Metallipajan perustaminen

Makkeri87

Olisikos kuinka ihmiset kiinnostuneita, metallisista koriste/turvatuotteista, Esim. Takorautatuotteita, portit, kaiteet, pöydät, aidat, ikkunakalterit, hyllyt ja kaikenlaiset tuotteet mitä asiakkaat haluaa.

Kaikki tuotteet käsintehtyjä, asiakaskohtaisia suunniteltuja.

Kiitoksia jo mielipiteistä etukäteen.

20

1461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsityö liian hintavaa

      Ei tässä taloustilanteessa ihmisillä ole varaa ostaa ylihintaisia takotuotteita. Sun pitäisi myydä työtäsi 3-5 euron tuntipalkalla että saat tuotteesi myydyksi.

      • käsityö kunniaan

        Käsityö ei ole liian hintavaa, on vain idiootteja ihmisiä, jotka eivät arvosta sitä ja ostavat jotain vinkuintian "tuotteita" missä rautaporttikin on varmaan tehty tinasta.

        Robotti ei pysty valmistamaan mittatilaustuotteita.


    • Makkeri87

      No kylläpä noita tuntuu riittävän joilla varaa ostaa ;)

      • ei mulla muuta

        Tee mitä lystäät.


      • Makulatuuri

        Kannattaa kuitenkin ensin tarkoin selvittää markkinapotentiaali ja jakelukanavat. Lisäksi bisneksen pyörittämisessä täytyy ottaa huomioon se, että yrittäjällä menee merkittävä osa työajasta aivan muuhun kuin siihen ammattiosaamisen harjoittamiseen ( tarjoukset, laskut, viranomaisten vaatimat raportit jne.). Nuokin tunnit pitää sitten maksaa liiketuloilla.


      • Makkeri87
        Makulatuuri kirjoitti:

        Kannattaa kuitenkin ensin tarkoin selvittää markkinapotentiaali ja jakelukanavat. Lisäksi bisneksen pyörittämisessä täytyy ottaa huomioon se, että yrittäjällä menee merkittävä osa työajasta aivan muuhun kuin siihen ammattiosaamisen harjoittamiseen ( tarjoukset, laskut, viranomaisten vaatimat raportit jne.). Nuokin tunnit pitää sitten maksaa liiketuloilla.

        Kaiken olen selvittänyt etukäteen, ettei tule yllätyksenä, ja olen tietoinen näistä asioista suurelti muutenkin, kun olen ollut yksityisyrittäjällä töissä.

        Ja kuten tullut tässä sanottua, niin tuotteita tuloo ihan joka lähtöön myös tarkoitus tarjota osamaksulla, myös tulee korjaus/asennus hitsaukset ja alihankinta.


      • Ti e tä jä
        Makkeri87 kirjoitti:

        Kaiken olen selvittänyt etukäteen, ettei tule yllätyksenä, ja olen tietoinen näistä asioista suurelti muutenkin, kun olen ollut yksityisyrittäjällä töissä.

        Ja kuten tullut tässä sanottua, niin tuotteita tuloo ihan joka lähtöön myös tarkoitus tarjota osamaksulla, myös tulee korjaus/asennus hitsaukset ja alihankinta.

        Yksityiset on mulkk kuja


    • 12+13

      ideasi on loistava niitten kannalta ketkä rautatavaraa haluaa mutta taitaa vaan olla kovin vähissä tosi ostajat... kyllä ihailijaa piisaa jotta 'oi kuinka ihana'- tyyliin , mutta ei kuitenkaan ole varaa /halua ostaa.Minä ostaisin paljonkin puutarharautaa, siis erilaisia esineitä metallista tehtynä, niin pieniä koristeita kuin suurempiakin kalusteita, jopa aitaa, mutta kun ei kukaan myy mitään kunnollista, se mitä myynnissä joskus harvoin on niin kiinalaista halparimpulaa.Itse olemme jokinverran tehneet kaikkea kivaa pihalle, ostajia olisi mutta hinta on tietenkin este... pelkkä materiaalikulu on suurimmalle osalle liikaa saati että palkan ja muut kulut saisi.... näin se vaan ikävä kyllä on.

    • hitsahitsa

      Vähän riippuu minne perustat. Jos polkupyöriä, veneiden perämoottoreita ja vastaavia pieniä korjaustöitä teet, niin tuut pärjäämään. Riippuu taitotasostakin, että mitä pystyy tekemään..

      Itse olin työharjoittelussa henkilöllä joka teki tällaisia pieniä töitä pääosin. Olisko ollu että 200-300 euroa jos tienaat päivässä niin et jää miinukselle.

    • Makkeri87

      Tarkoituksena olisi tarjota tosiaan osamaksulla tarjota tuotteet, ja kaikenlaiset korjaustyöt, ettei hinta sillälailla pahin este ole enää.

    • 12+13

      joo kyllä osaajalle hommaa piisaa, puolisonikin tekee vaikka mitä joku keksii teettää... tekemättä ei ole mikään jäänyt. Eivät mitkään firmat ota tehtäväksi mitään vaikeaa yksittäiskappaletta, mutta yksityisellä tekijällä onnistuu ja mikä parasta, silloin ei kysellä hintaa kun jokin on saatava mutta kukaan muu ei tee ja itse ei pysty.

    • Makkeri87

      Kyllähän mä olen työkseni tehnyt erikoistuotteita, ja sitten työttömäksi jäätyäni firman muuton johdosta, niin olen itseäni kurssittanut erillaisin tavoin ja opetellut uusia ja uusia valmistus menetelmiä

    • Makkeri87

      Nyt on yrityspystyssä, toiminta alkaa 01.12.2013 ja alustavat sivutkin auki ^^

    • 12+13

      laita ne sivusi johonkin linkkiin jotta voimme ihastella kättesi taitoja ja kukaties jotain tilatakin kun sopivaa silmään osuu.

    • Makkeri87

      www.lehtisaaristeel.net

    • 12+13

      aika kivat takkaluukut tossa yhessä kuvassa... itse olen ollut kauan sitten töissä yrityksessä jossa tehtiin kaikenlaista kivaa metallista... oli puusepän minikokoisesta höylästä takkaluukkujen kautta suihkukaivoihin valikoimaa ja sitten tietysti oma tuote pääartikkelina... niitä oli mukava tehdä mutta kaikki hyvä loppuu aikanaan, tässä tapauksessa tuli yrittäjä perheen ikä vastaan.

    • Makkeri87

      Kiitokset, tossa on hyvin pieniosa mitä itte oon tehnyt aikaisemmin, mutta nämä on viimeisimpiä töiden loppumisen jälkeen, kaikki on itse suunniteltuja ja toteutettuja ja näkyvillä jossain päin suomea, esim tämä ns. teräsmies on nähtävissä Lapuan Aikuiskoulutus puolella toimistojen vieressä.

    • niilo68876

      Mahtavaa, että joku lähtee rohkeasti kykyihinsä luottaen tekemään. Toivottavasti hommia riittää ja pysyt terveenä!

      • 30v kokemus yritt.35

        Ihan kiva! Valitettavasti meidän sosialistisessa Suomessa ei vaan oikein elä tollasilla käsitöillä arvolisävero on käsityöläiselle liikaa, vakuutusyhtiöt on käsipitkällä jne jonkinlaista yrittäjäeläkettäkin pitäis pystyä maksaan esim 2-3tonnin vuosimaksulla ei paljoo eläkkeitä kerry.
        Siihenkin rahaan saa hitsata pirun monta "rappurallia"

        Jos toimitlat on "omastatakaa" ei mitään velkoja isommin nuukasti elelee
        tsemppiä vaan.


    • Kalterien takaa

      Metalli on Eldorado.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2868
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2164
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe