ÄSO:ille: mitä syötte aamiaiseksi?

Ärtynyt suolikas

Ehdotuksia, joita olette kokeneet hyviksi aamupalavaihtoehdoiksi?
Viljat ei käy, eli puuro ja leipä pannassa. Liharuoat tietenkin liian raskaita, kananmunaa ei viitsisi joka aamu tehdä, hedelmät ja vihannekset alkaa pikkuhiljaa tökkiä ja suolaista tekee mieli aamulla. Marjaa ja maitorahkaa (laktoositonta) söin jonkin aikaa, mutta laktoositon maitorahka on hirvittävän kallista ja sekin alkaa jo pikkuhiljaa kyllästyttää. Vatsan pitäisi pari tuntia jaksaa olla kurnimatta ennen kuin tulee lounasaika.

4

158

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CU 2012

Viiliä, turkkilaista jugurttia, pähkinöitä, tuoremehua, juustoa. Banaania, munia, joita ei joka aamu jaksaisi syödä. Mitä sinä syöt lounaalla? Itse en jaksaisi jatkuvasti syödä kasvissosekeittoa vatsan kunnossapysymiseksi. Kana ja kala ovat jokapäivä syötyinä todella kalliita.

• yhtä ärtynyt:)

IIk, tuo tuoremehu ei sovi ärtyneen suolen kunnossa pitoon. Muutenkin esim. sitrushedelmät kaikki pois.
      Voisia olen ollut vähähiilarisella ruokavaliolla, kuitenkin niin, etten vedä niitä läksejä ja munia.
      Viili, turkkilainen jogurtti ja yleensäkin hapanmaito valmisteet.
      Olen itser ostanut vähähiilarista leipää ja sitä pystyn siivun syömään, joskus korvaan leivän leipäjuustolla ja laitan siihen päälle leikkeleet. Hätä keinot keksii..
      Kana ihan hyvä vaihtoehto, eikä mielestäni edes kallis, riippuu mistä ja mitä ostaa. Mutta tuo kala tuppaa kyllä olemaan ainakin joka päiväisessä ruokavaliossa.
      Kiisselit, raejuusto jne..

• CU 2012/ASpergerinfo

Onko leipäjuustoa saatavana laktoosittomana? Tuoremehuja jos vähänkin voi käyttää kannattaa valita sellaisia, jotka sisältävät ainoastaan trooppisista hedelmistä puristettua mehua. Itselleni ei sovi esim. appelsiini- eikä omenamehu ollenkaan.
        Noista kiisseleistä useissa on käytetty makeutusaineena mm. aspartaamia, joka ärsyttää vatsaa ja toimii laksatiivisesti. Viime aikoina on kuitenkin tullut markkinoille, valmistajaa en muista, sellaisia, joissa keinotekoisten makeutusaineiden sijasta käytetään steviaa.
        Jos ei suomalaisia viljoja voi tai tahdo syödä, voi itse valmistaa leipää esim. psylliumista.

• siin kun erkut

Turkkilainen jogurtti luomu
      Mantelijauhe
      Marjajauhe
      kookosjauhe
      Soijalezitiini

Vaihtoehto

Smoothie
      Banaani
      Mustikka
      Mantelijauhe
      Vezi
      Lehtikaali

Lisänä
      C vitamiini 500mg
      D vitamiini 100 mikroa
      Omega 3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      393
      1028
    2. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      301
      952
    3. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      895
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      78
      771
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      78
      752
    6. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      736
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      665
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      656
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      641
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      39
      630
    Aihe