Eli olen 19 v poika ja ongelmana on että miten pitäisi tulkita tietyn tytön käyttäytymistä kun on aika ristiriitaista.
Kyseinen tyttö käynyt kanssani samaa koulua pian kolme vuotta. Rinnakkaisluokalla emmekä oikeastaan ikinä ole tutustuneet laisinkaan.
Siltikin jo ensivaikutelma oli että hän on mukava ja sievä, mutten ikinä vain jostain syystä ole tutustunut. Jotenkin olettanut että on varattu tai ei kiinnostunut.
Nyt sitten eräällä tunnilla hän tuli yllättäen ja kysyi että voinko tehdä parityön hänen kanssaan. Vaikka tavallisesti tekee aina saman kaverinsa kanssa ja luokka olisi ollut täynnä suositumpia miehenalkuja.
Olin kuin metrisellä halolla päähän lyöty, jumin pari sekuntia ja myönnyin ystävällisesti. Ja kun tyttö sitten siinä pulpetin toisella puolen istui ja katsoi silmiini olin kuin sulaa vahaa; kertaheitolla ihastunut. Tulin tajuttoman levottomaksi ja epävarmaksi. Jos katsoin lähellekkään häntä en voinut kuin tapittaa häntä suoraan kauniisiin silmiinsä. En oikein tiennyt että onko häiritsevää tuijottaa sillä tavalla ja koetin katsella välillä sitten ihan muualle ja muka kiinnittää huomiota viereisen parin keskusteluun. Tyttö kyllä katsoi lähes kokoajan takaisin ja hymyili koko ajan. Samaa mieltäkin oli lähes kaikesta.
Mutta sitten tuli uusi tehtävä ja opettaja käski muodostamaan uudet ryhmät. Hän meni vain tyttöjä sisältävään läheiseen ryhmään ja oli kuin minua ei olisi ollut enää olemassakaan; jäin nuolemaan näppejäni aivan jäätyneenä.
Lopulta menin samaan ryhmään oman parhaan kaverini kanssa.
Tunnin lopulla opettaja käskee ottamaan uudelleen edelliset parit. Taas molemmat käyttäytyvät saman kaavan mukaan. Yritän kuitenkin hallita itseni paremmin ja olla ystävällisempi. Tunti loppuu ja taas vain lähtee ja unohtaa minut.
Kaksi päivää eteenpäin. Ennen tunnin alkua osallistun isomman porukan keskusteluun vastaamalla kysymykseen jota porukka miettii ja tyttö alkaakin puhuttelemaan minua. Ikäväkseni tämä loppuu lyhyeen kun tunti alkaa; vain pari heittoa edestakaisin.
Harmikseni alkaa loma. Koko loman mietin tyttöä ja mitä uskallan tehdä asialle. Lopulta laitan kaveripyynnön facebookissa loman lopulla. Kestää päivä. Kestää toinen. Luulen saaneeni pakit jo tässä vaiheessa. Paniikissa lisäilen muitakin kavereikseni. Kolmantena päivänä tyttö sitten hyväksyy pyyntöni. Ja samana päivänä hän lisää uuden profiilikuvan monen kuukauden jälkeen. Oikein nätti kuva jossa hän pukeutunut mielestäni pykälää hienommin kuin tavallisesti. Puoliharkitsettomasti tykkään kuvasta jo seuraavana päivänä kun kuvalla on runsaasti tykkääjiä. Mietin pääni puhki että oliko viisasta.
...JATKUU...
Tulkintaongelmaa
33
1501
Vastaukset
- blyg pojke
...JATKUU...
Seuraavana päivänä tarjoutuu taas tilaisuus päästä juttusille kuin tarjottimella; tunnilla on pariton määrä opiskeljoita, kaikki muut kuin minä tyttöjä ja opettaja käskee menemään johonkin ryhmään kolmanneksi. Käytän parikymmentä sekuntia itseni kasaamiseen ja menen kohteliaasti kysymään pääsenkö tytön ja hänen kaverinsa ryhmään. Vastaus on myöntävä.
Joudumme hieman sovittamaan tehtävää kolmelle. Pian huomaan käyväni vieraalla kielellä keskustelua jossa pyydän häntä ulos. Tukala paikka. En tiedä miten olla ja mitä tehdä. Koetan olla tuijottamatta. Katson aina sitä joka puhuu ja välillä vilkuilen hermostuneesti muualle. Huomaamattani käytän eleitä jotka voisi laskea kai flirttailuksi; olen kääntyneenä häntä kohti ja muokkaan asentoani lähes koko ajan. Venyttelen, suin hiuksiani. Sanottuani asiani katson häntä silmiin aivan hetken piudempään kuin tavallisesti katsotaan kun toiselle puhutaan. Hän tekee samoin. Hän kääntyy istumaan seinää vasten minua kohti. Sivelee hiuksiaan, venyttelee, nauraa vienosti huonoillekkin heitoilleni. Aina vain tukalampi paikka..
Hän jopa kommentoi yhtäkkiä että "voi ei, minulla on kamalat sukat."
( flirttailua..? )
En uskalla oikein katsoa häntä edes silmiin vaikka ilmeisesti siis hakeekin huomiotani. Enkä varsinkaan uskalla katsoa häntä hartoita alemmas.
Tilanne jatkuu tunnin loppuun asti. Vaikka ryhmätyö loppuu kysyn häneltä neuvoja ja hän vastaa hymyillen.
Päivän lopulla toisella kielen tunnilla on tehtävänä vaeltaa luokassa ja sanoa kohteliaisuuksia toisille; taas tilaisuus kuin tarjottimella, pääsisin kehumaan häntä ja hän saattaisi ilmaista missä mahdollisesti pitää minussa. Tiedän heti mitä aion sanoa: "hei! olet kaunis tänään, kuten aina!"
Suunnitelmallisesti livun luokassa kohti häntä välillä jutellen kavereilleni. Aivan viime hetkellä jänistän kun mieleeni tulee että ei helkkari, en kai säikäytä häntä jos näin äkkiä tulen noin suoraan kehumaan. Jään aivan jäässä miettimään tätä hänen läheisyytensä. Hän näyttää siltä että on tulossa puhumaan minulle, säikähdän kun en tiedä mitä sitten sanoisin lopulta. Häkeltyneenä käännyn äkkiä puhumaan toiselle. Hän tuntuu juttelevan kaverilleni ja menee sitten pois. Kohta näen hänen puhuvan suositulle pojalle jota hän katsoo mielestäni hieman "sillä tavalla". Katseemme kohtaavat heidän keskustelunsa lomassa. Nolona yritän päästä hänen näkymättömiinsä.
Kiroan ujouttani koko loppupäivän.
Hukkasin täydellisen paikan.
Tämän jälkeen tyttö on vältellyt minua; jos olemme samalla tunnilla hän tulee luokkaan viime tipassa ja lähtee nopeasti kun tunti loppuu ja katoaa kuin savuna ilmaan. Välttelee katsekontaktia. Vaikuttaa silti jotenkin hermostuneelta ja mielestäni punastuu toisinaan. Näistä en tosin oikein varma. Jään muutaman kerran kiinni tuijottamisesta kun koetan hakea katsekontaktia ja nähdä onko hän punastunut.
Taisin todellakin pilata mahdollisuuteni, en saa enää mitään kontaktia vaikka pyrin koko ajan pääsemään läheisyyteen. En voi oikein muuta ajatellakkaan kuin tyrimistäni ja että miksi niin kävi. Ja että onko enää mitään mahkuja.
Niin ja nyt sitten ollaan tässä.
Mikä on arvionne, onko tai oliko hän ihastunut minuun?
Ovatko mahdollisuuteni menneet?
Mitä voin enää tehdä?
Ja kyseinen tyttö kyllä tunnistaa itsensä tekstistä melko varmasti jos lukee tämän. Joitakin kohtia on hieman muunnettu jotta ulkopuoliset eivät kykenisi tunnistamaan.
Jos sinä siis luet tämän niin olen pahoillani, en halua loukata tai nolata sinua. Olen täysin ulapalla enkä tiedä mitä tehdä, ja siksi tänne kirjoitan, vaikka se saakin tuntemaan itseni todelliseksi urpoksi. Mikäli luet tämän ja haluat niin ota yhteyttä muuten kuin tätä kautta. Trollausyritykset ei siis mene läpi, turha kirjoitella täällä olevansa kyseinen tyttö.
Ja niin. Jos luet tämän niin tiedät ainakin mitä ajattelen. Jos vastakaikua ei ole niin anna asian olla tai sano se minulle kohteliaasti. Toivottavasti et pidä friikkinä.
Ja kerran vielä: olet kaunis. "Nyt sitten eräällä tunnilla hän tuli yllättäen ja kysyi että voinko tehdä parityön hänen kanssaan. Vaikka tavallisesti tekee aina saman kaverinsa kanssa ja luokka olisi ollut täynnä suositumpia miehenalkuja. "
Pelkästään tämä kertoo jo että tyttö on/oli edes jossain mielessä kiinnostunut sinusta, ehkä kaverina, ehkä ihastus mielessä sitä ei tiedä. Mutta se että hän tuli pyytämään sinua pariksi kertoo siitä että olis hänestä jollain tavalla mielenkiintoinen, ehkä hän haluaa olla kaverisi, ken tietää.
Ehkäpä tyttö odotti että olisit tehnyt aloitteen kun olitte samassa ryhmässä. Sillä jos tyttö katsoo sinua pidempään kuin 2 sekunttia, olet hänestä kiinnostava (hän yrittää viestiä jotain) tai sitten sinulla on esim. hius silmässä.
"Huomaamattani käytän eleitä jotka voisi laskea kai flirttailuksi; olen kääntyneenä häntä kohti ja muokkaan asentoani lähes koko ajan. Venyttelen, suin hiuksiani. Sanottuani asiani katson häntä silmiin aivan hetken piudempään kuin tavallisesti katsotaan kun toiselle puhutaan. Hän tekee samoin." Tämä tarkoittaa että hän on siis edelleen kiinnostunut sinusta. Millä tavalla sitä en voi varmasti kertoa, mutta luultavasti ihastus mielessä.
"Aivan viime hetkellä jänistän kun mieleeni tulee että ei helkkari, en kai säikäytä häntä jos näin äkkiä tulen noin suoraan kehumaan - - Kohta näen hänen puhuvan suositulle pojalle jota hän katsoo mielestäni hieman "sillä tavalla"
Ehkä tyttö odotti tässä tilanteessa myös että tulisit juttelemaan. Et menekkään > tyttö tekee johtopäätöksen ettet ole kiinnostunut > menee juttelemaan suositulle pojalle (ehkä koittaa sinut tekemään jotain, tai koittaa saada sinut mustasukkaiseksi)
"Tämän jälkeen tyttö on vältellyt minua; jos olemme samalla tunnilla hän tulee luokkaan viime tipassa ja lähtee nopeasti kun tunti loppuu ja katoaa kuin savuna ilmaan. Välttelee katsekontaktia." Ehkä tyttö luulee että et pidäkkään hänestä ja on siksi nolona ja koittaa vältellä sinua. Tai sitten esittää vaikeasti tavoiteltavaa.
Mikä on arvionne, onko tai oliko hän ihastunut minuun? - Oma arvioni on että olisi ihastunut, tai ainakin jossain mielessä kiinnostunut, voi olla hyvin vieläkin.
Suosittelen sinua puhumaan hänen kanssaa joku päivä koulussa, ja keskustelun päätteeksi pyydä häntä vaikka kahville. Luultavasti hän vain odottaa että jatkat tilannetta kun hän kerta tuli ensimmäisenä puhumaan sinulle.- toivoton romantikko <3
Voi miten suloista :3
Uskon, että hän pitää sinusta. Ehdotan, että jos päätät kertoa hänelle, että pidät häntä kauniina, mutta et kykene kertomaan kasvotusten, niin voisit vaikka kirjoittaa pikku lapulle "olet kaunis" ja antaa se hänelle kasvotusten. Vaatii kyllä rohkeutta, mutta minä ainakin olisin ikionnellinen, jos joku poika tekisi niin. Vaikka olisi lappu sellaiselta pojalta, josta en pitäisi silleen en toruisi häntä missään nimessä ilkeästi vaan olisin yhtä hymyä ja kiitosta, mutta tietenkin kertoisin, jos tunteet eivät ole molemminpuoliset, mutta yrittäisin niin varovasti ja nätisti ettei hän loukkaantuisi :))
Huoh! Kumpa joskus kohdalleni sattuisi ihastumaan sinunlainen poika...kaikki tähän asti olevat ihastukseni ovat toruneet/karttaneet minut joten tunnen itseni niin kelpaamattomaksi :( ehkä kyseinen tyttökin aattelee niin..en tiedä.
- pässi vvaikka
käytä facee hyödyks ku kerran oot sen kaveri
- blyg pojke
Kiitos vastauksista, tämä selvensi ajatuksiani jo kummasti. Ja kuten toivoinkin, sekä mies- että naispuolisten vastauksia tuli.
Tuokin lappujuttu voisi olla vaihtoehto, mutta sitä taidan säästää siihen asti että en enää tiedä muuta keinoa; tuntuu että se ehkä tämän ikäisten keskuudessa ei anna kovin vaikuttavaa kuvaa. Yritän päästä juttusille ja saada sanottua asiani, jos ei onnistu niin yritän facebookin kautta. Ja sitten mahdollisesti tulee kuvaan tuo lappukeino.. Mutta luulisin että ehkä on helpompi facessa kun ei tarvi olla ollenkaan kasvotusten.
Mutta kiitos vielä kaikille ja lisääkin saa kommentoida.
Tarkoitus olisi mahdollisesti fiilisten mukaan päivitellä tänne, mutta tuli tuossa semmonen ajatus että voisin ehkä tapojeni vastaisesti rueta kirjoittamaan blogia jonka sitten linkkaisin tänne niin kiinnostuneet voisi seurata ja kommentoida. Ja kirjoittaisin sen tavallaan hänelle osoitettuna, jolloin voisin lopulta linkittää sen facebookissa hänelle -> tulisi ainakin selväksi mitä ajattelen, ja linkin antaminen facen keskustelussa ei varmaan vaatisi niin paljon rohkeutta.
Kirjoittamalla blogiin eikä tänne voisi ehkä auttaa myös asian piilottamisessa niiltä joiden ei tulisi lukea kirjoituksiani jotta molempien yksityisyys säilyy. Yksittäinen keskustelu hukkuu tänne äkkiä kun uusia tulee.
Mitä mieltä olette ajatuksesta?
Tytöt, miten reagoisitte jos teille yhtäkkiä tuommoinen linkki annettaisiin?
Onko vaara että hän loukkaantuu?- kasvotusten!
Ehdottomasti paljon parempi, jos kasvotusten saat kerrottua tunteistasi! Aika laimeaa, jos vain netin välityksellä pistät, eli rohkaise itseäsi ja kerro kasvotusten! :)
- kkkkko
Sinuna menisin nyt ensikerralla kun näät työn juttelemaan niitä näitä, vaikka se on vaikeaa, pakota itsesi tervehtimään ja puhumaan jotain. Tervehtimisen jälkeen tilanne on paljon helpompi, vaikka aluksi jännittääkin.
En lähtisi mistään tunteista heti puhumaan, vaan juurikin tutustu tyttöön ja pyydä näkemään vapaa-ajalla.
Tuo blogi-juttu kuulostaa kivalta, mutta itse varmaan pelästyisin. Riippuu vähän millaista asiaa sinne ajattelit pistää. - blyg pojke
kkkkko kirjoitti:
Sinuna menisin nyt ensikerralla kun näät työn juttelemaan niitä näitä, vaikka se on vaikeaa, pakota itsesi tervehtimään ja puhumaan jotain. Tervehtimisen jälkeen tilanne on paljon helpompi, vaikka aluksi jännittääkin.
En lähtisi mistään tunteista heti puhumaan, vaan juurikin tutustu tyttöön ja pyydä näkemään vapaa-ajalla.
Tuo blogi-juttu kuulostaa kivalta, mutta itse varmaan pelästyisin. Riippuu vähän millaista asiaa sinne ajattelit pistää.Joo, tarkoitus on yrittää juurikin ensin päästä hänen kaveripiiriinsä, eikä heti tulla ja leväyttää kaikkea pöydälle. Kun miettii miten kavereiden suhteet on alkanu ni pisimmät suhteet ja edelleen jatkuvat on alkanu hiljalleen. Ja kyllä minä aion kerätä rohkeuteni ja sanoa lopulta asiani ihan kasvotusten. Ihan sama vaikka itseni nolaisin, kunhan en häntä. Blogia en aio ainakaan vielä aloittaa, katotaan nyt jos juttu oikeen pitkittyy...
Vastaisuudessa kirjoitan sitten jutut "sinulle", tuntuu liian oudolta puhua hänestä. Varsinkin kun paljastuminenkaan ei ole mahdotonta.
En saanut viime yönä unta ennen puolta viittä. Kolmen tunnin yöunilla koulunpenkille energiajuoman avustamana. Energiajuomia en ole juonut kolmeen vuoteen, pakko oli vain saada virtaa jostain.. Haluaisin näyttää yhtä positiiviselta kuin sinä, ei vain ole aina helppoa vaikka luonteeltani iloinen olenkin... Läksyt, yksinäisyys, vähä uni... Selityksiähän ne ovat. Mutta silti. - blyg pojke
blyg pojke kirjoitti:
Joo, tarkoitus on yrittää juurikin ensin päästä hänen kaveripiiriinsä, eikä heti tulla ja leväyttää kaikkea pöydälle. Kun miettii miten kavereiden suhteet on alkanu ni pisimmät suhteet ja edelleen jatkuvat on alkanu hiljalleen. Ja kyllä minä aion kerätä rohkeuteni ja sanoa lopulta asiani ihan kasvotusten. Ihan sama vaikka itseni nolaisin, kunhan en häntä. Blogia en aio ainakaan vielä aloittaa, katotaan nyt jos juttu oikeen pitkittyy...
Vastaisuudessa kirjoitan sitten jutut "sinulle", tuntuu liian oudolta puhua hänestä. Varsinkin kun paljastuminenkaan ei ole mahdotonta.
En saanut viime yönä unta ennen puolta viittä. Kolmen tunnin yöunilla koulunpenkille energiajuoman avustamana. Energiajuomia en ole juonut kolmeen vuoteen, pakko oli vain saada virtaa jostain.. Haluaisin näyttää yhtä positiiviselta kuin sinä, ei vain ole aina helppoa vaikka luonteeltani iloinen olenkin... Läksyt, yksinäisyys, vähä uni... Selityksiähän ne ovat. Mutta silti.... Jatkuu...
Sitten itse asiaan.
Ruokatunnilta en paljoakaan enempää olisi osannut odottaa; istuit viereiseen pöytään kasvot minuun päin. Olit taas iloinen etkä vaisu kuten viime viikon loppupuolella, onneksi. Ehdin jo säikähtää. Ja kaunis kuten aina. Et kylläkään katsonut minuun päin kertaakaan niin että olisin huomannut.. Etkö uskaltanut, vai etkö ole enää kiinnostunut..? Vilkuilin varovasti, kuitenkaan tuijottamatta. Viivyttelin lähtöäni, tiedät kyllä miksi. Mutta vaikka en katsekontaktia sinuun saanutkaan, piristi tämä viisitoistaminuuttinen jo kummasti.
Ensimmäisellä kielen tunnilla huomaan käyttäytyväni aivan oudosti; en naura ikinä näin, hölötän aivan liikaa. Taas yksi ihastumisen merkki siis. Ehkä väsymyskin vaikutti, häpesin itseäni kumminkin useaan kertaan.
Luokasta lähtiessäsi korjailet paitasi helman istuvutta kuin minua varten - ehkä tiedostamatonta...? Ylitulkitsen varmasti aivan satasella...
Viimeisen tunnin loppupuolella huomaan että katsahdat toisinaan luokan halki minua kohti; katseetkin kohtaavat useamman kerran. En tiedä kuinka kauan uskallan katsoa sinua ilman että se vaikuttaisi oudolta - vilkaisut jäävät lyhyiksi. Pelkään että ilmeeni ei ollut kovinkaan ystävällinen koska ajatukseni ovat jälleen aivan solmussa. Toivon että silmäily jatkuu huomennakin; mitään huonoa se tuskin tarkoittaa ja väsymys unohtuu sen siliän tien kun yhdesti katsot minuun sillä tavalla.
Loppupäivän olen ollut poikkeuksellisen pirteä.
Olet juuri se mitä tarvitsen.
On se vain kumma... Mikään tai kukaan ei ole koskaan saanut minua näin sekaisin. Tässä täytyy olla jotain todella vahvaa.
Tämän puolesta puhuu jo sekin etten ole ikinä valvonut yhtä pitkään vastoin tahtoani kuin eilen; en vain saa unta kun pyörit mielessäni. Eikä unettomuudesta ole ainakaan hyötyä missään suhteessa.
Loppuun vielä: kuunnelkaas eppu normaalin kappale tahdon sut. Jokainen sana siinä kuvaa tuntemuksiani ainakin lähes täydelliseati.
Huomiseen! - blyg pojke
blyg pojke kirjoitti:
... Jatkuu...
Sitten itse asiaan.
Ruokatunnilta en paljoakaan enempää olisi osannut odottaa; istuit viereiseen pöytään kasvot minuun päin. Olit taas iloinen etkä vaisu kuten viime viikon loppupuolella, onneksi. Ehdin jo säikähtää. Ja kaunis kuten aina. Et kylläkään katsonut minuun päin kertaakaan niin että olisin huomannut.. Etkö uskaltanut, vai etkö ole enää kiinnostunut..? Vilkuilin varovasti, kuitenkaan tuijottamatta. Viivyttelin lähtöäni, tiedät kyllä miksi. Mutta vaikka en katsekontaktia sinuun saanutkaan, piristi tämä viisitoistaminuuttinen jo kummasti.
Ensimmäisellä kielen tunnilla huomaan käyttäytyväni aivan oudosti; en naura ikinä näin, hölötän aivan liikaa. Taas yksi ihastumisen merkki siis. Ehkä väsymyskin vaikutti, häpesin itseäni kumminkin useaan kertaan.
Luokasta lähtiessäsi korjailet paitasi helman istuvutta kuin minua varten - ehkä tiedostamatonta...? Ylitulkitsen varmasti aivan satasella...
Viimeisen tunnin loppupuolella huomaan että katsahdat toisinaan luokan halki minua kohti; katseetkin kohtaavat useamman kerran. En tiedä kuinka kauan uskallan katsoa sinua ilman että se vaikuttaisi oudolta - vilkaisut jäävät lyhyiksi. Pelkään että ilmeeni ei ollut kovinkaan ystävällinen koska ajatukseni ovat jälleen aivan solmussa. Toivon että silmäily jatkuu huomennakin; mitään huonoa se tuskin tarkoittaa ja väsymys unohtuu sen siliän tien kun yhdesti katsot minuun sillä tavalla.
Loppupäivän olen ollut poikkeuksellisen pirteä.
Olet juuri se mitä tarvitsen.
On se vain kumma... Mikään tai kukaan ei ole koskaan saanut minua näin sekaisin. Tässä täytyy olla jotain todella vahvaa.
Tämän puolesta puhuu jo sekin etten ole ikinä valvonut yhtä pitkään vastoin tahtoani kuin eilen; en vain saa unta kun pyörit mielessäni. Eikä unettomuudesta ole ainakaan hyötyä missään suhteessa.
Loppuun vielä: kuunnelkaas eppu normaalin kappale tahdon sut. Jokainen sana siinä kuvaa tuntemuksiani ainakin lähes täydelliseati.
Huomiseen!Juuri kun näet valoa tunnelin päässä juna tulee ja ajaa ylitsesi... Tais jäädä ne kahvit tarjoamatta sitten...
Kysellääns nyt vielä vaikka olin ajatellut jo lopettaa moisen tyhmänä ajatuksena...
Eli tänään sinä sitten et tullut lempiaineesi (?) tunnille, sille ainoalle jolla istut melko lähellä minua. Eikä tullut kaverisikaan, ja olitte poissa vain tuon tunnin joten selkeä pinnaus. Tästä lieneekin pääteltävissä ettet halua olla tekemisissä kanssani, ethän tavallisesti pinnaa koskaan.
Arvon raati voi kertoa että päädyttekö samaan johtopäätökseen.. Viimeinen kuolinisku vielä...
PS: miksi minusta välillä tuntuu että luet tätä palstaa ja naurat minulle kavereidesi kanssa..? Onko koko juttu ollut vain julmaa pilaa..? - Vinkkaaja
blyg pojke kirjoitti:
Juuri kun näet valoa tunnelin päässä juna tulee ja ajaa ylitsesi... Tais jäädä ne kahvit tarjoamatta sitten...
Kysellääns nyt vielä vaikka olin ajatellut jo lopettaa moisen tyhmänä ajatuksena...
Eli tänään sinä sitten et tullut lempiaineesi (?) tunnille, sille ainoalle jolla istut melko lähellä minua. Eikä tullut kaverisikaan, ja olitte poissa vain tuon tunnin joten selkeä pinnaus. Tästä lieneekin pääteltävissä ettet halua olla tekemisissä kanssani, ethän tavallisesti pinnaa koskaan.
Arvon raati voi kertoa että päädyttekö samaan johtopäätökseen.. Viimeinen kuolinisku vielä...
PS: miksi minusta välillä tuntuu että luet tätä palstaa ja naurat minulle kavereidesi kanssa..? Onko koko juttu ollut vain julmaa pilaa..?Minulle tulee semmoinen mielikuva, että saatat hieman ylianalisoida. On lukemattomia muitakin mahdollisia selityksiä miksi hän ei tullut lempiaineensa tunnille, tuossa tilanteessasi ja tunnetilassasi saatat vetää aika hätäisiä johtopäätöksiä asioista. Jos minä alkaisin hermoilemaan jokaisesta pikku asiasta mitä ihastukseni tekee tai ei tee, niin eihän mistään tulisi yhtään mitään! Tiedän, että saattaa olla vaikea katsoa kokonaisuutta, mutta suosittelen sitä ehdottomasti. Keskity niihin hyviin ja onnellisiin hetkiin! :)
Toivon vilpittömästi onnellista loppua tarinallesi! :)
- she is weird
Kummallista tuollainen välttelykäytös..
- blyg pojke
Ääääääh!
Sekoan tätä menoa...
Tänään taas muutamia katseita, merkityksestä en ole perillä vieläkään. Mutta välttely jatkuu, ainakin facebookissa... Heti jos tulen facebookissa onlineen häviät sieltä, kuten tänäänkin. Et ikinä ole minuuttia pidempään siellä yhtäaikaa kanssani...
Miten tätä enää voi ymmärtää..? Miten voin tulla puhumaan kun aina katoat...? Leikitkö vain kanssani, oletko salaa varattu vai mitä ihmettä...? Pelkäätkö minua? Häpeätkö kiinnostustani minuun, mikäli sellainen on olemassa..?
Miksi?
Miksi!?
MIKSI!!?
Että osaakin syödä miestä tämmöinen epätietoisuudessa kärvistely... - eityttöivoiymmärtää
blyg pojke kirjoitti:
Ääääääh!
Sekoan tätä menoa...
Tänään taas muutamia katseita, merkityksestä en ole perillä vieläkään. Mutta välttely jatkuu, ainakin facebookissa... Heti jos tulen facebookissa onlineen häviät sieltä, kuten tänäänkin. Et ikinä ole minuuttia pidempään siellä yhtäaikaa kanssani...
Miten tätä enää voi ymmärtää..? Miten voin tulla puhumaan kun aina katoat...? Leikitkö vain kanssani, oletko salaa varattu vai mitä ihmettä...? Pelkäätkö minua? Häpeätkö kiinnostustani minuun, mikäli sellainen on olemassa..?
Miksi?
Miksi!?
MIKSI!!?
Että osaakin syödä miestä tämmöinen epätietoisuudessa kärvistely...Jotkut naiset/tytöt on just tollasia, että ensin antavat ymmärtää jotain ja sitten ovatkin juoksemassa pakoon. Unohda tuo. Jos ihastuksesi ei ole kestänyt pitkään, niin sinun on varmasti helppo tehdä niin. Vältyt siten pahemmilta sydänsuruilta. Jos tuo tyttö myöhemmin lopettaa välttelysi, ja sinusta tuntuu siltä että olisit edelleenkin kiinnostunut, niin sitten iske kiinni. Kieltämättä kummaa käytöstä tytöltä, koska lukemani perusteella et mielestäni ole tehnyt mitään väärää.
- mua pelottaa..
eityttöivoiymmärtää kirjoitti:
Jotkut naiset/tytöt on just tollasia, että ensin antavat ymmärtää jotain ja sitten ovatkin juoksemassa pakoon. Unohda tuo. Jos ihastuksesi ei ole kestänyt pitkään, niin sinun on varmasti helppo tehdä niin. Vältyt siten pahemmilta sydänsuruilta. Jos tuo tyttö myöhemmin lopettaa välttelysi, ja sinusta tuntuu siltä että olisit edelleenkin kiinnostunut, niin sitten iske kiinni. Kieltämättä kummaa käytöstä tytöltä, koska lukemani perusteella et mielestäni ole tehnyt mitään väärää.
Mul vähän samanlainen tilanne. En oo mitää väärää kirjoitellut ihastukselleni (olen siis tyttö hän poika) mutta luulen et olen pelotellut hänet jotenki tai jtn kun viimeksi karkasi pois facebookista kun pistin viestiä enkä ole uskaltanut enää viestittää..muutenki tuntuu välttelevän mua. Ennenki tehnyt niin ja sit yht äkkii taas vaikuttaa kiinnostuneelta huhhu! :/
Toi sun tilanne on khyl outo..mä oon käyttäytyny vaan kerran noin yht jätkää kohtaan. Inhoo kun niin tein. Oli hän tosi mukava mutta aloin karttamaan häntä siksi kun hän ei ymmärtänyt etten pidä kuin kaverimielessä hänestä(käytökseni on kyllä joskus aika ihastuneen oloinen et väärinkäsityksii on tullut usein). En vieläkään pysty oikeen jutella hänelle kun tuntuu et hän luulee minun ihastuneen häneen vaikken oo. Surullinen tunne mullakin mut tuntuu et välttely on ainoo mahis(kyl oon välik jutellu sen kaa mut vähäsen..). Siks pelkään et tää mun ihastus aattelee samal taval ja inhoo mua tai jtn. :( - blyg pojke
mua pelottaa.. kirjoitti:
Mul vähän samanlainen tilanne. En oo mitää väärää kirjoitellut ihastukselleni (olen siis tyttö hän poika) mutta luulen et olen pelotellut hänet jotenki tai jtn kun viimeksi karkasi pois facebookista kun pistin viestiä enkä ole uskaltanut enää viestittää..muutenki tuntuu välttelevän mua. Ennenki tehnyt niin ja sit yht äkkii taas vaikuttaa kiinnostuneelta huhhu! :/
Toi sun tilanne on khyl outo..mä oon käyttäytyny vaan kerran noin yht jätkää kohtaan. Inhoo kun niin tein. Oli hän tosi mukava mutta aloin karttamaan häntä siksi kun hän ei ymmärtänyt etten pidä kuin kaverimielessä hänestä(käytökseni on kyllä joskus aika ihastuneen oloinen et väärinkäsityksii on tullut usein). En vieläkään pysty oikeen jutella hänelle kun tuntuu et hän luulee minun ihastuneen häneen vaikken oo. Surullinen tunne mullakin mut tuntuu et välttely on ainoo mahis(kyl oon välik jutellu sen kaa mut vähäsen..). Siks pelkään et tää mun ihastus aattelee samal taval ja inhoo mua tai jtn. :(Kun tilanne olisikin sellainen että voisin vain unohtaa... Mutta tässä tapauksessa se ei taida tulla onnistumaan...
Olet nimittäin ensimmäinen ihminen koko elämäni aikana jota kohtaan olen tuntenut näin.. Olen aina nauraskellut kaikille näille tunteille joita vahvaan ihastumiseen liittyy... Ovat kuulostaneet teennäisiltä. Mutta eivät enää; esimerkiksi sen kuinka pettymys saa tuon periaattellisesti vain verta pumppaavan elimen tuntumaan lyijymöykyltä olen kokenut jo monta kertaa... Tuntuu lähes ettei voi hengittää ja rinnassa vain muljahtelee ikävästi...
