löytyykö 99€ parempaa?

linnanahne

6

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Happamiasanoikettu

      Jos et raahattavaksi selkäreppua tarvitsekaan, niin tukevan jalustan ainakin – sikäli kuin haluat hyödyntää 20 × -zoomisi pitkää päätä. Käsivaralta on aika toivotonta yrittääkään saada kunnon lintukuvia pitkältä etäisyydeltä.

      Tämä koskee sinänsä kaikkia kameratyyppejä.

      Varmaan tuosta saturaisen verran iloa irtoaa. Ominaisuuksia tuntuu riittävän. Objektiivin valovoima ei ole kovin kummoinen, mutta ei enempää osaa tuohon rahaan oikein odottaakaan.

      Itse olen panostanut pokkariini tuntuvasti enemmän rahaa, vaikka sen zoomausalue on ”vain” 5 × (kinovastaavuus 24–120 mm, täysin riittävä minulle).

      Tuntuu vähän siltä, että valmistajat kilpailevat noilla zoomauskertoimilla ja milleillä sekä kuvakennon pikseleiden määrällä jättäen tähdellisemmät ominaisuudet vähemmälle huomiolle. Johtuuko tämä sitten kuluttajien toiveista eli kysynnästä vai mistä?

      • linnanahne

        Mulla on tällähetkellä 2009 eisa palkittu Samsung WB1000 ja 5x toi zoomi siinä ahistaa.
        Maksoin siitä muistaakseni jotain 400 €.

        Ja toi Fujifilm FinePix F770, jonka tilasin, maksaa pixmaniassa melkein 350 €. Siksi 99€ kuulostaa tosi edulliselta HobbyHallissa.

        Jalustan voi monesti korvata esim. puunrungolla tms. mitä sattuu olemaan.

        Aikaisemmin mulla on ollut ns. superzoomeja (lumix,canon), mutta niiden möykkymäisyys houkutteli lopulta pokkareiden pariin. Nyt tekniikka on kehittynyt ja superzoomi kulkee jo taskussa ahistamatta ;-)


      • Hyvässä valossa ei tuota ongelmia kuvata käsivaralta. Pilvisellä säällä toki herkkyyttä joutuu nostamaan niin, että kohinaa alkaa tulla kuvaan. Jos sataseen on saanut, on hinta tosi halpa. Canonin vastaava maksaa 200 euroa.

        Valo on kaiken A ja O näissä superzoomeissa. Hämärässä jotain liikkuvaa kohdetta ei oikein kannata edes yrittää. Zoom on se, millä kannatta kilpailla, kun nykyään kännykkäkamerat ovat niin hyviä. Toki jokaisella valmistajalla on erilaisia malleja. Canonilla esimerkiksi on nyt sivuilla: 33 kompaktiameramallia. Toiset etsivät niistä itselleen sopivimman. Toiset etsivät itselleen mahdollisimman huonosti sopivan ja valittavat siitä, että niitä on tarjolla.


    • aloittaja

      Kyllä tuo aika hyvin hintansa haukkuu ja zoomissa riittää...tukea kannattaa silti aina hakea mahdollisuuksien mukaan ja valoa ;-)

      Koko ei ole todellakaan paha verrattuna entisiin 12X &16X möykky-zoomeihin, jotka ei oikein taskussa kulkeneet.

      firmwaren päivitin ver. 1.0 --> 1.2

    • olisko tämä hyvä

      Mummolle joululahja noin normi valokuvaukseen, suomenkielinen vielä`.

    • Löytyy 99€:lla

      Löytyy 99€:lla paljonkin parempia, mutta ne on käytettyjä. Esim lähes käyttämättömiä muovisia ”markettikittejä” saa tuohon hintaan. Kaikki tuntemani marketin halvimman kitin ostaneet ovat vaihtamassa kameraansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      193
      2128
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      287
      1652
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1345
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      82
      1234
    5. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1127
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1126
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1042
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      969
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      874
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      65
      862
    Aihe