Älkää tilatko mitään Soneralta!

Sonera_sontaa

Sain tuotteen kokeiluun joka ei toimi. nyt 2 päivää ja minkäänlaista vastausta ei tule Soneralta netin kautta ja chatista ei saa keltään apua.

Pitäisi mukamas omaguruun soittaa ja maksaa 5e minuutissa, eli ainakin 60 euroa puhelusta.

Tai sitten voi mennä robootin kanssa puhelemaan noin 7€ minuutti kanssa.

Muuten saa odottaa vastausta ainakin vuoden netin kautta.

Voin joutua maksamaan kuukausimaksun kun käynnistin reitittimen että hieno homma jumalautasaatana!

20

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietävä

      Taas tämä sama paska alkoi Soneralla

      Usea läheiseni on joutunut Sonera:n huijaamaksi. Perusteettomia laskuja tulee jatkuvasti. Viimeisin on tempaus, jossa ystävälleni tuli kaksi laskua samassa kuussa. Asiakaspalvelussa erittäin töykeä henkilö antoi kummallisen selityksen siitä, että toinen lasku on huhtikuun lasku, jota ei ole muistettu silloin laskuttaa. Ystäväni tarkisti verkkopankissaan asian, ja joka kuukausi on lasku maksettu viimeisen vuoden ajalta. Huomenna uusi soitto asiakaspalveluun ja ellei perusteetonta laskua hävitetä, asia menee kuluttajariitalautakuntaan.
      Myös muut läheiseni ovat maksaneet "kummallisia" laskuja.
      Eräällä henkilöllä oli 20e saldoraja ja laskut olivat n. 150e.

      Vaihtakaa liittymää heti, ettette joudu huijatuksi!
      On olemassa liittymiä, joissa saa esim. nettitunnukset, josta voi luotettavasti tarkastella reaaliajassa omia puheluita ja tekstareita eli laskun kehittymistä.
      Sonera laittaa laskuihin "hieman" omaa lisää.

      • Sonera_sontaa

        Väittivät vielä, että käyty paikanpäällä liikkeessä irtisanomassa, vaikka silloin oltu ihan muualla.

        No pitäkööt pilipali tunkkinsa.


      • jeq1

        kiitos paljon viestistäsi:))tuossa oli paljon järkeä...yritän kokeilla tuolla tavalla,koska toi kuullostaa siedettävältä ja hyvältä idealta. nuo Soneralaiset ovat täysiä mulkkujaa. Pahinta on kun nyt tuntuu että kaikki ketä tiedän niin Sonera yrittää hyväksy käyttää kaikin mahdollisin härskein/törkein keinoin. Nekää jotka sitä käyttävät, eivät taida tietää mihin paskaan on astunut...kiitos kannustuksesta..ja eikun yrittämään heti ensi viikosta alkaen muita huippu liittymiä (DNA, Saunalahti ja jne.) :)) kerron sitten miten olen selvinnyt :)


    • kusetetaan ihmisiä

      Tuolla Soneralla kusetetaan asiakkaita ihan pokkana päin naamaa..esim. asiakas tilaa nettiliittymän, jolloin sanotaan et nettiä ei valitettavasti saa kun teillä on jotain ihan ihme keksittyjä laskuja. Pelkkiä seniilejä Soneralla on.

    • Morjesta ketjuun,

      Tiukkaa angstia meitä kohtaan, eikä siinä mitään ymmärrän että suututtaa jos joku asia ei ole mennyt niinkuin pitää. Muutamia tarkennuksia, ettei lukijoille jää väärää käsitystä.


      Sonera_sontaa,
      Meillä ei ole oma guru-palvelua, tarkoittanet Helpsonia? Jos sitä meillä suositellaan se johtuupi siitä että probleema liittyy jollain tavalla laitteisiin - ei liittymään tai palveluihin. Meillä ei ole kovinkaan laajaa osaamista laitteiden suhteen, varsinkaan jos kyse on jostain spesifimmästä kuten modeemien/reitittimien konffaamisesta. Soitto Helpsoniin maksaa 1,99eur/min matkapuhelumaksu.

      Jos laitat meille netin kautta viestiä, Omien Sivujen kautta siis, käsittelyaika on karkeasti muutama vuorokausi.

      Jos ymmärsin oikein niin sinulla on meiltä ostettu reititin, kenties laitesopimuksella (24kk)? Siinä on 14vrk kokeiluaika, sä voit sitä testailla sen ajan ihan huoleti, ja perua jos niikseen tulee.

      --

      tietävä,
      Jos liittymässä on saldoraja, vaikka se 20eur, se sisältää puhelut ja viestit ja netin käytön. Se mitä raja ei kata/huomioi, on kiinteät maksut eli esim. kk-maksut. Eli jos raja on käytetty täyteen, lasku joka tulee on päälle 20eur johtuen kiinteistä maksuista. Se, miksi lasku oli 150eur on vaikea sanoa, pitäisi nähdä se lasku. Mutta toi edellä mainittu tiedoksi yleisellä tasolla.

      Meillä ei ole netissä reaaliaikaista erittelyä mutta meiltä saapi kyllä erittelyn joka tulee samaan aikaan laskun kanssa. Sieltä näkee kyllä mihin liittymää on käytetty, ja mihin lasku perustuu.

      --

      kusetetaan ihmisiä,
      Tiedätkö näin käyneen, siis nimenomaan niin että tilauksen estävää laskua ei todellisuudessa ollut auki?


      Tero@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

      • jamppa49

        Ja lähtee myös 12 kännykkä liittymää myös Elisaan Soneralta. Niin wituttaa tommonen pelleilly Soneralta.


      • jeppist

        "karkeasti muutama vuorokausi" NO NÄIN ON!!! :D Huomatkaa ihmiset, muutama....vain muutama...odotelkaa vaan rauhassa niin.


      • jeppist kirjoitti:

        "karkeasti muutama vuorokausi" NO NÄIN ON!!! :D Huomatkaa ihmiset, muutama....vain muutama...odotelkaa vaan rauhassa niin.

        Moro jeppist,

        Se on just noin. Esim lauantaina jätetty viesti käsitellään maanantaina/tiistaina, (sunnuntaina asiakaspalvelu ei ole auki). Ei siinä sen kummempaa :)

        Tero@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


      • 30päivää
        sonerapartio kirjoitti:

        Moro jeppist,

        Se on just noin. Esim lauantaina jätetty viesti käsitellään maanantaina/tiistaina, (sunnuntaina asiakaspalvelu ei ole auki). Ei siinä sen kummempaa :)

        Tero@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio

        Onnistuitte hävittämään lauauntaina Omilta sivuilta lähetetyn palvelupyynnön. Nyt kuukausi odoteltu...


    • tyytyväinenLumia

      Olen ollut varmaankin jo 10 vuotta Soneran asiakkaana ja tyytyväinen olen, kuuluu vaikka keskellä korpea eikä puhelut katkea.
      Jatkossakin pysyn Soneran asiakkaana.

      • tyytyväinen

        Tyytyväinen asiakas täälläkin useamman kymmentä vuotta. Jos jotain "häikkää" ollut, niin asiallisella käytöksellä niistä selvitty, ei pottuilemalla ja haukkumalla.


      • Kyllä kannatti.
        tyytyväinen kirjoitti:

        Tyytyväinen asiakas täälläkin useamman kymmentä vuotta. Jos jotain "häikkää" ollut, niin asiallisella käytöksellä niistä selvitty, ei pottuilemalla ja haukkumalla.

        Sama juttu, olen ollut Soneran asiakas jo 60 vuotta. Vuonna 1954 sain Soneran nettitikun ja vasta nyt se alkoi hyytymään.
        Ystävällinen asiakaspalvelu ei veloittanut mitään ja jo 2 tunnin kuluttua kurvasi pihaan Soneran musta auto, josta nousi itse Soneran pääjohtaja ja toi minulle uuden nettitikun ja sanoi, ei maksa mitään olet meidän timanttiasiakas ja tästä lähtien maksamme tilillesi 50 euroa kuukaudessa kun vaan pysyt asiakkaanamme


      • Huijaripuijari
        Kyllä kannatti. kirjoitti:

        Sama juttu, olen ollut Soneran asiakas jo 60 vuotta. Vuonna 1954 sain Soneran nettitikun ja vasta nyt se alkoi hyytymään.
        Ystävällinen asiakaspalvelu ei veloittanut mitään ja jo 2 tunnin kuluttua kurvasi pihaan Soneran musta auto, josta nousi itse Soneran pääjohtaja ja toi minulle uuden nettitikun ja sanoi, ei maksa mitään olet meidän timanttiasiakas ja tästä lähtien maksamme tilillesi 50 euroa kuukaudessa kun vaan pysyt asiakkaanamme

        Harmi vain, ettei nettitikkuja ollut olemassa 50-luvulla.


