AkneaVastaanTaisto

ScarFace81

Hei,
ajattelin nyt kertoa teille oman elämän tarinani ihan vain avuksi kanssaihmisille (kaikenlaiset kritisoijat voivat huudella jos haluaa, I couldn't care less...) Eli olen reilu 30v nainen jolle alkoi näppyjä tulemaan rajummin naamaan tuossa n.1,5v sitten. Sain niihin e-pillerit jotka mun kohdilla lähinnä räjäytti pakan...naamani oli vajaa vuosi sitten siinä pisteessä että kun hymyilin, saattoi paise puhjeta. Menin sitten ihotautilääkärille (ihana ihminen sinällään ja suhtautui vakavasti murheisiini) määräsi antibioottikuurin tetrasykliinejä (olisi myös kirjoittanut suoraan roa-kuurinkin). Antibiooteista ei ollut juurikaan apua joten sukelsin nettiin, tein taustaselvityksiä aknesta jne jne. eri kielillä,kaiken koitin. No tässä mun survival-story: päätin kokeilla sinkkiä. Rainbow:lla on vauvojen sinkkivoidetta jota on helppo sotkea lähes minkä tahansa rasvan joukkoon, lisäksi söin n.20-50mikrogrammaa sisäisesti sinkkiä. Lisäksi luin että kuorinta ja happamuus auttaa...no nykyään pyyhin naamani etikalla (varokaa!tiukkaa ainetta, tarkemmin happoa EI SAA PÄÄSTÄÄ SILMIIN eikä silmänympärysiholle)...mulle toimii paremmin kuin mekaaninen kuorinta rakeilla (vaikutus maks 1-2min!!!) Siihen perään huolelliset huuhtelut ja rasvaus (ite olen aina rakastanu lancomen visionarea mutta se on tod.kallis olen myös käyttäny noin 50/50 jaolla rainbow:n sinkkivoidetta ja aqualan geliä...jokainen hakekoon oman rakkaan kombinaation) Peruspesuihin Avecyd koko vartalolle (pH 3,5) En vieläkään ole 100% parantunut muttei enää ole julmettuja paiseita ja ihomadotkin poistuu.. Olkaa ihmiset hyvin hyvin varovaisia etikan kanssa...sen pH huitelee vatsan suolahapon tasolla (1-1,5)...ja pH on logaritminen joten varovaisesti käyttäkää jos käytätte tai ohentakaa vedellä..itse olen perehtynyt kemikaaleihin jne mutta toisaalta kova pettymys 3kk antibiootteihin johti kokeiluihin. Moni on käyttänyt myös omenaviinietikkaa (lievempää...paljon lievempää) joten sillä kannattanee aloittaa

Lisäksi olen nyt aloittanut akuuttien tulehdusten hillintää lääkehiilinaamiota, siitä ei sen enempää kokemusta jotta tänne hehkuttaisin...palailen asian tiimoilta

Eipä sen ihmeempiä, tiedän miten akne häiritsee/aiheuttaa tuskaa...tässä mun stoori...paljon luin monenkielisiä palstoja sinkistä ja etikasta...toivottavasti jolleen on hyötyä...mä huomaan etikka sinkki kasvorasvakäsittelyllä helpotusta jo seuraavana aamuna.

1

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ScarFace81

Niin ja lisään nyt vielä kerran: OLKAA VAROVAISIA ETIKAN KANSSA!!!!! Ite kostutan pumpulin kevyesti, sillä pyyhin ongelma-alueet, kirvelee/polttelee->huuhtelu....tämä mun teoria pohjaa siihen että akneen vaikuttaa vahvasti pintakuivuus (etikka kuorii) ja tutkimukset jossa terveessä ihossa on enemmän sinkkiä kuin sairaassa. Sinkin yliannostus on vaikeaa saavuttaa (sitä annetaan mm.malarialapsille huomattavasti enemmän kuin itse olen käyttänyt) mutta riskinä on anemia ja kuparin vajaus. Kuureina melkolailla harmiton. Lisäksi etikka tukee sinällään terveen ihon pH:ta, eli hapan. Etikka selkeästi avaa ihohuokosia, ne suorastaan turpoaa käsittelyn aikana mutta sinkki ne rauhoittaa.

Onnea kaikille tämän asian kanssa kamppaileville....en väitä keksineeni pyörää tms. mut tiedän et avottomuus on kamalaa....

JA EDELLEEN: VAROVASTI HAPPOJEN KANSSA!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      85
      3627
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3260
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3092
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2740
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2242
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      65
      1822
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1799
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1755
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1709
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1668
    Aihe