Tiedän katuvani loppuelämäni ajan jos jätän asian vain muhimaan.. Jollain tapaa minun on pakko saada edes purettua ajatukseni sinulle.. Eihän se voi sinua vahingoittaa tai tehdä sinusta syyllistä mihinkään...?
Ja siitä että olenko tehnyt mitään väärää.. Kuten aiempien kirjoituksieni perusteella luulisi selviävän, olen yrittänyt olla aivan yybervarovainen kaikessa jotten vain loukkasi. Ja esim. jos sanon tuijottaneeni niin se ei ole mitään seksististä tai pervoa... Olen vain koettanut saada katsekontaktin tai seurata eleitäsi... En ole mikään hullu pakkomielteinen stalkkaaja, jos tahdot mennä muualle niin annan sinun mennä; voisinhan vain väenvängällä lähteä seuraamaan mutten lähde. En odota vessan oven takana. En salakuuntele. ( Tänään olisin voinut helposti kuunnella salaa eilisen poissaolosi syyn tunnin jälkeen mutta luonteeni ei todellakaan anna periksi tehdä moista. )
Ehkä yritän nyt kuluttaa aikaa ja odottaa sopivaa hetkeä tulla puhumaan.. Jos tilanne parantuisi hiljalleen ajan myötä...
Sinä joka kirjoitit tilanteestasi jossa poika on ihastunut sinuun ja sinä kiinnostunut vain kaverimielessä... Miten ilmaisit että et ole ihastunut vaan tahdot olla kaveri..?
Voisikohan käytöksesi olla vain äärimmäistä ujoutta...? Tähän haluan epätoivoisesti uskoa.... Tänäänkin kyllä katsoit mielestäni koulun aulan suurista ikkunoista perääni kun lähdin ja ulkona jo hämärsi... Ei se minua haittaa laisinkaan, en vain ymmärrä.
Että kohtalo osaa potkia päähän... Miksi minua? - blyg pojke
blyg pojke kirjoitti:
Kun tilanne olisikin sellainen että voisin vain unohtaa... Mutta tässä tapauksessa se ei taida tulla onnistumaan...
Olet nimittäin ensimmäinen ihminen koko elämäni aikana jota kohtaan olen tuntenut näin.. Olen aina nauraskellut kaikille näille tunteille joita vahvaan ihastumiseen liittyy... Ovat kuulostaneet teennäisiltä. Mutta eivät enää; esimerkiksi sen kuinka pettymys saa tuon periaattellisesti vain verta pumppaavan elimen tuntumaan lyijymöykyltä olen kokenut jo monta kertaa... Tuntuu lähes ettei voi hengittää ja rinnassa vain muljahtelee ikävästi...
Tiedän katuvani loppuelämäni ajan jos jätän asian vain muhimaan.. Jollain tapaa minun on pakko saada edes purettua ajatukseni sinulle.. Eihän se voi sinua vahingoittaa tai tehdä sinusta syyllistä mihinkään...?
Ja siitä että olenko tehnyt mitään väärää.. Kuten aiempien kirjoituksieni perusteella luulisi selviävän, olen yrittänyt olla aivan yybervarovainen kaikessa jotten vain loukkasi. Ja esim. jos sanon tuijottaneeni niin se ei ole mitään seksististä tai pervoa... Olen vain koettanut saada katsekontaktin tai seurata eleitäsi... En ole mikään hullu pakkomielteinen stalkkaaja, jos tahdot mennä muualle niin annan sinun mennä; voisinhan vain väenvängällä lähteä seuraamaan mutten lähde. En odota vessan oven takana. En salakuuntele. ( Tänään olisin voinut helposti kuunnella salaa eilisen poissaolosi syyn tunnin jälkeen mutta luonteeni ei todellakaan anna periksi tehdä moista. )
Ehkä yritän nyt kuluttaa aikaa ja odottaa sopivaa hetkeä tulla puhumaan.. Jos tilanne parantuisi hiljalleen ajan myötä...
Sinä joka kirjoitit tilanteestasi jossa poika on ihastunut sinuun ja sinä kiinnostunut vain kaverimielessä... Miten ilmaisit että et ole ihastunut vaan tahdot olla kaveri..?
Voisikohan käytöksesi olla vain äärimmäistä ujoutta...? Tähän haluan epätoivoisesti uskoa.... Tänäänkin kyllä katsoit mielestäni koulun aulan suurista ikkunoista perääni kun lähdin ja ulkona jo hämärsi... Ei se minua haittaa laisinkaan, en vain ymmärrä.
Että kohtalo osaa potkia päähän... Miksi minua?Jahas. Juttu jatkuu jatkumistaan ja nyt taidetaan uida syvissä vesissä...
Viime päivien tapahtumissa ei muuten ihmeempää mutta tänään tytön kaveri tykkää facebookissa tilapäivityksestäni jolla on muutoin vain muutama tykkääjä. Ja taas kerran en tiedä miten tulkita vai tulkitako mitenkään.
- Onko tytön kaveri perillä asioista ja siksi tykkää..? Meinaan, useinhan tyttöjen ihastuminen näkyy paitsi tytön itsensä niin myös tämän kavereiden käytöksessä, kuulemma. Luonnollisesti toivoisin että asia olisi näin ja tämä olisi positiivinen viesti minulle.
- Vai onko myös tytön kaveri kiinnostunut minusta?
- Vai onko tämä täysin merkityksetöntä? Tätä pidän itse todennäköisimpänä... - blyg pojke
blyg pojke kirjoitti:
Jahas. Juttu jatkuu jatkumistaan ja nyt taidetaan uida syvissä vesissä...
Viime päivien tapahtumissa ei muuten ihmeempää mutta tänään tytön kaveri tykkää facebookissa tilapäivityksestäni jolla on muutoin vain muutama tykkääjä. Ja taas kerran en tiedä miten tulkita vai tulkitako mitenkään.
- Onko tytön kaveri perillä asioista ja siksi tykkää..? Meinaan, useinhan tyttöjen ihastuminen näkyy paitsi tytön itsensä niin myös tämän kavereiden käytöksessä, kuulemma. Luonnollisesti toivoisin että asia olisi näin ja tämä olisi positiivinen viesti minulle.
- Vai onko myös tytön kaveri kiinnostunut minusta?
- Vai onko tämä täysin merkityksetöntä? Tätä pidän itse todennäköisimpänä...Eikö ole mitään sanottavaa tähän..?
Ja niin... "Myös kaveri" ei ole kovinkaan osuva ilmaus kun en tiedä oletko edes sinä kiinnostunut...
Olit tänään reilu 15min facebookissa yhtäaikaa kanssani... Ja heti sekoan... Naurettavaa, tiedän sen itsekin.. Koko ajan mietin että uskallanko laittaa viestiä, mutta taaskaan en kerennyt rohkaistua ennen kuin poistuit... Ehkä onkin parempi etten laittanut kun en yhtään tiedä että miksi välttelet edelleen..
Varmaan olisin vain säikyttänyt...
Oletko varattu, sitä mietin koko ajan...
Kuka se voisi olla.. Oletko yrittänyt viestiä että olet varattu...
Siksikö välttelet?
Kuinkahan kauan aion jaksaa tätä..
Ehkä noin tuntia myöhemmin sama toistuu; olet n. 10 min onlinessä yhtäaikaa kunnes poistut.. Vältteletkö siis edelleen vaikka reagointi onkin nyt hieman hitaampaa..? :(
Vaikka tuskin edes niin tarkaan mietit oletko yhtäaikaa jossain facen onlinessa...
Ehkä et vain heti huomannut että olin online ja et "ehtinyt välttelemään"...
Tule nyt ihmeessä puhumaan vaikka facessa jos tiedät mitä ajattelen, ei sinulla ole yhtään mitään pelättävää... :)
Ja jos olet varattu niin olisi tosi ystävällistä jos voisit kertoa sen, pääsisin joskus yli tästä.. En minä ainakaan suuttuisi, tahtoisin vain tietää... - koita jaksaa
blyg pojke kirjoitti:
Eikö ole mitään sanottavaa tähän..?
