Eurovision 2014 - kaikki biisit

esc2014

36

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei epäilystäkään

      Iso-Britannia!

      • sängyn reunalla

        Suomi ei taida päästä edes finaaliin. Harmittaa vieläkin, kun ehdolla olisi tänä vuonna ollut vaikka mitä hyviä biisejä (Mikko Pohjola, MIAU, Lauri Mikkola...), ja sitten tämmöinen keskinkertaisuus meni karsinnat voittamaan. Hyvien biisien haaskausta.


    • kiehkieh

      Israelin biisi tykitti. Ja Itävallan esitys herätti ;).

    • Ei sveitsiläinen

      Sveitsi

    • ÄänestäRuotsia

      Ruotsin biisi on aivan ihana!!! Tulee kylmät väreet!!

    • sfbsbfsv

      Ruotsin biisi on pelkkää laskelmoitua muovia. Menestyy toki, koska "asiantuntija"raatien mukaantulon myötä Euroviisuilla ei ole ollut juuri enää mitään tekemistä oikean musiikin kanssa.

      Ace Wilderin olisi kyllä pitänyt päästä Ruotsin edustajaksi, sen biisihän on hitti täällä Suomessakin.

      • ÄänestäRuotsia

        Ruotsin biisissä on tosi kauniit sanat, kaunis melodia ja Sanna laulaa tosi kauniisti!! Ei kannata harmitella sitä että sun suosikki ei voittanut. Mikä on sun mielestä paras biisi tänä vuonna? :)


    • Eivind

      Ruotsin kappaleessa on oikea viisukaava: alkaa kehtolauluna, jykevöityy seuraavassa säkeistössä ja muuttuu voimaballadiksi. Modulaatio oikeassa kohdassa ja hidastus lopussa. Sannan äänestä annan täydet pojot. Myös Itävallan esitys kaikkineen on sellainen taidonnäyte, että nostaisin sen kärkikolmikkoon. Israel on jyräävän tyrmäävä ja ansaitsee paikan kärjessä. Siis MINUN mielipiteeni on:
      1. Ruotsi
      2. Itävalta
      3. Israel
      Muita hyviä: Unkari, Iso-Britannia, Norja ja Italia.

      Venäjän biisi on aika kehno, ja vaikka politiikka pitäisi pitää näistä kuvioista erillään, en voi sille mitään, että kuluneiden viikkojen tapahtumia vasten en halua Venäjää edes finaaliin.

    • veisut

      Viimeksi kun Ruotsilla oli rauhallisempi kappale,Anna Bergendalin This Is my life(hieno kipale)niin se ei menestynyt joten Ruotsi kai pärjää vain mahtipontisella show-viisulla.Mielestäni se Bergendalin viisu oli parempi

      • djflöjdsf

        Se Anna Bergendalin biisin kohtalo oli kyllä mun mielestä käsittämätön?! Itse pidin siitä kovasti ja se taisi jäädä loppumittelössä ihan hännän huipuksi vai pääsikö se edes finaaliin, en muista?


      • Not Alone
        djflöjdsf kirjoitti:

        Se Anna Bergendalin biisin kohtalo oli kyllä mun mielestä käsittämätön?! Itse pidin siitä kovasti ja se taisi jäädä loppumittelössä ihan hännän huipuksi vai pääsikö se edes finaaliin, en muista?

        Ei päässy ees finaaliin.


    • Oikeaa musiikkia

      Norja, Armenia, Montenegro ja Suomi ovat tänä vuonna eniten omaan musiikkimakuuni sopivia. Suomen biisi on ainoa pop-rockbiisi kisassa, Italia ehkä lähinnä. Viisufanien mieleen Suomen biisi ei niin paljon ole, mutta taviskatsojien makuun voi olla. Viime vuoden ärsyttävään Ding Dongiin verrattuna Something better on mielestäni miljoona kertaa parempi.

    • Valtsi

      San Marino

      • juu..

        Ukraina


      • sanna nielsen - undo
        juu.. kirjoitti:

        Ukraina

        Kaikki biisit kuunnelleina voin sanoa, että Ruotsilla on ylivoimaisesti paras biisi tänä vuonna. Mikään muu ei yllä lähellekään samalle tasolle sen kanssa.

        Armenian biisi ei ole kummoinen. Miksi ihmeessä se on noussut vedonlyöntitilastojen suosikiksi?


    • hpesch

      Armenian videon on nähnyt 1,7 miljoonaa katsojaa, Ruotsin vain 0,5 miljoonaa ja Suomen 70 tuhatta. Yleensä youtuben katsojatilasto ennakoi voittajaa hyvin varhain. Armenia on muuten lähes aina ollut ensimmäisten 10 joukossa.

      • whatdidIsay?

        Suomea on katsonut nut noin 170.000 ja vauhti sen, kun kasvaa. Mutta Armenia voittaa. Siitä ei ole enää epäilystäkään. Hyvät sponssaajat takana ja rahaa. Suomen kappaletta on kaikkein kehnoimmasti julki tuotu.


      • Eivind

        Johtuisikohan siitä että Ruotsin laulu on monena videona Tuubilla, ja yhteenlaskettuna näistä videoista tulee muutama satatuhatta lisää. Lue armenialaisten kommentteja Aramista. Ovat ihan nirvanassa, ja oletettavasti samat ihmiset ovat avannut clipin sata kertaa. Lisäksi on muutaman miljoonan amerikkalainen diaspora, joka ei voi äänestää viisuissa. Eli ei tuo tilanne ole niin ruusuinen Armenialle kuin katselukerroista voisi päätellä.


    • Christian89

      Ruotsista Tanskaan ja Tanskasta Ruotsiin... Toivon ja uskon että Ruotsin Sanna Nielsen voittaa tänä vuonna. Voitto olisi kyllä ansaittu. Kaunis kappale, loistava laulaja ja itse euroviisuesitys tulee myös varmasti olemaan hieno. Armenian kappaleen kohdalla vedonlyöntitilastot ovat kyllä yllättäviä. Ihan kiva kappale, tuskin kuitenkaan voittoon asti riittää. Aiheesta toiseen nimimerkki hpesch puhui jotain Youtube-katseluiden määrästä. Eikö Puolan pitäisi tämän logiikan mukaan voittaa, sillä heidän edustusviisun puolankielisellä versiollaan "My Slowianie" on Youtubessa lähes 41 miljoonaa katselukertaa?

      • viisufanii

        Njoo mutta ite oon huomannu että puola ja armeniakin käyttää sosiaallista mediaa paljon hyötynään, joka on sinäänsä hassua mailta jotka eivät ole elintasoiltaan niin hyvät kuin vaikka Ruotsi ja Norja.
        Oma veikkaus on että tänä vuonna voi voittaa hyvinkin joku yllättäjä (Espanja tai Ranska).


    • EuRoVi

      Ehdottomasti VENÄJÄ !

      Loistavat kaksoset laulamassa ja paras melodinen kappale :)

      Toivon todella, että VENÄJÄ voittaa !

      • whatdidIsay?

        Ja ikä oli mikä? Plus 89 vuotta?
        Venäjän kappale on auttamattoman vanhanaikainen. Kuolettavan tylsä. Epävireisesti laulettu. Naiivi. Tulee olemaan häntä päässä jo Ukrainan tapahtumien takiakkin..


    • whatdidIsay?

      Voittaja 2014 ON Armenia ja Aram MP3. Nyt jo yli 2 milj. katsojaa. Vaan, se todellinen voittaja joka myös tulee myymään niitä levyjä ja luomaan uraa. On Softengine Suomesta. Fanitus kasvaa koko ajan ja faneja on USAA ja Australiaa myöten. Ettäs siitäsäs saitte, itkuiikat! Kympissä ollaa siitä ei ole epäillystäkään.

      • ÄänestäRuotsia

        Armenian biisi on kamala!! Mä osaan jo sen biisin sanat: you're not alone ja sit vaan toistan sen viiskymmentä kertaa!! Tänä vuonna euroviisut voittaa Sanna Nielsen eli RUOTSI!!! Siinä on kaunis melodia, kauniit sanat ja Sannan ääni on USKOMATON!! Kyl Armenia finaaliin pääsee koska se aina pääsee mut ei se voi voittaa!! Se on mun omas top 37 listalla sijalla 36! En voi ymmärtää miks se on vedonlyöntitilaston ykkösenä. Mutta ne on kyllä ennenkin ollut väärässä. Sillon ku viro oli suosikki (tai olla vuonna 2011) se jäi häntäpäähän. Vedonlyöntitilasto on monesti väärässä ja se on myös tänä vuonna väärässä.


      • whatdidIsay
        ÄänestäRuotsia kirjoitti:

        Armenian biisi on kamala!! Mä osaan jo sen biisin sanat: you're not alone ja sit vaan toistan sen viiskymmentä kertaa!! Tänä vuonna euroviisut voittaa Sanna Nielsen eli RUOTSI!!! Siinä on kaunis melodia, kauniit sanat ja Sannan ääni on USKOMATON!! Kyl Armenia finaaliin pääsee koska se aina pääsee mut ei se voi voittaa!! Se on mun omas top 37 listalla sijalla 36! En voi ymmärtää miks se on vedonlyöntitilaston ykkösenä. Mutta ne on kyllä ennenkin ollut väärässä. Sillon ku viro oli suosikki (tai olla vuonna 2011) se jäi häntäpäähän. Vedonlyöntitilasto on monesti väärässä ja se on myös tänä vuonna väärässä.

        Kyse ei ole suomalaisesta itkuvirsien pitäämisestä. Mikko Pohjolan kannattaja huutaa. Mutta Armenia voittaa ei voi mitään ja Suomi on sijalla 5-10. Mikko Pohjola olisi ollut pohjalla.


    • ESCapade

      Jotenkin tänä vuonna pistää korvaan juuri tällaiset sinfonisia itkuvirsiä jollottavat nuoret miehet/naiset. Siksi kaikki iloisemmat biisit ovat suosikkejani, esim. Italia ja Islanti.

      • ESCapade

        Tuo hehkutettu Ruotsin biisi toi heti mieleen Toni Braxtonin "Unbreak my heart".


      • minun mielestä
        ESCapade kirjoitti:

        Tuo hehkutettu Ruotsin biisi toi heti mieleen Toni Braxtonin "Unbreak my heart".

        Eikö kukaan muu oikeasti tykkää Irlantia? minusta niillä on ihana viisu ja Alankomaat on ihan huippu taas tänävuonna! Ja kyllä mä norjasta ja israelista ja ruotsista tykkään myös! Eestin ralli on täysin pettymys ja pohjanoteeraus siinä jos missä on laskelmoitu.

        Armenia on shaibaa.


      • jkbjkw
        ESCapade kirjoitti:

        Tuo hehkutettu Ruotsin biisi toi heti mieleen Toni Braxtonin "Unbreak my heart".

        Jos Ruotsi voittaa, Euroviisut saa heittää hyvästit niille vähäisillekin katu-uskottavuutensa rippeille, jotka se Lordin, Lenan ja Loreenin menestyksen myötä on onnistunut itselleen saamaan. Undon hittipotentiaali on pyöreä nolla, sen sijaan karsinnoissa ollut Ace Wilder on saavuttamassa maailmanlaajuisen suosion biisillään. Ruotsin voitto ajaisikin myös muut maat sivuuttamaan hittibiisit karsinnoissaan ja valitsemaan jotain yhtä laskelmoitua huttua kisoihin. Näinhän tekee jo esim. Azerbaijan joka vuosi (ikävä heidän vuosien 2008 ja 2009 kappaleitaan).


      • ruotsissa1
        jkbjkw kirjoitti:

        Jos Ruotsi voittaa, Euroviisut saa heittää hyvästit niille vähäisillekin katu-uskottavuutensa rippeille, jotka se Lordin, Lenan ja Loreenin menestyksen myötä on onnistunut itselleen saamaan. Undon hittipotentiaali on pyöreä nolla, sen sijaan karsinnoissa ollut Ace Wilder on saavuttamassa maailmanlaajuisen suosion biisillään. Ruotsin voitto ajaisikin myös muut maat sivuuttamaan hittibiisit karsinnoissaan ja valitsemaan jotain yhtä laskelmoitua huttua kisoihin. Näinhän tekee jo esim. Azerbaijan joka vuosi (ikävä heidän vuosien 2008 ja 2009 kappaleitaan).

        "Ruotsin voitto ajaisikin myös muut maat sivuuttamaan hittibiisit karsinnoissaan ja valitsemaan jotain yhtä laskelmoitua huttua kisoihin. Näinhän tekee jo esim. Azerbaijan joka vuosi (ikävä heidän vuosien 2008 ja 2009 kappaleitaan)."

        Ruotsin finaalissa kansainvälinen raati antoi enempi Sannalle pisteitä kuin Ace Wilderille. Sillä Ruotsin finaalissa on aina myös kansainvälinen raati mukana valitsemassa edustuskappaletta Ruotsille. Ruotsalaiset itse äänestivät enempi Acea kuin Sannaa. Siis jos pelkästään ruotsalaiset olisivat saaneet valita niin Ruotsia edustaisi Ace Wilder tänä vuonna.

        Mitä tulee Azarbaidjaniin niin he ovat antaneet ruotslaisten säveltää edustuskappaleensa jo kolme vuotta perä jälkeen, ja niin myös tänä vuonnakin.


    • Mielipide tämäkin

      Oma top3 ja bottom3:

      1. Ruotsi
      - koska laulussa on täydellinen viisurakenne, kaunis melodia ja valtavan rutinoitunut ja hyvä laulaja, 12 pts.

      2. Ukraina
      - koska minusta tämä on viisujen ainut tyylipuhdas pop-kappale, jonka laulaa veikistelevä ja nättiääninen artisti. 8 pts 2 sympatiapistettä Ukrainalle = 10

      3. Itävalta
      - koska kappale on dramaattinen ja komea, Conchita on viisuhistorian taitavin drag-artisti, sanoituksessa on järkeä ja tunnelmaa - kokonaisarvo = 8 pts.

      ------

      35. Venäjä
      - koska tämä on täyttä muovia, maailmansyleilyä, söpöilyä ja... ei tarvitse edes ääneen sitä sanoa mitä minä ja iso osa eurooppaa ajattelee Venäjästä juuri nyt :/ Nolla.

      36. Armenia
      - koska tässä ei ole kuin olematon A-osa ja kertsi on pitkäpiimäistä itsensätoistelua, alkaa tuutulauluna ja juuri kun on nukahtamaisillaan, Aram alkaa raakkua niin että havahtuu säikähdykseen. Nolla.

      37. Georgia
      - koska kappale on niin kaoottinen, siitä ei saa otetta ja 3 minuutin piina tuntuu varttitunnilta, jos tätä "laulua" pakottaa itsensä kuuntelemaan alusta loppuun saakka. Hyi. Paksu nolla.

      • työkalusetti

        Olipa kiva lukea hyvin perustellut mielipiteet.


    • ruotsivoittaa

      Armenian Arami suuteli hyvästi omalle voitolleen haukkumalla kanssa kilpailijoitaan raa'asti.

      • Budapest 2015

        Mun suosikkeja; Unkari, Ranska, Sveitsi, Armenia.


    • Töllöttäjä

      Suosikkejani tämänvuotisista ovat Ruotsi, Israel, Italia ja Armenia.

      Ruotsin kappale on paras: vahva balladi, joka on samanaikaisesti niin herkkä ja voimakas. Mutta en kuitenkaan tiedä, haluaisinko, että Ruotsi voittaa taas. Vois välillä mennä voitto jonnekin ihan muuallekin.

      Israelin kappale on myös aivan mahtava. Tykkään etenkin tuosta hepreankielisestä osuudesta. Samoten Italian kappaleessa viehättää eniten kieli. Mukava kuulla italiaksikin tällaista menevämpää musiikkia rakkauslaulujen sijasta.

      Armenian kappaleesta loppuosa on aivan mahtava. Tämä olisi ehdoton suosikkini, jos alku ei olisi niin tylsä ja jos tuota "I'm not alone" -lausetta hoettais vähemmän.

      Ranskan ja Slovenian kappaleet on myös tosi hyviä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3260
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2842
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2666
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2618
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2496
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2335
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1793
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1737
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1610
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1466
    Aihe