Nälkälakko ja hidas itsemurha keinoksi herättää sosiaalitoimi

Rage against the mac

Lapsen käyttö koston välineenä toista vanhempaa kohtaan on ollut puheenaiheena viime aikoina. Itse olen joutunut erilleen lapsestani yh-äidin aloitteesta ilman mitään perusteltavaa syytä. En ole saanut mitään virallista päätöstä tapaamiskiellosta. Tätä on jatkunut 6-7 kuukautta. Minulle ehdotettiin valvottuja tapaamisia kerran kuukaudessa kahden tunnin ajan hintaan 100 euroa / kerta.
Miksi suostuisin kaupankäyntiin lapseni tapaamisesta, varsinkin kun olen viettänyt hänen kanssaan vuoden päivät useasti monesti viikossa, kunnes äiti vaihtoi asenteensa diktatuuriksi? Elatusmaksun kykenen maksamaan, mutta oikeudenkäynteihin en kykene henkisesti enkä taloudellisesti.
Koska olen henkisesti lopussa ja yksin, harkitsen nälkälakkoa ja päivittäistä itsenäistä verenluovutusta ts. passiivista vastarintaa saadakseni ääneni kuuluviin. Kehoitan muita kohtalontovereitani samaan taisteluun sosiaalikoneistoa vastaan.

77

549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terlkl

Teidät unohdetaan nopeasti.

• Rage against the mac

Vedä tumppuun, joka et osaa kirjoittaa suomeksi nimimerkkiäsi.

Mistä näitä inho-feministejä löytyy näille palstoille? Tässä on kyse lapsen oikeudesta tavata (todennäköisesti terveempää) vanhempaansa, joka voisi rikastuttaa hänen elämäänsä.
        Aikuisen päivät ja vuodet ovat nopeasti ohikiitäviä, mutta lapselle yksi päivä sisältää niin paljon asioita ja kokemuksia, että jokainen päivä ilman isää tai äitiä köyhdyttää hänen kokemustensa kirjoa ts. henkistä pohjaa. Miksi äiti vie tämän henkisesti rikastuttavan pohjan pois lapseltaan? Se on itsekkyyttä ja katkeruutta.
        Usein oli meillä pojan kanssa hauskaa, joskus ei ollut, mutta kaikki oli todellista elämää. Se on kuitenkin parempaa, kuin latistettu elämä.

• Ranteet auki vain
        Rage against the mac kirjoitti:

Vedä tumppuun, joka et osaa kirjoittaa suomeksi nimimerkkiäsi.

Mistä näitä inho-feministejä löytyy näille palstoille? Tässä on kyse lapsen oikeudesta tavata (todennäköisesti terveempää) vanhempaansa, joka voisi rikastuttaa hänen elämäänsä.
        Aikuisen päivät ja vuodet ovat nopeasti ohikiitäviä, mutta lapselle yksi päivä sisältää niin paljon asioita ja kokemuksia, että jokainen päivä ilman isää tai äitiä köyhdyttää hänen kokemustensa kirjoa ts. henkistä pohjaa. Miksi äiti vie tämän henkisesti rikastuttavan pohjan pois lapseltaan? Se on itsekkyyttä ja katkeruutta.
        Usein oli meillä pojan kanssa hauskaa, joskus ei ollut, mutta kaikki oli todellista elämää. Se on kuitenkin parempaa, kuin latistettu elämä.

"Terveempi" vanhempi siis suunnittelee itsemurhaa. Ja sitten tämä "Henkisesti rikastuttava pohja" ihmettelee, miksei enää tapaa lastansa. Kyllä se siitä...

• Rage against the mac
        Ranteet auki vain kirjoitti:

"Terveempi" vanhempi siis suunnittelee itsemurhaa. Ja sitten tämä "Henkisesti rikastuttava pohja" ihmettelee, miksei enää tapaa lastansa. Kyllä se siitä...

Ei tässä itsemurhaa suunnitella, paitsi jos tilanne ajautuu niin pitkälle. Keskitysleiri-ihminen ei ole kaunista katsottavaa kenellekään. "Ranteet auki"-idea on raukkamaista, nopeaa eikä tuota tuloksia.

• Rage against the mac

Ei tässä itsemurhaa suunnitella, paitsi jos tilanne ajautuu niin pitkälle. Keskitysleiri-ihminen ei ole kaunista katsottavaa kenellekään. "Ranteet auki"-idea on raukkamaista, nopeaa eikä tuota tuloksia.

Haluan kertoa vain, että kyseessä on epäkohta yhteiskunnassamme.
        LAPSEN EI SALLITA TAVATA ISÄÄNSÄ ÄIDIN DIKTATUURIN VUOKSI, VAIKKA LAPSI HALUAISI.
        Jos minulle lähetetään joku dokumentti epäkelpoisuudestani, se riittää. Lopetan valitukseni tähän. Ei ole vielä tullut mitään muuta tiedonantoa kuin tuo byrokraattinen e-mail Camilla Sonntag-betrefolkilta, joka ei lopulta sano yhtään mitään asiaa edistävää. Lukekoon byrokraatti lakikirjojaan, sillä hän leipänsä tienaa.
        Se ei riitä syyksi. Taas tulee lisää miinus-merkin lähettäjiä, jotka ovat pelkkää idioottilaumaa, elleivät hoksaa - "TUO KAIKKI SAATTAAKIN OLLA TOTTA!?"
        Olen itse feministi (miehenä), mutta tällainen perverssi viha lapsen isää kohtaan ei aja feministien etuja. Arvostan "Pussy Riot"in kaltaista toimintaa, siltä osin kun se ei ole populismia. Pankaa miinukset paukkumaan.

• kdvn

Haluan kertoa vain, että kyseessä on epäkohta yhteiskunnassamme.
        LAPSEN EI SALLITA TAVATA ISÄÄNSÄ ÄIDIN DIKTATUURIN VUOKSI, VAIKKA LAPSI HALUAISI.
        Jos minulle lähetetään joku dokumentti epäkelpoisuudestani, se riittää. Lopetan valitukseni tähän. Ei ole vielä tullut mitään muuta tiedonantoa kuin tuo byrokraattinen e-mail Camilla Sonntag-betrefolkilta, joka ei lopulta sano yhtään mitään asiaa edistävää. Lukekoon byrokraatti lakikirjojaan, sillä hän leipänsä tienaa.
        Se ei riitä syyksi. Taas tulee lisää miinus-merkin lähettäjiä, jotka ovat pelkkää idioottilaumaa, elleivät hoksaa - "TUO KAIKKI SAATTAAKIN OLLA TOTTA!?"
        Olen itse feministi (miehenä), mutta tällainen perverssi viha lapsen isää kohtaan ei aja feministien etuja. Arvostan "Pussy Riot"in kaltaista toimintaa, siltä osin kun se ei ole populismia. Pankaa miinukset paukkumaan.

Netissä kaikki saattaa olla myös valetta. Mehän olemme kaikki tuntemattomia emmekä tiedä teidän asiasta mitään.

• Rage against the mac
        kdvn kirjoitti:

Netissä kaikki saattaa olla myös valetta. Mehän olemme kaikki tuntemattomia emmekä tiedä teidän asiasta mitään.

Hyvin sanottu. Kun ei saa ääntänsä mitenkään kuuluviin, ellei herätä edes jotakuta äärimmäisillä iskulauseilla, täytyy niitä iskulauseita alkaa käyttää. Oma MIELENTILANI on ruvennut olemaan huono vasta nyt kun mitään ei voida tehdä. MIELENTILA ei tarkoita mielisairautta. Sinä, miinusmerkkien jakaja, et tiedä asiantilasta yhtään mitään, joten mieti kaksi kertaa ennen niiden antamista. PUHUN EDELLEENKIN LAPSEN OIKEUDESTA TAVATA VANHEMPANSA, JOKA ON HYVÄ LAPSELLEEN.
        Tämä sossutantta Camilla-Sonntag Salosta totesi vain, että isällä ja äidillä on eri näkemykset lapsen turvallisuudesta. Lapsi ei ole sokerista, joka sulaa vesisateessa. Jokainen vanhempi (paitsi ilmeisesti äiti) ei ymmärrä sitä. Mikäli ruokailu ei tapahdu tunnilleen äidin mukaan, ei se merkitse heitteillejättöä. Ruoasta ei ole lapsella koskaan ollut puute.

• kyykaislikossa

Hyvin sanottu. Kun ei saa ääntänsä mitenkään kuuluviin, ellei herätä edes jotakuta äärimmäisillä iskulauseilla, täytyy niitä iskulauseita alkaa käyttää. Oma MIELENTILANI on ruvennut olemaan huono vasta nyt kun mitään ei voida tehdä. MIELENTILA ei tarkoita mielisairautta. Sinä, miinusmerkkien jakaja, et tiedä asiantilasta yhtään mitään, joten mieti kaksi kertaa ennen niiden antamista. PUHUN EDELLEENKIN LAPSEN OIKEUDESTA TAVATA VANHEMPANSA, JOKA ON HYVÄ LAPSELLEEN.
        Tämä sossutantta Camilla-Sonntag Salosta totesi vain, että isällä ja äidillä on eri näkemykset lapsen turvallisuudesta. Lapsi ei ole sokerista, joka sulaa vesisateessa. Jokainen vanhempi (paitsi ilmeisesti äiti) ei ymmärrä sitä. Mikäli ruokailu ei tapahdu tunnilleen äidin mukaan, ei se merkitse heitteillejättöä. Ruoasta ei ole lapsella koskaan ollut puute.

Se sosiaalityöntekijähän oli oikeassa. Teillä on selkeästi eri näkemys lapsen turvallisuudesta.

• .....

Juu anna mennä vaan, näin ollen voit heittää hyvästit jopa valvotuille tapaamisille.

• Rage against the mac

Pisteyttäjäkaveri (.....) voi tulla lausumaan keltaiselle lehdistölle kommenttejaan, kun hänen henkilöllisyytensä saadaan julki. Kiskotaan sut vaikka tukastasi, En mene maksullisiin valvottuihin tapaamisiin, kun en ole vanki enkä psyko vaan terve valtion virkamies.

• siitä vaan

Pisteyttäjäkaveri (.....) voi tulla lausumaan keltaiselle lehdistölle kommenttejaan, kun hänen henkilöllisyytensä saadaan julki. Kiskotaan sut vaikka tukastasi, En mene maksullisiin valvottuihin tapaamisiin, kun en ole vanki enkä psyko vaan terve valtion virkamies.

Millähän lailla sinä saat sen selville?

Ja nuo loput kommentit olivat asiatonta paskaa, joka selventää kaikille sen miksi tapaamisia ei ole. Jos et osaa käyttäytyä edes netissä, niin miten sitten lapsen kanssa.

• Rage against the mac
        siitä vaan kirjoitti:

Millähän lailla sinä saat sen selville?

Ja nuo loput kommentit olivat asiatonta paskaa, joka selventää kaikille sen miksi tapaamisia ei ole. Jos et osaa käyttäytyä edes netissä, niin miten sitten lapsen kanssa.

Sun täytyy vain veikata, pärjäänkö oman lapseni kanssa vai en. Aina paremmin kuin
        äitinsä. En heittelle lapsen päälle huonekauluja tai huuda hevonv*ttua tai muita kirosanoja.

• siitä vaan

Sun täytyy vain veikata, pärjäänkö oman lapseni kanssa vai en. Aina paremmin kuin
        äitinsä. En heittelle lapsen päälle huonekauluja tai huuda hevonv*ttua tai muita kirosanoja.

Eli kumpikaan teistä ei ole hyvä huoltaja.

• Rage against the mac
        siitä vaan kirjoitti:

Eli kumpikaan teistä ei ole hyvä huoltaja.

Ei olekaan.

• Sivusta seurannut

Ei olekaan.

No, toivotaan, että lapsi saa hyvät sijaisvanhemmat, jotka ehkä myöhemmin haluavat adoptoida hänet.

Tulee aika pahaa jälkeä, kun kaksi mielenterveydeltään tasapainotonta vanhempaa alkaa tappelemaan lapsestaan. Toivotaan, että sossutätit nyt ovat hereillä. Eerikan kohdalla eivät olleet. :(

• Rage against the ma
        Sivusta seurannut kirjoitti:

No, toivotaan, että lapsi saa hyvät sijaisvanhemmat, jotka ehkä myöhemmin haluavat adoptoida hänet.

Tulee aika pahaa jälkeä, kun kaksi mielenterveydeltään tasapainotonta vanhempaa alkaa tappelemaan lapsestaan. Toivotaan, että sossutätit nyt ovat hereillä. Eerikan kohdalla eivät olleet. :(

Joo, en tiedä mitä tapahtuu äidin johtaessa toimintaa. Väkivaltaisuus on enemmän tai vähemmän ilmiselvää. Todisteita on. En ole itse koskaan käyttäytynyt lastani kohtaan väkivaltaisesti. Kaikki ongelmat voidaan selvittää puhumalla.

• Rage against the mac

Olen toiminut opettajana 15 vuotta ilman yhtäkään huomautusta tai valitusta. Siinä on teille punaniskoille miettimistä.

• niiiiinpä niin

Olen toiminut opettajana 15 vuotta ilman yhtäkään huomautusta tai valitusta. Siinä on teille punaniskoille miettimistä.

Nyt alkaa huolestuttamaan opetuksen tila, jos millainen hyvänsä ihminen pääsee opettajaksi.

• Sivusta seurannut

Opettajaa on todella vaikea saada erotettua virastaan, vaikka hänellä olisi esim vaikeita mielenterveysongelmia tai muita fyysisiä tai henkisiä puutteita, jotka selkeästi vaikuttavat työn laatuun huonontavasti. Jos ope ei itse hoksaa lähteä, oppilaat joutuvat vain kärsimään.

• jep jep

Opettajaa on todella vaikea saada erotettua virastaan, vaikka hänellä olisi esim vaikeita mielenterveysongelmia tai muita fyysisiä tai henkisiä puutteita, jotka selkeästi vaikuttavat työn laatuun huonontavasti. Jos ope ei itse hoksaa lähteä, oppilaat joutuvat vain kärsimään.

Kokemusta tästä löytyy. Ala-asteen opettaja oli alkoholisti, ja maanantaina haisi vanhalle viinalle.

Lukion eräs opettaja vietti aina toisen vuoden lukukausista lataamossa. Aineen opetus oli hajanaista, koska joka vuosi oli keväällä uusi sijainen.

Äidinkielen opettaja oli hyvin selvä as-tapaus, mutta hänestä en valita. Erikoinen, mutta pätevä ja asiallinen.

• Rage against the mac
        niiiiinpä niin kirjoitti:

Nyt alkaa huolestuttamaan opetuksen tila, jos millainen hyvänsä ihminen pääsee opettajaksi.

Olen täysin tyytyväinen kollegoiden ammattitasoon. Tiedän, että he tekevät antaumuksella työtään. Joillekin (yksin-eläjille) se on tärkein asia elämässä. Ei koko opettajakuntaa saa leimata minun radikaalin menettelyni pohjalta.
        Kohdallani sen huomaa fyysisesti vasta sitten, kun verensokeri, suolat ym. veriarvot rupeavat olemaan alhaisella tasolla.

• 14+20

Mene sinä vain erottamaan opettajia, ilman mitään syitä.

• Sivusta seurannut
        14+20 kirjoitti:

Mene sinä vain erottamaan opettajia, ilman mitään syitä.

???
        En ole mikään ketään erottamaan, mutta esimerkiksi fyysisesti sairas, kuten kuuroutunut opettaja, joka ei apuvälineilläkään enää kuule oppilaan vastausta, pitäisi työterveyden kautta pakottaa eläkkeelle tai työhön, jossa ei kuuloaistia tarvita. Sama koskee alkoholisoituneita, muistihäiriöisiä, mielenterveysongelmaisia yms.
        Jollei ihmisestä ole enää toimimaan ammatissaan fyysisten tai henkisten sairauksiensa tai puutteidensa vuoksi, eikä hän itse tilaansa tajua, pitäisi oppilaiden edun vuoksi opettajan esimiehen välittömästi tilanteeseen puuttua.

• Naiset narsisteja

Eikö olekin mukavaa, kun ei voi tehdä yhtään mitään. Yhteiskunta sosiaalitanttojen hysterian tuella hajottaa perheet ja riistää isiltä lapset mairea hymy kasvoillaan vaivautumatta perustelemaan asiaa.

Itse menetin lapseni 2 vuotta sitten narsistinaiselle, joka ensi töikseen kävi läpi joka ikisen paikkakuntansa sosiaaliviranomaisen ja lastenvalvojan. Kun sitten epätoivoissani yritin paikallisen lastenvalvojan välityksellä päästä neuvottelemaan lasten tapaamisista, huomasin miten narsistiäiti tervehti jokaista vastaantulevaa virkailijaa kuin parasta ystäväänsä. He tunsivat toisensa jo etukäteen. Minulla ei ollut mitään mahdollisuuksia. Syytä ei ole.

Entä se tappava kipu vielä 2 vuoden jälkeen, kun olohuone on tyhjä ja lapsista jäljellä vain muisto. Ikävä on musertava.

Hirviöäiti jyrää valtavan viranomaiskoneiston siivittämänä pienetkin yritykset saavuttaa kontaktia lapsiin, jotka yhtä lailla kaipaavat isäänsä.
      Hidas itsemurha kai tämä on ilman nälkälakkoa ja verenluovutustakin. Sosiaaliviranomaiset ja narsistiäiti pitävät siitä huolen.

Minullekin kostetaan. En vain ymmärrä, että mitä kostetaan. Yritän vieläkin toipua, en erosta, vaan avioliitosta narsistinaisen kanssa. Olin hyvä aviomies ja isä. En ryypännyt, juhlinut, käyttänyt aineita, ollut väkivaltainen, pilkannut tai alistanut. Otin huomioon, olin läsnä, hoidin aina lapsia, tein ruuat, kävin kaupassa ja tein kaiken "vaimolle" mieliksi. Mikään ei riittänyt.

Kun olin hänen painostuksestaan luopunut ystävistäni, harrastuksistani, töistäni, vanhemmistani, sisaruksistani, kotiseudustani, syntyivät lapset. Kun meillä oli aina lasten kanssa hauskaa, alkoi hän eristää minua heistä. En saanut enää nukuttaa heitä, vaihtaa vaippoja, kylvettää, leikkiä ilman keskeytystä, lukea, katsoa piirrettyjä, pitää sylissä (narsistiäiti tuli repimään sylistä pois, vaikka lapsi laittoi vastaan). Sanominen ei auttanut, huuto ei auttanut, keskusteluissa kaikki oli minun syytäni.

Pelastin henkeni, kun lähdin. Nyt käynnissä hivutus narsistiäidin taholta yhteiskunnan koneistoa hyväksikäyttäen - ja sosiaalinaisia naurattaa. Minut on lyöty.

• enpä usko!

Itsesäälissä on niin mukava kieriskellä ja toisia on niin kiva syyttää omista ongelmista. Sinulla ilmeisemmin on ihan lääkärintodistus tuosta narsismista, vai onko ihan omakeksintö että nyt vain kun oli vaikea persoona niin heti oli narsisti.

Ja jos todella ollut narsistin uhri, niin on hyväkin että toivut ilman lapsia. Jokainen joka on oikeasti elänyt narsistin kanssa, jokainen joka on oikeasti nähnyt tukikeskuksissa näitä narsistien uhreja tietää mitä se elämä on. Ei sellaiset valitattevasti pysty huolehtimaan hyvä kun edes itsestään.. Ja puhun nyt oikeista narsisteista ja oikeista uhreista. En niistä jotka ovat vain olleet vaikeassa suhteessa vaikean ihmisen kanssa. LIian usein monet suhteen päätyttyä vain itse diagnosoivat olleensa narsistin kanssa, vaikka todellisuudessa se on ollut kaukana siitä. Tämä on valittettavaa, koska silloin oikeat narsistin uhrit jäävät vielä helpommin jalkoihin.

• Rage against the mac
        enpä usko! kirjoitti:

Itsesäälissä on niin mukava kieriskellä ja toisia on niin kiva syyttää omista ongelmista. Sinulla ilmeisemmin on ihan lääkärintodistus tuosta narsismista, vai onko ihan omakeksintö että nyt vain kun oli vaikea persoona niin heti oli narsisti.

Ja jos todella ollut narsistin uhri, niin on hyväkin että toivut ilman lapsia. Jokainen joka on oikeasti elänyt narsistin kanssa, jokainen joka on oikeasti nähnyt tukikeskuksissa näitä narsistien uhreja tietää mitä se elämä on. Ei sellaiset valitattevasti pysty huolehtimaan hyvä kun edes itsestään.. Ja puhun nyt oikeista narsisteista ja oikeista uhreista. En niistä jotka ovat vain olleet vaikeassa suhteessa vaikean ihmisen kanssa. LIian usein monet suhteen päätyttyä vain itse diagnosoivat olleensa narsistin kanssa, vaikka todellisuudessa se on ollut kaukana siitä. Tämä on valittettavaa, koska silloin oikeat narsistin uhrit jäävät vielä helpommin jalkoihin.

Mitä v*ttua aina näissä keskusteluissa tulee joku pelle, joka puhuu narsisteista. Nämä pellet eivät tunnista narsistia heti ekoissa keskusteluissa. Minä en ole joutunut elämäni aikana kuin kahden oikean narsistin kanssa tekemisiin ja olen päässyt heistä eroon kävelemällä toisaalle. Jotkut pitävät puolta väestöstä narsisteina. Minä en onneksi/valitettavasti pysty näkemään tuota mätää yhteiskunnassamme. Kaikissa ihmisissä on hyvää, jopa lapseni äidissä, joka ei ole narsisti vaan hänen todellisuudentajunsa ei ole terveellä pohjalla.

Ei joka ainoasta ihmisestä, joka puhuu jotain ääneen, voi aina mennä sanomaan "Mikähän tuokin luulee olevansa? Täys narsisti?".
        Jos sulautuu laumaan voi kysyä puolestaan itseltään "(Tuo on narsisti) Oonko mä ylipäänsä joku?"

• Rage against the mac

Mitä v*ttua aina näissä keskusteluissa tulee joku pelle, joka puhuu narsisteista. Nämä pellet eivät tunnista narsistia heti ekoissa keskusteluissa. Minä en ole joutunut elämäni aikana kuin kahden oikean narsistin kanssa tekemisiin ja olen päässyt heistä eroon kävelemällä toisaalle. Jotkut pitävät puolta väestöstä narsisteina. Minä en onneksi/valitettavasti pysty näkemään tuota mätää yhteiskunnassamme. Kaikissa ihmisissä on hyvää, jopa lapseni äidissä, joka ei ole narsisti vaan hänen todellisuudentajunsa ei ole terveellä pohjalla.

Ei joka ainoasta ihmisestä, joka puhuu jotain ääneen, voi aina mennä sanomaan "Mikähän tuokin luulee olevansa? Täys narsisti?".
        Jos sulautuu laumaan voi kysyä puolestaan itseltään "(Tuo on narsisti) Oonko mä ylipäänsä joku?"

"Naiset narsisteja"-nimimerkille voin kommentoida, että sinulla on saattanut käydä huono tuuri. Ts. oikea narsisti (joita on vähän) on liehitellyt sinut kuvioihinsa ja olet tämän jälkeen vain kärsinyt. Sympatiat ovat puolellasi, jos näin on oikeasti tapahtunut.
        Toivon, että vääryyttä kokevat miehet aloittavat passiivisen vastarinnan, sillä sossutanttojen silmissä muunneltu valhe, kun kyseessä on äiti, saa aina voiton. Kyseessä voi olla jopa alkoholisti- tai narkomaaniäiti.

• Rage against the mac

Tässä alustava kirjeeni Salon sosiaalitantalle:

Olen halukas valvottuihin tapaamisiin, mutta eikö lähetteen pitäisi tulla teiltä eikä yksityishenkilöltä (äidiltä). Onko näillä miehillä, jotka valvovat lupaa raportoida muille tahoille (esim. teille), jos lähete on tehty äidin toimesta?
      Lisäksi tämä kerran kuukaudessa tapahtuva kahden tunnin tapaaminen (hintana 100 euroa/kerta) tuntuu kiusanteolta, varsinkin kun olen ollut pojan kanssa vuoden intensiivisesti joskus jopa joka päivä.
      Väkivaltaa, kiroilua ja raivokohtauksia lapsi saa kokea äidin taholta - ei minun. Lapsi kärsii äidin kostonhalusta erottamalla hänet isästään. Äiti voi vedota huonoon käytökseeni ja elämäntapaani koskien aikaa ennen eroamistamme. Erostamme on yli viisi vuotta.

• Mistä teitä sikiää?

Hienosti kirjoitettu ajatelleen tulevaa lapsen huostaanottoa. Kun molemmat vanhemmat syyttävät toista lapsen kaltoinkohtelusta lopputulos on selvää pässinlihaa. Kumpikaan ei tule koskaan näkemään lasta, kumpikaan ei ole yhteistyökykyinen, josta seuraa, että lapsi erotetaan suvustaan.

• Rage against the mac
        Mistä teitä sikiää? kirjoitti:

Hienosti kirjoitettu ajatelleen tulevaa lapsen huostaanottoa. Kun molemmat vanhemmat syyttävät toista lapsen kaltoinkohtelusta lopputulos on selvää pässinlihaa. Kumpikaan ei tule koskaan näkemään lasta, kumpikaan ei ole yhteistyökykyinen, josta seuraa, että lapsi erotetaan suvustaan.

Ei kumpikaan vanhemmista kuulu kategoriaan, jossa huostaanotto tulisi kyseseen. NYT ON KYSYMYS LAPSEN OIKEUDESTA NÄHDÄ KUMPAAKIN VANHEMPAA. PERK*LEEN PUNANISKA. TOIVOTTAVASTI SINUN JÄLKELÄISIÄSI EI SIKIÄ.

Huom. omasta kaltoinkohtelusta ei ole todisteita lukuunottamatta ruokailun myöhästymistä tunnilla.Se on sossutantalle ilmiselvää heitteillejättöä.

Ei hänellä mitään ongelmia ole äitinsä kanssa lukuunottamatta henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja kun on sopiva hetki äiti sanoo "Rakastan sinua eniten maailmassa." Siinä sivussa äiti voi sanoa "Haluatko elää loppuelämäsi isän kanssa ilman minua?" Mitä siihen voi lapsi vastata?

• Mistä teitä sikiää?

Ei kumpikaan vanhemmista kuulu kategoriaan, jossa huostaanotto tulisi kyseseen. NYT ON KYSYMYS LAPSEN OIKEUDESTA NÄHDÄ KUMPAAKIN VANHEMPAA. PERK*LEEN PUNANISKA. TOIVOTTAVASTI SINUN JÄLKELÄISIÄSI EI SIKIÄ.

Huom. omasta kaltoinkohtelusta ei ole todisteita lukuunottamatta ruokailun myöhästymistä tunnilla.Se on sossutantalle ilmiselvää heitteillejättöä.

Ei hänellä mitään ongelmia ole äitinsä kanssa lukuunottamatta henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja kun on sopiva hetki äiti sanoo "Rakastan sinua eniten maailmassa." Siinä sivussa äiti voi sanoa "Haluatko elää loppuelämäsi isän kanssa ilman minua?" Mitä siihen voi lapsi vastata?

Kyllä minulla jälkeläisiä on ja heidät on kasvatettu aikuisiksi asti ihan avioliitossa, joten tuo toveesi valui hukkaan. :)

Syytät kirjallisesti lapsen äitiä lapseen kohdistuvasta väkivallasta, kiroilusta ja raivokohtauksista ja hän tahollaan takuulla harrastaa samaa, koska on saanut tapaamisenne valvotuiksi.

Kaltaisiasi tapauksia on tässä maassa aivan liikaa, mutta jatkakaa vain. Tuollalailla lapsenne voi sentään saada vielä oikein hyvät sijaisvanhemmat ja ehjän loppuelämän.

• Rage against the mac
        Mistä teitä sikiää? kirjoitti:

Kyllä minulla jälkeläisiä on ja heidät on kasvatettu aikuisiksi asti ihan avioliitossa, joten tuo toveesi valui hukkaan. :)

Syytät kirjallisesti lapsen äitiä lapseen kohdistuvasta väkivallasta, kiroilusta ja raivokohtauksista ja hän tahollaan takuulla harrastaa samaa, koska on saanut tapaamisenne valvotuiksi.

Kaltaisiasi tapauksia on tässä maassa aivan liikaa, mutta jatkakaa vain. Tuollalailla lapsenne voi sentään saada vielä oikein hyvät sijaisvanhemmat ja ehjän loppuelämän.

Painu sijaisvanhempiesi kanssa v*ttuun. Äiti on (todennäköisesti) vielä terveiden kirjoissa. Toisaalta mistä tietää, kun en ole kummankaan kanssa ollut tekemisissä. Kuka tietää?
        Kyse on siitä, miksi lapsi ei saa tavata tervetta isäänsä.

• Niiiinpä niin

Painu sijaisvanhempiesi kanssa v*ttuun. Äiti on (todennäköisesti) vielä terveiden kirjoissa. Toisaalta mistä tietää, kun en ole kummankaan kanssa ollut tekemisissä. Kuka tietää?

Käytösongelmat, noin kirjoitusten perusteella arvioisin.

• huostaan se lapsi!

"Ei kumpikaan vanhemmista kuulu kategoriaan, jossa huostaanotto tulisi kyseseen."

- MIten voit sanoa näin jos kuitenkin sanoti toisessa viestissä että äiti on ollut väkivaltainen lasta kohtaan??!!! Eikö mielestäsi vakivaltaisuus ole huostaanoton arvoinen asia? Millä tavalla lastaan pahoinpitelevä äiti voi olla terveenkirjoissa?

terveestä isästä voidaan olla montaa eri mieltä, ei yksikää terve aikuinen tule palstoille uhoamaan verenvalittamisella ja hitaalla itsemurhalla!

• Rage against the mac
        Niiiinpä niin kirjoitti:

Käytösongelmat, noin kirjoitusten perusteella arvioisin.

Jos et ole koskaan ole ollut ärtynyt (jopa vihainen vääryyksille), onnittelen. Tulisitko itse käytöshäiröiseksi (ihan oikeasti tosi vakava diagnosi), jos sun läheisin sukulaisesi eristettäisiin sulta ilman mitään syytä. Kyllä silloin huutaa v*ttua joka ainoa tervejärkinen suomalainen.

• ikri

Jos et ole koskaan ole ollut ärtynyt (jopa vihainen vääryyksille), onnittelen. Tulisitko itse käytöshäiröiseksi (ihan oikeasti tosi vakava diagnosi), jos sun läheisin sukulaisesi eristettäisiin sulta ilman mitään syytä. Kyllä silloin huutaa v*ttua joka ainoa tervejärkinen suomalainen.

Tekisin jotain muuta, kuin valittaisin ja uhkailisin itsemurhalla.

• 19+19
        ikri kirjoitti:

Tekisin jotain muuta, kuin valittaisin ja uhkailisin itsemurhalla.

Lue alkupuhe ja kirjoita "iesus kasarettilainen" lyhenteesi oikein :)
        Alkupuheessa puhuttiin harkitsemisesta. Sitä itsemurhaa ei Suomessa pääse tapahtumaan. Jos pääsee, emme elä enää Suomen TASAVALLASSA . Lapsi saa tavata isänsä viimeistään paastovuoteellaan sairaalassa. Selvitys asian oikeasta tilasta tehdään ennemmin tai myöhemmin jonkun virkamiehen avulla tai median myötävaikutuksesta, jos sosiaalihenkilö ei siihen kykene.

• Rage against the mac
        huostaan se lapsi! kirjoitti:

"Ei kumpikaan vanhemmista kuulu kategoriaan, jossa huostaanotto tulisi kyseseen."

- MIten voit sanoa näin jos kuitenkin sanoti toisessa viestissä että äiti on ollut väkivaltainen lasta kohtaan??!!! Eikö mielestäsi vakivaltaisuus ole huostaanoton arvoinen asia? Millä tavalla lastaan pahoinpitelevä äiti voi olla terveenkirjoissa?

terveestä isästä voidaan olla montaa eri mieltä, ei yksikää terve aikuinen tule palstoille uhoamaan verenvalittamisella ja hitaalla itsemurhalla!

Mainittiin: jos joku - niin äiti - on aggressiivinen.
        Oletko koskaan saanut tukkapöllyä?
        Niin on saanut ko. lapsikin ja pari v*tun-kuuloista kirosanaa vielä päälle.
        80 % Suomen pennuista huostaan!
        Onko isä ollut aggressiivinen lapselle, käyttänyt k-18 sanoja lapsen kuullen, vetänyt viinaa lapsen läsnäollessa. Ei ole.
        Pännisikö sinua millään tavoin, jos sinulta vietäisiin elämäsi tärkein ihminen, lähimmäinen, ystävä, kaveri - päivän tärkein tapaaminen = elämäsi sisältö - pois. Jäljelle jäisi asuntosi ja lemmikkisi ja sinä ja maallinen hyvä.
        Sinä - "huostaan se lapsi"-ääliö - olisit käyttänyt jo varmasti väkivaltaa etkä olisi enää terve. Olisit mahdollisesti tappanut jonkun, niikuin teillä junteilla on tapana.
        Ymmärrä (vaikket ehkä pysty), että mahdollinen passiivinen vastarinta on verrattuna suoraan väkivaltaan on TERVEEMPÄÄ ja laillista.
        (Taas ne samat inho-feministit pääsevät pisteyttämään).

• ....
        19+19 kirjoitti:

Lue alkupuhe ja kirjoita "iesus kasarettilainen" lyhenteesi oikein :)
        Alkupuheessa puhuttiin harkitsemisesta. Sitä itsemurhaa ei Suomessa pääse tapahtumaan. Jos pääsee, emme elä enää Suomen TASAVALLASSA . Lapsi saa tavata isänsä viimeistään paastovuoteellaan sairaalassa. Selvitys asian oikeasta tilasta tehdään ennemmin tai myöhemmin jonkun virkamiehen avulla tai median myötävaikutuksesta, jos sosiaalihenkilö ei siihen kykene.

Lasta ei todellakaan viedä psykiatriseen sairaalaan tapaamaan letkuruokinnassa olevaa vanhempaa. Täysin järjetöntä.

• Rage against the mac

Sosiaalitantan vastaus - OMA VASTAUKSENI BYROKRAATILLE PAINETTU ISOLLA

Hei,
      Valvotuissa tapaamisissa käyminen ei vaadi lähetettä keneltäkään. Jos te sellaisia palvelua hyödynnätte niin te suostutte siihen itse. Sellaisen palvelun käyttäminen ei ole pakollista vaan vapaaehtoista.
      NIIN ON VAPAAEHTOISTA JA VAIVAISET 2 TUNTIA KUUKAUDESSA MAKSAA ISÄLLE 100 EUROA. PUOLESTANI SE SAISI OLLA PAKOLLISTA JA MAKSUTONTA. TÄMÄ ON LAPSEN KÄYTTÖÄ KAUPPAKOHTEENA.

Ko. valvova taho ei todennäköisesti yleensä raportoi tapaamisista ulkopuolisille ilman lupaa (toiminta on siis luottamuksellista, ellei asiakkaiden kanssa sitten nimenomaan sovita että he haluavat että jokin muu taho olisi x asiasta tietoinen). Sopinette itse palveluntuottajan kanssa mikäli haluatte että he ylipäänsä kirjaavat käynneistänne mitään erityistä?
      VAADIN PALVELUNTUOTTAJAA (JOKA ON BISNESMIESTEN PERUSTAMA FIRMA IMEÄ RAHAA) KIRJAAMAAN KAIKEN MAHDOLLISEN TAPAAMISISTAMME.

SOSIAALITOIMI (ELI HENKILÖKOHTAISESTI TE) TUNTUU OLEVAN TÄYSIN PASSIIVINEN TÄLLAISISSA TAPAUKSISSA. ETTE VÄLITÄ, KUNHAN PAIDAT ON SILIÄMÄSSÄ:

• Rage against the mac

Tämä sosiaalitantta on Camilla Sonntag ( muuta hienoa perään) Salosta. Kun multa veri loppuu, saa tämä pyrkyri tulla selittelemään kömmähdystään iltapäivälehdistölle. "Anteeksi, tuli nyt väärinkäsitys".

• siitä vaan

Tämä sosiaalitantta on Camilla Sonntag ( muuta hienoa perään) Salosta. Kun multa veri loppuu, saa tämä pyrkyri tulla selittelemään kömmähdystään iltapäivälehdistölle. "Anteeksi, tuli nyt väärinkäsitys".

Nyt sitten kuvittelet, että joku välittää sun kuolemasta. Kun sinä olet poissa jäljelle jääneet voivat antaa sinusta minkä hyvänsä kuvan. Jos sinut leimataan hulluksi ja väkivaltaiseksi ei ketään kiinnosta sinun raivoamiset. Sen sijaan, että kiinnitetään huomiota isän oikeuksiin, puhutaan psykiatrisen hoidon säästöistä.

Ja kumpaahan enemmän uskotaan sinua vai ihmisiä joiden mielestä sinä et sovi isäksi.

• Rage against the mac
        siitä vaan kirjoitti:

Nyt sitten kuvittelet, että joku välittää sun kuolemasta. Kun sinä olet poissa jäljelle jääneet voivat antaa sinusta minkä hyvänsä kuvan. Jos sinut leimataan hulluksi ja väkivaltaiseksi ei ketään kiinnosta sinun raivoamiset. Sen sijaan, että kiinnitetään huomiota isän oikeuksiin, puhutaan psykiatrisen hoidon säästöistä.

Ja kumpaahan enemmän uskotaan sinua vai ihmisiä joiden mielestä sinä et sovi isäksi.

Ei minua voida leimata hulluksi tai väkivaltaiseksi, koska en todistettavasti ole ainakaan jälkimmäinen. Hullua ei osaa kukaan määritellä. Rage merkitsee passiivista vastarintaa eikä väkivaltaa. Minut voi leimata vain siksi mitä puhun.
        Ainoa raivokas asia, jonka voin sanoa on "All you need is love".

• höpsistä..

Ei minua voida leimata hulluksi tai väkivaltaiseksi, koska en todistettavasti ole ainakaan jälkimmäinen. Hullua ei osaa kukaan määritellä. Rage merkitsee passiivista vastarintaa eikä väkivaltaa. Minut voi leimata vain siksi mitä puhun.

Hullua ei voi määritellä, koska lääketieteessä ei ole hullu käsitettä. Erilaisia mielenterveydellisiä häiriöitä ja sairauksia kyllä on ja ne pystytään hienosti määrittelemään :)

• Rage against the mac
        höpsistä.. kirjoitti:

Hullua ei voi määritellä, koska lääketieteessä ei ole hullu käsitettä. Erilaisia mielenterveydellisiä häiriöitä ja sairauksia kyllä on ja ne pystytään hienosti määrittelemään :)

Kiitos tuestasi. Olen selostanut asiani monelle lääketieteen asiantuntialle ja he ovat ymmärtäneet minua täysin. Äiti kantaa kaunaa suhteen ensimmäisistä vuosista.

• siitä vaan

Rikoslaista ei löydy pykälää vainajan kunnian loukkaus. Eli kuolemasi jälkeen sinusta voidaan sanoa ihan mitä vaan. Piti se paikkaansa tai ei. Jos tapat itsesi sinusta voidaan antaa kuva väkivaltaisena hulluna ilman mitään todisteita. Ja tottakai ihmiset uskovat enemmän eläviä, kun kuollut ei voi puolustaa itseään.

• Rage against the mac
        siitä vaan kirjoitti:

Rikoslaista ei löydy pykälää vainajan kunnian loukkaus. Eli kuolemasi jälkeen sinusta voidaan sanoa ihan mitä vaan. Piti se paikkaansa tai ei. Jos tapat itsesi sinusta voidaan antaa kuva väkivaltaisena hulluna ilman mitään todisteita. Ja tottakai ihmiset uskovat enemmän eläviä, kun kuollut ei voi puolustaa itseään.

Kiitos tuestasi! Arvostan kaikkia, jotka osaavat sanoa jotain.

• huhhuh..

Näistä sinun teksteistäsi voisi päätellä että et välttämättä ole se "terveempi" vanhempi. Tekstisi on juuri sellaista etten ihmettele äidin ajatusta siitä, että tarvitaan vähintään valvotut tapaamiset.

Täällä sä uhoat että vuodatat veresi yms, ei aikuiset terveet ihmiset käyttäydy noin. On paljon isejä jotka ovat käyneet taistoon ja ovat jotain saavuttaneetkin. Tuollaisella uhoamisella ja säälin hakemisella ei saavuta mitään muutakun ongelmia itselleen.

• Rage against the mac

Omasta ja muiden akateemisten ihmisten mielestä olen terveempi osapuoli. Olen kertonut tarinani niin kuin se on (objektiivisesti). "Huhuh"ille sallittakoon mielipiteensä.
        Eihän tämä ole normaalia aikuiselle ihmiselle aloittaa radikaalit toimenpiteet. En ole aikaisemmin koskaan ollut radikaali missään mielessä, mutta sosiaalikoneiston tämän asian suhteen (feminismi-fasismin) on murruttava jonakin päivänä.
        On isiä, joilta pyydetään elatusrahaa jo perjantantaina maanantain sijasta, koska äiti tarvitsee rahaa viinaan. Nyt en puhu omasta tapauksestani

• ...

Omasta ja muiden akateemisten ihmisten mielestä olen terveempi osapuoli. Olen kertonut tarinani niin kuin se on (objektiivisesti). "Huhuh"ille sallittakoon mielipiteensä.
        Eihän tämä ole normaalia aikuiselle ihmiselle aloittaa radikaalit toimenpiteet. En ole aikaisemmin koskaan ollut radikaali missään mielessä, mutta sosiaalikoneiston tämän asian suhteen (feminismi-fasismin) on murruttava jonakin päivänä.
        On isiä, joilta pyydetään elatusrahaa jo perjantantaina maanantain sijasta, koska äiti tarvitsee rahaa viinaan. Nyt en puhu omasta tapauksestani

Jos sinä olet muiden mielestä terveempi, miksi äidillä on huoltajuus? Ai niin ne oli ne äitimyytit ja sossujen salaliitto...

Milloin te otatte vastuun omista tekemisistänne ja lakkaatte syyttelemästä muita?

• Rage against the mac
        ... kirjoitti:

Jos sinä olet muiden mielestä terveempi, miksi äidillä on huoltajuus? Ai niin ne oli ne äitimyytit ja sossujen salaliitto...

Milloin te otatte vastuun omista tekemisistänne ja lakkaatte syyttelemästä muita?

Ei. Suuri massa on oikassa. Ei mulla ole muuta taakkaa kuin hyvät hetket poikani kanssa.

• Kondomi 5

Käyttäkää kondomia naidessa niin päsee helpoimalla.

• Rage against the mac

Rakastan sitä siittiön ja munasolun yhdistelmää - kaikista ennakkoluuloistani huolimatta. Sinäkin olet voinut olla epätoivottu. Minun poikani on toivottu ja rakas. Siksi kirjoitan täällä.

• Avaudun!

Rakastan sitä siittiön ja munasolun yhdistelmää - kaikista ennakkoluuloistani huolimatta. Sinäkin olet voinut olla epätoivottu. Minun poikani on toivottu ja rakas. Siksi kirjoitan täällä.

Pyydän nyt heti alkuun anteeksi sitä että avaudun ihan kunnolla! Eräs ryhmä ei varmasti osaa arvostaa tälläistä avautumista, mutta olkoot. Nyt pistää niin vihaksi että on vaan pakko!

Näitä juttuja kun lukee niin tulee vaan mieleen että mikä joitain ihmisiä oikein vaivaa! En tiedä onko järkeä tulla pilaamaan päiväänsä tälle palstalle, kun aina täällä "märkä rätti" läsähtää kasvoille kun joutuu tajuamaan että jokkut on oikeesti aivan kauheassa tilanteessa.. Eikä se että jokkut aikuiset kärsii, se nyt on aivan pientä verrattuna siihen että lapset kärsii! Jos oikeasti etävanhempi on hyvä vanhempi, rakastaa lastaan ja on hyvä, niin millä h*lvetin oikeudella toinen estää omaa lastaan tapaamasta etävanhempaa! MIten tämä vieroittaja pystyy katsomaan lastaan silmiin!

Aina edes kyseessä ei ole ollut riitaisa ero, joillakin napsahtaa muuten vaan ja joillakin sitten kun etä löytää uuden kumppanin. MÄ en ymmärrä että miten jotkut oikesti voivat tehdä näin. Joskus kuitenkin aivan varmasti on sitä etää rakastanut kun on lapsen hänen kanssaan tehnyt. Tietysti se lapsi on helpoin väline siihen kiusaamiseen ja jollain sadistisella tavalla Suomen valtio antaa sen tapahtua. Vieroittajia melkeinpä kädestäpitäen autetaan jatkamaan sitä.

Minä kuuntelen ystäväni kertomuksia siitä kuinka ei halua antaa lastaan isälle jokatoinen vkl. Joka kerta tästä asiasta väännetään, ihmettelen syvästi että miksi näin, koskaan ei ole sitä kunnollista vastausta tullut. Tässäkin tapauksessa voisi sanoa että etä olisi varmasti parempi lähivanhempi. Nyt äiti vaan haukkuu isää lapselle. Jokatoinen vkl on kauheat riidat päällä että lapsen saa lähtemään isälleen. Noh, tästä äiti on saanut hyvin oljenkorren itselleen "ei lapsi halua lähteä, riehuu ja huutaa ettei halua lähteä" no ei kai halua, kun on aivopesty isäänsä vihaamaan, hän tietää että äiti haluaa tämän käytöksen nähdä. Kummasti on aina isällä ollut kuitenkin kivaa. Jos joskus tämä perhe menee oikeiteen huoltajuudesta, niin olen isän puolella. Tämä sama tarina sopii niin moneen perheeseen, niin moni etä käy tätä samaa asiaa läpitte.

Ei kaikilla ole voimavaroja saatika ihan sitä riihikuivaa lähteä oikeutaan. Eikä sekään ole sitten varmaa että miten siellä oikeudessa käy. Itse en vain voisi kuvitella että koskaan estäisin lastani näkemästä isäänsä. Tietysti jos isä alkaisi ryyppäämään/aineita käyttämään, rupeaisi väkivaltaiseksi tms, niin sitten tietenkin tilanne olisi aivan toinen. Meidän tilanteessa isä lähti ennen lapsen syntymää juuri 20vuotta täyttäneen nuoren naisen matkaan ja sillä reissulla on vieläkin. Kyllähän se pahalle tuntui ja katkerakin olen ollut, mutta en minä sitä ikinä voisi lapselleni koskaa! Isä on saanut aina tavata lastaan niin paljon kuin halusi(sillon kun oli vauva, niin ei tietysti niin paljon) Nyt meillä on säännöllinen jokatoinen vkl tapaamiset ja isä aina välillä hakee lastaan luokseen arkisin, välillä hän jää yöksikin. . MIksi minä estäisin tälläisen? NIin pitkään kun lapsi ei kärsi, niin kaikki on hyvin. Enkä minä voisi itseäni katsoa peilistä jos riistäisin lapseltani isän. Näin on menty jo 7vuotta! Oma katkeruus tulee laittaa syrjään ja oman lapsen etua on ajateltava aina, sitä se aikuisuus on :)

• Rage against the mac
        Avaudun! kirjoitti:

Pyydän nyt heti alkuun anteeksi sitä että avaudun ihan kunnolla! Eräs ryhmä ei varmasti osaa arvostaa tälläistä avautumista, mutta olkoot. Nyt pistää niin vihaksi että on vaan pakko!

Näitä juttuja kun lukee niin tulee vaan mieleen että mikä joitain ihmisiä oikein vaivaa! En tiedä onko järkeä tulla pilaamaan päiväänsä tälle palstalle, kun aina täällä "märkä rätti" läsähtää kasvoille kun joutuu tajuamaan että jokkut on oikeesti aivan kauheassa tilanteessa.. Eikä se että jokkut aikuiset kärsii, se nyt on aivan pientä verrattuna siihen että lapset kärsii! Jos oikeasti etävanhempi on hyvä vanhempi, rakastaa lastaan ja on hyvä, niin millä h*lvetin oikeudella toinen estää omaa lastaan tapaamasta etävanhempaa! MIten tämä vieroittaja pystyy katsomaan lastaan silmiin!

Aina edes kyseessä ei ole ollut riitaisa ero, joillakin napsahtaa muuten vaan ja joillakin sitten kun etä löytää uuden kumppanin. MÄ en ymmärrä että miten jotkut oikesti voivat tehdä näin. Joskus kuitenkin aivan varmasti on sitä etää rakastanut kun on lapsen hänen kanssaan tehnyt. Tietysti se lapsi on helpoin väline siihen kiusaamiseen ja jollain sadistisella tavalla Suomen valtio antaa sen tapahtua. Vieroittajia melkeinpä kädestäpitäen autetaan jatkamaan sitä.

Minä kuuntelen ystäväni kertomuksia siitä kuinka ei halua antaa lastaan isälle jokatoinen vkl. Joka kerta tästä asiasta väännetään, ihmettelen syvästi että miksi näin, koskaan ei ole sitä kunnollista vastausta tullut. Tässäkin tapauksessa voisi sanoa että etä olisi varmasti parempi lähivanhempi. Nyt äiti vaan haukkuu isää lapselle. Jokatoinen vkl on kauheat riidat päällä että lapsen saa lähtemään isälleen. Noh, tästä äiti on saanut hyvin oljenkorren itselleen "ei lapsi halua lähteä, riehuu ja huutaa ettei halua lähteä" no ei kai halua, kun on aivopesty isäänsä vihaamaan, hän tietää että äiti haluaa tämän käytöksen nähdä. Kummasti on aina isällä ollut kuitenkin kivaa. Jos joskus tämä perhe menee oikeiteen huoltajuudesta, niin olen isän puolella. Tämä sama tarina sopii niin moneen perheeseen, niin moni etä käy tätä samaa asiaa läpitte.

Ei kaikilla ole voimavaroja saatika ihan sitä riihikuivaa lähteä oikeutaan. Eikä sekään ole sitten varmaa että miten siellä oikeudessa käy. Itse en vain voisi kuvitella että koskaan estäisin lastani näkemästä isäänsä. Tietysti jos isä alkaisi ryyppäämään/aineita käyttämään, rupeaisi väkivaltaiseksi tms, niin sitten tietenkin tilanne olisi aivan toinen. Meidän tilanteessa isä lähti ennen lapsen syntymää juuri 20vuotta täyttäneen nuoren naisen matkaan ja sillä reissulla on vieläkin. Kyllähän se pahalle tuntui ja katkerakin olen ollut, mutta en minä sitä ikinä voisi lapselleni koskaa! Isä on saanut aina tavata lastaan niin paljon kuin halusi(sillon kun oli vauva, niin ei tietysti niin paljon) Nyt meillä on säännöllinen jokatoinen vkl tapaamiset ja isä aina välillä hakee lastaan luokseen arkisin, välillä hän jää yöksikin. . MIksi minä estäisin tälläisen? NIin pitkään kun lapsi ei kärsi, niin kaikki on hyvin. Enkä minä voisi itseäni katsoa peilistä jos riistäisin lapseltani isän. Näin on menty jo 7vuotta! Oma katkeruus tulee laittaa syrjään ja oman lapsen etua on ajateltava aina, sitä se aikuisuus on :)

Oma katkeruus tulee jättää syrjään todellakin, siloin kun on lapsen edusta kyse. Omalta kohdaltani en ole katkera edes äitiä kohtaan. Minulla on vain epämääräinen raivo (=rage=passiivinen vastarinta) epäoikeudenmukaisuutta kohtaan. Sille ei löydy muuta kohdetta kuin järjestelmä, joka on vaikeasti määriteltävissä. Ensimmäinen porras siinä on mielestäni sosiaalitoimi, joka kuuntelee vain toista osapuolta.

• ...
        Avaudun! kirjoitti:

Sen verran sanoisin, ettei monikaan kavereilleen kerro ihan kaikkea, edes erostaan ja syistään siihen.Kaikkia asioita ei tarvitse jakaa ja sinun tapauksessa se varmaan on myös parasta.

En kirjoita tätä millään pahalla. Tämä tuli mieleen, kun luin juttuasi.

• Rage against the mac
        ... kirjoitti:

Sen verran sanoisin, ettei monikaan kavereilleen kerro ihan kaikkea, edes erostaan ja syistään siihen.Kaikkia asioita ei tarvitse jakaa ja sinun tapauksessa se varmaan on myös parasta.

En kirjoita tätä millään pahalla. Tämä tuli mieleen, kun luin juttuasi.

Eihän sitä kannata puhua omia asioitaan muiden kanssa. Kannattaa pitää omana tietonaan kaikki äidin väkivallanteot pojalle ja omat mokaukset 5 vuotta sitten. Vaikeneminen on aina kultaa. Olet niin oikeassa. Olet viisas.

• ....

Eihän sitä kannata puhua omia asioitaan muiden kanssa. Kannattaa pitää omana tietonaan kaikki äidin väkivallanteot pojalle ja omat mokaukset 5 vuotta sitten. Vaikeneminen on aina kultaa. Olet niin oikeassa. Olet viisas.

Viestini oli tarkoitettu nikille avaudun!, joka ihmetteli, ettei kaveri kerro syytä kieltäytymisiin, ei sinulle.

• avaudun.
        .... kirjoitti:

Viestini oli tarkoitettu nikille avaudun!, joka ihmetteli, ettei kaveri kerro syytä kieltäytymisiin, ei sinulle.

Minähän nimenomaan sanoin kuinka joudun kuuntelemaan mutta silti sitä kunnon vastausta ei ole tullut. Tiedän asiasta liikaakiin ja molemmat osapuolet tuntevana tiedän kyllä taustoja aivan tarpeaksi hyvin. Olen ollut paikalla kuulemassa tätä aivopesu, olen nähnyt lapden isänsä kanssa useasti. Tässä on kyse kiusanteosta ja katkeruudesta aivan niinkuin monessa muussakin tapauksessa. Ja siihen ettei ystäväni kerro kaikkea, niin olisin kiitollinen jos ei kertoisi! Ei tuollaista vierottamista uuden akan takia jaksaisi kuunnella jatkuvalla syötöllä. Mutta hei, tällä tavalla voi saada miehen takaisin kotiin! Riittikö vai jatkanko?

• avaudun. jatkaa..
        avaudun. kirjoitti:

Minähän nimenomaan sanoin kuinka joudun kuuntelemaan mutta silti sitä kunnon vastausta ei ole tullut. Tiedän asiasta liikaakiin ja molemmat osapuolet tuntevana tiedän kyllä taustoja aivan tarpeaksi hyvin. Olen ollut paikalla kuulemassa tätä aivopesu, olen nähnyt lapden isänsä kanssa useasti. Tässä on kyse kiusanteosta ja katkeruudesta aivan niinkuin monessa muussakin tapauksessa. Ja siihen ettei ystäväni kerro kaikkea, niin olisin kiitollinen jos ei kertoisi! Ei tuollaista vierottamista uuden akan takia jaksaisi kuunnella jatkuvalla syötöllä. Mutta hei, tällä tavalla voi saada miehen takaisin kotiin! Riittikö vai jatkanko?

Tarkoitin siis kunnollisella vastauksella järkeenkäypää syytä. Tähän asti on tullut vain naurettavia tekosyitä joita tämä äiti pitää hyvinä syinä. Aivopesun seurauksena on saanut lastenvalvojan puolelleen. Tapaamiset on haettu oikeusessa aikanaan. Ja jos vielä menee, niin tiedän kyllä puoleno!

• khb
        avaudun. jatkaa.. kirjoitti:

Tarkoitin siis kunnollisella vastauksella järkeenkäypää syytä. Tähän asti on tullut vain naurettavia tekosyitä joita tämä äiti pitää hyvinä syinä. Aivopesun seurauksena on saanut lastenvalvojan puolelleen. Tapaamiset on haettu oikeusessa aikanaan. Ja jos vielä menee, niin tiedän kyllä puoleno!

Miksi olet kaveri ihmiselle, josta ajattelet noin? Eikö olisi parempi olla sotkeutumatta toisten ongelmiin.

• voi sun mieltäs!
        khb kirjoitti:

Miksi olet kaveri ihmiselle, josta ajattelet noin? Eikö olisi parempi olla sotkeutumatta toisten ongelmiin.

Ja kaveruus pitäisi mielestäsi katkaista koska on erimieltä asiasta? Ja olenko muka puuttunut jotenkin kyseiseen asiaan? Ja misaä vaiheesaa olen sanonut että ajattelen siitä ihmisestä pahaa tai jotain sellaista joka on on sinun mielestäsi syy katkaista ystävyys? Sulla tulee nyt toistamiseen pahemman luokan ymmärrysvirheitä, että mitä jos et itse nyt enää sekaantuisi tähän asiaan. Toin vaan erään vieroitus tarinan esille, ehkä se sinuun kolahti kun näet nyt vaivaa asiasta

• nansku-1
        khb kirjoitti:

Luin tuon avautumisen muutamaan kertaan, kun halusin löytää kohdan jossa hän kertoo että olisi puuttunut toisten ongelmiin. En sellaista kohtaa sieltä löytänyt. Kai sinä tiedät, että monet kuuntelevat ystävänsä ongelmia ja jotkut avautuvat ehkä hieman liikaa omista asioistaan. Asioihin puuttuminen on sitä kun alkaa jollain tavalla neuvomaan tai muuten sotkemaan asioista. Tuossa avaudun! viestissä eikä sen jälkeenkään ole tullut muuta selville kuin se että kirjoittajan mielestä äiti turhaan vierottaa lasta isästään. Valitettavasti samantyylisiä tilanteita on paljon ja jokainen varmasti tuntee jonkun joka tietää samanlaisen tilanteen. Nyt hieman ylireagoit kun otat asian noin henkilökohtaisesti.

• Niiiinpä niin
        voi sun mieltäs! kirjoitti:

Ja kaveruus pitäisi mielestäsi katkaista koska on erimieltä asiasta? Ja olenko muka puuttunut jotenkin kyseiseen asiaan? Ja misaä vaiheesaa olen sanonut että ajattelen siitä ihmisestä pahaa tai jotain sellaista joka on on sinun mielestäsi syy katkaista ystävyys? Sulla tulee nyt toistamiseen pahemman luokan ymmärrysvirheitä, että mitä jos et itse nyt enää sekaantuisi tähän asiaan. Toin vaan erään vieroitus tarinan esille, ehkä se sinuun kolahti kun näet nyt vaivaa asiasta

Etkö sinä ollut menossa oikeuteen?

• lukihäiriö?
        Niiiinpä niin kirjoitti:

Etkö sinä ollut menossa oikeuteen?

Lue koko juttu uudestaan, siellä se vastaus on!

• oisko?
        lukihäiriö? kirjoitti:

Lue koko juttu uudestaan, siellä se vastaus on!

Persoonallisuushäiriö?

• Usein tuota harrastavat naiset, mutta minun tapauksessani mies, lasteni isä. sama tilanne kuin sinulla. Voimia kovasti!!! Hae apua ihan mistä vaan, ystäviltä, kirkolta kriisikeskukselta, jotka tarvittaessa taistelevat puolestasi, ja lastesi puolesta. Minäkin sain apua kuin puhuin asiaani loputtomiin. Nyt asia menossa käräjäoikeuteen. Sosiaalipuoli pesee usein kätensä tai on puolueellinen, silloin etsi muita tahoja. Minulla ei annettu tapaamiskieltoa , eikä myöskään valvottuja järjestetty, kun ei siihen tarvetta... joten jäin täysin toisen osapuolen mielivallan kohteeksi.

• Rage against the mac

Kiitos Tiu 1. Se on niin käsittämätöntä, että äiti rupeaa yhtäkkiä saamaan raivokohtauksia, jostain mitä on tapahtunut 5 vuotta sitten. Silloin olin ihan paska isänä. Tein kahta työtä ja join humalahakuisesti. Sanoin ekana vuonna, että musta tulee maailman paras isä, kun poika varttuu. Näin kävi. Tämä on punainen vaate äidille, kun mun sanomani toteutui.

• Rage against the mac kirjoitti:

Kiitos Tiu 1. Se on niin käsittämätöntä, että äiti rupeaa yhtäkkiä saamaan raivokohtauksia, jostain mitä on tapahtunut 5 vuotta sitten. Silloin olin ihan paska isänä. Tein kahta työtä ja join humalahakuisesti. Sanoin ekana vuonna, että musta tulee maailman paras isä, kun poika varttuu. Näin kävi. Tämä on punainen vaate äidille, kun mun sanomani toteutui.

Useassa kodissa käytetään alkoholia..se vaan on tosiasia. Sitä on helppo käyttää aseena taistelussa. Tiedän mitä jälkiä lapsiin jättää tuo kostaminen lasten kautta. En voi mitenkään ymmärtää, että nykyaikana ei sosiaalitantat kykene näkemään manibulointia, kieroilua, kostonhalua...vai onko se silmien ummistamista toisasioilta??
        Omat lapseni ovat vkavasti häiriintyneitä tällä hetkellä. Yksi vakavan masennuksen partaalla, toinen osoitta julmuutta ja piittaamattomuutta kouluelämässä..ja tämä muutos tapahtunut sinä aikana, kun toinen vanhempi estää lasten tapaamisen. Silti tantat eivät puutu asiaan

• Näin uskon

Jotkut eivät vaan pääse katkeruudestaan eroon, sitä märehditään ja vatvotaan vanhoja asioita. Tällainen ihminen on kyllä ihan onneton, pilaa tällä menolla oman elämänsä ja tulevaisuutensa.

Sinun pitää nyt tosiaan olla se vahva isä joka ei luovuta, lapset tulevat tarvitsemaan sinua lopun elämäänsä. Heillä ei ole muuta isää kuin sinä.

Nyt ne ovat pieniä ja valitettavasti äiti näköjään pystyy päättämään heidän puolestaan, mutta he kasvavat ja saavat lopulta päättää itse.

Pieni taapero on helppo piilottaa äidin helmoihin mutta leikki-ikäisestä ylöspäin ei olekaan enään niin helppoa sivuttaa lapsen vaatimuksia ja toiveita.
        Sinä olet älykäs ja keksit kyllä keinot olla lastesi lähellä.

• Näitä on nähty

Siinä mielessä "Rage against the mac" olet reilu jätkä, että myönnät olleesi joskus pas.., huono isä: tehnyt liikaa duunia ja ryypännyt. Sinun lapsesi ja vaimosi olisivat varmasti kovasti tarvinneet sinua silloin, kun synnytyslaitokselta kotiutuivat. :/

Niinhän tuo näyttää selkeästi olevan, että ex-vaimosi maksattaa sinulla kalavelkoja. NYT Sinä voisit olla hyvä isä, mutta se juna meni jo silloin, kun lapsi syntyi. Myöhemmin paransitkin otettasi isänä, mutta teitkö sen uhkavaatimuksen edessä?

Teidät pitäisi laittaa molemmat teraupeutin tapaiselle tyypille kääntämään sisuksenne ja pahat olonne ympäri. Tuntuu siltä, että taidatte kumpikin olla vielä ihan kunnolla lätkässä toisiinne, kun ette päästä irti ja haluatte että "suhteenne" jatkuu, vaikkakin riitaisena sotana lapsesta.

• Rage against the mac
        Näitä on nähty kirjoitti:

Siinä mielessä "Rage against the mac" olet reilu jätkä, että myönnät olleesi joskus pas.., huono isä: tehnyt liikaa duunia ja ryypännyt. Sinun lapsesi ja vaimosi olisivat varmasti kovasti tarvinneet sinua silloin, kun synnytyslaitokselta kotiutuivat. :/

Niinhän tuo näyttää selkeästi olevan, että ex-vaimosi maksattaa sinulla kalavelkoja. NYT Sinä voisit olla hyvä isä, mutta se juna meni jo silloin, kun lapsi syntyi. Myöhemmin paransitkin otettasi isänä, mutta teitkö sen uhkavaatimuksen edessä?

Teidät pitäisi laittaa molemmat teraupeutin tapaiselle tyypille kääntämään sisuksenne ja pahat olonne ympäri. Tuntuu siltä, että taidatte kumpikin olla vielä ihan kunnolla lätkässä toisiinne, kun ette päästä irti ja haluatte että "suhteenne" jatkuu, vaikkakin riitaisena sotana lapsesta.

Kiitos tuestasi. Olin paska isä ensimmäisen vuoden, mutta äiti ei usko sitä tosiseikkaa, että lapsi on viettänyt erinomaista aikaa kanssani 4-6-vuotiaana.

Juna ei mene koskaan ohi, kun on biologinen isä ja välittää ja rikastuttaa lapsen maailmaa. Me vanhat huomaamme päivät nopeasti ohikiitävinä hetkinä. Lapsille kaikki päivät ovat suunnaton aarreaitta uusiin kokemuksiin.

MIKSI ME KOHDELLAAN LAPSIAMME NOIN VÄÄRIN?

Olen aina nauttinut poikani läsnäolosta. Voidaan pitää itsekkäänä juuri tätä seikkaa, mutta poikani on nauranut, iloinnut joskus kinastellut kanssani. Se kaikki on elämää. Se, joka ei näe sitä tosiasiaa miksi alunperin aloitin tämän palstan, ei mielestäni ymmärrä rakkaudesta mitään. Englannissa on ilmaisu "Labour of love". En halua menettää pojaltani yhtään hyvää hetkeä, minkä hän voisi kokea. JOS JOSKUS ON AIKA TOIMIA, SE ON NYT. Kaikissa vastaavissa tilanteissa meidän tulee käyttäytyä samalla periaatteella.

• Näin uskon

Kiitos tuestasi. Olin paska isä ensimmäisen vuoden, mutta äiti ei usko sitä tosiseikkaa, että lapsi on viettänyt erinomaista aikaa kanssani 4-6-vuotiaana.

Juna ei mene koskaan ohi, kun on biologinen isä ja välittää ja rikastuttaa lapsen maailmaa. Me vanhat huomaamme päivät nopeasti ohikiitävinä hetkinä. Lapsille kaikki päivät ovat suunnaton aarreaitta uusiin kokemuksiin.

Olen aina nauttinut poikani läsnäolosta. Voidaan pitää itsekkäänä juuri tätä seikkaa, mutta poikani on nauranut, iloinnut joskus kinastellut kanssani. Se kaikki on elämää. Se, joka ei näe sitä tosiasiaa miksi alunperin aloitin tämän palstan, ei mielestäni ymmärrä rakkaudesta mitään. Englannissa on ilmaisu "Labour of love". En halua menettää pojaltani yhtään hyvää hetkeä, minkä hän voisi kokea. JOS JOSKUS ON AIKA TOIMIA, SE ON NYT. Kaikissa vastaavissa tilanteissa meidän tulee käyttäytyä samalla periaatteella.

Niin olet reilu jätkä koska myönnät virheesi. Milloinka pyhimysäidit voisivat edes vihjaista olleensa joskus paskamainen huutava digtaattori omalle perheelleen ja lapsilleen?
        Ei eivät uskalla kun on olemassa äiti myytti, pullantuoksuinen äiti. Pitää olla aika pohjalla, että lopulta tulee romahdus, sitä ennen on jo ollut lapsella pitkät vuodet kaltoin kohtelussa äidin taholta. Kukaan ei vaan ole sitä huomannut.

Vinkkasin sua piä pintasi jos oikeasti olet hyvä isä etkä puhu pa.kaa :)

• Näitä on nähty

Ei, kyllä tässä elämässä käy niin, että juna meni jo.

Exäsi pitää huolen, että uutta junaa ei sinulle tule. Oikeinhan se ei ole lastanne kohtaan, mutta niin tässä elämässä käy, että uutta tilaisuutta ei tulekaan. :(

Lapsesi alkaa olla sen ikäinen, että hänen mielipiteitään pitäisi jo kuunnella. Jos "lapsi on viettänyt erinomaista aikaa kanssani 4-6-vuotiaana", hanen luulisi kaipaavan sinun luoksesi ja vaativan tapaamisianne?

Muuten asiasta toiseen, millaista aikaa lapsi vietti kanssasi 0-4-vuotiaana? Oliko tuo sitä aikaa, kun sinä teit kahta duunia ja joit humalahakuisesti? Jos oli, niin eipä varmaan lapsi kanssasi juurikaan aikaansa viettänyt. Ajattelitko silloin tai edes nyt, että kohtelit lastasi väärin ja nuo ajat lapsellesi olisi ollut biologisen isän kanssa elämää rikastuttavia?

Luulisi, että jos hänellä on toisessa vaakakupissa äidin taholta kokemaansa "väkivaltaa, kiroilua ja raivokohtauksia" ja toisessa vaakakupissa isä, jonka kanssa lapsi on "nauranut, iloinnut joskus kinastellut" valinta kumman luona lapsi haluaa olla olisi kristallinkirkas.

Onko asiat niin mustavalkoisia, kuin mitä haluat esittää?

• Tyhmät äijät

Jouduit sitten naisen hyväksikäytetyksi ja oikein pahemman kerran. Ei varmaankaan kannata syyttää ja sanoa miksi et käyttänyt ehkäisyä. Eikö mikään hälytyskello soinut missään vaiheessa. Nainen oli varmasti ihana ja kaikinpuolin täydellinen niin ettei mikään hälytyskello soinut. Naisen saatua sen mitä hän haluaa niin ei tule mieleenkään että saat häipyä.

Tyhmyydestäsi saat maksaa 18 vuotta. Et ole ainoa vaan kaltaisia on monia. Naida pitää ja maksaa siitä ilosta. Se ämmä ei ole sitä mitä kuvittelit vaan elättää itsensä sinun avullasi. Ääntäsi et saa enään kuuluviin vaan olet tyhjänpäiväinen maksaja.

Tyhmien äijien ei kannata enään huudella sillä jos pussinsa tyhjentää väärään naiseen niin ei kukaan välitä. Sosiaalikoneistoa vastaan ei kannata taistella jos on jo paskat housuissa vaan sitten maksaa laskunsa. Toiset laittaa edelliset kakarat sossun eläteiksi ja pukkaa uutta kakaraa kuvioon.

Kaikkein helpoimmalla olisit päässyt kun olisit käyttänyt EHKÄISYÄ. Olisit nähnyt kuinka kauan se nainen pysyy ja jos ei pysy puolta vuotta kauempaa niin olisit tiennyt että rahan takia se on. Nainen kun haluaa heti kakarat niin mies on vaarassa menettää kaiken.

• höpsis

Aloittaja ei kadu lastaan, tuleehan se selväksi monissa kohtaa. Myöskään elareista ei tässä ketjussa tapella vaan tapaamisista.

• Rage against the mac

Kun ei saa ääntänsä mitenkään kuuluviin, ellei herätä edes jotakuta äärimmäisillä iskulauseilla, täytyy niitä iskulauseita alkaa käyttää. Oma MIELENTILANI on ruvennut olemaan huono vasta nyt kun mitään ei voida tehdä. MIELENTILA ei tarkoita mielisairautta. Sinä, miinusmerkkien jakaja, et tiedä asiantilasta yhtään mitään, joten mieti kaksi kertaa ennen niiden antamista. PUHUN EDELLEENKIN LAPSEN OIKEUDESTA TAVATA VANHEMPANSA, JOKA ON HYVÄ LAPSELLEEN.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      70
      4868
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      113
      4580
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      79
      4050
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3937
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      2984
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2728
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2667
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2652
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      39
      2623
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2474
    Aihe