Haluaisin haittaohjelmia koneelleni

Täällä oli pitkään, ~pari vuotta, täsmälleen samalla otsikolla varustettu minun aloittama viestiketju mutta se on nyt poistettu.
Tämä sopimus on edelleen voimassa:
Jos joku törmää joskus johonkin sivustoon jonka luulee olevan sellainen että Windows saastuu itsekseen niin laittakaa linkkejä. Minä lupaan mennä Windowsilla ja IE selaimella katsomaan mitä linkin takaa löytyy ja laitan kuvakaappauksen tänne.

Nämä sivustot on koluttu vuosien aikana jo niin moneen kertaan läpi että näistä tuskin on apua:

http://www.malwaredomainlist.com/
http://support.clean-mx.de/clean-mx/viruses.php?sort=id desc&response=alive

Tämä on minulle uusi, vapusen löytämä mutta ei toimi tällä hetkellä
http://www.malwareblacklist.com/

87

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko täysi idiootti - tubuttimesi taitaa olla täynnä haittaohjelmia!

      • Siinä vanhassa viestiketjussa oli yli 100 vastausta ja kaikenlaista ehdoteltiin ja minä laitoin kuvakaappauksia minkä kerkesin. Yksikään ehdotus ei silloin kuitenkaan johtanut haittaohjelmatartuntaan mutta ehkäpä tällä kertaa on parempi tuuri joten siitä vain yrittämään.


      • Niin tämän tarkoitus on vain todistaa väitteet Windowsin itsekseen saastumisesta paskapuheiksi ja ainakin tähän asti olen pystynyt todistamaan että itsekseen tapahtuvat virustartunnat ovat linuks kumipäiden levittämiä valheita.


      • syytetään venäläisiä


      • pönttiskuutonen
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Itsekseen asentuvan haittaohjelman voi saada kun on ohjelmat ja käyttis päivittämättä ja suhaillaan järjestelmänvalvojan oikeuksin.

        Juuri niin kuin suurimmalla osalla Windows-käyttäjiä.


    • Itse kolusin kerran virtualboxilla - käyttöjärjestelmänä windows 8.1 - Kaikki nuo malwaredomainslistin sivustot läpi. Tulihan sieltä muutama rogue ja troijalainen.

      Sinä taas voisit kertoa mistä löydät osoitteen josta android imaisee haittaohjelman - Android kun voi saada haittaohjelman ainoastaan asentamalla .apk tiedoston!

      • Lisäksi androidille saa haittaohjelmia vain ne jotka asentavat piraattisovelluksia - Lisäksi 4.2 version jälkeisissä on ollut mukana googlen oma automaattinen apk-tiedoston skannaus.


      • "kolusin kerran virtualboxilla - käyttöjärjestelmänä windows 8.1 - Kaikki nuo malwaredomainslistin sivustot läpi. Tulihan sieltä muutama rogue ja troijalainen."

        Hyvä, nyt päästään eteenpäin. Laita se URLi näkyviin missä se 8.1 sai haittaohjelmatartunnan.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        "kolusin kerran virtualboxilla - käyttöjärjestelmänä windows 8.1 - Kaikki nuo malwaredomainslistin sivustot läpi. Tulihan sieltä muutama rogue ja troijalainen."

        Hyvä, nyt päästään eteenpäin. Laita se URLi näkyviin missä se 8.1 sai haittaohjelmatartunnan.

        En minä voi muistaa tuollaisia gejigejoi.cz tyyppisiä osotteita.


      • tri-windows-mieli-ala kirjoitti:

        En minä voi muistaa tuollaisia gejigejoi.cz tyyppisiä osotteita.

        Joo, ei niitä vanhoja varmaan löydykkään mutta kun sinulla on se virtuaalikone käytössä niin löydät varmaan äkkiä uuden.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Joo, ei niitä vanhoja varmaan löydykkään mutta kun sinulla on se virtuaalikone käytössä niin löydät varmaan äkkiä uuden.

        Luuletko että pidän jotain tubuttimia ikuisesti virtualboxissa - Saastuttavat vielä dual bootatun seiskankin!


      • tri-windows-mieli-ala kirjoitti:

        Luuletko että pidän jotain tubuttimia ikuisesti virtualboxissa - Saastuttavat vielä dual bootatun seiskankin!

        Onpas tubuttimessa surkean reikäinen virtuaalikoneympäristö kun haittaohjelmat pääsevät leviämään virtuaalikoneesta ympäri kiintolevyä.


      • tri-windows-mieli-ala kirjoitti:

        Luuletko että pidän jotain tubuttimia ikuisesti virtualboxissa - Saastuttavat vielä dual bootatun seiskankin!

        Tietysti olisi helpompaa vain tunnustaa että jauhat paskaa ja et ole ikinä löytänyt mitään itsekseen tarttuvia haittaohjelmia Windows 8.1:een. Tuon kun teet niin ei ole niin noloa sinulle.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Tietysti olisi helpompaa vain tunnustaa että jauhat paskaa ja et ole ikinä löytänyt mitään itsekseen tarttuvia haittaohjelmia Windows 8.1:een. Tuon kun teet niin ei ole niin noloa sinulle.

        Joo, lisäksi 100% päivitetyllä Windows 7 Ultimate käyttiksellä on monesti tullut vasempaan alakulmaan avastin "haittaohjelma poistettu" kun mennyt väärälle sivustolle tai ladannut jonkun saastuneen .zip tiedoston.


      • tri-windows-mieli-ala kirjoitti:

        Joo, lisäksi 100% päivitetyllä Windows 7 Ultimate käyttiksellä on monesti tullut vasempaan alakulmaan avastin "haittaohjelma poistettu" kun mennyt väärälle sivustolle tai ladannut jonkun saastuneen .zip tiedoston.

        Tuo ei tarkoita yhtään mitään. Nykyään taitaa kaikissa selaimissa olla ominaisuus että aletaan ladata tarjottua ohjelmaa selaimen välimuistiin jo ennen kuin käyttäjä klikkaa latausnappia. Se AV ohjelma plokkaa sen haittaohjelman jo sieltä selaimen välimuistista ja se on täysin vaaratonta.

        Se haittaohjelma pitää käynnistää ennen kuin se tekee yhtään mitään, selaimen välimuistissä se on vaaraton.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Tuo ei tarkoita yhtään mitään. Nykyään taitaa kaikissa selaimissa olla ominaisuus että aletaan ladata tarjottua ohjelmaa selaimen välimuistiin jo ennen kuin käyttäjä klikkaa latausnappia. Se AV ohjelma plokkaa sen haittaohjelman jo sieltä selaimen välimuistista ja se on täysin vaaratonta.

        Se haittaohjelma pitää käynnistää ennen kuin se tekee yhtään mitään, selaimen välimuistissä se on vaaraton.

        Siinähän se juuri on - Tubuttimiin pitää ladata virustorjuntaohjelma!

        Ne ovat usein maksullisia ja eteenkin vanhassa tietokoneessa ne saattavat hidastaa tietokoneen käyttöä todella paljon.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Tuo ei tarkoita yhtään mitään. Nykyään taitaa kaikissa selaimissa olla ominaisuus että aletaan ladata tarjottua ohjelmaa selaimen välimuistiin jo ennen kuin käyttäjä klikkaa latausnappia. Se AV ohjelma plokkaa sen haittaohjelman jo sieltä selaimen välimuistista ja se on täysin vaaratonta.

        Se haittaohjelma pitää käynnistää ennen kuin se tekee yhtään mitään, selaimen välimuistissä se on vaaraton.

        Tilanne nyt: http://aijaa.com/TCF0mM

        .........käyn lataamassa haittaohjelmia.....

        Ja oikea haittaohjelma jonka MSE poisti selainvälimuistista http://aijaa.com/5ENxoy


      • tri-windows-mieli-ala kirjoitti:

        Siinähän se juuri on - Tubuttimiin pitää ladata virustorjuntaohjelma!

        Ne ovat usein maksullisia ja eteenkin vanhassa tietokoneessa ne saattavat hidastaa tietokoneen käyttöä todella paljon.

        Virustorjuntaohjelmat eivät oman kokemukseni perusteella tunnista kuin korkeintaan puolet uusista yleiseen jakoon laitetuista haittaohjelmista. Eivät ne suojaa yhtään mitään.


      • tri-windows-mieli-ala kirjoitti:

        Siinähän se juuri on - Tubuttimiin pitää ladata virustorjuntaohjelma!

        Ne ovat usein maksullisia ja eteenkin vanhassa tietokoneessa ne saattavat hidastaa tietokoneen käyttöä todella paljon.

        Ja vielä; vaikka virustorjuntaohjelma ei haittaohjelmaa tunnistaisikaan tai koneessa ei edes olisi mitään virustorjuntoja asennettuna niin ei se haittaohjelma ole tippaakaan vaarallinen siellä selamen välimuistissa.

        Se haittaohjelma pitää AJAA / SUORITTAA ennen kuin se tekee yhtään mitään.


    • poistui automaatilla

      Jos viestiketju oli vuosia vanha niin eiköhän se ole automaattisesti poistunut muiden saman ikäisten ketjujen mukana. Tuskin suoli24.fi säilyttää ikuisesti viestiketjuja ihan jo siksikin, että muuten palvelun vaatima kapasiteetti kasvaisi eksponentiaalisesti.

      • Joo, voi olla mutta ei se haittaa, tässä on nyt uusi.


      • Tubutin tuhoo....†
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Joo, voi olla mutta ei se haittaa, tässä on nyt uusi.

        Linukshihhulilta on vain mennyt usko - ei se enää edes yritä, niinkuin se silloin vielä epätoivoisesti yritti!


    • Ei enää yrityksiä joten tulkitsen tämän niin että mitään sellaisia sivustoja ei ole missään olemassakaan jossa Windowsiin asentuu haittaohjelmia itsestään.

      Case closed tältä erää, mutta tarjoukseni pysyy voimassa:

      "Jos joku törmää joskus johonkin sivustoon jonka luulee olevan sellainen että Windows saastuu itsekseen niin laittakaa linkkejä. Minä lupaan mennä Windowsilla ja IE selaimella katsomaan mitä linkin takaa löytyy ja laitan kuvakaappauksen tänne."

      • Ubutubuttajat

        Ubuntun käyttäjät saa jollakin ihmeen tavalla muka Windowsin saastumaan itsestään mutta kun kysyy niin hilijaseksi meni, heh.
        Pikku Tubuttajat.

        Ubutubu lampaitaaanii, tubu tubu lampaitaaaniii...


      • hyötyohjelma...
        Ubutubuttajat kirjoitti:

        Ubuntun käyttäjät saa jollakin ihmeen tavalla muka Windowsin saastumaan itsestään mutta kun kysyy niin hilijaseksi meni, heh.
        Pikku Tubuttajat.

        Ubutubu lampaitaaanii, tubu tubu lampaitaaaniii...

        stuxu stuxu lampaitaaaniii...


      • XP4Ever

        ei mitään tapahtunut tuolla "poliisi" linkillä...


      • Ei ole haittaohjelma
        XP4Ever kirjoitti:

        ei mitään tapahtunut tuolla "poliisi" linkillä...

        Palvelinta osoitteessa poliisi.fi.id160221351-2556359622.f735178.com ei löytynyt.


      • Ei ole haittaohjelma kirjoitti:

        Palvelinta osoitteessa poliisi.fi.id160221351-2556359622.f735178.com ei löytynyt.

        Näköjään poistettu jo koko sivusto.


    • Kalle Tappinen

      Eipä näytä Linux-koneeni saastuvan.

      • Ei sillä sivulla ole mikään kone koskaan saastunut kun siellä ei jaettu mitään haittaohjelmia. Siellä oli pelkkä javascript huijaus.


    • 9ja17

      //Haluaisin haitt..//

      Kaikenlaisia haluja sitä joltakin M$:n kahviryhmältä löytyykin. Kerro lisää, mitä muita pereeversioita teillä on päivän ratoksi!

      • Etova linuks †

        No, meiltähän löytyy toimivia ajureita tulostimiin - siis ihan kaikkiin.

        Ohjelmisto on tätä päivää - ei niin kuin tubuttimissa, missä ne on jostain 90-luvulta.

        Sovellukset - pelkästään nykyaikaa!

        Että kyllä Windowsilla on niitä toimivia ratkaisuja, eikä se muuten poksauta tietokonetta, niin kuin tubutin tekee!


      • M$ tuputin tuhoo

    • Peppe

      Tietääkö kukaan, löytyykö Linuksin Ubuntulle ajuria tulostimeen Samsung Xpress M2022W, SL-M2022W/See

      • siirry Windowsiin

        Ei löydy! Windowsiin kyllä löytyy!


      • mie oon meiltä

        Minä tiedän nyt ja löytyi muutamalla haulla, ainakin tuohon ensinmainittuun.
        En kuitenkaan uskalla kertoa koska ohjeet eivät toimi Windowsilla.


    • seppo sekoo.........

      Oletko Seppo vähän tyhmä? Ensin sanot että virustorjuntaohjelmat tunnistaa vaan 10% haittaohjelmista. Toisin sanoen et voi tietää onko sinulla haittaohjelmia.

    • Muistuttaja

      Up jotta ei häviä

      • Seppo-10-prosenttia-PC

        Sepolle kaikki on hyötyohjelmia....


      • Linuks_Epätoivo

        Ja linuksiin ei sa niitäkään.......hi hi hi hi.....†


    • Ajankohtainen jälleen kerran.

      • Vindovs_imee

        Päinvastoin, sinun SEPPO pahin aivoripuli sitten hyötyohjelman! Itse olet kertonut, että antivirus tunnistaa vain pienen osan hyötyohjelmista, joten et voi tietää jos vindovs sellaisen sattuu imemään!


      • Vindovs_imee kirjoitti:

        Päinvastoin, sinun SEPPO pahin aivoripuli sitten hyötyohjelman! Itse olet kertonut, että antivirus tunnistaa vain pienen osan hyötyohjelmista, joten et voi tietää jos vindovs sellaisen sattuu imemään!

        Vain hyvin pieni osa haittaohjelmista on näkymättömiä rootkittejä. Kaikenlaiset poliisivirukset, kiristyshaittaohjelmat, mainoshaittaohjelmat yms. kyllä huomaa. Tavallisesti haittaohjelmat yrittävät rampauttaa virustorjuntaohjelmat, estää pääsyn AV sivustoille, poistaa palomuurin käytöstä, tekevät tehtävienhallinnan toimimattomaksi.....

        Eli minulle on sattunut kohdalle aina vain ja ainoastaan rootkittejä jotka eivät ikinä oirehdi em. tavoilla ja virustorjuta ei ikinä löydä niistä ainoatakaan?


    • vakoilua__

      Asenna koneelle windows, se sisältää valmiiksi haittaohjelmia.

      • Sieltäpesee

        Ai kuten ubuntussa?


      • avointa_lähdekoodia
        Sieltäpesee kirjoitti:

        Ai kuten ubuntussa?

        Ubuntussa ei ole haittaohjelmia. Kaltaisesi skitso vain luulee niin...


      • Libselinux1
        avointa_lähdekoodia kirjoitti:

        Ubuntussa ei ole haittaohjelmia. Kaltaisesi skitso vain luulee niin...

        Ubuntussa on NSA:n kirjoittama kuuluisa haittis nimeltä libselinux1. Sullekkin tiedoksi.


    • pentti1polo2

      chrome://ublock0/content/document-blocked.html?details=eyJ1cmwiOiJodHRwczovL3BpbmctcG9uZy5lbi5zb2Z0b25pYy5jb20vZG93bmxvYWQiLCJobiI6InBpbmctcG9uZy5lbi5zb2Z0b25pYy5jb20iLCJkbiI6InNvZnRvbmljLmNvbSIsImZjIjoiYzBcdTAwMGIuXHUwMDBic29mdG9uaWMuY29tIiwiZnMiOiJ8fHNvZnRvbmljLmNvbV4kZG9jdW1lbnQifQ==

      Noin käy kun ...

      • pentti1polo2

        Edellinen linkki toimii kopioimalla ja juttu alkaa
        "uBlock Origin on estänyt seuraavaa sivua lataamasta: ...... "

        Tuskin siellä mitään haittoja on ...... hehehhehhe, ei vaan laskenut suoraan sivulle.


      • Käyttöjärjestelmäni ei tunne "chrome:" verkkoprotokollaa. Voisitko tarkentaa mitä yrität sössöttää.


      • pentti1polo2
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Käyttöjärjestelmäni ei tunne "chrome:" verkkoprotokollaa. Voisitko tarkentaa mitä yrität sössöttää.

        Eipä ole kovin kummoinen käyttöjärjestelmä ja käyttäjäkin tuntuu aika avuttomalta ja lukutaidottomalta.


      • pentti1polo2 kirjoitti:

        Eipä ole kovin kummoinen käyttöjärjestelmä ja käyttäjäkin tuntuu aika avuttomalta ja lukutaidottomalta.

        Joo pakko tunnustaa avuttomuuteni tässä asiassa, en ole koskaan kuullutkaan "chrome:" verkkoprotokollasta. Josko vähän avaisit aihetta lisää jotta minäkin pääsisin kärryille.


      • Debianilla_edelleen

        No Mika tässä, terve! Myönnän hävinneeni tämän väittelyn, ei siihen Windowsiin todellakaan itsestään mitään haittaohjelmia saa. Onneksi olkoon voitostasi!

        Voisimmekin siirtyä pikkuhiljaa toisenlaisiin väittelyihin, joissa mahdollisuuteni ovat paremmat, käykö?


      • win_10___
        Debianilla_edelleen kirjoitti:

        No Mika tässä, terve! Myönnän hävinneeni tämän väittelyn, ei siihen Windowsiin todellakaan itsestään mitään haittaohjelmia saa. Onneksi olkoon voitostasi!

        Voisimmekin siirtyä pikkuhiljaa toisenlaisiin väittelyihin, joissa mahdollisuuteni ovat paremmat, käykö?

        10 tubutin täynnä haittaohjelmia, jo oletuksena.


      • Karista_on_moneksi
        Debianilla_edelleen kirjoitti:

        No Mika tässä, terve! Myönnän hävinneeni tämän väittelyn, ei siihen Windowsiin todellakaan itsestään mitään haittaohjelmia saa. Onneksi olkoon voitostasi!

        Voisimmekin siirtyä pikkuhiljaa toisenlaisiin väittelyihin, joissa mahdollisuuteni ovat paremmat, käykö?

        Just joo!


    • mietisitä

      Jospa se haittaohjelma onkin reitittimessäsi.

    • PenttiAliasVonNelonen
      • Joo, mistähän tuollaisen löytäisi, jos tiedät niin kerro niin kokeilen ja kerron sitten miten kävi.

        Epäilen kuitenkin että on taas sellainen jonka joutuisi ITSE asentamaan kun linkkaamassasi jutussa sanotaan että:
        "Toinen vaihtoehto on selvitä ilmaiseksi, jos SAA vähintään kaksi muuta ihmistä ASENTAMAAN haittaohjelman."


      • olet_jo_ostanut
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Joo, mistähän tuollaisen löytäisi, jos tiedät niin kerro niin kokeilen ja kerron sitten miten kävi.

        Epäilen kuitenkin että on taas sellainen jonka joutuisi ITSE asentamaan kun linkkaamassasi jutussa sanotaan että:
        "Toinen vaihtoehto on selvitä ilmaiseksi, jos SAA vähintään kaksi muuta ihmistä ASENTAMAAN haittaohjelman."

        windows on haittaohjelma, varsinkin 10. myös lumiasi.


      • sähköt-pois
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Joo, mistähän tuollaisen löytäisi, jos tiedät niin kerro niin kokeilen ja kerron sitten miten kävi.

        Epäilen kuitenkin että on taas sellainen jonka joutuisi ITSE asentamaan kun linkkaamassasi jutussa sanotaan että:
        "Toinen vaihtoehto on selvitä ilmaiseksi, jos SAA vähintään kaksi muuta ihmistä ASENTAMAAN haittaohjelman."

        Ei kannata pistää tietokonetta käyntiin ollenkaan.
        Koska jos sen käynnistää niin aina on vaara että ITSE saattaa ASENTAA vaikka haittaohjelman ja jos ei niin muutamat kuitenkin ovat heti syyttämässä.


    • koodaaoma

      No koodaa, saatana, itse se haittaohjelma ja asenna se koneellesi. On se kumma, kun pitää itkeä täällä, että ei oo saa haittaohjelmaa. Tee itse se. Kaikki pitäs nokan eteen kantaa valmiina...

      • http://www.iltalehti.fi/digi/201611302200034361_du.shtml
        Tämänkö haittaohjelman te haluaisitte puhelimeenne? Katso - ei siihen "karia" tai ketään muutakaan tarvitse. Linuks-ytimeen tehtyyn androidiin tulee haittaohjelma vaikka omistajansa nukkuessa - muistathan sinäkin sen uutisen tässä muutama vuosi sitten.


    • huono.ketju

      Aloitusviestissä kehotetaan julkaisemaan hatiaaohjelmia sisältävä linkki, mikä on Suomi24:n sääntöjen vastaista.

      "Suomi24-palveluissa ei saa... Esittää haittaohjelmia tai viruksia sisältävää materiaalia"

      • win_tappaa_aivot

      • Linuks-ydin_tuhoo

      • Seli seli. Sen haittaohjelmalinkin voi laittaa vaikka näin vvv.haittaohjelmasivu.com ja kertoa vielä perään että on haittaohjelmasivu.

        Esim. tuolla
        http://www.malwaredomainlist.com/mdl.php
        on linkkejä ihan oikeisiin ja toimiviin haittaohjelmasivustoihin. Linkit ovat sellaisessa muodossa että pitää ensin kopioida leikepöydälle ja sitten liittää selaimen osoiteriville ennen kuin pääsee ihmettelemään haittaohjelmia.

        Ja kyllä, olen kolunnut tuotakin sivustoa tässä vuosien aikana kyllästymiseen asti, haittaohjelmia on löytynyt kasapäin mutta yksikään ei ole tarttunut itsekseen. Olen lataillut niitä D:\paskaa kansioon ja uploadannut niitä sieltä virustotaliin.


      • eisaalevittää
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Seli seli. Sen haittaohjelmalinkin voi laittaa vaikka näin vvv.haittaohjelmasivu.com ja kertoa vielä perään että on haittaohjelmasivu.

        Esim. tuolla
        http://www.malwaredomainlist.com/mdl.php
        on linkkejä ihan oikeisiin ja toimiviin haittaohjelmasivustoihin. Linkit ovat sellaisessa muodossa että pitää ensin kopioida leikepöydälle ja sitten liittää selaimen osoiteriville ennen kuin pääsee ihmettelemään haittaohjelmia.

        Ja kyllä, olen kolunnut tuotakin sivustoa tässä vuosien aikana kyllästymiseen asti, haittaohjelmia on löytynyt kasapäin mutta yksikään ei ole tarttunut itsekseen. Olen lataillut niitä D:\paskaa kansioon ja uploadannut niitä sieltä virustotaliin.

        Haittaohjelmalinkkejä ei saa levittää. Joku voi osata muuttaa VVV:n WWW:ksi, mennä sivulla ja saada haittaohjelman koneelleen. Haittaohjelmien levittäminen on laitonta ja vaarallista.


      • ole_hyvä
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Seli seli. Sen haittaohjelmalinkin voi laittaa vaikka näin vvv.haittaohjelmasivu.com ja kertoa vielä perään että on haittaohjelmasivu.

        Esim. tuolla
        http://www.malwaredomainlist.com/mdl.php
        on linkkejä ihan oikeisiin ja toimiviin haittaohjelmasivustoihin. Linkit ovat sellaisessa muodossa että pitää ensin kopioida leikepöydälle ja sitten liittää selaimen osoiteriville ennen kuin pääsee ihmettelemään haittaohjelmia.

        Ja kyllä, olen kolunnut tuotakin sivustoa tässä vuosien aikana kyllästymiseen asti, haittaohjelmia on löytynyt kasapäin mutta yksikään ei ole tarttunut itsekseen. Olen lataillut niitä D:\paskaa kansioon ja uploadannut niitä sieltä virustotaliin.

        osta 100% haittaohjelma koneellesi
        vvv.microsoft.com


      • eisaalevittää kirjoitti:

        Haittaohjelmalinkkejä ei saa levittää. Joku voi osata muuttaa VVV:n WWW:ksi, mennä sivulla ja saada haittaohjelman koneelleen. Haittaohjelmien levittäminen on laitonta ja vaarallista.

        Eli sama suomeksi:
        En pysty löytämään ainoatakaan haittaohjelmasivustoa josta Windows saisi haittaohjelman ilman käyttäjän toimia joten minun pitää jauhaa vain paskaa.


      • eisaalevittää
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Eli sama suomeksi:
        En pysty löytämään ainoatakaan haittaohjelmasivustoa josta Windows saisi haittaohjelman ilman käyttäjän toimia joten minun pitää jauhaa vain paskaa.

        No oletko sitten yrittänyt etsiä sellaisia linkkejä? Se että et pysty löytämään sellaisia, voi johtua siitä, että et ole yrittänyt tarpeeksi.

        Sitäpaitsi olen eri mieltä siitä, että pystymättömyyden pitäisi johtaa paskanpuhumiseen. Mikset ennemmin paskan puhumisen sijaan tee jotain pystymättömyydellesi? Se olisi hyödyllisempää kuin paskan puhuminen. Voisit esimerkiksi kouluttaa itseäsi sillä ajalla, joka sinulta kuluu paskan puhumiseen.


      • Ei minun tarvitse yrittää löytää haittaohjelmalinkkejä joista Windows saa haittaohjelmia ilman käyttäjän toimia. Minä EN ole väittänyt että tietoturvapäivitetty Windows saisi haittaohjelmia itsekseen.

        Se joka väittää että Windows saastuu vain nettiä selaamalla ja jostain pornosivuilta, on velvollinen näyttämään väitteensä toteen, EN minä.
        Oikeuskäytännön mukaan todistustaakka on väitteen / syytteen esittäjällä.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Eli sama suomeksi:
        En pysty löytämään ainoatakaan haittaohjelmasivustoa josta Windows saisi haittaohjelman ilman käyttäjän toimia joten minun pitää jauhaa vain paskaa.

        Eli vieraskielinen teksti:

        "Haittaohjelmalinkkejä ei saa levittää. Joku voi osata muuttaa VVV:n WWW:ksi, mennä sivulla ja saada haittaohjelman koneelleen. Haittaohjelmien levittäminen on laitonta ja vaarallista. "

        Kuuluu suomeksi käännettynä:

        "En pysty löytämään ainoatakaan haittaohjelmasivustoa josta Windows saisi haittaohjelman ilman käyttäjän toimia joten minun pitää jauhaa vain paskaa. "


      • aina.vikaa.vikaa

        Käyttäjän toimiksi lasketaan koneen käynnistäminen, ohjelmien käynnistäminen, netin selailu yms ja sähköpostien lukeminen.


      • aina.vikaa.vikaa kirjoitti:

        Käyttäjän toimiksi lasketaan koneen käynnistäminen, ohjelmien käynnistäminen, netin selailu yms ja sähköpostien lukeminen.

        Käyttäjän toimia tässä tapauksessa ovat:
        - Haittaohjelman lataaminen
        - haittaohjelman käynnistäminen
        - käyttöjärjestelmän varoitusilmoitusten pois-klikkaaminen (Esim. Smart Screen ilmoitukset)
        - käyttöoikeuksien laajentamisen hyväksyminen (JV salasanan syöttäminen)


      • kylläneonsuomeakummatkin
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Eli vieraskielinen teksti:

        "Haittaohjelmalinkkejä ei saa levittää. Joku voi osata muuttaa VVV:n WWW:ksi, mennä sivulla ja saada haittaohjelman koneelleen. Haittaohjelmien levittäminen on laitonta ja vaarallista. "

        Kuuluu suomeksi käännettynä:

        "En pysty löytämään ainoatakaan haittaohjelmasivustoa josta Windows saisi haittaohjelman ilman käyttäjän toimia joten minun pitää jauhaa vain paskaa. "

        Ei kun kyllä kummatkin tekstit ovat suomea. Oletko maahanmuuttaja vai mikä, kun et osaa suomea?


      • ihmesekoilua
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Ei minun tarvitse yrittää löytää haittaohjelmalinkkejä joista Windows saa haittaohjelmia ilman käyttäjän toimia. Minä EN ole väittänyt että tietoturvapäivitetty Windows saisi haittaohjelmia itsekseen.

        Se joka väittää että Windows saastuu vain nettiä selaamalla ja jostain pornosivuilta, on velvollinen näyttämään väitteensä toteen, EN minä.
        Oikeuskäytännön mukaan todistustaakka on väitteen / syytteen esittäjällä.

        Mutta juurihan sinä sanoit, että et pysty löytämään linkkejä, joista Windows saa haittaohjelmia. Siitähän voi selvästi päätellä, että haluaisit löytää sellaisen muttaet pysty.


      • eioleoikeudenkäynti
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Ei minun tarvitse yrittää löytää haittaohjelmalinkkejä joista Windows saa haittaohjelmia ilman käyttäjän toimia. Minä EN ole väittänyt että tietoturvapäivitetty Windows saisi haittaohjelmia itsekseen.

        Se joka väittää että Windows saastuu vain nettiä selaamalla ja jostain pornosivuilta, on velvollinen näyttämään väitteensä toteen, EN minä.
        Oikeuskäytännön mukaan todistustaakka on väitteen / syytteen esittäjällä.

        Mutta eihän tämä ole mikään oikeudenkäynti. Täällä siis todistustaakka voi olla ihan kenellä vaan.


      • ihmesekoilua kirjoitti:

        Mutta juurihan sinä sanoit, että et pysty löytämään linkkejä, joista Windows saa haittaohjelmia. Siitähän voi selvästi päätellä, että haluaisit löytää sellaisen muttaet pysty.

        hyvää päivää kirvesvartta


      • Ihmejuttuja_
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        hyvää päivää kirvesvartta

        Haittohjelma voi asentua huomaamatta kun asentaa oikeaa ohjelmistoa jos haittis on piilotettu asennukseen, se ei ole silloin itse asennettu haittaohjelma.

        Haittaohjelma voi olla piilotettu nettisivulla asentumaan napin painallukseen, eli nappi saattaa olla väärennetty näyttämään oikealta ja siitä asentuukin haittaohjelma, tällöin haittaohjelmaa ei ole oikeastaan itse asennettu vaan se on asentunut huomaamatta.


      • aina.vikaa.vikaa
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Käyttäjän toimia tässä tapauksessa ovat:
        - Haittaohjelman lataaminen
        - haittaohjelman käynnistäminen
        - käyttöjärjestelmän varoitusilmoitusten pois-klikkaaminen (Esim. Smart Screen ilmoitukset)
        - käyttöoikeuksien laajentamisen hyväksyminen (JV salasanan syöttäminen)

        Miksi sinulla mukamas on ongelmia saada haittaohjelmia, senkun vaan toimit omien neuvojesi mukaan.


    • winukka10paras

      Minä luotan myös Windowsin tietoturvaan sillä olen käyttänyt Windowsia vuosia ilman virustorjuntaa ja palomuurinakin vain Windowsin oma ja modeemin palomuuri. Olen myös suositellut kaikille tutuille ja työkavereille ettei kannata turhaan laittaa rahaa virustorjuntaan kun nykypäivänä virusten tai muidenkin haitakkeiden saaminen tietokoneeseen on käytännössä täysin mahdotonta jos ei itse lataile mitään epämääräisiä tiedostoja netistä ja asentele niitä pääkäyttäjänä.

    • mistä_saisin_lisää_pskaa

      Voiko tyhmempää aloitusta olla!
      Seppo käyttää windowsia ja vaatii haittaohjelmaa koneelleen.
      Windowshan on haittaohjelma, joka seuraa käyttäjän jokaista laitetta/ohjelmaa vakoilemalla kaiken datan yhdysvaltoihin microsoftin palvelimelle. Eli suomeksi, aloittajalla on jo paska housussa ja vaatii lisää paskaa housuunsa.

      Aloittaja vain yhdistää windowsin johonkin verkkoon niin huomaa haittaohjelmien lähettävän aktiivisesti dataa yhdysvaltoihin. Windowsin omat palomuurit eivät riitä analyysiin, vaan windows pitää ohjata esimerkiksi linuxin kautta. Wlan on asia erikseen, koska data virtaa jopa naapurin tietokoneelta.
      Monet maat ovat vaihtaneet pois windowsista, todetun vakoilun takia.
      Perähipiä suomi tulee tietenkin jälkijunassa, koska sattuu päättävät virkamiehet olevan kokemattomia perseennuolijoita, joille ainoastaan palkka on se päätavoite.

    • kali_linux

      "Haluaisin haittaohjelmia koneelleni"
      No..joo. Tuo tyhmyytesi jo paljastui. Ei tuo IP:si varmaan tarkka ole? Koska osoitteessa asuu ihminen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe