Kuvailen tässä mitä faktisesti tapahtuu näissä kahdessa ratkaisutilanteessa.
Ensimmäinen ratkaisu tapahtuu vauvan vanhempien päässä. He tekevät ratkaisun kastaa vauva kirkon papin toimiessa tehtävän suorittajana. Vanhemmat siinä valitsevat ajan ja paikan, koska vauva tulee "uskoon". Myös pappi on usein mukana tässä ratkaisutilanteessa. Toimijana ovat siis vauvan vanhemmat ja sukulaiset ja kirkon pappi. Tällä papilla on usein jokin "minun jumalani", johon tämä pappi uskoo ja joka on synnytetty erilaisten tulkintojen kautta. Tämä "minun jumalani" astuu tässä ihmisten tekemässä toimituksessa vauvan sisimpään ja usein poistuu samantien. Tämä nopea poistuminen tulee esiin tämän vauvan myöhemmässä elämässä, jossa hänen elämänsä suorastaan huutaa, että Kristuksen rakkaus ei hänessä enää asu.
Tässä ratkaisussa oli siis toimijana ihmiset.
Toinen ratkaisu on kristillinen ratkaisu. Ensimmäinen ratkaisijana olivat varmaan Johannes Kastajan vanhemmat jotka uskoivat eli siis tekivät ratkaisun että ilmoituksen antaja on Jumala. Tämänjälkeen kristillisen ratkaisun ovat tehneet Jeesuksen vanhemmat, Johannes Kastaja joka äitinsä kohdussa ilahtui jopa hypähtämällä kohdussa. Jos nykyään joku hypähtää Jeesuksen kohdatessaan, niin johan kirkon henkiköt ovat nimittelemässä häntä tiesmiksi. Sitten ratkaisijana ovat olleet Jeesuksen opetuslapset, jotka jopa kesken työntouhun ovat tehneet ratkaisun Jeesuksen kutsusta seurata Jeesusta. Ja apostolien jälkeen ratkaisun Jeesuksen puoleen ovat tehneet yli miljardi uskoontullutta. Yhteistä näissä kaikissa on se, että toimijana on aina ollut Jumala. Jumala on tehnyt aloitteen, kutsunut ihmistä ja ihminen on vastannut myöntävästi tähän kutsuun. Myös ajan, paikan ja tavan avata sydämen ovi Jumalalle, niin on valinnut Jumala. Eivät siis ihmiset kuten tuossa ensimmäisessä tavassa tehdä ratkaisu.
Näin kävi myös minulle. Kun menin hengelliseen kokoukseen, niin olin jo tosi valmis tekemään ratkaisun. Kuitenkin olin päättänyt, että uskovainen minusta ei koskaan tule. Ja tämä päätös oli vakaa ja piti loppuun saakka. Ennen hengelliseen kokoukseen menemistä Jumala oli jo kaksi kertaa hyvin koettavalla tavalla ilmestynyt minulle. Jumala kutsui ja valmisti minua - ja ehkä samalla hymyili hellyttävästi urhealle päätökselleni olla tulematta uskovaiseksi. Menin tähän hengelliseen kokoukseen erään asian johdattamana, jonka myöhemmin tiesin Jumalan johdatukseksi. Päätökseni olla tulematta uskoon piti edelleen - aina siihen saakka kun huomasin nostaneeni käden ylös ja tunsin Kristuksen rakkauden täyttävän koko olemukseni ihan konkreettisesti ja sydämeen käyvällä tavalla. Se Kristuksen rakkaus meni niin syvälle sydämeeni ja sieluuni, että se ei lähde sieltä pois edes kuolemassakaan. Kristus on kuoleman voittaja. Tästä eivät ei-uskovat tiedä mitään eivätkä useimmat kirkon papitkaan, mitä on Kristuksen rakkaus, kun Pyhä henki valtaa ihmisen.
Minä en siis ihmisenä tehnytkään ratkaisua, koska vastustin koko ajan - jopa senkin jälkeen kun käsi oli jo pystyssä. Jumala oli sen jo tehnyt aikoja sitten ja johdattanut minutkin kauniisti tilanteeseen jossa käsi itsestään nousi ylös. Ne ei ihan itsestään - Jumala sen nosti.
Tässä on nyt kaksi tapaa tehdä ratkaisu. Ensimmäinen jossa toimijana ja päätöksen tekijöinä ovat ihmiset ja sitten tämä jälkimmäinen jossa päätöksen tekijänä on Jumala.
Kaksi ratkaisua !
218
321
Vastaukset
- mene töihin
Miksi hoohoo-edesa on vaihtanut nikkiä? Sama suu vaahdossa lässyttäminen jatkuu.
- pipipäälle
Hullu sä olet."Jumala hymyili hellyttävästi"sä oot tosi itserakas ja hymyily on sinun mielikuvitusta.
Itse sä sen kätesikin nostit. Oot jollain tapaa jakomielitautinen kun et tajua mitä sun kätesi tekee.- limz
Kokeilepa itse. Mene hengelliseen kokoukseen ja katso, nouseeko se käsi miten helposti. Väitän että se on maailman raskain taakka ihmiselle...
limz kirjoitti:
Kokeilepa itse. Mene hengelliseen kokoukseen ja katso, nouseeko se käsi miten helposti. Väitän että se on maailman raskain taakka ihmiselle...
Olen kerran käynyt erään kokouksen alussa. Se meni ihan ok. Sitten aloitettiin ”huutaminen”. Ihan ensimmäinen ajatus oli että ihan kuin rock konserteissa. Yleisöä lämmitellään ja saadaan aikaan tietty fiilis. Ryhmän imu on kova, jolloin on helppo tehdä sellaista jota muuten ei tekisi. Tunne tarttuu läsnäolijoihin tavalla tai toisella.
Sitten mietin että nyt olisi helppo nakki saada tunnustusta näiltä uskovilta. Kunhan vain alkaisi ”laulaa” mukana miettimättä, mitä oikeasti ajattelee tai tuntee. Tässä vaiheessa poistuin. Aivan kuten ei rock konserteissa eikä aikoinaan palavien puheiden aikana ollut oloa että tämän takana seison 100 %. Mieluummin yksin ja muutaman ihmisen kanssa rauhassa kuin ryhmän paineen alla.
Ehkä tässä voisi joku kertaa taas lähteä. Mitä tuolta telkkarista olen katsellut näitä tilaisuuksia, aika halpahintaisilta ne tuntuvat. Niin tarkkaan laskelmoituja. Ymmärrän kyllä että moni niistä tykkää.- limz
mummomuori kirjoitti:
Olen kerran käynyt erään kokouksen alussa. Se meni ihan ok. Sitten aloitettiin ”huutaminen”. Ihan ensimmäinen ajatus oli että ihan kuin rock konserteissa. Yleisöä lämmitellään ja saadaan aikaan tietty fiilis. Ryhmän imu on kova, jolloin on helppo tehdä sellaista jota muuten ei tekisi. Tunne tarttuu läsnäolijoihin tavalla tai toisella.
Sitten mietin että nyt olisi helppo nakki saada tunnustusta näiltä uskovilta. Kunhan vain alkaisi ”laulaa” mukana miettimättä, mitä oikeasti ajattelee tai tuntee. Tässä vaiheessa poistuin. Aivan kuten ei rock konserteissa eikä aikoinaan palavien puheiden aikana ollut oloa että tämän takana seison 100 %. Mieluummin yksin ja muutaman ihmisen kanssa rauhassa kuin ryhmän paineen alla.
Ehkä tässä voisi joku kertaa taas lähteä. Mitä tuolta telkkarista olen katsellut näitä tilaisuuksia, aika halpahintaisilta ne tuntuvat. Niin tarkkaan laskelmoituja. Ymmärrän kyllä että moni niistä tykkää.Olet siis yhden kerran käynyt. Ja olet antanut ymmärtää käyneesi erilaisissa kokouksissa usein ja tietäväsi millaisia ne vapaiden suuntien kokoukset ovat. Hoh hoijaa... Tätähän tämä...
limz kirjoitti:
Olet siis yhden kerran käynyt. Ja olet antanut ymmärtää käyneesi erilaisissa kokouksissa usein ja tietäväsi millaisia ne vapaiden suuntien kokoukset ovat. Hoh hoijaa... Tätähän tämä...
Olen käynyt erilaisissa – mutta en enää mene näihin kokouksiin. Niitä muuten saa seurata mm. You Tubesta tai muualta netistä sekä telkkarista (TV7) ihan riittävästi. Toki on ollut myös ihan mukavia kokemuksia jossa ei tuota manipulointia ainakaan noin vahvasti tullut esiin. Näin mm. vapaa kirkossa.
Eniten pidän itse ortodoksisen kirkon vigilioista. Jehovien kokoukseen olen saanut kutsun, katsotaan menenkö.- limz
mummomuori kirjoitti:
Olen käynyt erilaisissa – mutta en enää mene näihin kokouksiin. Niitä muuten saa seurata mm. You Tubesta tai muualta netistä sekä telkkarista (TV7) ihan riittävästi. Toki on ollut myös ihan mukavia kokemuksia jossa ei tuota manipulointia ainakaan noin vahvasti tullut esiin. Näin mm. vapaa kirkossa.
Eniten pidän itse ortodoksisen kirkon vigilioista. Jehovien kokoukseen olen saanut kutsun, katsotaan menenkö.No jos olet ollut noissa väärän hengen vaikuttamissa tilaisuuksissa, niin ei niistä pidä vetää mitään yhtäläisyysmerkkiä kaikkiin seurakuntiin. Sinulla on tiedollisia aukkoja kovasti hengellisyydestä, sen ilmentää tuo Jehovan todistajien kokouskutsukin. Jos haluat olla raamatullisella tiellä, älä mene Jehovien kokoukseen, siellä ei ole Pyhää Henkeä. Näin on todistaneet ne, jotka sieltä ovat lähtenet ja aidon uskon löytäneet.
Itse olen ollut useissa kokouksissa, enkä ole tuntenut mitään painostusta vaikka ei ole aina laulattanut eikä ylistyttänyt. On saanut olla turpa rullalla kun elämäntilanne on siltä tuntunut. Ja joskus olen ollut väärän hengenkin vaikuttamassa tilaisuudessa, mutta kun olen sen tunnistanut, olen sen jättänyt taakse enkä ala muistella ja haukkua netissä noita onnettomia, joita saa-tana on saanut pettää.
"Olen kerran käynyt erään kokouksen alussa" >< "Olen käynyt erilaisissa"
No itsepä tiedät mitä olet tehnyt, olisi vaan lukijana helpompaa, että puhuisit selkeästi...
http://johanneksenpoika.fi/index.htm limz kirjoitti:
No jos olet ollut noissa väärän hengen vaikuttamissa tilaisuuksissa, niin ei niistä pidä vetää mitään yhtäläisyysmerkkiä kaikkiin seurakuntiin. Sinulla on tiedollisia aukkoja kovasti hengellisyydestä, sen ilmentää tuo Jehovan todistajien kokouskutsukin. Jos haluat olla raamatullisella tiellä, älä mene Jehovien kokoukseen, siellä ei ole Pyhää Henkeä. Näin on todistaneet ne, jotka sieltä ovat lähtenet ja aidon uskon löytäneet.
Itse olen ollut useissa kokouksissa, enkä ole tuntenut mitään painostusta vaikka ei ole aina laulattanut eikä ylistyttänyt. On saanut olla turpa rullalla kun elämäntilanne on siltä tuntunut. Ja joskus olen ollut väärän hengenkin vaikuttamassa tilaisuudessa, mutta kun olen sen tunnistanut, olen sen jättänyt taakse enkä ala muistella ja haukkua netissä noita onnettomia, joita saa-tana on saanut pettää.
"Olen kerran käynyt erään kokouksen alussa" >< "Olen käynyt erilaisissa"
No itsepä tiedät mitä olet tehnyt, olisi vaan lukijana helpompaa, että puhuisit selkeästi...
http://johanneksenpoika.fi/index.htmNiin, katos kun noita ”vääriä” henkiä tuntuu olevan aina siellä, missä itse ei vaikuta. No, olkoon. Mistä sitä voi tietää milloin on tuollainen seurakunta ja milloin ei – kaikki he pitävät itseään juuri sinä oikeana.
En tarkoita että olisi ollut painostusta tai pakkoa. Onhan vaan sellainen normaali ryhmän dynamiikka, joka vaikuttaa ja jota manipuloidaan tietyllä käyttäytymisellä. Moni tykkää siitä. Ymmärrän kyllä heitä. Itse en pidä sellaisesta.
Olen jo vuosia kulkenut silmät auki ja tutustunut kaikenlaiseen. Tuskin siis se paljon vaikuttaa jos jehovien tilaisuuteen menen. Uskoni on siinä mielessä vahva, ettei manipulointi toimi. Ei edes näissä City-kirkoissa jne. joissa on ehkä aggressiivisinta suhtautumista.
- ahaaelämys
Ai sinä siis olet tt11 :D
Olen lukenut palstalta vain sinun bannaamistasi vaativia ketjuja.
No lueskelin nyt sitten tämän kauhean kirjoittajan tekstin oikein vielä suuremmalla mielenkiinnolla.
Jumala on loppujen lopuksi aika suveneeri valinnoissaan.
Ratkaisun vahvuuskin näyttää vaihtelevan hyvin yksilökohtaisesti. Jotkut ihmiset Jumala näyttäisi ohjaavan hyvin vahvojen ratkaisujen paikalle.
Toiset ihmiset taas aivan kuin vain ohjataan ja johdatellaan siinä ohessa.
Ja kumpikin tapa saattaa olla aivan ok.
Näinhän se oli raamatunkin henkilöiden kohdalla.
En oikeastaan osaa sanoa, missä kohtaa esim. omalla kohdallani alkaa Jumalan ratkaisu ja missä minun ratkaisuni. Joitakin käännekohtia kyllä osaan nimetä, mutta kokonaisuudessaan.. Uskoontuloja on niinmonta erilaista kuin on uskovaakin. Jeesuksen opetuslapsetkin ottivat uskon Jeesukseen vastaan kukin omalla tavallaan.
Toisille se tapahtuu yhtäkkiä ja toisille hitaasti ja huomaamatta, mutta ....
Jokaisen kohdalla on jossain elämänvaiheessa tilanne, jossa hän havaitsee omaavansa uskon Jeesukseen. Usko ei ole mikään salaisuus - kynttilä ei kokoaikaa ole vakan alla.
Mutta Jumala kunnioittaa aina ihmisen persoonaa ja siksi toimii niin eri tavalla eri ihmisten suhteen. Ja näin on hyvä. AmenTT11. On suoranainen ihme, ettet ole myynyt omaisuuttasi, vaan pidät siitä tiukasti kiinni, etkä paranna sairaita, vaikka olet noinkin voimakkaasti kokenut Jumalan.
Itse asiassa sinua ei erota mitenkään helwataan menijöistä, vaikka "ratkaisusi" oli niinkin voimallinen. Sinä vaikutat vain äärimmäisen omahyväiseltä.- ihmettelen vaan
helsinkijokkeri kirjoitti:
TT11. On suoranainen ihme, ettet ole myynyt omaisuuttasi, vaan pidät siitä tiukasti kiinni, etkä paranna sairaita, vaikka olet noinkin voimakkaasti kokenut Jumalan.
Itse asiassa sinua ei erota mitenkään helwataan menijöistä, vaikka "ratkaisusi" oli niinkin voimallinen. Sinä vaikutat vain äärimmäisen omahyväiseltä.Miksi ihmeessä puhut noin ilkeästi hänelle.
Eikö hänellä ole aivan sama oikeus omaan kokemukseensa.
Kuin sinulla esim. homouden kokemiseesi. - Nasse.
ihmettelen vaan kirjoitti:
Miksi ihmeessä puhut noin ilkeästi hänelle.
Kuin sinulla esim. homouden kokemiseesi.tt11 on luonut itselleen oman jumalansa joka tottelee lluojansa ääntä ja toivottaa muut h3v3ttiin.
Täysin riippumattat siitä että esimerkiksi Raamatun Jumalan mukaan tt1 menee h3lv3ttin.
Siitä kritiikki. Niin ja tietysti siitä että vatipää koittaa muita jyrätä luomansa jumalan avulla. - Neuvo rakkaudessa
Ehkä tulee vielä aika, kun sinäkin sen koet. Sen jälkeen sinua seuraavat merkit, joista Jeesus omansa tunnistaa. Toistaiseksi sinä tosiaan taistelet vastaan, kuten aiemmassa viestissäsi kerroit. Se kyllä vähän huolestuttaa, että annat ymmärtää jo olevasi uskossa, vaikka Jeesuksen sanat selvästi osoittavat, että et ole. Olisi parempi, että rehellisesti tunnustaisit olevasi uskosta vielä osaton, koska olet vielä kieltäytynyt, mutta että olet matkalla.
ihmettelen vaan kirjoitti:
Miksi ihmeessä puhut noin ilkeästi hänelle.
Kuin sinulla esim. homouden kokemiseesi.Anteeksi, IHMETTELEN VAAN. En tajunnut olleeni ilkeä TT11:lle, vaan kerroin vain minkä kuvan hän on antanut itsestään, ja miten hän on Raamatun valossa.
- tiedä mitä sanot
Anteeksi, IHMETTELEN VAAN. En tajunnut olleeni ilkeä TT11:lle, vaan kerroin vain minkä kuvan hän on antanut itsestään, ja miten hän on Raamatun valossa.
Miksi sinä latelet omia vääristyneitä käsityksiäsi kristinuskosta jonain ohjeena uskoville? Sinähän se annat itsestäsi kummallisen käsityksen. Raamattu ei pakota myymään omaisuuttaan. Se kohta oli sellaiselle, joka piti omaisuudestaan kiinni niin tiukasti, että vaihtoi Jeesuksen seuraamisen mieluummin omaisuuteensa. Jumala antaa varallisuutta myös uskoville: Job sai kaksinverroin sen minkä menetti ja monilla muilla Raamatun henkilöillä oli runsaasti omaisuutta. Ei itse omaisuus ole ongelma vaan se, miten siihen suhtautuu. Sinä olet pahemman luokan lakihenkinen vaikka olet ateisti.
Älä lauo 'viisauksiasi' tietämättä toisten elämästä yhtään mitään. tiedä mitä sanot kirjoitti:
Miksi sinä latelet omia vääristyneitä käsityksiäsi kristinuskosta jonain ohjeena uskoville? Sinähän se annat itsestäsi kummallisen käsityksen. Raamattu ei pakota myymään omaisuuttaan. Se kohta oli sellaiselle, joka piti omaisuudestaan kiinni niin tiukasti, että vaihtoi Jeesuksen seuraamisen mieluummin omaisuuteensa. Jumala antaa varallisuutta myös uskoville: Job sai kaksinverroin sen minkä menetti ja monilla muilla Raamatun henkilöillä oli runsaasti omaisuutta. Ei itse omaisuus ole ongelma vaan se, miten siihen suhtautuu. Sinä olet pahemman luokan lakihenkinen vaikka olet ateisti.
Älä lauo 'viisauksiasi' tietämättä toisten elämästä yhtään mitään.TIEDÄMITÄSANOT. Pidän kummallisena, jos kristityt eivät tunne edes Jeesuksen opetuksia.
Luukas 12:32-34 opetuslapsille: "Myykää kaikki mitä teillä on ja antakaa avustuksia, sillä Jumala on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan. Sillä missä teidän omaisuutenne on, siellä on myös teidän sydämenne".
Matteus 19:29: "Jokainen joka on luopunut taloista ja muusta omaisuudestaan, ja lähimmistään MINUN NIMENI TÄHDEN, on saava monin verroin takaisin, ja perivä iankaikkisen elämän"
Rikas nuorukainen ei tarinassa luopunut omaisuudestaan, ja taivaspaikka meni.
En tiedä onko lakihenkisyyttä, jos Jeesus liittää omaisuudesta luopumisen iankaikkiseen elämään. Se koskee sekä uskovia että rikkaita. Olenko heittänyt "viisauksiani" vai Jeesuksen käskyjä?helsinkijokkeri kirjoitti:
TT11. On suoranainen ihme, ettet ole myynyt omaisuuttasi, vaan pidät siitä tiukasti kiinni, etkä paranna sairaita, vaikka olet noinkin voimakkaasti kokenut Jumalan.
Itse asiassa sinua ei erota mitenkään helwataan menijöistä, vaikka "ratkaisusi" oli niinkin voimallinen. Sinä vaikutat vain äärimmäisen omahyväiseltä.jokkeri sanoi :
Sinä vaikutat vain äärimmäisen omahyväiseltä.
_________
Ja sinä vaikutat saatanan* äänitorvelta - kaappiin siitä :-)pertsa2012 kirjoitti:
jokkeri sanoi :
_________
Ja sinä vaikutat saatanan* äänitorvelta - kaappiin siitä :-)PERTSA. Pidätkö Jeesusta satanana; sen voin sinusta kyllä uskoakin.
pertsa2012 kirjoitti:
jokkeri sanoi :
_________
Ja sinä vaikutat saatanan* äänitorvelta - kaappiin siitä :-)PERTSALLE vielä, että taidat ollakin sitä mieltä, että Raamatun takana onkin satana. Sehän se on Jeesuksen oppien takana, jos minun laittamani Jeesus vaikuttaa saatanalliselta.
- epäjumalanpalvontaa?
"Ja näin on hyvä. Amen"
Saanko kysyä oletko tehnyt syntiä kirjoituksiesi suhteen?
- Ja teidän tulee olla valppaina kaiken sen suhteen, mitä olen teille sanonut, ettekä saa mainita muiden jumalien nimeä. Sen ei pidä kuulua suustasi. (2. Mooseksen kirja 23:13)
http://en.wikipedia.org/wiki/Amun
"Amun (also Amon, Amen, Greek Ἄμμων Ámmōn, Ἅμμων Hámmōn) was a local deity of Thebes. He was attested since the Old Kingdom together with his spouse Amaunet. With the 11th dynasty (c. 21st century BC), he rose to the position of patron deity of Thebes by replacing Monthu."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Amon
"Amon (tai Ammon) oli muinaisessa Egyptissä palvottu auringon jumala, jonka palvonta keskittyi pääasiallisesti Thebaan, mutta oli myös varsin merkittävää muualla maassa Uuden valtakunnan aikana."
"Toisin kuin muut jumalat, jotka ennemminkin lisäsivät faraon valtaa kuin kilpailivat sen kanssa, Amonin valta nousi Uuden valtakunnan 18. dynastian lopun lähestyessä ennennäkemättömiin mittoihin. Egyptin uskonto alkoi jo lähestyä monoteismiä, kun lähes kaikki jumalten palvonta suunnattiin Amonia kohtaan, ja muiden jumalten uskottiin olevan vain ilmentymiä Amonin näkymättömästä voimasta."
"muita nimiä: Amen, Amun, Ammon"
- menis töihin
Se on sama kuin hoohoo. Tunnistaa siitä kun höpöpas-kan sekaan on ujutettu sivistys-sanoja ja teksti on liian pitkää ja hölmöä suu vaahdossa selitetty. Se on toi edesahoohoo vähän vammainen.
- tiedä mitä sanot
Olipa selventävä kirjoitus ratkaisuista. Näinköhän se avautuu palstan lut. ratkaisu-neurootikolle.
Hei tt11,
kirjoitat luterilaista kastekäsitystä vastaan, ratkaisukristillisyyden puolesta. Itse koen vahvasti, että lapsikaste on minua kantanut, enkä ole koskaan joutunut "tulemaan Jumalan luokse". Olen saanut olla siellä aivan pienestä pitäen.
En voi jakaa käsitystäsi siitä, että vauvakaste olisi ihmisen teko ja aikuisena uskoon tulo Jumalan teko. Usko on aina Jumalan lahjaa, sai sen sitten lapsena, aikuisena tai vanhainkodissa.
SInikka-pappi- limz
En ymmärrä, miten vauva voi ottaa uskon vastaan. Minkä ikäisenä itse ymmärsit, että olet uskossa?
Kuules nyt Sinikka - minä en muista koko kastetilaisuuttani saati sitten , että olisin
saanut silloin uskon.
Se minulle annettiin sitten myöhemmällä aikuisiällä.
Tutki sinä vain tarkoin mitä tt11 kirjoitti :
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11810444/#comment-64221000
"Hei tt11,
kirjoitat luterilaista kastekäsitystä vastaan, ratkaisukristillisyyden puolesta."
Kirjoitin miten asiat tapahtuu näissä ratkaisu-tyypeissä.
Sinänsä lohduttavaa, että koet itsekin sen ihmiskeskeisen tapahtumasarjan, mikä on tässä vauvojen päälaen valelu-tapahtumassa, negatiiviseksi. Jos asiaa tarkemmin ajattelee, niin tosiaan huomaa, että siinähän ei oikeastaan tapahtu mitään - ei vauvassa eikä toimijoissa. Eikä siinä Jumalakaan toimi, koska ei Jumala toimi Sanaansa vastaan. Jumala ei pakota ketään minkäänlaiseen "uskoon".
"Itse koen vahvasti, että lapsikaste on minua kantanut, enkä ole koskaan joutunut "tulemaan Jumalan luokse". Olen saanut olla siellä aivan pienestä pitäen. "
No kyllähän me nyt tuon tiedämme, että et ole joutunut ...hmmmm .... tulemaan Jumalan luokse. Jumalan luokse ei JOUDUTA, Jumalan luokse kun saamme mennä Isän syliin, niin se on etuoikeus, jota pidämme suuressa arvossa.
Toiseksi on itsekästä pitää omaa itseään kaiken mittarina. Kuten sanoin tuossa edellä, niin uskoontulo - tapahtumat ovat kaikki yli miljardi tapausta erilaisia eikä kukaan voi pitää sitä omaa juttuaan ainutkertaisena.
"En voi jakaa käsitystäsi siitä, että vauvakaste olisi ihmisen teko ja aikuisena uskoon tulo Jumalan teko. Usko on aina Jumalan lahjaa, sai sen sitten lapsena, aikuisena tai vanhainkodissa.
SInikka-pappi"
Vauvakasteessa toimijoina ovat ihmiset ja kun Jeesus kutsuu puoleensa ihmistä, niin se on Jumalan teko. Tämähän on nyt itsestäänselvä asia. Se, että Jumala johdattaa meidät uskoon Jeesukseen, niin tottatosiaan se on Jumalan teko ja lahja. Vaikka lahja-sanaa emme tässä käytä, koska kristinuskossa lahja tarkoitta armolahjoja. Uskon Jeesukseen ihminen tosiaan voi saada missä iässä tahansa, mutta aina olisi ihana asia, että se tulisi mahdollisimman nuorena. Moni kärsimys ja vamma jäisi sitten saamatta.TT11. Muistelen sinun aiemmin kehuneen, että Jumala kosketti sinua niin voimakkaasti, että siitä lähtien olet ollut pääsemättömissä Jumalasta.
Nyt sitten oletkin sitä mieltä, että "Jumalan luokse ei JOUDUTA, Jumalan luokse kun saamme mennä...".
Sinulla on ikävä piirre muuttaa lausuntojasi aina tilanteeen mukaan. Olet silläkin tapaa kaksinaamainen tyyppi.helsinkijokkeri kirjoitti:
TT11. Muistelen sinun aiemmin kehuneen, että Jumala kosketti sinua niin voimakkaasti, että siitä lähtien olet ollut pääsemättömissä Jumalasta.
Nyt sitten oletkin sitä mieltä, että "Jumalan luokse ei JOUDUTA, Jumalan luokse kun saamme mennä...".
Sinulla on ikävä piirre muuttaa lausuntojasi aina tilanteeen mukaan. Olet silläkin tapaa kaksinaamainen tyyppi."TT11. Muistelen sinun aiemmin kehuneen, että Jumala kosketti sinua niin voimakkaasti, että siitä lähtien olet ollut pääsemättömissä Jumalasta."
Tässä varmaankin tarkoitin uskoontulon jälkeistä Jumalan koskettamista. Näitä kokemuksia on ollut muutama - dramaattisia ja sitten sellaisia hiljaisempia.
"Nyt sitten oletkin sitä mieltä, että "Jumalan luokse ei JOUDUTA, Jumalan luokse kun saamme mennä..."."
Tässä kritisoin tuon papin käyttämää sanaa, että Jumalan luo on jotenkin .... joutumista. Eli siinä olisi jotain pakonomaista ja vastentahtoista joutumista. Ei näin, vaan Jumala luo meneminen on aina suuri etuoikeus.
""""Näin kävi myös minulle. Kun menin hengelliseen kokoukseen, niin olin jo tosi valmis tekemään ratkaisun. Kuitenkin olin päättänyt, että uskovainen minusta ei koskaan tule. Ja tämä päätös oli vakaa ja piti loppuun saakka."""
Kas kummaa. En minä ole koskaan tehnyt päätöstä, että uskovaista ei minusta tule, enkä silti ole uskossa. Avoimin mielin on kuljettu, mutta ei tuo sitä tarkoita, että kaikenlainen paska tulisi nieltyä vain sen vuoksi, kun siinä luvataan kymmenen hyvää ja kaunista asiaa.....En minä tule sillä onnellisemmaksi, jos huijaan itseäni. Joku voi siitä saada kiksit, mutta ei ole minun tyyliäni. Jatkuvasti olisi olotila, että tämä ei ole oikein...Kai tuo uskoontulemis-pelko minussa johtui niistä mielikuvista, joita uskovaisuuteen on aina liitetty.
- hoohoolle
tt11 kirjoitti:
Kai tuo uskoontulemis-pelko minussa johtui niistä mielikuvista, joita uskovaisuuteen on aina liitetty.
"Uskoontulemisen pelko"... ihan aiheesta pelkäsit. Olet tällä palstalla ainakin jos jonkinlaisessa pulassa jatkuvasti uskosi takia.
Se tekee sinusta ahdasmielisen ja suvaitsemattoman ja todellisuuskammoisen. hoohoolle kirjoitti:
"Uskoontulemisen pelko"... ihan aiheesta pelkäsit. Olet tällä palstalla ainakin jos jonkinlaisessa pulassa jatkuvasti uskosi takia.
Se tekee sinusta ahdasmielisen ja suvaitsemattoman ja todellisuuskammoisen.Itseäni en nyt lähde tässä analysoimaan - annetaan muiden tehdä se :))
- limz
hoohoolle kirjoitti:
Se tekee sinusta ahdasmielisen ja suvaitsemattoman ja todellisuuskammoisen.hoohoolle,
Jos tt11:ta luulet hoohooksi, olet itse ahdasmielinen suvaitsematon ja todellisuuskammoinen. - vois tehdä hyvää sul
tt11 kirjoitti:
Itseäni en nyt lähde tässä analysoimaan - annetaan muiden tehdä se :))
Ehkä kannattaisi välillä vähän itseäkin analysoida...
- tt:n puolesta
vois tehdä hyvää sul kirjoitti:
Ehkä kannattaisi välillä vähän itseäkin analysoida...
Miksi turhaan, asiantuntijoita näyttäisi riittävän suoranaiseksi ammattiavuksi saakka ihan vapaaehtoispohjalta. Kuunnellaan siis heitä, jotka tietävät.
- öaskhg
No eikö sua harmita kun sua aina kiusataan? Vaikka kuinka vaihdat nikkiä niin aina suhun ärsyynnytään.
öaskhg sanoi :
No eikö sua harmita kun sua aina kiusataan? Vaikka kuinka vaihdat nikkiä niin aina suhun ärsyynnytään.
_________
Eikö sinua harmita yhtään tuo alhainen g-tekijäsi jota tuot esiin osallistumalla
mm. "lynkkausporukoihin"?? :-) :-)
Ja sitten lisäksi - tt11 on Korkeimman palvelija ja sinä olet sitä Lassila&Tikanojan
kamaa.- tilanteentarkkailija
pertsa2012 kirjoitti:
öaskhg sanoi :
_________
Eikö sinua harmita yhtään tuo alhainen g-tekijäsi jota tuot esiin osallistumalla
mm. "lynkkausporukoihin"?? :-) :-)
Ja sitten lisäksi - tt11 on Korkeimman palvelija ja sinä olet sitä Lassila&Tikanojan
kamaa."Ja sitten lisäksi - tt11 on Korkeimman palvelija ja sinä olet sitä Lassila&Tikanojan
kamaa"
Yleensä uskovat eivät kuvaile ei-uskovia jätteeksi. tilanteentarkkailija kirjoitti:
"Ja sitten lisäksi - tt11 on Korkeimman palvelija ja sinä olet sitä Lassila&Tikanojan
kamaa"
Yleensä uskovat eivät kuvaile ei-uskovia jätteeksi.tilanteentarkkailija sanoi :
Yleensä uskovat eivät kuvaile ei-uskovia jätteeksi.
tilanteentarkkailija sanoi :
pertsa2012 kirjoitti:
Kutsuiko Jeesus ihmisiä jätteeksi?
8:22 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa."
Luukkaan evankeliumi:
9:60 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa."- tilanteentarkkailija
pertsa2012 kirjoitti:
8:22 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa."
Luukkaan evankeliumi:
9:60 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa."Älä unohda, että myös sinä olet ollut hengellisesti kuollut, ennen kuin Jeesus sinua kutsui ja vastasit hänen kutsuunsa.
Olisiko sinun uskoontuloasi helpottanut/edesauttanut se, että sinua olisi halveksivasti kutsuttu hengellisesti koulleeksi, komennettu kaappiin, kutsuttu jätteeksi jne.
Jeesus ei siis kutsunut ketään jätteeksi.
Miten ajattelet, että evankeliumin julistamista edesauttaa ja ei- uskovan Jeesuksen puoleen kääntymistä edesauttaa se, että uskova kutsuu häntä jätteeksi? tilanteentarkkailija kirjoitti:
Älä unohda, että myös sinä olet ollut hengellisesti kuollut, ennen kuin Jeesus sinua kutsui ja vastasit hänen kutsuunsa.
Olisiko sinun uskoontuloasi helpottanut/edesauttanut se, että sinua olisi halveksivasti kutsuttu hengellisesti koulleeksi, komennettu kaappiin, kutsuttu jätteeksi jne.
Jeesus ei siis kutsunut ketään jätteeksi.
Miten ajattelet, että evankeliumin julistamista edesauttaa ja ei- uskovan Jeesuksen puoleen kääntymistä edesauttaa se, että uskova kutsuu häntä jätteeksi?tilanteentarkkailija sanoi :
Miten ajattelet, että evankeliumin julistamista edesauttaa ja ei- uskovan Jeesuksen puoleen kääntymistä edesauttaa se, että uskova kutsuu häntä jätteeksi?
_________
Se voi saada hänet tajuamaan hengellisen tilansa.- tilanteentarkkailija
pertsa2012 kirjoitti:
Miten ajattelet, että evankeliumin julistamista edesauttaa ja ei- uskovan Jeesuksen puoleen kääntymistä edesauttaa se, että uskova kutsuu häntä jätteeksi?
_________
Se voi saada hänet tajuamaan hengellisen tilansa.Tälläisia puhuva uskova ihminen voi puheillaan myös luoda esteitä ei-uskovan evankeliumin vastaanottamiselle ja Jumalan työlle.
Jumala voi kyllä poistaa nuo uskovien omalla sopimattomalla toiminnallaan kasvattamat esteet evankelimin vastaanottamiseen mutta aikaa siihen todennäköisesti menee.
Haluatko sinä kirjoituksillasi olla este jonkun toisen uskoontulolle? tilanteentarkkailija kirjoitti:
Tälläisia puhuva uskova ihminen voi puheillaan myös luoda esteitä ei-uskovan evankeliumin vastaanottamiselle ja Jumalan työlle.
Jumala voi kyllä poistaa nuo uskovien omalla sopimattomalla toiminnallaan kasvattamat esteet evankelimin vastaanottamiseen mutta aikaa siihen todennäköisesti menee.
Haluatko sinä kirjoituksillasi olla este jonkun toisen uskoontulolle?tilanteentarkkailija sanoi :
Haluatko sinä kirjoituksillasi olla este jonkun toisen uskoontulolle?
________
Entä sinä itse?atte34343 kirjoitti:
mitä on olla hengellisesti kuollut? Ei oikeen aukene meikäläiselle..
atte34343 sanoi :
mitä on olla hengellisesti kuollut? Ei oikeen aukene meikäläiselle..
________
Se ilmenee mm. siten että käydään tt11 ja muitten kristittyjen kimppuun
,kun ei itse ymmärretä sitä uskon asiaa.- tilanteentarkkailija
pertsa2012 kirjoitti:
Haluatko sinä kirjoituksillasi olla este jonkun toisen uskoontulolle?
________
Entä sinä itse?Minä kysyin ensin.
tilanteentarkkailija kirjoitti:
Minä kysyin ensin.
Minä kysyin ensin.
tt11 mobbaus on jotakin jota ei voi hyväksyä missään raameissa ja sitä nuo
"kuolleet" harrastavat.pertsa2012 kirjoitti:
Minä kysyin ensin.
"kuolleet" harrastavat.Harvoin mikään tuote itse itseään myy. Jeesuksenkin kauppamiseksi tarvitaan melkoinen markkinakoneisto ja myyntitykit.
Lähtisitkö myymään omia omeniasi torille tuoll samalla tyylillä millä täällä kauppaat Jeesusta? Luulen, että ehtisivät mennä happamiksi ennen kuin ne olisi myyty.a-teisti kirjoitti:
Harvoin mikään tuote itse itseään myy. Jeesuksenkin kauppamiseksi tarvitaan melkoinen markkinakoneisto ja myyntitykit.
Lähtisitkö myymään omia omeniasi torille tuoll samalla tyylillä millä täällä kauppaat Jeesusta? Luulen, että ehtisivät mennä happamiksi ennen kuin ne olisi myyty.a-teisti sanoi :
Jeesuksenkin kauppamiseksi tarvitaan melkoinen markkinakoneisto ja myyntitykit.aan muistat.
_________
Korkeimman kädessä ne markkinointiasiat ovat kuten varmaan muistat ja omenien
myynnistä ei ole kysymys.
Minun tehtäväni on puolustaa Sanaa pappien vääristely-yrityksiltä ja tuoda se
oikeana näkösälle - jos se ei jollekulle sovellu niin sehän ei ole minun migreenini.pertsa2012 kirjoitti:
a-teisti sanoi :
Jeesuksenkin kauppamiseksi tarvitaan melkoinen markkinakoneisto ja myyntitykit.aan muistat.
_________
Korkeimman kädessä ne markkinointiasiat ovat kuten varmaan muistat ja omenien
myynnistä ei ole kysymys.
Minun tehtäväni on puolustaa Sanaa pappien vääristely-yrityksiltä ja tuoda se
oikeana näkösälle - jos se ei jollekulle sovellu niin sehän ei ole minun migreenini.Kiitos vastauksesta vaikka se olikin yhtä tyhjän kanssa. Kysyin omenien kauppaamisesta mutta siihen et vastannut kuinka arvelisit omenakaupan sujuvan.
pertsa2012 kirjoitti:
Minä kysyin ensin.
"kuolleet" harrastavat.Kun persta tuli taas esittelemään suhtautumistaan, niin olen alkanut ajattelemaan, että sekä TT11 että PERTSA ovat ihmisvihaajia, jota ei kiinnosta kuin se, että he menevät taivaaseen ennen muita.
a-teisti kirjoitti:
Kiitos vastauksesta vaikka se olikin yhtä tyhjän kanssa. Kysyin omenien kauppaamisesta mutta siihen et vastannut kuinka arvelisit omenakaupan sujuvan.
a-teisti sanoi :
Kiitos vastauksesta vaikka se olikin yhtä tyhjän kanssa. Kysyin omenien kauppaamisesta mutta siihen et vastannut kuinka arvelisit omenakaupan sujuvan.
_________
Jos omenani ovat ylivertaisen hyviä niin kyllä ne kaupaksi käyvät vaikka
pyydetty HINTA olisi korkeakin.
Kristinusko-omenan osalta ihminen joutuu kuolemaan omille pyyteilleen plus
haluilleen mutta se hinta on maksettava - laatu pysyy kuitenkin hyvänä.pertsa2012 kirjoitti:
a-teisti sanoi :
_________
haluilleen mutta se hinta on maksettava - laatu pysyy kuitenkin hyvänä.PERTSA. "Haluatko" pitää kiinni omaisuudestasi, vai halutko "Jeesuksen nimen tähden luopua siitä, ja saat palkaksi iankaikkisen elämän"?
Hinta on maksettava, jos tuntee saavansa maksulleen vastinetta.pertsa2012 kirjoitti:
a-teisti sanoi :
_________
haluilleen mutta se hinta on maksettava - laatu pysyy kuitenkin hyvänä.Vaikka omenasi olisivatkin periaatteessa hyviä niin Sinä myrkytät ne.
- Ex-hellari
tt11
Kiitos uskoontulon eli ratkaisun kuvauksestasi. Se oli hyvin tyypillinen helluntailaisten ja muiden vastaavien tapa tulla "uskoon". Näin minullekin kävi kunnes ajan kanssa huomasin mitä se todellisuudessa oli ollut. Nykyisen käsitykseni ja kokemukseni mukaan siinä ei ole Jumalalla mitään tekemistä. Se on pelkästään psyykkiseen käsittelyyn ja manipulaatioon perustuvaa itsensä psyykkaamista.- limz
Ex-hellari,
Voi miten oletkaan todellisuusvääristymän itsellesi muokannut. Itse ne ole helluntailainen, mutta olen käynyt helluntailaisten kokouksissa enkä ole koskaan tavannut sitä, mitä sinä vääristelet. Pyhä Henki toimii siellä vahvasti. - tv121
mummomuori kirjoitti:
Näin pahoin pelkään minäkin...
mummomuori.
Älä pelkää joku on sinunkin kanssa.
"Kiitos uskoontulon eli ratkaisun kuvauksestasi. Se oli hyvin tyypillinen helluntailaisten ja muiden vastaavien tapa tulla "uskoon""
Jos olisit lukenut alustuksen, niin oisit huomannut, että se jälkimmäinen ratkaisu oli tapa miten evankelistat, apostolit ja heidän aikalaisensa tuli uskoon.
Se että myös nykyään annetaan Jumalan tehdä se tässä uskoontulossa, niin vain vahvistaa tämän apostolien tavan tulla uskoon Jumalan työksi.
On tärkeää, että uskossa Jumala tekee koko ajan sen työn. Ei ole oikein, että lapsen vanhemmat ja papit päättää lapsen uskoontulon ajankohdan ja -tavan ja paikan. Tällöin kaikki on ihmiskeskeistä ratkaisua.
Myös Raamalun mukaan Jumala vetää ihmistä puoleensa ja johdattaa hänet Jumalan luo.- Kui
menis töihin
"hölmöä suu vaahdossa selitetty. Se on toi edesahoohoo vähän vammainen".
vertaus ontuu
Hölmöys ja vammaisuus eivät vaan ole yksi ja sama asia. Siis synonyymeja. - Kui
tt11
"Ei ole oikein, että lapsen vanhemmat ja papit päättää lapsen uskoontulon ajankohdan ja -tavan ja paikan"
Hyvin usein on niin että ns. ratkaisu-uskovat hokevat asiaa mennen tullen jälkikasvulleen siihen malliin että jossakin elämänsä vaiheessa he kokevat ainoaksi mahdollisuudekseen välttää helvmetti tuollaisen tarkasti määritellyn uskonratkaisun tekemisen.
Siitä kun ovat vanhemmat pitäneet painostamalla, uhkakuvin ja tarpeeksi hokemalla hyvää huolta, että 'ratkaisu' jälkikasvunkin kohdalla toteutuu ennemmin tai myöhemmin.
Tuota tapaa tulla 'oikeaan' uskoon on tosi paljon olemassa. Tuoko on hyvää ja oikein?Tuo on nyt taas sitä kirkon propagandakoneiston tuotoksia eikä mitenkään liity kristinuskoon. Täytyy aina muistaa, että propagandan tehtävä on aina luoda väärä mielikuva uhrista.
Kristinuskossa kyse on siitä suostuuko ihminen avaamaan sydämensä oven Jeesukselle, kun Hän sydämen ovella kolkuttaa. Suostuuko ihminen ottamaan vastaan tarjotun pelastuksen lahjan. Joka suostuu ottamaan vastaan Jumalan tarjoaman uskon Jeesukseen niin Hän pelastuu - joka ei usko Jeesukseen niin hän ei pelastu. Jumala johdattaa ihmisen tähän tilanteeseen ja vetää ihmistä puoleensa, mutta väkisin Jumala ei ketään pelasta. Rikasta miestäkin Jeesus kutsui, mutta rikas mies ei ottanut Jeesusta vastaan vaan meni pois.
Asia on yksinkertainen juttu.- Kui
tt11 kirjoitti:
Tuo on nyt taas sitä kirkon propagandakoneiston tuotoksia eikä mitenkään liity kristinuskoon. Täytyy aina muistaa, että propagandan tehtävä on aina luoda väärä mielikuva uhrista.
Kristinuskossa kyse on siitä suostuuko ihminen avaamaan sydämensä oven Jeesukselle, kun Hän sydämen ovella kolkuttaa. Suostuuko ihminen ottamaan vastaan tarjotun pelastuksen lahjan. Joka suostuu ottamaan vastaan Jumalan tarjoaman uskon Jeesukseen niin Hän pelastuu - joka ei usko Jeesukseen niin hän ei pelastu. Jumala johdattaa ihmisen tähän tilanteeseen ja vetää ihmistä puoleensa, mutta väkisin Jumala ei ketään pelasta. Rikasta miestäkin Jeesus kutsui, mutta rikas mies ei ottanut Jeesusta vastaan vaan meni pois.
Asia on yksinkertainen juttu.tt11
"Tuo on nyt taas sitä kirkon propagandakoneiston tuotoksia eikä mitenkään liity kristinuskoon. "
Hah,hah ei ole mulle kenenkään syöttämää pajunköyttä tuo, nähty on ihan itse. en minä tarvitse kenenkään prokandaa tuekseni asioitten ymmärtmiseksi vaan voin todeta asioitten olevan sellaisia kuin ovat ihan itsenäisesti vain pitämällä simät ja korvat auki.
"Joka suostuu ottamaan vastaan Jumalan tarjoaman uskon Jeesukseen niin Hän pelastuu"
Kuinka paljonsiis pitää suostutella, pakottaa, hokea samaa, tivata ja maalata uhkakuvia ennenkuin kaikki läheiset suostuu omaksumaan 'oikean uskon'? Sanopa. - Kui
Kui kirjoitti:
tt11
"Tuo on nyt taas sitä kirkon propagandakoneiston tuotoksia eikä mitenkään liity kristinuskoon. "
Hah,hah ei ole mulle kenenkään syöttämää pajunköyttä tuo, nähty on ihan itse. en minä tarvitse kenenkään prokandaa tuekseni asioitten ymmärtmiseksi vaan voin todeta asioitten olevan sellaisia kuin ovat ihan itsenäisesti vain pitämällä simät ja korvat auki.
"Joka suostuu ottamaan vastaan Jumalan tarjoaman uskon Jeesukseen niin Hän pelastuu"
Kuinka paljonsiis pitää suostutella, pakottaa, hokea samaa, tivata ja maalata uhkakuvia ennenkuin kaikki läheiset suostuu omaksumaan 'oikean uskon'? Sanopa.korjaan,,
propagandaa - Kui
Kui kirjoitti:
korjaan,,
propagandaa"joka ei usko Jeesukseen niin hän ei pelastu."
= joka ei usko Sinun laillasi Jeesukseen, ei pelastu?
"mutta väkisin Jumala ei ketään pelasta."
Hö, juuri ketjun alussa sanoit että kätesi vain nousi ylös hengellisessä kokouksessa Jumalan tahdosta, yhtäkkii van totesit kätesi nostetun. vaikka olit itsellesi vakuutellut yhtämittaan että uskoon et tule.
Kerro nyt jo selvästi kuka kohdallasi ratkaisi/valikoi Jumala vai Sinä? - Kui
Kui kirjoitti:
"joka ei usko Jeesukseen niin hän ei pelastu."
Hö, juuri ketjun alussa sanoit että kätesi vain nousi ylös hengellisessä kokouksessa Jumalan tahdosta, yhtäkkii van totesit kätesi nostetun. vaikka olit itsellesi vakuutellut yhtämittaan että uskoon et tule.
Kerro nyt jo selvästi kuka kohdallasi ratkaisi/valikoi Jumala vai Sinä?tt11ta edellinen
Kui kirjoitti:
"joka ei usko Jeesukseen niin hän ei pelastu."
Kerro nyt jo selvästi kuka kohdallasi ratkaisi/valikoi Jumala vai Sinä?Jeesus tuomitsee eikä ole mitään "minunlaillani" - uskomista.
Toiset vaan uskoo Jeesukseen ja toiset sitten taas. On vain yksi Jeesus ja yksi tapa uskoa Häneen.- Kui
tt11 kirjoitti:
Jeesus tuomitsee eikä ole mitään "minunlaillani" - uskomista.
Toiset vaan uskoo Jeesukseen ja toiset sitten taas. On vain yksi Jeesus ja yksi tapa uskoa Häneen.tt11
"Jeesus tuomitsee eikä ole mitään "minunlaillani" - uskomista"
No, mitäs sää sitten mollaat esim. pappien uskoa, he vakuuttavat uskovansa Jeesukseen. Mutta Sinä annat ymmärtää että heidän uskonsa ei ole pätevä. Mutta Sinun uskosi sitävastoin on pätevää.
Tuosta se tulee se 'sinunlaillasi. tt11 kirjoitti:
Tuo on nyt taas sitä kirkon propagandakoneiston tuotoksia eikä mitenkään liity kristinuskoon. Täytyy aina muistaa, että propagandan tehtävä on aina luoda väärä mielikuva uhrista.
Asia on yksinkertainen juttu.Kun TT11 on nyt tässä, niin kerrottakoon se, että tämän päivän Hesarissa oli kertomus eräästä ihmiskohtalosta, jossa poika oli joutunut sijakoteihin ym. ja saanut kokea kauheuksia, mm. hyväksikäyttöjä.
TT11 on kertonut useaan otteeseen, että moinen traumaattinen lapsuus johtaa helposti homouteen, mutta tuo poika on elänyt aikuisena vaimonsa kanssa. Pidän TT11:n esitystä edelleen vahvasti liioiteluna, ellei juurikin valheena.- Kui
Kui kirjoitti:
tt11
No, mitäs sää sitten mollaat esim. pappien uskoa, he vakuuttavat uskovansa Jeesukseen. Mutta Sinä annat ymmärtää että heidän uskonsa ei ole pätevä. Mutta Sinun uskosi sitävastoin on pätevää.
Tuosta se tulee se 'sinunlaillasi.tt11
Taas sanot että oma tapasi on pätevä.
" On vain yksi Jeesus ja yksi tapa uskoa Häneen."
Ja tuo yksi tapa on se joka Sinulla on?
Ihmeellinen olet, puhut kaiken aikaa ristiin ja rastiin vaik maailman tappiin etkä vissiin todella edes muista mitä hetki sitten sanoit. Kui kirjoitti:
tt11
Tuosta se tulee se 'sinunlaillasi."No, mitäs sää sitten mollaat esim. pappien uskoa, he vakuuttavat uskovansa Jeesukseen."
Onko näin ? Jos uskoo Jeesukseen, niin pitää myös Jumalan sanan. Jeesus on se Jumalan sana.- Kui
tt11 kirjoitti:
"No, mitäs sää sitten mollaat esim. pappien uskoa, he vakuuttavat uskovansa Jeesukseen."
Onko näin ? Jos uskoo Jeesukseen, niin pitää myös Jumalan sanan. Jeesus on se Jumalan sana.tt11
"Onko näin ?"
Näin on! Pappien vakuuttelu omasta uskostaan on tasan yhtä pätevää kuin sinunkin vakuuttelusi omastasi. Etkö todella ymmärrä sitä.
Sinä tai sinun ymmärryksesi Jumalan sanasta ei oikeuta sinua mitätöimään pappien uskoa. Kui kirjoitti:
tt11
"Onko näin ?"
Näin on! Pappien vakuuttelu omasta uskostaan on tasan yhtä pätevää kuin sinunkin vakuuttelusi omastasi. Etkö todella ymmärrä sitä.
Sinä tai sinun ymmärryksesi Jumalan sanasta ei oikeuta sinua mitätöimään pappien uskoa.Itse en lähde täällä lausumaan laillasi tuomioita toisen uskosta.
Ihminen voi joko uskoa Jeesukseen ja siis myös Jumalan sanaan ja Jumalan tahtoon. Myös pappi voi päättää kumpaan uskoo - Jumalan tahtoon vai piispojen tahtoon ?
Tässä ei ole kyse minun ymmärryksestäni Jumalan tahtoon vaan siitä mitä Jumalan on KIRJOITTANUT Sanaansa.helsinkijokkeri kirjoitti:
Kun TT11 on nyt tässä, niin kerrottakoon se, että tämän päivän Hesarissa oli kertomus eräästä ihmiskohtalosta, jossa poika oli joutunut sijakoteihin ym. ja saanut kokea kauheuksia, mm. hyväksikäyttöjä.
TT11 on kertonut useaan otteeseen, että moinen traumaattinen lapsuus johtaa helposti homouteen, mutta tuo poika on elänyt aikuisena vaimonsa kanssa. Pidän TT11:n esitystä edelleen vahvasti liioiteluna, ellei juurikin valheena.Kukin reagoi näihin kauheisiin asioihin eri tavalla. Yleensä lasten- ja sijaiskotilapsista ei tule homoja - he oppivat taistelemaan fyysisen keinoin. Ja joskus varsinkin sijaiskodit voivat olla varsinaisia turvakoteja heille, jossa he saavat eheytyä traumoistaan.
Itse en väittäisi, että lapsuuden traumat johtaa homouteen, mutta sen olen todennut, että monet homot ovat kertoneet kauheista kärsimyksistään lapsuuden aikana. Ja sitten se tosiasia, että jos lapsuuden traumat on voitu purkaa pois, niin homoidentiteetti on muuttunut. Halu yhtyä samaan sukupuoleen on kadonnut kuin tuhka tuuleen. Täytyy aina olla tarkka mitä toinen on sanonut ettei vaan aseta omia mielikuviaan toisen kontolle :)) Tämän neuvon taas kerran annan Jokkerille.- Kui
tt11 kirjoitti:
Itse en lähde täällä lausumaan laillasi tuomioita toisen uskosta.
Ihminen voi joko uskoa Jeesukseen ja siis myös Jumalan sanaan ja Jumalan tahtoon. Myös pappi voi päättää kumpaan uskoo - Jumalan tahtoon vai piispojen tahtoon ?
Tässä ei ole kyse minun ymmärryksestäni Jumalan tahtoon vaan siitä mitä Jumalan on KIRJOITTANUT Sanaansa.Voih, sinähän se pyörittelet, pyörittelehän sinä itsekses vaan tt11
"Itse en lähde täällä lausumaan laillasi tuomioita toisen uskosta".
Missä olen uskotasi tuomioita lausunut Mutta..
jos uskoosi kajoaa tai viittaa sanallakaan, se on tuomitsemista? Mutta kun sinä kajoat esim. pappien uskomiseen sen mitätöimallä, se on vain rakkautta ja opastamista?
"ei ole kyse minun ymmärryksestäni"
Kai sinä sentään jotain siitä tekstistä jota sinä 'sanasta' luet, myös ajattelet? Siis ymmärrät ja se on juuri sitä sinun ymmärrystäsi, sillä jos sinä et ymmärrä tekstiä mitenkään niin sinä et osaa lukeakaan, ymmärrätkö?
Pappien uskominen Jeesukseen on tasan saman arvoista kuin sinunkin uskosi, tajua jo! Tuon sanominen ei ole tuomitsemista.
Minä uskon että sinä olet vain sitä lajia joka välttämättä tahtoo väittää ja väittää väittämistään loputtomiin vaikka päiväselvyyksiäkin vastaan, jos niikseen tulee.
Öitä. Kui kirjoitti:
tt11
"Onko näin ?"
Sinä tai sinun ymmärryksesi Jumalan sanasta ei oikeuta sinua mitätöimään pappien uskoa.kui sanoi :
Näin on! Pappien vakuuttelu omasta uskostaan on tasan yhtä pätevää kuin sinunkin vakuuttelusi omastasi.
jos uskoosi kajoaa tai viittaa sanallakaan, se on tuomitsemista? Mutta kun sinä kajoat esim. pappien uskomiseen sen mitätöimallä, se on vain rakkautta ja opastamista?
Kai sinä sentään jotain siitä tekstistä jota sinä 'sanasta' luet, myös ajattelet? Siis ymmärrät ja se on juuri sitä sinun ymmärrystäsi, sillä jos sinä et ymmärrä tekstiä mitenkään niin sinä et osaa lukeakaan, ymmärrätkö?
Pappien uskominen Jeesukseen on tasan saman arvoista kuin sinunkin uskosi, tajua jo! Tuon sanominen ei ole tuomitsemista.
Minä uskon että sinä olet vain sitä lajia joka välttämättä tahtoo väittää ja väittää väittämistään loputtomiin vaikka päiväselvyyksiäkin vastaan, jos niikseen tulee.
Öitä."Missä olen uskotasi tuomioita lausunut "
Tuossa edellä tuomitsit pappien uskon oikeaksi.
"Mutta kun sinä kajoat esim. pappien uskomiseen sen mitätöimallä, se on vain rakkautta ja opastamista?"
Tietääkseni olen aika hyvin välttänyt tuomioiden antamista. Tämä on ainakin pyrkimys. Olen kyllä tuonut esiin pappien tavan uskoa ...hmmm...johonkin ja sitten antanut lukijoiden arvioida mitä tuollainan "usko" tarkoittaa. Lisäksi olen tuonut esiin, että papit tuomivat suhteessa Jumalan sanaan ihmislähtöisesti uskomalla ihmistekoisiin tulkintoihin, kun taas uskovat kristityt lähtevät Jumalan sanasta ja antaa Jumalan puhua suorin ja selvin sanoin.
Sekä uskomisessa että näissä ratkaisuissa kirkon piirissä toimitaan ihmisen kautta, kun taas kristinuskossa toimitaan aina Jumalan kautta.- tv121
Kui kirjoitti:
Voih, sinähän se pyörittelet, pyörittelehän sinä itsekses vaan tt11
Öitä.kui.
Kui henkilökohtainen usko ei ole tasaarvolla määriteltävissä sillä jokaisella on oma uskonvahvuutensa.Ihminen kehittyy uskossa tai on kehittymättä. Maallista sanontaa tasaarvolla uskoon ei voi sisällyttää siksi koska sitä ei voi määrittää tekijät puuttuu millä se määritetään(tiedossa).
Sotket tasaarvon ihmiskäsitykseen kun ihminen on Jumalan edessä tasaarvoinen lähtökohtaisesti mutta minkä arvoinen hän on on ihmisestä itsestään eli elämänsä toteuttamisestaan kiini.
Puhut kui tietyllä tavalla sivistyneesti mutta sotket maallisen ja uskonnolliset asiat keskenään siksi mielipiteesi on nimim. tt 11 kanssa ristiriidassa(useimmiten).
Älä välitä minulle tahtoo myös joskus käydä niin. Tänään sitten uusin ajatuksin asian kimppuun. tt11 kirjoitti:
Itse en lähde täällä lausumaan laillasi tuomioita toisen uskosta.
Tässä ei ole kyse minun ymmärryksestäni Jumalan tahtoon vaan siitä mitä Jumalan on KIRJOITTANUT Sanaansa.TT11. Olet solmussa. Minun silmissä et erotu eduksesi Jumalan sanan toteuttamisessa, jäät varmaan monen papinkin jälkeen.
TT11: edelleenkään eri riitä KIRJOITETUN Sanan lukeminen, vaan se pitää sisäistää ja tehdä sen mukaan. Muuten et ole kristitty.tt11 kirjoitti:
Kukin reagoi näihin kauheisiin asioihin eri tavalla. Yleensä lasten- ja sijaiskotilapsista ei tule homoja - he oppivat taistelemaan fyysisen keinoin. Ja joskus varsinkin sijaiskodit voivat olla varsinaisia turvakoteja heille, jossa he saavat eheytyä traumoistaan.
Itse en väittäisi, että lapsuuden traumat johtaa homouteen, mutta sen olen todennut, että monet homot ovat kertoneet kauheista kärsimyksistään lapsuuden aikana. Ja sitten se tosiasia, että jos lapsuuden traumat on voitu purkaa pois, niin homoidentiteetti on muuttunut. Halu yhtyä samaan sukupuoleen on kadonnut kuin tuhka tuuleen. Täytyy aina olla tarkka mitä toinen on sanonut ettei vaan aseta omia mielikuviaan toisen kontolle :)) Tämän neuvon taas kerran annan Jokkerille.TT11. Moni homo on kertonut kurjasta kohtalostaan, mutta niin on myös moni hetero. Haluan iskostaa tämän TT11:n päähän, vaikka sinne ei tietoa menekään.
- Kui
tv121 kirjoitti:
kui.
Kui henkilökohtainen usko ei ole tasaarvolla määriteltävissä sillä jokaisella on oma uskonvahvuutensa.Ihminen kehittyy uskossa tai on kehittymättä. Maallista sanontaa tasaarvolla uskoon ei voi sisällyttää siksi koska sitä ei voi määrittää tekijät puuttuu millä se määritetään(tiedossa).
Sotket tasaarvon ihmiskäsitykseen kun ihminen on Jumalan edessä tasaarvoinen lähtökohtaisesti mutta minkä arvoinen hän on on ihmisestä itsestään eli elämänsä toteuttamisestaan kiini.
Puhut kui tietyllä tavalla sivistyneesti mutta sotket maallisen ja uskonnolliset asiat keskenään siksi mielipiteesi on nimim. tt 11 kanssa ristiriidassa(useimmiten).
Älä välitä minulle tahtoo myös joskus käydä niin. Tänään sitten uusin ajatuksin asian kimppuun.Tv 121
"usko ei ole tasaarvolla määriteltävissä"
Mutta toinen ihminen ei voi mennä määrittelemään sitäkään että jonkun muun usko on täysi nolla, eli ei mistään kotoisin, esim. papeille. Sitä täällä harrastetaan kaiken aikaa ja se on sitä tuomioitten latelua toiselle että antaa sen toisen ymmärtää että sun uskosi ei kelpaa, Kuinka saa niin sanoa jollekin, vaikka nyt kenelle tahansa?
Sekään ei ole toisen ihmisen mittailtavissa kenen usko on 'kehittynyttä' ja kenen ei. Kuinka se voisi sitä olla? Emme me ole Jumalan sijaisia suhteessa toisiimme emmekä toistemme uskojen punnitsijota, kuinka se on niin vaikea asia käsittää?
Kaikkea tätä ajan takaa näillä puheilla, mutta kun täällä ei ymmärretä tuota asiaa vaikka minkälaisia sanoja käyttäisi sen ilmaisemiseksi. - Kui
pertsa2012 kirjoitti:
kui sanoi :
Näin on! Pappien vakuuttelu omasta uskostaan on tasan yhtä pätevää kuin sinunkin vakuuttelusi omastasi.
p.s. Uskotko sinä aina Jeesusta eli toimit aina sanojensa mukaan? Kui kirjoitti:
pertsa2012
Sinäkään et onneksi ole kenenkään tuomari, et edes pappien vaikka miten vetoaisit Raamattu käsityksiisi. Sinä olet vain erehtyväinen ihminen kuten kaikki muutkin papitkin.
p.s. Uskotko sinä aina Jeesusta eli toimit aina sanojensa mukaan?Kui sanoi :
Sinä olet vain erehtyväinen ihminen kuten kaikki muutkin papitkin.
Yritys on ainakin hyvä :-)- Kui
tt11 kirjoitti:
"Missä olen uskotasi tuomioita lausunut "
Tuossa edellä tuomitsit pappien uskon oikeaksi.
"Mutta kun sinä kajoat esim. pappien uskomiseen sen mitätöimallä, se on vain rakkautta ja opastamista?"
Tietääkseni olen aika hyvin välttänyt tuomioiden antamista. Tämä on ainakin pyrkimys. Olen kyllä tuonut esiin pappien tavan uskoa ...hmmm...johonkin ja sitten antanut lukijoiden arvioida mitä tuollainan "usko" tarkoittaa. Lisäksi olen tuonut esiin, että papit tuomivat suhteessa Jumalan sanaan ihmislähtöisesti uskomalla ihmistekoisiin tulkintoihin, kun taas uskovat kristityt lähtevät Jumalan sanasta ja antaa Jumalan puhua suorin ja selvin sanoin.
Sekä uskomisessa että näissä ratkaisuissa kirkon piirissä toimitaan ihmisen kautta, kun taas kristinuskossa toimitaan aina Jumalan kautta.höps, en minä tuomitse pappien uskoa oikeaksi enkä vääräksi. Koitan sulle selittää että ihminen ei voi olla Raamattukantoineen mitätöimässä kenenkään uskoa.
Kuten sinä taas teit tuossa viimeisessä lauseessasi eli 'ratkaisuissa kirkon piirissä toimitaan'..niin ja näin....eli väärin? 'kun taas' se yhteisö (kristinuskovat) jossa itse nähtävästi vaikutat toimii kuten kuuluukin, siis oikein? Eli kunnon kristityt olette vain te?
Tuolla kristitty-sanan käytölläkin siis erottolet jyvät akanoista silleen että kuka on sen nimityksen väärti. aloitat usein jonkin ilmaisun tyyliin: Me uskovat kristityt sitä ja tätä
Joten näkeehän tuon nyt sokea Kreetakin että sinä & poppoosi tovat mielestäsi oikean kristinuskovaisia ja muut ovat outside eikä heitä tule edes kritityiksi kutsua.
Mutta jos sulle tulee tuosta hyvä mieli, niin senkun vaan jatkat minun puolestani. - Kui
pertsa2012 kirjoitti:
Kui sanoi :
Sinä olet vain erehtyväinen ihminen kuten kaikki muutkin papitkin.
Yritys on ainakin hyvä :-)pertsa2012
"Yritys on ainakin hyvä :-)"
Tunnustit kuitenkin että yrtykseksi vain se sultakin taitaa jäädä.
Sulle ei ainakaan itsensä ylentämisen pahe liene synti eikä mikään..?
Mikset välitä tästä varoituksesta mitään, että: 'Kiitos etten ole kuin tuo tuossa..'
Juu se fariseus(pappihan) niin rukoili tarinassa, mutta sama se, oli rukoilija pappi tai joku muu, mutta rukouksen sanoista välittyvä asenne/ ylimielisyys suhteessa siihen toiseen rukoilijaan lienee tarinan ydinopetus,vai mitä. Kui kirjoitti:
pertsa2012
"Yritys on ainakin hyvä :-)"
Sulle ei ainakaan itsensä ylentämisen pahe liene synti eikä mikään..?
Mikset välitä tästä varoituksesta mitään, että: 'Kiitos etten ole kuin tuo tuossa..'
Juu se fariseus(pappihan) niin rukoili tarinassa, mutta sama se, oli rukoilija pappi tai joku muu, mutta rukouksen sanoista välittyvä asenne/ ylimielisyys suhteessa siihen toiseen rukoilijaan lienee tarinan ydinopetus,vai mitä.kui sanoi :
_________
Me kaikki lankeamme välillä jollei muutoin kuin ajatuksen synteihin , mutta sieltä
pitää nousta ylös.
Papit ovat todistetusti astuneet ulos kristinuskon aitaamalta turvalliselta
hengelliseltä alueelta ja ovat täten vain harhaanjohtajia joitten kautta ne
VIETTELYKSET tulevat :
Matteuksen evankeliumi:
18:7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
Papiston homoteologian takia moni homo ja lesbo pitäytyy synnissään ja siksi
papittariakin on "nuhdeltava."- Kui
pertsa2012 kirjoitti:
kui sanoi :
_________
Me kaikki lankeamme välillä jollei muutoin kuin ajatuksen synteihin , mutta sieltä
pitää nousta ylös.
Papit ovat todistetusti astuneet ulos kristinuskon aitaamalta turvalliselta
hengelliseltä alueelta ja ovat täten vain harhaanjohtajia joitten kautta ne
VIETTELYKSET tulevat :
Matteuksen evankeliumi:
18:7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
Papiston homoteologian takia moni homo ja lesbo pitäytyy synnissään ja siksi
papittariakin on "nuhdeltava."pertsa2012
"papittariakin on "nuhdeltava." "
hohhoijaa
Kuinkas monta kertaa Raamatun mukaan oli ''nuhdeltava'' tai ojenneltava toista ihmistä, jos nuhdeltavaa oli/on?
Annas kun ajattelen niin Ei varmaan montakaan kertaa, sinä taas jaarittelet loputtomiin samoja juttuja, 'ojennellen' ihmisiä jotka eivät sovellu stereotypiaasi kunnon uskovasta. Kui kirjoitti:
pertsa2012
"papittariakin on "nuhdeltava." "
hohhoijaa
Kuinkas monta kertaa Raamatun mukaan oli ''nuhdeltava'' tai ojenneltava toista ihmistä, jos nuhdeltavaa oli/on?
Annas kun ajattelen niin Ei varmaan montakaan kertaa, sinä taas jaarittelet loputtomiin samoja juttuja, 'ojennellen' ihmisiä jotka eivät sovellu stereotypiaasi kunnon uskovasta.kui sanoi :
Annas kun ajattelen niin Ei varmaan montakaan kertaa, sinä taas jaarittelet loputtomiin samoja juttuja, 'ojennellen' ihmisiä jotka eivät sovellu stereotypiaasi kunnon uskovasta.
_________
Ei se ole minun stereotypiaani vaan se "typia" joka löytyy Raamatusta.
http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=55&sid=2cb396841ce625944d3db3252520987b
http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=57
Tv 121
"usko ei ole tasaarvolla määriteltävissä"
Mutta toinen ihminen ei voi mennä määrittelemään sitäkään että jonkun muun usko on täysi nolla, eli ei mistään kotoisin, esim. papeille. Sitä täällä harrastetaan kaiken aikaa ja se on sitä tuomioitten latelua toiselle että antaa sen toisen ymmärtää että sun uskosi ei kelpaa, Kuinka saa niin sanoa jollekin, vaikka nyt kenelle tahansa?
Sekään ei ole toisen ihmisen mittailtavissa kenen usko on 'kehittynyttä' ja kenen ei. Kuinka se voisi sitä olla? Emme me ole Jumalan sijaisia suhteessa toisiimme emmekä toistemme uskojen punnitsijota, kuinka se on niin vaikea asia käsittää?
Kaikkea tätä ajan takaa näillä puheilla, mutta kun täällä ei ymmärretä tuota asiaa vaikka minkälaisia sanoja käyttäisi sen ilmaisemiseksi.kui
Ainahan me voimme kuitenkin kertoa miten itse uskon ymmärrän kun Jumalakin on käskenyt "tehkää kaikki minun opetuslapsiksini"
- älä hölmöile tt11
Kristityt vanhemmat jotka vievät vauvansa kasteelle eivät tee mitään ratkaisuja. Lasten kastaminen on aivan itsestään selvä ja luonnollinen tapahtuma kristityissä perheissä. Olet nyt vain oman ratkaisu-uskosi pauloissa ja yrität tyrkyttää sitä muillekin.
älä hölmöile tt11 sanoi :
Olet nyt vain oman ratkaisu-uskosi pauloissa ja yrität tyrkyttää sitä muillekin.
_________
tt11 on oikeassa sillä jokaisen on kuitenkin määriteltävä suhtautumisensa
Herraamme - meillähän on vapaus valita.
Mitä itse muistat siitä päänkastelutapahtumastasi??- 13 + 7
pertsa2012 kirjoitti:
älä hölmöile tt11 sanoi :
Olet nyt vain oman ratkaisu-uskosi pauloissa ja yrität tyrkyttää sitä muillekin.
_________
tt11 on oikeassa sillä jokaisen on kuitenkin määriteltävä suhtautumisensa
Herraamme - meillähän on vapaus valita.
Mitä itse muistat siitä päänkastelutapahtumastasi??Mitä siitä tapahtumasta pitää muistaa? Jumala otti vastaan ilman omia tekoja.
Onko osa uskoa se, että muistaa tapahtuman selkeästi. Entä jos kärsii huonomuistisuudesta?
Ajattletko, että esim. kaikki 2-,3-, tai nelivuotiaat saavat kadotustuomion, jos eivät juuri sinun tai tt11 mukaista ratkaisua ole tehneet? - limz
13 + 7 kirjoitti:
Mitä siitä tapahtumasta pitää muistaa? Jumala otti vastaan ilman omia tekoja.
Onko osa uskoa se, että muistaa tapahtuman selkeästi. Entä jos kärsii huonomuistisuudesta?
Ajattletko, että esim. kaikki 2-,3-, tai nelivuotiaat saavat kadotustuomion, jos eivät juuri sinun tai tt11 mukaista ratkaisua ole tehneet?Kyllähän vanhemmat tekevät ratkaisun: he joko vievät lapsen kasteelle tai eivät vie.
Minua kiinnostaisi missä vaiheessa ymmärsit olevasi uskossa? limz kirjoitti:
Kyllähän vanhemmat tekevät ratkaisun: he joko vievät lapsen kasteelle tai eivät vie.
Minua kiinnostaisi missä vaiheessa ymmärsit olevasi uskossa?Jokatapauksessa tässä vauvojen päänvalelu- operaatiossa kyse on aina ihmisten tekemästä ratkaisusta.
13 7 sanoi :
En usko , että kastamattomat lapset sillä perusteella automaattisesti putoaisivat
kadotukseen - se on Jumalan kädessä.- No hoh, hoijaa
No höpö, höpö. Nythän vasta aivopierun päästit. Kyllä sinä päätit kuule ihan itse siihen uskoon hurahtaa eli Jumala ei ollut siinä läsnä sen enämpää kuin lapsikasteessakaan. Etkä näin ollen ole yhtään sen parempi kuin vaikkapa minä joka olen lapsikasteella aikoinaan käynnyt ja kasvatettu kristillisessä ilmapiirissä ja elänyt elämäni noiden arvojen mukaan ilman suurempia kömmähdyksiä.
Ketjun jossakin vaiheessa käänsit sitten taas puheet lempiaiheeseesi eli homouteen. Ei kyllä millään mene jakeluun miten itseään heteroksi nimittävä uskovainen voi olla noin pohjattoman kiinnostunut aiheesta ja maalailla kaikenlaisia uhkakuvia siitä kuinka jos yhteiskunta hyväksyy homot sellaisina kuin he ovat tulee joten homous lisääntymään. P.s..an marjat sanon minä, en tiedä yhtään tapausta jossa joku hetero mies olisi saatu käännytettyä homoksi pelkästään sillä, että homoutta ei katsota enää kieroon. Vaikka homoja tulevaisuudessa aletaan vihkimään niin en usko vanhojen ukkomiesten riehaantuvan ja jättävän vaimojaan ja ryhtymään sankoin joukoin homoiksi, en minä ainakaan, edelleen pysyn akkani kanssa niinkuin olen tehnyt jo kohta 30 vuotta. - Ex-hellari
tt11
Evankelista-rovasti Kalevi Lehtinen kuvasi hyvin myös sinun saarnaamasi ratkaisu-uskoa. Siinä ihmisen tarvitsee vain luopua luonnollisesta psyykkisestä vastustuksestaan. Samanlaista ratkaisua vaaditaan yksinkertaisissa lavahypnoosiesityksissä. Kädennostolla valitaan suggestioherkimmät porukasta. Onnistunut manipulaatio toteutetaankin niin ettei manipuloitava itse edes huomaa tulleensa vedätetyksi. Tämä toteutetaan hengellisissä kokouksissa, mm. helluntaiseurakunnissa ja vastaavissa, uskottelemalla ja uskomalla sen olevan Pyhän Hengen toimintaa ja vaikutusta. "Usko" tulee siis kuulemisesta. Tee ratkaisu NYT! "Kristityt vanhemmat jotka vievät vauvansa kasteelle eivät tee mitään ratkaisuja. Lasten kastaminen on aivan itsestään selvä ja luonnollinen tapahtuma kristityissä perheissä. Olet nyt vain oman ratkaisu-uskosi pauloissa ja yrität tyrkyttää sitä muillekin."
Täytyy katsoa mitä tuossa vauvakasteessa tapahtuu reaalisesti.
Siinä vauvan vanhemmat, kummit ja pappi tekevät ne ratkaisut yksinomaan. Kaikki toimijat ovat ihmisiä. He päättävät "uskoontulon" paikan, tavan ja ajan. Jumalalle siinä suodaan rekvisiitan asema tulla oikealla hetkellä papin käskystä (pappihan siinä selostaa että usko tulee) ja monella papilla tämä jumala on jokin "minun jumalani", jos nyt pappien julistukseen on uskominen. He vielä selostavat joskus hyvinkin tarkoin millainen tämä "minun jumalani" on luonteeltaan ja miten tämä "minun jumalani" toimii - armahtaa, on hiljainen ja nöyrä, rakastaa koko ajan, on lähellä, ....
Näin se nyt vaan menee.
Ongelma tässä on että kukaan ei uskalla - ei edes papit - ajatella reaalisesti mitä tuossa tapahtuu. He luovat siis jonkun kauniin mielikuvan peittämään todellisuuden.
Uskallatko sinä ajatella mikä on se todellisuus. Todellisuus tekee kipeää kuten tässäkin ketjussa olleiden viesteistä tulee esiin. Vastareagointi on joskus hassua - sisältää myös valheita.
Tämän ketjun motto olkoot ...
Parempi elää totuudessa kuin valheessa vaikka kuinka tekisi kipeää.- jut niin
Niinpä, yritä siis vain hyväksyä se, ettet ole parempi kuin ne lapsena kastetut uskovaiset.
jut niin kirjoitti:
Niinpä, yritä siis vain hyväksyä se, ettet ole parempi kuin ne lapsena kastetut uskovaiset.
Ei tarvi yrittää - en ole sen parempi ja siksi tarvinkin Jumalan varjelusta ja suojaa. Amen
- jut niin
tt11 kirjoitti:
Ei tarvi yrittää - en ole sen parempi ja siksi tarvinkin Jumalan varjelusta ja suojaa. Amen
No miksi edes sitten teit tuon avauksesi jossa korostat omaa tapaasi tulla uskoon sanomalla ainoastaan siinä olevan Jumalan teon kyseessä? Joten seli, seli, menit omaan miinaasi.
jut niin kirjoitti:
No miksi edes sitten teit tuon avauksesi jossa korostat omaa tapaasi tulla uskoon sanomalla ainoastaan siinä olevan Jumalan teon kyseessä? Joten seli, seli, menit omaan miinaasi.
Tuo on osa evankeliumia kertoa miten esim. Jeesuksen opetuslapset tulivat uskoon ja miten apostolit saivat ihmiset tekemään ratkaisunsa Jeesuksen puoleen.
- limz
jut niin kirjoitti:
Ei kait aloituksessa kerrottu, että kristillisen ratkaisun tehneet olisivat parempia ihmisiä vaan siinä kerrottiin selkeästi näiden kahden tapauksen ero. Kun palstalla on eräs lut.nikki usein ratkaisusta höpöttänyt ja sanonut sen olevan väärin. Nyt asia tuli harvinaisen selväksi, mistä on kyse. Uskoontulosta näyttää olevan niin paljon väärää ymmärrystä.
Jos lapsena kastettu sitten alkaa elää kristityn elämää eli on ymmärtänyt lapsena, että tarvitsee Jeesusta, niin sehän on ihan ok. Valitettavasti useimmat lapsena kastetut eivät elä uskossa huolimatta pyhäkouluista ja uskonnon opetuksista vaan kaukana maailmassa, josta Jumala heitä jossain vaiheessa kutsuu. - kysyn vaan
limz kirjoitti:
Ei kait aloituksessa kerrottu, että kristillisen ratkaisun tehneet olisivat parempia ihmisiä vaan siinä kerrottiin selkeästi näiden kahden tapauksen ero. Kun palstalla on eräs lut.nikki usein ratkaisusta höpöttänyt ja sanonut sen olevan väärin. Nyt asia tuli harvinaisen selväksi, mistä on kyse. Uskoontulosta näyttää olevan niin paljon väärää ymmärrystä.
Jos lapsena kastettu sitten alkaa elää kristityn elämää eli on ymmärtänyt lapsena, että tarvitsee Jeesusta, niin sehän on ihan ok. Valitettavasti useimmat lapsena kastetut eivät elä uskossa huolimatta pyhäkouluista ja uskonnon opetuksista vaan kaukana maailmassa, josta Jumala heitä jossain vaiheessa kutsuu.limz
Ainakin nämä ratkaisun tehneet helluntailaiset kovasti kehuvat itseään todistuspuheenvuoroissaan ja haukkuvat luterilaisia nimikristityiksi ja vaikka miksi. Eikö fariseus temppelissä tehnyt aivan samoin. - limz
kysyn vaan kirjoitti:
limz
Ainakin nämä ratkaisun tehneet helluntailaiset kovasti kehuvat itseään todistuspuheenvuoroissaan ja haukkuvat luterilaisia nimikristityiksi ja vaikka miksi. Eikö fariseus temppelissä tehnyt aivan samoin.En ole koskaan kuullut kenenkään haukkuvan kokouksissa moista.
- jep!
Kävin kerran helluntailaisten kokouksessa. Kauheaa itsekehua. Ja luterilaisia haukuttiin ties miksi. tt11 edustaa tällä palstalla hyvin vapaakirkollisten ajatusmaailmaa. Viidesläiset ovat osittain samoilla linjoilla ja siksi palstan papit eivät ota kantaa tt11 juttuihin. Hehän yrittävät olla kaikessa kaikille mieliksi.
- sellaista se on
Niin jostainhan sellaisten kaiken ryssineittenkin pitää itsetuntoa hakea. Hellarithan koostuu juuri näistä "myöhään heränneistä" ex juopoista, narkeista, linnajätkistä, akan hakkaajista jne.
Eiköhän tuo ole vaan sinun keksintöäsi miten haluat haukkua Jeesukseen uskovia henkilöitä. Sensijaan että keksitte näitä iänikuisia haukuntojanne, niin alkakaa tekin vaan saarnata apostolien tyyliin uskoa Jeesukseen, niin Jumala saa tehdä sen työn. Amen
- Lukija
tt11 kirjoitti:
Eiköhän tuo ole vaan sinun keksintöäsi miten haluat haukkua Jeesukseen uskovia henkilöitä. Sensijaan että keksitte näitä iänikuisia haukuntojanne, niin alkakaa tekin vaan saarnata apostolien tyyliin uskoa Jeesukseen, niin Jumala saa tehdä sen työn. Amen
Lues omia juttujasi täällä. Et huomaa omia syntejäsi vai? Tiedätkö miksi tuollaista sanotaan?
- häirikköuskis
Lukija kirjoitti:
Lues omia juttujasi täällä. Et huomaa omia syntejäsi vai? Tiedätkö miksi tuollaista sanotaan?
Luepa itse limanuljaska, selailtuani ketjua, vastaat ainakin; Ev.lut, Lukija, ex hellari , ???, jep, vivamossa, sekä monilla muilla nikeillä, vaikka käytätkin monia nikkejä, niin miksi viljelet niitä samassa ketjussa ?
Yleensä käytät niitä omissa avauksissasi, jotta saisit mukamas enemmän keskustelua aikaan, vaikka jokainen ymmärtää, että keskustelet itseksesi.
Tyylisi on niin läpinäkyvää, että sut tunnistetaan AINA, taas haukuit herätysliikkeitä ja edesmennyttä Kalevi Lehtistä, sekä vapaita suuntia.
Rekattu nikkisi on; Zelig ja kun ylität vihapuheillasi, sekä lietsonnallasi rikoksen tunnusmerkistön, ilmoitan asiasta poliisille.
Käytän vanhaa nikkiäsi, yhtä niistä kymmenistä.
"Niin jostainhan sellaisten kaiken ryssineittenkin pitää itsetuntoa hakea. Hellarithan koostuu juuri näistä "myöhään heränneistä" ex juopoista, narkeista, linnajätkistä, akan hakkaajista jne."
Aika paljon olet tässä oikeassa. Jeesus kutsuu juuri syntisiä sentakia, kun näille hyvinvoiville kirkon viranomaisille Jeesus Kristus ei nyt vaan kertakaikkiaan sovi. Käys katsomassa Areenalta Teemu Laajasalon tämänpäiväisen haastattelun kuinka vaikeaa papin on tunnustaa uskonsa Jeesukseen.
Tässä suhteessa mikään ei ole muuttunut - hyvinvoivat "fariseukset" eli tulkintojen edustajat eivät hyväksy julkisesti Jeesusta, mutta kaikenlaiset syntiset tietää tarvitsevansa pelastusta ja armon Jeesuksen kautta.- Ev. lut.
Etkös ole aikaisemmin pitänyt itseäsi synnittömänä täällä? Koitas päättää kumpaa olet nyt.
Me luterilaisessa kirkossa olemme syntisiä, tarkemmin sanottuna armahdettuja syntisiä. TT11. Sinähän se taidat olla hyvä "tulkintojen" edustaja, siis fariseus.
Katsot, ettei sinua koske Jeesuksen sanat, kun häneen uskovat parantavat sairaat, ja taivaspaikan omaavien kuuluu myydä kaikki mitä omistaa.
Kuka sitten noudattaa Jeesusta, jos ei edes TT11? Kaikki on samaa sakkia ilman erottelua vuohiin ja lampaisiin.
"TT11. Sinähän se taidat olla hyvä "tulkintojen" edustaja, siis fariseus."
Papit ympäri Suomea vakuuttavat ,että he tulkitsevat Raamattua ja puhuvat koko ajan tulkinnoista.
Samoin fariseukset aikoinaan alkoivat tulkita Jumalan sanaa ja näin syntyi isien perinnäissäännöstö. Nykyään niitä kutsutaan tunnustuskirjoiksi.
Jeesus oli toista maata. Hän aina totesi, että "Kirjoitettu on ....". Sama perinne jatkuu yhä - me luemme mitä kirjoitettu on.
Tulkinnat ovat ihmislähtöisiä - samoin vauvakasteessa ihmiset päättää, mutta ....
Kristinuskossa on Jumala se toimija. Amen- Vivamossa
Minä olen tehnyt ratkaisun, ei Jumala.
Tt11. Sinä et tosiaan puhu omasta tulkitsemasesta, vaikka koko ajan tulkitset mielesi mukaan. Mutta syyllistyt siihen pahaan vikaan, että syyllistät siitä muita.
Tt11. Sinä et tosiaan puhu omasta tulkitsemasesta, vaikka koko ajan tulkitset mielesi mukaan. Mutta syyllistyt siihen pahaan vikaan, että syyllistät siitä muita.
Taas vähän hätäilin. TT11 muistutti fariseusten perinnässäännöstä, joka oli tehty sen vuoksi, että voidaan kiertää vanhenpiensa kiroavien lasten surmaamiset. Se ei ole Jeesuksen linja, paitsi että Jeesus pani pettäjän kivitykselle omat ehtonsa.
Jeesus taas todella sanoi, että "kirjoitettu on", mutta älkää silti kostako pahaa pahalla.
Miten minusta TT11 vaikuttaa jatkuvasti Raamatun vastustajalta?
- luullaksenieikoskaan
Ev.lut.
"Me luterilaisessa kirkossa olemme syntisiä,tarkemmin sanottuna armahdettuja syntisiä."
Ettet vaan puhuisi vastoin parempaa tietoa. Koska jumala on parantumattomia vääryydentekijöitä luvannut armahtaa.- Ev. lut.
Kysy sitä Jumalalta
- 2. ratkaisua
1. ratkaisu oli se kun tulin uskoon, 2. ratkaisu oli se kun tulin pois uskosta.
Sama täällä. Jos kristinusko olisi ollut se, mitä olisi olettanut, en minäkään olisi koskaan siitä luopunut. Jeesuksen sanojen ja kristittyjen väliin jää hirvittävän suuri kuilu. Sellainen hirvittää rehellistä ihmistä.
- limz
Sama täällä. Jos kristinusko olisi ollut se, mitä olisi olettanut, en minäkään olisi koskaan siitä luopunut. Jeesuksen sanojen ja kristittyjen väliin jää hirvittävän suuri kuilu. Sellainen hirvittää rehellistä ihmistä.
Älä syytä muita kun syy on itsessäsi. Olet kertonut, että et ole koskaan uskossa ollutkaan, kunhan kuljit uskovien porukoissa. Et ole siis uskota poistullut kun et ole koskaan sisälle mennyt.
Jos olisin sinä, häipyisin palstalta häpeästä.. limz kirjoitti:
Älä syytä muita kun syy on itsessäsi. Olet kertonut, että et ole koskaan uskossa ollutkaan, kunhan kuljit uskovien porukoissa. Et ole siis uskota poistullut kun et ole koskaan sisälle mennyt.
Jos olisin sinä, häipyisin palstalta häpeästä..No, koin häpeää juuri silloin, kun tajusin olleeni höynäytettävänä kristinuskossa. Miksi olisin ollut uskovien porukoissa, jos en olisi itse uskonut? Eihän siinä ole mitään järkeä. Lopetin olemasta uskovien piireissä, kun tajusin kristinuskon valheellisuuden.
Mutta en todellakaan ollut "uskossa " sen takia, ettei mitään Jumalaa sitten todellisuudessa ollutkaan. Se olikin vain vale-elämää. Olin uskonut olemattomia. Sitä sai hävetä: omaa tyhmyyttään.- oikotie
No, koin häpeää juuri silloin, kun tajusin olleeni höynäytettävänä kristinuskossa. Miksi olisin ollut uskovien porukoissa, jos en olisi itse uskonut? Eihän siinä ole mitään järkeä. Lopetin olemasta uskovien piireissä, kun tajusin kristinuskon valheellisuuden.
Mutta en todellakaan ollut "uskossa " sen takia, ettei mitään Jumalaa sitten todellisuudessa ollutkaan. Se olikin vain vale-elämää. Olin uskonut olemattomia. Sitä sai hävetä: omaa tyhmyyttään.ja tyhmyys jatkuu
- näinonsanonut
Ev.lut.
Oletko kuullut tätä. "Joka syntinsä tunnustaa ja ne hylkää saa armon."
Allekirjoitatko. "1. ratkaisu oli se kun tulin uskoon, 2. ratkaisu oli se kun tulin pois uskosta."
Tätä kliseetä toistetaan usein. Jos ihminen ikäänkuin ajautuu pois uskosta Jeesukseen, niin hän ei ole koskaan uskoontullutkaan, koska Jumala ei ole häntä uskoon johdattanut.
Kun Jumala johdattaa ihmisen uskoon eli ottaa hänet lapsekseen, niin se pysyy iäti.
Miksi näin ?
Kun Jumala tekee sen työn ihmisen puolesta eli ihminen uudestisyntyy, niin eihän syntymistä voida perua. Ei maallista syntymistäkään voida perua, vaikka vauva kuolisi heti syntymän jälkeen. Ei kuolemakaan voi perua syntymää. Ihminen on joka tapauksessa syntynyt ja näin on laita myös uudestisyntymisessä. Ihminen on Jumalan lapsi senjälkeen ja pysyy Jumalan lapsena. Jumala sitten huolehtii lapsestaan ja jos hän hairahtuu syntiin, niin vitsa ja sauva kyllä palauttaa hänen kaidalle tielle. Jumala osaa kyllä huolehtia lapsestaan. Osaahan terve maallinen isäkin huolehtia lapsestaan, niin vielä enemmän taivaallinen Isä.
Jeesus sanoo viimeisellä tuomiolla joillekin kyselijöille, että "en ole KOSKAAN teitä tuntenut". Tämä tarkoittaa sitä, että nämä eivät ole koskaan tulleet uskoon Jeesukseen, mutta tästä huolimatta ovat käyttäneet ammatissaan Jeesuksen nimeä ja hokeneet "Herra , Herra". Mutta Jeesus ei ole KOSKAAN - ei siis missään vaiheessa - heitä tuntenut. He ovat olleet aina vieraita Jeesukselle.TT11. Jeesus kyllä tarkoitti, ettei tunne niitä, jotka eivät tee hänen oppinsa mukaan.
Matteus 7:26: "Ja jokainen, joka joka kuulee nämä sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka HIEKALLE rakensi."
Tämä oli Jeesuksen selitys sille, kun hän "ei ole koskaan tuntenut". Pidän TT11:a henkilönä, jota Jeesus ei tunne. Hänellä ei ole mitään niitä merkkejäkään, mitä Jeesus sanoi häneen uskovilla olevan, eikä TT11 tee mitään mitä Jeesus on sanonut.helsinkijokkeri kirjoitti:
TT11. Jeesus kyllä tarkoitti, ettei tunne niitä, jotka eivät tee hänen oppinsa mukaan.
Matteus 7:26: "Ja jokainen, joka joka kuulee nämä sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka HIEKALLE rakensi."
Tämä oli Jeesuksen selitys sille, kun hän "ei ole koskaan tuntenut". Pidän TT11:a henkilönä, jota Jeesus ei tunne. Hänellä ei ole mitään niitä merkkejäkään, mitä Jeesus sanoi häneen uskovilla olevan, eikä TT11 tee mitään mitä Jeesus on sanonut.Eiköhän ole nyt parempi, että minä opetan kristinuskoa ja sinä nyt vaikka lobbaat sitä homoutta ?
tt11 kirjoitti:
Eiköhän ole nyt parempi, että minä opetan kristinuskoa ja sinä nyt vaikka lobbaat sitä homoutta ?
TT11. Oliko tuossa minun "opetuksessa" sinulle jotain pielessä? Ne ovat kaikki Jeesuksen Raamatussa olevia sanomisia, ei minun keksimää.
Homoudessa ei ole mitään lobbaammista, mutta siitä voi kertoa tosiasoita tietämättömille. Varsinkin tällä palstalla, jossa uskovia kovasti homous kiinnostaa.helsinkijokkeri kirjoitti:
TT11. Oliko tuossa minun "opetuksessa" sinulle jotain pielessä? Ne ovat kaikki Jeesuksen Raamatussa olevia sanomisia, ei minun keksimää.
Homoudessa ei ole mitään lobbaammista, mutta siitä voi kertoa tosiasoita tietämättömille. Varsinkin tällä palstalla, jossa uskovia kovasti homous kiinnostaa.Sinun "opetuksessasi" on kaikki pielessä, mutta tuossa Jeesuksen opetuksessa ei ole mitään pielessä
tt11 kirjoitti:
Sinun "opetuksessasi" on kaikki pielessä, mutta tuossa Jeesuksen opetuksessa ei ole mitään pielessä
TT11. En valitettavasti käsittänyt mitä tarkoitit, että minun "opetuksessani" on kaikki pielessä. Raamatusta minä oppini sain edelliseenkin.
- lohduton tilanne
Miten tämä. Jos on uskossa ja lähtee omille teilleen,meillä ei ole tämän jälkeen mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
2 Piet. 1 "20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa"."
Tarkoitatko tätä kohtaa ? Jos et tarkoita, niin anna se kohta tänne.
Tässä on kuitenkin kyseessä henkilöt, jotka ovat päässeet pakoon maailman saastutuksia eli ovat jotenkin päässeet eroon synnistä, mutta Jeesusta eivät ole ottaneet vastaan eli eivät ole uudestisyntyneet.- Hah, hah, haa!
tt11
Oletko sinä nyt se sika, joka rypee rapakossa ja se koira joka on palannut oksennukselleen?
- tiedoksi
Kuulopuheita kirjoittelen,ei tiedossa tarkempaa Raamatun kohtaa.
- sutta ja sekundaa
Hah, hah, haa!
Mitä yrität rakentaa noilla vähemmän fiksuilla viesteilläsi.- vai mitä?
sutta ja sekundaa
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. vai mitä? kirjoitti:
sutta ja sekundaa
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan."Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan."
Mutta ei kristinuskossa - meillä on armo ja anteeksiantamus. Amen- vai mitä!
tt11 kirjoitti:
"Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan."
Mutta ei kristinuskossa - meillä on armo ja anteeksiantamus. AmenToimi sitten sen mukaan!
- minä uskovainen
Helluntaiseurakunnissa ja muissakin vapaakirkoissa, samoin kirkon viidesläisyydessä ihminen ja hänen ratkaisunsa on kaiken mitta. Ilman ihmisen itse tekemää ratkaisua ei voi olla oikeassa uskossa eikä uudestisyntynyt. Tämä on pääuskontunnustus kyseisissä paikoissa.
- helppoa.
Tunnustan kaikki synnit synniksi mitä joku maan ja taivaan alla synniksi pystyy esittämään. Pidän itseäni normaali uskovana,en tunne vaihtoehtoja.
- Höh!
Uskoviksi itseään tituleeraavien kritiikittömyys on suurimpia syntejä. On aika ajatella itse eikä toistella ulkoa opittuja fraaseja. Jeesus sitä ja Jeesus tätä ja lässyn lässyn lää.
- Höh!
tt11 kirjoitti:
Niin - mitä pahaa näet Jeesuksessa - mitä pahaa Hän on sinulle tehnyt ?
tt11
Puhuin niistä jotka tituleeraavat itseään uskoviksi. Opettele lukemaan oikein. Älä vedä omia juttuja omasta päästäsi. Höh! kirjoitti:
tt11
Puhuin niistä jotka tituleeraavat itseään uskoviksi. Opettele lukemaan oikein. Älä vedä omia juttuja omasta päästäsi.Niin - et vastannut kysymykseen että mitä pahaa näet Jeesuksessa ?
Uskovathan elävät Jeesuksessa !!!- Höh!
tt11 kirjoitti:
Niin - et vastannut kysymykseen että mitä pahaa näet Jeesuksessa ?
Uskovathan elävät Jeesuksessa !!!Pitäisikö nähdä hänessä jotakin pahaa???!!! Kysy minulta mitä hyvää näet Jeesuksessa. Siihen osaan vastata paremmin.
"Helluntaiseurakunnissa ja muissakin vapaakirkoissa, samoin kirkon viidesläisyydessä ihminen ja hänen ratkaisunsa on kaiken mitta. Ilman ihmisen itse tekemää ratkaisua ei voi olla oikeassa uskossa eikä uudestisyntynyt. Tämä on pääuskontunnustus kyseisissä paikoissa."
Tämä on kaiketi tyypillisin kristinuskon vastaisten voimien mantra, mitä he hokevat kun haluavat vastustaa kristinuskoa.
Siinähän he luovat mielikuvaa, että sydämen oven avaaminen Jeesukselle olisi jotenkin väärä asia. Heidän mielestään kyllä onkin väärin, että Jumala johdattaa ihmisen uskoon Jeesukseen, mutta kuten Jeesuksen opetuslapsista ja apostoleista näemme, niin he ottivat jokainen vastaan kun Jeesus heitä kutsui.
Näin toimimme nykyäänkin. Emme voi Paavalin tavoin vastustaa sitä Jumalan kutsua, kun Jeesus meidän sydämen ovella kolkuttaa. Jostain syystä tämän maailman pahan voimat tätä vihaa sydämensä pohjasta.- Arvaa jos et tiedä
tt11
Kuka puhuikaan itse valitusta vanhurskaudesta? - haloo
tt11
Tämä "mantra" on teidän itsenne luoma. Sellaisen käsityksen annatte itsestänne.
Hei, vastaan nyt kauan sitten esitettyyn kysymykseen - milloin ymmärsin itse olevani uskossa? Sepä se, kun olin uskossa ennen kuin osasin sen edes ymmärtää. Olen pienenä kertonut Jeesuksen olevan paras kaverini. Tämä niin varhain, etten itse edes muista.
Kristinuskoa on se, kun uskotaan Kristukseen ylösnousseena Vapahtajana, kolmyhteisen Jumalan persoonana.
Sinikka-pappiNiin- hän, joka Jeesuksessa nimenomaan elää, niin tietää sen kyllä ja aika moni osaa myös sanoa, koska otti vastaan uskon Jeesukseen. Kysymys on aina vastaanottamisesta, kun Jumala tätä vaihtoehtoa tarjoaa. Kyse on Jumalan työstä ihmisessä myös jatkossa, kun elää Kristuksessa. Ihminen ei voi pelastua itsessään - hän voi pelastua vain Kristuksessa ollen. Jeesuksen mukana sitten mennään sinne minne Jeesuskin. Amen
- en ainakaan
Sinikka-pappi
Voisimme uskoa uskoosi,kun uskoisit Jeesuksen puhetta,mutta kun et näin tee sinua on mahdoton ottaa vakavasti. Niin. Kristikunnassa on monenlaista tulkintaa monesta asiasta. Mitäköhän Jeesuksen puhetta en nyt mielestäsi usko?
Uskon esimerkiksi ainakin nämä: "Minä olen tie, totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän luo kuin minun kauttani", "Minä olen ylösnousemus ja elämä", "tämä on uusi liitto minun veressäni", "mitä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehdää se heille", "kuka siis oli tämän miehen lähimmäinen?".
No selväähän toki on, etten pysty ketään uskostani millään vakuuttamaan, eikä se nyt olekaan tarkoitukseni. Mietin vaan, millä perusteilla se usko ei nyt kelpaa.
Sinikka-pappiUskosi laatu tulee esiin heti eka lauseessa ...
"Kristikunnassa on monenlaista tulkintaa monesta asiasta."
Tässä varaat tuossa itsellesi oikeuden määrittää mitä Jeesus sanoo.
" Mietin vaan, millä perusteilla se usko ei nyt kelpaa.
Sinikka-pappi"
Taikka millä perusteella se usko ei näy sinusta. Sinähän olet pappi ja pappina kuuntelet piispoja ja kokousten pöytäkirjoja ensi sijassa. Eikö totta ?
Pappi voi kyllä myös uskoa Jeesukseen, mutta siinä tilanteeessa hänen on pakko sanoutua irti pappeudestaan Jeesuksen takia ja lopettaa kaikki kirkolliset hömpötykset. Nämä kirkolliset hömpötykset eivät sinänsä vie pappia kadotukseen, mutta jos niille antaa sisällön ja arvon, niin silloin ne koituu turmioksi.
Pappien ongelma nykyään on, että he eivät usko Jumalaa. Tästä heidän "uskonsa" on jonkinlaista ammatin tuomaa lumeuskoa.
Pappien eräs esiintuoma mantra on myös tuo, että "Ei kukaan voi arvioida toisen uskoa". Tämä mantra osaltaan todistaa, että pappi ei edes tiedosta mitä usko Jeesukseen tarkoittaa. Usko Jeesukseen näkyy ja kuuluu AINA ihmisestä, sillä ...
Luuk. 11:33
Ei kukaan, joka sytyttää lampun, pane sitä kätköön eikä vakan alle, vaan panee sen lampunjalkaan, että sisälletulijat näkisivät valon.- Ev. lut.
Sinulla on aikamoinen hirsi omassa silmässäsi. Aiotko tehdä sille jotain?
Ev. lut. kirjoitti:
Sinulla on aikamoinen hirsi omassa silmässäsi. Aiotko tehdä sille jotain?
Tuoko Jeesuksen antama lausunto nyt hiertää ?
- Ev. lut.
tt11 kirjoitti:
Tuoko Jeesuksen antama lausunto nyt hiertää ?
Et vastannut kysymykseeni: Aiotko tehdä sille hirrelle jotain?:):):)
Ev. lut. kirjoitti:
Et vastannut kysymykseeni: Aiotko tehdä sille hirrelle jotain?:):):)
Siteerasin Jeesusta - Häneltä voit kysyä - jos on kanttia.
- Ev. lut.
tt11 kirjoitti:
Siteerasin Jeesusta - Häneltä voit kysyä - jos on kanttia.
tt11
Sinultahan minä kysyin. Miksi aina hierrät kysymykset?:):):) Ev. lut. kirjoitti:
tt11
Sinultahan minä kysyin. Miksi aina hierrät kysymykset?:):):)Hyvänen aika - kysyt väärältä henkilöltä. Enhän minä voi vastata, miksi Jeesus näin selvästi ilmoitti, että usko Jeesukseen on kauaksi näkyvä ja kuuluva usko.
Syytät sitten minua Jumalan paikalle asettautumisesta vaan :))- Ev. lut.
tt11 kirjoitti:
Hyvänen aika - kysyt väärältä henkilöltä. Enhän minä voi vastata, miksi Jeesus näin selvästi ilmoitti, että usko Jeesukseen on kauaksi näkyvä ja kuuluva usko.
Syytät sitten minua Jumalan paikalle asettautumisesta vaan :))tt11
Sinulla on aikamoinen hirsi omassa silmässäsi. Aiotko tehdä sille jotain? Etkö ymmärrä kysymystä? Ev. lut. kirjoitti:
tt11
Sinulla on aikamoinen hirsi omassa silmässäsi. Aiotko tehdä sille jotain? Etkö ymmärrä kysymystä?Hakkaan sen polttopuiksi :))
- Ev. lut
tt11 kirjoitti:
Hakkaan sen polttopuiksi :))
tt11
Onnea yrityksellesi toivottaen!
- jää tähteeksikin
Siunattu hirsi,josta riittää puuta tuhannelle perheelle.
Totta - tulee vielä polttopuu ihme :))
Näitten änkyräluterilaisten kanssa täytyy näköjään asettautua heidän tasolleen :))
- adrs
Ihmeellistä kuinka täällä kyseenalaistetaan tt11 :n todistus. Samanlaisia todistuksia kuullaan tässä maassa lukemattomia, sen tietävät kaikki epäuskoisetkin vaan eivät myönnä. Minunkin oli mentävä kirkon sisäisen herätysliikkeen hengelliseen kokoukseen, sillä lapsen kasteesta huolimatta tiesin ettei tyypillisen kirkosta vieraantuneen nimikristityn "ansioilla" ole Jumalan edessä pienintäkään mahdollisuutta taivaasen, vaan kadotus ja ja helvetin tulikin olisi aivan oikeudenmukainen tuomio. Tässä tilanteessa ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin turvautua Jeesuksen ristin työhön. Omilla teoillaan on täysin mahdotonta hyvittää syntejään.
Vaikka paholainen teki kaikkensa estääkseen sain kuitenkin vastaanottaa uskon kättä nostamalla muiden mukana, sillä sitä olin tullut hakemaan. Hurmosta tai hihhulointia ei siellä ollut siloin eikä viiteentoista vuoteen sen jälkeen.- Niinkö?
Ja nyt sitten kyseenalaistat niiden uskon jotka eivät ole näitä kädennosto -uskovia.
- Näinkö se menee
Niinkö? kirjoitti:
Ja nyt sitten kyseenalaistat niiden uskon jotka eivät ole näitä kädennosto -uskovia.
Taivaaseen pääsee lukemalla raamattua vain määrätyistä kohdista ja tietämällä mitä Jumala ajattelee ja mitä mieltä Jumala on "vääräuskoisista" eli tässä tapauksessa ei hurmoksellisen uskon omaavista?
- joo
Näinkö se menee kirjoitti:
Taivaaseen pääsee lukemalla raamattua vain määrätyistä kohdista ja tietämällä mitä Jumala ajattelee ja mitä mieltä Jumala on "vääräuskoisista" eli tässä tapauksessa ei hurmoksellisen uskon omaavista?
Näin se menee, jos näitä kädennosto -uskovia kuuntelee.
- adrs
Matt. 18:19 Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
Matt 7:7 "Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. 8 Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan. 9 Ei kai kukaan teistä anna pojalleen kiveä, kun hän pyytää leipää? 10 Tai käärmettä, kun hän pyytää kalaa? 11 Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin paljon ennemmin teidän taivaallinen Isänne antaa hyvää niille, jotka sitä häneltä pyytävät. Niinkö? kirjoitti:
Kädennostouskovaiset - termillä haluat vain loukata.
Lähdemme siitä,että ollakseen uskovainen, ihmisen tulee tunnustautua Jeesuksen omaksi ihmisten ja Jumalan edessä. Jeesusta ei tule hävetä ihmisten edessä.
Malli tulee Jeesuksen opetuslapsilta ja apostoleilta miten tullaan uskoon ja lähdetään seuraamaan Jeesusta, kun Hän kutsuu ihmistä. Se on se teko, jota Jumala odottaa - nouset ja lähdet seuraamaan Jeesusta.
Näin on laita myös ns. kirkon uskovilla. Hekin ovat jossain vaiheessa tunnustautuneet uskoviksi vaikkeivat voikaan sanoa hetkeä ja aikaa, mutta jos he tunnustautuvat uskovviksi ja elävät sen mukaan (lts apostoli Jaacob) Jumalan tahdossa, niin he ovat Jumalan lapsia.
Mutta Raamattua tulkitsevat - siis TULKITSEVAT - papit eivät ole Jumalan lapsia, koska KIRJOITETTU Jumalan tahto ei heille kelpaa. He ovat Jumalan pilkkaajia.- Pappi Pohjanmaalta
tt11 kirjoitti:
Kädennostouskovaiset - termillä haluat vain loukata.
Lähdemme siitä,että ollakseen uskovainen, ihmisen tulee tunnustautua Jeesuksen omaksi ihmisten ja Jumalan edessä. Jeesusta ei tule hävetä ihmisten edessä.
Malli tulee Jeesuksen opetuslapsilta ja apostoleilta miten tullaan uskoon ja lähdetään seuraamaan Jeesusta, kun Hän kutsuu ihmistä. Se on se teko, jota Jumala odottaa - nouset ja lähdet seuraamaan Jeesusta.
Näin on laita myös ns. kirkon uskovilla. Hekin ovat jossain vaiheessa tunnustautuneet uskoviksi vaikkeivat voikaan sanoa hetkeä ja aikaa, mutta jos he tunnustautuvat uskovviksi ja elävät sen mukaan (lts apostoli Jaacob) Jumalan tahdossa, niin he ovat Jumalan lapsia.
Mutta Raamattua tulkitsevat - siis TULKITSEVAT - papit eivät ole Jumalan lapsia, koska KIRJOITETTU Jumalan tahto ei heille kelpaa. He ovat Jumalan pilkkaajia.tt11
Raamatun tulkitseminen on ymmärryksellä lukemista. On myös toisenlaista lukemista. Se on samanlaista kuin noita-akalla hänen katsoessaan kristallipalloonsa. Edustanet jälkimmäistä vaihtoehtoa. Pappi Pohjanmaalta kirjoitti:
tt11
Raamatun tulkitseminen on ymmärryksellä lukemista. On myös toisenlaista lukemista. Se on samanlaista kuin noita-akalla hänen katsoessaan kristallipalloonsa. Edustanet jälkimmäistä vaihtoehtoa."tt11
Raamatun tulkitseminen on ymmärryksellä lukemista. "
Aika hyvin olet ilmaissut asiantilan. Tulkitsija käyttää omaa ihmisjärkeään tulkinnassaan, mutta kristitty antaa Pyhän hengen selittää mitä Jumalan sana tänään ja tässä kristillisen kasvun vaiheessa haluaa meille sanoa.
Tämä todistaa, että kirkon piirissä toimija on aina se ihminen, mutta kristinuskossa toimija on Jumala.
- suorat sanat
Niinkö,Näinkö se menee,joo.
Kun kaikesta päätellen olette tunnustamattomia kristittyjä,niin ei kannata paljon uskonasioilla viisastella.- Näinkö se menee
Mutta totta voi puhua.
"Ihmeellistä kuinka täällä kyseenalaistetaan tt11 :n todistus. Samanlaisia todistuksia kuullaan tässä maassa lukemattomia, sen tietävät kaikki epäuskoisetkin vaan eivät myönnä."
Riippumatta siitä, mitä kirkossa on opetettu jostain kasteen armosta, niin tosipaikan tullen tuskin on muita suomalaisia kuin nämä änkyräluterilaiset, jotka uskovat aidosti tähän kasteen armoon.
Ihmiset luonnostaan mieltää, että tullakseen uskovaiseksi hänen on käännettävä Jeesuksen puoleen kuten apostolit aikoinaan. Toiseksi jos ihmisellä on aitoja ongelmia, niin he tietävät poikkeuksetta, että papin puheille ei kannata mennä, koska sieltä saa vain sinänsä kaunista ja runollista puhetta, mutta ei auta tätä ihmistä yhtään. Ihmiset menee aitojen uskovien luo, koska mieltävät, että siellä he voivat kohdata Jeesuksen, jota kuitenkin kaipaavat joko hädän hetkellä taikka synnin tuskassaan.
Näin se nyt vaan on !- suorat sanat
Jumala on tahtonsa Raamatussa ilmoittanut,se velvoittaa meitä jokaista tämä ottamaan huomioon,jos armosta haaveilemme. Oli kätemme "ylhäällä" tai taskussa.
Amen
Sinänsä ei väliä missä kätemme on - olkaamme Jumalan lapsia luottaen, että Jumala tietää mitä tahtoo.- ????????
tt11
Onko kädennosto sama kuin "ratkaisu"? Sellaista ratkaisua Raamattu ei tunne ensinkään. - olenko ateisti?
???????? kirjoitti:
tt11
Onko kädennosto sama kuin "ratkaisu"? Sellaista ratkaisua Raamattu ei tunne ensinkään.Nuorempana kävin helluntaiseurakunnan kokouksessa ja halusin tulla uskoon. Nostin käteni ja menin eteen kokouksen lopussa. Mitään ei tapahtunut. En tullut uskoon. Miksen minä?
olenko ateisti? kirjoitti:
Nuorempana kävin helluntaiseurakunnan kokouksessa ja halusin tulla uskoon. Nostin käteni ja menin eteen kokouksen lopussa. Mitään ei tapahtunut. En tullut uskoon. Miksen minä?
No et ainakaan ymmärtänyt sitä, että kun Jeesus kutsuu, niin Hänelle avataan sydämen ovia ja sitten vaan eletään Jeesuksen kanssa yhdessä ja tehdään niitä tekoja joita Jumala haluaa meidän tekevän.
- olenko ateisti?
tt11 kirjoitti:
No et ainakaan ymmärtänyt sitä, että kun Jeesus kutsuu, niin Hänelle avataan sydämen ovia ja sitten vaan eletään Jeesuksen kanssa yhdessä ja tehdään niitä tekoja joita Jumala haluaa meidän tekevän.
Ei siellä helluntaiseurakunnassa Jeesus kutsunut, vaan kutsuja oli tämä omaan ääneensä rakastunut saarnamies.
olenko ateisti? kirjoitti:
Ei siellä helluntaiseurakunnassa Jeesus kutsunut, vaan kutsuja oli tämä omaan ääneensä rakastunut saarnamies.
Totta - sinua ei siellä Jeesus kutsunut, mutta varmaan muita kutsui.
Todennäköisesti et ole ateisti, koska jotenkin olet huolissasi asiasta, että oletko uskossa vai et. Ateisti viisveisaa uskostaan.
- evl.
tt11 sanoi että evl. papit opettaa että kaste yksin pelastaa. Ensi kerran tämän kuulen .
- Ev. lut.
Sehän on aivan tuttua propagandaa vähänkin asioita ja tätäkin palstaa seuraaville. Vaikki niin ei kukaan ev. lut. kirkossa opetakaan, vapaakirkolliset jatkavat fraasiensa jauhamista aina kun se on mahdollista. Viidesläiset eivät taas puhu kasteesta mitään, koska ihminen ja hänen ratkaisunsa on niissäkin piireissä kaiken mitta.
- adrs
Ev. lut. kirjoitti:
Sehän on aivan tuttua propagandaa vähänkin asioita ja tätäkin palstaa seuraaville. Vaikki niin ei kukaan ev. lut. kirkossa opetakaan, vapaakirkolliset jatkavat fraasiensa jauhamista aina kun se on mahdollista. Viidesläiset eivät taas puhu kasteesta mitään, koska ihminen ja hänen ratkaisunsa on niissäkin piireissä kaiken mitta.
Oikea "ratkaisu" on sitä että ihminen suostuu pyytämän, anomaan, kolkuttamaan ja rukoilemaan yhdessä uskovien kanssa uskoa. Silloin Jumala
antaa uskon ylhäältä. Sisäinen vapautuminen ja muutos on valtava. Muutoin saa odotella lopun ikäänsä eikä mitään tapahdu, sillä Jeesus odottaa oven avaamista hänelle. Jumala on myös antanut paholaiselle vallan koetella uskoa etsivää. Ja sielunvihollinen panee pään täyteen järjettömiä pelon tunteita ja ennakkoluuloja, niitä samoja, joita tämäkin palsta pursuaa. Niihin tyssää useimpien rohkeus samoin mielisynneistä luopumiseen. Kukaan ei kykene tekemään itse itsestään uskovaa sen paremmin kuin kykenisi nostamaan itsensä tukasta ilmaan. Ev. lut. kirjoitti:
"Viidesläiset eivät taas puhu kasteesta mitään, koska ihminen ja hänen ratkaisunsa on niissäkin piireissä kaiken mitta."
Ainakin Jeesuksen opetuslapsien kohdalla ja apostolien kohdalla ratkaisu seurata Jeesusta oli kaiken mitta. Siinä he saivat kaiken, mitä Jumala ihmiselle tarjoaa.
Kun ihminen ottaa Jeesuksen vastaan, niin Jeesus tulee hänen elämäänsä ja sitten toimitaan yhdessä ja mennään Jeesuksen kanssa yhdessä sinne minne Jeesus menee. Amen- Ex-viidesläinen
tt11 kirjoitti:
"Viidesläiset eivät taas puhu kasteesta mitään, koska ihminen ja hänen ratkaisunsa on niissäkin piireissä kaiken mitta."
Ainakin Jeesuksen opetuslapsien kohdalla ja apostolien kohdalla ratkaisu seurata Jeesusta oli kaiken mitta. Siinä he saivat kaiken, mitä Jumala ihmiselle tarjoaa.
Kun ihminen ottaa Jeesuksen vastaan, niin Jeesus tulee hänen elämäänsä ja sitten toimitaan yhdessä ja mennään Jeesuksen kanssa yhdessä sinne minne Jeesus menee. AmenJeesusta ei ole edelleenkään näkynyt. On vain toistensa kanssa riiteleviä uskonlahkoja pilvin pimein.
- Ev. lut.
tt11 kirjoitti:
Pappien usein toistama hokema on, että "kasteen armo kantaa".
tt11
Kyllä "kasteen armo" kannattaa luterilaista kristittyä ihan Katekismuksen mukaisesti. Ei se ole hokema. Kristillisessä kasteessa otetaan vastaan itse Kristus omakohtaisena Vapahtajana. Ex-viidesläinen kirjoitti:
Jeesusta ei ole edelleenkään näkynyt. On vain toistensa kanssa riiteleviä uskonlahkoja pilvin pimein.
Luterilaisten tosiaan kannattaisi nyt kertakaikkiaan lopettaa riitely ja änkyröinti ja tulla takaisin aitoon Jeesukeen uskoon. Täällä on tilaa kaikille kuten lastenlaulussakin sanotaan :))
" Kristillisessä kasteessa otetaan vastaan itse Kristus omakohtaisena Vapahtajana."
Kasteen armo ei kanna ketään - kristinuskon mukaan vain usko Jeesukseen pelastaa.
Ei ainakaan se vauva mitään ota vastaan muuta kuin vaivaantuu kun yhtäkkiä päätä valellaan vedellä.
Tuo toimitus on vain ihmisten päättämä ratkaisu eikä kyseessä ole sellainen ratkaisu minkä Jeesuksen opetuslapset ja apostolit tekivät.
Näissä jälkimmäisissä oli kyse Jumalan johdatuksesta ja vauvakasteessa ratkaisun tekijänä ja toimijana ovat ihmiset.
Aina täytyy erottaa Jumalan teko, joka on kyseessä kun tullaan uskoon Jeesukseen kuten apostolit tulivat uskoon. Ja sitten ihmisten teko ja päätökset, mikä on taasen läsnä kun ihmiset päättävät vauvan kastamisesta.
On tärkeää, että uskoontulo ja uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan johdatuksesta kun syntinen ihminen vastaanottaa Jeesuksen kutsun. Amen- Ev. lut.
Kukahan mahtoi sanoa?:
"Lasten kaltaisten on Taivasten valtakunta. Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei pääse sinne sisällä."
-Tämä vastaanottaminen on juuri uskomista, ei mitään ihmistekoisia ratkaisuja sun muita temppuja. Jeesus antoi kauniin todistuksen lapsen uskosta.
"Lasten kaltaisten on Taivasten valtakunta. Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei pääse sinne sisällä."
Jeesus näin sanoi ja näin Jeesus omalta osaltaan todistaa ettei lapseen enää tarvitse ihmisvoimin ujuttaa uskoa.
Sitten kun ihminen on syntyi tehnyt, niin hän tarvitsee pelastajakseen Jeesusta ja tähän Jumala sitten syntistä kutsuu. Toiset ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja toiset sitten taas ei ota. Se on vain piskuinen lauma ihmisistä, jotka uskon Jeesukseen vastaanottaa.- Ev. lut.
tt11
Jumalalla ei ole erilaisia teitä pelastukseen iän tai ymmärryksen mukaan. KAIKKI ovat syntiä tehneet. Pieni lapsi uskoo niin kuin Jeesus kauniisti asian ilmaisi ja on esimerkki oikeasta uskosta sinullekin. Sinä näytät olevan hyvin kaukana tästä Jumalan valtakunnan vastaanottamisesta vielä. Ev. lut. kirjoitti:
tt11
Jumalalla ei ole erilaisia teitä pelastukseen iän tai ymmärryksen mukaan. KAIKKI ovat syntiä tehneet. Pieni lapsi uskoo niin kuin Jeesus kauniisti asian ilmaisi ja on esimerkki oikeasta uskosta sinullekin. Sinä näytät olevan hyvin kaukana tästä Jumalan valtakunnan vastaanottamisesta vielä.Nyt menit jo ihan sekaisin. Jeesushan sanoo, että lastenkaltaisten on taivasten valtakunta. Ja taivasten valtakunta on synnittömiä varten rakennettu. Ei synnittömät tarvi pelastusta Jeesuksessa. Eihän Jeesuskaan tarvi sovitusta, koska Jeesus oli synnitön. Pienen lapsen usko ja Jeesus sana hänet pelastaa ja pieni lapsi on uskon esimerkki myös meille aikuisille.
Ei terveet tarvitse parantajaa - vaan sairaat !
Uskon kautta pelastumistien tarvitsee siis syntiset - syntiä tehneet ihmiset. Ja tässä vaiheessa pelastus uskosta Jeesukseen alkaa. Ja tämän uskontyön tekee meissä Jumala, joka johdatti meidät hetkeen jolloin otimme vastaan pelastuksen Jeesuksessa ja otimme vastaan uskon Jeesukseen.- Ev. lut.
tt11 kirjoitti:
Nyt menit jo ihan sekaisin. Jeesushan sanoo, että lastenkaltaisten on taivasten valtakunta. Ja taivasten valtakunta on synnittömiä varten rakennettu. Ei synnittömät tarvi pelastusta Jeesuksessa. Eihän Jeesuskaan tarvi sovitusta, koska Jeesus oli synnitön. Pienen lapsen usko ja Jeesus sana hänet pelastaa ja pieni lapsi on uskon esimerkki myös meille aikuisille.
Ei terveet tarvitse parantajaa - vaan sairaat !
Uskon kautta pelastumistien tarvitsee siis syntiset - syntiä tehneet ihmiset. Ja tässä vaiheessa pelastus uskosta Jeesukseen alkaa. Ja tämän uskontyön tekee meissä Jumala, joka johdatti meidät hetkeen jolloin otimme vastaan pelastuksen Jeesuksessa ja otimme vastaan uskon Jeesukseen.Myös pienet lapset pelastuvat USKONSA kautta, niin kuin Jeesus toteaa "joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan..." (vastaanottamisella tarkoitetaan nimenomaan uskomista).
Taivaaseen eivät pääse suinkaan synnittömät, vaan SYNTISET, ja nimenomaan armahdetut syntiset. Tässä meidän luterilaisten ja kädennostaja -uskovien käsitykset poikkeavat toisistaan radikaalisti. - evl.
Ev. lut. kirjoitti:
Myös pienet lapset pelastuvat USKONSA kautta, niin kuin Jeesus toteaa "joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan..." (vastaanottamisella tarkoitetaan nimenomaan uskomista).
Taivaaseen eivät pääse suinkaan synnittömät, vaan SYNTISET, ja nimenomaan armahdetut syntiset. Tässä meidän luterilaisten ja kädennostaja -uskovien käsitykset poikkeavat toisistaan radikaalisti.Myöskin siinä että meidät pitäisi uppokastaa vapaitten suuntien tiloissa ja liittyä näitten seurakuntien jäseniksi ja uskoa ihmeparannuksiin ja kaatumisiin ja kielillä puhumisiin.
Ev. lut. kirjoitti:
Myös pienet lapset pelastuvat USKONSA kautta, niin kuin Jeesus toteaa "joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan..." (vastaanottamisella tarkoitetaan nimenomaan uskomista).
Taivaaseen eivät pääse suinkaan synnittömät, vaan SYNTISET, ja nimenomaan armahdetut syntiset. Tässä meidän luterilaisten ja kädennostaja -uskovien käsitykset poikkeavat toisistaan radikaalisti."Myös pienet lapset pelastuvat USKONSA kautta, niin kuin Jeesus toteaa "joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan..." (vastaanottamisella tarkoitetaan nimenomaan uskomista)."
Ihana asia että nyt toteatkin, että pelastuminen vaatii uskon vastaanottamista :))
Pieni lapsi on vaan Jumalalle kelvollinen, koska Jeesus näin sanoo !!!
Jeesus on tuomari ja Hän saa päättää miten tahtoo. Vai aiotko vetää Jeesuksen oikeuteen sentakia kun sanoo, että taivasten valtakunta on lastenkaltaisten. joka ei usko kuten lapsi …. ?evl. kirjoitti:
Myöskin siinä että meidät pitäisi uppokastaa vapaitten suuntien tiloissa ja liittyä näitten seurakuntien jäseniksi ja uskoa ihmeparannuksiin ja kaatumisiin ja kielillä puhumisiin.
Mutta meidän tulee uskoa Jeesukseen ja Jumalaan, joka julistaa, että "MInä olen Herra - sinun lääkärisi !".
- Ev. lut.
tt11 kirjoitti:
"Myös pienet lapset pelastuvat USKONSA kautta, niin kuin Jeesus toteaa "joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan..." (vastaanottamisella tarkoitetaan nimenomaan uskomista)."
Ihana asia että nyt toteatkin, että pelastuminen vaatii uskon vastaanottamista :))
Jeesus on tuomari ja Hän saa päättää miten tahtoo. Vai aiotko vetää Jeesuksen oikeuteen sentakia kun sanoo, että taivasten valtakunta on lastenkaltaisten. joka ei usko kuten lapsi …. ?tt11
"Ihana asia että nyt toteatkin, että pelastuminen vaatii uskon vastaanottamista :))"
- Emme vastaanota uskoa, vaan me vastaanotamme uskolla Jeesuksen Vapahtajaksemme. Etkö huomaa eroa? tt11 kirjoitti:
"Myös pienet lapset pelastuvat USKONSA kautta, niin kuin Jeesus toteaa "joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan..." (vastaanottamisella tarkoitetaan nimenomaan uskomista)."
Jeesus on tuomari ja Hän saa päättää miten tahtoo. Vai aiotko vetää Jeesuksen oikeuteen sentakia kun sanoo, että taivasten valtakunta on lastenkaltaisten. joka ei usko kuten lapsi …. ?Hei tt11,
Lastenkaltaisuusvaatimus on evankeliumia meille suorituskeskeisille aikuisille. Jumala ottaa ensimmäisen askeleen ihmistä kohtaan. Lapsikaste korostaa tätä puolta. Ihmisen ei tarvitse itse vielä osata lähestyä Häntä mitenkään. Ei tarvitse rukoilla, ei tehdä parannusta. Kaste annetaan lahjana.
Lastenkaltaisuus julistaa myös siitä, että ehdoitta, luottamalla Jumalaan lapsen lailla kelpaamme hänen valtakuntaansa. Siellä ei merkitse veroluettelon ansiot, ei ansiomerkkimme, ei sukupuumme - siellä olemme kaikki syntisiä, mutta vanhurskautettuja. Meidän pitää vain uskoa lujasti siihen, että Jeesus kuoli Golgatan keskimmäisellä ristillä puolestamme.
t. Maarit-pappikuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei tt11,
Lastenkaltaisuusvaatimus on evankeliumia meille suorituskeskeisille aikuisille. Jumala ottaa ensimmäisen askeleen ihmistä kohtaan. Lapsikaste korostaa tätä puolta. Ihmisen ei tarvitse itse vielä osata lähestyä Häntä mitenkään. Ei tarvitse rukoilla, ei tehdä parannusta. Kaste annetaan lahjana.
Lastenkaltaisuus julistaa myös siitä, että ehdoitta, luottamalla Jumalaan lapsen lailla kelpaamme hänen valtakuntaansa. Siellä ei merkitse veroluettelon ansiot, ei ansiomerkkimme, ei sukupuumme - siellä olemme kaikki syntisiä, mutta vanhurskautettuja. Meidän pitää vain uskoa lujasti siihen, että Jeesus kuoli Golgatan keskimmäisellä ristillä puolestamme.
t. Maarit-pappiLastenkaltaisuus tosiaan on esimerkkinä meille aikuisille kuinka vilpitöntä uskon tulee olla. Ja kun Jumala meille sen uskon antaa, niin se on sitten täyttä uskoa ja elämme sen mukaan.
Lastenkaltaisuus myös merkitsee sitä, että Jeesus hyväksyy lapsen ja jopa kehoittaa tuomaan lapsia Hänen luokseen. Lapsi on valmis ja taivaskelpoinen. Ihmisten ei pidä tätä Jumalan työtä mitenkään paikata omilla tekemisillään, päätöksillään ja kummien ym. tahdonilmauksilla. Usko ei ole ihmisten ja päätöksiä, vaan uskomme on Jumalan työ meissä ja olemme sen ottaneet vastaan kun sitä tarjotaan ylhäältä.
On tärkeää erottaa lapsikaste, jossa toimijat ovat ihmisiä ja ihmiset omilla tempuillaan ikäänkuin pyrkii ujuttamaan uskoa lisää lapsen sisuksiin, kun Jeesus sanoo, että taivasten valtakunta on lastenkaltaisten. Ei siinä tarvita ujuttamisia enää.
Lapsikasten on ihmisteko, mutta syntisen ja parannuksen tehneen ihmisen uskoontulo on taasen Jumalan teko meissä. Sillä ilman Jumalan puoleensavetämistä ei kukaan tulisi uskoon Jeesukseen.Ev. lut. kirjoitti:
tt11
"Ihana asia että nyt toteatkin, että pelastuminen vaatii uskon vastaanottamista :))"
- Emme vastaanota uskoa, vaan me vastaanotamme uskolla Jeesuksen Vapahtajaksemme. Etkö huomaa eroa?Mutta jossain vaiheessa teidänkin pitäisi ottaa vastaan usko Jeesukseen ja elää sitten sen uskon mukaan.
Muuten p..ru kyllä perii - ihan konkreettisesti.
- suorat sanat
Ev.lut.
Raamatun mukaan syntinsä tunnustavat ja parannuksen tehneet armahdetaan. Armahdus perustuu todelliseen uskoon.- Ev. lut.
tt11 kirjoitti:
Amen !
Kasteen armo ei kanna senttiäkään ketään.Kasteen armo kantaa meitä luterilaisia uskovia kristittyjä silloinkin kun meidän oma uskomme ei kanna.
Ev. lut. kirjoitti:
Kasteen armo kantaa meitä luterilaisia uskovia kristittyjä silloinkin kun meidän oma uskomme ei kanna.
Mutta sitten kannattaa luottaa Jumalan ilmoitukseen eli jos haluaa pelastua niin ota vastaan usko Jeesukseen.
Jumalan kiitos, niin ihmiset tämän tietääkin. Suruttomat menee ja elää miten tahtovat, muttta jos ihminen tulee synninhätään, niin hän AINA kääntyy Jeesuksen puoleen ja usein hakeutuu aitoon hengelliseen kokoukseen.- Lukija
tt11 kirjoitti:
Mutta sitten kannattaa luottaa Jumalan ilmoitukseen eli jos haluaa pelastua niin ota vastaan usko Jeesukseen.
Jumalan kiitos, niin ihmiset tämän tietääkin. Suruttomat menee ja elää miten tahtovat, muttta jos ihminen tulee synninhätään, niin hän AINA kääntyy Jeesuksen puoleen ja usein hakeutuu aitoon hengelliseen kokoukseen.tt11
Mitä syntiä olet tehnyt, kun olet noin hädissäsi?
- 2 + 19
tt11 ja Yu:n tekstejä lukemalla vain vahvistuu kiitollisuus siitä että kastettu Jumalan lapseksi ja otetu luterilaisen kirkon jäseneksi. Olen nuorena ollut yhteiskristillinen ja kokemus oli hyvä.
Nyt en enää menisi noiden tt11 ja Yu:n asiattomien riidanhaastamistekstien jälkeen.
Joka kommentissa jokin ilkeys. Säälin vapaita suuntia, millaisen kuvan he näiden nimimerkkien kautta toiminnastaan saavat.Ymmärrän kyllä miksi pidät evankeliointia ilkeytenä - näinhän sen ymmärsi fariseuksetkin ja loppu onkin sitten kristinuskon historiaa.
Mutta vaikka ajattelet ja vihaat kuinka uskovia kristittyjä, niin julistan myös sinulle, että ota vastaan usko Jeesukseen ja niin pelastut ja perhekuntasi. Amen- 2 + 19
tt11 kirjoitti:
Ymmärrän kyllä miksi pidät evankeliointia ilkeytenä - näinhän sen ymmärsi fariseuksetkin ja loppu onkin sitten kristinuskon historiaa.
Mutta vaikka ajattelet ja vihaat kuinka uskovia kristittyjä, niin julistan myös sinulle, että ota vastaan usko Jeesukseen ja niin pelastut ja perhekuntasi. Amentt11 kommentista näkyy selvästi tämä änkyrähellarien tarkoitushakuisuus kiusata muita palstalaisia.
Ja täysi kykenemättömyys arvioida omaa toimintaansa. Ilmeisesti vapaissa suunnissa syntia tekevät ja synnissä elävät sokeat yrittävät taluttaa ja evankelioida muita.
Tee parannus tt11. Ihmettelen mistä tämä tt11 ja Yu:n viha palstalaisia kohtaan kumpuaa. Ei se ainakaan evankeliumin sanomasta eikä Jeesuksen toiminnasta kumpua.
Vastaanottakaa tekin pelastus, tehkää parannus ja ottakaa vastaan Jumalan rakkaus ja armo Kristuksessa. Ehkä se parantaa pahan kielenne ja nurjan luonteenne lähimmäisiä kohtaan. Ehkä sen jälkeen Jeesus antaa teille uudestaan evankeliumin julistamisen tehtävän, niin että Jumalan voima ja Hänen antamansa tehtävä välittyy teistä.
- suorat sanat
2 19
"Tehkää parannus ja ottakaa vastaan Jumalan rakkaus ja armo Kristuksessa."
Näin teemme. "Joka syntinsä tunnustaa ja ne hylkää saa armon." Ihmisen asenne Jumalan tahtoon ei pidä olla kielteinen missään asiassa. Emme ole vuotavia tynnyreitä,jotka vuotavat kuiviin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien1502893- 2352183
- 492123
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes2251969Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva261710Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä821456Työvoimatoimisto
Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve391310- 1221178
Onko jollekin vielä epäselvää Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen?
😺 On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen jo3171060Mietin sua liikaa
Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli65895