500 kcal päivässä laihdutus alkaa!

lihavateini

Oon 15-vuotias tyttö ja painoa on tällähetkellä aivan liikaa. Olen ollut kolmensadan kalorin dieetillä, mutta en kestänyt sitä kauaa, siksi nostin laihdutukseni kalorirajaa. Tarkoituksenani on siis syödä ihan korkeintaan 500 kaloria päivässä ja käydä kaksi kertaa päivässä (joskus jää varmasti koulun ja mahdollisen heikon olon takia ainakin toinen lenkki pois) lenkillä yhteensä tunnin ajan, jossa omilla mitoillani kuluu suurinpiirtein 500 kcal. Kirjoitan tänne, koska toivon saavani kannustusta ja haluan myös tsempata muita, jos vaikka onnistun... Onnistuminen tarkoittaa tässä kahdessa-kolmessa kuukaudessa n. 15kg laihdutusta, mielellään kahdenkymmenen. Kirjoitan tänne mahdollisimman usein ja toivon tänne ilmestyvän muita laihduttajia tai muita tsemppaajia! Kiitos jos joku viitsii kirjoittaa jotakin tähän! :)

60

4947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma asiasi, mutta...

      Miksi?

      Et onnistu.

      Paljonko painat?

      Syö vähintään 1500-2000 kcal päivässä (liikuntapäivinä enemmän). Muuten et onnistu.

      Sun ideasi on aivan älytön. Ensinnäkin tuo kalorimäärä surkastuttaa sun lihakset. Lähtee myös paljon nestettä, mutta vähiten läskiä. Lihas kuluttaa levossakin energiaa, joten energiankulutuksesi vähenee entisestään. Sinusta tulee siis helposti tuplaten lihova laiha läski.

      Noin pienillä kaloreilla aineenvaihdunta ja hormoonitoiminta sekoittuu. Eli kroppasii menee säästöliekille ja alkaa tallettamaan jokaisen ravinnosta saamansa kalorin. Ja tämä jatkuu myös kitukuurisi jälkeen. Lihot siis heti kun lopetat.

      Et pysty liikkumaan tarpeeksi noin vähillä kaloreilla. Liikkumattomuus on todella epäterveellistä.

      Koska syöt noin vähän, sorrut ahmimiseen ja kitukuurisi jää taas kesken. Ja koska kaikki em. on lisäksi taakkanasi, sinusta tulee vain entistä lihavampi läski.

      Varaa aikaa vuosi laihtumiseesi. Ensiksi ota selvää, miten pitää syödä. 5-6 kertaa päivässä, ei eineksiä, ei huonoja hiilareita, ei kovaa rasvaa, ei nameja, ei mättöä, ei limuja, ei light-tuotteita, ei roskaruokaa. Terveydenhoitajalla on oikeaa tietoa, kysy siltä. Sitten alat harrastamaan liikuntaa. Sekä aerobista että lihaskuntoa.

      Todennäköisesti teet kuitenkin niin kuin kaikki muutkin lihavat. Jäät lihavaksi, vaikka kokoajan laihtutat, eli juuri siksi jojoilet koska kitudieettaat. Jos kuitenkin jossain kohtaa haluat oikeasti muuttaa elämäntapasi ja laihtua, tämä kirjoitus on sitä varten. Pieni siemen sille ajalle, kun typeryys antaa sijaa ajatukselle.

      • en.ihan.tyhmä...

        Voi jestas sentään, en nyt ihan tyhmä ole, vaikka aika nuori kyllä. Tiesin sanomasi asiat, mutta ensinnäkin päivinä, joina syön 1500-2000 kcal lihoan, (aamupainon perusteella ja jokaisena tällaisena päivänä todettu) eli en mitenkään voisi onnistua tuolla tyylillä, sillä jokainen päivä pitäisi sitten varmaankin kuluttaa 1000-1500kcal... Toiseksi lihakseni ovat jo surkastuneet edellisissä laihdutuksissani, joten niistä ei ole väliä. Kolmanneksi minusta ei tule enää koskaan läskiä, koska kun olen saavuttanut tavoitteeni en enää tule syömään "normaalisti", joka on varmaankin mielestäsi 2000kcal? Neljänneksi pystyn kyllä liikkumaan noilla kaloreilla, koska se onnistui kolmellakin sadalla kalorilla. Viidenneksi olen huomannut, että en sorru, jos teen suunnitelman syömiselleni ja kun syön täyttäviä ruokia, varsinkin kun kaloriraja on nyt 500 kcal eikä 300 kcal tämä tulee olemaan helppoa. Toinen syy, miksi en sorru on se, että syön aina terveellisesti (en aio syödä missään juhlissakaan epäterveellisesti). Kuudenneksi minulla ei ole vuotta aikaa laihtua, koska koko nuoruuteni menee hukkaan lihavana, sillä todella moni asia jää minulta näin lihavana tekemättä. Olen myös painoni takia mielummin yksin, vaikka kaipaan seuraa, enkä jaksa olla koko nuoruuttani yksin. Seitsemänneksi ja kahdeksanneksi aion syödä kyllä terveellisesti, enkä roskaruokaa tai muita epäterveellisyyksiä, mutta en aio kysyä terveydenhoitajalta yhtään mitään, koska tiedän, mitä siellä sanottaisiin. Miten kuvittelet, että laihduttaisin neuvoillasi, kun tiedän jo kokemuksesta, ettei se toimi? Uskon dieettini toimivan ja odotan vielä kannustusta tänne! :)


      • Oma asiasi, mutta...
        en.ihan.tyhmä... kirjoitti:

        Voi jestas sentään, en nyt ihan tyhmä ole, vaikka aika nuori kyllä. Tiesin sanomasi asiat, mutta ensinnäkin päivinä, joina syön 1500-2000 kcal lihoan, (aamupainon perusteella ja jokaisena tällaisena päivänä todettu) eli en mitenkään voisi onnistua tuolla tyylillä, sillä jokainen päivä pitäisi sitten varmaankin kuluttaa 1000-1500kcal... Toiseksi lihakseni ovat jo surkastuneet edellisissä laihdutuksissani, joten niistä ei ole väliä. Kolmanneksi minusta ei tule enää koskaan läskiä, koska kun olen saavuttanut tavoitteeni en enää tule syömään "normaalisti", joka on varmaankin mielestäsi 2000kcal? Neljänneksi pystyn kyllä liikkumaan noilla kaloreilla, koska se onnistui kolmellakin sadalla kalorilla. Viidenneksi olen huomannut, että en sorru, jos teen suunnitelman syömiselleni ja kun syön täyttäviä ruokia, varsinkin kun kaloriraja on nyt 500 kcal eikä 300 kcal tämä tulee olemaan helppoa. Toinen syy, miksi en sorru on se, että syön aina terveellisesti (en aio syödä missään juhlissakaan epäterveellisesti). Kuudenneksi minulla ei ole vuotta aikaa laihtua, koska koko nuoruuteni menee hukkaan lihavana, sillä todella moni asia jää minulta näin lihavana tekemättä. Olen myös painoni takia mielummin yksin, vaikka kaipaan seuraa, enkä jaksa olla koko nuoruuttani yksin. Seitsemänneksi ja kahdeksanneksi aion syödä kyllä terveellisesti, enkä roskaruokaa tai muita epäterveellisyyksiä, mutta en aio kysyä terveydenhoitajalta yhtään mitään, koska tiedän, mitä siellä sanottaisiin. Miten kuvittelet, että laihduttaisin neuvoillasi, kun tiedän jo kokemuksesta, ettei se toimi? Uskon dieettini toimivan ja odotan vielä kannustusta tänne! :)

        Huoh..

        Aika tyhmältä vaikutat.

        Vaa'alla ei käydä joka päivä. Kerran viikossa riittää ja kuukaudessa vasta näkee suunnan. Paino vaihtelee helposti 2-4 kiloa kropan nesteiden ja suolensisällön mukaan, eikä se ole lihomista.

        Sulla menee tuolla tavalla koko elämä hukkaan, ei pelkästään nuoruus.


      • lihavateini
        Oma asiasi, mutta... kirjoitti:

        Huoh..

        Aika tyhmältä vaikutat.

        Vaa'alla ei käydä joka päivä. Kerran viikossa riittää ja kuukaudessa vasta näkee suunnan. Paino vaihtelee helposti 2-4 kiloa kropan nesteiden ja suolensisällön mukaan, eikä se ole lihomista.

        Sulla menee tuolla tavalla koko elämä hukkaan, ei pelkästään nuoruus.

        No kiitos. Ei kai siitä vaa'alla käymisestä haittaakaan voi olla? Jos vaa'an lukema on noussut, se motivoi laihtumaan enemmän, vaikka ei ehkä sitten olisikaan "oikeasti" lihonnut. Ja minussahan kun on kuitenkin varaa oikeen reilusti laihtua, niin ei tässä kai mitään ongelmaa ole. Kuinka niin menee hukkaan? Laihtumisen jälkeen kaikki on edessäpäin!


      • m9ln

        Vanha keskustelu, mutta ai että kun alkoi kiehuttaa.

        Hyi olkoon minkälaista tekstiä rustaat teinitytölle joka pyysi tsemppiä ja kannustusta täältä. Onkohan päässäsi vikaa? Vai nautitko muiden ahdingosta niin paljon että haluat lisätä sitä? Taidat olla itse epäonnistunut läski jolla ei ole minkäänlaista itsekuria. Tästä syystä et siis halua että kukaan muukaan onnistuu. Sairasta. Menisit itseesi ja katsoisit peiliin. Haluaisinpa viedä sinut saunan taakse ja antaa opetuksen.

        Toivottavasti onnistuit tästä sadistisestä kusipäästä huolimatta nimimerkki " lihavateini" . Kaikkea hyvää sinulle <3


    • suunnitelma

      Nyt on huomisen syömissuunnitelma tehty! Eli:
      Aamu: -ruispala 58kcal
      -kananmunan valkuainen 15kcal
      -tomaatti 25kcal

      Päivä: -banaani 101kcal
      -näkkileipä 34kcal

      Iltapäivä: -raejuusto 100g 80kcal

      Ilta: -kaakao (veteen tummaa, sokeroimatonta kaakaojauhetta ja makeutusainetta) 16kcal
      -neljänviljan hiutaleita 40g, vettä 128kcal

      Yhteensä: 457kcal

      • kokemusta on

        Jos itse laihduttaisin noin pienellä kalorimäärällä, niin en suotta liikkuisi ollenkaan. Ruokavalio on tärkeämpää kuin liikunta. Liikuntaa tarvitaan laihduttaessa lähinnä siksi, että saa syödä enemmän. Liiku siis vain niinä päivinä, kun olet repsahtanut ja syönyt yli 1500 kaloria.
        Sitten, kun ylläpidät painoasi, on liikunta tärkeää loppuelämäsi ajan. Silloin arjen terveelliset ruokavalinnat ja arkiliikunta ovat tarpeen.


      • kiitoss
        kokemusta on kirjoitti:

        Jos itse laihduttaisin noin pienellä kalorimäärällä, niin en suotta liikkuisi ollenkaan. Ruokavalio on tärkeämpää kuin liikunta. Liikuntaa tarvitaan laihduttaessa lähinnä siksi, että saa syödä enemmän. Liiku siis vain niinä päivinä, kun olet repsahtanut ja syönyt yli 1500 kaloria.
        Sitten, kun ylläpidät painoasi, on liikunta tärkeää loppuelämäsi ajan. Silloin arjen terveelliset ruokavalinnat ja arkiliikunta ovat tarpeen.

        Kiitos viestistäsi! Ehkä liikun vaan niinä päivinä, kun jaksan, enkä stressaa sitä. Koulussakin on nii paljon jaksamista... Toivotaan, etten repsahda. :) Haluaisin käydä kuntosalilla, mutta ehkä se ei ole ihan tän laihdutuksen aikainen juttu, että voisin alottaa sen, kun olen tavoitepainossa.


      • Älytön suunnitelma

        Tämä suunnitelma on ihan älytön. Jokaisella aterialla on oltava proteiinia ja laihduttaessa erityisesti. Muuten vain lisäät lihaskatoa entisestään, jota joka tapauksessa tapahtuu tällä näännytysdieetillä.

        500kcal dieetillä ei voi saada riittävää määrää välttämättömiä vitamiineja ja muita ravintoaineita tavallisesta ruoasta. 500kcal dieetti on mahdollinen vain erityislaihdutusravinteilla, joita saa apteekeista ja luontaistuoteliikkeistä. Silloinkin laihdutus saa olla vain väliaikaista.

        Tietääkö vanhempasi, että syöt näin vähän ja vaarannat oman terveytesi. En usko, että päätös kestää pitkään jo senkin takia, että et jaksa koulussa. Ellet sitten sairastu anorkeksiaan.


      • lihavateini
        Älytön suunnitelma kirjoitti:

        Tämä suunnitelma on ihan älytön. Jokaisella aterialla on oltava proteiinia ja laihduttaessa erityisesti. Muuten vain lisäät lihaskatoa entisestään, jota joka tapauksessa tapahtuu tällä näännytysdieetillä.

        500kcal dieetillä ei voi saada riittävää määrää välttämättömiä vitamiineja ja muita ravintoaineita tavallisesta ruoasta. 500kcal dieetti on mahdollinen vain erityislaihdutusravinteilla, joita saa apteekeista ja luontaistuoteliikkeistä. Silloinkin laihdutus saa olla vain väliaikaista.

        Tietääkö vanhempasi, että syöt näin vähän ja vaarannat oman terveytesi. En usko, että päätös kestää pitkään jo senkin takia, että et jaksa koulussa. Ellet sitten sairastu anorkeksiaan.

        Suunnitelmani on kyllä vähän älytön, mutta en välitä siitä, vain tuloksilla on itselleni merkitystä. Lihaskatokaan ei siis minua haittaa. Vanhempani kyllä tietävät, miten syön, koska asun kotona ja heillä on silmät päässään. Laihduttavat samaan tyyliin itsekkin, ja ovat vain onnellisia, jos saisin jälleen syömiseni kontrolliin. Jaksan kyllä koulussa, koska olen ennenkin jaksanut samanlaisilla kuureilla. Mitä anoreksiaan sairastuminen auttaisi jaksamisessa?


      • Miten ihmeessä tuollaisella energiamäärällä kuvittelet itsesi laihduttavan? Ei hyvänen aika. No, siinäpähän jojoilet ja itseäsi kituutat moisella "syömisellä".

        Onnea ja menestystä!


    • Tyttö3003

      Onnee sulle laihdutukseen, itsekkin olen aloittamassa laihdutusta, myös 500kcal vaika olenkin hieman sinua nuorempi. Jos haluat, kannattaa kokeilla sellaista, että syöt muina päivinä usein muttq tosi vähän, ja viikonloppuisin sallit hieman herkuttelua. Näin kehosi menee osittain säästöliekille, mutta pudottaa siti painoa, ja viikonloppuisin tiputtaa vähän enemmän. Toivottavasti tästä oli vähänkään apua. Tsemppiä! :)

      • ei liian tiukalle

        500kcal on tosi vähän, joten silloin ei kannata liikuntaa harrastaa ollenkaan. Anorektikot (en väitä, että olette sellaisia, kun ette kerro painojanne) kuolevat sydänpysähdyksiin ja ne rytmihäiriöt tulevat, kun suola- ja nestetasapaino ovat pielessä pitkään. Kannattaisi syödä vaikka 1000ckal päivässä, kyllä silloinkin laihtuu ja jaksaa hiukan paremmin. Muistakaa juoda pari litraa päivässä ja osa kivennäisvettä tai rasvatonta maitoa (laktoosittomissa rasvattomissa maitojuomissa on vähiten kaloreita).


      • lihavateini

        Kiitos! Mikä tilanne itselläsi on painosi kanssa, bmi tai muuta? Viisi kertaa olen syönyt päivässä yleensä. En voi alkaa herkuttelemaan viikonloppuisin, koska itsehillintä ei ole vielä siinä kuosissa, että pystyisin lopettamaan silloin, kun pitäisi.


    • asiaa tuntematon

      Kalorien laskeminen ei auta laihduttamisessa.
      Jos haluaa laihtua, niin siihen auttaa ainoastaa viljatuotteiden karsiminen ruokavaliosta. Siis ei pizzaa, leipää, eikä hampurilaisia, eikä peruna. Myös maito tuotteet pitää olla kunnon tavara ei mitään nolla tuotteita.
      Tässä tärkeimmät.
      Jos kaloreita pudottaa, niin siitä vain sairastuu, eikää tulosta saavuteta.

      • lihavateini

        No en kyllä ala karppaamaan. En syö pizzaa kuin ehkä korkeintaan kerran kahdessa kuukaudessa, että sitä nyt ei paljon tarvitsekkaan jättää pois. Hampurilaisia en syö koskaan. Ärsyttää, että lihavien ihmisten oletetaan aina syövän noita.


      • asiaa tuntematon
        lihavateini kirjoitti:

        No en kyllä ala karppaamaan. En syö pizzaa kuin ehkä korkeintaan kerran kahdessa kuukaudessa, että sitä nyt ei paljon tarvitsekkaan jättää pois. Hampurilaisia en syö koskaan. Ärsyttää, että lihavien ihmisten oletetaan aina syövän noita.

        Hyvä asenne. Turhaa niitä hiilareita syö. En minäkään ole koskaan pizzasta erikoisemmin välittäny.Hampurilaisiaa vain hätätilassa, eli jos ei ole ollut muuta saatavilla esimerkiksi reissussa.
        Luonnolliset rasvat pitää myös painon kurissa, sillä esimerkiksi jos voita sivellään reilusti leivän päälle ,niin se laskee glykeemistä indeksiä, elikä se leivän sisältämä sokeri imeytyy hitaammin systeemiin


    • Äly hoi, älä jätä

      Toi 500kcal dieetillä laihduttaminen on todella JÄRJETÖNTÖ! Nimimerkki Oma asiasi, mutta ... kirjoitti täyttä asiaa! Tuolla 500kcal kalorimäärällä et voi saada ravinnosta riittävää määrää vitamiineja ja hivenaineita. 1200kcal on minimi ravintoaineden suhteen ja silloinkin ateriakokonaisuus on suunniteltava huolellisesti. Elimistösi menee/ on mennyt säästöliekille. Aineenvaihdunta on hidastunut. Painon pudotus tapahtuu lihaksista, ne kutistuvat. Tiesitkö, missä rasva palaa? Lihaksissa! Kun vähennät lihaskudosta tuollaisella älyttömän tyhmällä näännytysdieetillä, laihdut huonommin, kun polttavaa kudosta on vähemmän. Tuossa alun nopean pudotuksen (josta 2kg on vettä!) kiihkossa luulet voivasi syödä vähäkalorisesti lopun ikää. Näin voi käydä vain jos sairastut anoreksiaan ja kuolet pian. 500kcal dieetti altistaa sinut vakaville syömishäiriöille kuten anoreksialle. Anoreksiassa on todellinen kuoleman vaara.

      Kerjäät kannustusta epäterveen laihdutuskuurin jatkamiselle. Saat sellaista vain anorektikoilta tai kaltaisiltasi nuoruuden tietämättömiltä tyhmästi toimivilta teineiltä.

      Olisinpa itse tietänyt jo nuorena kaiken sen, mitä itse ja nimimerkin Omapa on asiasi, mutta... kirjoitimme yllä. Olen keski-ikäinen ja laihduttanut vähäkalorisesti monta kertaa yhteensä kymmeniä kiloja. Koska aineenvaihdunta on dieettien seurauksena pysyvästi hidastunut ja lihaskudoksesta paljon korvautunut läskillä, olen lihava. Joka kerta laihdutustulos on jäänyt väliaikaiseksi ja kilot ovat tulleet takaisin korkojen kanssa siitä huolimatta, että olen liikkunut paljon ja ruokavalioni on säännöstelty. En ole koskaan harrastanut limsojen, alkoholin, karkkien, pitsojen, pastojen, valkoisen leivän ym. tyhjien kalorien syömistä. 95% laihduttaneista lihoo takaisin ja korkojen kanssa kuten minäkin. Ainoa tapa pudottaa painoa pysyvästi on karsia ruokavaliosta nk. tyhjät kalorit ja muuttaa elämäntavat terveelliseksi.

      Tavoitteesi laihtua 15-20kg kahdessa kolmessa kuukaudessa on täysin epärealistinen. Television laihdutuskilpailut antavat vääristyneen kuvan laihduttamisesta. Kilpailijat rehkivät kuntosaleilla täyspäiväisesti, kiloja putoaa, mutta tuolla rajulla tavalla elämäntavat eivät muutu. Laihdutuskuuria ei voi jatkaa loputtomiin ja kun arki palaa, palaa myös kilot. Tätä ohjelma ei tietysti näytä.

      Olet 15-vuotias ja elämä tuntuu lipuvan ohi, jos et laihdu parissa kuukaudessa. Et kertonut, paljonko painat ja kuinka pitkä olet. Kerro. Ylipainon määrästä riippuu, kinka kauan siihen menee järkevällä tavalla; 10, 12 vai 24kk. Vaikka lsihtumisern kuluisi 2 vuotta, se on vain vajaa 2% elämänajastasi. Eikö olisi parempi, että olisit normaalipainoinen myös 25-, 35- ja 45-vuotiaana kuin väliaikaisedti pikanäännytyksellä 16-17-vuotiaana?

      Vakaan ei pidä mennä joka päivä, sillä paino vaihtelee vuorokauden ja viikon aikana, vaikka laihtumisessa tai lihomisessa ei tapahtuisi mitään. Kuukausikierto vaikuttaa painoon. Sanot lihovasi heti, jos syöt 1500-2000kcal. Kun olet syönyt näännytyddieetin aikana 1500kcal, painaa se ruokakin enemmän kuin 500kcal. Jos juot puoli litraa vettä, nousee paino vaa'alla puoli kiloa. Oikean ruoan päivinä myös elektrolyyttitasapainosi on parempi ja kudoksissa vähän enemmän vettä. Heikko tinne tulee elektrolyyttivajeesta.

      Oletko ollut aina ylipainoinen vai lihonut lyhyen ajan sisällä paljon muuttamatta ruokailutapoja?

      • lihavateini

        Tiedän, että rasva palaa lihaksissa, mutta tapahtuu laihtumista ilman niitäkin. Voi että nyt ollaan kovin huolissaan siitä, miten en muka ymmärtäisi laihduttamisesta mitään. Parempi vain olisikin, että olisi anoreksia. En ahmisi ja jos niin kävisi, korjaisin asian kuluttamalla sen pois. Ja minun olisi pakko, koska olisin mieleltäni sairas. Todella harva anoreksiapotilas kuolee anoreksiaan. Jaksan kyllä odottaa, että tänne keskusteluun tulee joku, joka ymmärtää tilanteeni ja kannustaa minua. Mistä sait tuon 95% tietää? En ehkä pysty laihduttamaan tällä kuurilla tavoitteeseeni, mutta jos tilanne näyttää huonolta, muutan vaikka suunnitelmaani. Tässä iässä tapahtuu kaikista muistoista tärkeimmät, nuoruudessa. Jos olisit minun iässäni laihduttanut ja ollut näin lihava, olisit varmasti halunnut laihtua yhtä nopeasti. Ei koko elämäni tässä hukkaan mene, mutta nuoruuteni kyllä. Vaakaan pitää kyllä mennä joka päivä, kunhan menee aina samaan aikaan.


    • Tsemppiä!

      Syö enemmän ja liiku. itse tiputtanut kovalla liikunnalla ja normaalilla syömisellä, johon kuuluu myös jäätelöt sekä muut herkut. Paino tippunut 53,8 kiloa 7 kuukaudessa!

      Olen 23 vuotias mies.

      Kysy vain lisää, jos tarvetta! :)

      • Nainen vs. mies

        Teillä miehillä laihdutus on helpompaa kuin naisilla. Läski palaa lihaksissa ja miesten kehossa on paljon suurempi prosenttimäärä lihasta kuin naisilla.

        Miehen perusaineenvaihdunta voi kuluttaa yli 3000kcal vuorokaudessa, vaikka mies makoilisi 24h vuorokaudessa. Kulutus riippuu miehen painosta ja iästä. Lisäksi kulutuksessa on /- 20% yksilökohtaisia vaihteluja. Työn raskaus ja liikunta lisää kalorien kulutusta.

        Kalorikulutuslaskuri:
        http://www.sydanliitto.fi/energiantarve1

        Alle 30-vuotias, 80kg painava, satunnaisesti liikkuva ja kevyttä työtä tekevä mies kuluttaa laskennallisesti 2854kcal/vrk. Vastaavasti saman ikäinen ja painoinen nainen kuluttaa 346kcal vähemmän eli 2508kcal. Liikunnan lisääminen hyödyttää enemmän miehiä. Ero naisiin kasvaa. Lisäksi koska naiset ovat yleensä miehiä lyhyempiä ja kevyempiä, naisen kulutus on keskimäärin vieläkin pienempää. Nainen ei siis biologiansa vuoksi voi koskaan kilpailla tasapuolisesti miehisen sukupuolen kanssa laihduttamisessa.


      • lihavateini

        Onnistuisi varmaan, jos jaksaisin liikkua. Vaikka söisin normaalisti tai enemmän, olen aina väsynyt. Kiitos kuitenkin. Hienoa, että onnistut itse laihdutuksessasi! :)


      • lihavateini
        Nainen vs. mies kirjoitti:

        Teillä miehillä laihdutus on helpompaa kuin naisilla. Läski palaa lihaksissa ja miesten kehossa on paljon suurempi prosenttimäärä lihasta kuin naisilla.

        Miehen perusaineenvaihdunta voi kuluttaa yli 3000kcal vuorokaudessa, vaikka mies makoilisi 24h vuorokaudessa. Kulutus riippuu miehen painosta ja iästä. Lisäksi kulutuksessa on /- 20% yksilökohtaisia vaihteluja. Työn raskaus ja liikunta lisää kalorien kulutusta.

        Kalorikulutuslaskuri:
        http://www.sydanliitto.fi/energiantarve1

        Alle 30-vuotias, 80kg painava, satunnaisesti liikkuva ja kevyttä työtä tekevä mies kuluttaa laskennallisesti 2854kcal/vrk. Vastaavasti saman ikäinen ja painoinen nainen kuluttaa 346kcal vähemmän eli 2508kcal. Liikunnan lisääminen hyödyttää enemmän miehiä. Ero naisiin kasvaa. Lisäksi koska naiset ovat yleensä miehiä lyhyempiä ja kevyempiä, naisen kulutus on keskimäärin vieläkin pienempää. Nainen ei siis biologiansa vuoksi voi koskaan kilpailla tasapuolisesti miehisen sukupuolen kanssa laihduttamisessa.

        No ehkäpä laihduttamisessa ei olekkaan kyse kilpailemisesta, vaan terveeksi tulemiseksi ja itsensä kanssa toimeen tulemisesta...


      • Konseptisi sekaisin
        lihavateini kirjoitti:

        No ehkäpä laihduttamisessa ei olekkaan kyse kilpailemisesta, vaan terveeksi tulemiseksi ja itsensä kanssa toimeen tulemisesta...

        500 kilokalorin dieetillä ei tulla terveeksi vaan sairaaksi.


    • Äly hoi, älä jätä!

      Sanoisin vielä olevani hyvä esimerkki siitä, mihin jojottelu johtaa. Nuoruudessani ei tiedetty mitään siitä, että vähäkalorisella dieetillä lihakset surkastuu ja aineenvaihdunta näin hidastuu pysyvästi. Laihdutin hyvin kurinalaisesti Painonvartijoissa. Painonvartijat on maailmanlaajuinen kaupallinen laihdutusryhmäohjelma, jossa tavattiin kerran viikossa, punnitettiin kaikki laihduttajat ja annettiin ruokaohjeet seuraavaksi viikoksi. Joka suupala punnittiin ja kirjattiin ylös. (Ruokapäiväkirja on hyvä keino nykyisinkin.) Painonvartijat ei toimi enää Suomessa.

      Jos olisin nuorena tiennyt sen, mihin vähäkalorinen laihduttaminen johtaa, olisin mieluummin ollut lievästi ylipainoinen tai laihduttanut hitaasti, mutta varmasti. Jojottelu on johtanut siihen, etten enää 50-kymppisenä laihdu millään. Syönkin pysyvästi keskimäärin 1300-1600kcal päivässä jaettuna viiteen pieneen ateriaan ja tällä paino ei nouse. Jos olisin nuorena ottanut tämän pysyväksi elämäntavaksi, olisin laihtunut hitaasti, mutta pysynyt normaalipainossa.

      Jako useaan pikku ateriaan auttaa pitämään verensokerin tasaisena, mikä ehkäisee makeanhimoa ja ahmimista. Samalla se ylläpitää aineenvaihduntaa. Tämä tapa onkin nykytiedon mukaan suositeltavin tapa laihduttaa ja ylläpitää saavutettua painoa.

      Kerroit itse laihduttaneesi aikaisemmin ja lihoneesi uudelleen. Olet jo vaarallisella jojotuksen polulla. Jos jatkat ja olet 10 vuoden vielä nykyistäkin ylipainoisempi, muista, että sinulla oli parempaa tietoa välttää se.

    • Äly hoi, älä jätä!

      Hei, nimimerkki "lihavateini",

      Sinusta ei ole kuulunut mitään neljään päivään. Joko olet niin heikossa kunnossa, ettet jaksa avata nettiä?

      Mikä on pituutesi ja painosi? Mikä on tavoitepainosi? Painosta riippuu, miten paljon elimistö polttaa kaloreita. Mitä painavampi, sitä enemmän elimistö tarvitsee kaloreita jo pelkkään perusaineenvahduntaan, sydämen, maksan, munuaisten, aivojen, ruoansulatuksen, lämmönsäätelyn etc. toimintaan.

      Tästä laskurista voit katsoa, mitä elimistösi käyttää:
      http://www.sydanliitto.fi/energiantarve1

      Jos olet lihavuuteen taipuvainen, aineenvaihduntasi voi olla normaalia hitaampi ja voit vähentää tuloksesta 5-10%. (Vanhemmilla voi vähennys maksimisaan olla jopa 20%.) Tulos on siis se, millä kalorimäärällä laskennallisesti painosi pysyy paikallaan. Kun pudotat kalorien määrää tästä 500-1000kilokalorilla vuorokaudessa, laihdut takuuvarmasti. Huom! Kalorimäärä ei saa mennä alle 1200kilokalorin. Lisäämällä liikuntaa, kaloritarve nousee ja onnistut lisäämään "miinuskaloreita".

      Huomaa myös, että sitä mukaa, kun paino putoaa, kalorien tarve vähenee. Kun olet saaavuttanut tavoitepainon, et voi enää syödä sitä määrää, jolla paino aikaisemmin pysyi paikallaan. Mitä useammin laihdutat, "jojottelet", sitä vähemmän saat syödä, koska aineenvaihdunta hidastuu pysyvästi.

      Et vastannut kysymykseen, oletko A) ollut aina ylipainoinen vai B) lihonut lyhyessä ajassa muuttamatta ruokailutottumuksia. Kysyn siis uudelleen. Oletko lihonut mässäilyllä vai tavallisella ruoalla? Ovatko annoksesi olleet normaaleja vai suuria. Jos olet lihonut lyhyessä ajassa mässäämättä, sinulla voi olla kilpirauhasen vajaatoiminta. Se ei ole kovin yleinen, noin 5%:lla naisista on kilpirauhassairaus. Kilpirauhanen säätelee elimistön kaikkea hormoonitoimintaa, ruuumiinlämpöä, aineenvaihduntaa jne. Hoitamattomana kilpirauhasen valaatoiminta aiheuttaa lihomista. Jos sinulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, laihduttaminen vähäkalorisella dieetillä ilman lääkärin seurantaa on ehdottomasti kielletty. Se hidastaa kilpirauhasta edelleen, joten lihomistaipumus kiihtyy entisestään. Se onko sinulla kilpirauhasen vajaatoiminat vai ei, selviää lääkärintarkastuksessa ja parilla verikokeella. Hoito on helppo, tyroksiinipilleri päivässä lopun ikää.

      • lihavateini

        Hei, anteeksi ettei ole kuulunut! On vaan tuntunut siltä, että menee koko juttu vielä pieleen ja muutenkin ärsyttää tulla tänne, kun mut on ymmärretty ihan väärin ja tyhmänä pidetään... Pituuteni on 158cm ja painoni on nyt korkeimmillaan koskaan ikinä elämäni aikana 52kg. Tavoitepainoni on 35-39kg. Tiedän, että ihminen, joka painaa enemmän myös kuluttaa enemmän. A) Olen joskus ollut taulukoiden mukaan "ylipainoinen", mutta nyt olen normaalipainossa. B) Olen lihonnut todella lyhyessä ajassa ahmimisella. Minulla ei ole minkään laisia sairauksia ja ärsyttää, kun lihavuutta laitetaan sairauksien piikkiin. Itselläni se vain johtuu itsehillinnän puutteesta ja ainaisesta väsymyksestä.


      • kuuntele.aikuista!
        lihavateini kirjoitti:

        Hei, anteeksi ettei ole kuulunut! On vaan tuntunut siltä, että menee koko juttu vielä pieleen ja muutenkin ärsyttää tulla tänne, kun mut on ymmärretty ihan väärin ja tyhmänä pidetään... Pituuteni on 158cm ja painoni on nyt korkeimmillaan koskaan ikinä elämäni aikana 52kg. Tavoitepainoni on 35-39kg. Tiedän, että ihminen, joka painaa enemmän myös kuluttaa enemmän. A) Olen joskus ollut taulukoiden mukaan "ylipainoinen", mutta nyt olen normaalipainossa. B) Olen lihonnut todella lyhyessä ajassa ahmimisella. Minulla ei ole minkään laisia sairauksia ja ärsyttää, kun lihavuutta laitetaan sairauksien piikkiin. Itselläni se vain johtuu itsehillinnän puutteesta ja ainaisesta väsymyksestä.

        Miksi nimimerkkisi on Lihavateini, kun selkeästi et ole lihava? Jos olet 158/52 mitoiltasi, niin olet normaalipainon alapäässä. Jos painaisit 39 kg niin olisit jo vakavasti alipainoinen = anorektinen. Sitähän taidat halutakin? Etkai ole "proana"? Hakeudu hoidoon ennenkuin pilaat elämäsi, olet vasta 15. Täältä et ainakaan saa tukea järjettömään laihdutusprojektiisi.


      • lihavateini
        kuuntele.aikuista! kirjoitti:

        Miksi nimimerkkisi on Lihavateini, kun selkeästi et ole lihava? Jos olet 158/52 mitoiltasi, niin olet normaalipainon alapäässä. Jos painaisit 39 kg niin olisit jo vakavasti alipainoinen = anorektinen. Sitähän taidat halutakin? Etkai ole "proana"? Hakeudu hoidoon ennenkuin pilaat elämäsi, olet vasta 15. Täältä et ainakaan saa tukea järjettömään laihdutusprojektiisi.

        Olen lihava, eikä painoni ole normaalipainon alapäässä, vaikka normaalissa onkin. Vaikka olisin bmi:n mukaan "vakavasti alipainoinen", bmi ei kerro kaikkea ja olen aivan varma, että kyllä siinäkin painossa pysyisi kunnossa, kun tottuu. Haluan olla juuri tavoitepainossani. En ole "proana", haluan vain olla sinut itseni kanssa. En hakeudu hoitoon, koska siihen ei ole syytä.


    • lihavateinipäivitys

      Kirjoitan tänään myöhemmin uudelleen, kun olen syönyt päivän syönnit!

    • lihavateinipäivitys

      Nyt olen syönyt kaikki tämän päivän syönnit ja olen menossa nukkumaan. Väsyttää ihan hirveän paljon, vielä enemmän kuin normaalisti... Mutta, syönnit siis:
      puolikas muki teetä 1kcal
      hedelmäpiltti 69kcal
      150g maustamatonta, rasvatonta jogurttia 60kcal
      200g pakastemansikoita 72kcal

      yhteensä 202 kaloria

    • Äly hoi, älä jätä!

      Nimimerkki lihavateini,

      Pilailetko täällä laihduttajien kustannuksella vai oletko tosissasi? Viimeinen aterialistaus kyllä viittaa edelliseen. Sinä et ole lihava, et edes lievästi ylipainoinen, vaan painosi on normaalipainon alarajoilla! Tavoitteesi 35-39kg olisi vakavaa alipainoa. Olet 15-vuotias ja kehosi on muuttumassa lapsen vartalosta aikuiseksi naiseksi. Et selvästikään halua hyväksyä tätä luonnon lakia.

      Voit olla luokkasi priimus, mutta käyttäydyt todella tyhmästi ja vaarannat terveytesi järjettömällä näännytyslaihduttamisella. Et usko mitään sinulle kirjoitetuista neuvoista. Olet vakavasti sairas, koska näet normaalin vartalosi lihavana ja näännytät itseäsi. Anoreksia on hyvin vakava ja vaarallinen sairaus, jossa on suuri riski kuolla. Sinä olet anorektikko, vaikka ulkomuotosi ei vielä sitä paljasta. Asenne ja mielikuva omasta vartalostasi paljastaa sen.

      Turha sinulle on antaa ohjeita, koska et kuitenkaan usko mitään järkeviä neuvoja. Hae apua pian ammattiauttajilta ennen kuin olet saanut enemmän vahinkoa elimistöösi.

      Sinua ärsytti kun "lihavuutta laitetaan sairauksien" piikiin. Olet vasta 15-vuotias varhaisteini, mutta kyllä tuossa iässä jo pitäisi tietää, että kakki eivät ole samanlaisia kuin sinä. Maailmassa on monia sairauksia tai niiden lääkehoitoja, jotka aiheuttavat lihomista. Kilpirauhasen vajaatoimintaan jos sairastut, voit lihoa 10-30kg vuodessa muuttamatta millään tapaa ruokailu- tai liikuntatottumuksia.

      • lihavateini

        En pilaile, mitä iloa minulle olisi siitä, että kirjoittaisin tänne laihduttamisesta, jos e sitä oikeasti tee? Painoni on normaalipainossa, mutta ei missään alarajoilla. Millä perusteella en muka hyväksy sitä, että kehoni muuttuu? Mielestäni on ihan kiva näyttää vaisellisemmalta, mutta ei se lihavuutta tarkoita. Tällähetkellä en ole todellakaan luokkani priimus, vaan jokainen numero tulee laskemaan todistukseen. Käyn kyllä koulussa puhumassa psykiatriselle sairaanhoitajalle aina, kun sinne on aikoja, mutta ei siellä mitään ole anoreksiasta puhuttu. BEDistä siellä ollaan puhuttu. Nyt vaan on ahmiminen hallinnassa, viimein. En mitään ohjeita kaipaa, vaan jotakuta, joka ymmärtäisi ja tukisi, mutta sain jo huomata, että en löydä sitä täältä, kunhan nyt vastaan tänne tulleisiin viesteihin. Tarkoitin sillä kommentillani lihavuuden sairauksien piikkiin laittamisesta, että tiedän kyllä, että sellaisiakin sairauksia on, mutta todella usein myös syytetään tauteja, joita ei ole edes todettu, tai sitten vain syödään ihan miten sattuu, koska "kuitenkin lihoaa" tms, mikä ärsyttää.


      • Sekavissa tunnelmissa
        lihavateini kirjoitti:

        En pilaile, mitä iloa minulle olisi siitä, että kirjoittaisin tänne laihduttamisesta, jos e sitä oikeasti tee? Painoni on normaalipainossa, mutta ei missään alarajoilla. Millä perusteella en muka hyväksy sitä, että kehoni muuttuu? Mielestäni on ihan kiva näyttää vaisellisemmalta, mutta ei se lihavuutta tarkoita. Tällähetkellä en ole todellakaan luokkani priimus, vaan jokainen numero tulee laskemaan todistukseen. Käyn kyllä koulussa puhumassa psykiatriselle sairaanhoitajalle aina, kun sinne on aikoja, mutta ei siellä mitään ole anoreksiasta puhuttu. BEDistä siellä ollaan puhuttu. Nyt vaan on ahmiminen hallinnassa, viimein. En mitään ohjeita kaipaa, vaan jotakuta, joka ymmärtäisi ja tukisi, mutta sain jo huomata, että en löydä sitä täältä, kunhan nyt vastaan tänne tulleisiin viesteihin. Tarkoitin sillä kommentillani lihavuuden sairauksien piikkiin laittamisesta, että tiedän kyllä, että sellaisiakin sairauksia on, mutta todella usein myös syytetään tauteja, joita ei ole edes todettu, tai sitten vain syödään ihan miten sattuu, koska "kuitenkin lihoaa" tms, mikä ärsyttää.

        Nimimerkki "lihavateini" tiädän tarkalleen miltä toi tuntuu. Olen itsekin 15 vuotta ja minusta olisi kiva olla kymmenen kiloa kevyempi.
        Olen itse muös kokeillut kyseistä diettiä, siitä on jo aikaa, mutta sen seurauksena sairastuin bulimiaa. Bulimia on syömis häiriö, jossa paastotaan ja sen jälkeen tulee himo ahmia, mikä johtaa katumukseen ja sen jälkeen oksentamiseen. Olin ihan innoissani kun paino putosi kahdessa viikossa 10 kg ja olo oli mitä mahtavin. Kun painoni oli pudonnut 15kg jouduin sairaalaan, aluksi en uskonut että minulla oli mikään hätänä, mutta nyt kaksi vuotta myöhemmin huomaan että olin aika typerä. Kun laihdutin en syönyt noinkaan vähää vaan vielä vähemmän, mutta ahmimis kohtauksen saadessani söin jääkaapin tyhjäksi. Nyt kaksi vuotta myöhemmin, en ole vieläkään parantunut kokonaan mutta parempaan päin ollaan menossa.
        Suosittelen seuraavaa: haluat jatkaa laihtumista joten nosta ruoka määrää noin 750kacl päivässä ja syö luumuja ja paljon kuituja niin vatsasi toimii. Koska jos syöt enemmän aineen vaihdunta nopeutuu ja elimistö kuluttaa enemmän. Liiku myös yksi tunti päivässä se auttaan aineen vaihduntaa mutta ei kuormita elimistöä liikaa, mutta liikunnan pitää olla sellaista ettei syke nouse yli 120.
        Toivottavasti nämä auttavat:)


    • kuuntele viisaampia

      Usko aikuisten järkeviä neuvoja, joita olet saanut tässä keskusteluketjussa. Älä leiki tulella laihduttamalla noin vähäkalorisella ja vähäravinteisella tavalla. Tarvitset proteiineja, rasvaa ja vitamiineja paljon enemmän. 500kcal dieetti vaatisi erikoisvalmisteet kuten Nutralet, Herbalife jne. Niilläkin laihdutus tulisi olla lyhytaikaista tai valtavan lihaville 100-200..-kilosille lääkärin valvonnassa. Sinä et olr lihava. Sinun ei tarvitse eikä ole järkevää lauhdutta. Laihduttaminen altistaa sinut painon jojotukselle, joka vääjäämättä johtaa lihavaan aikuisuuteen. Läski korvaa lihaskudosta, joka polttaisi rasvaa.

      Olet suuressa vaarassa sairastua anoreksiaa ellet jo sairastunutkin, vaikka laihdutusta ei ole kestänyt pitkään. Mutta toistuvasti. Kerroit lihoneesi ahmimisella. Näännytysdieetti altistaa sinut nimenomaan sille. Anorektikko voi tappaa itsensä näännyttämällä, mutta useimmat väsyvät liian ankaraan laihdutuksee, joka kaiken lisäksi hävittää rasvaa polttavat lihakset, ja repsahtavat. Seurauksena on lihominen, joka ei edes pysähdy entiseen painoon. Yltiöpäisellä laihduttamusella ja sitten ahmimisella sekoitat oman elimistösi aineenvaihdunnan ja painonsäätelyn. Sitä voi myöhemmin olla liki mahdoton saada tasapainoon. Nuoruuden typeryydestä saat maksaa ehkä koko elämäsi ajan.

      Mars syömään normaalia, hiukan kevennettyä ruokaa pienissä annoksissa 5-6 kertaa päivässä ja liikkumaan! Ottamalla tämä elämäntavaksi et retkahda mässäilemään ja lihomaan, vaan pysyt hoikkana aikuisenakin. :)

    • erererererer

      No tuohan "teini" on selvä provo TAI sitten vakavasti psyykkisesti sairas anorektikko.

      • Äly hoi, älä jätä!

        Näin minäkin olen ketjun aloittajan kirjoitukset tulkinnut. Anoreksia on tosi vakava ja vaarallinen sairaus. Anorektikoksi tekeytyminen ja provoilu netin keskustelupalstalla olisi moraalisesti erittäin tuomittavaa. Aloittajan itsensä takia toivon, että hän on pelkkä provo. Jos hän ei ole provo, pelkään pahoin, että on turhaa antaa hänelle mitään järkeviä ohjeita, sillä anorektikko torjuu kaiken sellaisen. Surullista.


      • lihavateini
        Äly hoi, älä jätä! kirjoitti:

        Näin minäkin olen ketjun aloittajan kirjoitukset tulkinnut. Anoreksia on tosi vakava ja vaarallinen sairaus. Anorektikoksi tekeytyminen ja provoilu netin keskustelupalstalla olisi moraalisesti erittäin tuomittavaa. Aloittajan itsensä takia toivon, että hän on pelkkä provo. Jos hän ei ole provo, pelkään pahoin, että on turhaa antaa hänelle mitään järkeviä ohjeita, sillä anorektikko torjuu kaiken sellaisen. Surullista.

        No ei ole provo, kun en ymmärrä, mitä iloa kukaan provojen tekemisestä saa.


      • Äly hoi, älä jätä!
        lihavateini kirjoitti:

        No ei ole provo, kun en ymmärrä, mitä iloa kukaan provojen tekemisestä saa.

        En minäkään, mutta typeryksillä on typerät huvit.

        Oletko ottanut yhtään onkeesi niistä järkevistä neuvoista, joita olet täällä saanut? Lähtötietosi olivat surkeat, koska ylipäätänsä ryhdyit näännytysdieetille. Nyt sinulla ainakin on tietoa sellaisen vaaroista ja seurauksista. Oletko edelleen 400-500 kcal dieetillä? Mitä syöt? Paljonko painat (alaston aamupaino ennen aamiaista)?

        Olen huolestunut sinusta, tuntematon teini. Asenteesi on anorektikon ja olet vaarassa sairastua vakavasti, jos jatkat itsesi nälkiinnyttämistä. Sinä et ole lihava! Älä vertaa itseäsi lehtien mallien kuviin. Niissä esiintyvät ovat perineet pitkän ja kaidan luuston ja vartalon. Sinä et eikä sinusta voi koskaan tulla kuvien mallien näköinen, vaikka kuinka laihduttaisit. Näyttäisit vain keskitysleirivangilta. Oikeassa elämässä pojat/miehet hakevat tyttöystävikseen/vaimoikseen normaalikokoisia tyttöjä/naisia. Heistä normaalipaino ja hoikkuus, jopa lievä ylipainokin on seksikkäämpää kuin laihuus. - Lisäksi mainitsemani lehtikuvat ovat aina editoituja "fotoshopattuja" niin, että tytöt niissä näyttävät vielä pidemmiltä ja hoikemmilta kuin ovatkaan.


      • läskiteini
        Äly hoi, älä jätä! kirjoitti:

        En minäkään, mutta typeryksillä on typerät huvit.

        Oletko ottanut yhtään onkeesi niistä järkevistä neuvoista, joita olet täällä saanut? Lähtötietosi olivat surkeat, koska ylipäätänsä ryhdyit näännytysdieetille. Nyt sinulla ainakin on tietoa sellaisen vaaroista ja seurauksista. Oletko edelleen 400-500 kcal dieetillä? Mitä syöt? Paljonko painat (alaston aamupaino ennen aamiaista)?

        Olen huolestunut sinusta, tuntematon teini. Asenteesi on anorektikon ja olet vaarassa sairastua vakavasti, jos jatkat itsesi nälkiinnyttämistä. Sinä et ole lihava! Älä vertaa itseäsi lehtien mallien kuviin. Niissä esiintyvät ovat perineet pitkän ja kaidan luuston ja vartalon. Sinä et eikä sinusta voi koskaan tulla kuvien mallien näköinen, vaikka kuinka laihduttaisit. Näyttäisit vain keskitysleirivangilta. Oikeassa elämässä pojat/miehet hakevat tyttöystävikseen/vaimoikseen normaalikokoisia tyttöjä/naisia. Heistä normaalipaino ja hoikkuus, jopa lievä ylipainokin on seksikkäämpää kuin laihuus. - Lisäksi mainitsemani lehtikuvat ovat aina editoituja "fotoshopattuja" niin, että tytöt niissä näyttävät vielä pidemmiltä ja hoikemmilta kuin ovatkaan.

        Haha, en ota onkeeni näistä neuvoista, koska minulla on jo toimiva tapa laihtua. Olen ollut jonkun aikaa jälleen 300kcal dieetillä ja syön mitä vain, millä jaksan, mikä kalorimäärään mahtuu ja mitä tekee mieli, mikä ei mielestäni ole ollenkaan anoreksia tyylistä. Painan nyt n. 47kg aamuisin. En mikään malli haluakkaan olla, vaan itseni kauneimmillani. Koulussamme normaalipainoisia ei haluta. Luokkamme vakavasti alipainoinen tyttö on kaikkien kohteena, kuten myös kaikki muutkin laihat. Sitäpaitsi minulle on aivan sama, millaisista tytöistä pojat pitävät, sillä en voi ajatella seurustelua, ellen ole tyytyväinen itseeni. Tänään syön reilusti, jotta paino jatkaa laskemista, eikä pysähdy. En laske tänään kaloreita, mutta huomisesta alkaen viikon ajan kaloriraja on 200. Sen jälkeen siirryn kolmeensataan kahdeksi päiväksi. Tämän jälkeen kaloriraja on taas 500, mutta en usko syöväni yli 400kcal. 500 on siitä turvallinen raja, että se sallii pienet mokailutkin. Olo on nyt todella hyvä, kun saan välillä syödä suklaata, heh...


    • läskiteinipäivitys

      Nyt en ole tehnyt ennakkoon syömissuunnitelmia, mutta koska kaloriraja on jälleen matalampi, tein seuraavaksi viikoksi eteenpäin suunnitelman. Menee siis näin:
      Sunnuntai: -100g tummaa spagettia 105kcal
      -tomaatti 125g = 25kcal
      -kurkku 100g = 11kcal
      -mansikka 100g = 47kcal

      Maanantai: -kevytmaito 200g = 91kcal
      -ruisleipä = 58kcal

      Tiistai: -appelsiinimehu 150g = 60kcal
      -mansikka 200g = 93kcal
      -tomaatti 125g = 25kcal
      -kurkku 150kcal = 16kcal

      Keskiviikko: -appelsiinimehu 200g = 90kcal
      -omena 200g = 68kcal
      -tee 400g = 1kcal

      Torstai: -mansikka 200g = 93g
      -näkkileipä = 54kcal
      -kevytmaito 100g = 46kcal

      Perjantai: -banaani 60g = 50kcal
      -mansikka 100g = 47kcal
      -appelsiinimehu 100g = 40kcal
      -tomaatti 125g = 25kcal
      -kurkku 100g = 11kcal

      Lauantai: -kaakao veteen ja maitoon 100g (tummaa kaakaota) 200g = 32kcal 46kcal
      -banaani 120g = 101kcal

      • äiti minäkin

        Järkyttyneenä luen tätä viestiketjua. Tämä nuori on jo vakavasti sairas. Kunpa vanhemmat huomaisivat...


      • äiti minäkin kirjoitti:

        Järkyttyneenä luen tätä viestiketjua. Tämä nuori on jo vakavasti sairas. Kunpa vanhemmat huomaisivat...

        Todella huono juttu tuo liian vähän syöminen ja loputon kalorien katseleminen. Ei hyvä...


      • Äly hoi, älä jätä!
        äiti minäkin kirjoitti:

        Järkyttyneenä luen tätä viestiketjua. Tämä nuori on jo vakavasti sairas. Kunpa vanhemmat huomaisivat...

        Valitettavasti vanhemmatkin ovat tyhmiä ja tietämättömiä, jos tyttö puhuu totta kirjoittaessaan: "Suunnitelmani on kyllä vähän älytön, mutta en välitä siitä, vain tuloksilla on itselleni merkitystä. Lihaskatokaan ei siis minua haittaa. Vanhempani kyllä tietävät, miten syön, koska asun kotona ja heillä on silmät päässään. Laihduttavat samaan tyyliin itsekkin, ja ovat vain onnellisia, jos saisin jälleen syömiseni kontrolliin."

        Tällä lihavateini:n dieetilllä syömistä ei todellakaan saa kontrolliin.


    • Äly hoi, älä jätä!

      Onko aloittajan dieetti loppunut romahdukseen ja onko hän siitä häpeissään tai harmistunut, koska päivityksiä ei ole tullut liki kolmeen viikkoon? Dieetti alkoi 4,5 viikkoa sitten. Vai onko hän jo niin heikossa kunnossa, ettei jaksa osallistua aloittaamaansa keskusteluketjuun? Kuvattu dieetti ei voi johtaa muuhun kuin romahdukseen tai sairaalaan anoreksian takia.

      Ikävä vaan, että lihavateini:n perheessä on ongelmia, jotka ilmeisesti ovat altistaneet tyttären sairaalloiseen laihduttamiseen. Anoreksia on psyykkinen häiriö. Normaalissa perheessä lapsen näännytyslaihduttamiseen olisi kyllä puututtu.

      Aloittaja, mikä on tilanteesi nyt?

    • huonoidea

      Ei ehkä noin vähil kaloreil kannata, ei oo kovin terveellistä... Kokeile mielummin sellast et kaks kertaa viikos 500 kcal/päivä ja muuten syöt normaalisti

    • älä

      voi jestas kun mä aloin tolle tielle mä sairastuin anoreksiaan ja tässä ollaan sit :( kävin sairaalassa letkuruokinnassa ja nyt 40 kiloa.....hemppa oli 70, sydän meinas pysähtyy.tuolle tielle ei kannata lähtee.suosittelen et syöt terveellisesti, kasvispainottesesti, vältät liika hiilareita, ja harrastat liikuntaa, kulutat hiukan enemmän mitä saat kalorimääräisesti.toi voi karata käsistä ja mä en IKINÄ TAHDO KELLEKKÄÄN TÄTÄ HELVETTIÄ MISSÄ ELÄN. :( sanon kaikella hyvällä tämän.

    • Tietoa säästöliekist

      Näännytysdieetti johtaa varmaan aineenvaihdunnan hidastumiseen; joillakin ohimenevään, joka palautuu, kun laihdutuskuuri loppuu, mutta osalla vaikutus valitettavasti jää pysyväksi. Normaalipainoisen ei koskaan kannattaisi ottaa sitö riskiä ja laihduttaa.

      Tässä hyvin mielenkiintoisia tutkimustuloksia laihduttamisesta ja säästöliekistä englanniksi:
      http://www.metaboliceffect.com/how-to-maintain-weight-loss/

      Aloittaja, vieläkö näännytysdieettisi jatkuu? Toivottavasti ei.

    • oppiakaikenikää

      Laitanpa minäkin korteni kekoon. Oma on elämäsi mutta samaa mieltä valtaosan kanssa dieettisi tuhoisuudesta painoon ja terveyteen pitemmän päälle.

      Sen sijaan suosittelen sinulle ja kaikille muillekin jotka haluavat laihtua ja parantaa terveysarvojaan 5 2 dieettiä (Michael Mosley, brittilääkäri kirja ja ohjelma) eli osa-aika paastoa. Syödään kahtena päivänä viikossa max 500kcl/pv (miehet 600) ja muina päivinä normaalisti. 500kcl päivinä pidetään mahd.pitkä väli aterioissa, että elimistö ryhtyy polttamaan rasvaa (kestää 3h aterioinnista).

      Tämähän ei ole mikään dieetti (vaikka siksi kutsutaankin) vaan loppuelämäntapa. Sitten kun paino pudonnut niin ylläpitovaiheessa pidetään 500kcl päivä kerran viikossa ja muuten syödään normaalisti. Siis loppuelämä. Ei ylivoimaisen vaikeaa ja kaloreita pitää laskea vain kahtena päivänä (myöh.yhtenä) eikä nälkäinenkään tarvitse olla kuin noina kahtena (yhtenä) päivänä,. Ei jokapäiväistä kituuttamista.

      Itse olen tätä tehnyt jonkun aikaa, paino pudonnut ja veri/kolesteroli arvot parantuneet. Painoa alunperin 15kg liikaa. Olen keski-ikäinen nainen.

    • pikku sisko

      lihava teini tuo kuulostaa juuri samalta kuin minun pikku siskoni tekemiset hän ei syönyt kuin 200-400kcal päivässä ja juoksi noin 2-3h joka päivä hän kuoli sydän pysähdykseen viime vuonna ja olimme koko perhe yllättyneitä siitä koska hänessä ei näkynyt päälle päin että olis erittäin laiha. mutta anorektikot keksivät äärimmäisiä keinoja peittääkseen laihuutensa omilta perheen jäniltä ja ystäviltä. toivon että lopetat tuon hullutuksen ennen kuin käy samanlailla kuin pikku systerilleni

    • älä!

      totta.minäkin keksin kaikenmaailman keinoja peittääkseni anoreksian kunnes lysähdin maahan ja jouduin sairaalaan letkuihin.ei sitä huomattu edes aviomieheni, peitin kaiken niin hyvin. :( minä sanoin olevani lihava aikuinen kun oon 27 v kun sairastuin anoreksiaan.etenkin mitä nuorempi on sitä helpommin laihdutus voi karata pahasti käsistä.turvallinen dietti on suositukseni.......itse olen jotenkin saanut kerättyä itseeni kokoon ja painoa nousemaan....kun minä jouduin letkuihin söin 0-500 kaloria per päivä ja liikuin ihan hulluna, ja jos herkuttelin, oksensin.minulla kävi sydärikuolema ihan "porteilla! :/ sitäkö keskutelun aloittaja tahtoo?letkuihin? kuolla? en sano oikeesti ilkeyttäni vaan en tahdo tätä helvettiä kellekkään.

    • jfoöas

      Musta toi kalorien määrä kuulostaa aikalailla liian pieneltä. Jos haluat laihduttaa, suosittelen itse,että syöt monipuolisesti ja jätät roskaruuan yms pois. Sitten kannattaisi parantaa kuntoa, että urheilisit enemmän. Kun syöt terveellisesti, et liho ruuasta niin helposti ja saat energiaa liikkumiseen. Kukaan ei jaksa 500kalorilla loppuelämää ja jos haluat laihtua, niin urheilu on tärkeää ja jos haluaa urheilla täytyy saada riittävästi ravintoa, että jaksaa.
      Uskon, että saat kilot joskus takasin, jos aikomuksesi laihtumiseen on vain syödä 500 kaloria päivässä. Tärkeintä olisi elämäntapojen muutto, eikä vain ruuan syönnin vähentäminen tosi pieneksi määräksi. Rupea siis syömään monipuolisesti ja harrastamaan hyvin liikuntaa, näin ne kilot rupeavat lähtemään ja kunto kasvaa!!!!

    • Älä tapa itseäsi noi

      pienellä kalorimäärällä!!
      Anna elimistöllesi oikeat "työkalut" niin voit hyvin ja laihdut. Jos sinun on ihan pakko laihtua alle BMI25 niin käytä 20....BMI.ä
      --------------------------------------------------------------


      ...............jatkuu. Meidän kaikkien yksimahaisten pitää saada vuorokauden energian(=Kcal)-määrä joka on:
      Esimerkiksi normaali-painosi=79kg, niin tarvitset:
      *) 1. Proteiinia(=79g/vrk) nimen’omaan rasvaisesta lehmänmaidosta,
      *) 2. Hiilihydraattia(=79g/vrk) nimen’omaan rasvaisesta lehmänmaidosta ja
      *) 3. Tyydyttynyttä rasvaa(=79g/vrk) nimen’omaan rasvaisesta lehmänmaidosta, josta saat myöskin L-a ja Bif hyötybakteerit!
      - Laske sitten energia(=Kcal)-tarpeesi/vrk. Huomaa, että esimerkeissä käytetään henkilön ikä=yli 20v, pituus 1,78m ja painoindeksiä 25(=BMI) joka on normaalipaino:
      *)1.=79g, *)2.=79g ja *)3.=79g. *)(=Katso yltä).
      Energia(=Kcal)-tarpeesi on (79 79 79)x10=2370Kcal/vrk. Tällä kalorimäärällä et koe näläntunnetta kun saat tyydyttyneen rasvan lehmänmaidosta(=Tärkeää!), etkä silloin repsahda turhaan herkutteluun(=hormonaalinen-järjestelmäsi)!

      Huom!
      Nuoret(=alle 20v.) ja lapset tarvitsevat energiamäärän ja tavoite-painon jotka saat ylläolevilla kaavoilla joiden BMI-kertoimena käytät ikääsi 1-2-3-4-5!
      -Esimerkiksi kun olet 17-vuotias, niin ihannepaino-BMI kertoimesi=17.
      -Esimerkiksi kun olet 17-vuotias, niin NORMAALIpaino-BMI kertoimesi=17 5=22.

      Kun esimerkiksi laihdutat, etkä laihdu odotuksen mukaan niin saat kaloreita liian paljon(!)-tarkasta saamasi kalorimäärä.
      1/3 2/3 3/3 säännön kalorimäärällä laihdut/lihot noin 1kg/viikko! Mitä lähemmäksi pääset normaalipainoasi, sitä hitaammin laihdut/lihot!
      Punnitse itsesi 1xviikossa – aina heti herättyäsi ja käytä samaa vaakaasi punnituksessa! Jatkuu..............

      Kokonaan linkissä:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-laihduta-itseasi-turvallisesti-tyydyttyneella-maitorasvallaoikein-seka-lihota-itseasi-turvallisesti-tyydyttyneella-maitorasvallaoikein-mita-lue-ja-yllaty/

    • Hörhö

      Vanhakunnon amfetamiini kiinni diettiin ja radalle juoksemaan.

      T: -38kg tammikuusta lähtien

      • kellepäei ;D

        Hörhö, mulleki kelpais semmonen dieetti... ;)


    • cuba libre

      Suosittelisin nostamaan ruokavalion kalorit jonnekin 2000kcal hujakoille ja aloittamaan jonkun antoisan liikuntaharrastuksen. Ja unohtamaan kalorilaskennan, nauttimaan elämästä nuorena ihmisenä. Ihmisen kuuluu syödä tarpeensa mukaan ja sopiva määrä liikuntaa siihen päälle, niin mieli ja keho toimii virkeänä.

      • diplomiliikkuja

        cuba libreltä hieno vastaus:)


    • kukkahattutäti?

      Itse pöljänä normaalipainoisena teininä hankin itselleni syömishäiriön moisilla kitudieettikokeiluilla. Ensin laihdutin, sitten repsahdin ahmimaan nälissäni. Luulin, että dieettaus tarkoittaa vihannesten syömistä. Lopputulos oli löllö kroppa, kun lihasta paloi ja kymmenien kilojen useiden vuosien jojolaihdutusputki, jonka katkaisi vasta ravitsemusterapeutti. Lähtötilannekin oli ihan hyvä, olin hoikka, mutta kun syömishäiriö. Päädyin siis laihduttamalla lievästi lihavaksi, koska syömisissäni ei ollut järjen häivää ja laihdutus ja ahmiminen seurasivat toistansa. Luoja vain tietää, mitä kaikkea terveydelleni moinen aika teki. Ensimmäisen kerran havahdutti vasta erittäin alhainen leposyke ja rytmihäiriöt, joita seurasi yksi kitudieetti - elimistöni toimi kuin hidastettu elokuva.

      Nykyään onneksi pääsin tasapainoon ja siihen auttoi niinkin vanha keksintö kuin liikunta ja riittävä syöminen. Tuntuu, että vasta nyt yli 10 vuotta myöhemmin kroppani on kunnossa ja toimii kuten pitää. Aluksi otin liikapainot pois pienellä kalorivajeella. Näytin laihdutuksen loputtua ns. laihaläskiltä, jolla ei ollut lihasta. Lihoin helposti. Tämän jälkeen olen 3 vuotta syönyt itseasiassa aika paljonkin ja hankkinut lihasmassaa ja kuinka ollakaan paino on alkanut pysyä samassa missä on. Siispä mitä vilpittömin neuvoni "harmittomia" vesipaastodieettisalaisuuksia jakaville teineille - rakastakaa kroppaanne niin paljon, että ette lähde tuollaisiin. Ne ovat oikeasti pitkällä aikavälillä haitallisia toimia! Jos lähdette, niin joudutte kantamaan vastuun. Repsahtaminen syömishäiriön puolelle on erittäin helppoa.

    • min1300kcal!

      Itsekin aikoinaan söin 500kcal ja 2kk, laihduin alle 40 kiloseksi, diagnosoitiin anoreksia ja pulssi huiteli alle 30:ssä, olin kokoajan sormenpäästä kiinni pistettävässä laitteessa joka hälytti pulssista tms. Ja jossain nestetipassa. Ja uhattiin jos en syö, niin nenämahaletku.

      Onnea siis yritykseen! (Ja tuo onnentoivotus oli sit ironiaa)

    • Anonyymi

      Mitenhä tällä laihduttelijalla nykyään menee? Toivottavasti on vielä hengissä ja lopettanut tollaset itsemurhadieetit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe