AkneaVastaanTaisto

ScarFace81

Hei,
ajattelin nyt kertoa teille oman elämän tarinani ihan vain avuksi kanssaihmisille (kaikenlaiset kritisoijat voivat huudella jos haluaa, I couldn't care less...) Eli olen reilu 30v nainen jolle alkoi näppyjä tulemaan rajummin naamaan tuossa n.1,5v sitten. Sain niihin e-pillerit jotka mun kohdilla lähinnä räjäytti pakan...naamani oli vajaa vuosi sitten siinä pisteessä että kun hymyilin, saattoi paise puhjeta. Menin sitten ihotautilääkärille (ihana ihminen sinällään ja suhtautui vakavasti murheisiini) määräsi antibioottikuurin tetrasykliinejä (olisi myös kirjoittanut suoraan roa-kuurinkin). Antibiooteista ei ollut juurikaan apua joten sukelsin nettiin, tein taustaselvityksiä aknesta jne jne. eri kielillä,kaiken koitin. No tässä mun survival-story: päätin kokeilla sinkkiä. Rainbow:lla on vauvojen sinkkivoidetta jota on helppo sotkea lähes minkä tahansa rasvan joukkoon, lisäksi söin n.20-50mikrogrammaa sisäisesti sinkkiä. Lisäksi luin että kuorinta ja happamuus auttaa...no nykyään pyyhin naamani etikalla (varokaa!tiukkaa ainetta, tarkemmin happoa EI SAA PÄÄSTÄÄ SILMIIN eikä silmänympärysiholle)...mulle toimii paremmin kuin mekaaninen kuorinta rakeilla (vaikutus maks 1-2min!!!) Siihen perään huolelliset huuhtelut ja rasvaus (ite olen aina rakastanu lancomen visionarea mutta se on tod.kallis olen myös käyttäny noin 50/50 jaolla rainbow:n sinkkivoidetta ja aqualan geliä...jokainen hakekoon oman rakkaan kombinaation) Peruspesuihin Avecyd koko vartalolle (pH 3,5) En vieläkään ole 100% parantunut muttei enää ole julmettuja paiseita ja ihomadotkin poistuu.. Olkaa ihmiset hyvin hyvin varovaisia etikan kanssa...sen pH huitelee vatsan suolahapon tasolla (1-1,5)...ja pH on logaritminen joten varovaisesti käyttäkää jos käytätte tai ohentakaa vedellä..itse olen perehtynyt kemikaaleihin jne mutta toisaalta kova pettymys 3kk antibiootteihin johti kokeiluihin. Moni on käyttänyt myös omenaviinietikkaa (lievempää...paljon lievempää) joten sillä kannattanee aloittaa

Lisäksi olen nyt aloittanut akuuttien tulehdusten hillintää lääkehiilinaamiota, siitä ei sen enempää kokemusta jotta tänne hehkuttaisin...palailen asian tiimoilta

Eipä sen ihmeempiä, tiedän miten akne häiritsee/aiheuttaa tuskaa...tässä mun stoori...paljon luin monenkielisiä palstoja sinkistä ja etikasta...toivottavasti jolleen on hyötyä...mä huomaan etikka sinkki kasvorasvakäsittelyllä helpotusta jo seuraavana aamuna.

1

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ScarFace81

      Niin ja lisään nyt vielä kerran: OLKAA VAROVAISIA ETIKAN KANSSA!!!!! Ite kostutan pumpulin kevyesti, sillä pyyhin ongelma-alueet, kirvelee/polttelee->huuhtelu....tämä mun teoria pohjaa siihen että akneen vaikuttaa vahvasti pintakuivuus (etikka kuorii) ja tutkimukset jossa terveessä ihossa on enemmän sinkkiä kuin sairaassa. Sinkin yliannostus on vaikeaa saavuttaa (sitä annetaan mm.malarialapsille huomattavasti enemmän kuin itse olen käyttänyt) mutta riskinä on anemia ja kuparin vajaus. Kuureina melkolailla harmiton. Lisäksi etikka tukee sinällään terveen ihon pH:ta, eli hapan. Etikka selkeästi avaa ihohuokosia, ne suorastaan turpoaa käsittelyn aikana mutta sinkki ne rauhoittaa.

      Onnea kaikille tämän asian kanssa kamppaileville....en väitä keksineeni pyörää tms. mut tiedän et avottomuus on kamalaa....

      JA EDELLEEN: VAROVASTI HAPPOJEN KANSSA!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe