Tabletti ilmeisesti on kohtuullisen toimiva laite viihdekäytössä mutta millaisiin toimiin olette käyttäneet sitä työtehtävissä ja onko mielestänne se ollut tarkoitukseensa sopiva ja parempi kuin läppäri tai älypuhelin? Minkä merkkinen laite on kyseessä?
Tabletti työkäytössä
17
838
Vastaukset
Itse en ole käyttänyt tablettia työkäytössä mutta tuttavani on. Sillä on kätevä lukea sähköpostit ja myös hoidella muitakin työasioita matkanpäällä. Kyseessä on Samsungin Android tabletti. Myös Office ohjelmat toimii hyvin ( Google Drive) Ja muut Google palvelut.
- Sekakäyttäjä
Itselläni on tällä hetkellä Galaxy Note 2 ja yritän pohtia, tarvitsisinko minä mahdollisesti tablettia vai en. Tuossa Note:ssa kuitenkin kuljetettavuus on valttia, tabu vaatisi sitten jonkinlaisen laukun. Ja liekö se aipädi sitten ihan ylivoimainen tableteissa...?
- 1stMacFinn
No, itse en kyllä työasioihin käyttäisi mitään Googlen palveluja. Sen verran "avoimia" ne palvelut tuppaa olemaan. Enkä halua, että mun työasiat ovat Googlen myyntituotteita sillä Googlen asiakas on mainostaja enkä minä.
iPadilla työkäyttö onnistuu kyllä, Officea Microsoftilta ei vielä ole, mutta toisaalta, en sitä ole enää muutamaan vuoteen kaivannutkaan, esim. iWork toimii paremmin.
Se mitä kenenkin työkäyttö on ja mitä softia se vaatii, sehän vaihtelee aika tavalla. Joihinkin tabletti sopii selvästi jopa paremmin kun läppäri tai pöytäkone. Ja toisiin taas huonommin. - xp käyttäjä_
Sekakäyttäjä kirjoitti:
Itselläni on tällä hetkellä Galaxy Note 2 ja yritän pohtia, tarvitsisinko minä mahdollisesti tablettia vai en. Tuossa Note:ssa kuitenkin kuljetettavuus on valttia, tabu vaatisi sitten jonkinlaisen laukun. Ja liekö se aipädi sitten ihan ylivoimainen tableteissa...?
Eipä ipad enään ole niin kärjessä, kyllä Samsung galagy-malleillaan on kintereillä ja osin jo ohi.
- lbhhkö
1stMacFinn kirjoitti:
No, itse en kyllä työasioihin käyttäisi mitään Googlen palveluja. Sen verran "avoimia" ne palvelut tuppaa olemaan. Enkä halua, että mun työasiat ovat Googlen myyntituotteita sillä Googlen asiakas on mainostaja enkä minä.
iPadilla työkäyttö onnistuu kyllä, Officea Microsoftilta ei vielä ole, mutta toisaalta, en sitä ole enää muutamaan vuoteen kaivannutkaan, esim. iWork toimii paremmin.
Se mitä kenenkin työkäyttö on ja mitä softia se vaatii, sehän vaihtelee aika tavalla. Joihinkin tabletti sopii selvästi jopa paremmin kun läppäri tai pöytäkone. Ja toisiin taas huonommin.Tätä voikin tässä kätevästi päivittää, sain tänään viestiä ystävältämme Mikki Softalta. Ohvisen saa nyt myös pädiin..
Ipad ei minun mielestäni enää ole ylivoimainen tableteissa. 10.1 tuumainen tabletti vaatii tosiaan melkeimpä suojakotelon ja laukun koska se on jo sen verran suuri.
Mutta se olisi pienempi ka kevyempi kuin läppäri eli se kulkisi helpommin mukana.- tabletmies
jep, ja akku kestää sen 8h kun läppärissä päästään puoleen siitä.
Tabletti on myös välittömästi käyttövalmis toisin kuin läppäri.
- Kalevi miettii
Tässäpä jotain omalta osaltani (Samsung Galaxy Tab2 10.1):
Sähköposti
Kalenteri
Tiedonhaku ja uutiset Lehtiartikkelit
Pankkiasiat
Arvopaperiasiat
Matkajärjestelyt
Metsien hoito (Metsään.fi)
PC:n hylkäsin samalla, kun otin tabletin käyttöön.- linux mies
samoin kävi minulla lopullinen naula oli kun hommasin näppiksen samsung galaxy tab 10.1" tablettiin. Ei ole pc-konetta tai läppäriä tarvinnut paljon avata tämän käyttöönoton jälkeen.
Edelliseen listaan lisäisin
-Nettisurffailun
-Painonhallinnan (ohjelma android marketista)
-Terveydenseurannan (ohjelma android marketista)
-Digiboxin ohjelmointi ja ohjelmien katselu sekä streamaus levyltä/lähetyksestä
-Netflix, Filmnet yms. suoratoisto palvelut (hommasin kunnon hifi-luurit)
-Valokuvakehyksenä digikuville
-PDF-kuvien katselulaitteena
- Tablettimies
Kotisivuja olen editoinut tabletilla. Mieluummin editointia kyllä tekee pöytä-PC:llä mutta tablettikin käy pieniin muutoksiin.
Huoltojuttuja tehdessä jos vastaan tulee esimerkiksi itselle täysin vieras kannettavamalli niin tietoa on tullut haettua ja sitten luettua tabletilla. Tuossa käytössä tabletti on kätevämpi kuin kannettava.
Sähköpostien luku/vastailu, postin- ja pankkiliikenteen seuranta käy tabletilla myöskin.
Tekstinkäsittelyohjelmia saa noihin myös eli periaatteessa sekin onnistuisi, minulla on kyllä näppäimistökin tuohon tabletiin mutta mieluiten kyllä kannettava tai PC tuohon käyttöön. Toki jos on reissussa niin tabletti voi olla jopa parempi kuin raahata kannettavaa mukana.- Sekakäyttäjä
Mitä mallia olet päätynyt käyttelemään?
- Tablettimies
Sekakäyttäjä kirjoitti:
No myyn itse muiden tavaroiden ohella tabletteja ja yhden itse myymistäni malleista olen ottanut ihan omaan käyttöön, sen lisäksi on sitten iPad.
- sampsa mies
Sekakäyttäjä kirjoitti:
Samsung galaxy tab 10.1" tilauksessa 12.2" notepro.
- Tabletti
Kannattaa katsoa Googlesta tabletti nimeltä: Windows Surface/ 2/Pro/RT mallit..
Itse olen käyttänyt ja toimii kuin windowsin kuuluukin ainakin meilläpäin.
Saa Officet ja muut. Toivottavasti löysit apua! :)- ex surface man
Jättäsin tuon surfacen kokeilematta, osta mielummin läppäri win 7 käyttiksellä. Tuota ei kukaan huoli muutaman hetken kuluttua kun yrität siitä päästä eroon.
Jos rahaa löytyy osta pois, mutta ota samsung tai ipad vakavaan työskentelyyn.
RT malleja ei kannata pahemmin katsoa koska RT on aika rajoitettu käyttis. Mieluummin normaalilla Windows 8 varustettu tabletti.
- realisti__
RT floppaa enkä näkisi windows 8 tableteillakaan kovin valoisaa tulevaisuutta, Microsoft on tyrinyt silläkin saralla.
Saa nähdä kuinka käy winphonen, markkinaosuus 3% vaikka rahaa on siihenkin laitettu ja mainoshypeä edelleen joka lehdet täynnä.
Nokia mokasi kun valitsi sen ja jokainen tietää miten siinä kävi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151475
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231464- 281458