Kaipaan puhtautta

surusydän

Tällä palstalla on ollut puhetta seksuaalivähemmistöistä ja eheytyksestä.

Minä olen tavallinen heteronainen.. tai olin. Nyt olen rikki sillä aviomieheni ei ole normaali, ja hän pakottaa minut sellaiseen seksiin josta en nauti. Hän imee varpaitani ja se aina kestää ja kestää, yleensä tunnin, ja vaikka sanon ei jos vaikka haluan nukkua niin hän jatkaa vain.

En halua sanoa ei, mutta joskus en jaksa. Tapahtumaan ei liity normaalia yhdyntää. Mieheni on homo. Hän joskus syyttää minua kahlitsemisesta koska hän haluaisi toteuttaa itseään muualla mutta minun vuoksi ei voi.

Monesti toivon että tämä päättyisi ja hän lähtisi koska hänen sydämensä on kuitenkin muualla. Jos otan sen puheeksi tilanne muuttuu sellaiseksi että hän ei päästä minua. Huomaan kaipaavani vapautta.

Kun 1.avioliittoni päättyi kuuluin baptistiseurakuntaan. Siellä oli muutamia ihmisiä jotka kehoittivat minua pyhittämään loppuelämän selibaattiin, ja mieheni takaisin saamiseen. Meillä on yhteinen lapsi.

Kadun katkerasti etten tehnyt niin. Minut erotettiin seurakunnasta haureuden vuoksi.

Sisimmässäni tunnen hurjasti syyllisyyttä siitä ettei minusta ollut tekemään silloin oikein, ja päädyin tämän homomiehen aviovaimoksi. Siitä on 8 vuotta.

Joskus on mennyt lähes puoli vuotta ilman minkäänlaista läheisyyttä.

Tänä kesänä sattui niin että ihastuin erääseen toiseen. Olin kuin huumassa, ylionnellinen kun huomasin että sain vastarakkautta. Suutelimme ja huomasin että tuo uusi mies oli normaali. Samalla huomasin olevani rikki. Puhuin miehelle siitä varpaiden imeskelystä ja miehen mielestä sitä ei kuulu tehdä niin. Mutta olen mennyt rikki että en tiedä enää mikä on normaalia ja mikä ei.

Pidin viikon etäisyyttä, en mennyt sinne missä tiesin että tuo on. Luulin että hän ymmärsi vihjeen. Nyt perjantaina kuitekin lähdin, ja meitä oli iso kaveriporukka siinä. Mies suukotteli otsaan ja tuli viereen istumaan ja hyväilemään. En ollut antanut hänelle lupaa siihen. Päädyimme hänen asunnolleen ja sanoin hänelle suoraan"ei", mutta hän jatkoi. Lopulta nousin ja pyysin häntä meille ja tutustumaan mieheeni.

Hän tuli ja haastoi riitaa ja opetti miehelleni sanoin mitä on normaali seksi. Minulle hän sanoi salaa että minun täytyy jättää mieheni ja että hän rakastaa minua.

En kestänyt katsoa sitä vaan lähdin äidilleni yöksi ja jätin miehet keskenään.

Olen miettinyt ja tullut siihen tulokseen että minun täytyy olla yksin.

Olen periaatetasolla puolustanut homojen oikeuksia ja pitänyt sitä asennetta yhtenä osana rakkautena mieheeni.

Nyt kun olen langennut pettämään häntä ja miettinyt miten saatoinkin... minun on täytynyt myöntää tosiasiat. Inhoan homoja.

Olen ollut sitä mieltä ettei se ole synti. Mutta nyt näen että se rikkoo. Se onkin sitä - synti.

Hairahdukseni ja uuden miehen raiskausyritys on saanut minut tuntemaan oloni likaiseksi ja syntiseksi. Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä ja tehdä parannuksen. Voisiko joku uskovista auttaa minua tässä?

Kadun sitä mitä tein ennenkaikkea itselleni kun en 1.avioliiton päätyttyä pysynyt vapaana ja puhtaana. En jäänyt odottamaan häntä takaisin. Raamatun mukaan minun olisi pitänyt tehdä niin.

Mikä nyt olisi Raamatun mukaan oikein? Olen siis avioliitossa homomiehen kanssa. Selvennyksenä vielä että välillä, hyvin harvoin, mutta välilä hän kykenee normaaliin seksiin. Ehkä noin kerran vuodessa.

92

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi meitä särkyneitä

Voi sinua surusydän ja voi kaikki meitä, jotka olemme niin monella tavalla särjettyjä ja heikoiksi tulleet! Pelkään pahoin, että saat pahansuopia kommentteja, joilla vain lyötyä lyödään - se kun näyttää olevan näillä palstoilla tapana. Sinun pitäisi saada käydä elämäsi kulkua läpi rauhassa, ehkä koulutettu sielunhoitoterapeutti olisi hyväksi sinulle. Monia kysymyksiä jää auki:
      1. Miksi ensimäinen, uskovan baptistin, kanssa solmittu avioliitto meni nurin, sinäkö halusit erota ja jätit miehesi? Voitko palauttaa sen takaisin käsittelyysi, mikä siinä oli niin loputtoman kauheaa, että katsoit eron ainoaksi mahdollisuudeksi?
      2. Miksi avioiduit homomiehen kanssa, eikö hänen seksuaalinen taipumuksensa tullut ilmi seurustelun aikana? Eihän homomies voi kokea aitoa intohimoa ja rakastua palavasti naiseen.
      3. Kerrot langenneesi pettämään miestäsi. Kerrot, että hairahduit ja toisaalta, että tämä uusi mies teki raiskausyrityksen. Oletko siis ollut omasta halusta seksuaalisuhteessa uuteen mieheen ja sen lisäksi hän on yrittänyt raiskata sinut? Kuinka voit ajatella, että tuo uusi mies on sinua rakastava, jos hän tekee sinulle seksuaalista väkivaltaa?

"Olen periaatetasolla puolustanut homojen oikeuksia ja pitänyt sitä asennetta yhtenä osana rakkautena mieheeni."
      Hyvä surusydän, väärä asenne syntiin ei ole rakkautta. Jos hyväksyt synnin vaitolollasi, et auta toista tekemään synnistään parannusta. Ei ole myöskään rakkautta olla toisen ihmisen (homomiehesi) hyväksikäyttämänä ja alistua sellaiseen seksuaalisuuteen, joka tuottaa sinulle ahdistusta ja tuskaa.

Saat aloittaa alusta, me kaikki saamme. Sinulla on lapsi, toivottavasti rakastat häntä ja valat hänelle kaiken keskellä toivoa ja uskoa Taivaalliseen Isäämme. Jeesus antaa katuvalle synnit anteeksi niin, ettei Jumalan silmissä niitä enää ole, eikä niitä muistella. Elämämme haavoista jää kuitenkin arpia, joiden kanssa meidän on elettävä. Olet varmaankin niin heikko ja rikki, että tarvitset toisten uskovien tukea voidaksesi jatkaa matkaa uudistuneena. Älä jää yksin. Rukoile uskovia, ymmärtäväisi uskovia ystäviä tiellesi. Tilanteesi on vaikea, mutta ei lopullinen. Toivon sinulle koko sydämestäni Taivaan Isän siunausta!

• surusydän

1. 1.mieheni ei ollut baptisti vaan ateisti joka hylkäsi minut sen takia että olin tullut uskoon. Hän itse sanoi että"ilman Jeesustasi me oltaisiin vielä yhdessä". Hän sanoi myös että hänen maine menee jos jatkaa minun kanssa koska kaikki kuitenkin alkavat pitää häntäkin uskovaisena.
        Baptistiseurakunnassa sanottiin etten saa ottaa koskaan uutta miestä hänen tilalleen. Otin kuitenkin ja minut erotettiin seurakunnasta. Menetin kaikki ystäväni. Ja usko ei kestänyt.

2."Eihän homomies voi koskaan tuntea aitoa intohimoa ja rakastua palavasti naiseen."
        Ei siinä niin käynytkään. Kun hänen suuntautuminen tuli ilmi niin ykkösjuttu oli se että siitä ei saanut kertoa kenellekkään. Minun rakkaus ja uskollisuus on ollut sitä että en ole kertonut ennen kuin tänä kesänä uudelle miehelle ja nyt tällä palstalla.
        Muistan kuinka silloin 8 vuotta sitten otin yhteyttä SETA:n ja sitä kautta tutustuin kaikenmaailmana perversseihin. Olen ollut näiden kanssa jutuissa netin kanssa niin paljon että niistä perverssioista on tullut tavallinen asia.

Myös julkisuudessa puhutaan paljon tasa-arvosta ja homojen oikeuksista. Syksyllä eduskunta käsittelee aiheeseen liittyvän lakialoitteen.

Nykyaika on sitä että näistä perverssioista on tullut täysin normaaleja asioita, ja jotka ei sitä ymmärrä hänet tuomitaan.

Mutta nyt tuo uusi mies palautti minulle mieleen mitä on normaali. Huomaan että nyt en halua yhtään kertaa sitä mitä aviomies minulle tekee. Hän siis fantasioi homoseksistä minun varpaat suussaan. Ja minua oksettaa nyt pelkkä ajatuskin.

3. "Oletko ollut omasta halusta seksuaalisuhteessa uuteen mieheen ja sen lisäksi hän on yrittänyt raiskata sinut?" En ihan, se oli sitä vain mitä tehdään ennen sitä. Viimeksi hän halusi viedä sen loppuun asti, mutta minä pakenin tilanteesta.

Homomieheni on joskus sanonut ettei häntä haittaa jos haen tyydytystä muualta koska hän ei pysty. Mutta en halua sellaista.

Haluan kuitenkin normaalin suhteen, ja tää uusi mies voisi tarjota sen. Se vain ei ole niin yksinkertaista. Sillä tämä asia ei ratkea, sillä olen mennyt niin rikki homomiehen hyväksikäyttäessä.

Tuo mitä sanoit uskovien yhteydestä voisikin olla ratkaisu. Tarvitsen etäisyyttä. Haluan myös avioeron. Enkä nähdä koskaan sitä uuttakaan miestä, sillä tein väärin kun aloin pelaamaan hänen kanssa.

• hetero mies

On myös toisinpäin. Arvoisaheterorouva homojen kanssa. On myöskin naisia jotka ovat häiriintyneitä sexuaalisesti. Ei välttämättä lesboja mutta määrätyllä tavalla itsensä paljastajia. Liian tiukoissa farkuissa kulkevat naiset saavat orgasmin siitä kun miehet katsovat heitä jalkoväliin jossa sukupuolielin eli bi ll u on näkyvillä farkun sauman mennessä sinne sisälle. Nämä naiset hierovat farkun saumaa klitorikseen ja kiihottuvat siitä niin että saavat orgasmin. Tämä toiminto saa näillä naisilla toisenlaisen tarpeen sexiin niin etteivät he tarvitse ollenkaan siihen miehen sukupuoli elintä vaan omat sormet ja farkkujen sauman.Heidän mottonsa on pippurihyllyllä.Tällaisten naisten tapana on myöskin kulkea ja istua niin että tämä jalkoväli näkyy miehille jotka tietysti kiinnostuvat sillä näiltä naisiltahan on karvat ajeltu alapäästä pois että siellä on niinsanottu posliini pimppi. Nämä naiset ovat itsensä tyydyttäjiä eivätkä ole miehilleen mitenkään sexuaalisesti hyviä.On olemassa fetissi häiriöitä jotka kaiken sexuaalisen normin mukaisesti onkin aivan hienoja asioita yksitoikkoisen lähetyssaarnaaja asennon värittämiseen. Niitä niinsanottuja kylmiä avioliittoja on varmasti molemmin puolin sekä mies on kylmä normaalille sexille tai nainen on kylmä normi sexille. Koitta kaa ihmiset ymmärtää ettei täällä maailmassa ole mitään normaalia se on vain harhaa ja kulissia niinkuin monet hyvät asiat ovat.Toivottavasti kaikki löytävät itselleen sopivan puolison sexiin kylmentyneet kylmän kaverin ja himosexinen valtavan sexikaverin niin silloinhan tämä ongelma jollainlailla saa paremman muodon.Katalaa ja kamalaa on toisen halveximinen näissä sexi asioissa sillä mitään normaalia ei ole olemassa vaan kaikki on tunteen tyydyttämistä eikä sen kummempaa. Koittakaa kestää toisianne älkääkä menkö uskovaisten puolelle pilkkaamaan erilaisuutta sillä siellähän tätä erilaisuutta on runsaasti.

• surusydän
        hetero mies kirjoitti:

On myös toisinpäin. Arvoisaheterorouva homojen kanssa. On myöskin naisia jotka ovat häiriintyneitä sexuaalisesti. Ei välttämättä lesboja mutta määrätyllä tavalla itsensä paljastajia. Liian tiukoissa farkuissa kulkevat naiset saavat orgasmin siitä kun miehet katsovat heitä jalkoväliin jossa sukupuolielin eli bi ll u on näkyvillä farkun sauman mennessä sinne sisälle. Nämä naiset hierovat farkun saumaa klitorikseen ja kiihottuvat siitä niin että saavat orgasmin. Tämä toiminto saa näillä naisilla toisenlaisen tarpeen sexiin niin etteivät he tarvitse ollenkaan siihen miehen sukupuoli elintä vaan omat sormet ja farkkujen sauman.Heidän mottonsa on pippurihyllyllä.Tällaisten naisten tapana on myöskin kulkea ja istua niin että tämä jalkoväli näkyy miehille jotka tietysti kiinnostuvat sillä näiltä naisiltahan on karvat ajeltu alapäästä pois että siellä on niinsanottu posliini pimppi. Nämä naiset ovat itsensä tyydyttäjiä eivätkä ole miehilleen mitenkään sexuaalisesti hyviä.On olemassa fetissi häiriöitä jotka kaiken sexuaalisen normin mukaisesti onkin aivan hienoja asioita yksitoikkoisen lähetyssaarnaaja asennon värittämiseen. Niitä niinsanottuja kylmiä avioliittoja on varmasti molemmin puolin sekä mies on kylmä normaalille sexille tai nainen on kylmä normi sexille. Koitta kaa ihmiset ymmärtää ettei täällä maailmassa ole mitään normaalia se on vain harhaa ja kulissia niinkuin monet hyvät asiat ovat.Toivottavasti kaikki löytävät itselleen sopivan puolison sexiin kylmentyneet kylmän kaverin ja himosexinen valtavan sexikaverin niin silloinhan tämä ongelma jollainlailla saa paremman muodon.Katalaa ja kamalaa on toisen halveximinen näissä sexi asioissa sillä mitään normaalia ei ole olemassa vaan kaikki on tunteen tyydyttämistä eikä sen kummempaa. Koittakaa kestää toisianne älkääkä menkö uskovaisten puolelle pilkkaamaan erilaisuutta sillä siellähän tätä erilaisuutta on runsaasti.

Ei minun mielestä naiset koskaan kiihotu omista farkuistaan. Se on sinun oma seksifantasiasi, tahdot nähdä naiset seksuaalisempina kuin he oikeasti onkaan.

Minä oon huomannut näistä normaalimiehistä sen että he hirveesti kiinnittää huomiota naisen ulkonäköön, ja pitävät flirttailuna ihan tavallista juttelemista.

Monta kertaa mies tekee aloitteen seksiin aivan liian nopeasti. Niinkuin tämäkin josta kerroin. Ei haluta tutustua, katsotaan vain ulkoisia asioita, ja sitten pitäisi jo päästä sänkyyn.

Minulle ei ole seksi koskaan ollut niin tärkeää. Olen antanut pakit monelle. Miehiä saa aina.

Enkä sano sitä sillä että olisin jotenkin iloinen asiasta, vaan pikemminkin olen pettynyt miehiin. Harvassa on sellaiset jotka on uskollisia.

Alussa miehelläni oli yksi homosuhde. Olin kovin yksinäinen sillion. Kun mieheni lopetti suhteen niin hän sen jälkeen puhunut paljon uskollisuuden tärkeydestä. Hän on sanonut että hän ei kestäisi itseään jos pettäisi.

Meidän suhteessa onkin paljon rakkautta, ja hyväksyntää.

Eikä se perustu mihinkään fantasioihin. Sinä luulet että nainen kiihoittuu farkuistaan. Jos tutustuisit naiseen niin huomaisit ettei hän todellakaan ajattele sitä mitä hänellä on päällään.

Se uusi mies yritti raiskata mut. Hänelläkin oli kuvitelma että olin seks.vastaanottavainen. Menneisyydestä tiedän että miehet ovat aina sellaisia. Katsovat vain tissejä ja muotoja ja eivät kuuntele mitä ihminen(nainen)sanoo.

Se on pinnallista. Olen onnellinen ettei minun bi-mieheni ole pinnallinen.

• jyjyjyjyjyjjyjyjyjj
        surusydän kirjoitti:

Ei minun mielestä naiset koskaan kiihotu omista farkuistaan. Se on sinun oma seksifantasiasi, tahdot nähdä naiset seksuaalisempina kuin he oikeasti onkaan.

Minä oon huomannut näistä normaalimiehistä sen että he hirveesti kiinnittää huomiota naisen ulkonäköön, ja pitävät flirttailuna ihan tavallista juttelemista.

Monta kertaa mies tekee aloitteen seksiin aivan liian nopeasti. Niinkuin tämäkin josta kerroin. Ei haluta tutustua, katsotaan vain ulkoisia asioita, ja sitten pitäisi jo päästä sänkyyn.

Minulle ei ole seksi koskaan ollut niin tärkeää. Olen antanut pakit monelle. Miehiä saa aina.

Enkä sano sitä sillä että olisin jotenkin iloinen asiasta, vaan pikemminkin olen pettynyt miehiin. Harvassa on sellaiset jotka on uskollisia.

Alussa miehelläni oli yksi homosuhde. Olin kovin yksinäinen sillion. Kun mieheni lopetti suhteen niin hän sen jälkeen puhunut paljon uskollisuuden tärkeydestä. Hän on sanonut että hän ei kestäisi itseään jos pettäisi.

Meidän suhteessa onkin paljon rakkautta, ja hyväksyntää.

Eikä se perustu mihinkään fantasioihin. Sinä luulet että nainen kiihoittuu farkuistaan. Jos tutustuisit naiseen niin huomaisit ettei hän todellakaan ajattele sitä mitä hänellä on päällään.

Se uusi mies yritti raiskata mut. Hänelläkin oli kuvitelma että olin seks.vastaanottavainen. Menneisyydestä tiedän että miehet ovat aina sellaisia. Katsovat vain tissejä ja muotoja ja eivät kuuntele mitä ihminen(nainen)sanoo.

Se on pinnallista. Olen onnellinen ettei minun bi-mieheni ole pinnallinen.

http://www.youtube.com/watch?v=ednKK8GlvwI

• keino hymykö

Niin se on että nämä niin puhtoset Jumalan julistajat ja Jeesuksen ilmoittajat ovat ilkeitä valehtelijoita . Älkää luottako näihin valheen profeetoihin sillä ne tekee heteroista homoja ja heteronaisista lesboja. Muistan jotenkuten nämä häpäisijät ja pilkkaajat vuorikatu 7ssa.

• siunausta*

Kertomuksesi on eräällä tavoin tuttua meille monille, jotka emme ole niin täydellisiä uskonelämässämmekään.

Mutta aina voi rukouksessa kääntyä Pyhän Jumalan puoleen, antaa itsensä uudestaan kokosydämisesti Hänen lapsekseen ja seuraajakseen. Tämä sydämen kääntymys on todellista parannusta, sillä tekomme eivät koskaan ole täydellisiä.

Mene yksinäsi polvillesi, vaikka sängyn vierelle ja aloita rukous, hiljaa ääneen, puhu Jumalalle ja myöskin kuuntele: ehkä kuulet Jumalan lähestyvän sinua. Vaikket muistaisi sanaakaan Hänen puheestaan, anna Hänen sanansa vaikuttaa sydämessäsi ja hengessäsi.

Onko sinulla kielilläpuhumisen armolahjaa? Jos on, rukoile kielillä. Rukouksessa Jumalan Henki kulkee sydäntemme läpi ja puhdistaa sitä, sekä antaa voimaa.

En anna neuvoa, tulisiko sinun jättää miehesi vai ei, sillä asia on parasta jättää Jumalan Itsensä käsiin. Hän voi vaikuttaa myös mieheesi. Varo sitä toista miestä, hän ei ole oikea sinulle, vaan ainoastaan seksiaddikti, joka on nyt ottanut sinut kohteekseen. Hänellä on tod.näk. muitakin naisia, hän ei ole luotettava, myöskään hengellisesti. Hän on nk. hillitön, eli kykenemätön hallitsemaan ja hillitsemään omaa käyttäytymistään = henkisesti ja seksuaaliselta käytökseltään epävakaa, heikko. Et voi auttaa häntä.

Kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta sinulle. Rukoile, lue Raamattua ja odota Jumalan tekoja, Hän hoitaa silloin asiaasi.
      .

• surusydän

Tuo toinen mies tänä kesänä, vaikuttaa osaltaan siihen että puhun tästä perheemme "salaisuudesta."

Avauduin tälle miehelle, että mieheni käyttää varpaitani sanonko minkä korvikkeena. Tuo mies kuvittelee olevansa jokin sankari kun pelastaa minut tästä tilanteesta.

Vaikka aikaa ei ole kulunut paljon(keväällä ei vielä edes tunnettu)niin hän on päättänyt että haluaa naimisiin, lapsia. Hän väittää että on jättänyt entisen naisystävänsä, joka asuu eri kaupungissa, minun vuokseni ja määrää että nyt minun on jätettävä oma mieheni.

Minusta tuntuu pahalta oman mieheni vuoksi, sillä rakastan häntä suuntauksestaan huolimatta.

He ovat nyt minun tahdosta tutustuneet. Tämä uusi mies uhkailee aviomiestäni väkivallalla ja opettaa häntä miten naista kuuluu kohdella. On myös suoraan hänelle sanonut että hän haluaa minut.

Koen siis että nyt aviomieheni on uhri, ja se on minun syytä. Aviomieheni on odottanut minua vain kiltisti kotona kun olen ollut"seikkailemassa".

Ei ole totta että uusi mies on "henkisesti ja seksuaaliselta käytökseltään epävakaa, heikko". Hän on sanonut toisista naisista sen että jos minä en haluakkaan hän ei odota minua loputtomiin.

Kiitos noista hengellistä ohjeista. Luen ne nyt uudestaan, ajatuksen kanssa. Luulen että usko on nyt ainoa mikä minua todella auttaa.

• siunausta*
        surusydän kirjoitti:

Tuo toinen mies tänä kesänä, vaikuttaa osaltaan siihen että puhun tästä perheemme "salaisuudesta."

Avauduin tälle miehelle, että mieheni käyttää varpaitani sanonko minkä korvikkeena. Tuo mies kuvittelee olevansa jokin sankari kun pelastaa minut tästä tilanteesta.

Vaikka aikaa ei ole kulunut paljon(keväällä ei vielä edes tunnettu)niin hän on päättänyt että haluaa naimisiin, lapsia. Hän väittää että on jättänyt entisen naisystävänsä, joka asuu eri kaupungissa, minun vuokseni ja määrää että nyt minun on jätettävä oma mieheni.

Minusta tuntuu pahalta oman mieheni vuoksi, sillä rakastan häntä suuntauksestaan huolimatta.

He ovat nyt minun tahdosta tutustuneet. Tämä uusi mies uhkailee aviomiestäni väkivallalla ja opettaa häntä miten naista kuuluu kohdella. On myös suoraan hänelle sanonut että hän haluaa minut.

Koen siis että nyt aviomieheni on uhri, ja se on minun syytä. Aviomieheni on odottanut minua vain kiltisti kotona kun olen ollut"seikkailemassa".

Ei ole totta että uusi mies on "henkisesti ja seksuaaliselta käytökseltään epävakaa, heikko". Hän on sanonut toisista naisista sen että jos minä en haluakkaan hän ei odota minua loputtomiin.

Kiitos noista hengellistä ohjeista. Luen ne nyt uudestaan, ajatuksen kanssa. Luulen että usko on nyt ainoa mikä minua todella auttaa.

Täytyy sanoa, että tuo "uusi mies" muistuttaa suuresti muuatta sankaria, jonka kanssa itse vuosia sitten, lähes väkisin, jouduin seurustelusuhteeseen.

Tämä rakastaja muistojeni silmien edessä, määrittelin tuon sinun uuden ihmemiehesi, uhkailuineen, puheineen kaikkineen.

Muutoin, älä enää tunne syyllisyyttä asiasta, vaan vie väärä tekosi Jeesuksen ristin juurelle ja usko ne anteeksi. Jumala hoitaa loput. Tee sinä aina se, minkä Pyhä Henki Jumalan sanan ja sydämesi kautta kehoittaa ja opettaa.

Sananlaskut 28:
        13 Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
        14 Onnellinen se ihminen, joka aina on aralla tunnolla; mutta joka sydämensä paaduttaa, se onnettomuuteen lankeaa.

Jesaja 1: 16-20
        16 Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä, lakatkaa pahaa tekemästä.
        17 Oppikaa tekemään hyvää; harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.

18 Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.

19 Jos suostutte ja olette kuuliaiset, niin te saatte syödä maan hyvyyttä;
        20 mutta jos vastustatte ja niskoittelette, niin miekka syö teidät. Sillä Herran suu on puhunut.

*

• Ratkaisukeino
        surusydän kirjoitti:

Ei kannata kertoa muille teidän välisestä seksistä, eikä varsinkaan varpaiden imemisestä. Se mitä makuuhuoneessanne tapahtuu ei kuulu muille.

Älä ota eroa. Tarvitsette seksiterapeuttia, tai jos teissä löytyy sen verran kypsyyttä, että keskustelette siitä, mikä kumpaakin miellyttää.

Voitte tehdä makuuhuoneessa kaikkea, mistä kumpikin pitää, kun löydätte sen teidän jutun, voitte kokea vapautumista tällä seksin alalla. Mielikuvitusta peliin. Avioparina te saatte harrastaa seksiä kaikin tavoin kaikissa mahdollisissa asennoissa. Pääasia on, että te molemmat pidätte siitä, ja että olette aviopari.

Tee selväksi tälle vieraalle miehelle, että olet varattu, ja et halua että hän enää häiritsee teitä. Jos muu ei auta, Poliisille ilmoitus häirinnästä, koska väkivallan uhka miestäsi kohtaan on lainvastaista.

• siunausta*
        Ratkaisukeino kirjoitti:

Ei kannata kertoa muille teidän välisestä seksistä, eikä varsinkaan varpaiden imemisestä. Se mitä makuuhuoneessanne tapahtuu ei kuulu muille.

Älä ota eroa. Tarvitsette seksiterapeuttia, tai jos teissä löytyy sen verran kypsyyttä, että keskustelette siitä, mikä kumpaakin miellyttää.

Voitte tehdä makuuhuoneessa kaikkea, mistä kumpikin pitää, kun löydätte sen teidän jutun, voitte kokea vapautumista tällä seksin alalla. Mielikuvitusta peliin. Avioparina te saatte harrastaa seksiä kaikin tavoin kaikissa mahdollisissa asennoissa. Pääasia on, että te molemmat pidätte siitä, ja että olette aviopari.

Tee selväksi tälle vieraalle miehelle, että olet varattu, ja et halua että hän enää häiritsee teitä. Jos muu ei auta, Poliisille ilmoitus häirinnästä, koska väkivallan uhka miestäsi kohtaan on lainvastaista.

Hyvä käytännönvastaus tämäkin.

• miehenpuolet syttyen
        Ratkaisukeino kirjoitti:

No eihän tuo ratkaisu ikävä kyllä toimi, jos mies on kerran homoseksuaali, eikä halua/kykene olemaan yhteydessä naisen kanssa?

• neq
        miehenpuolet syttyen kirjoitti:

No eihän tuo ratkaisu ikävä kyllä toimi, jos mies on kerran homoseksuaali, eikä halua/kykene olemaan yhteydessä naisen kanssa?

Olet k.kiusattu ja vain purat täällä pohjattoman suurta katkeruuttasi trollaamiseen. Et kuitenkaan saa tyydytystä, koska joka syntiä tekee, on synnin orja. Tee parannus, niin vapaudut katkeruudestasi.

• k.kiusaantunut
        neq kirjoitti:

Olet k.kiusattu ja vain purat täällä pohjattoman suurta katkeruuttasi trollaamiseen. Et kuitenkaan saa tyydytystä, koska joka syntiä tekee, on synnin orja. Tee parannus, niin vapaudut katkeruudestasi.

Jaa no..miten sen ottaa. Varpaiden imijä fetissi, hetero. Haaveilee homoseksistä=homo. Onnistuu kyllä minunkin kanssa=hetero. A-seksuaali= välillä ei kiinnosta moniin kuukausiin.

Mikä milloinkin.

Mutta onnistuu minun kanssa.

Lyhyesti: bi-seksuaali, varvasfetissi.

Kyllähän te uskovaisetkin aivan varmasti tiedätte mikä on fetissi. Lisäisin tuohon listaan vielä S&M-henkisyyden.

Että tarkemmin ajatellen tässä taitaa mennä jo vähän liian lujaa sillä saralla ja vain yhden miehen takia.

Naapurin mies= perushetero, poikamies ja puutteessa.

Sinne ei ole enää menemistä.

Etsin jostain oikein patavanhoillisen seurakunnan ja vien tuon mieheni sinne eheytettäväksi.

Teapot voisi toimia eheyttäjänä, kun on asioihin perehtynyt. Kuka muu tulee mukaan.. tulkaa vaan kaikki, mutta ottakaa huomioon jo se että minä en ole lesbo. Enkä sokea.

• k.kiusaantunut
        k.kiusaantunut kirjoitti:

Jaa no..miten sen ottaa. Varpaiden imijä fetissi, hetero. Haaveilee homoseksistä=homo. Onnistuu kyllä minunkin kanssa=hetero. A-seksuaali= välillä ei kiinnosta moniin kuukausiin.

Mikä milloinkin.

Mutta onnistuu minun kanssa.

Lyhyesti: bi-seksuaali, varvasfetissi.

Kyllähän te uskovaisetkin aivan varmasti tiedätte mikä on fetissi. Lisäisin tuohon listaan vielä S&M-henkisyyden.

Että tarkemmin ajatellen tässä taitaa mennä jo vähän liian lujaa sillä saralla ja vain yhden miehen takia.

Naapurin mies= perushetero, poikamies ja puutteessa.

Sinne ei ole enää menemistä.

Etsin jostain oikein patavanhoillisen seurakunnan ja vien tuon mieheni sinne eheytettäväksi.

Teapot voisi toimia eheyttäjänä, kun on asioihin perehtynyt. Kuka muu tulee mukaan.. tulkaa vaan kaikki, mutta ottakaa huomioon jo se että minä en ole lesbo. Enkä sokea.

PS. Pyydän anteeksi, sefu, älä poista tätä. Riistin mieheni kaapista ulos väkisellä.

Teapot, jos luet tämän..sinä puhut aina eheyttämisestä.

Saattaapi olla että vaikka tässä tapauksessa eheyttämistä halutaan niin se vain vahvistaisi tuota S&M-juttua.

Sen voin kertoa että nämä vääristymät eivät ole helppoja, ja olen tässä nimennyt niitä nyt muutaman.

Uskovat pitävät niitä synteinä. Huomaan olevani ainakin vähän samaa mieltä. Se vain tuntuu niin väärältä enimmistön mielipiteen takia.

Green ei vastannut, joten lähden äidilleni kahville ja sieltä 3 h töihin. Jätän tämän auki jotta mieheni voi lukea sillä aikaa.

Palaan seittemän aikoihin kotiin.

• k.kiusaantunut
        k.kiusaantunut kirjoitti:

PS. Pyydän anteeksi, sefu, älä poista tätä. Riistin mieheni kaapista ulos väkisellä.

Teapot, jos luet tämän..sinä puhut aina eheyttämisestä.

Saattaapi olla että vaikka tässä tapauksessa eheyttämistä halutaan niin se vain vahvistaisi tuota S&M-juttua.

Sen voin kertoa että nämä vääristymät eivät ole helppoja, ja olen tässä nimennyt niitä nyt muutaman.

Uskovat pitävät niitä synteinä. Huomaan olevani ainakin vähän samaa mieltä. Se vain tuntuu niin väärältä enimmistön mielipiteen takia.

Green ei vastannut, joten lähden äidilleni kahville ja sieltä 3 h töihin. Jätän tämän auki jotta mieheni voi lukea sillä aikaa.

Palaan seittemän aikoihin kotiin.

