YLLÄPIDOLLE/MODERAATIOLLE

........

Hei

Voisitteko valvoa tätä foorumia hieman paremmin eli siten, että kaikki asiattomat viestit poistettaisiin samantien. Siitä, mitkä ovat asiattomia, lienemme yhtä mieltä.

Täältä moni yrittää hakea tukea raitistumiselleen, mutta nämä paskanjauhajat pilaavat kaikki keskustelut. Myös kokonaisia ketjuja tulisi pystyä poistamaan, jos siihen nähdään tarvetta silloin kuin suurin osa viestiketjun viesteistä ovat asiattomia.

Kiitos yhteistyöstänne.

ps. Voin ilmoittaa teille kaikki viestit, jotka ovat asiattomia, jatkossa.

45

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+17

Toimiiko moderaatio vai pitääkö soittaa Ruotsiin??

• Moi
      Ehkä minä voin auttaa laita esimerkkejä...
      YP:n osoitteen varmaan löydät.

• 4r vj3cm,

Ei, me emme ole yhtä mieltä siitä, että mitkä viestit ovat asiattomia. Täällä on paljon hupiviestejä/trolleja/pelleilyjä, jotka todella ovat asiattomia, mutta täällä myös tuomitaan kohtuukäyttäjät juopoiksi, ja jos tälle linjalle mennään, eikä anneta kohtuukäyttäjille sanan sijaa, ollaan hyvin arveluttavalla tiellä

• Kun esimerkkejä kysyy niin niitähän ei tietysti löydy.
        En ole huomannut että kohtuukäyttäjiä olisi syrjitty.

• Heh...,

"mutta täällä myös tuomitaan kohtuukäyttäjät juopoiksi,"

Täyttä itse keksittyä soopaa ja potaskaa.
        Täällä on päinvastoin hyvin monen alkoholin käyttö todettu kohtuulliseksi, kun kysyjä on epäillyt itseään alkoholistiksi.
        Kohtuukäyttäjiä ei ole tuomittu juopoiksi.
        Esitäpä arkistosta yksikin väittämäsi viestiketju heittosi todisteeksi.
        Sellaista ei tietenkään tulla näkemään, kun sellaisia ei ole olemassakaan.

• ↗↘↷↱↯↺↪↗⤵↙
        ex-tissuttaja4 kirjoitti:

Kun esimerkkejä kysyy niin niitähän ei tietysti löydy.
        En ole huomannut että kohtuukäyttäjiä olisi syrjitty.

Miksi ex-tissuttaja4 alistut juupas-eipäs-rumbaan, ja vaivaudut vinoasenteellisille selittelemään?
        Käytä valtuuksiasi edelleenkin, ja luotsin ei tarvitse perustella ja selitellä yhtikäs mitään.

• 12+17

Kiitokset moderaatiolle ylimääräisten viestiketjujen poistosta.

• ap.

MInä joka aloitin ketjun tahtoisin kiittää moderaatiota asianmukaisesta toiminnasta, toivottavasti jatkossakin jaksat pyrkiä samaan. Tämän foorumin tulisi keskittyä raittiuden tukemiseen sekä toimia esimerkkinä niille, jotka ovat jo niin syvällä suossaan, etteivät omin voimin meinaa sieltä päästä pois, eli foorumi ennenkaikkea olisi pyrittävä pitämään vertaistuellisena, mitä useat tänne lähetetyt viestit eivät edesauta

• 9 13

Nyt sheriffi: mitä asiatonta oli 9 13 nimimerkilläni kirjoittamissani viesteissä, joissa ilmaisin mielipiteeni TARKOITUKSETTOMASTA SENSUURISTA ja sananvapauden sisällöstä. Mode syyllistyy nyt itse (ei siis vain s24 säännösten) perustuslain rikkomiseen.

• jatkoa 2
        9 13 kirjoitti:

Nyt sheriffi: mitä asiatonta oli 9 13 nimimerkilläni kirjoittamissani viesteissä, joissa ilmaisin mielipiteeni TARKOITUKSETTOMASTA SENSUURISTA ja sananvapauden sisällöstä. Mode syyllistyy nyt itse (ei siis vain s24 säännösten) perustuslain rikkomiseen.

Voisitko purkaa aggressiosi johonkin muualle kuin syyttömiin raitistumishaluisiin ihmisiin. Sinun viesteissäsi ei ollut yhtään mitään järkeä siksi ne poistettiin eli mode toimi oikein.

• Pullberg

Muistuttaisin että mitä mitä alkoholi otsikon alla lukee:
        Keskustelua alkoholin käytöstä ja alkoholismista.

• 9 13 kirjoitti:

Nuo ylemmätkö jotka palautin hetkeksi?

• 11+13

Nuo ylemmätkö jotka palautin hetkeksi?

Kuinka pitkä on hetkesi ja miksi palautit?

• ex-tissuttaja4
        11+13 kirjoitti:

Kuinka pitkä on hetkesi ja miksi palautit?

Näyttääkseni että minulla oli syy poistaa nuo viestit.
        Hetki on mennyt.

• jatkoa 3

Alkaa olla mitta täynnä, tämä sinulle 9 13.

Mielipiteitä voi julkaista jos ne ovat asianmukaisia sekä rakentavia. Sensuuri toimiin, mikäli et noudata tätä käytäntöä. Perustuslain vastaista on aukoa turpaansa väärissä kohdissa väärälle kohderyhmälle, se voi johtaa jopa ip-osoitteen jäljitykseen ja sakkorangaistukseen tarvittaessa, mikä olisikin ehdottomasti tarpeen tilanteissa joissa henkilö käyttää kaiken omaisuutensa päihteisiin eikä enää pysty kontrolloimaan edes sitä mitä milloin minnekin kirjoittelee.

• 9 13

Ok. Ymmärrän OT:ksi. Miksi muuten aiheuttavat yhä henk. koht. syytöksiä?
        Alatyyli ja asiattomat väitteet ovat yhä mielestäni tarpeettomia, mutta kertokaapa nyt
        mitä päihteet ja riippuvuudet otsikon alla voi kirjoittaa, ettei tule ..skaa niskaan.
        Jos jollakin ollut ryyppy päällä, pitääkö nöyrästi katua ja pyytää palstalaisten neuvoa.
        Keskustelu > erilaisia mielipiteitä. Jos joku dokaa, ei näe ongelmaa ja kirjoittaa
        tänne (toivottavasti ei seilissä), niin miksi hernepurkki nenässä. Alatyylinen teksti pois >
        Ok.

• 9 13
        9 13 kirjoitti:

Ok. Ymmärrän OT:ksi. Miksi muuten aiheuttavat yhä henk. koht. syytöksiä?
        Alatyyli ja asiattomat väitteet ovat yhä mielestäni tarpeettomia, mutta kertokaapa nyt
        mitä päihteet ja riippuvuudet otsikon alla voi kirjoittaa, ettei tule ..skaa niskaan.
        Jos jollakin ollut ryyppy päällä, pitääkö nöyrästi katua ja pyytää palstalaisten neuvoa.
        Keskustelu > erilaisia mielipiteitä. Jos joku dokaa, ei näe ongelmaa ja kirjoittaa
        tänne (toivottavasti ei seilissä), niin miksi hernepurkki nenässä. Alatyylinen teksti pois >
        Ok.

"Siitä, mitkä ovat asiattomia, olemme yhtä mieltä" (aloittaja)
        "Voin ilmoittaa.." (aloittaja)

-todennäköisesti emme ole (kaikissa tapauksissa)
        -voit siis tehdä moden työn (lisää kansalaisvalvontaa)

Ei siis ole off topic. Keskustelu moderoinnin perusteista ei siis kuulu
        tälle palstalle. En yhtäkään kertaa ole kirjoittanut omasta alkon käytöstä. Tulkinnat
        Kirjoitukseni tasosta jääköön lukijalle - sayonara.

• 9 13 kirjoitti:

"Siitä, mitkä ovat asiattomia, olemme yhtä mieltä" (aloittaja)
        "Voin ilmoittaa.." (aloittaja)

-todennäköisesti emme ole (kaikissa tapauksissa)
        -voit siis tehdä moden työn (lisää kansalaisvalvontaa)

Ei siis ole off topic. Keskustelu moderoinnin perusteista ei siis kuulu
        tälle palstalle. En yhtäkään kertaa ole kirjoittanut omasta alkon käytöstä. Tulkinnat
        Kirjoitukseni tasosta jääköön lukijalle - sayonara.