    • Voi voi

      Ei taida hyvin mennä kun henkilökuntakin oman työpaikan menetyksen pelossa laitettu kehumaan firmaansa.

      • näin on

        Täsmälleen samaa mieltä, aika epätoivoista :D valtaosa on joka tapauksessa niin tympiintynyt koko soneraan, sen toimintaan ja palveluun.


    • Sisko ja veli

      Mun siskolla on luurissa Sonera ja se ei voi siihen vaikuttaa, koska työpuhelin. Kerran ajettiin yhtä matkaa ulkomaille ja sisko monta kertaa ihmetteli miksi moottoritiellä kohti Helsinkiä puhelut pätki ja netti oli monta kertaa hidas kuin etana. Noh minä otin Saunalahden liittymäni taskusta, moottoritievauhdissa 10 minuutin puhelu ilman ainoatakaan katkoa ja nettiinkin pääsi nopeasti joka kerta...

      Sisko sanoi, että olisin minäkin Elisan verkon valinnut, mutta kun ei työnantaja näe ongelmaa...

      Ja edellä oleville. Sonera saattaa toimia maaseudulla, mutta Elisa vieläkin paremmin :)

    • Kaikki toimii,aina!!

      Teille nykyajan hermoheikoille ja mielenterveysongelmaisille ei pitäisi antaa mitään liittymää. Tuskastutte jos puhelin ei aukea sekunnissa, tuskastutte, jos reitittimeen tai muuhun joutuu laittamaan asetuksia...

      Itse asiassa teidän kiuas (pää) ei kestä mitään viivytystä vaan se toimii 1 s - 60 s sisällä. Sen jälkeen tapahtuu räjähdys.

      Ennen kuin teille idiooteille myydään yhtään bittiä, teidät kannattaa asettaa mielentilatutkimukseen ja tarkkoihin psykologisiin testeihin muutamaksi päiväksi.

      Sen jälkeen Sonera-Saunalahti-Elisa-Dna terapiaryhmä päättää, voiko teille myöntää liittymän edes viikon koekäyttöön.

      Ei ihme että liittymänne ei toimi. On hajalla (koska itse sen hajotatte kun olette tyhmiä ja malttamattomia, käyttöohjeitahan te ette edes avaa, koska mielenterveyshäiriöissä kuvittelette osaavanne kaiken) ja muuta sheidaa.

      Itselläni on tällä hetkellä kaikkien neljän operaattorin eri liittymiä. Koko suomen kännykkä ja netti historian aikana minulla ei ole ollut yhtään ongelmaa. SIIS luitteko aivan varmasti oikein? EI YHTÄÄN ongelmaa.

      Anteeksi, hermonnehan ei ole kestänyt lukea tänne saakka. Ehkä luitte ensimmäisen lauseen :D

    • älä ota soneraa

      Luulitko saavasi soneralta palvelua? Turha luulo, siellä on asiakaspalvelussa niin ammattitaidotonta porukkaa ja laiskaa että turha odotella saavansa yhtään mitään palvelua ja asiat hoidetaan kun heillä on aikaa....hohhoijaa.. ei taida enää kehityspalverit tota firmaa pelastaa..

    • saatanan koirat

      lopettakaa se väärien laskujen lähettäminen kun lasku on jo hoidettu monta kuukautta sitten saatana.

    • vänpäitäkyrvänpäitäk

      Kaikkia operaattoreita vuisien saatossa käyttäneenä sanoisin että yhtä paskojaa kaikki . Yksikään ei toistaan parempi . Viitun sama mitä käyttää , yhtä homopettereitä kaikki . Viittu kun olis joku kunnon , rehellinen tarjoaja , mutta ei .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe