Apteekkityö tympii..

kyllästynytfarmaseut

Olen nyt 3 vuotta ollut töissä apteekissa ja pikkuhiljaa alkaa tympiä työn yksitoikkoisuus ja iltapainotteisuus..vaikka työpaikka on muuten rento ja työkaverit mukavia, niin koen, etten voi edetä urallani mihinkään ja päivästä toiseen neuvon miten antibiootti otetaan. Sairaala-apteekissa/teollisuudessa työskentely kiinnostaisi, onko täällä ketään jolla on kokemusta sieltä puolelta?

11

5954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Farmaseutti1

      Pari kaveriani on töissä sairaala-apteekissa ja siellä mennään mahdollisimman pienellä henkilökunnalla sekä rekrytointikiellolla. Rivien välistä luin että em. heikentää ilmapiiriä. Sairaalassakin on omat asiat jotka toistuvat kokoajan. Kokeile hakemista avoimiin vakansseihin.
      Teollisuudessa ei niitä vakansseja niin paljon ole, valmistupuolet tahtovat toimia kolmivuorossa ja siellä farmaseutti on vuoron esimies.
      Etenemään pääsee käsittääkseni lähinnä proviisorin koulutuksella ja farmaseutti on työntekijä.

    • sairaalassa töissä

      Isoissa sairaaloissa(keskussairaalat esim.) on melkein joka osastolla oma farmaseutti joka on kyllä arvoatettu työssään. Tilaa lääkkeet, tekee palautukset, tekee iv.lääkkeitä ym. Sairaaloissa ainakin on tulevaisuudessa pula alan työntekijöistä...työyhteisö missä sinä olisit lääkeasiantuntija!

    • kyllästynytfarmaseut

      Siis työn toistot eivät esim. sairaala-puolella haittaisi, koska olen aina pitänyt lääkkeen valmistuksesta ja voin vaikka vannoa, että siellä työ on paljon monipuolisempaa :) Lisäksi olen vähän kyllästynyt asiakaspalveluun, olen teini-iästä asti ollut eri asiakaspalvelutehtävissä. Tuntuu että toi nykyinen työ junnaa paikallaan, neuvotaan miten lääke otetaan, rahastetaan ja kysytään että pakataanko pussiin. Huoh... Nyt olen onneksi päässyt markkinointiin mukaan, joka tuo onneksi pienen vaihtelun ja tauon asiakaspalvelusta, mutta silti haluaisin nähä farmaseutin työn ihan eri puolen, sillä tiedän, etten todellakaan aio/halua viettää apteekissa lopputyöuraani. Mutta kiitos vastauksista! :)

      • Anonyymi

        ihanneduuni: istuu päivät, vähän jaloittelee välillä, tapaa ihmisiä, ei jatkuvaa koneeseen tuijottamista, ei vaikeampaa aivotyötä ja voi jopa toistella yksinkertaisia litanoita. Neuvontaa voi olla kentällä jonkin verran, muttei mikään vartijan homma ja voi päästä jaloittelemaan juuri kyseisesti. ei tietysti saa olla liian tylsä itselle, ellei sitten tykkää lomailla kyseisesti.


    • Vastuualueet

      Haistakaa paskat te kaikki lääketeknikot, jotka tän luette!
      Minkä perkeleen takia ahdistatte farmaseutit tiskien taakse turhautumaan. Olen ollut farnaseutin töissä n. 2 vuotta ja oon jo nyt kyllästyny. En jaksa ladella suustani aina sanoja tylsiä asioita ihmisille päivästä päivään. Istuminen rasittaa, en jaksa istua paikallaan koko päivää, kun olen niin hyperaktiivinen kaikenaikaa. Robotit joutais heittää mäkeen, koska vievät mahdollisuudet noutaa itse toimittamansa lääkkeet.
      Miksi te tekniset olette itsehoitopuolella, vaikka ette saa kertoo lääkkeistä mtn. Eikö teillä käy mielessä että farmaseititkin tarvii liikuntaa. Ja minkä hiton takia olette olevinanne niin asiakaskeskeisiä, että uskallatte sanoa mitään lääkkeistä asiakkaille,on teillä pokkaa. MIKSI SITTEN AINA PYYDÄTTE FARMASEUTIN HÄTIIN, JOS TULEE SELLAINEN TILANNE, ETTÄ KYSYMYKSEEN EI OSAA EES FARMASEUTTIKAAN VASTATA!!! Painukaa sinne taakse vaan purkaa tavaroita ja jättäkää hyllyttäminen farmaseuteille. ÄLKÄÄKÄ MISSÄÄN NIMESSÄ OTTAKO ITSEHOITOPUOLEN HYLLYJÄ VASTUULLENNE, KOSKA ETTE TIEDÄ ASIOISTA HEVONPERSETTÄKÄÄN! On se niin mukava vaan lusmuta kohtaamatta mitään ongelmia työssä, niinkuin teillä on.
      Sit viel sellanen kysymys, et voiko farmaseutti siirtyä tekemään teknisen töitä, jos 7n valmis tekemään työtä pienemmällä palkalla!

      • muistuttaja.

        Varmaan farmaseuttina tiedät että sulla on alempi korkeakoulututkinto, siis alempi. Ymmärräthän.

        Capsittaminen ei ole hyvä tapa. Otathan muutkin huomioon - kiitos.


      • viesti
        muistuttaja. kirjoitti:

        Varmaan farmaseuttina tiedät että sulla on alempi korkeakoulututkinto, siis alempi. Ymmärräthän.

        Capsittaminen ei ole hyvä tapa. Otathan muutkin huomioon - kiitos.

        Kiitos vinkistä, kokemattomana keskustelupalstakirjoittajana en oo tienny et isolla kirjoittaminen on huono tapa.
        Tiedossa on, että farmaseutin tutkinto on alempi koulutus. Onkos itsellänne sit ylempi vai alempi? Semmonen asia mikä tuli mieleen on se, että eikös tuollanen asia olekin työsuojeluasia. Monilla aloilla, joissa tehdään toistotyötä on paljon taukoja toisin kuin farmaseuttisella henkilöstöllä. Sekin on selvää, että virheitä voi tulla helposti jos työ on yksitoikkoista, kuten kaupan kassalla. Paljon tehdään uudistuksia, jotka parantavat automatiikkaa, mutta poistavat työstä sen oikean tekemisentunteen jolloin huomiontikyky sekä valveutuneisuus voi kärsiä. Asiakaspalvelun laatu ei välttämättä muutu asiakkaan kannalta yksilöllisemmäksi. Esimiehet päättävät työn sisällöstä, mutta ottavat vastaan myös seuraukset.


      • entäs jos?
        viesti kirjoitti:

        Kiitos vinkistä, kokemattomana keskustelupalstakirjoittajana en oo tienny et isolla kirjoittaminen on huono tapa.
        Tiedossa on, että farmaseutin tutkinto on alempi koulutus. Onkos itsellänne sit ylempi vai alempi? Semmonen asia mikä tuli mieleen on se, että eikös tuollanen asia olekin työsuojeluasia. Monilla aloilla, joissa tehdään toistotyötä on paljon taukoja toisin kuin farmaseuttisella henkilöstöllä. Sekin on selvää, että virheitä voi tulla helposti jos työ on yksitoikkoista, kuten kaupan kassalla. Paljon tehdään uudistuksia, jotka parantavat automatiikkaa, mutta poistavat työstä sen oikean tekemisentunteen jolloin huomiontikyky sekä valveutuneisuus voi kärsiä. Asiakaspalvelun laatu ei välttämättä muutu asiakkaan kannalta yksilöllisemmäksi. Esimiehet päättävät työn sisällöstä, mutta ottavat vastaan myös seuraukset.

        "Olen ollut farnaseutin töissä n. 2 vuotta ja oon jo nyt kyllästyny. "

        No eikö sinun kannattaisi miettiä, oletko ylipäätään oikealla alalla? Jos kahden vuoden jälkeen tympiinnyt, niin on asiakkaiden ja työnantajasikin etu, että haet itsellesi sopivan alan. Mikä sinut yliopistoon vei lukemaan farmasiaa? Oliko sulla vain mielenkiintoa lääkkeisiin ym.?

        Jos haluat liikuntaa, hakeudu potilaskuljettajaksi keskus-/yliopistosairaalaan. Tehtävään vaaditaan lähihoitajan koulutus, joten koulutus on sinulle jopa ilmaista, koska se on 2. asteen tutkinto. Saat niin paljon liikuntaa että tarvitset oikein hyvät kengätkin. Palkka on sellainen että sillä pärjää.

        Voit miettiä myös bioanalyytikko AMK koulutusta, eli entinen laboratoriohoitaja. Työ on monipuolista ja mukavaa. Saat siihen myös opintotukea, koska se on AMK-tutkinto.


      • Anonyymi

        Entäs sitten kun apteekkari "säästää" ja jättää robotin määräaikaishuollot väliin ja robotti menee rikki. Sitten mitään reseptilääkkeitä ei löydy, ovat satunnaisessa järjestyksessä robotin sisällä. Onnea vaan!
        https://fi.iherb.com/c/iherb-brands?rcode=mop737


    • Anonyymi

      Ei ole joka osastolla omaa farmaseuttia. Toiset kiertää eri osastoja ja sellaisella osastolla saattaa olla oma, jossa on vähän monimutkaisempia juttuja esim. lääkenesteiden valmistusta. Mitä olen seurannut, ovat hyvin motivoituneita, mutta työ on todella vastuullista eli virheitä ei sallita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1960
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      139
      1373
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1039
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      116
      933
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      771
    Aihe