ÄSO:ille: mitä syötte aamiaiseksi?

Ärtynyt suolikas

Ehdotuksia, joita olette kokeneet hyviksi aamupalavaihtoehdoiksi?
Viljat ei käy, eli puuro ja leipä pannassa. Liharuoat tietenkin liian raskaita, kananmunaa ei viitsisi joka aamu tehdä, hedelmät ja vihannekset alkaa pikkuhiljaa tökkiä ja suolaista tekee mieli aamulla. Marjaa ja maitorahkaa (laktoositonta) söin jonkin aikaa, mutta laktoositon maitorahka on hirvittävän kallista ja sekin alkaa jo pikkuhiljaa kyllästyttää. Vatsan pitäisi pari tuntia jaksaa olla kurnimatta ennen kuin tulee lounasaika.

4

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CU 2012

Viiliä, turkkilaista jugurttia, pähkinöitä, tuoremehua, juustoa. Banaania, munia, joita ei joka aamu jaksaisi syödä. Mitä sinä syöt lounaalla? Itse en jaksaisi jatkuvasti syödä kasvissosekeittoa vatsan kunnossapysymiseksi. Kana ja kala ovat jokapäivä syötyinä todella kalliita.

• yhtä ärtynyt:)

IIk, tuo tuoremehu ei sovi ärtyneen suolen kunnossa pitoon. Muutenkin esim. sitrushedelmät kaikki pois.
      Voisia olen ollut vähähiilarisella ruokavaliolla, kuitenkin niin, etten vedä niitä läksejä ja munia.
      Viili, turkkilainen jogurtti ja yleensäkin hapanmaito valmisteet.
      Olen itser ostanut vähähiilarista leipää ja sitä pystyn siivun syömään, joskus korvaan leivän leipäjuustolla ja laitan siihen päälle leikkeleet. Hätä keinot keksii..
      Kana ihan hyvä vaihtoehto, eikä mielestäni edes kallis, riippuu mistä ja mitä ostaa. Mutta tuo kala tuppaa kyllä olemaan ainakin joka päiväisessä ruokavaliossa.
      Kiisselit, raejuusto jne..

• CU 2012/ASpergerinfo

Onko leipäjuustoa saatavana laktoosittomana? Tuoremehuja jos vähänkin voi käyttää kannattaa valita sellaisia, jotka sisältävät ainoastaan trooppisista hedelmistä puristettua mehua. Itselleni ei sovi esim. appelsiini- eikä omenamehu ollenkaan.
        Noista kiisseleistä useissa on käytetty makeutusaineena mm. aspartaamia, joka ärsyttää vatsaa ja toimii laksatiivisesti. Viime aikoina on kuitenkin tullut markkinoille, valmistajaa en muista, sellaisia, joissa keinotekoisten makeutusaineiden sijasta käytetään steviaa.
        Jos ei suomalaisia viljoja voi tai tahdo syödä, voi itse valmistaa leipää esim. psylliumista.

• siin kun erkut

Turkkilainen jogurtti luomu
      Mantelijauhe
      Marjajauhe
      kookosjauhe
      Soijalezitiini

Vaihtoehto

Smoothie
      Banaani
      Mustikka
      Mantelijauhe
      Vezi
      Lehtikaali

Lisänä
      C vitamiini 500mg
      D vitamiini 100 mikroa
      Omega 3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1985
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      113
      1708
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1296
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe