Hei. Olen 28-vuotias mies. "Sairastan" aspergerin oireyhtymää. Minulla on ollut aina ongelmia sosiaalisuudessa, katsekontaktissa sekä kaikissa muissakin asioissa. Olen onnellinen, kun saan tietää, että työt loppuvat neljän aikaan. Työkavereille sanon hädin tuskin moitakaan.
Mennään aluksi sosiaalisuuteen:
Minulla on aina ollut sosiaalisuudessa ongelmia. Kun löydän uuden ystävän/tutun saan melko varmasti käännytettyä hänet pois samantien. Minun olemukseni persoonana ei ole koskaan juuri miellyttänyt ketään. Kun olen seurassa, saatan puhua omituisia ja minulla on omituisia eleitä, vastaustyylejä asioihin joihin voisin vastata omasta mielestäni paremmin. Alkuun ihmiset ovat minulle asiallisia, mutta kun olen seurassa vähänkin pitempään, niin he selvästikkin alkavat dissata minua ja menemään toisiin joukkoihin.
Esimerkkinä käytän viime viikonlopun baarireissua. Okei otin silloin olutta jonkun verran ja ei sinäänsä ihme, jos suu on käynyt hieman, mutta kumminkin... Me oltiin tuttuni kanssa juomassa. Sinne tuli sen tuttuja. Juttilin heidän kanssaan paljon. Kun olin lukuisia oluita ottanut, niin he alkoivat katsoa minua ihmeellisesti ja sanoi kaverilleni, että lähdetään toiseen baariin ei tota jaksa. Kaveri lähti ja katsoi mua hymyillen. Itse lähdin sitten kotiin synkissä mielin. Tietoisesti minulle on luokiteltu pahimmanluokan oireyhtymä, joten pitää kai hyväksyä tämä karu asia. Eli siis ihmisten on vaikea ymmärtää minua juurikin tämän asian takia. Puhun mitä sattuu ja heittelen sellaisia ihmeellisiä asioita esille, mitkä ei liity olennaiseen mitenkään. Miksi teen niin? Jotenkin tunnen, että se helpottaa ja vie pois kuumotustani porukassa, vaikka päinvastoin se vaan pahentaa asiaa.
Mutta eny way siitä. Mennään jokapäiväiseen helvettiin:
Ensinnäkin en voi käsittää sitä, miksi juutun jokaikiseen sanaan mitä ihmiset suustaan laskevat. Siis jos joku sanoo jonkun vitsin, niin eikö sekin perkele soi mun päässä puolivuotta! Anteeksi kiroilu, mutta en viitsi esittää nyt mitään siveyden sipuliakaan oikein! Koska tämä sairaus ahdistaa minua ja totaallisesti! No kumminkin se on ihan sama, mitä missä vaan sanotaan, niin se jää takaraivoon ja toitottaa sielä sitä asiaa näin: "Miksi se sanoi tuon, mitä se tarkoitti" tyyliin. Mikä alkaa pitemmän päälle ärsyttämään. Kun eihän kaikkea tarvisi noteerata mitä ihmiset sanovat, tekevät tai ajattelevat! Mun on ilmeisesti pakko niin tehdä. En tiedä miksi, mutta se on ollut aina mun tapana. Ja miksi pitää puuttua siihen, mitä muut ihmiset tekevät?! No se siitä.
Ja perusvaiva, mitä autismia sairastavilla on, niin on varmasti tämä: Silmiinkatsomisen ongelma.
En tiedä muista, mutta itse olen siihen tottunut ja on täysin normaalia, että kun minulle puhuu niin katse käy jossain aivan muualla, kuin puhekaverin silmissä. Siis tuttujen, kavereiden ja sukulaisten seurassa voin katsoa silmiin, mutta jos menen vaikka pankkiin, niin auta armias alkaa silmät vuotamaan ja tulee pakonomainen räpyttämisen tarve. Ei se mitään kyllä tämä sairaus on niin puhuttu ja suosittu, että äkkiäkö pankkiirikin sen saa tietää, mistä moinen johtuu. Ja sekin on ikävää.
Ajatusmaailma minulla on aivan päinvastainen kuin "normaaleilla" ihmisillä. Joo ja mä en kirjoittaisi tänne tälläistä, jos ei pitäisi paikkaansa! Sitä ei sitten ikinä tiedä, kuinka pitkälle tämän kanssa jaksaa elää. Onkai tämä parempi kuin, joku muu vakava sairaus, mutta kumminkin olisi kivaa, jos joku pystyisi aivot muuttamaan terveiksi. Eikä mun tarvis näinkin turhasta asiasta kärsiä! Kommenttia ehdottomasti alle. Ja minähän sitä en voi kieltää, että trollit tulee nimittelemään tähän tyyliin: "Vitun autisti mee pois netistä, sulta pitäis olla netti kielletty homo" paskaa, mutta siinähän tulette. Väittäisin, että tämäkään ei ole täysin uusi aihe?
Hei kiitos lukemisestasi!
34
156
Vastaukset
- Eetuamasentaa1985
SAATANAAAAAAAH!!!!!
- As-Info
Kertoisitko tarkemmin tuon toisen viestisi sisällöstä? Ensimmäinen oli hyvin kirjoitettu, siitä sai juuri oikeanlaisen kuvan aspergeriudesta. Itselläni on täysin samat ongelmat.
- Aspergerinfo
Lisäisin vielä; suurin osa "normaaleista" ihmisistä on kusipäitä joiden typeryydestä ei kannata välittää. Tuo miten sinuakin on kohdeltu on elävä esimerkki tästä. Minkälaista apua tai tukea tarvitsisit jotta voisit voida paremmin? Pahoinvointiyhteiskuntamme rakennetta ei voi hetkessä kukaan muuttaa, joten tällä hetkellä on vain yritettävä löytää keinot selviytyä jotenkin. VOIMIA!
- asioista tietävä.
Aloitus oli typerä emppiprovo heidän toimintansa kehittämiseksi. Tässä nähdään miten "viralliset" empit toimivat käytännössä.
- psykiatri-geriatri
TUOsta kävi myös ilmi erään liiton toimintatavat kohtuu selkeästi. - Kukaan ei pysty tekemään kenenkään kanssa yhteistyötä, minkä vuoksi henkilöstö vaihtuu alati.
Eikö autismiliitossa osata tukea aikuisia Asperger-henkilöitä vai mistä on nyt kyse? Miksi epätoivon partaalla roikkuvat As-henkilöt joutuvat jatkuvasti kyseenalaistamaan olemassa olonsa? Häh? Mitä joku vitun emppitoimikunta on viimeisten 10 vuoden aikana asioihin pystynyt vaikuttamaan, ei MITENKÄÄN!
RAYn TUEN TURVIN. Joo, yhdyn edellisiin kannanottoihin. Kukaan koskaan ikinä EI voi tietää miltä AITO ASPERGERIUS TUNTUU KÄYTÄNNÖNTASOLLA.
Työllistääkö RAY henkilöitä ketkä leikkivät assia, Liittoon??
Esim. tunnen 3 kaveria, jotka eivät ole Autismiliitolta saaneet minkäänlaista tukea vaikka ovat sitä hakeneet. Aina on ollut joku selitys sille miksei tukea juuri sinunkaltaisellesi voi antaa. Yhtäkään pullaa ei irtoa RAYlta, muuta kuin kusetukseen. Haloo Eduskunta! - 18+17
Hieno aloitus Aspergerinfo-foorumin yp empiltä. - Tuonlaisia aloituksia olisi mukava lukea useamminkin täältä. Tiesittekö myös, mitä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan mm. psykiatrisissa sairaaloissa, joissa asseja jatkuvasti väärinkohdellaan. Muutama työntekijä on jo irtisanottu.
- painukaa vittuun
Ei näitä jaksa enää kiinnostaa. Fiksuja ihmisiä. Nämä eivät kertakaikkisesti enää jaksa. Todennäköisesti heillä on muutakin tekemistä nykyisin.
- Eetuamasentaa1985
Olen oppinut kestämään paskan, joka kohdistuu minuun. Yksinkertaisesti en tajua, miksi ihmiset ovat ilkeitä minua kohtaan. Ihmettelen suuresti omia juttujani ja mistä ne tulevat. Jos joku luulee olevansa parempi ihminen, luulkoon vaan. Olemme kaikki tasaarvoisia ja ainutkertaisia ja kukaan ei ole ylempänä toista. Asioihin kiinni jääminen askarruttaa minua kaikista eniten. Ja toista viestiä ylempänä en ole kirjoittanut. Joku on ottanut nimimerkkini ja feikannut minut sen kirjoittajaksi. Ehkä joku ns "normaali" jolla asiat on täydellisesti ja on varaa tulla huutelemaan anonyyminä toisten palstoille. Jatkaisiko tästä enää?
- Aspergerinfo
"Olemme kaikki tasa-arvoisia ja ainutkertaisia ja kukaan ei ole ylempänä toista."
Juuri noin. Jatka ihmeessä kirjoittelemista. Ja älä välitä feikkaajista, niillä on itsellä asiat niin huonosti etteivät muuhun pysty. Feikkaajat pystytään kohtuu helposti erottamaan alkuperäisistä nimimerkeistä vaikkei niitä oltaisikaan rekisteröity. - .........
Sitten vielä antaisin sellaisen ohjeen, ettei sinun missään nimessä tule kestää väärinkohtelua kenenkään taholta. Itsekään en ymmärrä, mikä nykyajan ihmisiä vaivaa kun pitää jatkuvasti olla alistamassa ja vähättelemässä toisia, vaikkei tämä vastapuoli olisi tehnyt mitään väärin. Aggressiot puretaan ikävä kyllä aina niihin, jotka ovat kilteimpiä ja solidaarisimpia.
- puhekupla
"Yksinkertaisesti en tajua, miksi ihmiset ovat ilkeitä minua kohtaan."
Sama täällä, vaikka olen maailman lempein ihminen mitä muut eivät ymmärrä.
- viestini poistettiin
-Auroran lääkäri väitti, että olisin ilmeetön.
-Lastentarhassa tahdoin aina leikki kissaa, yksin, jonka vuoksi muut lapset alkoivat hylkiä minua enenevästi. Yksikin uhkasi kun näki sosiaalisen epävarmuuteni sellaisella, että kun menet kotiin tarhasta, kotisi on palanut ja äitisi kuollut.
-Minulla on syömishäiriöitä, masennusta ja pakko-oireita.
-Viihdyn parheiten yksin/koirani kanssa.
-En voi sietää meteliä YHTÄÄN.
-En siedä myöskään minkäänlaisia muutoksia rutiineihini.
-Kaikkien esineiden pitää olla aina omilla samoilla paikoillaan eikä mitään huonekaluja tai lempivaatteita saa uusia.
-En siedä yhtään jos joku vaatekappale puristaa jostain tai tuntuu epämiellyttävältä miltäkään osin päällä.
-En pysty keskittymään moneen asiaan samanaikaisesti.
-En ymmärrä vitsejä, mielestäni niissä ei ole mitään hauskaa.
-En kykene ryhmätyöskentelyyn enkä joukkuepeleihin.
-Minulla on nukkumisvaikeuksia.
-Tunnnen, ettei kukaan koskaan ymmärrä minua oikein.
-Minulla on vain yksi kaveri.
-Sosiaaliset tilanteet rasittavat äärimmilleen, pystyn korkeintaan tunnin olemaan toisten seurassa ja jo siitäkin väsyn ihan yli sekä jään miettimään vuosiksi asioita mitä toiset ovat puhuneet.- 201+
Outoa, että myös sinun aloitukseesi tullut asiallinen Aspergerinfo-nimimerkin viesti poistettiin. Luotsi taitaa olla häirikkö.
- kyllästynyt
Tää foorumi taitaa olla täysin sekaisin, ja useat muutkin suomi24-foorumit. Viestejä kimpoilee toisilta foorumeista ja ketjuista ihan minne vain. Haloo ylläpitäjät tehkää jotain.
- sivullinen.
Aloituksen tarkoitus oli saada kaikki pois suomi24-foorumin autismipalstalta, josta on yritetty tehdä vertaistuellinen. Sen lisäksi kaikki nimimerkin" Aspergerinfo" viestit käydään jatkuvasti nollaamassa, miksi? Olisiko emppitoimikunnalla tai itse liitolla tähän jonkinlainen selitys?
- Autismiinfo
Hei! Teille ihmettelijöille tidoksi, että viestinne sisältävät autismiliittoa/autisteja halventavaa ja kunniaaloukkaavaa sisältöä. Siksi poistamme viestejänne.
Suomen lainkriteereissä meidän on pakko poistaa sisältö tehden yhteistyötä suomi24:jän kanssa. Viestejä ei olla vielä toimitettu poliisille, mutta tarviiko?
Suomenlain mukaan:
Toista harjaavaa, perätön tai loukkaava teksti on aina poistettava nettisivustolta.
Kiihottaminen kansaryhmää vastaan on lain mukaan rikos, josta on tuomittava sakkorangaistukseen tai jopa ehdottomaan vankeuteen (enintään 3-6 kuukautta)
Hallintoa/yritystä rasistisesti herjaava teksti poistetaan ja näin ollen annetaan varoitus (joka tässä tulee) ja jos käytös jatkuu, selvitetään ip-osoite ja sen myötä otetaan yhteyttä virkavaltaan.
Kun kirjoitatte asiallisesti, olemme mekin asiallisia teitä kohtaan ja lukuisat keskustelun viestit säilyvät palstalla!
Ystävällisin terveisin Marko, Autismiinfon ja keskustelu24 työntekijä.- 1+1=?
Kuka on herjannut ketä? Selvitetäänkö myös se, miksi poistatte asiallisia viestiketjuja ja täten edesautatte autisminkirjolaisten oikeuksien toteutumista kirjoittaa asiallisia viestejä foorumillenne. Monella on todistusaineistoa väärinkäytöksistä, mm. juuri tästä millaisia viestiketjuja täältä on poistettu ja millaiset annettu jäädä.
Sinulla ei ole mitään tietoa siitä, kuinka esim. Autismiliitto viimekädessä toimii eikä mistään muustakaan autismiin liittyvistä asioista, joten uhakausesi on laiton.
Menepä katselemaan noita muita foorumeita, joiden puhdistamisen eteen teidän todellakin tulisi nähdä hieman vaivaa.
Sitäpaitsi, jokaisella on nykyisin vaihtuva IP-osoite, joten tuossakin kohtaa uhkauksesi lähteä selvittelemään numerosarjojen perusteella henkilötietoja on pelkkää laitonta uhkailua.
terveisin, suomi24-foorumin aktiivinen jäsen, joka on usealla foorumilla antanut korvaamatonta vertaistukea monille sekä yrittänyt edesauttaa foorumienne pysymistä asiallisina - 1494
Laittaisitko puhlinnumerosi tänne esille jullkisesti, minkä kautta asioista voisi keskustella lähemmin. Eikös tällainen foorumikeskustelu olekin vähän lapsellista? Satumme tuntemaan Paulin sekä Allermedian toimittajia.
- kysymys YLLÄPIDOLLE
"Toista harjaavaa, perätön tai loukkaava teksti on aina poistettava nettisivustolta."
Miksei sitten asiallisiin viesteihin annettua sontaa poisteta?? Onko suomi24-foorumiin ylläpitäjistä koostuva tiimi siis rikollisjärjestö ollessaan noudattamatta Suomen lakia?
Ja mikseivät luotsit hoida hommiaan suomi24-foorumin sääntöjen mukaisesti. Tästä on lukuisia esimerkkejä vuosien varrelta, kaikki tallessa.
- lakiatunteva
Mitenkäs sellainen että esim. Eniro on käyttänyt samoja IP-osoitteita useille eri henkilöille? Mitä sellaisesta voi seurata jos aletaan syyttelemään täysin viattomia ihmisiä väärinkäytöksistä? Se on Suomen lain mukan rikos eli perätön ilmianto.
- mar-kol-le
Vahvistui tieto, että myös muut palveluntarjoajat käyttävät useilla henkilöillä samoja IP-osoitteita, joten siitä vaan suomi24-foorumin ylläpito selvittelemään mitä kaikkea eri maissa sijaitsevilta palvelimilta löytyykään. Seuraavaksi otetaan yhteyttä suomi24-foorumista ja koko yrityksestä vastaaviin jos ei viestien asianmukainen senrsurointi onnistu muuten. Luotsit ovat myös vastuussa mitä viestejä poistetaan ja minkäkinlaisilla perusteilla ja miksi ja mitkä viestit/viestiketjut jätetään julkisesti luettaviksi. Tämä koskee kaikkia suomi24-foorumeita.
- mar-kol-le 2
Esimiehellesi jätetty soittopyyntö asiattomista viestiketjujen ja viestein poistoista sekä luotsien epätasa-arvoisesta että epäammatillisesta toiminnasta.
- Autismiinfo
Hei! Vastaukset viesteihinne:
Minulla itselläni osui silmään sana "epäammattimaisuus". Koita/koittakaa ymmärtää, että minulla ei ole velvollisuutta saati edes oikeutta poistaa täältä ominluvin (moniakaan) viestejä, vaan ylempi taho antaa minulle käskyn.
Suomi24 ei mitenkään ole laitonta toimintaa, vaan teidän viestinne ovat sitä "rikollisliigaa". Ensinnäkin, jos julkaiset täällä autismiliittoa tai mitä vain halventavaa tekstiä, niin se poistetaan heti. Edelliset viestit kertovat tarpeeksi omista selvyyden tai ymmärryksen lahjoistanne. Ei mitenkään pahaa tarkoittaen. Jos minulle tulee pyyntö poistaa sisältö, niin se on tehtävä. Minulla on kyllä oikeudet tiettyyn rajaan asti poistaa viestäjä ja niiden pitää liittyä meidän liittoomme eli autismiinfoon liittyviin viesteihin. Jos halvennatte, turhaan kritisoitte tai annatte infostamme väärää tietoa julkisuuteen. Se pitää poistaa.
Mikäli kuitenkin haluatte valittaa asiasta, ottakaa yhteyttä esimieheemme. Tiedätte varmasti hänet. Varsinkin te jotka sanoitte aikaisemmissa viesteissänne olleen täällä enemmänkin. Minulla ei ole valtaa noteerata muutoksiin yrityksessämme. Se päätös tulee aivan muulta. Toivottavasti ymmärrätte.
Ystävällisin terveisin Marko autismiinfon ja keskustelu24 työntekijä.- toimittaja X
Tiedätkö edes kenelle puhut? Jätin tänään esimiehellesi viestin joka koskaa epäammatillista viestiketjujen poistoa ja sananvapauden rajoittamista. Olen yrittänyt teitä vuosia tukea sekä muita keskustelijoita eri foorumeilla mutta nyt alkaa riittää. KAIKKIEN on noudatettava Suomen lakia sekä Suomi-foorumin sääntöjä, myös luotsiksi valittujen ylläpitoa myös koskee tämä sama.
Jos joku yrittää tehdä foorumistanne asiallisen saa hän paskaa niskaansa? Ota yhteyttä Autismiliiton toiminnanjohtajaan ja kysy häneltä, miksi heidän toimintaansa arvostellaan. Liitto on sitoutunut avoimesta kertomaan ja tiedottamaan asioistaan, mikä käytännössä ei toteudu ja josta on ihan asiallista kirjoittaa maanlaajuisesti. - ....................
Sinua Marko ei saa kiinni puhelimitse eikä ketään muutakaan suomi-foorumista vastaavaa. Miksei?
yst.terve. Luotsinne, joka yrittää tehdä autismipalstasta asiallisen kuten muistakin foorumeistanne, turhaan? - LUOTSI-INFO
"Suomi24 ei mitenkään ole laitonta toimintaa, vaan teidän viestinne ovat sitä "rikollisliigaa"."
-Erittelisitkö mitkä viestit ovat sääntöjenne mukaan laittomia ja mistä on hyötyä tämän foorumiin lukijoille eli autisteille?
"Ensinnäkin, jos julkaiset täällä autismiliittoa tai mitä vain halventavaa tekstiä, niin se poistetaan heti."
-Eli ette toimi Suomen lain mukaan vaan epätasa-arvoisesti poistatte faktoihin perustuvia viestejä ja viestiketjuja eli rajoitatte sananvapautta?
"Edelliset viestit kertovat tarpeeksi omista selvyyden tai ymmärryksen lahjoistanne. Ei mitenkään pahaa tarkoittaen.
-Tuo on kirjoitajien aliarviointi ja halveksuntaa. Yleisellä tasolla syytät kaikki autisminkirjolaisia.
"Jos minulle tulee pyyntö poistaa sisältö, niin se on tehtävä."
-Mistä sellaisia pyytöjä/kenen taholta annetaan,antaisitko puhelinnumeron ja yhteystiedot?
"Minulla on kyllä oikeudet tiettyyn rajaan asti poistaa viestäjä ja niiden pitää liittyä meidän liittoomme eli autismiinfoon liittyviin viesteihin."
-Voisitko kertoa, mihin liittoon kuulut ja mikä on autismiinfo, sellainen kuin Aspergerinfo on olemassa, joka antaa täällä vertaistukea säännölliseseti ja Autismiliitossa toimivat työntekijät eivät kuulu mihinkään Autismiinfoon, joka on todennäköisesti jokin tekaistu juttu yhtäkkiä hädän hetkellä.
"Jos halvennatte, turhaan kritisoitte tai annatte infostamme väärää tietoa julkisuuteen. Se pitää poistaa.2
Keneltä sait luvan kirjoittaa tuonlaista soopaa? Minä ainakin henkilökohtaisesti olen yrittänyt kehittää foorumianne jo vuosia. Etkö löydä mitään hyvää niistä kirjoittelijoista, jotka yrittävät sinua ja sinun työtäsi helpottaa?
- ,,,,,,,,,,
Foorumilta on poistettu asialilsia viestiketjuja viimeisten parin vuoden aikana tarpeeksi, miksi? Miksei täällä voi keskustella edes asiallisesti, kuka on kenen puolella? Toimiiko autismiliitosta joku täällä luotsina? Toivoisimme avointa ja rehellista vastausta tähän vai miksei autismiliiton toimintaa saa kritisoida jos siihen aihetta on??
- YLLÄPIDOLLE
Jos täöllä foorumilla aletaan puolustelemaan puolueellisesti Autismiliiton toimintaa ja kaikki tähän aiheeseen liittyvät viestit poistetaan, lähtee info HS-toimitukseen.
Olette ilmaisseet olleenne sanavapauden puolesta pari kymmentä vuotta ja jos nyt alatte väistelemään lupauksianne/velvollisuuksianne, tehdään asiasta rikostutkinta. - ASPERGERINFO
Elikkäs; tämä foorumi on nähtävästi perustettu sitä varten, että täällä voisi keskustella asioista ja vaihtaa mielipiteitä. Teen tämään työn nyt Autismiliiton puolesta. Miksette suvaitse tietynsisältöisiä autisminkirjon spektriä koskevaa viestintää foorumillanne ja miksi poistatte autisminkirjolaisten eteen tehdyn työn tuloksista täältä suurimman osan ja annatte epätasa-arvoisesti valtaa henkilöille, joita ei tulisi kuunnella pääosin. iHMISTEN VÄLINEN VUOROVAIKUTUS EI PERUSTU SANANVAPAUDEN /TIEDONVÄLITYKSEN RAJOITTAMISEEN!!!
Kiitos Liitolle tuestanne, toivottavasti joskus jotkut saavat teiltä vastavuoroisesti jonkinlaista tukea tai apua, ihan vain siksi näin toivoisin, koska olen teitä yrittänyt vuosia auttaa, mutta joka kerta tyrmäätte avunhaku/tarjousyritykset. - Autismiinfo
Hei jälleenkerran!
Alan pikkuhiljaa luopua toivosta. Yritän selittää kokoajan faktoja, mutta ne eivät näytä riittävän. Aiempi viesti, joka on julkaistu nähtävästi tänään herätti minulle kysymyksiä.Ensinnäkin millä perusteella olen poistanut asiallista tekstiä, vaikka minua on helpotettu? Ja toisekseen minä en ole tekaissut hädän hetkellä mitään. On täysin totta, että minulla ei ole todellakaan oikeutta poistaa moniakaan viestejä.
Jos minä saan ylemmältätaholta ilmoituksen poistaa viestin, niin se on tehtävä. Muuten saa aika äkkiä etsiä muita fooruminvahtihommia. Mutta tosiaan painotan, että täältä voin poistaa viestit, mutta EN omasta tahdosta, vaan toisen tahdosta. Itse kyllä on oikeus poistaa viestejä tiettyyn rajaan asti, mutta ei sen yli. Mutta hyvää illan jatkoa teille. Keskittyminen olennaiseen, eli ensimmäiseen viestiin voisi olla paikallaan, eikä saman asian miettiminen.
Olkaa jatkossa asiallisia ja viestit pysyvät! Ylempänä oleva viesti kertoo oleellisimmat säännöt tänne kirjoittamiseen.
Ystävällisin terveisin Marko Autismiinfon ja keskustelu24 työntekijä.- .....
Voisitko vielä kertoa, kuka ja miksi on täältä poistanut asiallisia viestiketjuja vimeisen vuoden aikana? Saako häneen/heihin puhelimitse yhteyden jotta asia voitaisiin selvittää ja voiko viestiketjut palauttaa?
Siitä olen täysin samaa mieltä, että aloittajan viestiä tulisi käsitellä tässä ketjussa enemmänkin ja sitä täällä on joku jo yrittänyt tehdäkin.
Sellainen pyyntö vielä; voisivatko luotsit jatkossa avata oman ketjun mahdollisille tiedotteille, mikäli asiaa on jollain foorumilla, ettei varsinainen keskustelu peittyisi niiden alle. Kiitos yhteistyöstänne.
- Autismiinfo
Hei sinulle!
Soitin näistä enemmän tietävälle. Sanoi, että kaikkia viestejä ei olla tarkastettu kunnolla juurikin liiallisten töiden takia täällä. Osa oli asiattomia, mutta huomattiin, että joukossa oli myös asiallisia viestejä. Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että osaakaan ei voida palauttaa, koska ensin kaikki pitäisi lukea läpi ja sitten vasta palauttaa.
Ja painotettavaa on, että tätä ei tehdä ilkeyttä vaan suojellaksemme autismia sairastavia ja välttääkseemme ihmisten alkavan halveksua autismia sairastavia. Menemme kumminkin lainkirjan mukaan ja jokainen on tasaarvoinen. Autismi ja "normaali" ovat meidän silmissä siis tasaarvoisia ja yhtä ainutkertaisia ihmisiä. Poistaminen perustuu siihen ja näemme sen välttämättömäksi aina, jos anonyyninä joku kirjoittaa perätöntä suomi24.
Niimpä. Mielestäni on asiatonta alkaa keskustella täällä näistä asioista. Toki välissä saa kysyä, mutta siihen on tullut vastattua jo muutamia kertoja ja näin ollen huomasin, että alkuperäinen kirjoittaja ei ole täällä kirjoittanut. Mutta toivottavasti ei loukkaantunut tästä "myrskystä". Takaisin vaan vastauksia tulee varmasti!
Luotseille sunnitellaan parhaillaan omaa ketjua. Tosin asia on vielä suunnittelussa ja toivon kärsivällisyyttä. Mutta luotseissakin on sääntönsä joista emme voi poiketa vaikka haluasimmekin. Ja emme tosin haluakkaan. Kiitos teille kysymyksistänne.
Ystävällisin terveisin Marko Autismiinfon ja keskustelu24 työntekijä. - .....
Kiitos vastauksestasi. Otin asian esille siksi, koska yritän suojella autisteja väärinkäytöksiltä ja pidän oikeutenani yrittää tehdä sitä täälläkin, joten en ole ymmärtänyt miksi asiallisia viestiketjuja joissa puolustetaan autisteja ja heidän oikeuksiaan on poistettu, siksi kysyin. Teillä on varmasti viimeisen vuoden aikana toimineiden luotsien yhteystiedot olemassa, näin kuulin että teillä/ylläpidolla olisi heidän kaikki henkilökohtaiset yhteystietonsa olemassa. Jos luotsi on rikkonut suomi24-foorumin sääntöjä ja luosinoikeuksia, siitä pitäisi mielestäni keskustella heidän kanssaan, mahdollisesti myös julkaista heidän nimensä foorumeilla millä ovat toimineet. Kukaan ei saisi paeta vastuutaan, vaikka anonyymeina täällä tavallisimmin kirjoitellaankin. Keskustelufoorumin ylläpito ei missään nimessä saisi toimia salaten kaikki yhteystietonsa vaan häneen tulisi voida saada yhteys myös puhelimitse tarvittaessa, sillä sähköposteihin eikä palautelomakkeen kautta lähetettyihin viesteihin tule koskaan minkäännäköistä vastinetta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 192341
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs561874- 1781523
- 821503
- 231500
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli3121452Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti1011071Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä631037Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää341005- 349894