Kritiikkiä voi esittää mutta lukaisehan suomi24:sen säännöt.

• mode II

Kritiikkiä voi esittää mutta lukaisehan suomi24:sen säännöt.

Voisitko kerrata niistä osan täällä eli ne jotka koskevat ylimääräistä, turhanpäiväistä spämmäilyä? Ja; poista edelleen ylimääräiset viestit, niistä jotka pitäisi poistaa olemme varmastikin samaa mieltä.

Tahtoisin tästä foorumista vertaistuellisen jossa ei sallittaisi ihan kaikenlaista päänauontaa millä lähinnä tarkoitan epäasiallisia, foorumiin kuulumattomia viestejä.

• mode II kirjoitti:

Voisitko kerrata niistä osan täällä eli ne jotka koskevat ylimääräistä, turhanpäiväistä spämmäilyä? Ja; poista edelleen ylimääräiset viestit, niistä jotka pitäisi poistaa olemme varmastikin samaa mieltä.

Tahtoisin tästä foorumista vertaistuellisen jossa ei sallittaisi ihan kaikenlaista päänauontaa millä lähinnä tarkoitan epäasiallisia, foorumiin kuulumattomia viestejä.

Kaikki löytyy tuolta.
        http://www.suomi24.fi/opastus/s24/saannot
        Voisinpa kirjoittaa luotsin säännöistä tarkemmin mutta vaitiolovelvollisuus sitoo.

• jatkoa 4; 8+12+17

Mode I, älä ota henkilökohtaisesti jos sinua loukataan. Poistat vaan kylmänrauhallisesti kaikki asiattomat viestit täältä. Kukaan ei tule koskaan selvittelemään henkilöllisyyttäsi tarkemmin joten ei tarvitse pelätä mitään.

• 9 13

Samaa mieltä, enkä modea vastaa ole ollut, vaan kysymyksenasettelua. Hyvä mode, tee työsi hyvin
        ja asiallisesti. Keskustelu lähti väärille raiteille ja väärässä osiossa. Primäärireaktio oman tekstin sensuuriin.
        Näköjään on kuitenkin selvä ja ymmärrettävä tarve tiettyjen tekstien poistoon.

• mode II

exx-tissuttaja5
      1.9.2013 01:16
      0
      Sulje
      Lässym lässyn..

Mielestäni tällaiset viestit eivät mitenkään kuulu foorumiin. Se jos tällaiset kommentoinnit poistaa ei ole sananvapauden rajoittamista.

• ex-lussuttaja

Tissuttaja ei kestä yhtään kritiikkiä, vaan poistaa välittömästi kaikki viestit, missä häntä moititaan. Naurettava luotsinkuvatus. Eroa jo tehtävistäsi!

• Syynä on se että sei ole ollut asiallista.

btw, kiitos kehuista mutta yp ja palstalaiset ovat osallistuneet myös häirikköviestien poistoihin.

• +8.

12 17 on aloittaja sekä mode II sekä jatkoa jne.

• Minulla on paha aavistus että YP tulee kohta ja jyrää meijät.

• mode II

Miksi jyräisi? Siinä tapauksessa YP on ammattitaidoton eikä hänen tulisi enää toimia ylläpitäjän tehtävissä. Olen antanut muutaman hyvin vinkin kuinka tästä foorumista saisi asiallisen ja vertaistuellisen. Jos ne jyrätään, tapahtuu jotain ennalta-aavistamatonta. Olen rauhanomainen ihminen yleensä ja tahdoin kaikille vain parasta. Ihan aikuisten oikeasti. :)
        Kai sinä moderaattorina voit vaikuttaa ylläpidonkin mielipiteisiin edes jotain.

• mode II kirjoitti:

Miksi jyräisi? Siinä tapauksessa YP on ammattitaidoton eikä hänen tulisi enää toimia ylläpitäjän tehtävissä. Olen antanut muutaman hyvin vinkin kuinka tästä foorumista saisi asiallisen ja vertaistuellisen. Jos ne jyrätään, tapahtuu jotain ennalta-aavistamatonta. Olen rauhanomainen ihminen yleensä ja tahdoin kaikille vain parasta. Ihan aikuisten oikeasti. :)
        Kai sinä moderaattorina voit vaikuttaa ylläpidonkin mielipiteisiin edes jotain.

YP=suomi24
        Minä olen pelkkä luotsi.

Pelkkä otsikko "YLLÄPIDOLLE/MODERAATIOLLE" riittää siihen että keskustelu meni vähän väärään osoitteeseen.

Jos minä saisin päättää niin sallisin ensimmäiseksi musavideot youtubesta.

• mode II

YP=suomi24
        Minä olen pelkkä luotsi.

Pelkkä otsikko "YLLÄPIDOLLE/MODERAATIOLLE" riittää siihen että keskustelu meni vähän väärään osoitteeseen.

Jos minä saisin päättää niin sallisin ensimmäiseksi musavideot youtubesta.

Voisitko siis olla ystävällinen ja edelleenlähettää tämän ketjun oikeaan osoitteeseen? Milestäni tätä foorumia pitäisi ihan oikeasti kehittää.

• mode II kirjoitti:

Voisitko siis olla ystävällinen ja edelleenlähettää tämän ketjun oikeaan osoitteeseen? Milestäni tätä foorumia pitäisi ihan oikeasti kehittää.

Voisinhan minä lähettää mutta mikset itse lähetä esim. http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5558
        Auttaisi asiaa jos olisit rekisteröitynyt ja voisit jopa hakea luotsiksi samantien.

Voisin lähettää mutten lähetä, vaikka ne häirikköviestit eivät näy teille enää niin minulle näkyy ja myös YP:lle joten ymmärrät varmaan miksen edes siirrä.

• mode II

Voisinhan minä lähettää mutta mikset itse lähetä esim. http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5558
        Auttaisi asiaa jos olisit rekisteröitynyt ja voisit jopa hakea luotsiksi samantien.

Voisin lähettää mutten lähetä, vaikka ne häirikköviestit eivät näy teille enää niin minulle näkyy ja myös YP:lle joten ymmärrät varmaan miksen edes siirrä.

Ajattelin vain jos olisit voinut olla niin ystävällinen. Minulta alkavat voimat olla lopussa monen asian suhteen. Mutta jätetään asia tällä hetkellä sikseen jos ei sille ole mitään kenenkään tehtävissä. Olin rekisteröitynyt vuosia sitten mutten ole enää, silloin varoitettiin tietoturvauhista, joita rekisteröityminen voisi aiheuttaa. Mutta autan teitä aina jatkossakin jaksaessani.

• mode II kirjoitti:

Ajattelin vain jos olisit voinut olla niin ystävällinen. Minulta alkavat voimat olla lopussa monen asian suhteen. Mutta jätetään asia tällä hetkellä sikseen jos ei sille ole mitään kenenkään tehtävissä. Olin rekisteröitynyt vuosia sitten mutten ole enää, silloin varoitettiin tietoturvauhista, joita rekisteröityminen voisi aiheuttaa. Mutta autan teitä aina jatkossakin jaksaessani.

Palsta on nykyään aika tasapainoinen joten mihin siis haluat muutoksia?

Ap kirjoittaa:
        "Voisitteko valvoa tätä foorumia hieman paremmin eli siten, että kaikki asiattomat viestit poistettaisiin samantien."

Mahdotonta.

Mode II
        "Mutta jätetään asia tällä hetkellä sikseen jos ei sille ole mitään kenenkään tehtävissä."

En haluaisi että palsta menee tehovalvontaan eikä varmaan muutkaan.
        Yritetään nyt pärjätä ei mustavalkoisesti vaan harmaan erisävyillä.

• mode II kirjoitti:

Ok.
        Laitan tämän ketjun YP:lle.

• mode II

Palsta on nykyään aika tasapainoinen joten mihin siis haluat muutoksia?

Ap kirjoittaa:
        "Voisitteko valvoa tätä foorumia hieman paremmin eli siten, että kaikki asiattomat viestit poistettaisiin samantien."

Mahdotonta.

Mode II
        "Mutta jätetään asia tällä hetkellä sikseen jos ei sille ole mitään kenenkään tehtävissä."

En haluaisi että palsta menee tehovalvontaan eikä varmaan muutkaan.
        Yritetään nyt pärjätä ei mustavalkoisesti vaan harmaan erisävyillä.

Siis onko mahdotonta poistaa sellaiset viestit tai erottaa ne asillisista, jotka ovat täyttä sontaa kuten tämän ketjun viimeisin viesti? MIkäli tämä on suomi24-forumin linja myös Pauli Aalto-Setälän mielestä kirjoitan mieluummin Hesariin tästä kuin jatkan kirjotteluani täällä. Ainakin olen yrittänyt nyt parhaani foorumin kehittämiseksi, enempää en voi tehdä.

• mode II

Ok.
        Laitan tämän ketjun YP:lle.

Ei sinun tarvitse laittaa enää, minä tein sen jo.

• mode II kirjoitti:

Ei sinun tarvitse laittaa enää, minä tein sen jo.

Valitettavasti minäkin ehdin laittaa.

Iltamusiikkini häipyi sekunneissa :/
        Sorry YP mutta pitäähän se testata että valvonta pelaa.

• mode II kirjoitti:

Siis onko mahdotonta poistaa sellaiset viestit tai erottaa ne asillisista, jotka ovat täyttä sontaa kuten tämän ketjun viimeisin viesti? MIkäli tämä on suomi24-forumin linja myös Pauli Aalto-Setälän mielestä kirjoitan mieluummin Hesariin tästä kuin jatkan kirjotteluani täällä. Ainakin olen yrittänyt nyt parhaani foorumin kehittämiseksi, enempää en voi tehdä.

Ei ole mahdotonta johan poistin sen.

Valitettavasti muuhun en voi kommentoida.

• Eka kerran harkitsen luopumista luotsin virasta.
      Paskannan ruostumatonta terästä mutta ehkä tämä flunssa veetuttaa ja olen vähän heikoilla.

• mode II

Hei, koitahan jaksella, olet hoitanut hommasi mielestäni ihan hyvin, ehkäpä yhdessä kaikki pystymme tekemään tästä foorumista jatkossa entistä paremman. Ei luovuteta vielä. Paranemisia.

• ex-tissu4
        mode II kirjoitti:

Hei, koitahan jaksella, olet hoitanut hommasi mielestäni ihan hyvin, ehkäpä yhdessä kaikki pystymme tekemään tästä foorumista jatkossa entistä paremman. Ei luovuteta vielä. Paranemisia.

Kiitos.
        Ehkä voidaankin joten huomenna parempi päivä.

Hyvää yötä.
        t: ex-tissuttaja4

• mode II

Toivottavasti jaksat moderoida, ja voit jo paremmin. Yritän tsempata sua.

• jatkoa...

Hyvä että annat vielä yhden mahdollisuuden, jolloin et toimi epätasa-arvoisesti, ja jos ei sitä neuvoa mitä siinä viestissä on pyydetty noudattamaan kunnioiteta, tulee ip-bannni tähän foorumiin.

• ------------

"...tulee ip-bannni tähän foorumiin."

Menneen talven lumia ip-bannit.
        Ne kierretään hetkessä, ja Saunalahtikin käyttää monille jaettua ip:tä, joten siinä tulisi bannatuksi syyttömätkin. Se S24:ssä tiedetään.

• mode II

Hyvä että poistit sen feikkiketjun.

Annika46 nähtävästi jatkaa kirjoitteluaan omassa ketjussaan, eikä perustele uusia kertoakseen kuulumisistaan. Miksi joku perustaisi enemmän kuin yhden ketjun, joka tosissaan tahtoo raitistua ja saada vertaistukea omaan ongelmaansa?

Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      31
      5673
    2. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      12
      3688
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      193
      2311
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      163
      1723
    5. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      77
      1627
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      35
      1457
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1365
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      74
      1335
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1195
    10. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      224
      1194
    Aihe