Etäohjattavat pienoiskopterit tullaan kieltämään

Out of ordering

Etäohjattavat pienoiskopterit joiden kuormankantavuus on enemmän kuin muutama sata grammaa tullaan kieltämään tulevaisuudessa. Heti ensimmäisen tällaisella lentävällä pienoislaitteella terroristien tekemän pommi-iskun jälkeen aletaan ajamaan sisään lakia joka kieltää kyseisten pienoiskoptereiden myynin, ostamisen ja hallussapidon.

Seuraavaksi kielletään kauko-ohjattavat pienoislennokit, nekin näillä härveleillä tehdyn terrori-iskun jälkeen.

Suuret yli kymmenenkin kiloa kuormakantavuutta omaavat ns. multikopterit joissa on jopa kahdeksan sähkömoottoria pyörittämässä saman verran potkureita ja joiden lähetin/vastaanotintehot ovat niin suuret että laitteen voi etäohjata kymmenien kilometrien etäisyydelle lähtöpaikastaan, kantavat helposti niin suuren määrän räjähteitä että mittavaa vahinkoa voidaan niillä suorittaa.

Tämä on pienoislennokkien tulevaisuus, ne poistetaan markkinoilta

9

591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otapa ne pillerisi

      Seuraavaksi kielletään kirjekyyhkyt jne.

      Älä unta nää!

    • rc harrastaja

      Muuttolinnut pitää myöskin kaikki ampua, koska niitähän voidaan käyttää biologisessa sodankäynnissä ja ne lentävät aina tiettyä reittiä.
      Lintuihin voidaan liittää erilasia biologisia pommeja, jotka voidaan kaukolaukaista, kun seurataan gps paikannus järjestelmän kautta, että missä kyseinen lintu lentää ja etälaukaisimesta vapautetaan bioase.
      Bio aseen ei tarvitse olla, kuin muutaman gramman painoinen, niin siinä on tappavaa tartuntaa aiheuttavia viruksia, että muutama tartunnan saanut levittää sitä tehokkaasti, jolloin saadaan kymmeniä tuhansia ihmsiä sairastetutetuksi hengenvaarallisella viruksella.

      Rc harrastajat eivät ole tällaisia terroristeja, vaan näitä pommi iskuja tekevät terroristit eivät ole kiinnostuneet lennokeilla lennättämisestä, vaan räjähdyksistä.
      Rc harrastajathan lennättävät yleensä lennokkeja kaukana asutus alueista, ettei lennokeista aiheudu vaaraa ihmisille.
      Terroristithan eivät ajattele näin.

    • Autoquad

      Entäs autopommit... ilmeisesti autolla ajaminen ja sen hallussapito kriminalisoidaan seuraavaksi noiden kopterien kieltämisen jälkeen :D

    • vaara taivaalla

      Pysähtykääpäs muuten sitten ihan oikeasti miettimään miten naurettavan helppoa tuollainen isohko harraste rc-kopteri on aseistaa ja valjastaa tekemään tuhoja. Kevyen konetuliaseen saa asennettua käden käänteessä jos ymmärtää jotakin servoista, kameroista ja optiikasta sekä aseista yleensäkin.

      Osaavalle terroristille joku pommin riiputtaminen rc-kopterista ei varmaan ole ongelma.

      Yksityisyyden kannalta vaarallisin uhka on vakoilu noilla rc-koptereilla. Kohta joka pervertikolla on kameralla varustettu kopteri käytössään pahimmillaan.

      Toimiva lääke on yleinen oikeus ampua alas rc-kopterit, jotka tulevat häiritsevälle etäisyydelle tai joiden voidaan arvoida aiheuttavan vaaraa olemalla esim. juurikin aseistettuja.

      • kopterinrikkoja

        Eilen paloi käämit sen verran hyvin naapurin multikopterin pörräilyyn tonttimme, talomme ja lasten hiekkalaatikonkin päällä (jossa lapset olivat leikkimässä), että menin ja pistin koko hökötyksen päreiksi.

        Toistuvista ystävällisistä pyynnöistä ja kehoituksista sekä vakavammalla naamalla ja äänellä käydyistä keskusteluista huolimatta on naapurimme lennätellyt kopteriaan tiuhaan asutun omakotitaloalueemme yläpuolella. Hän on lennätellyt mm. talojen ikkunoiden edessä (kopterissa oli kamera), lähes kaikkien lähialueen talojen yläpuolella ja tonteilla yms yms.

        Kopterissa oli kuulemma hävyttömän kallis laitteisto jolla lennättäjä näkee videolasien kautta kameran kuvaaman alueen. Noh, sekin on nyt palasina enkä uutta hänelle hanki. Naapurini sanoi soittavansa poliisille, johon vastasin että minä voin soittaa itse ja kertoa muutamia totuuksia hänen lennättelyistään.

        Eipä ole sinitakkeja ovemme taakse tullut vielä.


      • Teri Kop
        kopterinrikkoja kirjoitti:

        Eilen paloi käämit sen verran hyvin naapurin multikopterin pörräilyyn tonttimme, talomme ja lasten hiekkalaatikonkin päällä (jossa lapset olivat leikkimässä), että menin ja pistin koko hökötyksen päreiksi.

        Toistuvista ystävällisistä pyynnöistä ja kehoituksista sekä vakavammalla naamalla ja äänellä käydyistä keskusteluista huolimatta on naapurimme lennätellyt kopteriaan tiuhaan asutun omakotitaloalueemme yläpuolella. Hän on lennätellyt mm. talojen ikkunoiden edessä (kopterissa oli kamera), lähes kaikkien lähialueen talojen yläpuolella ja tonteilla yms yms.

        Kopterissa oli kuulemma hävyttömän kallis laitteisto jolla lennättäjä näkee videolasien kautta kameran kuvaaman alueen. Noh, sekin on nyt palasina enkä uutta hänelle hanki. Naapurini sanoi soittavansa poliisille, johon vastasin että minä voin soittaa itse ja kertoa muutamia totuuksia hänen lennättelyistään.

        Eipä ole sinitakkeja ovemme taakse tullut vielä.

        ..huh sentään, aika kova olet, että menit ja rikoit naapurin kopterin, hattu jos olis ni nostaisin.


      • bongar

        Tuossa olisi ajatusta. Saataisiin jotakin ammuttavaa metsästysseuroille. Lennokit toimisivat ihanhyvin ilmakohteina, RC-autot maakohteina ja veneet vesikohteina. Ei tarttis ammuskella viattomia luontoeläimiä.


      • trrrrrrrrrrrrrrrr
        bongar kirjoitti:

        Tuossa olisi ajatusta. Saataisiin jotakin ammuttavaa metsästysseuroille. Lennokit toimisivat ihanhyvin ilmakohteina, RC-autot maakohteina ja veneet vesikohteina. Ei tarttis ammuskella viattomia luontoeläimiä.

        Vähän niin ku tälleen...

        http://www.youtube.com/watch?v=WP33crds1tI


      • bongar
        trrrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:

        Vähän niin ku tälleen...

        http://www.youtube.com/watch?v=WP33crds1tI

        Aikamoisia kuularuiskuja! Suht turvallista lennokille. Jossain oli varuskunnan kovapanosharjoitusleiri ja sinne meni kerhonrakentamia lennokkeja (SA tilaus). Lennättäjä löytyi myös varusmiespalvelua suorittava. Kokopäivä taivaalla ja rynnällökivääreillä sarjatuliasennossa kolmeosumaa päivän saalis. Kalusto jäi kumminkin vielä lentokuntoiseksi.
        Lennokki oli kohtuu kokoinen (kv 1,8m) ettei voi aivan puhua maalin pienuudesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe