AkneaVastaanTaisto

ScarFace81

Hei,
ajattelin nyt kertoa teille oman elämän tarinani ihan vain avuksi kanssaihmisille (kaikenlaiset kritisoijat voivat huudella jos haluaa, I couldn't care less...) Eli olen reilu 30v nainen jolle alkoi näppyjä tulemaan rajummin naamaan tuossa n.1,5v sitten. Sain niihin e-pillerit jotka mun kohdilla lähinnä räjäytti pakan...naamani oli vajaa vuosi sitten siinä pisteessä että kun hymyilin, saattoi paise puhjeta. Menin sitten ihotautilääkärille (ihana ihminen sinällään ja suhtautui vakavasti murheisiini) määräsi antibioottikuurin tetrasykliinejä (olisi myös kirjoittanut suoraan roa-kuurinkin). Antibiooteista ei ollut juurikaan apua joten sukelsin nettiin, tein taustaselvityksiä aknesta jne jne. eri kielillä,kaiken koitin. No tässä mun survival-story: päätin kokeilla sinkkiä. Rainbow:lla on vauvojen sinkkivoidetta jota on helppo sotkea lähes minkä tahansa rasvan joukkoon, lisäksi söin n.20-50mikrogrammaa sisäisesti sinkkiä. Lisäksi luin että kuorinta ja happamuus auttaa...no nykyään pyyhin naamani etikalla (varokaa!tiukkaa ainetta, tarkemmin happoa EI SAA PÄÄSTÄÄ SILMIIN eikä silmänympärysiholle)...mulle toimii paremmin kuin mekaaninen kuorinta rakeilla (vaikutus maks 1-2min!!!) Siihen perään huolelliset huuhtelut ja rasvaus (ite olen aina rakastanu lancomen visionarea mutta se on tod.kallis olen myös käyttäny noin 50/50 jaolla rainbow:n sinkkivoidetta ja aqualan geliä...jokainen hakekoon oman rakkaan kombinaation) Peruspesuihin Avecyd koko vartalolle (pH 3,5) En vieläkään ole 100% parantunut muttei enää ole julmettuja paiseita ja ihomadotkin poistuu.. Olkaa ihmiset hyvin hyvin varovaisia etikan kanssa...sen pH huitelee vatsan suolahapon tasolla (1-1,5)...ja pH on logaritminen joten varovaisesti käyttäkää jos käytätte tai ohentakaa vedellä..itse olen perehtynyt kemikaaleihin jne mutta toisaalta kova pettymys 3kk antibiootteihin johti kokeiluihin. Moni on käyttänyt myös omenaviinietikkaa (lievempää...paljon lievempää) joten sillä kannattanee aloittaa

Lisäksi olen nyt aloittanut akuuttien tulehdusten hillintää lääkehiilinaamiota, siitä ei sen enempää kokemusta jotta tänne hehkuttaisin...palailen asian tiimoilta

Eipä sen ihmeempiä, tiedän miten akne häiritsee/aiheuttaa tuskaa...tässä mun stoori...paljon luin monenkielisiä palstoja sinkistä ja etikasta...toivottavasti jolleen on hyötyä...mä huomaan etikka sinkki kasvorasvakäsittelyllä helpotusta jo seuraavana aamuna.

1

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ScarFace81

      Niin ja lisään nyt vielä kerran: OLKAA VAROVAISIA ETIKAN KANSSA!!!!! Ite kostutan pumpulin kevyesti, sillä pyyhin ongelma-alueet, kirvelee/polttelee->huuhtelu....tämä mun teoria pohjaa siihen että akneen vaikuttaa vahvasti pintakuivuus (etikka kuorii) ja tutkimukset jossa terveessä ihossa on enemmän sinkkiä kuin sairaassa. Sinkin yliannostus on vaikeaa saavuttaa (sitä annetaan mm.malarialapsille huomattavasti enemmän kuin itse olen käyttänyt) mutta riskinä on anemia ja kuparin vajaus. Kuureina melkolailla harmiton. Lisäksi etikka tukee sinällään terveen ihon pH:ta, eli hapan. Etikka selkeästi avaa ihohuokosia, ne suorastaan turpoaa käsittelyn aikana mutta sinkki ne rauhoittaa.

      Onnea kaikille tämän asian kanssa kamppaileville....en väitä keksineeni pyörää tms. mut tiedän et avottomuus on kamalaa....

      JA EDELLEEN: VAROVASTI HAPPOJEN KANSSA!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1878
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1782
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1271
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1152
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1085
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1031
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. 10
      980
    Aihe