluttua kilpirauhaslääkityksen aloituksesta?
Masennuslääkityksen lopetus kilpirauhaslääkityksen alettua
8
611
Vastaukset
- Vajaa rouva
Ei kannata lopettaa masennuslääkitystä ennen kuin masennus on kunnolla ohi. Voihan olla sekä masennus että kilpirauhasen vajaatoiminta, jolloin joutuu syömään molempia. Joillakin taas vajaatoiminta on aiheuttanut masennuksen, silloin se ajan mittaan paranee. Jotkut tarvitsevat yhdistelmälääkityksen Thyroxin Liothyronin, jotta pääsisivät masennuksesta eroon.
- Yks vaan
Nuo molemmat ovat kilpirauhaslääkkeitä!
Synteettinen trijodityroniini (T3) = Liothyronin
synteettinen tyroksiini (T4) = Thyroxin - Ennanni
hei, itse aloitin tyroksinit huhti-toukuussa ja nyt kesäkuun lopussa päätin jättää seronilin pois. Joka kerta aikaisemmin vieroitusoiret ovat olleet kamalat, vaikka olen syönyt vain 20 mg. Nyt vieroitusoireita ei ole ollut, lukuunottamatta pieniä päässä olevia vippauksia ;)
Olenniin pitkään miettinut että seronilista ei ole minulle ollut riittävää apua ja nyt kun sain vihdoinkin keväällä terveyskeskuslääkärin kirjoittamaan tyhroxinit ja kontrolissa jopa pieniä muutoksia arvoissa, niin päätin kokeilla ilman. Tietääkseni thyroxin ja seronil tai muut SRRI lääkkeet eivät hyödytä toinen toistaan. - unitautilainen
Itse olen joutunut käyttämään edelleen anafranilia ( vanhanajan masennuslääke paniikkihäiriöön masennukseen) thyroxinin liothyronin rinnalla. Osa joutuu käyttää sekä kilpirauhaslääkettä masennuslääkettä. Mulla vasta liothyron T3-lääke vähensi huomattavasti sisäistä epävarmuutta, paniikkia ahdistusta. Koska thyroxin ei minulla muunnu kunnolla - siis puhun rt3-ongelmasta- tarvitsen myös liothyronia tai eläinperäistä kr-lääkettä. Minulle SRRI-lääke Sepram aiheutti voimakkaita itsetuhoajatuksia agressioita. Kamala että tuollaisiakin määrätään eikä varoiteta sivuvaikutuksisa!!!
- tippatapaa
Vaikuttaakohan ssri-lääkkeen käyttö jotenkin kilppari-koetuloksiin? Eli voiko se jotenkin vääristää tuloksia?
- abc+d
Ei voi.
- kyllä vaikuttaa
kyllä voi vääristää nehän stimuloi rt3 lisää aivoihin!
- Uusi sivuv.
Näin ollen ne aiheuttavat T3V:n puutetta lyhyesti sanottuna. T3V : rT3 pitää olla yli 20, jotta ei ole tarvetta Liolle. Hyvä, että tuli esille tämä sivuvaikutus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1792018- 1721721
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1691598Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241403Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1001378- 1001037
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1541028Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c731027Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud228856Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,56810