Kävin ennen katsastusta huollossa mittauttamassa pakokaasut. Sieltä annettiin sitten se kuitti jota näytetään katsastuksessa. Eilen menin katsastamaan autoani ja kaikki muu näytti olevan ok paitsi se pakokaasumittauslippu ei kelvannut!!!?? Äijä mokoma sanoi että hän ottaa ne pakokaasuarvot uudelleen (ilman eri maksua kuitenkin onneksi).
Voiko todella näin olla, että huollossa otettu testi ei kelpaa?? Tuli tunne, että äijä yritti löytää jotain vikaa että olisi saanut hylätä. Ihme touhua :(
Pakokaasun mittauksesta
17
481
Vastaukset
- tosi ärtynyt.
Katsoihan ne jarrutkin siellä huollossa. Mitä pirua se katsuri ajoi ne uudelleen jarrudynamometrissä.
- Vai niin se taas meni
Siis miks nää jutut kääntyy aina näin päin?? Eli katsastajaa haukutaan, kun huollossa ei ole osattu mitata pakokaasuja oikein. Eikö oikea paikka avautumiselle olis se huolto, mikä päästöt mittas ja varmaan otti siitä maksunkin. Katsastajakin olisi ihan hyvin voinut periä maksun mittauksesta, mutta hyvää hyvyyttään korjatessaan korjaamon tunarointeja, teki mittauksen veloituksetta. Ja siitä hyvästä sai taas vain haukut päälle.
Trafin ohjeessa on tarkat määritelmät mittaustodistuksen sisällölle. Tämä ohje tulisi olla myös mittauksia suorittavien korjaamojen tiedossa.
Eli onko se muka aikuistem oikeesti katsastajan vika, jos korjaamo ei osaa mitata päästöjä oikein?
Ja onko sekään oikein et katsastaja mittailee päästöjä ilmaiseksi korjaamon hutilointien jäljiltä? - 234424
Ei helvetti mistä näitä dorkia sikiää! Kyllä taas kannatti ilmaisen työn tekeminen...
Katsastaja on tietenkin AINA väärässä! - Markku Hetula
Nonni, taas tuli näpeille kun mentiin tekemään ILMAISTA työtä.
- 555
Kontrolli tarkastus. Korjaamon laitteethan saattavat olla väärin kalibroitu.
- K.atsastaja
Kusipää aloittaja voisi myös kertoa mikä siinä korjaamon mittauksessa oli pielessä?? Onko se niin vaikeaa? Näitä tulee lähes päivittäin vastaan, että korjaamon tekemät päästömittaukset ovat puutteellisia. Mikä siinä on niin vaikeaa, että siitä mittaustodistuksesta löytyy nämä tiedot:
- mittaustulokset (nämäkin olisi syytä tarkistaa että ovat alle raja-arvojen!) ja dieseleissä muistaa myös huomioida kierrosten nousu/lasku ajat
- päivämäärä
- mittaajan allekirjoitus ja NIMENSELVENNÖS, tämä on muuten yllättävän vaikeaa rasvanäpeille kirjoittaa
- korjaamon nimi / leima - 1+1
Eikös katsastajan kuuluisi tietää, että välillä pitää tehdä tarkistusmittauksia vaikka savut on mitattu ja hyväksytty mittaustodistus esitetty?
Näinhän aloittajan tapauksessakin on käynyt. - en katsasta autoa.
katsastajat on kusipäitä.
- aapo2
Miten mahtaa olla oman pääsi laita??
- palvelukouluttaja
aapo2 kirjoitti:
Miten mahtaa olla oman pääsi laita??
"En katsasta autoa"--- asiakaspalvelussa asiakaspalvelijan tulee käyttäytyä kuten asiakkaankin, silloin on paras varmuus että asiakas ja asiakaspalvelija ymmärtävät toisiaan
- kusipäitä
aapo2 kirjoitti:
Miten mahtaa olla oman pääsi laita??
kusipäitä mitkä kusipäitä
- Kusipää
aapo2 kirjoitti:
Miten mahtaa olla oman pääsi laita??
mikä kusipää. Ei se siittä miksi muuksi muutu
- Kusipäistä
aapo2 kirjoitti:
Miten mahtaa olla oman pääsi laita??
touhua koko katsastus.
- malmissako
Kaikkea siellä Helsingissä sattuu
- ss,ss,ooo
Kuinkas usei ne katsastusasemien mittalaitteet kalibroidaan,eräs dieselhuollon asiantuntija oli sitä mieltä, että liian harvoin, virhenäyttöjä tulee usein?
- Vain mopoilija.
Kuinkahan moni autoaan katsastuttava tietää näiden lukujen merkityksen
pakokaasumittauksen paperitulosteessa.
Haetaan lappu huollosta ja ei välttämättä ymmärretä itse katsoa arvoja paperista.
Katsastushenkilö tekee päivittäin testejä ja joku luku voi olla raja-arvoilla tai
toinen luku , suhteessa seuraavaan, on epäsuhteessa. Katsastushenkilö
voi ammattitaitonsa perusteella tarkistaa arvot konttorin testerillä.
Näin helppoa on ymmärtää pakokaasutestin merkitys moottorin kuntoa
seuratessa.- Mittarissako vika
Se kalibrointitarra on näkyvillä siinä laitteessa. Siitä voi asiakas halutessaan tarkistaa, onko asiat kunnossa. Jos laite ei esim. vian vuoksi näytä oikein, se kyllä tulee äkkiä ilmi, jos mikään auto ei yhtäkkiä läpäise mittausta. Lisäksi laite kalibroituu aina käynnistyksen yhteydessä ja hakee myös ns. nolla rajan aina ennen mittausta. Mittakammion puhdistustarpeenkin laite kertoo ihan itse. Lisäksi kalibroinnin yhteysessä on harvoin niin päin, et laite näyttää liian suuriaarvoja, vaan jostain syystä lähes aia toisin päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä suoraan
Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.691822Voisitko nainen kertoa mulle
Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun1641469- 1251255
- 881252
Miehelle naiselta
Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te491160Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa
Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-266948- 75932
- 106877
Olen syvästi masentunut
En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi101818Mitä vastaat jos
Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍36684