Helluntaiseurakunnassa demoneja?!

tietämätön

Yksi tuttavistani alkoi käydä helluntaiseurakunnassa kun hänen alkoholisti -miehensä kuoli. Hän muuttui sen jälkeen aika merkilliseksi. Hän julisti kaikille tutuille ja vieraille että nämä joutuvat helvettiin jos eivät tule uskoon niin kuin hänkin oli omasta mielestään tullut. Hän vaikutti hyvin ahdistuneelta ja kävi myös lääkärillä joka kirjoitti lähetteen psykiatrille. Sitten hän joutui psykiatriseen laitokseen harhojensa takia. Onko helluntaiseurakunnassa demoneja jotka ottavat ihmisen tällä tavalla hallintaansa, vai mistä on kysymys?

72

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ville Free

Eihän siellä muita olekaan!

• mene katsomaan

" Eihän siellä muita olekaan! "

On siellä uskovia ihmisiä. Ja jos se sinua noin kiinostaa mene toki kartsomaan paikanpäälle, niin ei tarvitse huudella täällä mututietoa parjausmielessä.

Ap:lle.
        " Onko helluntaiseurakunnassa demoneja"

Ei varmaan sen enmpää kuin muuallakaan.
        Enemmän noita demonien tekoja saa lukea päivän mediassa, missä milloin kin on joku tapettu jne. Siellä ne mellastavat, mutta siitähän sinulla EI OLE hätä eikä huoli.

Ihminen voi sairastua psyykkisesti missä tahansa, jos elämä on ollut rankkaa.Se, että käy esim. hellsrk:ssa ei tee hänestä sairasta.
        Ihmiset hakeutuvat sinne mistä saavat apua elämäänsä.

• A p
        mene katsomaan kirjoitti:

On siellä uskovia ihmisiä. Ja jos se sinua noin kiinostaa mene toki kartsomaan paikanpäälle, niin ei tarvitse huudella täällä mututietoa parjausmielessä.

Enemmän noita demonien tekoja saa lukea päivän mediassa, missä milloin kin on joku tapettu jne. Siellä ne mellastavat, mutta siitähän sinulla EI OLE hätä eikä huoli.

Ihminen voi sairastua psyykkisesti missä tahansa, jos elämä on ollut rankkaa.Se, että käy esim. hellsrk:ssa ei tee hänestä sairasta.

Tässä tapauksessa kyllä näytti siltä että hän tuli sairaammaksi helluntaiseurakunnassa. Toki hän jo ennenkin oli tasapainoton väkivaltaisen alkoholistimiehensä nyrkin alla. Mutta ei hän ennen mölynnyt mistään jumalasta jokaiselle vastaantulijalle. Kyllä se sairasta oli. Toivottavasti hän nyt pääsee harhoistaan siellä minne hänet vietiin.

• ed.
        A p kirjoitti:

Tässä tapauksessa kyllä näytti siltä että hän tuli sairaammaksi helluntaiseurakunnassa. Toki hän jo ennenkin oli tasapainoton väkivaltaisen alkoholistimiehensä nyrkin alla. Mutta ei hän ennen mölynnyt mistään jumalasta jokaiselle vastaantulijalle. Kyllä se sairasta oli. Toivottavasti hän nyt pääsee harhoistaan siellä minne hänet vietiin.

" Toki hän jo ennenkin oli tasapainoton väkivaltaisen alkoholistimiehensä nyrkin alla. "

No tulihan se syykin sieltä.

• K-Tuomari, USA.
        mene katsomaan kirjoitti:

Mitenkä on mahdollista henkilön sairastuvan käytyään "Teltassa",siellähän parannetaan sairaita,siis heidän kaikkien pitäisi olla täydellisessä terveydessä,eikö niin ?Haluaisin nähdä jymyuutisen jolloin kuolleita myöskin herätettäisiin henkiin,sitten minäkin liityn "Telttailijoihin".
        K.Tuomari ,N.Y. USA.

• sillai se menee

Ihan tyypillinen tarina. Ne just iskee sellaseen heikolla olevaan ihmiseen eli eivät poikkea jehovan todistajista. No jotkut selvii pahimman yli ja sitten niistä tulee ihan kaistapäitä kuten balttis ja tt 11 tällä palstalla. Kaikki entinen korvataan ulkoa opitulla matralla ja elämää katsotaan avaimmenreijän kokoisesta aukosta. No se on tätä päivää valitettavasti kun liian paljon on laitettu tämän avohuollon niskoille.

• pidetään varamme

Yhden tutkimuksen mukaan karismaattisten pippaloissa 80% ihmeparantuneista oli persoonaltaan epänormaaleja.
      Päteneekö tämä jollain tasolla koko populaan?
      Pahaa pelkään.

• olet säälittävä

ja sinäkö laitoit kakki nuo parjausviestit ?

• sillai se menee
        olet säälittävä kirjoitti:

En se minä ole joka täällä päivät pitkät haukkuu luterilaista kirkkoa, se on toi balttis ja tt 11

• todella
        olet säälittävä kirjoitti:

Kukapa muukaan, palstan multinikki, Ev. lut, Lukija, hengenmies, kristitty45, vivamossa jne.....

Kukaan toinen ei ole palstan loppumisesta niin huolissaan, kun palsta loppuu, eikä pääse herjaamaan herätysliikkeitä, sekä vapaita suuntia.
        Voi raukkaa................nyyh..................

• älä anna väärää tod.

" Yhden tutkimuksen mukaan karismaattisten pippaloissa 80% ihmeparantuneista oli persoonaltaan epänormaaleja."

Ja toisen tutkimuksen mukaan SINÄ PUHUT PÖTYÄ !

• Beth El Rabbi
        älä anna väärää tod. kirjoitti:

" Yhden tutkimuksen mukaan karismaattisten pippaloissa 80% ihmeparantuneista oli persoonaltaan epänormaaleja."

Ja toisen tutkimuksen mukaan SINÄ PUHUT PÖTYÄ !

Älä anna väärää todistusta,taikka todisteita,sehän on aivan eri asia kuin se jos paljastaa saatanan järjestöjä.Jeesus potki epäjumalan palvojat ulos synagoogasta,niin että pöydät lenteli portaita alas,kiivastuneena,ei siinä ollut lähimmäisen rakkautta eikä kysymys anteeksiannosta.Sellaiset yksilöt jotka voivat olla totuudessa,heillä on syytäkin vihata saatanan palvojia,uskonsa perusteella,koska epäjumalien palvojat eivät kuulu pelastettujen joukkoon.Se helluntalaisten "parantiminen" on petosta ja harhauttaa juuri niitä jotka hakevat totuutta vilpittömästi.Heistä on selvä tuomio esitetty Raamatussa.Ei pidä tulla tänne puhumaan valheita,koska valheella on "lyhyet jäljet",mutta totuus pysyy iäti,ja totuus on tekevä teidät vapaiksi,sanotaan Raamatussa,ei Teltoissa".

• http://eroakirkosta.
      • ihmettelen vaan

No mihinkä me sit menthäisiin?

• vihtu
        ihmettelen vaan kirjoitti:

No mihinkä me sit menthäisiin?

sä voit mennä vihtuun...

• *Faith*

Väärä palsta. Kirjoita helluntailaisuus-palstalle.

• täh!

Eikö helluntailaisuus kuulu uskontoihin?

• Mitä vikaa?

Palstahan on täynnänsä erilaisia vapaa kirkollisia. Ja kyllähän näissä suunnissa demonit ovat monille enemmän totta kuin kirkossamme vaikka höyrypäitä mahtuu toki kirkkoonkin.

• K.T. N.Y. USA
        täh! kirjoitti:

Eikö helluntailaisuus kuulu uskontoihin?

Mitään järjestöä ei pitäisi kutsua uskonnolliseksi järjestöksi,ainoastaan "Kristityiksi",jos he kerran niin väittävät olevansa.Kaikki muut nimitykset kuuluvat ulkopuolelle Raamatun opin.Apostolit kutsuivat itseään Jeesuksen seuraajiksi,koska he todellakin seurasivat häntä,ihan henkilökohtaisesti.He eivät antaneet itsellellensä nimitystä "Kristityt",vaan sen tekivät pakanakansa,eli sen ajan juutalaiset epäjumalien palvojat,jotka esim.jo aikoja sitten sulattivat kultakoristeensa ,ja valoivat kultaisen lehmän jota kumarsivat,välittämättä Jumalan pelastavia ihmetöitä.Kuinka typeriä ja ajattelemattomia ihmiset voivat olla.Kristikunta on yhteinen nimitys kaikille harhaoppisille joukoille maapallolla.Jos olet eri mieltä niin osoita yksikin henkilö,jolla on suora katkeamaton yhteys taivaalliseen johtoon,sen kun kykenet todistamaan,niin minäkin liityn siihen,piste.

• k y r p i i

palsta täynnä k y r p i i

• todella

Multinikki kilahti...................

• krypä
        todella kirjoitti:

Multinikki kilahti...................

oo hiljaa krypä

• todella
        krypä kirjoitti:

oo hiljaa krypä

pieni, sanavarastosi.

• pas-ka kyr-pä
        todella kirjoitti:

pieni, sanavarastosi.

sä oot K Y R P Ä

• tämä on totta

On totta että karismaattisissa uskonnoissa, kuten helluntailaisissa, on paljon psyykkisesti häiriytyneitä ihmisiä. Mutta tästä ei saisi jostain syystä puhua. Puhujat halutaan vaientaa samalla tavalla kuin lestaadiolaisuudessa pedofilian paljastajat.

• budha

muslimit on mielisairaita ei muut...

• tv121

budha
      Mistä tunnet noin valtavan paljon Muslimeja ja mistä tunnet näitä muita. Taidat valehdella se ei taida olla sopivaa.

• Arvidsson

Yleensä uskovat (luterilaiset ja vapaasuuntien) ovat tasapainoisia ihmisiä. He eivät käytä päihteitä ja elävät avioliitossa. On ihmisiä, jotka ovat eläneet elämässään ryypäten ja rikkoneet parisuhteensa. Lapset ovat heidän jälkeläisiään ja mm. alkoholisit vanhemmat aiheuttavat lapsilleenkin traumoja, jotka sitten etsivät apua seurakunnista. Siellä pyritään auttamaan näitä vaikeuksissa eläneitä ihmisiä. Ei nuo srk:aan tuleva ihminen ole siellä tullut sairaaksi tai muuten vaikeuksiin, vaan aikaisemmin maailman "melskeissä". Srk pyrkii heitäkin auttamaan. Näitä vaikeuksissa olevia olen tavannut vuosikymmeniä. Kyllä ilman muuta terve usko eheyttää ihmistä.

• tutkailija

Helluntailaisia on mielisairaaloissa muuhun väestömäärään verrattuna enemmän ja muun psykiatrisen hoidon parissa. Mistähän se kertoo? Ei ole kovin terve uskonlahko. Tämä havainto perustuu omiin havaintoihini ja kokemuksiini.

On siellä toki terveitäkin ihmisiä joita ei voi diagnosoida hulluiksi. Jotenkin kuitenkin koko porukka on hyvin auktoriteettihakuista eivätkä he uskalla ajatella kriittisesti, ainakaan mikäli asia koskee heidän uskontoaan.

Psyykkisesti sairaalle ongelmien näkeminen pelkästään jumalasuhteen häiriönä, ei paranna vaan varmasti vain pahentaa asioita.

• agnus Dei
        tutkailija kirjoitti:

Helluntailaisia on mielisairaaloissa muuhun väestömäärään verrattuna enemmän ja muun psykiatrisen hoidon parissa. Mistähän se kertoo? Ei ole kovin terve uskonlahko. Tämä havainto perustuu omiin havaintoihini ja kokemuksiini.

On siellä toki terveitäkin ihmisiä joita ei voi diagnosoida hulluiksi. Jotenkin kuitenkin koko porukka on hyvin auktoriteettihakuista eivätkä he uskalla ajatella kriittisesti, ainakaan mikäli asia koskee heidän uskontoaan.

Psyykkisesti sairaalle ongelmien näkeminen pelkästään jumalasuhteen häiriönä, ei paranna vaan varmasti vain pahentaa asioita.

No, mutta noissa porukoissahan kielletään kaikki ajattelu. Samalla häviää myös kritiikki.

• Hah hah
        tutkailija kirjoitti:

:D :D

Olitko itse siellä mielisairaalassa vai mistä omaan kokemukseen perustuvat "tilastosi" ovat peräisin?

• tutkailija
        Hah hah kirjoitti:

:D :D

Olitko itse siellä mielisairaalassa vai mistä omaan kokemukseen perustuvat "tilastosi" ovat peräisin?

Hah hah

Onko sillä sinulle jotain merkitystä olinko itse mielisairaalassa potilaana, hoitajana vai vain muuten käymässä? Mielisairaus ei ole koskaan mikään naurun asia. Helluntailainenko olet?

• putkailija
        tutkailija kirjoitti:

Hah hah

Onko sillä sinulle jotain merkitystä olinko itse mielisairaalassa potilaana, hoitajana vai vain muuten käymässä? Mielisairaus ei ole koskaan mikään naurun asia. Helluntailainenko olet?

Taisit multinikki saada eilen syytteen kunnianloukkaukauksesta.

Eilinen kilahduksesi todistaa sen, ettet ole voinut olla muuta kuin hoidossa.

Nyt yrität epätoivoisesti vedättää TÄHÄNKIN ketjuun lisää eipäs juupas viestejä, toivon, että kukaan ei vastaa ketjuhisi mitenkään.
        Olet säälittävä reppana.

• Hah hah
        tutkailija kirjoitti:

Hah hah

Onhan siinä iso ero, onko mielisairaalassa hoitajana vai potilaana.

• tutkailija
        Hah hah kirjoitti:

Onhan siinä iso ero, onko mielisairaalassa hoitajana vai potilaana.

Hah hah

Eikö mielisairaalassa olevat helluntailaiset, ovat he sitten potilaina tai hoitajina, mukamas tunne toisiaan? Eikö heillä kummallakin ole juuri paras asiantuntemus?

• tyhjää täys
        agnus Dei kirjoitti:

No, mutta noissa porukoissahan kielletään kaikki ajattelu. Samalla häviää myös kritiikki.

" No, mutta noissa porukoissahan kielletään kaikki ajattelu. Samalla häviää myös kritiikki. "

Ihan kuin ATEISMISSA ! Ei mitään kritiikkä ja kaikki menee alas !

• pian

" Kyllä ilman muuta terve usko eheyttää ihmistä. "

Näin on ! Kuului sitten mihin uskontokuntaan tahansa, täällä joku " korkeakirkollinen " multinikki vaan PARJAA USKOVIA !

Kiire nyt haukkua , kun palsta loppuu..

• Kui

Ihmisen prykiatrinen sairaus ei ole pilkanteon mikään aihe sen paremmin kuin fyysinen vammaisuus tai vaikkapa sydämen rytmihäiriöt

• Hei Kui,

Olen samaa mieltä kanssasi. Uskonnolliset harhat saattavat kuulua joihinkin mielenterveyssairauksiin. Jokunen luulee olevansa joku Raamatun sankarikin. Olen tavannut mm. Moosekseksi ja Aaroniksi itsensä samaistaneet henkilöt. Molemmat olivat laitoshoidossa.

Psyykkisesti sairaita ei saa missään tapauksessa pilkata. Heidän rinnallaan on syytä kulkea kuten fyysisestikin sairaiden. Harhoihin ei ole syytä mennä mukaan.

Naapuriperheemme kuuluivat helluntaiseurakuntaan, kun olin lapsi. Kävin heidän leireillään ja kerhoissaan. Opin paljon raamatunkertomuksia ja toisten kristittyjen arvostamista. Helluntalaiset eivät koskaan halventuneet pilkkaamaan luterilaisia, vaikka tiesivät minun olevankin luterilainen. He kävivät jopa onnittelemassa minua pappisvihkimyksen vuoksi. Olen myös käynyt siunaamassa heidän vauvojaan elämän alussa, kun heitä ei kasteta.

t. Maarit-pappi

• minun kokemukseni
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Hei Kui,

Olen samaa mieltä kanssasi. Uskonnolliset harhat saattavat kuulua joihinkin mielenterveyssairauksiin. Jokunen luulee olevansa joku Raamatun sankarikin. Olen tavannut mm. Moosekseksi ja Aaroniksi itsensä samaistaneet henkilöt. Molemmat olivat laitoshoidossa.

Psyykkisesti sairaita ei saa missään tapauksessa pilkata. Heidän rinnallaan on syytä kulkea kuten fyysisestikin sairaiden. Harhoihin ei ole syytä mennä mukaan.

Naapuriperheemme kuuluivat helluntaiseurakuntaan, kun olin lapsi. Kävin heidän leireillään ja kerhoissaan. Opin paljon raamatunkertomuksia ja toisten kristittyjen arvostamista. Helluntalaiset eivät koskaan halventuneet pilkkaamaan luterilaisia, vaikka tiesivät minun olevankin luterilainen. He kävivät jopa onnittelemassa minua pappisvihkimyksen vuoksi. Olen myös käynyt siunaamassa heidän vauvojaan elämän alussa, kun heitä ei kasteta.

t. Maarit-pappi

Maarit-pappi

Kertomuksesi tuntuu uskomattomalta. Minun kokemukseni kyseisessä seurakunnassa on samanlainen kuin tämän palstan tt11 ja Balttis esittelevät.

• Hyvä muistaa

Hei Kui,

t. Maarit-pappi

Sinun hyvä kokemuksesi helluntailaisista ei mitätöi millään tavalla niiden kokemuksia jotka ovat joutuneet mielisairaalaan, terapioihin tai muihin vaikeuksiin kyseisen liikkeen takia. Tiedät varmaan tämän. Halusin vain tuoda tämänkin nyt esille. Kyllä niissä piireissä on tietysti myös suhteellisen terveitä ihmisiä.

• Baltasar ei kirj.
        minun kokemukseni kirjoitti:

Maarit-pappi

Kertomuksesi tuntuu uskomattomalta. Minun kokemukseni kyseisessä seurakunnassa on samanlainen kuin tämän palstan tt11 ja Balttis esittelevät.

Balttishan on ilmoittanut ettei hän ole helluntailainen, joten hänen näkemyksensä eivät ole siis sieltä lähtöisin.

• Lukija
        Baltasar ei kirj. kirjoitti:

Balttishan on ilmoittanut ettei hän ole helluntailainen, joten hänen näkemyksensä eivät ole siis sieltä lähtöisin.

Balttis ei ilmeisestikään kuulu helluntaikirkkoon tai helluntaiseurakuntiin, mutta hän jakaa näiden uskonnolliset ideat tälläkin palstalla samalla tavalla kuin muutkin vapaakirkot.

• Balttis
        Lukija kirjoitti:

Balttis ei ilmeisestikään kuulu helluntaikirkkoon tai helluntaiseurakuntiin, mutta hän jakaa näiden uskonnolliset ideat tälläkin palstalla samalla tavalla kuin muutkin vapaakirkot.

Ei ainakaa sitä "ekumeenista yhteistyötä" tekevät kirkot sitoudu tai tue minun näkemyksiäni, vaan heille on oleellista sellaisten asioden painottaminen jotka yhdistävät sekä kirkkoja, että vapaita uskonnollisia yhteisöja, joista osan kantaa myös itsestään nimeä kirkko, kuten vapaakirkko, helluntaikirkko, jne...

Ei minulla olisi mitään mahdollisuuksia siellä esitää näkemyksiä joita olen täällä esittänyt, - näin otaksun sikäli kun näitä tahoja vähääkään yleensäkin tunnen.

• mistä tuulee nyt

Hei Kui,

t. Maarit-pappi

" Olen myös käynyt siunaamassa heidän vauvojaan elämän alussa, kun heitä ei kasteta. "

No johan on PAKSUA ! Helarit kastetaan vasta USKONTULON MYÖTÄ ! Ei siellä mitään lapsikastetta ole.
        Ja väliin haukuit niitä samaisia helareitasi. ?

• kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Hei Kui,

t. Maarit-pappi

Onko sinut Maarit-pappi kastettu helluntailaisten käyttämällä tavalla, vai hyväksyvätkö helluntailaiset sinut siunaajaksi pelkän lapsikasteen omaavana?

• Pekulle...
        Pe.ku kirjoitti:

Onko sinut Maarit-pappi kastettu helluntailaisten käyttämällä tavalla, vai hyväksyvätkö helluntailaiset sinut siunaajaksi pelkän lapsikasteen omaavana?

Ei taida Maarit-pappi aivan jatkuvasti siunailla helluntailaisten lapsia. Tuossa oli kyse naapureista.

• UUT

Kannattaisi tutustua myös Uskontojen uhrien tuki ry:n sivustoihin, samoin Huitsinnevadan sivustoihin. Helluntailaiset eivät ole mitään pyhäkoulusetiä ja -tätejä.

• Arvidsson

Maarit-pappi on ihailtava henkilö tässä erimielisessä joukossa.

• Kui

Ihmisiä tietysti löytyy joka lähtöön kuuluvat minne tahansa yhteisöisin, sillätavalla ei voi niputtaa.

Mutta totta on että muutamista suuntauksista ertoten kuulee ja saa lukea tosi heviä tekstiä jutuista joita niissä tapahtuu sekä kuinka painostavaa ja ahdistavaa ilmapiiri niissä on ja pakottamista täynnä, yms.

Ei sitä kaikki kestä, täytyy olla varmaan tietynlainen luonne ja mieli tai psyykkinen rakenne, joka noissa viihtyy ja pärjää. Monethan kuitenkin tosiaan viihtyvät noissa yhteisöissä kuin kalat vesissä.

• Tietoa

• Kui

• edes.

" Mutta totta on että muutamista suuntauksista ertoten kuulee ja saa lukea tosi heviä tekstiä jutuista joita niissä tapahtuu sekä kuinka painostavaa ja ahdistavaa ilmapiiri niissä on ja pakottamista täynnä, yms."

Ja sinäkö uskot kaikkia KUULOPUHEITA ? mENEN TOKI PAIKANPÄÄLLE KATSOMAAN miträ siellä puhutaan ja tehdään ? Niin ei tarvitse kuulopuheilla PANETELLA MUITA !
        Ja jos et uskalla paikanpäälle , kuuntele tuolta !

http://www.uskotv.fi/?page=watch&vid=2789

• Kui
        edes. kirjoitti:

" Mutta totta on että muutamista suuntauksista ertoten kuulee ja saa lukea tosi heviä tekstiä jutuista joita niissä tapahtuu sekä kuinka painostavaa ja ahdistavaa ilmapiiri niissä on ja pakottamista täynnä, yms."

Ja sinäkö uskot kaikkia KUULOPUHEITA ? mENEN TOKI PAIKANPÄÄLLE KATSOMAAN miträ siellä puhutaan ja tehdään ? Niin ei tarvitse kuulopuheilla PANETELLA MUITA !
        Ja jos et uskalla paikanpäälle , kuuntele tuolta !

http://www.uskotv.fi/?page=watch&vid=2789

edes. vastaan

No enpä ihan nyt vaan kuulopuheita, eikä se yhdellä tai kahdella paikanpäällä käyntikerralla näy tai selviä, asioita pitää seurata jonkun aikaa.

Luuletko etten ole seurannut läheltä ja kauempaa,, älä tee niin hirveän nopeita johtopäätöksiä.. ja kyllähän yleisessä tiedossa on että kaikenlaista painostamista tapahtuu noissa uskon varjolla, ja se on katalinta mitä olla voi, turhahan sitä on mennä kieltämään ettei tapahdu.

Eivät kaikki oukeasti viihdy, eivätkä tykkää jos ulkaltaisivat sanoa..

Eivät uskonyhteisöt mitään täydellistesten 'Herran Enkelien' paratiisejä ole sen ovat monet jäsenistäkin sanoneet päin namaa - vai ajatteko sinä niistä kaikista jotka ehkä erovat tai eivät viihdy että ihan piruuttaan vain puhuvat ja valehtelevat kaikkea mitä puhuvat (miksi) eli heti leima sellaisiin vaan jotka eivät tykkää.

Miksi pitää antaa kaikesta epätodellisen kaunis kuva 'ulkopuolelle' ku eihän sitä edes kukaan usko.

No nyt tässä oli kyse niistä varjopuolista - enkä suinkaan väitä etteikö sitä valoisaa ja kannustavaakin ole. Mutta pitäähän sitä rehellinen pyrkiä olemaan, sillä pääsee loppupeleissä paljon pitemmälle kuin peittelemällä jotakin.

En minä ole panetellut ketään henk.koht. jos sano yleisellä tasolla että väärikäytöksiä on olemassa, niitä on tapahtuu kaikkialla jossa ihmiset toimii, myös uskovien yhteisöissä kyllä niistä pitää voida puhua koska ihmiset kärsii niistä.

Täällä palstalla kyllä sitävastoin panetellaan esim.palstalle vastaavia pappeja kaiket päivät lähes ihan päin pläsiä eli naamaa annetaan heidän kuulla kunniansa.

Kuinka sanot etten uskaltaisi mennä katsomaan ja mistä päättelet niin varmasti että en käy tai ole käynyt missään sellaisessa paikassa. Eihän ne nyt niin pelottavia paikkoja ole. Pelottavimmissakin olen käynyt kuin seurakunnat :)

Ihan hiasta vain en sentään vedä mitään juttuja mollatakseni huvikseni tai katkeruuden takia jotakuta, mulla kun ei ole sellaista tarvetta eikä tapaa.

• anonyymi uskova

Minä meni erään helluntailaisen työkaverini pyynnöstä heidän kokoukseensa. Koko saarna oli itsekehua ja mm. luterilaisen kasteen arvostelua. Kokouksen lopussa minulta tultiin kysymään olenko uskossa. Sanoin olleeni uskossa lapsesta asti. Tähän saarnaaja kivahti että riivaajatkin uskovat ja vapisevat. Sen lisäksi sairauteni johtui hänen mielestään siitä etten ollut oikeassa uskossa niin kuin he. Järkyttävää hengellistä väkivaltaa jossa ihminen voi sairastua todella vakavasti.

• ei hyvä

Myös Pirkko Jalovaara nimittää sairaita riivatuiksi ja hän pääsee edelleenkin ev. lut. kirkkoihin puhumaan. Aivan vastuutonta puuhaa.

• evl.
        ei hyvä kirjoitti:

Myös Pirkko Jalovaara nimittää sairaita riivatuiksi ja hän pääsee edelleenkin ev. lut. kirkkoihin puhumaan. Aivan vastuutonta puuhaa.

Erittäin vastuutonta.

• siinä ero

" anonyymi uskova "

Eli ev.lut, helari ym. nikki.Olet pelkkä parjaja jos olisit USKOSSA, ET PARJAISI.

• Jeesus on Herra !
        ei hyvä kirjoitti:

Eikö sidottuja saisi vapauttaa ? Onko sinusta parempi, että ihminen on sairas koko elämänsä ?

Evankeliumi Luukkaan mukaan 4

33. Ja synagoogassa oli mies, jossa oli saastaisen riivaajan henki. Tämä huusi suurella äänellä:
        34. "Voi, mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan?

Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."

35. Niin Jeesus nuhteli häntä sanoen: "Vaikene ja lähde hänestä". Ja riivaaja viskasi hänet maahan heidän keskelleen ja lähti hänestä, häntä ollenkaan vahingoittamatta.

36. Ja heidät kaikki valtasi hämmästys, ja he puhuivat keskenään sanoen:

"Mitä tämä puhe on, sillä hän käskee vallalla ja voimalla saastaisia henkiä, ja ne lähtevät ulos?"
        37. Ja maine hänestä levisi kaikkialle ympäristön seutuihin.

18. "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille;

hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,

19. saarnaamaan Herran otollista vuotta".

Mitä Jeesus teki sitä hänen omansa tekevät tänäkin päivänä. Ja MISSÄ Jumalan HENKI toimii, SIELLÄ IHMISET VAPAUTUVAT synneistään, paranevat sairauksistaan ! Jne.

• Tietoa

Aloittajalle

Tuttavasi joutui demonien hyökkäyksen kohteeksi koska hän sairastui vakavasti siellä. Teoistaan te tunnette...

• tuhat ja yksi

Kuuleva kirkko ,Maarit otti esille samaistumisen esim. Raamatun henkilöihin Mooses, Aaron,,
        Jeesus Nasaretilainen on myös kokenut tuon samaistumisharhan ja hänen seuraajansa apostolit Uudessa testamentissa jatkoivat tuota samaistamista ja näin ollen saatiin muodostettu kertomus V.tn kirjoituksissa esiintyvästä ennustuksista Jeesukseen , vaikka oikeasti Raamattu kertoo Iisaista siinneestä Daavid kuninkaitten suvusta.
        Huom! Jeesus ei ollut minkään sortin kunigas ,ei edes juutalaisten ja "hän on juutalaisten kuningas" Oli pilkkalause!

Kirjoita edes jotta hän on itse sanonut olevansa juutalaisten kuningas,,.. kirjoitin mitä kirjoitin .

• Zatopek

Tällä palstalla trollaa paljon enemmän "demoneja" kuin liihottelee minkään seurakunnan tiloissa.

• Lukija

En usko että tämä palsta on sentään ketään hulluksi tehnyt. Päinvastoin pannut ajattelemaan. Siitä kiitos palstan pitäjälle.

• ap on trolli

" Tällä palstalla trollaa paljon enemmän "demoneja" kuin liihottelee minkään seurakunnan tiloissa. "

Täysin totta !

• Arvidsson

Yhteiskristillisyydestä.
      Kristittyjen tulee kunnioittaa toinen toistaan, eikä ruotia toisten heikkouksiaan. Kukaan ei ole täydellinen. Jospa meitäkin kerran koetellaan.
      Angolassa oli muutama vuosikymmen sitten sisäinen sotatila. Siellä kristittyjä pidätettiin ja vietiin vankilaan, Alkuaikana siellä oli eri kirkkojen ja suuntien edustajia, jotka korostivat omaa liikettään. Ahtaassa vankilassa oli vaikea elää. Koettiin ja nähtiin tilanteita, jotka eivät välttämättä ilahduttaneet. Sen seurauksena ymmärrettiin, että nyt ei auta se, mitä itse kukin edustavaa. Tärkeäksi kohosi se, että voitiin tukea toinen toistaan, koska kaikki olivat samassa "veneessä".

Nyt täällä sanotaan sanoja, jotka eivät mitenkään rakenne Kristusruumista, eli seurakuntaa. Maailmassa on palon kirkkoja, hengellisiä yhteisöjä. Sielunvihollinen haluaa hajottaa uskovia ja nostattaa riitoja. Haluammeko olla paholaisen matkasaarnaajia?

• joopa joo

Myöskään kristillisiksi itseään nimittävät kirkkokunnat eivät saa tehdä pahaa kenellekään. Kyllä siitä on puhuttava, vaikka se ei kaikkia miellyttäisikään.

• siinä ero
        joopa joo kirjoitti:

Myöskään kristillisiksi itseään nimittävät kirkkokunnat eivät saa tehdä pahaa kenellekään. Kyllä siitä on puhuttava, vaikka se ei kaikkia miellyttäisikään.

" Kyllä siitä on puhuttava, vaikka se ei kaikkia miellyttäisikään. "

Puhua saa, mutta ei PANETELLA !

• joopa joo
        siinä ero kirjoitti:

" Kyllä siitä on puhuttava, vaikka se ei kaikkia miellyttäisikään. "

Puhua saa, mutta ei PANETELLA !

tt11 ja Balttis ovat olleet pahimmat palstan panettelijat, eivät muut.

• Todellisuutta1
        joopa joo kirjoitti:

tt11 ja Balttis ovat olleet pahimmat palstan panettelijat, eivät muut.

Aloittajan mainitsemaan tapaukseen vielä sen verran, että kyllä näissä uskonlahkoissa varsinkin herkät ihmiset sekoavat ja sairastuvat. Täytyy olla aika kovanahkainen jos niissä meinaa säilyttää mielenterveytensä. Moni on häippässyt niistä hyvän sään aikana omaa terveyttään ajatellen.

• Psyykkaus
        Todellisuutta1 kirjoitti:

Aloittajan mainitsemaan tapaukseen vielä sen verran, että kyllä näissä uskonlahkoissa varsinkin herkät ihmiset sekoavat ja sairastuvat. Täytyy olla aika kovanahkainen jos niissä meinaa säilyttää mielenterveytensä. Moni on häippässyt niistä hyvän sään aikana omaa terveyttään ajatellen.

Varmasti näin. Näkeehän sen täälläkin juuri Balttiksen ja tt11:n käytöksestä, ei heidän seurassaan herkemmät tyypit kauan traumoitta pysyisi.

• Arvidsson

Annetaan olla itse kunkin sellainen kuin on. Sanotaan, että Jumala kukkosen kynii.
      Hän osaa sen tehdä oikein. Meistä ei tahdo se oikein onnistua. Siinähän tarvitaan pitkämielisyyttä ja kärsivällisyyttä.

• Varokaa Herzogia!!!!

Jos ei ole ennen ollut hellari bileissä demoneita niin nyt on! David Herzog on Suomessa eksyttämässä ihmisiä. Kyseinen heppu on saanut toronton "siunauksen" ja Ruth Heflinin kuolleesta ruumiista voitelun! Tulee huomenna Helsinkiin, varokaa menemästä!!!! Herzog on okkultisti!!!!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      181
      5051
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3636
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      40
      2638
    4. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      41
      2296
    5. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      99
      2208
    6. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      29
      2087
    7. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      73
      2074
    8. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      88
      2023
    9. Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?

Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet
      Sinkut
      21
      1556
    10. Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin

Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään
      Maailman menoa
      115
      1467
    Aihe