onko tietoa minkälaiset yhteydet on dubrovnikistä splitiin?
otaisin lennot dubrovnikiin , mutta mikä olisi nopein yhteys splitiin ja kauan matka kestää?
oman auton vuokraus ei kiinnosta
dubrovnikistä splitiin
4
1081
Vastaukset
- googgeli tietää
4 1/2 tuntia näyttää olevan bussilla, hinta tietoja ei löytynyt.
- Splitlandia
Olen itse menossa kohta Splitiin. Dubrovnik-Split maksaa bussilla 100-130 kunaa (13-17€) ja kestää tuon 4,5 tuntia.
Tarkemmat aikataulut esim. buscroatia.com sivuilta.
http://www.visit-croatia.co.uk/index.php/travelling-around-croatia/bus-travel-in-croatia/bus-ticket-prices-croatia/ - eka kertaa
Vuokraamme auton dubrovnik lentokentältä ja menemme splittiin jätämme auton sinne. Mitä lisäkuluja tulee esim. Onko tietullia yms. Mitä olisi hyvä tietää tätä matkaa varten.
- Kokemusta
Ei ole tietullia kun ajatte upeaa rantatietä pitkin. Rajan joudutte ylittämään kahdesti, Bosnia-Herzegovinalle kuuluvan kaistaleen kohdalla, menee heittämällä. Vuokraamo voi periä lisämaksun, esim. 50 euroa jos autolla käy ulkomailla. Tuo liittynee vakuutusten voimassaoloon. Dubrovnikissa ja Splitissä kannattaa suosiolla käyttää maksullisia parkkipaikkoja, hintataso pari euroa tunnilta. Ainakin Dubrovnikissa menee muuten hermot. Sijainteja voi katsoa netistäkin etukäteen ja vaikkapa kännykän tai tabletin navigaattorista on silloin hyötyä, kartat kannattaa ladata kotona. Rahaa saa automaateista joka paikassa ja esim. bensa-asemilla (mm. INA) kortti tuntuu aina kelpaavan, kuten isommissa kaupoissakin.
Dubrovnikin lentoaseman vuokrauspiste on parkkipaikan reunalla, pikkufirmoja vieri vieressä, joten vuokraamon nimi mieleen! Splitin lentokenttä taas sijaitsee lähellä Trogiria ja sinne kannattaa mennä A8:aa pitkin ainakin jos tulee kiire, pienellä rantatiellä Splitin ja lentokentän välillä saattaa olla ruuhkia. Tietullit on käytössä tiellä A1 sisämaassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4891854Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781567Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641368Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H181357- 113962
- 51919
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19906Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15761Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65756Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka10751