Mikä näytönohjain sopii ???

jarppi57

Heips!

Mulla on melko vanha pöytäkone Scaleo J, ja tähän tarvitsisin uuden näytönohjaimen.
Pelaan jonkun verran joitain pelejä, ja ne pätkivät.
Joku jossain keskustelussa sanoi että kannattaa hankkia näytönohjain tähän.
Tässä ilmeisesti joku integroitu NVIDIA alkuperäinen ohjain...mutta mikä tämä tällanen oikein on... ilmeisesti ihan paska...ja auttaako ohjaimen vaihto

Sieltä tulee varmaan vastauksia että heitä roskikseen koko kone ja hae kaupasta uusi!

Mutta...jos nyt kuitenkin pidän tämän koneen, niin MIKÄ OHJAIN KANNATTAA OSTAA, että voisi vähän pelata joitain pelejä ettei kokoajan pätki.
Tähän koneeseen ilmeisesti ei käy mikä tahansa ohjain, jos olen ymmärtänyt oikein?

Pliis...neuvokaa...ja ei asiattomia vastauksia. Kiitos!

8

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Siinä on PCI-E 1.0 väylä ja normaalit uusimmatkin näyttikset muuten kävisivät, mutta virtalähde on vain 350W.
      Joku riittävän vähävirtainen esim. Radeon HD 7770 on sopiva ja tehokas. Koneen prossu kuitenkin on peleissä pahin pullonkaula.

      • "nörtti"

        kiitos vastauksesta!

        Nyt kun pääsin vauhtiin ja tuntuu siellä päässä olevan tietoa niin...

        minun koneeseen vaihdettiin emolevy ja prosessori...ja prosessori oli (korjaamolla sanoivat) joku 200Mz tai jotain ...ja nyt 3000...???????

        En ymmärtänyt kyllä yhtään mitä he sanoivat kun hain koneen, ja olin tietysti niin tietoinen ja ymmärtäväinen kun hain sen sieltä...etteivät ajattelisi niin, että "tällasellakin typeryksellä on tietokone" heh.

        Osaatko vielä sanoa jotain tästä textistä tai että mikä prosessori pitäisi olla tms.

        Olen kyllä harkinnut uuden koneen hommaamista, mutta kun niitä ei saa mistään vaan pitää olla kahisevaa tarpeeksi, ja kyllä ne kuitenkin maksavat ehkä 400€ vähintään.


    • kiitos vastauksesta!

      Nyt kun pääsin vauhtiin ja tuntuu siellä päässä olevan tietoa niin...

      minun koneeseen vaihdettiin emolevy ja prosessori...ja prosessori oli (korjaamolla sanoivat) joku 200Mz tai jotain ...ja nyt 3000...???????

      En ymmärtänyt kyllä yhtään mitä he sanoivat kun hain koneen, ja olin tietysti niin tietoinen ja ymmärtäväinen kun hain sen sieltä...etteivät ajattelisi niin, että "tällasellakin typeryksellä on tietokone" heh.

      Osaatko vielä sanoa jotain tästä textistä tai että mikä prosessori pitäisi olla tms.

      Olen kyllä harkinnut uuden koneen hommaamista, mutta kun niitä ei saa mistään vaan pitää olla kahisevaa tarpeeksi, ja kyllä ne kuitenkin maksavat ehkä 400€ vähintään.

    • Kerro tarkemmin koneen tiedot, sillä hankala neuvoa, jos pohjatiedot on hatarat. Koneen tiedot pystyy helposti selvittämään esim. Speccy nimisellä ohjelmalla http://www.piriform.com/speccy/download

    • Heips!

      Kävin speccy:llä ja se toiminto on maksuton, mutta...

      menin koneeni ohjauspaneelin kautta Järjestelmätietoihin. Siellä seuraava tieto:

      AMD Athlon(tm) Prosessor 3000 2.01GHz Fyysinen osoitelaajennus.

      Mahtaako nämä tiedot auttaa yhtään mitään?

    • 78tghio98y

      Auttaa se sen verran, että tuo prossu on pullonkaula about jokaiselle modernille näytönohjaimelle. 10v vanhaa rautaa...

    • pcmuseo

      Tuosta tyypistä päätellen tuo prossu on 754 kannalla ja noihin on emolevyjä sekä pci-e että agp liitännällä eli. jos koneessa on
      agp: Geforce 7600GT
      pci-e Geforce 8800GT

      Noiden käytettyjen hinnat liikkuu siinä 15-30€.

      Mutta jos aikoo tuota konetta saada paremmaksi on emo,cpu ja muistien vaihto ajankohtainen. Tosin vaihtoa taitaa vaatia myös kiintolevy, jos se on ATA liitännällä ( optinen asema) ja ilmeisesti myös se näytönohjain.

    • Moro!

      Kiitos kun viitsisit vaivautua ja vastata/kertoa asiallisesti tästä asiasta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      246
      2670
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      11
      1633
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1579
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1462
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1335
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1180
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      943
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      908
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      888
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      865
    Aihe