Tämä olkoon viimeinen viestini, ja tämän huomaa myös mieheni.

Jos olen kanssas ja olet S&M-minäkin olen sadomasokisti
        Jos vain varpaat ja toisen miehen seura kiinnostaa: joudun sitä ajattelemaan kauaksi aikaaa ja kun tarpeeksi yritän ymmärtää ja kuunnella niin sitä en kestä.

Uskollisuutesi on sitä että tyrmäät toisten naisten ehdotukset sillä että vetoat poikkeavuuteesi ja naiset ei kiinnosta- se tarkoittaa silloin sitä että minäkään en kiinnosta.

Olen rikki ja se on sinun syysi.

En enää suutele toista, sillä tein väärin, ja tein sen siksi että sinä olet rikkonut minut. :(

Mutta yritetään vielä.

En halua kuukausien selibaattia, sillä sekään ei ole normaalia.

Inhoan sitä että sanot seurakunnan sisaria huoriksi. En halua ajatella toisista naisista seksuaalisuutesi kautta.

Haluan mennä yksin seurakuntaan, jossa luultavasti julistetaan että poikkeavuus on synti.

Minusta on tullut samanlainen kuin sinä: poikkeava.

Minä menen ensin eheytettäväksi, ja sinä tulet myöhemmin kanssani kerran et irtikään päästänyt.

Tämä palsta on paikka jonne pakenin. Enää en pakene vaan korjaan itseni.
        Jos sinä et tunnusta että homoseksi on syntiä elikkä käytännössä varpaan kuvitteleminen joksikin muuksi niin mene takasin sen kaverisi luo.

Minä en enää lohduta jos siellä jotakin tapahtuu.

Jos et tule seurakuntaan kanssani niin jätät sinut varmasti. Syynä vuosien takainen suhteesi mieheen. Joka oli tärkeämpi hetken.

Minä siis sanon sinullekin että tee parannus ja normalisoidu. Jumala sinua auttakoon.

• kadotusko
        miehenpuolet syttyen kirjoitti:

Miehenpuolet syttyen. Taas joku kiertokoulupohjainen psykiatri tekee jostain henkilöstä homon kun hänen fetissinsä on imeä naisen varpaita. Tällaiset fetissit ovat melko yleisiä naisten ja miesten maailmassa ilman että olisi homo tai lesbo. Tuo ymmärryksen puute näillä mututuntumalla toimiville julistajille tuottaa aina sellaisia ilkeitä juoruja joita levitetään niinkuin ne olisi totuuksia. ÄLKÄÄ LAUSUKO EDES INNOSTUESSANNE LÄHIMMÄISESTÄNNE väärää todistusta.

• surusydän

Ongelmahan on juuri se ettei aviomieheni kykene. Olemme olleet 8 vuotta yhdessä ja asia on tullut täysin selväksi.

Hän haaveilee homoseksistä samalla. Tilanteet kestävät aina tosi kauan koska hänellä menee aikaa ennen kuin saa ajatuksesta kiinni. Kun hän vaipuu fantasioihinsa hän unohtaa minut, ja normaalia yhdyntää ei tapahdu.

Olemme puhuneet asiasta sovussa, ja mieheni on löytänyt ratkaisuksi sen että emme tee sitä ollenkaan. Jos kerran vaadin yhdyntää. Ja että minä voin olla hänen "kulissinsa"jos vaikka tahdon etsiä muualta seksiä. En kuitenkaan usko että hän oli tosissaan.

Hän oli aluksi rakastunut erääseen mieheen jonka luona kävi. Kun hän lopulta ymmärsi että minä kärsin tilanteesta, jäin kovin yksinäiseksi niin hän minun vuokseen lopetti suhteen.

• surusydän

ps. tämä viesti olkoon nyt viimeinen jossa koetan vakuuttaa kaikkia että hän on oikeasti gay. Jokuhan ei usko minua.

Enään tilanteen kuvaamiseen en palaa, sillä se tuntuu oksettavalta. Minua ihan fyysisestikin oksettaa.

Mitä enemmän asiaa ajattelen sitä enemmän tuntuu että haluan avioeron.

• petoksen vuoksi
        surusydän kirjoitti:

ps. tämä viesti olkoon nyt viimeinen jossa koetan vakuuttaa kaikkia että hän on oikeasti gay. Jokuhan ei usko minua.

Enään tilanteen kuvaamiseen en palaa, sillä se tuntuu oksettavalta. Minua ihan fyysisestikin oksettaa.

Jos hän harjoittaa homottaan jonkun miehen kanssa, on se pettämistä ja voit ottaa vapaasti eron. Jos pettämistä ei ole tapahtunut, olet sidottu mieheesi.

• surusydän
        petoksen vuoksi kirjoitti:

Jos hän harjoittaa homottaan jonkun miehen kanssa, on se pettämistä ja voit ottaa vapaasti eron. Jos pettämistä ei ole tapahtunut, olet sidottu mieheesi.

Ei hän tällä hetkellä harjoita. Vuosia sitten oli yksi suhde.Eli olen siis Raamatun mukaan vapaa?

• ilo sydämes
        surusydän kirjoitti:

Ei hän tällä hetkellä harjoita. Vuosia sitten oli yksi suhde.Eli olen siis Raamatun mukaan vapaa?

Olet vapaa lopettamaan trollauksen.

• kaikenlaisia
        ilo sydämes kirjoitti:

Olet vapaa lopettamaan trollauksen.

Ilo sydämes sitä tehdään toiselle vääryyttä.

• matti mainio
        surusydän kirjoitti:

Nämä tällaiset jutut eivät kuulu tänne julkiseen riepotukseen sillä nämä jos mitkä kuuluvat niinsanottuun yksityis elämään eikä julkisille palstoille sillä joku aivan viaton saattaa saada täältä vaikka homon tai lesbon maineen ilman todellista syytä. Näin on käynyt uskovaisissa ryhmittymissä. Eikä aina ole niin kuin toinen osapuoli sen sanoo vaan pitää todeta molenpien oikea totuus asioista. Ei aina homo jos sexi ei luista vaan voi olla jotain muutakin häiriöitä.

• surusydän
        matti mainio kirjoitti:

Nämä tällaiset jutut eivät kuulu tänne julkiseen riepotukseen sillä nämä jos mitkä kuuluvat niinsanottuun yksityis elämään eikä julkisille palstoille sillä joku aivan viaton saattaa saada täältä vaikka homon tai lesbon maineen ilman todellista syytä. Näin on käynyt uskovaisissa ryhmittymissä. Eikä aina ole niin kuin toinen osapuoli sen sanoo vaan pitää todeta molenpien oikea totuus asioista. Ei aina homo jos sexi ei luista vaan voi olla jotain muutakin häiriöitä.

"Ei aina homo jos sexi ei luista vaan voi olla jotain muutakin häiriötä."

Nykyisin nämä häiriöt on sellaisia että niihin oikein kannustetaan, varsinkin kirkon liberaalisiipi.

On muotia puolustaa seksivähemmistöjä ja heidän oikeuksiaan.

Ei saisi sanoa sitä mikä on totta eli niihin liittyy paljon pahaakin.

• höpö hellareille

Höpö höpö. Onhan ihmisillä tauteja jotka estää keskittymisen eikä se ole mitään homoutta.

• mie

Ongelmasi taitavat olla mitä suurimmassa määrin sinun korviesi välissä, eivätkä niinkään hengellisiä.

Jos olet todella AIKUINEN ihminen, niin et kirjoittele tuonkaltaisia tekstejä tänne, etkä millekään muullekaan foorumille.

En oikein usko, että puhut edes totta. Tulee vahvasti vaikutelma, että olet provo-mielessä liikkeellä. Sen verran paksua tekstiä olet tuottanut, ettei siltäkään vaikutelmalta siis välty.

Useinhan on niin, että valheen huomaa helposti. Kun kertoo emävalheen, se voi mennä jopa läpi.

Miten on?

• surusydän

Minulle on ihan sama mitä sinä uskot.

• 6+17

ÄLKÖÖ RUOKKIKO TROLLIA!!

K.K. TROLLAA TÄSSÄKIN.

USKOVAT - ÄLKÄÄ VASTATKO!!!

YMMÄRTÄKÄÄ VIIMEIN!!

• toivoa on aina

kk on rikkimennyt ja kolhuissa kompassinsa kadottanut, mutta asiansa hän kertoo mielestäni täysin terveesti ja ikäänkuin unesta heränneenä.

Ja kukaan ei ole kadotettu niin kauan kuin elonpäiviä on. Jumala on tullut pelastamaan syntisiä, eikä kuuntelmaan typeriä neuvoja.

• Voi meitä särkyneitä

Hyvä surusydän, kiitos vastauksestasi viimeiseen viestiini, ymmärrän nyt tilanteesi entistä paremmin. Sinun vaikeutesi ovat kyllä sitä luokkaa, että ne käyvät yli voimien. Olet tullut hylätyksi kaikilla tavoilla: naisena, kristittynä, ystävänä, Jeesuskin tuntui jättäneen sinut: ”…minut erotettiin seurakunnasta. Menetin kaikki ystäväni. Ja usko ei kestänyt.”
      Kerroit, että menit aikoinaan naimisiin uskosta osattoman kanssa ja aviomiehesi jätti sinut, koska tulit uskoon ja sitten vielä seurakuntasi erotti sinut uskovien yhteydestä. Sinua on kohdeltu väärin ja kaltoin, jota ei pitäisi Kristuksen ruumiissa (seurakunnassa) koskaan tapahtua. Vaikeuksissa olevia on tuettava, ymmärrettävä ja hoidettava heidän haavojaan. Kuinka uskomme voi kestää ja luottamus Jeesukseen ja Hänen hyvään johdatukseensa säilyä, jos muut leimaavat sinut kelvottomaksi Jeesuksen seuraajaksi. Jos miehesi hylkäsi sinut uskosi tähden, niin seurakunnan olisi pitänyt murehtia tilannetta ja tukea sinua kaikin tavoin. On niin valitettavaa, että monissa kristittyjen yhteyksissä vallitsee sydämen kovuus ja rakkaudettomuus hymyistä ja ylistyksestä huolimatta. Tunnen sydämessäni ahdistusta sinun puolestasi.

”Tarvitsen etäisyyttä. Haluan myös avioeron. Enkä nähdä koskaan sitä uuttakaan miestä, sillä tein väärin kun aloin pelaamaan hänen kanssa.”
      Valitettavan monet seksuaalisesti normaalissa avioliitossakin elävät lankeavat uuteen seksisuhteeseen ja myös eroavat, joukossa myös julistajia ja seurakunnan johtoon kuuluvia. Monilla uskovilla yksineläjillä on seksisuhteita, jotkut tekevät parannusta, toiset vain puolustelevat syntiänsä. Tuntuu, että vain harvat sitovat omantuntonsa Jumalan Sanaan. Sinulla on Jumalan luomana naisena oikeutetut seksuaalitarpeet ja ymmärrän hyvin, että normaali, sinuun ihastunut, mies valloitti sydämesi. Epäterveessä avioliitossasi joudut kieltämään omat tarpeesi ja tulit hellyyden ja rakkauden suhteen kaipaavaksi. Olet osoittanut poikkeuksellista vahvuutta, kun et ole mennyt hänen kanssaan seksisuhteeseen. Ota vastaan Jeesukselta täysi anteeksianto, äläkä jää syyllistämisen kiertoradalle.

Kuten odottaa sopikin, niin Jeesuksen omien neuvot ovat, että rukoile Jumalaa, jolla on kaikki valta muuttaa tilanteesi ja myös homoseksuaali miehesi. Ensisijaisesti Jumalan ”Sana on jalkaimme lamppu ja valo meidän teillämme”. Meidän tulee jättää asiamme Jumalan käsiin, mutta meidän tulee elämässämme myös ojentautua Jumalan Sanan mukaan – juuri se on nöyryyttä jättää asiamme Jumalalle. Mitä sanoo Raamattu ja Jeesus itse?
      Vanhan testamentin aikaan aviorikoksen tapahtuessa syyllinen osapuoli oli kivitettävä. Syyttömästä tuli näin ollen leski ja hänellä oli lupa uuteen avioliittoon. Jeesus liittyy tähän näkemykseen, vaikka armon tähden kivitystä ei suoriteta. Matt.19: ”Minä sanon teille: se, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden ja nai toisen, tekee aviorikoksen ja joka nai hylätyn, tekee aviorikoksen."
      Kreikan sana, joka on käännetty ”haureus”, voi tarkoittaa millaista seksuaalisen moraalittomuuden muotoa tahansa. Se voi tarkoittaa haureutta, prostituutiota, aviorikosta, homoseksuaalisuutta jne. ”Muun kuin haureuden tähden…” – Jeesus sulkee haureuden synnin pois, sillä se on oikeutettu syy avioeroon. Syyttömällä osapuolella on sekä VT:n, että Jeesuksen opetuksen mukaan oikeus mennä uudelleen naimisiin. Seksuaalinen suhde on aivan olennainen osa aviollista yhteyttä: ”niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.” On tärkeää huomata, että vain syyttömälle osapuolelle annetaan lupa mennä uudelleen naimisiin.

”Minusta tuntuu pahalta oman mieheni vuoksi, sillä rakastan häntä suuntauksestaan huolimatta.” Ymmärrän, että olet vuosien aikana kiintynyt häneen ja tunnet ehkä sääliäkin. Avioliittoon olennaisesti kuuluvasta eros-rakkaudesta siinä ei kuitenkaan ole kysymys.

• &&&

Kirjoitat muuten ihan hyvin, mutta onko sinulla oikeutta arvostella asianomaisen ex-seurakuntaa näillä tiedoilla, jotka täällä olet saanut?

• Voi meitä särkyneitä
        &&& kirjoitti:

Kirjoitat muuten ihan hyvin, mutta onko sinulla oikeutta arvostella asianomaisen ex-seurakuntaa näillä tiedoilla, jotka täällä olet saanut?

Meillä ei ole muuta mahdollisuutta kuin arvioida henkilöitä ja heidän tilannettaan sen perusteella, mitä he tänne kirjoittavat. Surusydämen tilanne on niin vaikea, että hän näyttää vilpittömästi kaipaavan tukea ja apua ja kertoo sen tähden avoimesti kokemuksistaan. Surusydän saa avautua täällä nimimerkin suojissa ja myös hänen seurakuntansa jää nimettömäksi. Ilman tätä nimettömyyden suojaa hänellä ei ehkä olisi ketään, jolle avautua ahdistavasta tilanteestaan. Surusydän tarvitsee kaiken sen henkisen ja hengellisen tuen, jota voimme omalta osaltamme hänelle tarjota.

Meidän on arvioitava kaikkea Jumalan Sanan pohjalta, myös seurakuntia. Paavali arvosteli kirjeissään voimakkaasti monia seurakuntia niiden evankeliumia horjuttavasta toiminnasta ja hän ihmetteli, että uskovat katsovat kaikkea sitä läpi sormiensa. Räikeä syntielämä oli saanut tilaa ja Jeesuksen Kristuksen pelastava ja meitä uuteen elämään johdattava evankeliumi oli vaarassa. Korintissa seurakunnan johtoon ja julistajiksi oli noussut uskoviksi itseään kutsuvia, joita Paavali nimittää rohkeasti ”valheveljiksi” - Paavali kirjoittaa: ”Te sallitte, että joku orjuuttaa teitä, että joku syö teidät puhtaiksi, että joku etuilee kustannuksellanne, että joku korottaa itsensä, että joku lyö teitä kasvoihin.” Kukaan ei arvostellut, kaikki vaikenivat.

Meillä on riittävän paljon esille tulleita tuoreita tapauksia seurakuntien ”salatuista synneistä”. Lestadiolaisuudessa taannottain esille tullut, julistustehtävissä olleen, miehen parikymmentä vuotta jatkunut lastenlapseen kohdistunut insesti salattiin, vaikka lähiomaiset siitä tiesivät. Lapsen purkaessa pahaa oloaan, hänet pakotettiin pyytämään pahoja ajatuksiaan isoisältään anteeksi, joka vain jatkoi seksuaalista hyväksikäyttöä. Vuoden kristilliseksi kirjaksi valittiin insestistä omakohtaisesti kertova ”Maijan tarina”. Olin aikoinani töissä suuressa kristillisessä järjestössä, jonka avioliitossa ollut johtaja käytti seksuaalisesti hyväksi kriisissä olleita, autettavia naisia, talousasioissa tehtiin myös laittomuuksia. Otin asian kahden kesken esille ja johtaja myönsi tekonsa todeten: ”vaikka olenkin niin tehnyt, niin onko se Jumalan rakkautta tulla minua siitä tuomitsemaan”. Voi tätä pimeyttä ilman parannusta ja Jeesuksen seuraamista! Vaikenemalla me suosimme valhetta ja salailua ja tuemme tietoomme tulleen syntielämän jatkumista.

Jos tilanne on Surusydämen kirjoituksen mukainen, niin seurakunta on tehnyt ehdottomasti väärin uskonsa tähden avioliitossa hylätyksi tullutta kohtaan. Paavali kirjoitti niillä tiedoilla, mitä hän oli kuullut; hän toteaa hyvin räikeästä tilanteesta, että ”osittain sen uskonkin” ja että päästessään Korinttoon hän ottaa asiasta tarkemmin selvää. Valheveljien toiminnan suhteen hän on ehdottoman jyrkkä: hän sanoo suoraan, että he ovat valehtelijoita ja että heidän loppunsa on kadotus.

Olen kanssasi samaa mieltä siinä, että minulla ei varsinaisesti ole oikeutta arvostella - se on minun velvollisuuteni. Meidän tulee itkeä sitä tosiasiaa, että niin monia meidän rakkaita veljiä ja sisaria Kristuksessa sorretaan ja alaspainetaan siellä, missä sitä vähiten odottaisimme: kristillisissä yhteisöissä. Toivon, että tästä ei tule ketjua ketjun sisälle, vaan voisimme rukoilla ja antaa tukemme Surusydämelle.

• &&&
        Voi meitä särkyneitä kirjoitti:

Meillä ei ole muuta mahdollisuutta kuin arvioida henkilöitä ja heidän tilannettaan sen perusteella, mitä he tänne kirjoittavat. Surusydämen tilanne on niin vaikea, että hän näyttää vilpittömästi kaipaavan tukea ja apua ja kertoo sen tähden avoimesti kokemuksistaan. Surusydän saa avautua täällä nimimerkin suojissa ja myös hänen seurakuntansa jää nimettömäksi. Ilman tätä nimettömyyden suojaa hänellä ei ehkä olisi ketään, jolle avautua ahdistavasta tilanteestaan. Surusydän tarvitsee kaiken sen henkisen ja hengellisen tuen, jota voimme omalta osaltamme hänelle tarjota.

Meidän on arvioitava kaikkea Jumalan Sanan pohjalta, myös seurakuntia. Paavali arvosteli kirjeissään voimakkaasti monia seurakuntia niiden evankeliumia horjuttavasta toiminnasta ja hän ihmetteli, että uskovat katsovat kaikkea sitä läpi sormiensa. Räikeä syntielämä oli saanut tilaa ja Jeesuksen Kristuksen pelastava ja meitä uuteen elämään johdattava evankeliumi oli vaarassa. Korintissa seurakunnan johtoon ja julistajiksi oli noussut uskoviksi itseään kutsuvia, joita Paavali nimittää rohkeasti ”valheveljiksi” - Paavali kirjoittaa: ”Te sallitte, että joku orjuuttaa teitä, että joku syö teidät puhtaiksi, että joku etuilee kustannuksellanne, että joku korottaa itsensä, että joku lyö teitä kasvoihin.” Kukaan ei arvostellut, kaikki vaikenivat.

Meillä on riittävän paljon esille tulleita tuoreita tapauksia seurakuntien ”salatuista synneistä”. Lestadiolaisuudessa taannottain esille tullut, julistustehtävissä olleen, miehen parikymmentä vuotta jatkunut lastenlapseen kohdistunut insesti salattiin, vaikka lähiomaiset siitä tiesivät. Lapsen purkaessa pahaa oloaan, hänet pakotettiin pyytämään pahoja ajatuksiaan isoisältään anteeksi, joka vain jatkoi seksuaalista hyväksikäyttöä. Vuoden kristilliseksi kirjaksi valittiin insestistä omakohtaisesti kertova ”Maijan tarina”. Olin aikoinani töissä suuressa kristillisessä järjestössä, jonka avioliitossa ollut johtaja käytti seksuaalisesti hyväksi kriisissä olleita, autettavia naisia, talousasioissa tehtiin myös laittomuuksia. Otin asian kahden kesken esille ja johtaja myönsi tekonsa todeten: ”vaikka olenkin niin tehnyt, niin onko se Jumalan rakkautta tulla minua siitä tuomitsemaan”. Voi tätä pimeyttä ilman parannusta ja Jeesuksen seuraamista! Vaikenemalla me suosimme valhetta ja salailua ja tuemme tietoomme tulleen syntielämän jatkumista.

Jos tilanne on Surusydämen kirjoituksen mukainen, niin seurakunta on tehnyt ehdottomasti väärin uskonsa tähden avioliitossa hylätyksi tullutta kohtaan. Paavali kirjoitti niillä tiedoilla, mitä hän oli kuullut; hän toteaa hyvin räikeästä tilanteesta, että ”osittain sen uskonkin” ja että päästessään Korinttoon hän ottaa asiasta tarkemmin selvää. Valheveljien toiminnan suhteen hän on ehdottoman jyrkkä: hän sanoo suoraan, että he ovat valehtelijoita ja että heidän loppunsa on kadotus.

Olen kanssasi samaa mieltä siinä, että minulla ei varsinaisesti ole oikeutta arvostella - se on minun velvollisuuteni. Meidän tulee itkeä sitä tosiasiaa, että niin monia meidän rakkaita veljiä ja sisaria Kristuksessa sorretaan ja alaspainetaan siellä, missä sitä vähiten odottaisimme: kristillisissä yhteisöissä. Toivon, että tästä ei tule ketjua ketjun sisälle, vaan voisimme rukoilla ja antaa tukemme Surusydämelle.

" Jos tilanne on Surusydämen kirjoituksen mukainen, niin seurakunta on tehnyt ehdottomasti väärin uskonsa tähden avioliitossa hylätyksi tullutta kohtaan."

Ei Surusydäntä erotettu hylkäämisen vuoksi.

"Baptistiseurakunnassa sanottiin etten saa ottaa koskaan uutta miestä hänen tilalleen. Otin kuitenkin ja minut erotettiin seurakunnasta. Menetin kaikki ystäväni. Ja usko ei kestänyt."

Annatko siunauksesi sille, että hän meni uudestaan naimisiin ei-uskovaisen kanssa?
        On hyvä antaa tukea ja hyväksyntää, mutta synti pitää uskaltaa sanoa synniksi, eikä puolustella vääriä tekoja.

• surusydän
        &&& kirjoitti:

" Jos tilanne on Surusydämen kirjoituksen mukainen, niin seurakunta on tehnyt ehdottomasti väärin uskonsa tähden avioliitossa hylätyksi tullutta kohtaan."

Ei Surusydäntä erotettu hylkäämisen vuoksi.

"Baptistiseurakunnassa sanottiin etten saa ottaa koskaan uutta miestä hänen tilalleen. Otin kuitenkin ja minut erotettiin seurakunnasta. Menetin kaikki ystäväni. Ja usko ei kestänyt."

Annatko siunauksesi sille, että hän meni uudestaan naimisiin ei-uskovaisen kanssa?
        On hyvä antaa tukea ja hyväksyntää, mutta synti pitää uskaltaa sanoa synniksi, eikä puolustella vääriä tekoja.

Minä kyllä kadun etten tehnyt sitä mitä olisi pitänyt. Minut erotettiin haureuden vuoksi.
        Olisi pitänyt pyhittää loppuelämä sen ateistin takaisin odottamiseen ja selibaattiin. Jos olisin tehnyt niin minulla olisi yhä seurakunta.

Otsikko oli: kaipaan puhtautta. Mietin siis onko nyt jo myöhäistä tehdä parannus. Mikä nyt olisi Raamatun oikein.

• surusydän kirjoitti:

Minä kyllä kadun etten tehnyt sitä mitä olisi pitänyt. Minut erotettiin haureuden vuoksi.
        Olisi pitänyt pyhittää loppuelämä sen ateistin takaisin odottamiseen ja selibaattiin. Jos olisin tehnyt niin minulla olisi yhä seurakunta.

Otsikko oli: kaipaan puhtautta. Mietin siis onko nyt jo myöhäistä tehdä parannus. Mikä nyt olisi Raamatun oikein.

Niillä on Raamatunvastainen oppi baptistit. Ja voit olla ihan rauhassa,, kun et sinä ole ottanut eron vaan toinen osapuoli sun avioliittossa.

• mene marjaan
        savonarola kirjoitti:

Niillä on Raamatunvastainen oppi baptistit. Ja voit olla ihan rauhassa,, kun et sinä ole ottanut eron vaan toinen osapuoli sun avioliittossa.

Lopeta tuo jauhaminen ja sopottaminen kun et kertakaikkiaan saa mitään sanotuksi ymmärrettävästi !

ymmärrätkö, ei sinun kielioppisi riitä mihnkään opettamiseen vaikka olisit oikeassakin, ja kun sitäkään et ole, vaamn sopotat jotainomituisia omia oppejasi joissa ei ol epäätä eikä häntää !

• Avioero saa ottaa haeureuden vuoxi Raamatun muka jos ei kestää tilanne ja haluaa rakastaa yli sen tilanne mihin kaikki sun kärsimyxet ja surut mikä tilanteet homoaviomiehen on aiheuttanut sulle.

• Voi meitä särkyneitä

&&&: ”Annatko siunauksesi sille, että hän meni uudestaan naimisiin ei-uskovaisen kanssa? ”
      Surusydän: ”1.mieheni ei ollut baptisti vaan ateisti joka hylkäsi minut sen takia että olin tullut uskoon. Baptistiseurakunnassa sanottiin etten saa ottaa koskaan uutta miestä hänen tilalleen. Otin kuitenkin ja minut erotettiin seurakunnasta. Menetin kaikki ystäväni. Ja usko ei kestänyt.”
      ”Kun 1.avioliittoni päättyi kuuluin baptistiseurakuntaan. Siellä oli muutamia ihmisiä jotka kehoittivat minua pyhittämään loppuelämän selibaattiin, ja mieheni takaisin saamiseen. Meillä on yhteinen lapsi. Kadun katkerasti etten tehnyt niin. Minut erotettiin seurakunnasta haureuden vuoksi.”

Ketju on jo pitkä ja Surusydänkin on ehtinyt valottaa tilannettaan monelta kantilta. On vaikea saada täysin oikeaa kuvaa, yritän kuitenkin. Surusydän kertoo, että hänen ensimmäinen miehensä oli ei-uskova, joka hylkäsi Surusydämen tämän tultua uskoon. Todennäköistä on, että tämä ensimmäinen mies ei jäänyt elämään selibaattiin, vaan on elänyt niin kuin maailman ihmiset elävät. Jos näin on, niin hylätyksi tulleella Surusydämellä oli Raamatun Sanan mukainen oikeus avioitua uudelleen. Tästä kirjoitin ja joku sitä myös kommentillaan oikein kannatti. Seurakunnan antama tuomio hylätylle on ollut väärä. Surusydän kyllä kirjoittaa, että hänet erotettiin seurakunnasta ”haureuden vuoksi”, mutta se näyttää olevan seurakunnan antama tuomio. Raamatun mukainen se ei ole ja erottaminen seurakunnasta on ollut kohtuuttoman kova isku avioliitossaan juuri hylätyksi tulleelle. Toinen avioliitto oli siis mahdollinen.

Surusydän kertoo menneensä toiseen avioliittoon suureksi vahingokseen homoseksuaalimiehen kanssa. Surusydän ei missään ilmaise, että uusi mies olisi ei-uskova. Lisäksi hän kertoo rakastavansa miestänsä puutteineen kaikkineen. Nykyistä avioliittoaan Surusydän kuvaa sanomalla: ”Meidän suhteessa onkin paljon rakkautta, ja hyväksyntää”. Se on paljon sanottu. Kaiken lisäksi hänen homomiehensä haluaa pysyä vaimolleen uskollisena, joka voi merkitä henkilökohtaista uskoa, sillä tuollainen uskollisuus kuulostaa käsittämättömän vahvalta, jos mies olisi maailmallinen homo. Ihmeelliseltä tuntuu myös lukea: ”Aviomieheni on odottanut minua vain kiltisti kotona kun olen ollut"seikkailemassa".”

Surusydän kertoo nykyisestä miehestään: ”Vuosia sitten oli yksi suhde. Eli olen siis Raamatun mukaan vapaa?” Uskottomuuden tapahduttua syytön osapuoli on Raamatun VT:n ja Jeesuksen sanojen mukaan vapaa. Uskottomuuden tunnustavalle on kuitenkin annettava anteeksi. Syytön osapuoli voi sen jälkeen halutessaan toki jatkaa avioliittoa ja rukoilla suhteelle siunausta ja petetylle sydämelle eheytymistä. Uskottomuus katkaisee kuitenkin yhdeksi lihaksi tuleen parisuhteen niin loukkaavasti, että Jumala ei vaadi syytöntä jäämään suhteeseen – hän on siitä myös vapaa. Surusydämen ”seikkailut” (hänen käyttämä ilmaisu) avioliiton ulkopuolisen miehen kanssa ovat toki syntiä ja ne hänen on pitänyt tunnustaa Jumalalle. Nimimerkin valinta ”Kaipaan puhtautta” viittaa syntien tunnustamiseen ja uuden puhtaan elämän syvään kaipaukseen.

Vielä kerran veljet ja sisaret Herrassa: Raamattu antaa luvan avioeroon ja uudelleen avioitumiseen syyttömälle osapuolelle toisen uskottomuuden, haureuden synnin, tähden. Äärimmäisissä tapauksissa, esim. väkivaltaisessa suhteessa, puolisolla on Paavalin mukaan oikeus muuttaa erilleen, mutta hänen tulee pysyä naimattomana tai rukoilla avioliittoon Jumalan vaikuttamaa muutosta ja aviopuolisoiden uudelleen yhteen liittymistä. Käsky ”älä tapa” tarkoittaa myös sitä, että meidän ei tule antaa tappaa itseämme fyysisesti, eikä henkisesti. Äärimmäisessä tapauksessa syvästi alistettu ja henkisen väkivallan kohteena kauan ollut voi murtua täysin ja suistua itsetuhoon. Tuhoisaan suhteeseen esim. narsistin kanssa ei tarvitse jäädä; Jumala on aina elämän puolella.

• surusydän

Seurakunnasta.. kävin baptistiseurakunnan lisäksi helluntaiseurakunnassa. Eräs nuori nainen siellä asui avoliitossa siihen aikaan, ja halusi lopettaa sen. Hän kertoi että hän haluaa uskovaisen miehen kanssa avioliittoon. Hän ja sitten eräs toinen uskova tyttö pyysivät minulta rukousta jonka aihe oli että kumpi saa vapaana kulkevan miehen joka käy baptisteissa. Tuo mies sitten valitsi että ei halua kumpaakaan noista naisista vaan hän haluaa minut.
        Tuolla tavalla tutustuimme.
        Nuo kaksi helluntailaisnaista suuttuivat minulle. He unohtivat kilpailunsa samasta miehestä - olihan hän nyt minun. Mutta yhdessä pabtistiseurakunnan kanssa he kilvan pitivät minulle saarnoja avioliiton tärkeydestä.
        "Et saa kun olet naimisissa. Sunhan piti vain rukoilla meille sitä miestä."
        Silloin oli vielä harkinta-aika ateistimiehen kanssa, mutta tämä oli ottanut jo uuden naisen.
        Se oli kamalaa kun kaikki toitottivat siitä avioliiton hoitamisesta-kun avioliitto oli kariutunut ja mitään ei ollut enää tehtävissä.
        Postilaatikkoonkin ilmestyi kasetti jossa oli teippi ja sen päällä luki"aviolittosaarna".
        Se helluntaiseurakunta jossa kävin niin sen saarnaaja oli juuri jättänyt erään yksinhuoltajanaisen. Mutta ei hänelle kukaan saarnannut, hänet armahdettiin automaattisesti.

Mieheni ei kuulunut silloin mihinkään, kunhan kävi vieraana näissä seurakunnissa. Hän on sanonut että hän voisi liittyä johonkin jos siellä korostetaan sitä että ei saa pettää, ja kunnioitetaan uskollisuutta.

Me näimme yhdessä miten siellä helareissa naimisissaolevat parit halailivat kesken kokouksen vieraita.

Kaikki näytti pyörivän vain näiden asioiden ympärillä. Me haluttiin kaikesta eroon.

Miestäni piiritti siis hellarinaiset, joilla oma seks.elämä oli ns.synnillistä, avioliiton ulkopuolista.

Siitä syystä emme voineet enää jatkaa seurakunnassa käymistä.

8 vuotta olen ollut uskollinen tälle miehelle. Nyt siis tänä kesänä ihastuin yhteen toiseen.

Se syy miksi en jäänyt yksin baptisteihin oli se että kukaan muukaan uskovaisista ei noudattanut "siveyttä".

Minä vain olin ainoa jota rangaistiin erottamalla. Kun he kertoivat päätöksestä olin itse päättänyt että haluankin elää puhtaasti ja selibaatissa. Mutta heidän mielestään päätös tuli liian myöhään ja minut erotettiin.

Minulle ei jäänyt muuta kuin mieheni. Ja poikani siitä ensimmäisestä avioliitosta.

• _greeeeen

Hienoa, että 'Surusydän' on saanut noin sydämellisen keskustelukumppanin. Toivottavasti hän saa sinulta lohtua ja apua raastavassa tilanteessaan.

Jumala on oikeudenmukainen Tuomari. Ei Hän vaadi ihmiseltä mahdottomia, kyseisen henkilön oman elämän tuhoavia asioita. Seurakunnat erottavat ihmisiä usein ihan itse pähkäilemillään perusteilla.

• _greeeeen
        _greeeeen kirjoitti:

Hienoa, että 'Surusydän' on saanut noin sydämellisen keskustelukumppanin. Toivottavasti hän saa sinulta lohtua ja apua raastavassa tilanteessaan.

Jumala on oikeudenmukainen Tuomari. Ei Hän vaadi ihmiseltä mahdottomia, kyseisen henkilön oman elämän tuhoavia asioita. Seurakunnat erottavat ihmisiä usein ihan itse pähkäilemillään perusteilla.

Edellinen siis osoitettu 'Voi meitä särkyneitä' -nimimerkkiä käyttävälle henkilölle.

• surusydän
        _greeeeen kirjoitti:

Niin joo. Se tuo naapurin mieskin sanoi että "ei ole varmaan helppoa olla kahden miehen loukussa."

Ei tästä voi kuitenkaan sanoa että tämä mitenkään "raastavaa"olisi.

Nimmari"voi meitä särkyneitä"kirjoittaa kyllä hyvin. Hän tuntuu ymmärtävän puolisoni aseman. Ehkä minun kannattaa jättää tuo uusi ehdokas.

• _greeeeen
        surusydän kirjoitti:

Niin joo. Se tuo naapurin mieskin sanoi että "ei ole varmaan helppoa olla kahden miehen loukussa."

Ei tästä voi kuitenkaan sanoa että tämä mitenkään "raastavaa"olisi.

Nimmari"voi meitä särkyneitä"kirjoittaa kyllä hyvin. Hän tuntuu ymmärtävän puolisoni aseman. Ehkä minun kannattaa jättää tuo uusi ehdokas.

En nyt ihan ymmärrä, miksi sanot, että tilanteesi ei ole raastava, koska toisaalta sanot kuitenkin kärsiväsi ja olevasi rikki. En ymmärrä myöskään, mistä suutuit minulle tässä ihan viime päivinä (sanoit, että olen epäillyt mielenterveyttäsi). Ainoa asia, minkä tiedän voivan olla tuon takana, on se, että kirjoitin jokin aika sitten siitä, miten jotkut uskovat hyökkäävät täällä selkeästi rikki olevien ihmisten kimppuun antaen täyslaidallisen takaisin heidän kirjoittaessa jotakin ei niin mieluista... Sinun mielenterveydestäsi en ole sanonut suoranaisesti mitään, enkä tahdo sinua mitenkään loukata. Jos olen kuitenkin jotenkin tehnyt sellaista (loukannut), pyydän anteeksi.

Sinulla on tässä ketjussa ymmärtäväinen keskustelukumppani, joten en ryhdy kommentoimaan asiaasi sen enempiä, vaikka minun kommenttiani toisaalla muistaakseni erikseen pyysitkin. Muutenkin asiasi on hankala ja mietin sitäkin, että saatat loukata vain itseäsi kirjoittaessasi tuollaisesta julkiselle keskustelupalstalle... Toisaalta täytyy kyllä ihailla rohkeuttasi tuoda tuollaisia asioita julki.

Joku on kovasti yrittänyt tehdä kertomuksesi tyhjäksi väittämällä, että trollaat. Minä pidän lähtökohtaisesti kertomustasi totena, vaikka kyllä minäkin kieltämättä aluksi sitä lukiessani ajattelin, että 'joopa joo, uskoo ken tahtoo'...

Toivottavasti asiasi selkiytyvät ja saat rauhan ja sen kaipaamasi puhtauden elämääsi.

• surusydän
        _greeeeen kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä, miksi sanot, että tilanteesi ei ole raastava, koska toisaalta sanot kuitenkin kärsiväsi ja olevasi rikki. En ymmärrä myöskään, mistä suutuit minulle tässä ihan viime päivinä (sanoit, että olen epäillyt mielenterveyttäsi). Ainoa asia, minkä tiedän voivan olla tuon takana, on se, että kirjoitin jokin aika sitten siitä, miten jotkut uskovat hyökkäävät täällä selkeästi rikki olevien ihmisten kimppuun antaen täyslaidallisen takaisin heidän kirjoittaessa jotakin ei niin mieluista... Sinun mielenterveydestäsi en ole sanonut suoranaisesti mitään, enkä tahdo sinua mitenkään loukata. Jos olen kuitenkin jotenkin tehnyt sellaista (loukannut), pyydän anteeksi.

Sinulla on tässä ketjussa ymmärtäväinen keskustelukumppani, joten en ryhdy kommentoimaan asiaasi sen enempiä, vaikka minun kommenttiani toisaalla muistaakseni erikseen pyysitkin. Muutenkin asiasi on hankala ja mietin sitäkin, että saatat loukata vain itseäsi kirjoittaessasi tuollaisesta julkiselle keskustelupalstalle... Toisaalta täytyy kyllä ihailla rohkeuttasi tuoda tuollaisia asioita julki.

Joku on kovasti yrittänyt tehdä kertomuksesi tyhjäksi väittämällä, että trollaat. Minä pidän lähtökohtaisesti kertomustasi totena, vaikka kyllä minäkin kieltämättä aluksi sitä lukiessani ajattelin, että 'joopa joo, uskoo ken tahtoo'...

Toivottavasti asiasi selkiytyvät ja saat rauhan ja sen kaipaamasi puhtauden elämääsi.

Haluaisin keskustella asiasta nimenomaan sinun kanssasi.

Kun olen kirjoittanut näistä niin samalla olen koko ajan toivonut että sinä ymmärtäisit ne syyt jotka on saanut minut vihaamaan uskovaisia. Miten on?

Olen nyt kertonut miksi luovuin uskosta. Syynä oli haureuden synti, ja helluntaiseurakuntasisarten käytös. Erään siskon tunsin 20 vuoden ajalta ja hän oli paras ystäväni. Hän ei tiennyt aviomieheni suuntauksesta. Minä tiesin.

Se ei ollut haittatekijä vaan meidän pelastuksemme. Tiesin ettei hän halunnut niitä hellarityttöjä.

Se syy miksi emme käy seurakunnassa enää johtuu yksinomaan siitä että miehen ei halua näiltä ns.ystäviltäni mitään. Mieheni sanoo että nämä sisaret käyttävät vain minua esiliinanaan, hyväksikäyttävät.

Tämä mieheni, joka on siis bi, haluaisi oikeasti löytää seurakunnan, ja eheytyä. Ihan vain koska rakastaa minua.

Tästä on paljon puhetta tällä palstalla. Eli mitä se olisi käytännössä?

Asia ei etene koska tällä ja naapuripaikkakunnalla...hmm..miten sen sanoisin..meidän rauhaamme ja yksityisyyttä ei ole kunnioitettu.

Seks.vähemmistön asiat on siinä määrin olleet palstoillakin ja julkisessa keskustelussa ja monissa viesteissään ihmiset on korostaneet sitä ettei seks.poikkeavuudessa ole mitään häpeämistä.

Olen monta kertaa halunnut sinulta, green kysyä kantaa. Pidätkö sinä poikkeavuuksia syntinä? Miksi?

• _greeeeen
        surusydän kirjoitti:

Kun olen kirjoittanut näistä niin samalla olen koko ajan toivonut että sinä ymmärtäisit ne syyt jotka on saanut minut vihaamaan uskovaisia. Miten on?

Olen nyt kertonut miksi luovuin uskosta. Syynä oli haureuden synti, ja helluntaiseurakuntasisarten käytös. Erään siskon tunsin 20 vuoden ajalta ja hän oli paras ystäväni. Hän ei tiennyt aviomieheni suuntauksesta. Minä tiesin.

Se ei ollut haittatekijä vaan meidän pelastuksemme. Tiesin ettei hän halunnut niitä hellarityttöjä.

Se syy miksi emme käy seurakunnassa enää johtuu yksinomaan siitä että miehen ei halua näiltä ns.ystäviltäni mitään. Mieheni sanoo että nämä sisaret käyttävät vain minua esiliinanaan, hyväksikäyttävät.

Tämä mieheni, joka on siis bi, haluaisi oikeasti löytää seurakunnan, ja eheytyä. Ihan vain koska rakastaa minua.

Asia ei etene koska tällä ja naapuripaikkakunnalla...hmm..miten sen sanoisin..meidän rauhaamme ja yksityisyyttä ei ole kunnioitettu.

Seks.vähemmistön asiat on siinä määrin olleet palstoillakin ja julkisessa keskustelussa ja monissa viesteissään ihmiset on korostaneet sitä ettei seks.poikkeavuudessa ole mitään häpeämistä.

Olen monta kertaa halunnut sinulta, green kysyä kantaa. Pidätkö sinä poikkeavuuksia syntinä? Miksi?

Nyt kysyt, Kiusaantunut, niin vaikeita asioita, että en ainakaan tältä istumalta pysty vastaamaan. Pohtinut olen noita asioita joskus paljonkin... Miksi Jumala antaisi ihmisen syntyä homoseksuaaliksi, jos se itsessään olisi syntiä..? Miksi Jumala antaisi siten toiselle ihmiselle valmiiksi toivottoman tilanteen..? Minä en ole niitä, jotka uskovat homouden olevan valinta tai opittu käytösmalli, ja siksi asia on minulle erittäinkin vaikea ymmärtää. Yhtään homoa en lähde ihmisenä tuomitsemaan. Homoseksuaali henkilö on arvokas lähimmäisemme siinä, missä kuka tahansa muukin.

Ja ymmärrän kyllä oikein hyvin uskoviin kohdistuvan vihasi. En ymmärrä ollenkaan kohtaamaasi painostusta ja sitä, että jättävä puoliso pitäisi pyrkiä hurmaamaan takaisin... Mihin tuollainen opetus perustuu, ehkä joku osaa kertoa...?

Voin kyllä keskustella asiasta kanssasi jollain tasolla, mutta mielelläni en puutu sinun ja miehesi kahdenkeskisiin asioihin, jos ymmärrät... En ehdi tänään välttämättä kovin paljoa koneelle, joten älä pidä vastaamattomuuttani merkkinä siitä, että en välittäisi asiastasi.

En ole lukenut kaikkea 'Voi meitä särkyneitä' -nimimerkin kirjoittamaa, mutta sen perusteella, mitä olen lukenut, sanoisin, että sinun kannattaa 'kuunnella' häntä. Muista kuitenkin tehdä aina omat päätöksesi. Minusta sinussa, Kiusaantunut, on yllättävän paljon sellaista inhimillisyyttä, jota en olisi ensialkuun uskonut sinusta löytyvän. Niin kuin olet joskus itse rehellisesti myöntänytkin, et ole aina kirjoittanut kovinkaan hyvällä (en muista käyttämääsi ilmaisua) tavalla, mutta onhan se ymmärrettävää, että tuohon tilanne ohjautuu helposti, kun toinen tökkii tikulla siinä vaiheessa, kun ihminen kaipaisi ymmärtäjää ja kanssakulkijaa rinnalleen ja avuksi...

• surusydän
        _greeeeen kirjoitti:

Nyt kysyt, Kiusaantunut, niin vaikeita asioita, että en ainakaan tältä istumalta pysty vastaamaan. Pohtinut olen noita asioita joskus paljonkin... Miksi Jumala antaisi ihmisen syntyä homoseksuaaliksi, jos se itsessään olisi syntiä..? Miksi Jumala antaisi siten toiselle ihmiselle valmiiksi toivottoman tilanteen..? Minä en ole niitä, jotka uskovat homouden olevan valinta tai opittu käytösmalli, ja siksi asia on minulle erittäinkin vaikea ymmärtää. Yhtään homoa en lähde ihmisenä tuomitsemaan. Homoseksuaali henkilö on arvokas lähimmäisemme siinä, missä kuka tahansa muukin.

Ja ymmärrän kyllä oikein hyvin uskoviin kohdistuvan vihasi. En ymmärrä ollenkaan kohtaamaasi painostusta ja sitä, että jättävä puoliso pitäisi pyrkiä hurmaamaan takaisin... Mihin tuollainen opetus perustuu, ehkä joku osaa kertoa...?

Voin kyllä keskustella asiasta kanssasi jollain tasolla, mutta mielelläni en puutu sinun ja miehesi kahdenkeskisiin asioihin, jos ymmärrät... En ehdi tänään välttämättä kovin paljoa koneelle, joten älä pidä vastaamattomuuttani merkkinä siitä, että en välittäisi asiastasi.

En ole lukenut kaikkea 'Voi meitä särkyneitä' -nimimerkin kirjoittamaa, mutta sen perusteella, mitä olen lukenut, sanoisin, että sinun kannattaa 'kuunnella' häntä. Muista kuitenkin tehdä aina omat päätöksesi. Minusta sinussa, Kiusaantunut, on yllättävän paljon sellaista inhimillisyyttä, jota en olisi ensialkuun uskonut sinusta löytyvän. Niin kuin olet joskus itse rehellisesti myöntänytkin, et ole aina kirjoittanut kovinkaan hyvällä (en muista käyttämääsi ilmaisua) tavalla, mutta onhan se ymmärrettävää, että tuohon tilanne ohjautuu helposti, kun toinen tökkii tikulla siinä vaiheessa, kun ihminen kaipaisi ymmärtäjää ja kanssakulkijaa rinnalleen ja avuksi...

Minulla on ollut tapana lokeroida kirjoittaja sen mukaan miten hän suhtautuu seks.vähemmistöihin. Suvaitseeko vai eikö.

Sillä ollessani tämän nykysen kanssa en ole voinut itsekkään olla se mikä ennen olin: normaali.

Sinun ajatuksesi vastaavat minun ajatuksiani että Jumala heidät alkujaan loi.

Enempää en kirjoita koska se mitä ajattelen olisi varmaan seksuaaliterapeutin asia..jokku meille sitä ehdotti.

Jos hän lukee tämän niin kerron vain että on me käyty jo seksuaaliterapeutin luona.

Käynnit loppuivat kun totesimme että olemme tyytyväisiä tilanteeseen. Kait meil on mennyt ihan hyvinkin.

Green, myös sinä olet hyvä ihminen. Muista se, vaikka kuka sanoisi ihan mitä tahansa.

• surusydän
        surusydän kirjoitti:

Minulla on ollut tapana lokeroida kirjoittaja sen mukaan miten hän suhtautuu seks.vähemmistöihin. Suvaitseeko vai eikö.

Sillä ollessani tämän nykysen kanssa en ole voinut itsekkään olla se mikä ennen olin: normaali.

Sinun ajatuksesi vastaavat minun ajatuksiani että Jumala heidät alkujaan loi.

Enempää en kirjoita koska se mitä ajattelen olisi varmaan seksuaaliterapeutin asia..jokku meille sitä ehdotti.

Jos hän lukee tämän niin kerron vain että on me käyty jo seksuaaliterapeutin luona.

Käynnit loppuivat kun totesimme että olemme tyytyväisiä tilanteeseen. Kait meil on mennyt ihan hyvinkin.

Green, myös sinä olet hyvä ihminen. Muista se, vaikka kuka sanoisi ihan mitä tahansa.

2.kysymyksesi..otin sairaslomaa minulla on huomenna kokeet.

Mihin kohtaan se perustui kun baptistit erotti minut.

Ainakin tämä kohta jäi mieleen:"Joka nai hyljätyn, tekee huorin."

Elikkä Teemu teki väärin Raamatun mukaan. Teemuja on maailma väärällään, olen edelleen anonyymi.

Vaikka kerroin nyt puolisoni nimen. Minä olen Sari. Olen miestäni 2 vuotta vanhempi, 39-vuotias.

Iästäni johtuen en enää kelpaa niihin tehtäviin joita minulle siellä viimeksi ehdoteltiin: ylistyskuoro.

1.eroon ei liittynyt haureus. Siinä myös eräs syy miksi minut erotettiin. Vasta asumuseron jälkeen ex-mieheni otti uuden.

Minua siis testataan huomenna onko leukemiaa. Viimeiset testit tehtiin talvella ja niissä ei ollut mitään poikkeavaa. Mutta olen aivan mustelmilla ja siksi nyt uudet testit.

Kuoleman ajatteleminen..se että jos otan kaikki äitini pillerit...voi olla kovaa kyytiä.

En tee sitä kuitenkaan ennen kuin olen varma.

Testit määräsi mielenterveystoimisto. Minun seuraava määränpää on pöpilä jos minulla on leukemia.

Kuolen sinne.

En näitä ajatuksia selvinpäin kestä. Olen juonut 2 lasia. Juon kunnes tulokset tulevat. Jos on taas ookoo niin lopetan juomisen ja liityn seurakuntaan.

Jos ei... kovaa kyytiä.

• _greeeeen
        surusydän kirjoitti:

2.kysymyksesi..otin sairaslomaa minulla on huomenna kokeet.

Mihin kohtaan se perustui kun baptistit erotti minut.

Ainakin tämä kohta jäi mieleen:"Joka nai hyljätyn, tekee huorin."

Elikkä Teemu teki väärin Raamatun mukaan. Teemuja on maailma väärällään, olen edelleen anonyymi.

Vaikka kerroin nyt puolisoni nimen. Minä olen Sari. Olen miestäni 2 vuotta vanhempi, 39-vuotias.

Iästäni johtuen en enää kelpaa niihin tehtäviin joita minulle siellä viimeksi ehdoteltiin: ylistyskuoro.

1.eroon ei liittynyt haureus. Siinä myös eräs syy miksi minut erotettiin. Vasta asumuseron jälkeen ex-mieheni otti uuden.

Minua siis testataan huomenna onko leukemiaa. Viimeiset testit tehtiin talvella ja niissä ei ollut mitään poikkeavaa. Mutta olen aivan mustelmilla ja siksi nyt uudet testit.

Kuoleman ajatteleminen..se että jos otan kaikki äitini pillerit...voi olla kovaa kyytiä.

En tee sitä kuitenkaan ennen kuin olen varma.

Testit määräsi mielenterveystoimisto. Minun seuraava määränpää on pöpilä jos minulla on leukemia.

Kuolen sinne.

En näitä ajatuksia selvinpäin kestä. Olen juonut 2 lasia. Juon kunnes tulokset tulevat. Jos on taas ookoo niin lopetan juomisen ja liityn seurakuntaan.

Jos ei... kovaa kyytiä.

Surusydän, ehdin vasta nyt käymään koneella, enkä jaksa kovin paljoa enää tähän aikaan kirjoittaa. Totean tässä vain udelleen, että sinun kannattaa lukea ajatuksella 'Voi meitä särkyneitä' -nimimerkin viestit (ja niistä erityisesti 7.8.2013 12:47 kirjoitettu). Kyseinen henkilö on jaksanut käydä tilannettasi/-nne perusteellisesti läpi ja on tuonut esille erittäin hyviä näkökohtia. Aikalailla samoin ajattelen minäkin näistä asioista.

Tilanteesi on monella tapaa raskas, eikä varmasti vähiten tuon sairausepäilyn vuoksi. Älä silti luovuta!

• RAKAS SISAR
        surusydän kirjoitti:

HALLOOTA!! jOS ETSIT SEURAKUNTAA,JOKA TODELLA YMMÄRTÄÄ TILANTEESI/-NNE, OTA VÄLITTÖMÄSTI YHTEYTTÄ PASTORI ARI PUONTIIN- (voit vaikka googlettaa,löytyy tietoa). Hän on 'Helsinkiläisen Wineyard-seurakunnan pastori ja on itse entinen homoseksuaali!!! He ymmärtävät todella suurella sydämmellä ja tahtovat varmasti auttaa-jollei miehesi sitä tahdo,niin ota itse ainakin heihin yhteyttä! HELLAREISTA,BABTISTEISTA YMS. ON AIVAN TURHA KUVITELLA SAAVANSA MITÄÄN APUA NÄIHIN(OLEN ITSE KÄYNYT/LÄPIKÄYN VAIKEAA AVIOEROA, OLIN LIITOSSA VÄKIVALTAISEN USKOVAISEN KANSSA VUOSIA-SE JA SEN SEURAUKSET(lapsen huostaanotot,pastoreiden valheet,syyllistäminen)HYLKÄÄMINEN, TUHOSI VILPITTÖMÄN USKONI sekä mielenterveyeni lähes täysin,kuten olet omallakin kohdallasi kertonut käyneen. Tosin voin kertoa, että JUMALA VIHAA HYLKÄÄMISTÄ,tässä tapauksessa SINUT on hylätty, et sinä muita! Hän on suurempi kuin sydämemme,ihan oikeasti, älä luovuta vaan käy WINEYARD-seurakunnan sivustoilla- se seurakunta on erikoistunut tällaisiin "tapauksiin" Onnea yritykselle!!!

• surusydän

ps. Haluan vielä selkeyttää tuota kirjoitusta. Eli kävin kahdessa(2)seurakunnassa.

1. Helluntaiseurakunta. Jossa selvästikkään seksuaalinen puhtaus ei ollut kenellekkään tuntemalleni ihmiselle tärkeää.

2. Baptistiseurakunta. Kuuluin siis baptisteihin. Siellä seksuaalinen puhtaus oli kaiken A ja O. Se koostui aviopareista, sekä sellaisista jäsenistä jotka olivat sitoutuneet 1.avioliittonsa vaikka ero oli tullut ja puoliso oli muualla. Esm.eräs nuori nainen..hänen miehensä oli ottanut jo uuden naisen ja tämä odotti hänelle lasta. Silti tämä baptistinainen odotti miestään takaisin. Heillä oli kaksi yhteistä tytärtä.

Siihen aikaan kun minä erosin, niin kuulin että tämä nainen oli onnistunut saamaan tämän ex-miehensä sänkyyn kanssaan. Se mistä sen tiedän on se että hän oli vieläpä hänkin tullut raskaaksi.

Eli nyt tällä miehellä oli kaksi raskaana olevaa naista.

Tämä baptistinainen ei tajunnut loukanneensa ketään. Hänestä mies kuului yhä hänelle koska he olivat menneet naimisiin. "1.avioliitto on Jumalan silmissä aina voimassa."

Vaikka siis mies oli tahtonut eron ja uuden perheen.

Tämä nainen vielä tänäkin päivänä odottaa miestään takaisin. 3 lapsensa kanssa. Hän ei tule koskaan ottamaan ketään toista.

• Hohhoijaa,hihhulit

Aivan sairasta touhua!!! Juuri tuollaisen mielen ja sielun kipeydestä kumpuavan "uskovaisuuden" tähden on olemassa esimerkiksi UUT niminen järjestö- Ihmiset menettävät järkensä ja kieltävät todellisuuden-keino paeta kipua ja tulla aidosta Jumalan kohtaamaksi särkyneenä! En missään nimessä odottelisi uudelleen avioitunutta ihmistä takaisin, sehän EI ole edes raamatun sanelema ajatus!!! Tuollainen on puhdasta lahkolaisuutta,mistä lie väärästä opista johtuvaa. "Jos joku tahtoo erota,niin erotkoon-uskovainen (veli/ sisar) ei ole tällaisessa tapuksessa orjuutettu" Tahtoopi sanoa, että tuo nainenkin olisi vapaa menemään naimisiin uudelleen Herrassa, vaan jos kokee parempana olla yksin,niin ok, mutta ilmeisesti halut tallella,joten vonkasi exänsä sänkyyn(moraalitonta molemmilta)(VT:n akana ehkä olisi ollut mahdollista jakaa jopa sama talous naisten kesken,mutta ei sellainen ole UT:n opetusten mukaista sekään ja oli todella ongelmallista jo tuolloin-ihminen on yksiavioinen,sielu on rakennettu niin) Otettava aina huomioon kirjoitusten konteksti, jottei synny näitä mielivaltaisia tulkintoja ties kenen maallikko saarnaajan omien kipujen kautta värittyneinä..ÄLÄ NYT HERRANEN AIKA MITÄÄN MALLIA TUOLLAISESTA "uskollisuudesta puolisoa kohtaan" OTA! Siitä ei tuollaisessa ole kyse,vaan kypsymättömyydestä ja aivottomuudesta..

• Armahtaja on
        Hohhoijaa,hihhulit kirjoitti:

Aivan sairasta touhua!!! Juuri tuollaisen mielen ja sielun kipeydestä kumpuavan "uskovaisuuden" tähden on olemassa esimerkiksi UUT niminen järjestö- Ihmiset menettävät järkensä ja kieltävät todellisuuden-keino paeta kipua ja tulla aidosta Jumalan kohtaamaksi särkyneenä! En missään nimessä odottelisi uudelleen avioitunutta ihmistä takaisin, sehän EI ole edes raamatun sanelema ajatus!!! Tuollainen on puhdasta lahkolaisuutta,mistä lie väärästä opista johtuvaa. "Jos joku tahtoo erota,niin erotkoon-uskovainen (veli/ sisar) ei ole tällaisessa tapuksessa orjuutettu" Tahtoopi sanoa, että tuo nainenkin olisi vapaa menemään naimisiin uudelleen Herrassa, vaan jos kokee parempana olla yksin,niin ok, mutta ilmeisesti halut tallella,joten vonkasi exänsä sänkyyn(moraalitonta molemmilta)(VT:n akana ehkä olisi ollut mahdollista jakaa jopa sama talous naisten kesken,mutta ei sellainen ole UT:n opetusten mukaista sekään ja oli todella ongelmallista jo tuolloin-ihminen on yksiavioinen,sielu on rakennettu niin) Otettava aina huomioon kirjoitusten konteksti, jottei synny näitä mielivaltaisia tulkintoja ties kenen maallikko saarnaajan omien kipujen kautta värittyneinä..ÄLÄ NYT HERRANEN AIKA MITÄÄN MALLIA TUOLLAISESTA "uskollisuudesta puolisoa kohtaan" OTA! Siitä ei tuollaisessa ole kyse,vaan kypsymättömyydestä ja aivottomuudesta..

Hoh hoijaa hihulit. Olen samaa mieltä sillä nämä hihulit ovat pahinpia ihmisten panettelijoita ja tuomitsijoita. Näyttämölle nostetaan homot lesbot ja muut häiriintyneet muka Jumalalle kelpaamattomina.Jeesus sanoo tulleensa juuri näitä paholaisen ansoihin jääneitä varten.

• Eräs ratkaisumalli

Ihan suoranaista apua en tiedä tästä avautumisestani olevankaan, mutta ottaen huomioon oman tilanteensa, voi vain todeta, että paradoksaalinen ajattelutapa järkeistää käsitystämme kyseisestä asiakokonaisuudesta, mihin tavallaan liittyy myös reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen. Jos vertailemme lyhyesti asiaankuuluvia ilmiöitä, huomaamme, että Seurakunta opettaa sisäistämään huomaamattomia haittatekijöitä. Eräitä yksityiskohtia lukuunottamatta Seurakunta mallintaa kokonaiskuvaa käyttäen hyödykseen esimerkiksi liian vähäisiä tuotannollisia resursseja. Matemaatikotkaan eivät kysele mitä numerot ovat, mutta Seurakunta yllättää toimivuudellaan, ja selvittää samalla vastuunalaisia kontradiktioita. Ottaen huomioon oman tilanteensa, voi vain todeta, että rivikristitty kuvaa hyvin toimintamenetelmiä parannettaessa asianosaisiin kohdistuvia ongelmia. Kaiken kaikkiaan siis onnistunut avaus, ja toivottavasti vastausten substanssi yllätti toimivuudellaan.

• surusydän

Tämän rivikristityn viimeinen viesti tilanteestani. Enempää mulla siitä ei ole..haluan kertoa miltä se kaikki tuntui, mitkä seikat saivat minut luopumaan uskostani.

Kun ateistimieheni kertoi että hän haluaa minusta eron niin yritin koko illan saada puhumalla, itkemällä, maannittelulla ja kaikin tavoin saada häntä luopumaan ajatuksesta. Lapsemme katseli silmät pyöreinä mitä se äiti tekee kun on aivan erilainen kuin normaalisti. Ateistimieheni sanoi vain"ei oo pakko", "älä yritä pakottaa""hanki itsellesi asunto ja muuta pois"..

Lopulta minun teki mieli lyödä käsissäni oleva löylykauha lauteisiin. Siinä tajusin etten ole oikeasssa mielentilassa, ja päätin lähteä viereiseen metsään rauhoittumaan.

Kun olin ovella kuulin kun lapsi sanoi"äiti, kanna". Olin kannellut kaksivuotiasta koska hän ei pystynyt olemaan ilman syliä oikeastaan hetkeäkään. Päätin lähteä ulos sillä tiesin että häntä oli pakko vieroittaa jatkuvasta sylissä olemisesta, ja tiesin että mieheni hoitaisi häntä.

Metsässä katkaisin tupakkalakkoni. Olin ottanut mieheni savukeaskista tupakan ja sytkärin pöydältä.

Siellä metsässä ajattelin että vihdoin rauha. Yritin rukouksessa kysyä Jumalalta mitä teen, mutta päässäni takoi vain lapseni pyyntö"äiti kanna". Pystyin vain ajattelemaan lastani. Tiesin että minun oli pakko tehdä kuten ateistimieheni halusi: etsiä oma asunto. Meillä oli yhteinen omakotitalo, mutta minun täytyisi etsiä pienempi vuokra-kämppä. Tiesin yhden joka oli vapautunut juuri-siinä oli asunut eräs baptistinainen.

Juuri kun olin rauhoittunut niin sinne metsän siimekseen tuli koira, ja sen perässä nuori nainen. Hän väitti tuntevansa minut. Oli nähnyt haastatteluni lehdessä. Olin todistanut siinä uskostani.

Hän sanoi tulleensa uskoon luettuani sen lehtiartikkelin, 2 päivää sitten. Hän alkoi kertoa että hän oli siinä uskoontullessa päättänyt että hän jättää avopuolisonsa, sillä avoliitto on syntiä. Hän kertoi myös että hän oli rukoillut jo Jumalaa että Hän antaisi tälle naiselle uskovaisen aviomiehen.

Olisin halunnut olla rauhassa. Minusta oli sopimatonta puhua keskellä metsää vakavista asioista, joista pitäisi puhua kahvikupin äärellä sellaisen kanssa jonka tuntee.

Minä olin mennyt metsään saadakseni olla yksin, ja piiloutunut vielä niin sankkaan kasvillisuuteen.

Muistin että baptistien kokous alkaa juuri, ja vein tämän juuri uskoontulleen naisen sinne. Kerroin hänelle etten oikein jaksa kun on erotilanne. Minua hävetti hirvittävän paljon se avioero.

Siellä baptistiseurakunnassa oli kaikki rakkaat. Siellä oli myös *****, joka etsi ratkaisua homouteensa ja alkoholismiin. Hän ja tämä metsätyttö keskustelivat. Metsätyttö kertoi että on helluntaiseurakunnan jäsen ja mutta luopio, ja asuu synnillisessä avoliitossa mutta on nyt päättänyt jättää sen kaiken ja haluaa alkaa elää kunnolla.

Sain asunnon helposti ja tämä metsätyttö muutti luokseni. ***** kävi usein luonamme. Samoin muita uskonsisaria ja veljiä. Sitten hän ja tosiaan eräs toinen tyttö alkoivat kilpailla *****:sta. Kerroin rukouksesta *****:lle, mutta hän paheksui tyttöjä ja kertoi myöhemmin haluavansa minut. Olin ainut joka tiesi hänen bi-seksuaalisuudestaan.

Pabtistit painostivat minua monin eri tavoin hurmaamaan ateistimiestäni takaisin.

SE muutti uskonelämäni. Sen olisi pitänyt olla hurmaamista, uskonelämän.

Ateistimieheni kertoi löytäneensä uuden naisen. Se oli järkytys.

Koska metsätyttö asui vuokra-asunnossani missään ei ollut hetken rauhaa. Kaikki haukkuivat minua huoraamisesta. Metsätyttö, baptistit, oma äitini. Sitten mut erotettiin baptisteista.*****:n vuoksi. Itkin sitä kovasti.

Sain työpaikan lopulta, keskityin työhön, ja metsätyttö muutti pois. Hän oli taas alkanut käymään helluntaiseurakunnassa.

Mentiin maistraatissa naimisiin, eikä käyty enää seurakunnassa sillä se oli vain ihmis-suhdepeliä. Se mitä kuulin veljistä ja siskoista liittyi aina seksiin ja pettämisiin. Vain baptisteissa kunnioitettiin avioliittoja mutta sinne ei ollut menemistä.

Elämä rauhoittui, mutta ystävät jäi seurakuntaan, minulla ei ole enää sinne yhteyttä.

Meillä on uudet kaverit, he ei ole uskossa.

Tämä oli viiimeinen viesti. Olen ollut kuin lastu laineilla, tai kuin joku tässä ketjussa sanoi"vailla kompassia."

Haluaisin että se asia korjaantuisi. Olen pettynyt uskoviin, ja sitä kautta Jumalaan.

Ajattelen hyvin kyynisesti rakkauden kaksoiskäskystä... kaiken kokemani valossa sitä kyllä noudatetaan. Mutta uskollisuutta ei. Tämä on myös aviomieheni näkemys.

Enempää tästä aiheesta en kirjoita, tuntuu että tämäkin on ehka vähän liikaa.

• KAIKKI MUKAAN!
      • välitän tiedon

Bi-mieheni kysymys siis teille on: mistä löytäisi seurakunnan missä kunnioitetaan uskollisuutta.

Minä lisään tähän että on ollut aikoinaan rankkaa kuunnella kuinka bi-mies kertoo miten hellaritytöt moikkailevat, ja miten se minun kaikkein paras ystäväni, jonka olen tuntenut koko ikäni ja joka on uskossa halusi käyttää minua hyväksi päästäkseen *****:n lähelle.

En halunnut millään uskoa hyväksikäyttösyytöstä, että olin vain "esiliina." Mutta olen joutunut sen myöntämään.

Menetin omakotitalon, rakkauden, kaikki ystäväni.

Ja ateistimieheni sanoo että mitään ei olisi tapahtunut jos en olisi ollut uskossa Jeesukseen.

Asuisin vieläkin talossani, uskoisin ihmisiin. Enää en usko.

Tiedän ettei kukaan välitä, paitsi mieheni ja lapset. Jään odottamaan vastausta joka ehkä tulee ja ehkä ei.

Miehen homopuoli(on heteropuolikin)on ollut yhdistävä tekijä. Sen vuoksi minun on helppo uskoa ettei hän ole todellakaan ollut kiinnostunut niistä häntä piirittäneistä hellarinaisista.

• totuus on
        välitän tiedon kirjoitti:

Bi-mieheni kysymys siis teille on: mistä löytäisi seurakunnan missä kunnioitetaan uskollisuutta.

Minä lisään tähän että on ollut aikoinaan rankkaa kuunnella kuinka bi-mies kertoo miten hellaritytöt moikkailevat, ja miten se minun kaikkein paras ystäväni, jonka olen tuntenut koko ikäni ja joka on uskossa halusi käyttää minua hyväksi päästäkseen *****:n lähelle.

En halunnut millään uskoa hyväksikäyttösyytöstä, että olin vain "esiliina." Mutta olen joutunut sen myöntämään.

Menetin omakotitalon, rakkauden, kaikki ystäväni.

Ja ateistimieheni sanoo että mitään ei olisi tapahtunut jos en olisi ollut uskossa Jeesukseen.

Asuisin vieläkin talossani, uskoisin ihmisiin. Enää en usko.

Tiedän ettei kukaan välitä, paitsi mieheni ja lapset. Jään odottamaan vastausta joka ehkä tulee ja ehkä ei.

Miehen homopuoli(on heteropuolikin)on ollut yhdistävä tekijä. Sen vuoksi minun on helppo uskoa ettei hän ole todellakaan ollut kiinnostunut niistä häntä piirittäneistä hellarinaisista.

Ei hyvänen aika uskovaiset ei asiat ole aina niin kuin te haluatte asioden olevan . On niin paljon sellaisia asioita jotka te käännätte tulkinnoillanne aivan päinvastaiseksi ja julistatte totuutena valheita.

• suora on suoratie

Vastuun otto omasta elämästä, sen oikaiseminen ja kaiken muun ulos heittäminen.

mutta eihän se tahdo naisimmeisiltä onnistua, kun pitäisi saaha aina kaikki sielun liikkeet haluamiset ja tuntemiset siihen mukaan.

ei elämää hoideta tunnekompassilla, vaan Jumalan Sanalla. Jos aikoo olla uskovainen ja Jeesuksen seuraaja nimittäin.

• surusydän

Tämä 2.aviomieheni ja minun kokemus on että rakkauden kaksoiskäskyä noudatetaan. Mutta uskollisuutta ei.

Baptistit sanoivat että minun pitää hurmata 1.aviomieheni takasin.

Jos kerta uskonelämä on vain jotain hurmaamista, niin en halua siihen osallistua.

• vastuutonko

Suora on suora tie sinulle. Mihin sitä Jumalaa tarvitaan jos otat vastuun omasta elämästäsi.

• Eenokki 12

Vai ne s..tanat sinulle noin ovat sanoneet.
      Raamattu ei hyväksy uudestaan yhteen menoa kuten hellariella on tapana.
      Ota luuta kouraan ja aja ulos looshistaan ne "hurmaavat lahkolaiset" eikä se ole synti jos luuta alkaa heilumaan siivotaanhan rosvojen luolatkin silloin tällöin.
      to surusydän.
      Olen kuullut että nainen on eronnut homomiehestään siitä enempi puhumatta muille.
      Jos vaimoni olisi lesbiaani tai huotra eroaisin välittömästä ilman että vahingoittaisin häntä.
      Jos vaimo on huotrahtava se ei ole eroamisen syy kuten ei ole syy jos on juoppo tai runkkari.

• silmä näkee

Eenokille. Jätetään jo nuo homot ja lesbot JUMALAN haltuun ja keskittykää uskovaiset sen evankeljumin ja JEESUKSEN julistamiseen syntien tunnustamiseen Jumalalle ja armon saamiseen. Armosta eikä ansiosta ovat kaikki pelastetut vaikka jotkut ylpeilevät raamatun osaamisella ja sen lukemisella ja tuomitsevat omalla oikeudellaan ihmisiä seurakuntien ulkopuolelle osoittamatta armoa ja anteeksiantoa syntisille ihmisille. Oletko sinä tuomitsija vai armahtaja.

• surusydän

No, puhutaanpa nyt tästä. Koko asia auki.

Se minun mieheni bi-seksuaalisuus ei näy arjessa, emmekä me keskustele siitä.

Mutta kun sanoit tuon"runkkari".. siis hän tekee sitä ja haaveilee homoseksistä.

Se on pieni hinta siitä että uskollisuudesta. Kun eivät ole onnistuneet ne helarinaiset väliimme tulemaan.

Niitä on 4. Jos lasken: pitkäaikainen naisystäväni kuuluu kristilliseen keskukseen. Metsätyttö helluntaiseurakunnasta. Sekä 8 vuotta sitten metsätyttö ja eräs helarimustalainen.

Se aika kun käytiin kokouksessa niin ei siellä muusta puhuttu kuin pettämisistä.

Kysymys siis kuuluu mistä meille seurakunta jossa ollaan uskollisia toinen toiselle.

Mieheni haluaa tietää.

• k.kiusaantunut

Ajattelin tehdä aloituksen tästä, mutta vanhan ketjun"Suurella sydämellä"ollessa kesken teen tämän keskustelunavauksen tähän.

Rakkauspommitus on ilmiö, jonka avulla seurakuntaan etsitään uusia jäseniä. Se on eräs käännytyksen muoto. Siihen voi liittyä seurakunnan naisten seksuaalisten palvelujen tarjoaminen sen ohella että naiset samalla opettavat Jumalan tahdossa elämisistä. Ja tästä on ollut kaiken aikaa kyse.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rakkauspommitus

Se voi olla myös esimerkiksi jehovan todistajilla sellaista ettei siihen liity seksiä. Käännyttäjät osoittavat kiinnostusta, huolenpitoa, pyyteetöntä rakkautta. Jos käännytettävä tekee kysymyksiä ne ovat aina alkuvaiheessa "hyviä kysymyksiä", niihin vastataan huolella, kuin millään muulla ei olisi merkitystä.

Teho perustuu siihen että käännytettävä ei oikein löydä mitään vikaa järjestöstä jonka jäsenet ovat niin kilttejä ja ystävällisiä.

Tilanne muuttuu kun arki astuu kuvioihin ja uusi jäsen on värvätty. Enää ne kysymykset eivät olekkaan niin"hyviä kysymyksiä", vaan peräti kadotukseen johtavia. Kyseenalaistamista ei sallita.

Rakkauspommituksen ollessa päällä ja kun uusi jäsen on värvätty ,ryhmän ulkopuoliset jäsenet leimataan pahoiksi.

• Voi meitä särkyneitä

Vielä kerran Surusydän!
      ”Kysymys siis kuuluu mistä meille seurakunta jossa ollaan uskollisia toinen toiselle.”
      Olen halunnut tukea sinua, koska tilanteesi on niin ahdistava. Tämän kysymyksen edessä minun on pakko sanoa, että koko kysymyksesi on väärä. Uskovat, kuuluvat he sitten mihin seurakuntaan tahansa, voivat langeta syntiin ja seksuaaliviettimme on niin vahva osa meitä, että seksuaaliset lankeemukset ovat valitettavan tavallisia ja samalla koemme ne kaikkein raskaimpina. Usein ne särkevät avioliittoja, lasten hyvinvointia ja ihmisten välejä. Ei ole olemassa seurakuntaa, jossa kaikki olisivat aina uskollisia toinen toisilleen.
      Oikeampi kysymys kuuluu: kuinka voisin löytää ja säilyttää yhteyden siihen armolliseen ja minua rakastavaan Jumalaan, joka varjelisi minua Pyhällä Hengellään säilyäkseni seksuaalielämän alueella puhtaana. Kerroit, että menetit uskosi – tunnusta syntisi, usko kaikki synnit anteeksi sekä rukoillen ja Raamattua yksin ja toisten kanssa lukien ja kuunnellen rakennu uskossasi. Pietari sanoo 2. kirjeensä lopussa ”kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme, Jeesuksen Kristuksen, armossa ja totuudessa”. Jos sen teet, Surusydän, niin sinun käy hyvin. On hyvä, että kysyt ”mistä meille…” etsit siis miehesi kanssa yhteistä seurakuntaa. Suhteesi helluntai- ja baptistisrk:aan on niin pahoin vaurioitunut, että rohkaisen sinua käymään muissa kristittyjen kokouksissa, joissa Sanaa julistetaan oikein ja missä voisit kokea myös uskovien keskinäistä huolenpitoa. Sitäkin on olemassa.

En halua yleistää, mutta minulla on samankaltaisia kokemuksia helluntailaisten suhtautumisesta haureuteen. Minun on ollut vaikea kuulla, kuinka niin moni helluntailainen ajattelee, että esiaviollinen seksi on täysin hyväksyttävää ja erot sekä uuden kumppanin löytäminen täysin normaalia uskovan elämää. Eräs helluntailainen totesi minulle, että ”sanotaanhan se Raamatussa synniksi, mutta eihän sitä nykyään enää kukaan noudata. Onhan meillä armo”. Korostan, että tämä ei ole yleistys, mutta minun tuttavapiirissäni helluntailaiset suhtautuvat haureuteen hyvin kevytmielisesti. Siihen täytyy olla jokin syy, sillä uskova on henkilö, joka uskoo syntinsä anteeksi ja ojentautuu elämässään Jumalan Sanan mukaan. Ajattelen, että ylistys on korvannut nöyrän rukouksen sekä synnintunnon ja ihmeiden korostaminen on sivuuttanut kilvoittelumme arkielämässä. Muista Surusydän, että meidän suppea kokemuksemme ei ole sama kuin helluntailaisuuden kokonaistilanne.

Nyt kerroit, että miehesi olisikin biseksuaali (miksi vasta nyt?) eli hänen seksuaaliset halunsa suuntautuvat myös vastakkaiseen sukupuoleen, tässä tapauksessa sinuun, hänen vihittyyn vaimoonsa. Kerroit avioliitosta ihania asioita: ”Meidän suhteessa onkin paljon rakkautta, ja hyväksyntää”. Käsi sydämellä, kuinka moni lukija voi kuvata omaa avioliittoaan samalla tavalla? Sinun on otettava aikaa ja rukoillen uudistua hengellisesti, älä tee mitään hätäratkaisuja. Kuten olet menneisyydestä oppinut, hätäiset ratkaisut eivät kuulu Jeesuksen seuraamiseen, joka tahtoo varjella ja siunata meitä. Koska rakastatte toisianne, toivon, että löydätte yhteisen seurakunnan ja todellisia omantunnon, puhtautta kaipaavia, kristittyjä.

Koska miehesi on biseksuaali ja sinulle uskollinen ja rakastat häntä, rohkaisen teitä avoimesti etsimään keinoja elvyttää avioelämä. Avioliittosi paljoon rakkauteen mahtuu varmaan myös fyysistä hellyyttä, sitä voi yhdessä opetella. Miehesi tulee luopua sellaisesta, mistä sinä et nauti ja sinä voit osoittaa miehellesi entistä enemmän fyysistä hellyyttä ilman, että se johtaisi yhdysntään. Et hylännyt häntä kerran uskottomuuden tähden ja halusit jatkaa. Siihen on nyt vielä suurempi syy, kunhan Jumalan johdatuksessa löydätte uudelleen yhteyden muihin uskoviin ja toisiinne. Kuten aikaisemmin kirjoitin, huolimatta uskottomuudesta johtuvan eron mahdollisuuteen anteeksianto ja avioliiton jatkaminen ovat mahdollisia, jos molemmilla on siihen halua. Jeesus rakastaa sinua, Surusydän ja tahtoo auttaa sinua uudenlaiseen uskon iloon ja luottamukseen hyvään taivaalliseen Isäämme.

• tynnyreille

Ainakin Lahden helluntaikirkolliset ja vapaakirkolliset ovat kansakoulupohjaisia urkkijoita ja psykologeja. Todella inhottavia häpäsijöitä.

• surusydän

Kysyit miksi vasta nyt kerron että mieheni on bi. Kerroin heti kun tajusin virheeni. Huomaan aloituksessani liioittelevani ongelmia joita on tullut poikkeavuudesta johtuen.

Sorruin liioitteluun koska halusin että ymmärrettäisiin miltä se pahimmillaan tuntuu. Syytin miestäni ja mielessä oli vain pahimmat asiat.

Kyllä se onnistuu vaikka normaalikin jos vaadin sitä.

Kun yksin näitä miettii niin ajatukset menee ihan solmuun. Olen pitänyt häntä homona vaikka tietenkin hän on bi.

Nyt huomaan tehneeni vääryyttä häntä kohtaan ajatuksissani, kun olen tahallani unohtanut kaiken hyvän. Olen muuten pyytänyt häneltä anteeksi sitä äsken.

Täytyy jättää tuo seurakunta-asia hautumaan. Helluntaisrk, ja baptistit on menneen talven lumia.

Olet oikeassa siinä että on myös hyviä kristittyjä.

.....................................................................................................................................

Kiitos sinulle.

• KTSED

VIELÄ KERTAALLEEN, HALLOOTAHALLOO!!! (Mikäli et huomannut viestiketjun keskivaiheille lisäämääni tiedotusta!!)OTA/OTTAKAA YHTEYTTÄ HELSINKILÄISEN WINEYARD-SEURAKUNNAN PASTORIIN, ARI PUONTIIN! Hän on entinen homoseksuaali ja opettaa näistä asioista julkisesti ja suurella ymmärtämyksellä,armosta käsin,kuitenkin Sanan totuudessa pysyen-apua saa jos sitä valitsee lähteä etsimään ennen lopullisia ratkaisuita. Kokeile-voithan sen jälkeen,otettuasi toipuneiden homoseksuaalien tarinoista ja tuesta selkoa, tehdä eropaperitkin(en suosittele hihhulismin antamaa ratkaisua jäädä liittoon hampaat irvessä-itse olisin jo kuollut,jos olisin kuunnellut kaikenmaailman hellareita ja baptisteja,jotka itse kuitenkin elävät räikeässä synissä ja rikkoivat mielenterveyeni sekä elämäni, uskoni Jumalaan. Uskova puolisoni hakkasi minusta kauneuden ulos lähes kokonaan ja minut siitä syyllistettiin sitten) ONNEA MATKAAN, ELÄ,ÄLÄKÄ JÄÄ YKSIN!

• puolesta puhuja

Surusydämelle. On sanottava ettei nuo homous ja lesbous ole ainoita seksuaalisia kieroutumia. On olemassa myös kaikenlaisista tuoksuista esim ihmis sonta josta jotkut kiihottuu. Virtsaamiskiihotus ja paljon muita avioliittoa hajoittavaa itsetyydytystä. Mutta kaikki nämä häiriintyneetkin ovat vailla Jumalan parantavaa kosketusta. He kaipaavat myös rakkautta ,ymmärrystä asioille jolle he eivät itse voi mitään. On niin helppo häpäistä ja pilkata rikottua astiaa joka pitäisi teidän uskonne mukaan kantaa Herran eteen eikä tehdä vakavaa tuomiota itselle pilkkaamalla ja häpäsemällä.

• k.kiusaantunut
        KTSED kirjoitti:

VIELÄ KERTAALLEEN, HALLOOTAHALLOO!!! (Mikäli et huomannut viestiketjun keskivaiheille lisäämääni tiedotusta!!)OTA/OTTAKAA YHTEYTTÄ HELSINKILÄISEN WINEYARD-SEURAKUNNAN PASTORIIN, ARI PUONTIIN! Hän on entinen homoseksuaali ja opettaa näistä asioista julkisesti ja suurella ymmärtämyksellä,armosta käsin,kuitenkin Sanan totuudessa pysyen-apua saa jos sitä valitsee lähteä etsimään ennen lopullisia ratkaisuita. Kokeile-voithan sen jälkeen,otettuasi toipuneiden homoseksuaalien tarinoista ja tuesta selkoa, tehdä eropaperitkin(en suosittele hihhulismin antamaa ratkaisua jäädä liittoon hampaat irvessä-itse olisin jo kuollut,jos olisin kuunnellut kaikenmaailman hellareita ja baptisteja,jotka itse kuitenkin elävät räikeässä synissä ja rikkoivat mielenterveyeni sekä elämäni, uskoni Jumalaan. Uskova puolisoni hakkasi minusta kauneuden ulos lähes kokonaan ja minut siitä syyllistettiin sitten) ONNEA MATKAAN, ELÄ,ÄLÄKÄ JÄÄ YKSIN!

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Entinen homoseksuaali tuskin tuomitsee meitä.

Ikävä kuulla sinun tarina, toivon parempia aikoja. Luotetaan siihen että kyllä ne paremmat ajat koittavat.

• haahuilijat ovat oma

Eipä ol e puheissasi paljoa mihin tarttuisi.

kaikki on huomenna taas toisin. tuuli kääntyy ja aurinko kiertää ikkunasta toiseen.

• Olenko oikeassa?

Minä olen huolissani vain teidän lapsista. Kuka niitä kasvattaa ja huolehtii muutenkin. Minusta tuntuu siltä että olet keksinyt sairautesi jotta miehesi ei voisi jättää sinua. Oletko niin mustasukkainen että keksit jopa sen että hän on homo ettei uskovat naisystäväsi häntä himoitsisi.

• Olemmeko oikeassa?

Presiis samat ajatukset ja kysymykset olen käynyt mielessäni läpi tätä lukiessani.

• parantumatonko

Olenko oikeassa sinulle. Olet oikeassa sillä vapaissa suunnissa homoksi julistaminen tapahtuu aina silloin kun siitä on seurakunnalle ja seurakuntalaisille jotain hyötyä. Ihminen tekee sitä vapaiden uskoa ja uskomattomuutta.

• tietoinen on

Minä olen huolissani siitä kuinkapaljon lesbonaiset järjestää näitä kohtauksia. On kokemusta lesboista jotka halusi vain lapsen eikä mitään avioliittoa.Pilkatuksi ja häväistyksi tulleen on vaikea saada tukea ja apua vaikka olisi syytön näiden lesbojen juoniin. Lesbonaisella yleensä yksi lapsi.

• k.kiusaantunut
        Olemmeko oikeassa? kirjoitti:

Presiis samat ajatukset ja kysymykset olen käynyt mielessäni läpi tätä lukiessani.

Minun mieheni puhuu seurakuntasisarista huorina. Koska hän on vakuuttunut siitä että ne pitävät minua vain esiliinanaan lähestyäkseen miestäni niin vaikka se ei olisi totta niin tilanne on hankala.

Meillä on yksi poika ja se on 18-vuotias ja pärjää hyvin elämässä. En ole koskaan kertonut hänelle mitä sänkykamarissa tapahtuu - tai ei tapahdu.

Eivät äidit sellaista yleensä lapsilleen jaa eivätkä ne kysy.

• uskokantaa
    • avunsaanut
      • puhhhh,,

Pese persees

• Älkää jättäkö yksin

Näyttää siltä, että tämä ketju alkaa tulla tiensä päähän. "Voi meitä särkyneitä" taisi lähteä pois neuvoen Pietarin 2. kirjeen päätössanojen mukaisesti kasvamaan armossa ja Jeesuksen tuntemisessa. Viimeisimmät "linkkiviestit" neuvovat samaan. Petri Paavola kertoo, kuten olen itsekin kokenut, että on olemassa monia epäterveitä seurakuntia ja hengellisiä yhteisöjä; niiden usein räikeänkin toiminnan vuoksi niistä on lähdettävä pois, ettemme tukisi syntiä. Iso kysymys on, onko Surusydän ollut sellaisissa yhteisöissä? Joka tapauksessa yksin, uskovien yhteyden ulkopuolelle, jääminen ei ole hyväksi. Emme etsi ihannetta, mutta yhtisöä, jossa kokisimme rakkautta ja saisimme kuulla raamatullista sanomaa meidät armahtavasta Vapahtajasta.

Ehdoton rehellisyys ja samalla omien virheiden näkeminen on välttämätöntä. Surusydän keroo aluksi liioitelleensa tilannetta ja vasta myöhemmin sanoo, että hänen "homimihensä" onkin bi-seksuaali. Ylllättäen normaali aviollinen seksi onnistuukin: "Kyllä se onnistuu vaikka normaalikin jos vaadin sitä.
      Kun yksin näitä miettii niin ajatukset menee ihan solmuun. Olen pitänyt häntä homona vaikka tietenkin hän on bi." Kun Surusydän kertoo itse suhteestaan avioliiton ulkopuoliseen mieheen ja "yöllisistä retkistä", niin hänen elämäntiltneensä muutos lähtee omasta itsestä: parannuksen teosta ja Jumalan Sanan mukaan ojentautumisesta. Kehotuksesta se ei kuitenkaan lähde, vaan uskosta Jeesukseen ja rakkauteen. Muutama nimim, joiden joukossa on ollut '"Green", ovat osoittaneet äärettömän tärkeää myötätuntoa. Me jaksamme ojentautua Sanan mukaan elämässämme vain jos saamme voiman uskoa, että kaiken takana oleva rakkaus kantaa. Mitä mutkikkaampi, vaikeampi ja i ahdistavampi tilanne on, sitä enemmän me tarvitsemme meitä rakastavia ja meidät hyväksyviä uskonystäviä. Sellaisen yhteyden perustana on kuitenkin se ehdoton rehellisyys, kuten Efesolaiskirje sanoo: "Puhukaa totta toinen toisillenne", sillä olette toistenne jäseniä". Yhteys on vain rehellisyydessä ja avoimuudessa.

Surusydän tunnustaa itse, ettei hän aluksi kertonut miehensä olevan bi-seksuaali, vaan kuvali hänet homoksi. Hän sanoo, että kertoi tajuttuaan virheensä. Hyvät ihmiset, älkää tarttuko äärimmäisessä paineessa olevan ihmisen ristiriitaisiin toteamuksiin. Jobin ystävät tilittävät kärsivää Herran palvelijaa sanoista, mutta Job kehotti ystäviään olemaan tarttumatta hänen sanoihinsa, sillä ”tuultahan ovat ahdistetun sanat”. Älkää myöskään torjuko pois ahdistunutta lähimäistä, kuten Jobin ystävät tekivät. He syyttivät (Jumalan silmissä hurskasta) Jobia siitä, että hän käännyt tarpeeksi Jumalan puoleen ja vaikeuttaa ystävienkin hartauden harjoittamisen.

Surusydän on kokenut helluntaisrk:n ja baptistit "menneen talven lumiksi". Toivottavasti et jätä noihin yhteisöihin pysyvää leimaa, sillä yleistäminen on suppean kokemuksen jälkeen väärin. Saatamme löytää todelliisia uskonystäviä yllättäviltäkin tahoilta, vaikka ne ovatkin harvassa. Paavalille jäi Rooman vankeudessa vain Luukas, ainoana alueella olleista uskovisgta.

• _greeeeen

Hyvin kirjoittaa 'Älkää jättäkö yksin' -nimimerkki. "Älä lyö lyödyn mieltä, särje särjetyn sydäntä, jo on lyöty lyömättäsi, särkemättäsi särjetty", sanoo sananlasku, jonka pitäisi herättää ajatuksia kaikissa, olipa sitten uskova tai uskosta osaton.

Surusydän on tehnyt virheitä ja oleellista on se, että hän on rehellinen eikä kiellä niitä.

• surusilmä

Niin siis...kun se homous vaikuttaa siihen kaikkeen. En ole ollut kahteen kuukauteen missään tekemisissä seksuaalisesti mieheeni.

Tänä aikana hän on yrittänyt iskeä yhtä heteromiestä siinä onnistumatta.

Mielessäni siis miellän hänet homoksi.

Menneisyydessä on aikoja jolloin seksi on sujunut normaalisti mutta siitä on vuosia aikaa.

Minä elän siis selibaatissa. En edes halua hänen kanssa sänkyyn koska se ei ole normaalia, ja rikkoo.

Etsinnässä on seurakunta että saisi tähän elämään sisältöä ja ystäviä.

En enää pidä yhteyttä siihen Hannuun... Rakastan kuitenkin miestäni kovasti.

Parempia aikoja odotellen, surusilmä

• k.kiusaantunut
        _greeeeen kirjoitti:

Hyvin kirjoittaa 'Älkää jättäkö yksin' -nimimerkki. "Älä lyö lyödyn mieltä, särje särjetyn sydäntä, jo on lyöty lyömättäsi, särkemättäsi särjetty", sanoo sananlasku, jonka pitäisi herättää ajatuksia kaikissa, olipa sitten uskova tai uskosta osaton.

Surusydän on tehnyt virheitä ja oleellista on se, että hän on rehellinen eikä kiellä niitä.

"Surusydän on tehnyt virheitä ja oleellista on se, että hän on rehellinen eikä hän kiellä niitä."

Tuo toinen mies oli meillä kylässä ja sanoi miehelleni että hän tarvitsee uuden vaimon koska entisen kanssa oli mennyt sukset ristiin.

Hän siis houkutteli miestäni naismettälle. Minun ihastukseni kuoli siihen paikkaan. Vielä kun se mies kehuskeli että hänellä on ollut tässä useita naisia.

Lisäksi pelkäsin että se kertoo meidän pussailusta miehelleni. Aloin pelätä siis avioliittoni puolesta. Mieheni on paras ystäväni enkä tahdo häntä menettää jonkun Hannun takia. Naistenmies...

Virheitä sinäkin olet green tehnyt mutta en tiedä rehellisyydestäsi pystytkö sinä ne myöntämään?

-kiusaantunut-

• hetero 1

Että miten voi Luoja johdattaa näitä häiriintyneitä. Toteaisin niin että nämä suvunjatkoon kykenemättömät ovat niitä langenneiden enkelten tekeleitä jotka ihmishahmon otettuaan eivät kykene jatkamaan sukua. Näitä vaivanhenkijä on seurakunnissa paljon.Sanonta tuhkamunat on aivan oikea sillä tuhkassa ja sonnassa seisoo vain talikko. Näin heterona monenlapsen isänä todettuna asiana. Monta heteroa on kylläkin pilkattu homoiksi näissä hengellisissä ihmisten tekemissä uskon kokouksissa. Älkää lausuko väärää todistusta lähimmäisestä sillä siihen valheeseen loppuu valehtelijan tie taivaaseen. AAMEN

• surusilmä

Meillä on kyllä poika mutta hän on jo iso.

• Eenokki 12

k.k. Etkö näe että Jumala kutsuu sinua nykyisen elämäsi sinua kovin ahdistaen, siihen todelliseen puhtauteen joka meille Jeesuksessa Kristuksessa
      on mahdollista Pyhän Hengen meitä pyhittäessä.

En tule luoksesi miekka kädessä vaan koska näen Jumalan sinua kutsuvan kerron siitä kun näen myös etteivät helluntailaiset pysty auttamaan eihän se kuulu heille kun ovat saaneet saaliin omaan ryövärien luolaan.
      On hyvä ja sekin Jumalan rakkautta ettet ole astunut jalallasikaan sinne ryövärien luolaan.

• k.kiusaantunut

"sinua kovin ahdistaen"..?

Ei se seksi ole koko maailman tärkein asia. Muuten minulla/meillä menee ihan mukavasti.

Uskonratkaisua ei ole varmaan kukaan tehnyt tällä palstalla ja syykin on selvä: se on liian henkilökohtainen asia jota ei haluta näillä palstoilla tuoda revittäväksi.

Vaikka minä tässä tekisin uskonratkaisun niin suurin osa palstalla olevista ei lue sitä ja edelleen kohtelisivat minua jumalattomana.

Niin se valuisi ihan hukkaan.

• 4+5

Sinä voit siis pysyä näiden henkilökohtaisten asioidesi kanssa siellä, minne ne kuuluvatkin. Sinun "ratkaisusi" eivät ole niin kiinnostavia, että niitä täällä esittelisit, eikö niin. Sinun ongelmasi eivät ole niitä maailman tärkeimpiä. Ihmisillä on todellisiakin vaikeuksia. Vinoutunut luonteesi ja jonkinlainen sairaalloinen tarve olla "tyrkyttämässä itseäsi" tuntuu olevan lopulta ainoa, mitä sinulla on.

• k.kiusaantunut

Osaatpa olla häijy ja ilkeä ja siihen meriittisi jäivätkin.

Minulla on mies joka on kiinnostunut helluntailaisuudesta ja olisi valmis eheytymishoitoihin joita täällä on mainostettu.

Siksi kirjoitin, sinusta se on sairasta, mutta olen saanut hyviä vinkkejä miten tästä eteenpäin.

Jos sinua ei kiinnosta niin miksi luet? Minun avauksia ei kannata sitten ollenkaan avata jos ei kiinnosta.

• hellari...

Kyllähän me ihmiset kaikki olemme rikkinäitä. Itsekkin ole eronnut. Minua ei ole kyllä kukaan painostanut pysymään yskin, mutta ei ole toistaiseksi tullut kohdalle ketään jonka olisin kokenut olevan itselleni Herran johtama elämänkumppani ja työtoveri.
      Onneksi Jumala rakastaa meitä kaikesta huolimatta valtavasti ja juuri omien virheiden kautta opimme. Olen itsekkin tehnyt nuoruudessa seurusteluasioissa virheitä ja syntiä, mutta Olen saanut armahduksen.
      Rakas sisareni, rukoillaan että pääset rakastavaan ja hoitavaan seurakuntayhteisöön ja majataloon, jossa saat eheyttävää sielunhoitoa ja rakkautta. Kyllä Isällä on elämällesi vielä käyttöä ja valtava suunnitelma. Jumala on armollinen kohtaamaan myös noita kertomiasi mieshenkilöitä.

• kiitiosmieli

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      394
      3278
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      315
      1536
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1322
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1311
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1305
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1255
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1165
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1072
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      26
      965
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      857
    Aihe