PCOko??

tissikipu

Olen parikymppinen nainen. Olemme yrittäneet kumppanin kanssa lasta nyt 8kk tuloksetta. Koko tämän ajan olen alkanut kärsimään seuraavanlaisista oireista, aijemmin minulla ei näitä oireita ole ollut, vaikka en olekaan e-pillereitä syönyt 2 vuoteen.
2 viikkoa ennen kuukautisia tissini tulevat niin kipeiksi, että tuntuu kuin niiden sisällä olisi piikkilankaa. Niiden sisälle kertyy jotain ''mönjää'' joka tuntuu selvästi kosketeltaessa. Mies myös tunnustellut ja sanonut että tuntee että rintojen sisällä olisi jotain.. Tissikipu jatkuu siihen asti kun kuukautiset alkavat ja pysyy poissa taas pari viikkoa. Myös kuukautiseni ovat pitkittyneet, ja nykyään ennen kuukautisia tulee 2-4 päivää ruskeaa niukkaa vuotoa. Kuukautiskivut ovat todella kovat kahtena ensimmäisenä päivänä, ovat tosin aina olleetkin kovat.
Lisäksi ihoni on mennyt todella huonoon kuntoon ja finnejä tulee valtavasti varsinkin leuan ja poskien alueelle.
Mistähän voisi olla kyse? Vastaavatko oireet PCOn oireita vai voisiko kyseessä olle keltarauhasen vajaatoiminta? ..Ja miksihän oireet ovat juuri nyt kun olemme lasta alkaneet yrittämään.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pian gynelle!!

      Pcos aiheuttaa erilaisia oireita riippuen henkilöstä. Yksi oire on nimenomaan lievä akne varsinkin leukapielissä. Itsellä pcos aiheuttaa kaikki mahdolliset oireet: lapsettomuus, akne,hiustenlähtö, insuliiniresistenssi, hirutismi, kuukautishäiriöt- jäi lopulta kokonaan pois kun oireet paheni. Pcos todettiin gynellä ultrassa. Testosteroniarvoni olivat myös korkeat. Ruokavaliolla olen koittanut helpottaa oireita mutta kokonaan en saa oireita pois. Mene ihmeessä tutkimuksiin. Pcos- naiset pääsevät nopeammin lapsettomuushoitoihin sillä se vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Monet ovat saaneet tästä huolimatta lapsia ilman hoitojakin mutta nuorena suositellaan raskaaksi tulo. Itsellä alle 30v. Munasarjat tuhoutuneet jo pahasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3730
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3002
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2920
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2778
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2714
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      2241
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      212
      1944
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1927
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1877
    Aihe