Dalmis

Whaaat the hell

Serkkuni otti uros dalmiksen pennun! Pennulla on ikään n. 16 viikkoa! Kyllä tämä dalmis on osoittanut olevansa paikan pomo. Koiran kanssa eyöhytään suorastaan lattialla ja annetaan pöksytellä (koirahan alistaa tällä ihmisen että hän on pomo) ja serkkuni antaa vielä koiralle nallen mitä saa pöksytellä! Olen yrittänyt neuvoa parhaani mukaan mutta ei he kuuntele. Koira järsii kaikki mahdollisia paikkoja ja puree myös vierailijoita,olen huomauttanuttästäkin että teillä on ongelmakoira kasvamassa ellette kouluta. Toisiin koiriin suhtautuu ihan ok mutta helposti rupee näykkimäön niitäkin! Joten kysyn nyt viisaammilta neuvoa.. Voinko jotain yrittää tehdä asialle että serkkunikin tajuaisi. Mainittakoon että tämä on ensimmäinen koira eikä aiemmin ole koirakokemusta ja yritin jo sanoa että tämä ei ole se helpoin rotu

4

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin tekisin

      Osta sille lahjaksi koirakoulu kurssi

      • Maysu

        Tosi hyvä idea!


      • Maysu kirjoitti:

        Tosi hyvä idea!

        Rodussa esiintyy suojeluvaistokin. paremmin koira on kouluttaa ettei ongelma pahene. Dalluille on omia koulutuksia olemassa ja ilmaisia koulutuksia ainakin Kennelliittossa oli aikoinaan sekä maksullisia koulutuksia. Aina voi lahjaksi antaa myös maksetun koulutuksenkin


    • 10+9

      Jotain ideaa jutussasi kyllä on mutta tosiasia on se että pentu on ihan vauva vasta, en ihan täysillä usko kyllä että tajuaisi vielä alistaa tuon ikäisenä. Eiköhän nyt ole vielä pikkupennun touhuja, jos olisi 6kk ni olisi vähän eri juttu.
      Toki rajat pitää asettaa pienestä pitäen, mutta noin pieni ei kyllä vielä oikein tajua mistään mitään. Jos omistajat jatkavat samaa rataa, on todennäköistä että siitä kyllä tulee ongelmakoira, itsepäinen perheen johtaja, mutta ei se sitä vielä ole. Auktoriteettia he tarvitsisivat koiran suhteen kyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1970
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1387
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1240
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1047
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      118
      954
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      777
    Aihe