Valtiovarainministeri uskoo enkeleihin

hiiefjakoo

Mitä pahaa mä oon tehny et jumala näin rankasee, ei oo ihme et valtion talous on rempallaan, enkelit ei siihen auta, Jutan henk.koht. finassit on varmaan ihan hyvällä mallilla.

Eilen oli IS:ssä 4.5 sivun yhteishaatattelussa ystävykset Jutta Urpilainen ja nicepiispa Irja Askola enkeliuskovaiset. Ja piispaoja muöten kirkon edustaja kehtaavat kitistä, että pahat UUSateistit , vaparit, uskonnottomat ja kirkosta eroaminen saavat likka huomiota mediassa.

Askola paasas YLEN Radio Suomessakin samoja asioita kuin e.m lehtijutussa, noin 15 minuuttia aamupäivällä ja uutisissakin pieni pätkä pitkin päivää.

Sanoivat että "itsensä armahtaminen kuuluu jouluun". Ja minä kun luulin, että se on jumalan homma tuo armahtaminen. Jutta ja Rrja kuvittelevat olevansa jumalia?

"Kestäkää toistenne keskeneräisyys" julistivat myös. Siinä on kyllä kansalla parantamisen varaa, että kestäisivät Jutan keskeneräisyyden vvm:mänä ja sdpn pj:nä.

"Epäilen, että koko kerrostalon läpi kuului Hoosianna, kun Jutta lauloi sydämensä kyllyydestä (nuotin vierestä) ja soitti pianoani. Varmaan kuului naapuriin asti.", kertoo Irja.

Uusi puoli Jutasta, vielä kerrostalohairikkökin, Jutan laulutaidot, niiden puuttellisuuden, tuntien. Sitäkin innokkampi laulaja, jos ei taitava. Laulaminen on kivaa laulajalle itselleen vaikka ei kovin hyvä olisikaan, muille ei niinkään kivaa kunnella.

Aikuinen nainen mä oon, kansainvälinen...

Kyselyn mukaan kirkolliskokouksen edustajista, pappisjäsenistä vaivaiset 4 %, maalikoistakin vain 8% kannattaa sdp:ta, äänesti sen ehdokasta viime vaaleissa. Silti Jutta nuoleskelee kirkkoa. Kummallista. Märkää rättiä tulee naamalle koko ajan mutta Jutta sen kun hymyilee ja kysyy rätinheiluttajalta "miten voisin sinua palvella?".

2

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dtyidty

Irja-piispa sano että ihan ok että esim firmojen juolukorteissa on puolueettomasti jenkkityyliin Season's Greetings, eikä Merry xmas. Irja-piispa ei halunnu alkaa joulukorttien normipoliiisiksi.

Jutta komppaa: "Jokainen toivottaa mitä toivottaa. Itse haluan toivottaa hyvää joulua. Se on osa meidän kulttuuriperitöämme. Joulu on tärkeä juhla, ja arjen katkaisija. Syy pysähtyä."

Pitäisköhän ruveta toivottamaan uskonnotonta joulua?

Jaakko Tepon neuvo poliitikoille ja virkamiehille: "Älkee tehkö mitään, ni ei tuu virkavirheitä!"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      58
      7435
    2. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      347
      5419
    3. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2876
    4. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      155
      1864
    5. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      139
      1697
    6. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1629
    7. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1438
    8. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1364
    9. Keskiviikkona 8.4.2026 se tapahtuu

Nimittäin tulevana keskiviikkona 8.4.2026 Donald Trump ilmoittaa Naton pääsihteerille että Yhdysvallat eroaa Natosta. N
      NATO
      293
      1192
    10. Mahtavaa, Trump pelasti lentäjän, Irania nöyryytettiin

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011917601.html Taas osoitus kuinka ylivertainen maa USA on Trumpin johdolla.
      Maailman menoa
      365
      1162
    Aihe