Tiskialtaaseen virtsat

Huolestunut

Veljeni on nyt kuukauden ajan kaatanut purkista virtsansa keittiön tiskialtaasta alas koska hänen asunnossa on vessa remontti eikä ole pönttöä käytettävissä.

Voiko tästä jäädä jotenkin kiinni? Ei ole kuulemma tullut hajua viemäristä kun laittaa aina tiskiainetta ja kuumaa vettä perään.

33

2246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsfdsfdsf

      Jäädä kiinni kenelle? En usko että vuokranantaja tai tyttöystävä tykkää, mutta taloyhtiöitä tuskin kiinnostaa. Luuleeko ihmiset tosissaan että talossa on erillinen viemäröinti wc-tavaroille ja keittiön likavesille? Eri linjaa ne voi olla (kuten varmaan onkin), mutta samaan viemäriin kaikki tavarat päätyvät. Se ei ketään kiinnosta vaikka kusisit omaan keittiön altaaseesi. Itsellä voi vaan olla vähän ikävä sitten esim. tiskailla astioita samassa altaassa jota on käyttänyt kusilaarina.

      • fakta homma

        Tiskialtaat ovat pahempia bakteeripesiä kuin vessanpöntöt. Virtsalla taas on desinfioivia vaikutuksia. Virtsaa on käytetty yleisesti haavojen desinfioimisessa.


      • kysyjä
        fakta homma kirjoitti:

        Tiskialtaat ovat pahempia bakteeripesiä kuin vessanpöntöt. Virtsalla taas on desinfioivia vaikutuksia. Virtsaa on käytetty yleisesti haavojen desinfioimisessa.

        Voisikohan sitten esim käyttää desin virtsaa pyykinpesuaineen tilalla?


      • Kysynpä vaan
        kysyjä kirjoitti:

        Voisikohan sitten esim käyttää desin virtsaa pyykinpesuaineen tilalla?

        Mikä estää?


      • halipatzui
        fakta homma kirjoitti:

        Tiskialtaat ovat pahempia bakteeripesiä kuin vessanpöntöt. Virtsalla taas on desinfioivia vaikutuksia. Virtsaa on käytetty yleisesti haavojen desinfioimisessa.

        Tämä on muuten tosi. Ja vastaus aloittajan kysymykseen: ei voi jäädä kiinni mutta vaikka voisikin, kyseessä ei ole rikos. Hätätilanteessa on pakko vähän soveltaa.


    • suosittelen muilleki

      Itse olen losottanu huoletta jo parikymmentä vuotta altaaseen kotona ja muualla, aina ku on tilaisuus. Eipä tarvii pyyhkiä kusiroiskeita pöntöstä. Etenkin jurrissa todella helppoa pistää molo lavuaariin antaa mennä vaikka ilman käsiä!

      • yökkk

        Koirat ja kissatkin oppivat näköjään paremmin sisäsiisteiksi kuin sinunlaisesi miehet.

        Eipä ole sinulla paljon mahdollisuuksia naista kotiisi saada kun tavat ovat tuollaiset.


    • Paha rasti!

      Kannattaa varoa! Virtsa voi syövyttää keittiön tiskaltaan puhki! Ovat niin huonolaatuista ja ohutta peltiä nykyään.

    • 11+12

      Heräsi kysymys, että mitä veljesi tekee ulosteelle?

      • K.U. Linaristi

        Syö sen aamuisin maidon ja sokerin kera.


    • sukuvika on se kun..

      Tietysti kanki roskikseen ja deodoranttia perään niin ei kulemma tullut hajua.

    • Huolestunut

      Kuulemma ulostaa roskapussiin.

      Ei kai tuo syövyttäminen voi pitää paikkansa, ei virtsa mitään myrkkyä ole!

      • meikä

        Ai ei ole myrkkyä? Miksi elimistö sitten on luotu poistamaan sitä?


      • Hiili Happo

        No ei se mitään syövytä. Muutenhan kaikki viemärit ja pöntöt olisivat heti puhki. Samanlaista putkea ne ovat.


      • pöntöt muovia vai?
        Hiili Happo kirjoitti:

        No ei se mitään syövytä. Muutenhan kaikki viemärit ja pöntöt olisivat heti puhki. Samanlaista putkea ne ovat.

        Ai pöntöt on muovia?


      • Muovia muka
        pöntöt muovia vai? kirjoitti:

        Ai pöntöt on muovia?

        Tai vesiputket?


    • Huolestunut

      Niinpä! Ihan höpönlöpöä!

    • pervot

      Aloittajalla taitaa olla jonkinasteinen pissafetissi ja on kiva lätistä täällä aiheesta.

    • Kaaleppi

      Pari vuotta sitten virolainen timpermanni kertoi naisasiakkaasta- vanhempi hesalaisrouva- joka ehdottomasti kielsi käyttämästä huoneiston wc:aa.
      -"Se likaantuu"

      -"mutta mitähän nainen sanoisi, jos saisi tietää kuinka monta kertaa hänen tiskialtaaseen on kustu?"

    • Huolestunut

      Veljeni laittaa sinne aina fairya ja kuumaa vettä perään.

    • Astianpesuainekin on

      Allergisille tarkoitetun LV-astianpesuaineen pullossa lukee muiden ainesosien seassa urea, eli suomeksi virtsa. Aivan turhaan aloittaja sekoittaa siihen perään kuumaa vettä ja Fairya. Kuuma vesi tuo virtsan tuoksun höyrynä kasvoille ja Fairyn muodostama vaahto takaa sen, että vaahtoon sitoutunut virtsa pysyy lavuaarin pohjassa pitkään. Oikea käytös olisi laskea virtsan sekaan lavuaariin kylmää vettä. Jäähdytetty virtsa ei haise niin pahalle.

      Paksummta ulosteet kannattaa pakastaa, jotta ne eivät taaskaan haise. Myös käytetyt kertakäyttövaipat kannatta pakastaa, ettei hissiin tai rappukäytävään tule hajujälkeä. Pakastettuna ne voi (sala)kuljettaa sopivaan paikkaan.

      • Punavihreä vege

        Uloste maistuu myös paremmalta suoraan pakkasesta, se haju ei ole niin voimakas.


    • terve ratkaisu

      Eikö hän saa käyttää taloyhtiön saunan (jos sellaista on) vessaa ja suihkua?

    • Huolestunut

      Veljeni oli lukenut talon säännöt kahteen kertaan eikä siellä ollut kieltoa keittiön lavuaariin virtsaamisesta.

      • haisee55

        Eikä saunaan paskomisesta?


    • remppaaava

      Itse en kusisi keittiön altaaseen,mutta olenkin nainen ;)

      Jos talossa on remontti,niin remontin ajaksi on myös järjestetty paikka asukkaiden käydä asioillaan. Esim vaikkapa saunaosaston vessa.

      Voihan sen aamupissan hoitaa vaikkapa sopivaan astiaan ja vie sen sitten pönttöön mennessään alas isommalle asialle...
      Minun mielestäni tilanne ei oikeuta tiskialtaaseen kusemista.
      Aloittaja on siis pissapääjuntti jos kuka.

      Itse olen sekä asunut remontin keskellä,että tehnyt näitä remppoja,joten tiedän kyllä kaikki kikat...

      • silligirl

        Remppaavalle:Itse olet vanha muori jonka munasarjat ikä on jo rikkonut ja se takia kusesi haisee silllille.


      • 13+11
        silligirl kirjoitti:

        Remppaavalle:Itse olet vanha muori jonka munasarjat ikä on jo rikkonut ja se takia kusesi haisee silllille.

        No ei se kuule sinunkaan kusesi ruusuille haise vaan ihan tasan yhtä pahalle kuin niiden "vanhojen muorien".


    • Siitä vaan ...

      Virtsa on steriiliä - tosin niissä "virtsahanoissa" voi olla pöpöjä.

      Missään kaupungeissa ei ole erikseen harmaan ja ruskean veden viemäröintiä, joten senkään suhteen ei ole eroa - (OKssa tai mökillä voi olla).

      Runsaasti vettä sekaan altaaseen, niin kyllä se siitä ...

      Ne "kakkosrapun ulkoistukset" on sitten eri asia ... ,mutta eiköhän jokainen sissikoulutuksen suorittanut niistäkin kunnialla selviä.

      Ainoa mikä hämmästyttää on, että jos kylpyhuoneen viemäri on käyttökiellossa, niin miten keittiön viemäri voi olla eri linjassa ja ok käyttää ...

    • hajuherne

      Itse paskoin muovivatiin,vadin pohjalle muovipussi ja vot,sen voipi solmia kiinni paskomisen jälkeen.Kesällä laitoin aina sen lämpimään rappukäytävään yöllä ja alakerran asukkaan oven viereen,niin kukaan ei epäillyt minua.Haju oli jo yön aikana sairaan kova kun paska muhi pussissa lämpimässä.

      • asdf3245

        voittaja tässä luokassa


    • lavuaari

      Olen ainna kussu lavuaariin. Mitäsillä on väliä kun olen poikamies ja poikamehekseni jään piereskelenkin

    • keittiöheitiö

      Yöllä kun herään kuselle niin hirvee stondis että kantapäät nousee lattiasta kun sovitan meisseliä lavuaariin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe