Oletteko saaneet luontaistuotteista apua unettomuuteen?

Lisää tietoa.....

Olis kiva kuulla oletteko löytäneet apua luontaistuotteista apua unihäiriöihin ? Samoin jos joku luontaistuote on ollut selvä pettymys odotuksiin nähden niin olis mukava kuulla myös niistä.

En ole kauppias, vaan aidosti kiinnostunut tästä asiasta, kun tuo mokoma haitta on ollut myös omana seurana pitkän aikaa... Toki nyt vähän hallinnassa..

29

7722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakisyöjä
      • ap..

        Mitä melatoniinia käytät; nopeaa, normaalia vai hidasta? Paljonko käytät / yö ? Minkäikäinen olet ? Kauanko olet käyttänyt ?


      • vakisyöjä
        ap.. kirjoitti:

        Mitä melatoniinia käytät; nopeaa, normaalia vai hidasta? Paljonko käytät / yö ? Minkäikäinen olet ? Kauanko olet käyttänyt ?

        Lyhytvaikutteista yliopiston apteekin melatoniinia 10µg

        Oon syönyt jo 9 vuotta.


      • ?? ??
        vakisyöjä kirjoitti:

        Lyhytvaikutteista yliopiston apteekin melatoniinia 10µg

        Oon syönyt jo 9 vuotta.

        Tarkoitatko todellakin 10µg, vai 10mg. 10µg tarkoittaa sanoa 1/100 mg ?


      • vakisyöjä
        ?? ?? kirjoitti:

        Tarkoitatko todellakin 10µg, vai 10mg. 10µg tarkoittaa sanoa 1/100 mg ?

        Sorry. Painovirhe.

        10mg

        Terveelle riittää 1-6mg yleensä.


    • ap kyselijä...

      Jahas, pitääpä alkuperäisenä kyselijänä laittaa omat pöpöt paperille;
      Tällä hetkellä käytän seuraavasti;
      - hidasta melatoniinia n.3-5mg
      - teaniinia n.100mg
      - hunajaa unijuomana, seassa kauranversouutetta, tinktuurana.
      Tuolla nukun 3-5h, sitten herään, vessassa käynti, ja sitten unia lisää.
      Joskus onnistuu hyvin, joskus huonommin..
      Siis kokonaisuudessaan unta/yö keskimäärin n. 5-7h, joskus harvemmin n.4h, joskus sitten jopa 7-8h/yö. Noilla mennään. Kuvittelen että pääsisin joskus pois jopa luotaistuotteista että elimistö itse hoitais homman. Jos ei hoida niin sitten syödään lopun elämää noita luontaistuotteita..

      Olen >60v mies, työelämässä.

    • melluska

      Eihän ne ihmeitä tee oikeisiin lääkkeisiin verrattuna, mutta osa toimii joillekin yllättävän hyvin, itsellä aika vakavaa unettomuutta eikä välillä toimi mitkään reseptilääkkeetkään.

      Kuitenkin seuraavista olen huomannut olevan apua:
      Teaniini kauranverso, tehoaa viikossa jos tehoaa.
      Pitkävaikutteinen melatoniini tai 0.5mg nopeaa. Mikäli yli 0.5mg nopeaa, heräilen yöllä
      Passiflora uute, joskus auttaa joskus ei
      Magnesium suihke, tehoaa viiveellä

      Kaikki muut olen käynyt läpi ja todennut omalta kohdaltani huuhaaksi.

      Valeriaanasta oli kovat odotukset, mutta ei vaikutusta. Sitä tosin kannattaa kokeilla, tutkimukset osoittavat että se oikeasti toimii useimmilla.

    • merkku1

      Meillä auttanut Arginiini sitruliini yhdistelmä, kun aamulla ottaa on pirteä olo, mutta uni tulee hienosti ja yöunet on paremmat kuin vuosiin. Aikaisemmin mies pyöri sängyssä kahteen saakka ja ylös viideltä, enää ei semmoista ole.

      • Kiitos.

        Kuinka isoilla annoksilla käytätte?


      • vakisyöjä

        Saisiko valmisteet ja annostukset?


    • ...että näin

      Lyhyt vastaus: L-arginiini voi olla vaarallista eikä sitä pidä kokeilla.
      Kirjallisuushaulla ei löytynyt yhtään tutkimusta, joka puoltaisi L-arginiinin käyttöä.

      • ?? ?? ??

        Mikä lähde kertoo että;
        "L-arginiini voi olla vaarallista eikä sitä pidä kokeilla."

        Vai onko vain heitto ? Jos ei tule lähdettä, kyseessä on heitto.


      • hlakjgb,
        ?? ?? ?? kirjoitti:

        Mikä lähde kertoo että;
        "L-arginiini voi olla vaarallista eikä sitä pidä kokeilla."

        Vai onko vain heitto ? Jos ei tule lähdettä, kyseessä on heitto.

        Tarkempia tietoja kiitos. Olen ollut vuosikymmeniä huono nukkuja, enkä ole moisesta kuullutkaan


      • antitrolli

        Täh?! Nettihän on pullollaan infoa L-arginiinista ja sitä myydään lähes jokaisessa puljussa joka myy lisäravinteita urheilijoille, niin suomessa kuin ulkomaillakin.

        Kyseessä on täysin vaaraton yleisterveellinen aine jota kaikkien kannattaisi ehdottomasti syödä, erityisesti miesten sen mieskuntoa parantavien ominaisuuksien takia ja sydän sairaiden koska se alentaa sydänkohtausten riskiä huomattavasti.

        http://terveyshymy.fi/artikkelit/seksologi-jukka-virtanen-l-arginiinista-lisaa-halukkuutta-naisilla-ja-miehilla
        http://www.magneettimedia.com/arginiini-ihmeita-tekeva-aminohappo/
        http://www.tiede.fi/keskustelu/57038/ketju/aminohappo_l_arginiini

        Ja se googlehaku millä löytyy lisää: https://www.google.fi/search?client=opera&q=l-arginiini terveys&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest&gfe_rd=cr&ei=5t2FU8KcAYOA8QfMxoHgAg


    • -----------------

      L-arginiini on aminohappo, jota elimistö käyttää lähtöaineena valmistaessaan verisuonia laajentavaa typpioksidia. Yleensä arginiinin puute ei ole typpioksidin määrää rajoittava tekijä, koska sitä on tavallisessa ravinnossa riittämiin ja elimistö osaa valmistaa sitä itse.
      Sydän lehden sivuilla luki tuo edellinen juttu.

      • tä?

        Onko tuo sama kuin; "L-arginiini voi olla vaarallista eikä sitä pidä kokeilla."


      • melluska

        Syöpä kourallinen pähkinöitä tai vaikka pinjansiemeniä niin saat saman argiinimäärän.

        Suurin osa tuotteista on huuhaata.


      • Anonyymi
        tä? kirjoitti:

        Onko tuo sama kuin; "L-arginiini voi olla vaarallista eikä sitä pidä kokeilla."

        Arginiinin on luotettavien lähteiden toimesta kerrottu pahentavan ainakin Herpes Simplexin oireita ja pitkittävän niitä.
        Itseä kiinnostaisi , onko A:lla sama vaikutus Herpes Zosteriin...!


    • Hyvä unijuoma;
    • Uneton39

      Hei!
      Minä söin Sedoniumia (http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/SEDONIUM-valeriaanavalmiste-50-kapselia) unettomuuteen. Tuote sisältää Valeriaanaa ja mielestäni se myös auttoi.

      Mitä tapahtuikaan? Perusterveystarkastuksessa otettiin labrakokeet ja niissä näkyi huima maksa-arvon kohoaminen. Kun asiaan alettiin etsiä syytä kerroin Sedoniumista. Lääkäri käski minua lopettamaan sen syönnin ja sanoi, että koska kyseessä on ns. luontaistuotelääke, sen sivuvaikutuksia ei olla testattu, kuten lääkkeillä.

      Olen menossa keväällä uudestaan kyseiseen tarkastukseen. Mielenkiinnolla odotan, mitä maksa-arvot näyttävät nyt käytön lopetettuani.

      • Olet oikeassa!

      • melluska

        Kaiken lisäksi se apteekin tuote ei oikein ole verrattavissa ihan valeriaanasta uutettuun teehen. Jotenkin siitä puuttuu vaikuttavia aineita.


      • ........xx
        melluska kirjoitti:

        Kaiken lisäksi se apteekin tuote ei oikein ole verrattavissa ihan valeriaanasta uutettuun teehen. Jotenkin siitä puuttuu vaikuttavia aineita.

        jaa mitä puuttuu...


      • Uneton, nyt jo 40

        Palasin vain kertomaan, että kokeiden tulokset tulivat ja maksa-arvot ovat parantuneet ja viitearvojen sisällä :-)


      • we are not alone
        Uneton, nyt jo 40 kirjoitti:

        Palasin vain kertomaan, että kokeiden tulokset tulivat ja maksa-arvot ovat parantuneet ja viitearvojen sisällä :-)

        Todista! Muuten tuo on vain luontaistuotevastaista propagandaa.

        Muutenkin vois kääntää tän nykyisen käytännön että meidän pitäisi koko ajan todistaa että mikä tahansa mistä puhutaan, toimii -kun skeptikoiden ei tarvitse kuin heittää vain joku kommentti niin se otetaan vastaan automaattisesti totuutena.


    • victoria93

      Olen kokeillut Unikuu-pillereitä. Kyllä ne ihan hyvin ovat itsellä toimineet, ja hengitys tuoksuu laventelille niiden jälkeen. :D Tietysti niissä on pikkuinen lume-efektinkin mahdollisuus, mutta en valita. :)

      • Tryptomax

        Tryptomax toimii minulla parhaiten luontaistuotekauppojen valmisteista.


    • M4LE38

      Mulla oli vuosia vrk. rytmit pahasti yövuorossa enkä saanut sitä käännettyä vaikka yritin sitä jatkuvasti.
      Se oli TODELLA sitkeästi pielessä, kun mitään pakottavia velvollisuuksia aikaisiin herätyksiin ei ollut.
      Valvoin aina aamuun asti, menin sitten nukkumaan ja nukuin iltapäivään.
      Ainut miten sain sen edes hetkeksi kuntoon oli että jätin yhdet unet kokonaan väliin ja en mennyt vielä aamullakaan nukkumaan, vaan pakotin itseni valvomaan vielä seuraavaankin iltaan asti.
      Sitten sain nukuttua hetken aikaa normaaliin nukkuma-aikaan, mutta sitten se rytmi alkoi taas siirtymään eteenpäin, pahimmillaan n. 2h vuorokaudessa kunnes oli taas täysi peilikuva normaalien ihmisten rytmeistä.

      L-arginiini korjasi ongelman. Se aiheutti sen että mulle riitti aiempaa lyhyemmät unet ja mikä parasta, ne tuntuivat lyhentyvän nimenomaan aamusta.

      Aloin hyvin pian heräämään jopa aikaisemmin kuin uskalsin edes laittaa kelloa soimaan!
      Nyt olen lähes työssäkäyvän ihmisen rytmeissä vaikka olenkin pitkäaikaistyötön. Eli nyt ei ole sitäkään estettä mennä töihin. Olen pirteä ja
      energinen jo aamusta.

      • joopa joo

        Kokeilkaa GABAa eli Gamma-aminovoihappoa. itse olen nyt viikon verran ottanu noin 5g illalla 30-40min ennen nukkumaan menoa ja hyvin on auttanu. pitäis kai toimia vielä paremmin, kun ottaa sen kans L-teaniinia. mutta ne ei oo viä tullu postiin.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Gamma-aminovoihappo


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe