Kävin ennen katsastusta huollossa mittauttamassa pakokaasut. Sieltä annettiin sitten se kuitti jota näytetään katsastuksessa. Eilen menin katsastamaan autoani ja kaikki muu näytti olevan ok paitsi se pakokaasumittauslippu ei kelvannut!!!?? Äijä mokoma sanoi että hän ottaa ne pakokaasuarvot uudelleen (ilman eri maksua kuitenkin onneksi).
Voiko todella näin olla, että huollossa otettu testi ei kelpaa?? Tuli tunne, että äijä yritti löytää jotain vikaa että olisi saanut hylätä. Ihme touhua :(
Pakokaasun mittauksesta
17
490
Vastaukset
- tosi ärtynyt.
Katsoihan ne jarrutkin siellä huollossa. Mitä pirua se katsuri ajoi ne uudelleen jarrudynamometrissä.
- Vai niin se taas meni
Siis miks nää jutut kääntyy aina näin päin?? Eli katsastajaa haukutaan, kun huollossa ei ole osattu mitata pakokaasuja oikein. Eikö oikea paikka avautumiselle olis se huolto, mikä päästöt mittas ja varmaan otti siitä maksunkin. Katsastajakin olisi ihan hyvin voinut periä maksun mittauksesta, mutta hyvää hyvyyttään korjatessaan korjaamon tunarointeja, teki mittauksen veloituksetta. Ja siitä hyvästä sai taas vain haukut päälle.
Trafin ohjeessa on tarkat määritelmät mittaustodistuksen sisällölle. Tämä ohje tulisi olla myös mittauksia suorittavien korjaamojen tiedossa.
Eli onko se muka aikuistem oikeesti katsastajan vika, jos korjaamo ei osaa mitata päästöjä oikein?
Ja onko sekään oikein et katsastaja mittailee päästöjä ilmaiseksi korjaamon hutilointien jäljiltä? - 234424
Ei helvetti mistä näitä dorkia sikiää! Kyllä taas kannatti ilmaisen työn tekeminen...
Katsastaja on tietenkin AINA väärässä! - Markku Hetula
Nonni, taas tuli näpeille kun mentiin tekemään ILMAISTA työtä.
- 555
Kontrolli tarkastus. Korjaamon laitteethan saattavat olla väärin kalibroitu.
- K.atsastaja
Kusipää aloittaja voisi myös kertoa mikä siinä korjaamon mittauksessa oli pielessä?? Onko se niin vaikeaa? Näitä tulee lähes päivittäin vastaan, että korjaamon tekemät päästömittaukset ovat puutteellisia. Mikä siinä on niin vaikeaa, että siitä mittaustodistuksesta löytyy nämä tiedot:
- mittaustulokset (nämäkin olisi syytä tarkistaa että ovat alle raja-arvojen!) ja dieseleissä muistaa myös huomioida kierrosten nousu/lasku ajat
- päivämäärä
- mittaajan allekirjoitus ja NIMENSELVENNÖS, tämä on muuten yllättävän vaikeaa rasvanäpeille kirjoittaa
- korjaamon nimi / leima - 1+1
Eikös katsastajan kuuluisi tietää, että välillä pitää tehdä tarkistusmittauksia vaikka savut on mitattu ja hyväksytty mittaustodistus esitetty?
Näinhän aloittajan tapauksessakin on käynyt. - en katsasta autoa.
katsastajat on kusipäitä.
- aapo2
Miten mahtaa olla oman pääsi laita??
- palvelukouluttaja
aapo2 kirjoitti:
Miten mahtaa olla oman pääsi laita??
"En katsasta autoa"--- asiakaspalvelussa asiakaspalvelijan tulee käyttäytyä kuten asiakkaankin, silloin on paras varmuus että asiakas ja asiakaspalvelija ymmärtävät toisiaan
- kusipäitä
aapo2 kirjoitti:
Miten mahtaa olla oman pääsi laita??
kusipäitä mitkä kusipäitä
- Kusipää
aapo2 kirjoitti:
Miten mahtaa olla oman pääsi laita??
mikä kusipää. Ei se siittä miksi muuksi muutu
- Kusipäistä
aapo2 kirjoitti:
Miten mahtaa olla oman pääsi laita??
touhua koko katsastus.
- malmissako
Kaikkea siellä Helsingissä sattuu
- ss,ss,ooo
Kuinkas usei ne katsastusasemien mittalaitteet kalibroidaan,eräs dieselhuollon asiantuntija oli sitä mieltä, että liian harvoin, virhenäyttöjä tulee usein?
- Vain mopoilija.
Kuinkahan moni autoaan katsastuttava tietää näiden lukujen merkityksen
pakokaasumittauksen paperitulosteessa.
Haetaan lappu huollosta ja ei välttämättä ymmärretä itse katsoa arvoja paperista.
Katsastushenkilö tekee päivittäin testejä ja joku luku voi olla raja-arvoilla tai
toinen luku , suhteessa seuraavaan, on epäsuhteessa. Katsastushenkilö
voi ammattitaitonsa perusteella tarkistaa arvot konttorin testerillä.
Näin helppoa on ymmärtää pakokaasutestin merkitys moottorin kuntoa
seuratessa.- Mittarissako vika
Se kalibrointitarra on näkyvillä siinä laitteessa. Siitä voi asiakas halutessaan tarkistaa, onko asiat kunnossa. Jos laite ei esim. vian vuoksi näytä oikein, se kyllä tulee äkkiä ilmi, jos mikään auto ei yhtäkkiä läpäise mittausta. Lisäksi laite kalibroituu aina käynnistyksen yhteydessä ja hakee myös ns. nolla rajan aina ennen mittausta. Mittakammion puhdistustarpeenkin laite kertoo ihan itse. Lisäksi kalibroinnin yhteysessä on harvoin niin päin, et laite näyttää liian suuriaarvoja, vaan jostain syystä lähes aia toisin päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit438255Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e834736Mies sinä olet kaunis katsella
Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne683552- 552206
Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?
Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us181797Sinulle, tahtoisin kertoa mitä
ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi281729Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s71707Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen
Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu3621582Miksi miehet pelkäätte jotain naista?
Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.661253Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi2791148