Arvostettu airlineratings listasi 10 turvallisinta lentoyhtiötä. Sanomattakin lienee selvää että finnairia ei tältä listalta löydy, ja tuskin tulee jatkossa löytymäänkään. Vehviläisen aloittama huollon alasajo alkanut kantamaan "hedelmää" siinä määrin, että Finnair on pudonnut aivan kurasarjoihin näissä listauksissa :( sad but true...
http://www.airlineratings.com/news/201/qantas-the-safest-airline
Finnair ei 10 turvallisimman joukossa!!
16
165
Vastaukset
- Lama larsson
Uskommatonta. Viisainta jatkossa käyttää vain Norwegiania!!!
- kikiti
tai viisainta vaan pysyä siellä eckerön kaljabaarissa vetämässä bissee ja s-bonusta.
- Ja sitten faktat.
"Arvostettu"? By who... Australialainen sivusto, vetäjänä Länsi-Australian lentojournalisti Geoffrey Thomas. Turvallisuuteen linkitetty aika erikoisesti In-flight product, ei tietenkään kalkuloitu siten että australialaisen sivuston australialainen vetäjä saa Qantasin ykköseksi, ei tietenkään... Kuinka in-flight product liittyy turvallisuuteen, sitä voi toki kysyä... Ja kuinka Qantas saa oman maan tilastossa täydet 7 tähteä, Skytraxissa vain 4...
Oli kuinka tahansa, niin lähetin kysymyksen sivustolle ja kiltisti vastasivat näin:
"Thanks very much for your inquiry.
Indeed Finnair does have superb safety record and is a great airline and comes in at 11th.
In fact it gets our highest seven-star safety rating along with 136 other airlines.
To be judged safest we look at what an airline is doing in leadership in safety whether it be introducing ETOPS, FANs, 3D radar, RNP, and GNSS etc."
Ja sitten voimmekin huomioida JACDEC:n tänään julkaiseman vuoden 2013 ranking-listan, jossa Finnair maailman kolmonen:
http://www.jacdec.de/jacdec_safety_ranking_2013.htm
# 1 AIR NEW ZEALAND NZ, ANZ Index 0,007
# 2 CATHAY PACIFIC AIRWAYS CX, CPA Index 0,008
# 3 FINNAIR AY, FIN Index 0,010
# 4 EMIRATES EK, UAE Index 0,010
# 5 EVA AIR BR, EVA Index 0,010
# 6 BRITISH AIRWAYS BA, BAW Index 0,011
# 7 TAP PORTUGAL TP, TAP Index 0,012
# 8 ETIHAD AIRWAYS EY, ETD Index 0,012
# 9 AIR CANADA AC, ACA Index 0,012
# 10 QANTAS QF, QFA Index 0,013
Kiitos ja näkemiin.- oksentakaa paha olo
Ai miten jännää, että ns. keskustelu loppuu aina kun esittää faktat. Normaalisti omia aiempi väläytyksiää esitellyt palaisi asiaan ja totetaisi ahaa, okei, kiitti, tota ei selvinnytkään tosta lyhyesti referoidusta uutisesta tms.
Mutta eihän keskustelu tai tiedonvälitys ole tämän palstan tarkoitus. Tämä palsta on avohoitopalsta syrjäytyneille ja häiriintyneille. - nssnsnsl
oksentakaa paha olo kirjoitti:
Ai miten jännää, että ns. keskustelu loppuu aina kun esittää faktat. Normaalisti omia aiempi väläytyksiää esitellyt palaisi asiaan ja totetaisi ahaa, okei, kiitti, tota ei selvinnytkään tosta lyhyesti referoidusta uutisesta tms.
Mutta eihän keskustelu tai tiedonvälitys ole tämän palstan tarkoitus. Tämä palsta on avohoitopalsta syrjäytyneille ja häiriintyneille.Mutta hei, Suomessa kuuluu haukkua suomalaisia. Me ollaan niin surkeita esim ruotsalaisiin verrattuna. SAS:n koneet eivät koskaan myöhästele tai vikaannu. Ne on luotettavimpia kuin finnairin koneet. Mitä nyt muutama kone tullut tonttiin...
- clean
Kärkikymmenikkö:
1. Qantas
2. Air New Zealand
3. Emirates
4. Etihad
5. Cathay Pacific
6. Singapore Airlines
7. Virgin Atlantic
8. EVA Air
9. All Nippon Airways
10. Royal Jordanian
Suomessa Airline Ratingsin listauksesta kertoi ensimmäisenä Rantapallo.fi.
Lähde:AirlineRatings.com
Quantasilla ei kuolemaan johtaneita onnettomuuksia yli kuuteenkymmeneen vuoteen.- Hieno lista...
Qantasilla vakavia onnettomuuksia, joissa 15 lennätetty ambulanssilennolla eteenpäin, 30 jäi paikallisiin sairaaloihin ja 30 pääsi ensihoidon jälkeen pois sairaalasta. Tällaisia ei mm. Finnairilla ole.
Aussitoimittajan aussisivusto on arvioinut Qantasin tuotteen täyden 7 tähden arvoiseksi vaikka Skytraxissa 4 tähteä.
Samalla listalla Finnair nro 11. - lista
Hieno lista... kirjoitti:
Qantasilla vakavia onnettomuuksia, joissa 15 lennätetty ambulanssilennolla eteenpäin, 30 jäi paikallisiin sairaaloihin ja 30 pääsi ensihoidon jälkeen pois sairaalasta. Tällaisia ei mm. Finnairilla ole.
Aussitoimittajan aussisivusto on arvioinut Qantasin tuotteen täyden 7 tähden arvoiseksi vaikka Skytraxissa 4 tähteä.
Samalla listalla Finnair nro 11.laitevika vs finnairin humalainen lentäjä joka tappoi 25?
- Oliko isä syntynyt
lista kirjoitti:
laitevika vs finnairin humalainen lentäjä joka tappoi 25?
1961. Se edustaa mieleetäsi nykypäivän lentokoneita ja lentokulttuuria ja tätä maailmaa jossa lennämme ja elämme?
- 4+11
Finnairin viimeisimmät kuolemaan johtaneet onnettomuudet ovat olleet 60-luvulla (juopunut ja väsynyt lentäjä '61 ja laitevika '63).
Jacdec ottaa laskelmissaan huomioon onnettomuudet vuodesta 83, airlineratings muistaakseni vuodesta 51, mikä hyvinkin selittää eron noiden reittausten välillä.
Vaikka finnairia arvostelenkin, täytyy sanoa että jopa tuossa 30 vuodessa firmat muuttuvat aika lailla, eli pitäisin kuitenkin tuota Jacdecin realistisempana.
Tosin molempien reittausten laskentakaavoissa on ongelmia. Ainakin omasta mielestä.- Hik,hik
Kippis ja kulaus.
- USKO vaan
"pitäisin kuitenkin tuota Jacdecin realistisempana"
"Ainakin omasta mielestä. "
Saat olla omaa mieltäsi.
Qantasille kuolleita et pysty jälkikäteen tekemään.Finnairilla niitä on.
Ymmärrätkö?- vihannekseksi.
Tarkkaan ottaen Finnairilla ei ole kuolleita edes 1960-luvulla. Yhtiö oli silloin Aero.
Ymmärrjätkö?
Vakavia loukkaantumisia et Finnairille pysty tekemään, Qantasilla niitä on.
Pointtihan kuitenkin on, että JACDEC:n listalla Finski on mitalisijoilla vuodesta toiseen. Aussisivun listalla numerolla 11 ja täydet pisteet turvallisuudesta ("gets our highest seven-star safety rating")
Näitä asioita ei häiriköijäkään muuksi muuta. :D - 1357908642
vihannekseksi. kirjoitti:
Tarkkaan ottaen Finnairilla ei ole kuolleita edes 1960-luvulla. Yhtiö oli silloin Aero.
Ymmärrjätkö?
Vakavia loukkaantumisia et Finnairille pysty tekemään, Qantasilla niitä on.
Pointtihan kuitenkin on, että JACDEC:n listalla Finski on mitalisijoilla vuodesta toiseen. Aussisivun listalla numerolla 11 ja täydet pisteet turvallisuudesta ("gets our highest seven-star safety rating")
Näitä asioita ei häiriköijäkään muuksi muuta. :DFinnair itse mainostaa olevansa perustettu ennen 1960-lukua.
- totta, 90-v.
1357908642 kirjoitti:
Finnair itse mainostaa olevansa perustettu ennen 1960-lukua.
No joo, asiallinen pointti. Listat ovat silti pätevät. Kärkikastia.
- !+!=?
1357908642 kirjoitti:
Finnair itse mainostaa olevansa perustettu ennen 1960-lukua.
Juu, Finnair laskee yhtiön historian alkaneeksi Aero OY:n perustamisesta vuonna 1923.
Usein noissa turvallisuustilasttoissa huomioidaan vain 1960 - 70-luvun vaihteen jälkeen tapahtuneet onnettomuudet (tai jostain sieltämain). Syynä ilmeisesti se, että tuolloin lentomatkustus alkoi merkittävästi lisääntyä ja samalla erilaiset lentämiseen ja lentomatkustamiseen liittyvät käytännöt tulivat standardoiduiksi eri puolilla maailmaa. Turvallisuuskulttuuria alettiin tietoisesti kehittämään jne.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä392955- 632344
- 1742304
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?331998- 171375
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411346Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221343- 101224
- 221201
- 111194