http://www.iltalehti.fi/digi/2013100417550070_du.shtml
Jos akkua ei tyhjennä kokonaan ( litiumakku)
Pitänee jatkossa muistaa tämä.
Näin älypuhelimen akku kestää paremmin
4
1378
Vastaukset
- akkumalaattori _
Olisi kiinnostava saada jotakin tarkempaa faktatietoa miten paljon akun käyttöikä lyhenee jos se on jatkuvasti laitteessa kiinni.
Itselläni on nyt pidempään olut läppärissä ain aakku paikallaan vaikka sitä käytänkn pääsääntöisesti verkkovirralla.
Puhelinta usinkin latailen vaihtelevasti (20-50% jäljellä ja lataukseen) enkä juuri koskaan päästä akkua tyhjäksi. Puhelimestani ei tosin näy lataustaso, jotta voisi ottaa sen pois ennen täyttä latausta kuten artikkeli kehoittaa.
"Jos älypuhelimessasi on vaihdettava akku, se kannattaa ottaa irti laitteesta niin usein kuin mahdollista. Tämä lisää huomattavasti akun käyttöikää. Sama koskee kannettavien tietokoneiden akkuja."
"Viisas älypuhelimen käyttäjä lataa puhelimensa akun hieman alle 50 prosentin varauksesta noin 80 prosenttiin." - Pyyhis
"Jos älypuhelimessasi on vaihdettava akku, se kannattaa ottaa irti laitteesta niin usein kuin mahdollista. Tämä lisää huomattavasti akun käyttöikää. Sama koskee kannettavien tietokoneiden akkuja."
Ainakin oma puhelin on aina päällä. Se tietysti toimii huonosti, eikä puheluja tai tekstareita voi vastaanottaa jos akku on irti. Mikähän logiikka tuossa on takana? Ei sitä kallista luuria akun säästämiseksi osteta, vaan käyttöön.
Vaikka laite on suljettu tai (litium) akku on siitä irti, niin se tyhjenee itsestään joka tapauksessa. En muutenkaan päästä puhelimen akkua koskaan tyhjäksi koska sekin, irrottamisen lisäksi, estää laitteen käytön tehokkaasti. Oma käsitys on, että Li- akku kestää parhaiten kun se on jatkuvassa käytössä. - cdddsdad
Tuntuu nuo akut kestävän vuosia ihan tavallisella käytöllä,eli lataat usein ja aina täyteen
- Pyyhis
No ainakin Sonyn manuaalissa sanotaan "lataa akkua usein".
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483