Ja niin... "Myös kaveri" ei ole kovinkaan osuva ilmaus kun en tiedä oletko edes sinä kiinnostunut...
Olit tänään reilu 15min facebookissa yhtäaikaa kanssani... Ja heti sekoan... Naurettavaa, tiedän sen itsekin.. Koko ajan mietin että uskallanko laittaa viestiä, mutta taaskaan en kerennyt rohkaistua ennen kuin poistuit... Ehkä onkin parempi etten laittanut kun en yhtään tiedä että miksi välttelet edelleen..
Varmaan olisin vain säikyttänyt...
Oletko varattu, sitä mietin koko ajan...
Kuka se voisi olla.. Oletko yrittänyt viestiä että olet varattu...
Siksikö välttelet?
Kuinkahan kauan aion jaksaa tätä..
Ehkä noin tuntia myöhemmin sama toistuu; olet n. 10 min onlinessä yhtäaikaa kunnes poistut.. Vältteletkö siis edelleen vaikka reagointi onkin nyt hieman hitaampaa..? :(
Vaikka tuskin edes niin tarkaan mietit oletko yhtäaikaa jossain facen onlinessa...
Ehkä et vain heti huomannut että olin online ja et "ehtinyt välttelemään"...
Tule nyt ihmeessä puhumaan vaikka facessa jos tiedät mitä ajattelen, ei sinulla ole yhtään mitään pelättävää... :)
Ja jos olet varattu niin olisi tosi ystävällistä jos voisit kertoa sen, pääsisin joskus yli tästä.. En minä ainakaan suuttuisi, tahtoisin vain tietää...No siis..mä oon tyttö ja ite mul o tapana facebookis vaan katsoo viestit ja uutiset sille nopee etten jää roikkuu koneelle pitkäks aikaa, mut käyn kyllä siellä joskus tunnin tai pari välein (seuratakseni myös onko ihastukseni paikalla ;)). Vaikka ihastukseni olis paikalla niin en aina ota häneen yhteyttä..Voi olla että ihastukseni myös ihmettelee (jos on seurannut/huomannut) että tulen ja menen facebookissa. Ei sen mun käytöksen kuulu milläänlailla karttaa ketää vaan se on mun tapa. Onkohan sit sunkin ihastuksen kohalla? Empä tiedä :/
Yritä seuraavan kerran heti kun hän tulee fb nii laittaa vaikka ihan vaan aluks moi mts? Niin saat edes keskustelun avatuksi :) jos hän vastaa nii sit vaan tutustut häneen paremmin. Tsemppii! :)) - 17vpoika:)
koita jaksaa kirjoitti:
No siis..mä oon tyttö ja ite mul o tapana facebookis vaan katsoo viestit ja uutiset sille nopee etten jää roikkuu koneelle pitkäks aikaa, mut käyn kyllä siellä joskus tunnin tai pari välein (seuratakseni myös onko ihastukseni paikalla ;)). Vaikka ihastukseni olis paikalla niin en aina ota häneen yhteyttä..Voi olla että ihastukseni myös ihmettelee (jos on seurannut/huomannut) että tulen ja menen facebookissa. Ei sen mun käytöksen kuulu milläänlailla karttaa ketää vaan se on mun tapa. Onkohan sit sunkin ihastuksen kohalla? Empä tiedä :/
Yritä seuraavan kerran heti kun hän tulee fb nii laittaa vaikka ihan vaan aluks moi mts? Niin saat edes keskustelun avatuksi :) jos hän vastaa nii sit vaan tutustut häneen paremmin. Tsemppii! :))Juuri näin! :) Olen itse päättänyt, että en anna kiduttaa itseäni tulkitsemalla pikkutarkaan miten ihastus käyttäytyy facebookissa, siinähän menisi järki kokonaan!
Ei kannata siis mielestäni lähteä ihan pikkutarkasti analysoimaan miten ihastuksesi käyttäytyy esim. facebookissa tai koulussa, se on ihan turhaa. Muuttujia ja taustatekijöitä on niin paljon, että se tarkka analysoiminen ja sen tulokset voi osoittautua hyvinkin vääräksi mitä oikeasti on tapahtunut. Sillä vain kiduttaa itseänsä turhaan varsinkin jos ei ole ihan sinut itsensä kanssa ja tulkitsee kaikki tilanteet negatiivisesti, kun oikeasti asioille on lähes aina paljon luonnollisempikin selitys kuin se tyypillinen, että ihastus vihaa sinua ja ei ikinä tule tykkäämään sinusta. Hänellä voi olla esimerkiksi jotain vaikeaa yksityiselämässään sillä hetkellä, tai syy voi olla ihan mikä tahansa!
Paljon tsemppiä ja jaksamista minunkin puolesta, blyg pojke!! :) - blyg pojke
17vpoika:) kirjoitti:
Juuri näin! :) Olen itse päättänyt, että en anna kiduttaa itseäni tulkitsemalla pikkutarkaan miten ihastus käyttäytyy facebookissa, siinähän menisi järki kokonaan!
Ei kannata siis mielestäni lähteä ihan pikkutarkasti analysoimaan miten ihastuksesi käyttäytyy esim. facebookissa tai koulussa, se on ihan turhaa. Muuttujia ja taustatekijöitä on niin paljon, että se tarkka analysoiminen ja sen tulokset voi osoittautua hyvinkin vääräksi mitä oikeasti on tapahtunut. Sillä vain kiduttaa itseänsä turhaan varsinkin jos ei ole ihan sinut itsensä kanssa ja tulkitsee kaikki tilanteet negatiivisesti, kun oikeasti asioille on lähes aina paljon luonnollisempikin selitys kuin se tyypillinen, että ihastus vihaa sinua ja ei ikinä tule tykkäämään sinusta. Hänellä voi olla esimerkiksi jotain vaikeaa yksityiselämässään sillä hetkellä, tai syy voi olla ihan mikä tahansa!
Paljon tsemppiä ja jaksamista minunkin puolesta, blyg pojke!! :)Kiitoksia vain vastauksista ja tsemppiä samoin teille myös. :)
Ähh... Vihaan itseäni ja ujouttani... Tänään olisi taas ollut tarjolla täydellinen tilaisuus tulla juttelemaan kanssasi kielen parityön merkeissä... Olet ilman paria ja katsot luokan läpi minuun kuin anoen että tulisin pariksesi... Mutta ei... Taas kun huomaan tilaisuuden seuraa jäätyminen.. Suunnittelen että kerään vähän aikaa rohkeuttani ja sitten tulen kysymään haluatko tehdä kanssani, mutta kun seuraavan kerran katson sinuun päin huomaan että olet jo liittynyt ryhmään. Nyt luulet varmaan etten ole kiinnostunut ja et ota enää mitään kontaktia...
Apua! Pakko keksiä jotain ja äkkiä ja yrittää pelastaa tilanne!
Miten voi olla mahdollista että hukkaan kaikki parhaatkin tilaisuudet, ei olisi isoja vaatinut... Jotenkin vain jäädyn aina... Että osaa ärsyttää..! - et menetä mitään
blyg pojke kirjoitti:
Kiitoksia vain vastauksista ja tsemppiä samoin teille myös. :)
Ähh... Vihaan itseäni ja ujouttani... Tänään olisi taas ollut tarjolla täydellinen tilaisuus tulla juttelemaan kanssasi kielen parityön merkeissä... Olet ilman paria ja katsot luokan läpi minuun kuin anoen että tulisin pariksesi... Mutta ei... Taas kun huomaan tilaisuuden seuraa jäätyminen.. Suunnittelen että kerään vähän aikaa rohkeuttani ja sitten tulen kysymään haluatko tehdä kanssani, mutta kun seuraavan kerran katson sinuun päin huomaan että olet jo liittynyt ryhmään. Nyt luulet varmaan etten ole kiinnostunut ja et ota enää mitään kontaktia...
Apua! Pakko keksiä jotain ja äkkiä ja yrittää pelastaa tilanne!
Miten voi olla mahdollista että hukkaan kaikki parhaatkin tilaisuudet, ei olisi isoja vaatinut... Jotenkin vain jäädyn aina... Että osaa ärsyttää..!tee nyt asialle jo jotain. Tytöt ja naiset, useammat odottaa aloitteen tulevan miespuolisen puolelta.
- niin se vain on
et menetä mitään kirjoitti:
tee nyt asialle jo jotain. Tytöt ja naiset, useammat odottaa aloitteen tulevan miespuolisen puolelta.
kyseinen tyttö voi luulla, ettet ole kiinnostunut hänestä, jos et asialle mitään tee.
koska useimmat naispuoliset odottavat sen aloitteen tulevan miespuoliselta.
ei kannata miettiä liikaa asioita, vaan antaa mennä vaan.
pyydä häntä vaikka kahville tai mene juttelemaan silloin, kun on se tilaisuus.
tsemppiä sulle! - blyg pojke
niin se vain on kirjoitti:
kyseinen tyttö voi luulla, ettet ole kiinnostunut hänestä, jos et asialle mitään tee.
koska useimmat naispuoliset odottavat sen aloitteen tulevan miespuoliselta.
ei kannata miettiä liikaa asioita, vaan antaa mennä vaan.
pyydä häntä vaikka kahville tai mene juttelemaan silloin, kun on se tilaisuus.
tsemppiä sulle!Ensiksi kiitän taas tsemppaajia... Viesteillänne on ollut paljon merkitystä minulle.
Tänään kaikelta vain tuntuu pudonneen täysin pohja.
Olen murskattu. Ajatukseni ovat sumeita ja sekavia.
Tunnen yhtä aikaa tavatonta vihaa, surua, pelkoa, häpeää,hämmennystä ja itsesääliä. Tekisi mieli lyödä nyrkki läpi ikkunasta ja juoda pää täyteen. Nyt vasta ymmärrän miksi ihmiset ovat valmiita päättämään päivänsä tai juomaan aivonsa pellolle toisen ihmisen takia. Kaikki tuntuu turhalta.
Tämän päivän aikana on tullut muitakin huonoja uutisia joten voi olla että vedän överiksi. Mutta siksi kirjoitankin tänne... Saan ehkä kasattua itseäni huomiseksi hiukan paremmin... Tarvitsen todella nyt ulkopuolisten näkemystä asiaan...
Kirjoitan pitkän kaavan mukaan, nukuttua en saa kunnolla kumminkaan...
Aamulla tulen koululle toiveikkaana. Olet aulassa kaveriesi kanssa. Kun yritän saada katsekontaktin, käännyt katsomaan muualle.
Tunnilla näytät taas flirttaavan; heilauttelet hiuksiasi, kohentelet niitä, venyttelet.
Mutta sitten huomaan että myös vieressäni istuva aiemmin mainittu suositumpi poika käyttäytyy jokseenkin eri tavalla kuin tavallisesti. Hän näyttäisi vilkuilevan sinua. Hän ottaa joksikin aikaa päällyspaitansakin pois. Vielä en kumminkaan kiinnitä näihin tapahtumiin huomiota. Ne palasivat flashbackkinä nyt illalla.
Näitä tapahtumia seuraa pari positiiviseksi mieltämääni asiaa. Ensin ylimääräisessä välituntitilaisuudessa minulla olisi mahdollisuus istua viereesi; istumapaikka parhaan kaverini ja sinun välissä olisi kuin tarjottimella - oletko tarkoituksellisesti jättänyt tähän mahdollisuuden..? En kumminkaan pääse hyödyntämään tilaisuutta taaskaan... Väkijoukko estää pääsyni unelmapaikalle.
Seuraavalla tunnilla teen pienen testin; tulen tekemään parityötä vieressäsi istuvan kaverini kanssa. Istun tarkoituksella niin että voin katsoa kaverin olan yli sinuun. Parityö on pitkäkestoinen ja käyttäydyn osin tarkoituksella huomiota herättävästi. Olet todella vaivaantunut, mielestäni myös punastunut. Tästä en kumminkaan saa tarkkaa selkoa.
... - blyg pojke
blyg pojke kirjoitti:
Ensiksi kiitän taas tsemppaajia... Viesteillänne on ollut paljon merkitystä minulle.
Tänään kaikelta vain tuntuu pudonneen täysin pohja.
Olen murskattu. Ajatukseni ovat sumeita ja sekavia.
Tunnen yhtä aikaa tavatonta vihaa, surua, pelkoa, häpeää,hämmennystä ja itsesääliä. Tekisi mieli lyödä nyrkki läpi ikkunasta ja juoda pää täyteen. Nyt vasta ymmärrän miksi ihmiset ovat valmiita päättämään päivänsä tai juomaan aivonsa pellolle toisen ihmisen takia. Kaikki tuntuu turhalta.
Tämän päivän aikana on tullut muitakin huonoja uutisia joten voi olla että vedän överiksi. Mutta siksi kirjoitankin tänne... Saan ehkä kasattua itseäni huomiseksi hiukan paremmin... Tarvitsen todella nyt ulkopuolisten näkemystä asiaan...
Kirjoitan pitkän kaavan mukaan, nukuttua en saa kunnolla kumminkaan...
Aamulla tulen koululle toiveikkaana. Olet aulassa kaveriesi kanssa. Kun yritän saada katsekontaktin, käännyt katsomaan muualle.
Tunnilla näytät taas flirttaavan; heilauttelet hiuksiasi, kohentelet niitä, venyttelet.
Mutta sitten huomaan että myös vieressäni istuva aiemmin mainittu suositumpi poika käyttäytyy jokseenkin eri tavalla kuin tavallisesti. Hän näyttäisi vilkuilevan sinua. Hän ottaa joksikin aikaa päällyspaitansakin pois. Vielä en kumminkaan kiinnitä näihin tapahtumiin huomiota. Ne palasivat flashbackkinä nyt illalla.
Näitä tapahtumia seuraa pari positiiviseksi mieltämääni asiaa. Ensin ylimääräisessä välituntitilaisuudessa minulla olisi mahdollisuus istua viereesi; istumapaikka parhaan kaverini ja sinun välissä olisi kuin tarjottimella - oletko tarkoituksellisesti jättänyt tähän mahdollisuuden..? En kumminkaan pääse hyödyntämään tilaisuutta taaskaan... Väkijoukko estää pääsyni unelmapaikalle.
Seuraavalla tunnilla teen pienen testin; tulen tekemään parityötä vieressäsi istuvan kaverini kanssa. Istun tarkoituksella niin että voin katsoa kaverin olan yli sinuun. Parityö on pitkäkestoinen ja käyttäydyn osin tarkoituksella huomiota herättävästi. Olet todella vaivaantunut, mielestäni myös punastunut. Tästä en kumminkaan saa tarkkaa selkoa.
......
Tämän ajattelin olevan positiivista... Mutta eipä taida ollakkaan.
Koulun loputtua käytävällä vastaan tullessasi kierrät katseeni kuin inhoten. Ihmettelen miksi.
Illalla luen facebookpäivityksiä. Sinulla on hauska kommentti liittyen kouluun. Painan tykkää-painiketta harkitsettomasti. Luen kommentin uudelleen ja tajuan että se liittyy aiemmin mainittuun suosittuun poikaan.. Poika myös tykkää kommentista. Samalla poistut onlinesta; vain kymmenkunta sekuntia sen jälkeen kun painoin tykkää-näppäintä. Nyt tulee se mainittu flashback. Kaikki murenee. Sydän jättää monta lyöntiä välistä. Tajuan muutamissa sekunneissa enemmän kuin olen tajunnut näiden viikkojen aikana. Niin ainakin luulen. Oletkin ihastunut tähän suosittuun poikaan. Minua käytät vain välikappaleena hänen huomionsa tavoittelussa välittämättä tunteistani. Siksi käytöksesi vaihtelee. Sattumien takia saan vääriä käsityksiä.
Tunteeni ovat olleet samalla tasolla vain kun eräs läheinen ihminen oli todellä lähellä menehtymistä. Vain silloin olen kokenut tälläaisen tunteiden ryöpyn. Ilta on mennyt asiaa miettiessä jo kertomieni tunteiden vallassa.
Sanokaa, oliko tämä nyt tässä, tulkitsenko vasta nyt ensi kertaa oikein..?
En tiedä jaksanko nousta aamulla sängystäni. - Kokenut karju
blyg pojke kirjoitti:
...
Tämän ajattelin olevan positiivista... Mutta eipä taida ollakkaan.
Koulun loputtua käytävällä vastaan tullessasi kierrät katseeni kuin inhoten. Ihmettelen miksi.
Illalla luen facebookpäivityksiä. Sinulla on hauska kommentti liittyen kouluun. Painan tykkää-painiketta harkitsettomasti. Luen kommentin uudelleen ja tajuan että se liittyy aiemmin mainittuun suosittuun poikaan.. Poika myös tykkää kommentista. Samalla poistut onlinesta; vain kymmenkunta sekuntia sen jälkeen kun painoin tykkää-näppäintä. Nyt tulee se mainittu flashback. Kaikki murenee. Sydän jättää monta lyöntiä välistä. Tajuan muutamissa sekunneissa enemmän kuin olen tajunnut näiden viikkojen aikana. Niin ainakin luulen. Oletkin ihastunut tähän suosittuun poikaan. Minua käytät vain välikappaleena hänen huomionsa tavoittelussa välittämättä tunteistani. Siksi käytöksesi vaihtelee. Sattumien takia saan vääriä käsityksiä.
Tunteeni ovat olleet samalla tasolla vain kun eräs läheinen ihminen oli todellä lähellä menehtymistä. Vain silloin olen kokenut tälläaisen tunteiden ryöpyn. Ilta on mennyt asiaa miettiessä jo kertomieni tunteiden vallassa.
Sanokaa, oliko tämä nyt tässä, tulkitsenko vasta nyt ensi kertaa oikein..?
En tiedä jaksanko nousta aamulla sängystäni.Toivottavasti ei. Mutta muista. Aika parantaa haavat jos alkaa näyttää homma tosi kurjalta.
Se minkä huomaan, olet tosi hyvä ikäiseksesi kirjoittamaan ja analysoimaan tilannettasi, et ole mikään turha hemmo. Jos pieleen menee tämän typysi kanssa, löydät varmasti paremman tilalle.
Ja muista: Kaikkein tärkeintä on kokea rakastuminen, kuin ettei olisi kokenut sitä ollenkaan. Muuten ei ole elämää. Voit lohduttautua, olet monen hyvän kokeneen seurassa. Siis jos perseelleen nyt menee. - Reborn
Kokenut karju kirjoitti:
Toivottavasti ei. Mutta muista. Aika parantaa haavat jos alkaa näyttää homma tosi kurjalta.
Se minkä huomaan, olet tosi hyvä ikäiseksesi kirjoittamaan ja analysoimaan tilannettasi, et ole mikään turha hemmo. Jos pieleen menee tämän typysi kanssa, löydät varmasti paremman tilalle.
Ja muista: Kaikkein tärkeintä on kokea rakastuminen, kuin ettei olisi kokenut sitä ollenkaan. Muuten ei ole elämää. Voit lohduttautua, olet monen hyvän kokeneen seurassa. Siis jos perseelleen nyt menee.Relaa kaveri! Unohda koko muija ja jatka eteenpäin. Uusia ja parempia tilaisuuksia tulee vielä, there are plenty of fishes in the sea. ;)
Chin up.
- Älä kelaa liikaa
Seuraavissa bileissä juo pääsi täyteen ja isket sen naisen, sillä sipuli.
Älä juo liikaa. [ Ennen sammumista muista sanoa että "haluan olla sun kanssa" ] - ota iisisti
Ikävä kyllä, tuntuu siltä, että olet juuri oivaltanut asian oikein. ): Tuo facen tsätissä välttely ja jatkuvat ailahtelut viittaavat siihen, että hän on vain pitänyt sinua välikappaleena.
- käytäntö ratkaisee
Ihmettelen miksi joku jaksaa viitsiä yrittää hoitaa jonkun facebookin kautta mahdollisia seurustelusuhteitaan, kun kerran on mahdollisuus opiskelun yhteydessä tavata ja siellä keksiä vaikka mitä kunnon tekosyitä tms tms tapaamiseen?
Netti, sosiaalinen media, facebook, sähköposti tuntuvat lattealta ja alentavalta, toisarvoisilta toiminnoilta verrattuna siihen kun kasvoista kasvoihin, tapaa ihastuksen kohteen, ja siinä sitten suoraan sanoo, miten asia on! - kkkkko
Sun tekstiä on kiva lukea kun kirjoitat mukavalla tavalla, mutta lopeta se ylianalysointi.
Ensinnäkin ei kukaan tietoisesti välttele ketään facebookissa. Varsinkin kerta et siellä edes kyseiselle tytölle puhu?
Itsekin käyn siellä aina vain pikaisesti muutaman minuutin lukemassa/kirjoittamassa ja kirjaudun ulos. Saatan tulla taas vartin päästä takaisin ja lähteä. Muutenkin sen facen Keskustelulista on vain suuntaanäyttävä, lähes jokainen kaverini käy nykyään ainoastaan kännykällään ja vaikka olisivat "poissa", kirjoitettuani viestin he tulevat automaattisesti sisäänkirjaantuneiksi koska saavat viestit puhelimeensa välittömästi.
Sinun on aivan turhaa ajatella ja kirjoitella tänne stooreja katseista tai hiusten heiluttelusta, kun tiedät itsekin että ainoa tapa on vain tutustua tyttöön. Itsekin kohennan usein hiuksiani koska se on tapa, ei se tarkoita että elvistelen jollekin, vaikkakin se niihin kliseisiin ihastumisen merkkeihin kuuluu, jotka eivät todellakaan ole koko totuus.
Luulen, että tyttö vähintäänkin nauttii seurastasi, en tiedä millä tavalla. Saattaa toki olla, että hänellä ja "suositulla pojalla" on jotain, tai sitten ei ole.
Lopeta se turha haaveilu ja tee jotain, ellet sitten halua jättää asiaa vain ajatukseksi.- elämää vaan tämä
Samaa mieltä. Tee jotain ja jos tunteet ei kohtaa, ei ollut vain sinua varten.
Tsemppiä! - blyg pojke
elämää vaan tämä kirjoitti:
Samaa mieltä. Tee jotain ja jos tunteet ei kohtaa, ei ollut vain sinua varten.
Tsemppiä!Juu pakko minun on vielä jotain kai yrittää, kuten olenkin jo sanonut, kadun lopun ikääni jollen varmistu asiasta. Mutta yritän hieman rauhoittaa tilannetta ja saada normaalin arkirytmin taas päälle... Sitten kun saan pysymään ajatukseni kasassa hänen lähellään niin yritän jotain saada aikaiseksi.. Samalla yritän seurailla tilannetta tavallaan sivusta ja saada selville onko tyttö sinkku vai mitä.. Ja jos tilaisuuksia tulee niin yritän olla 24/7 valmiina vaikka kuinka äkkiä vastaan tulisi.
Tuo aiemmin ehdotettu kännäysiskutaktiikka ei taida tähän tyttöön oikein iskeä, on käsittääkseni lähestulkoon absolutisti...
Ja joo, kyllähän kaikki korjailee hiuksia jne, mutta nuo mainitsemani jutut oli semmoisia jotenkin ylikorostettuja ja tytölle tavanomaisesta poikkeavia; ne erottaa tiedostamattomista liikkeistä jotenkin, en osaa selittää miten. Vaikka saatan tietty ihastuneena kiinnittää turhan paljon huomiota... Olen miettinyt näitä tytön liikkeitä ja eleitä muutoinkin ja verranut muiden tyttöjen normaaliin käytökseen ja luulisin erottavani mikä on selkeää flirttailua.. Ja luulisin kyllä että pelkkää sattumaa ja normaalia käytöstä kaikki ei voi olla.
En tiedä... Kun miettii millaisena kaikki pitää tyttöä niin tuntuu että ei näin kylmäverinen temppu olisi hänelle mahdollista... Ulkokuorihan voi pettää...
Sinnitellään, sinnitellään. Nyt keskityn siis saamaa käytökseni normaalille tasolle niin ehkä sitten alkaa luistaa.
Ujo poika kuittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.726338- 1385752
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4813604Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1192028- 391351
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3961328- 731163
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471024Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110952Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan56950