Tilasin juuri Fujifilm FinePix F770:n
20X optinen zoomi ja kompakti koko teki ainakin paperilla vaikutuksen.
http://www.fujifilm.eu/fi/uutiset/archiv/news/fujifilm-finepix-f770exr-uskomaton-zoom-ja-nopea-tarkennus-kompaktissa-rungossa/
Tarkoitus ei ole päästä mihinkään hifi-tasolle, vaan saada kohteet lähemmäksi, ilman raahattavaa "selkäreppua". (lintukuvia yms. omaksi iloksi rannikolla)
http://www.youtube.com/watch?v=aWVwue-OiL8
löytyykö 99€ parempaa?
6
240
Vastaukset
- Happamiasanoikettu
Jos et raahattavaksi selkäreppua tarvitsekaan, niin tukevan jalustan ainakin – sikäli kuin haluat hyödyntää 20 × -zoomisi pitkää päätä. Käsivaralta on aika toivotonta yrittääkään saada kunnon lintukuvia pitkältä etäisyydeltä.
Tämä koskee sinänsä kaikkia kameratyyppejä.
Varmaan tuosta saturaisen verran iloa irtoaa. Ominaisuuksia tuntuu riittävän. Objektiivin valovoima ei ole kovin kummoinen, mutta ei enempää osaa tuohon rahaan oikein odottaakaan.
Itse olen panostanut pokkariini tuntuvasti enemmän rahaa, vaikka sen zoomausalue on ”vain” 5 × (kinovastaavuus 24–120 mm, täysin riittävä minulle).
Tuntuu vähän siltä, että valmistajat kilpailevat noilla zoomauskertoimilla ja milleillä sekä kuvakennon pikseleiden määrällä jättäen tähdellisemmät ominaisuudet vähemmälle huomiolle. Johtuuko tämä sitten kuluttajien toiveista eli kysynnästä vai mistä?- linnanahne
Mulla on tällähetkellä 2009 eisa palkittu Samsung WB1000 ja 5x toi zoomi siinä ahistaa.
Maksoin siitä muistaakseni jotain 400 €.
Ja toi Fujifilm FinePix F770, jonka tilasin, maksaa pixmaniassa melkein 350 €. Siksi 99€ kuulostaa tosi edulliselta HobbyHallissa.
Jalustan voi monesti korvata esim. puunrungolla tms. mitä sattuu olemaan.
Aikaisemmin mulla on ollut ns. superzoomeja (lumix,canon), mutta niiden möykkymäisyys houkutteli lopulta pokkareiden pariin. Nyt tekniikka on kehittynyt ja superzoomi kulkee jo taskussa ahistamatta ;-) Hyvässä valossa ei tuota ongelmia kuvata käsivaralta. Pilvisellä säällä toki herkkyyttä joutuu nostamaan niin, että kohinaa alkaa tulla kuvaan. Jos sataseen on saanut, on hinta tosi halpa. Canonin vastaava maksaa 200 euroa.
Valo on kaiken A ja O näissä superzoomeissa. Hämärässä jotain liikkuvaa kohdetta ei oikein kannata edes yrittää. Zoom on se, millä kannatta kilpailla, kun nykyään kännykkäkamerat ovat niin hyviä. Toki jokaisella valmistajalla on erilaisia malleja. Canonilla esimerkiksi on nyt sivuilla: 33 kompaktiameramallia. Toiset etsivät niistä itselleen sopivimman. Toiset etsivät itselleen mahdollisimman huonosti sopivan ja valittavat siitä, että niitä on tarjolla.
- aloittaja
Kyllä tuo aika hyvin hintansa haukkuu ja zoomissa riittää...tukea kannattaa silti aina hakea mahdollisuuksien mukaan ja valoa ;-)
Koko ei ole todellakaan paha verrattuna entisiin 12X &16X möykky-zoomeihin, jotka ei oikein taskussa kulkeneet.
firmwaren päivitin ver. 1.0 --> 1.2 - olisko tämä hyvä
Mummolle joululahja noin normi valokuvaukseen, suomenkielinen vielä`.
- Löytyy 99€:lla
Löytyy 99€:lla paljonkin parempia, mutta ne on käytettyjä. Esim lähes käyttämättömiä muovisia ”markettikittejä” saa tuohon hintaan. Kaikki tuntemani marketin halvimman kitin ostaneet ovat vaihtamassa kameraansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.475037- 723192
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3122024Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651825Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151709Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531286Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951259- 701192
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331177Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137