Miesten sana- ja saunapiiri

oikeaopp. lut.

Mitä mieltä olette kun rauhan sanan miesten sana ja saunapiiriin Kokkolassa kutsutaan alustajiksi helluntailaisia. Eikö se ole harhaoppinen piiri?

50

879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heteromies

      Markku Koiviston kanssa en menisi saunomaan ;)

      • Löylyn lyömä

        Olisikin oikein homosauna. Että ihan anaaligaytäkin lauteilla ja kiukaalle roiskuisi eritteitä ja ulosteita. Siinä saisi joku hengitysvaikeuksinen oireita kun kakka ja siemenneste käryäisi kivillä. Voisi tulla höyryjen mukana tippurikin jollekkin viattomalle ja avioero kun vaimo ei uskoisi taudin tarttuneen miesten saunassa löylyjen mukana ilman homohommia.


    • Huom.

      Markkuhan tunnusti syntinsä ja hylkäsi ne.

      • Kuka uskaltaa?

        Ja eikun Markun kanssa saunaan!


    • Siiri Ahvenainen

      Meidän ry:llä käy myös helluntailaisia ja se on hyvä asia, että voimme yhdessä samassa syntien anteeksiantamuksessa eli Jeesuksessa Kristuksessa saada syntimme anteeksi. Ei siinä ole eroa, kreikkalaisten tai juutalaisten, eikä helluntailaisten ja lestojen välillä, kun saamme uskoa syntimme anteeksi Jeesuksen Kristuksen sovintotyön tähden. Yhteinen on uskomme kohde ja pelastuksemme lähde!

      • Ei käy uudestikastajat, sillä tulee osalliseksi heidän synteihin. He tuovat salaa omia opetuksiaan. Ne on muuten kaikessa ihan erilaisia opetuksia.


      • ekumenia-VL

        Jos noin ajattelet ja olet VL, edustat eriseuraa ja olet kadottavassa harhassa. Olet liian ekumeeninen. Mulle eräs ilmeisesti VL saarnasi, "Ekumenia-veeällät ei pääse taivaaseen ja oikeaan uskoon ei kuulu lainkaan ekumeniaa!" Siinä oikeata opetusta "yhteisen rakkauden" puolelta.


    • etsivä-xx

      Ei pitäsi kutsua. Pitäsi niitä luterilaisia alustajia löytyä.
      Nimittäin kasteopetus on niin eria asia että en ylipäätään ymmärrä miksi evl kirkko on ottanut vieraan formaatin alfakurssitkin ohjelmaan. Luterilainen katekumenaatti olisi oikea tie kristinuskon perusteisiin.

      • Miksi sitten Luther oli upotuskasteen ehdoton kannattaja, ripottelua Hän piti naurettavana.

        Hänen mukaansa kasteen tuli vielä tapahtua uskoon tulon jälkeen.

        Asia löytyy helpoiten Isosta Katekismuksesta, luvusta 44, katso sieltä.

        Iso Kat. on tarkoitettu papeille, he tuskin antavat sitä käyttöösi, jos kerrot motivaatiosi.

        Sinulla harvoin menee pieleen, mutta nyt meni.

        Ihmetyttää, kun et toteuta Jeesuksen esimerkkiä, etkä tahtoa, vai eikö aika ole vielä tullut?

        Kes.


      • Valitettavasti

        etsivä-xx kirjoittaa täyttä paskaa!


      • etsivä-xx
        Kesitas kirjoitti:

        Miksi sitten Luther oli upotuskasteen ehdoton kannattaja, ripottelua Hän piti naurettavana.

        Hänen mukaansa kasteen tuli vielä tapahtua uskoon tulon jälkeen.

        Asia löytyy helpoiten Isosta Katekismuksesta, luvusta 44, katso sieltä.

        Iso Kat. on tarkoitettu papeille, he tuskin antavat sitä käyttöösi, jos kerrot motivaatiosi.

        Sinulla harvoin menee pieleen, mutta nyt meni.

        Ihmetyttää, kun et toteuta Jeesuksen esimerkkiä, etkä tahtoa, vai eikö aika ole vielä tullut?

        Kes.

        mitä ihmettä sinä nyt "höpäjät" isosta katekismuksesta, joka on netissäkin luettavissa koska vaan. Kasteesta voit olla sitä mielä mitä olet, mutta tunnustuskirjat ovat kaikkien luettavissa evl kirkon nettisivuilla. Ei niitä koskaan ole pimitetty.

        Vanhoillislestadiolainen kastaa lapsen, joka uskoo.
        Lutherikin kastoi lapset.

        Pala leipää on koko Kristus, eikö ääretön Jumala Jeesus Kristus ole läsnä reaalisena riippumatta nesteen määrästä?

        Ihmisen voi kastaa vauvana tai aikuisena luterilaisen uskon mukaan, mutta kahdesti minua ei tulla kastamaan. Yksi kaste, jonka sain vauvana riittää minulle iäisyyteen asti, koska siinä vaikuttaa Jumala enkä minä. Ja Jumalan liitto pitää. Hän on uskollinen. Ei meidän tarvitse vaeltaa pimeydessä lapsuuden kasteen jälkeen. Ei meidän tarvitse miettiä mikä on oikea aika kastaa, kyse ei ole ihmisen teosta vaan Jumalan.

        1. Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
        2. ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
        3. minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
        4. Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
        5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
        6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
        7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.


      • Laitan Sinulle xx hieman Lutherin ajatuksia kasteesta.
        Kirjassaan Baabelin kirkon valkeudessa Hä avaa tilannetta, molemmin puolin, upottamisella, jota Hän suosittelee ja pitää kasteena, mutta myös valelua, jos sairas ihminen on kuolamaisillaan ja haluaa kastetta.
        Silloin upottamista ei voida suorittaa.
        Hän kirjoittaa; Kastaja "valelee kastettavan... kastehan on pikemminkin kuolemisen ja ylösnousemisen vertauskuva.
        Vauvahan ei tälläisistä asioista aisti, eikä tajua mitään.
        Hän jatkaa, ja sulje mieleesi se; Tästä syystä soisin, että kastettavat upotettaisiin kokonaan veteen sanamuodon ja tämän salaperäisen toimituksen merkityksen mukaisesti.
        Mutta olisi kaunista antaa niin syvälliselle ja täydelliselle asialle syvällinen ja TÄYDELLINEN merkkikin."
        Upotuskasteen Luther katsoi parhaiten symbolisoivan kasteen todellista merkitystä.
        Samaa on sanottava myös Lutherin kasteen merkitystä kuvaavasta Vähän kastekismuksen kohdasta, jossa hän puhuu vanhan ihmisen upottamisesta ja uuden ihmisen esiin nousemisesta. (s.82) Joten kuinka vanhana se vauva todella ”ripotellaan”, 40- 50, vain 70 vuotiaana, että saadaan vanha ihminen poistumaan ja uusi Kristus-ruumilla tilalle.
        Luther tunnusti upotuskasteen kuvaavan täydellisesti kuolemista ja ylösnousemista. Raamattu opettaa selkeästi vesikasteen olevan upotuskaste.
        Luther kamppaili kasteen kanssa, ollen upottamisen kannalla loppuun asti, mutta jätti sen ikään kuin leijumaan, sillä Hänen reformiin ei kerinnyt tulla Katolisuudesta ollenkaan lähetyttä, eikä seurakuntaoppia.
        Siksi Katolisuus onkin seurakuntana hyvin lähellä luterilaisuutta.
        Aneiden osan on ottanut vain pappien omima synninpäästö.

        Kes.


      • Kesitas kirjoitti:

        Laitan Sinulle xx hieman Lutherin ajatuksia kasteesta.
        Kirjassaan Baabelin kirkon valkeudessa Hä avaa tilannetta, molemmin puolin, upottamisella, jota Hän suosittelee ja pitää kasteena, mutta myös valelua, jos sairas ihminen on kuolamaisillaan ja haluaa kastetta.
        Silloin upottamista ei voida suorittaa.
        Hän kirjoittaa; Kastaja "valelee kastettavan... kastehan on pikemminkin kuolemisen ja ylösnousemisen vertauskuva.
        Vauvahan ei tälläisistä asioista aisti, eikä tajua mitään.
        Hän jatkaa, ja sulje mieleesi se; Tästä syystä soisin, että kastettavat upotettaisiin kokonaan veteen sanamuodon ja tämän salaperäisen toimituksen merkityksen mukaisesti.
        Mutta olisi kaunista antaa niin syvälliselle ja täydelliselle asialle syvällinen ja TÄYDELLINEN merkkikin."
        Upotuskasteen Luther katsoi parhaiten symbolisoivan kasteen todellista merkitystä.
        Samaa on sanottava myös Lutherin kasteen merkitystä kuvaavasta Vähän kastekismuksen kohdasta, jossa hän puhuu vanhan ihmisen upottamisesta ja uuden ihmisen esiin nousemisesta. (s.82) Joten kuinka vanhana se vauva todella ”ripotellaan”, 40- 50, vain 70 vuotiaana, että saadaan vanha ihminen poistumaan ja uusi Kristus-ruumilla tilalle.
        Luther tunnusti upotuskasteen kuvaavan täydellisesti kuolemista ja ylösnousemista. Raamattu opettaa selkeästi vesikasteen olevan upotuskaste.
        Luther kamppaili kasteen kanssa, ollen upottamisen kannalla loppuun asti, mutta jätti sen ikään kuin leijumaan, sillä Hänen reformiin ei kerinnyt tulla Katolisuudesta ollenkaan lähetyttä, eikä seurakuntaoppia.
        Siksi Katolisuus onkin seurakuntana hyvin lähellä luterilaisuutta.
        Aneiden osan on ottanut vain pappien omima synninpäästö.

        Kes.

        Jäi pois;

        Luther tunnusti upotuskasteen kuvaavan täydellisesti kuolemista ja ylösnousemista. Raamattu opettaa selkeästi vesikasteen olevan upotuskaste.
        Luther kamppaili kasteen kanssa, ollen upottamisen kannalla loppuun asti, mutta jätti sen ikään kuin leijumaan, sillä Hänen reformiin ei kerinnyt tulla Katolisuudesta ollenkaan lähetyttä, eikä seurakuntaoppia.
        Siksi Katolisuus onkin seurakuntana hyvin lähellä luterilaisuutta.
        Aneiden osan on ottanut vain pappien omima synninpäästö.

        Kes.


    • Toinen Siiri

      "" Ei siinä ole eroa, kreikkalaisten tai juutalaisten, eikä helluntailaisten ja lestojen välillä, kun saamme uskoa syntimme anteeksi Jeesuksen Kristuksen sovintotyön tähden. Yhteinen on uskomme kohde ja pelastuksemme lähde! ""

      Totta kirjoitat Siiri! Taidat olla ihan uskomassaoleva vl!

      • Jokainen saa uskoa, mutta kun se ei palsta.

        Panetko hieman valaisua Raamatusta?

        Kes.


    • Toinen Siiri

      Tässä valaisua Raamatusta!

      Joh. 20:31
      mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

    • uuni

      Onhan se Espoossakin uskovaisten sauna-seura, perustettu jo 1996.

      • Onko?

        Onko saunamajurina lastenraiskaaja Seppo Tervo?


      • suuri kiuas
        Onko? kirjoitti:

        Onko saunamajurina lastenraiskaaja Seppo Tervo?

        Siellä taitaa taas tänään sauna lämmitä, Antti Hyry on suunnitellut kiukaan.


    • joukkovoimaa

      Me henkeä vahvistetaa, on naisillakin omat ompelu ym kerhot ja seurat. Vaalien alla voidaan asettaa vaikka ehdokkaita paremmuusjärjestykseen.

      • 49+33

        Kun uskotaan, että Jeesus on Herra, niin se käsittää myös sen, että saa uskossa Jeesukseen Kristukseen synnit anteeksi, koska silloin kun sanot ja uskot, että Jeesus on Herra, niin myönnät Hänen kaikkivaltiutensa ja silloin yksin riittää vain HÄN, JEESUS KRISTUS.


    • kasteen ottaminen

      Miksikähän sitä monesti innokkaan paheksuvasti puhutaan 'uudesti' kastamisesta, vaikka, kun kaste Raamatun mukaan tapahtuu upottamalla, niin onhan monesti vain kyse kesken jääneen kastamisen jatkamisesta ja loppunsaattamisesta.

    • 79+35

      Minut siunattiin lapsena Jumalan ja seurakunnan yhteyteen ja kun myöhemmin kirkastui nämä uskonasiat, menin kasteelle. Ei minua ole koskaan kastettu uudestaan, mutta uudestisyntynyt olen Jeesuksessa Kristuksessa.

      • ortodoksiluterilaine

        helluntailainen oppi on tekojen oppia, siinä ei armoa tarjota ilmaiseksi niinkuin meille luterilaislle. taivas on meille apposen auki Pyhän Kasteemme tähden. Suurin kokemus minkä voimme saada kristittyinä on se että meidät on kastettu. Muuta ei tarvita, ei ratkaisuja ,ei henkikastetta, ei armolahjoja ne on kaikki hurmahenkien keksintöä.


      • Lakonikus Pessa
        ortodoksiluterilaine kirjoitti:

        helluntailainen oppi on tekojen oppia, siinä ei armoa tarjota ilmaiseksi niinkuin meille luterilaislle. taivas on meille apposen auki Pyhän Kasteemme tähden. Suurin kokemus minkä voimme saada kristittyinä on se että meidät on kastettu. Muuta ei tarvita, ei ratkaisuja ,ei henkikastetta, ei armolahjoja ne on kaikki hurmahenkien keksintöä.

        Lutterista ei Uusi Testamentti puhusanaakaan.
        Uusi Testamentti käskee uskomaan ja se on teko. Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen;sillä sen; joka Jumalan tykö tulee, tätyy uskopa että Jumala on ja että hän palkitsee ne jotka Häntä etsivät.HEB 11:6
        E#dellisessä jakeessa ohjattiin tekemään tekoja, kuten usoa ja etsiä.

        Uskotulee kuulemisesta ihmisen ymmärrykselle, kun hän kuulee sovituksen sanat Tämäkim om teko
        "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet(Jeesuksen) vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi NIILLE JOTKA USKOVAT HÄNEN (Jeesuksen) nimeen." John 1:12.
        Lerileinen "halaphalli" pilkkaa Kristuksen sovitustyötä.. Sillä lapsen valelu ei ole kaste ja se tehdään lapselle jolla ei ole edellytyksiä uskomiseen.


    • ex-veeällö

      Minusta on vaan Hieno juttu jos on tämän tapaista toimintaa. ei ollenkaa huono.

    • oikeaoppinen

      nyt sinne on tulossa joku kristillinen moottoripyöräkerho esittäytymään, ryhmän vetäjä on menestysteologiaa kannattava. varokaa tällaista eksytystä.

      • 1319

        Ja mietipä sitä, ne kauniit ja seksikkäät naiset näkevät minut joidenkin saatanan pubiruusujen kanssa, nostaako se minun viehätysvoimani muka pilviin? Siis jumalauta, susiruma mies susisuman naisen kanssa, onko se niiden halutuimpien naisten mielestä muka jotenkin seksikästä?


    • Näin on

      ***Eikö se ole harhaoppinen piiri?***

      Vanhoillislestadiolaisuus on saatanallinen harhalahko.

      • Huomattu on suuntaus

        Helluntalaiset ovat päästäneet saatanan määräämään asioistaan!!


    • Aleksi Suntio

      Hämmä'stelen ! Lutku kutsuu helluntailaisia harha oppisiksia.
      Helluntaiseurakunnissa opetetaan Uuden Testamentin perustotuuklsia, jos jumalan sanan tekee ihmisestä harhaoppisen, lestadiolaiss- luterialsien mielestä niin hän ei tunne Uuta Testamentti.
      Uuden Testamentin opetuksia Hellarit pyrkivät toteuttamaan elämässään. he eivät ole lestadiolaisia koska heovat Kristuslaisia ja totelevat Jeesuksen opetuksia opissa ja elämässä .

      Luterialsuus on harha oppi,se oppi käynnisti Hitlerin toimittamaan holokaustin Lutterin kehiutuksesta.

      • 5+9

        Niinpä


    • sanapiiriläinen

      tänään torstaina klo 18 saunapiirissä vierailee Sari Essayah, hän putosi EU-parlamentista. Kaikki tervetuloa.

    • oikeaoppinen

      siellä oli taas ollut joku helluntailainen

    • huuto kiukaasta

      Haaaahhhaahaaaa voi tätä kovakalloisten fariseusten kerhoa hehehheheeee!!

      Helluntaissa on Raamatun opit paikallaan, menkää j akuunnelkaa heitä, lutterin antakaa jo maata tuomiollaan.

      vai luuletteko että JUmala katsoi sormien läpi hänen uskovien vainoomisiaan ja Jumalan silmäterään koskemisen häh, luuletteko unikeot !

    • siitä mallia vai

      Laitetaan tähän kuumaan saunaketjuun hiukan rakkaan oppiisänne lutterin hengentuotetta omalta ajaltaan;

      lainattu netistä;

      Vuonna 1522 Lutherkin taisteli omantunnon vapauden ja raamatullisen uskon puolesta opettaen:
      ”Jokaisella kristityllä on oikeus ja velvollisuus saarnata” sekä ”kristillisellä seurakunnalla on oikeus ja
      valta arvostella kaikkea oppia”.
      Pian asiat kuitenkin muuttuivat. Kun Luther huomasi, ettei kansa ottanutkaan kokonaisuudessaan
      kääntyäkseen oikeaan uskoon hänen käsityksensä mukaan, hän turvautui valtiovallan apuun ja jätti
      vuonna 1527 kirkon korkeimman johdon maalliselle ruhtinaalle, vedoten tässä Konstantinuksen16
      esimerkkiin (keisari Konstantinus kutsui itseään kristityksi, vaikka palvoi epäjumalia ja mm. murhautti
      oman poikansa).
      Speierin valtiopäivillä vuonna 1529 (joilla uskonpuhdistusta kannattavat evankeliset kristityt saivat
      nimen ”protestantit”), säädettiin merkillinen, vähemmälle huomiolle jäänyt laki: ”Käskemme,
      julistamme ja määräämme keisarillisen valtiutemme, tietomme ja tahtomme mukaisesti: että jokainen
      kasteenkertoja ja jokainen uudestikastettu, täysi-ikäinen mies tai nainen on tuomittava ja vietävä
      luonnollisesta elämästä kuolemaan tulella tai miekalla tai muulla sellaisella henkilön
      olosuhteiden mukaan ilman edelläkäypää papillisten tuomarien inkvisitiota.”
      Myös Luther julisti vuonna 1532, ettei mikään esivalta saa suosia maassa sakramenttilaisia ja
      kasteenkertojia. Jokaisen alamaisen velvollisuus on ilmoittaa nurkkasaarnaajat esivallalle
      rangaistaviksi. He ovat kovakorvaisia heittiöitä, joiden perkeleellinen lahko saa kiittää helvetin henkiä
      olemassaolostaan.
      Vielä karmeampaan julistukseen äityi Lutherin hengenheimolainen Philip Melanchton, jonka
      kehotuksesta vuonna 1535 neljä kasteenkertojaa mestattiin, ja seuraavana vuonna jatkettiin hirmutöitä.
      Nähdessään heidän sankarillisen kuolemansa Melanchton lausui: ”Sellaista rohkeutta ei voi pitää
      muuna kuin kauheana perkeleellisenä paatumuksena.”
      Vuodelta 1536 on vielä olemassa eräs Lutherin ja Melanchtonin allekirjoittama lausunto
      kasteenkertojia vastaan, jossa mm. sanotaan: ”Mutta missä joku ainoastaan suosii (vääriä)
      opinkappaleita hengellisissä asioissa, kuten lapsenkasteesta, perisynnistä ja turhasta hajaantumisesta,
      niin, koska nämä opinkappaleet ovat hyvin tärkeät, päätämme me, että näissäkin tapauksissa
      vastahakoiset on tapettava.”
      Vastalauseen tällaiselle toiminnalle esitti evankelinen pappi Johan Odenbach Moschelnista, joka
      kirjoitti vuonna 1528 Alzcyn tuomareille käsiteltäessä juttua kasteenkertojia vastaan:
      ”Sillä ei oikealla kasteella enemmän kuin kasteenkertomisellakaan ole sellaista voimaa, että se voi
      pelastaa tai kadottaa ihmisen. Meidän täytyy antaa kasteen olla merkkinä, jonka kautta
      tunnustamme olevamme kristityt, kuolleet maailmalle, perkeleen viholliset, kurjia, ristiinnaulittuja
      ihmisiä, jotka emme etsi ajallisia, vaan iankaikkisia aarteita, jotka herkeämättä taistelemme lihaa,
      syntiä ja perkelettä vastaan ja vietämme kristillistä elämää… Teidän täytyy kuunnella heitä, kun
      nämä raukat sanovat: ”Me vaadimme parempia todisteita jumalallisista kirjoituksista ja tahdomme
      totella teitä, jos te voitte evankeliumista osoittaa meille jotain parempaa.”
      Tuo kirje vaikutti sen, että tuomarit kieltäytyivät tuomitsemasta uskon asioissa, mutta korkeampi
      oikeus tuomitsi miehet mestattaviksi ja naiset hukutettaviksi. Myös sveitsiläinen Zurichin raati, johon
      kuului mm. Zwingli, antoi vuonna 1526 määräyksen, että jokainen, joka toimittaa uskovaisten kasteen,
      tulee mestattavaksi, ja sen mukaan meneteltiinkin. Kirkosta oli sielläkin tullut valtionkirkko, ja se
      tarvitsi ehdottomasti lapsikastetta pysyäkseen pystyssä. (PL)
      7
      Mistä hengestä ?
      Pyhä Raamattu ja varhaiset muistiin taltioidut tapahtumat osoittavat, kuinka sielunvihollinen
      alkuseurakunnan aikaan yritti tappamalla tuhota koko kristinuskon. Mutta vainot ja verityöt
      pikemminkin kiihdyttivät evankeliumin leviämistä, kun Totuuden suhteen olikin tehtävä selkeä
      ratkaisu. Kun hävittäminen ei tuonutkaan tulosta, vihollinen muutti taktiikkaansa: Totuutta alettiin
      vesittää ja väärentää (valheveljet, gnostilaiset jne.).
      Tänä päivänä Suomi on erinomainen esimerkki tuon kaavan toistumisesta: kun tuhoaminen ei
      onnistu, ”vesitä ja väärennä”. Osoituksena viime aikojen väärennyksistä käy 1 Piet. 3:21. Kun
      Raamatusta ei yksinkertaisesti löytynyt jaetta, joka väittäisi ihmisen pelastuvan kasteessa, se täytyi
      sinne väkisin vääntää. Nyt tuo jae on saanut aivan uuden merkityksen: ”Tuon esikuvan mukaisesti
      teidät pelastaa nyt kaste” (Raamatun 1992 suomennos). Samaisessa hengentuotteessa myös vesitetään
      täydellisesti Raamatun antama kokonaiskuva pyhästä Jumalasta, joka vihaa syntiä – ja epäjumalia; 5
      Moos. 32:8:ssa näet väitetään Jumalan jakaneen kansoille omat jumalansa! Valtaosalle kansastamme
      totuus on vääryyden vallassa.

    • Entinen saunoja

      Kävin välillä jossain miesten sauna ja ylistyspiirissä. Aikaisemmin tunnelma oli ylistävä ja vahvistava mutta nyt on tullut mukaan epämiellyttäviä ilmiöitä.

      Aluksi paremmin "varustellut" veljet tapasivat lauteilla seisottaa elimiään ja tehdä silmämääräisiä vertailuja kenellä on isoin. Ajattelin ilmiön olevan ohimenevä enkä ajatellun siinä olevan mitään pahaa. Sitten piiriin liittyi eräs Heikki jolla oli todella suuri siitin. Heikki ei kuitenkaan seisottanut lauteilla vaikka monen miehen katseet olivat nauliintuneet hänen jalkoväliinsä.

      Aikaa myöten moni kävi rohkeammaksi ja saattoi jo julkeasti hyväillä itseään saunassa. Välillä näytti että huipennuskin oli jo lähellä. Sitten kävi se mitä olin jo pitkään pelännyt, Heikin penis koveni lauteilla. Kuului vain huokaus kun n. 23 senttinen nousi pystyyn. Heikin vieressä istunut Reijo kiljaisi ja kauhukseni tarttui Heikin miehiseen sukupuolielimeen. Heikki sulki silmänsä ja Reijon suu lähestyi jalkoväliä. Hyppäsin ylös lauteilta ja kerkesin paeta juuri kun Reijo otti elimen suuhunsa.

      Sen jälkeen en ole saunapiirissä käynyt, muutimme toiselle paikkakunnalle enkä täällä mennyt mukaan saunaan vaikka seuroissa veljet kyselivätkin. Onko muissa saunapiireissä sama haureuden henki vai osuinko vain väärään porukkaan?

      • 17+19

        Äläpä Reijo tyrkytä tapojasi muille.


    • 15+§1

      Ei - hellaria on siellä hyvä löylyttää ja antaa sakihivutusta jos ei käänny heitin ainoaan oikeaan uskoon.

    • körttirauhansana

      Sunnuntaina 11.1. on hyvä aihe kirkossamme: Kasteen lahja. Pyhässä Kasteessa ihminen uudestisyntyy, hän saa syntinsä anteeksi, hän saa Pyhän Hengen, hän tulee uskoon. Pyhä Kaste on suurin asia mitä voimme kokea hengellisessä elämässämme. Meidän tulee suuresti ylistää ja palvoa Pyhää Kastetta. Siinä on meidän pelastus. Ei missään muualla. Se joka ei opeta näin ei ole oikea kristitty. Tämä on ainoa oikea oppi.

      • sammontakomista

        Heh kaikkeas sitä se on vauvan kastaminen on tyhmää ja typerää lutterin taikuutta josta Raamattu ei sanaakaan mainitse.

        hankkikaa niitä halpoja silmäklaseja sinne sakastiin että pääsette tosta umpisokeudestanne.


    • varokaapöhlöjä

      joku sairas ihminen oli siellä saunapiirissä heittänyt kahvikupin seinään ja poistunut paikalta. Kaikenlaisia häiriintyneitä ihmisiä siellä käy. Vaarallinen paikka.

    • rsjohtokuntakla

      saunapiiriläiset tulkaa siivoustalkoisiin Varvilla joka tiistai klo 18. Tehän käytätte rakennusta ja saunaa teidän pitää myös osallistua talkoisiin. Terv. Johtokunta.

    • sauna

      Seurakunalla on tarjolla myös hyvät kokontumis tilat jos saunapiiri on ongelma varvilla....

    • rsjohtokunta

      saunapiiri on todella ongelma varvilla! Kyllä kai te ymmärrätte miksi!

    • rauhansanalainen

      nyt siellä on joku joka opettaa menestysteologiaa kauheaa harhaoppia älkää menkö sinne siellä voi menettää tämän ainoan oikean pelastavan uskon. Pyhässä kasteessa ihminen uudestisyntyy.

    • Miksei_tällaiseen

      saunapiiriin voisi kutsua alustajiksi näitä nuoria, sieviä naispappeja kuten Meri-Anna Hintsala ja Mari Leppänen?

      • Jos_nuo_tytöt

        olisivat AVUSTAJINA siellä saunassa ja kulkisivat herrarivistön päästä päähän ja istahtaisivat jokaiseen tukevaan pystyoksaan niin sitähän sitten pallit tyhjänä jaksaisi letkeämminkin uskoa.


      • Mullakin_on_tuom-
        Jos_nuo_tytöt kirjoitti:

        olisivat AVUSTAJINA siellä saunassa ja kulkisivat herrarivistön päästä päähän ja istahtaisivat jokaiseen tukevaan pystyoksaan niin sitähän sitten pallit tyhjänä jaksaisi letkeämminkin uskoa.

        moinen kova oksa. Ei minulla olisi mitän sitä vastaan, että Mari tai Meri-Anna saunassa istahtaisivat siihen, taikka vaikka molemmat. Naispapeissa on tämä erinomaisen hyvä puoli : takapuoli.


    • oikealuterilainen

      nyt tämä lahkolaisten saunapiiri on jakaantunut kahteen eri ryhmään suurin osa jotka siellä käy on mielisairaita ja pöhlöjä henkisesti jälkeenjääneitä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe