tekeekö miehesi kotitöitä?

kaisuli2

Minun mies tekee tosi vähän kotitöitä. Lapsen saamisen jälkeen hän lopetti lähes kokonaan kotitöiden tekemisen. Mites teillä muilla? Joskus hän sanoo, että kyllä hän yrittää tehdä, jos vaan sanon mitä pitää tehdä. Musta vaan tuntuu että olen äiti hänellekin, jos aina pitää ohjeistaa ja toista ei kiinnosta yhtään. Ja sitten syytetään nalkuttamisesta. :D

195

5040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yhteispeliä

      Tuottaako sinulle sitten jotain ongelmaa kertoa miehellesi, mitä haluat hänen tekevän? Sano miehellesi, että voitko tyhjentää tiskikoneen kun ehdit. Voitko viedä roskapussin, kun kerkeät. Kun siivoatte, pyydä häntä tamppaamaan matot. Vähitellen hän oppii tekemään kotitöitä pyytämättä.

      Minun mieheni tekee aina kaiken mitä pyydän ja joskus lenkiltä palattuani kaikki kotihommat on tehty ihan pyytämättäkin. Koeta vain kauniisti ohjeistaa, mutta älä nalkuta. Mieti millä sävyllä puhut ja mitä ilmaisuja käytät.

      • papioi

        Tuohon just meillä kaatuu...en mä viitti koko aikaa toiselle olla sanomassa mitä pitää tehdä :/ Että toinen vähän niinku kokeilee että mitä ei tarvi tehdä.. Vois ihan hyvin vähän kattella ympärilleen ja tarttua asioihin, ne on ihan molempien yhteisiä juttuja, eikä pitäis olla mitenkään erityisesti naisen vastuulla.

        Se on mulle ok että mies tekee enemmän jos tekee "miesten töitä". Niitä vain on niin paljon vähemmän, että odottaisin osallistumista myös näihin kotihommiin...aika tyhmää siivota jatkuvasti toisen sotkuja, jopa paskaa pöntöstä :(

        Sitäpaitsi meillä ei ainakaan toimi "nätisti ohjeistaminen", koska mitään ei sitten tapahdu. Mutta en kyllä tykkää nalkuttaakkaan, joten mun vastuulle ne sitten jää :(

        No, nyt vielä jaksan katella kun on lapsiakin, mies menee siinä samassa...mutta...en kyllä lupaa, että sitten myöhemmin jaksan! Ehkäpä miestä sitten kaduttaa ettei arvostanut...

        Niin ja en ole ap


      • 423333333
        papioi kirjoitti:

        Tuohon just meillä kaatuu...en mä viitti koko aikaa toiselle olla sanomassa mitä pitää tehdä :/ Että toinen vähän niinku kokeilee että mitä ei tarvi tehdä.. Vois ihan hyvin vähän kattella ympärilleen ja tarttua asioihin, ne on ihan molempien yhteisiä juttuja, eikä pitäis olla mitenkään erityisesti naisen vastuulla.

        Se on mulle ok että mies tekee enemmän jos tekee "miesten töitä". Niitä vain on niin paljon vähemmän, että odottaisin osallistumista myös näihin kotihommiin...aika tyhmää siivota jatkuvasti toisen sotkuja, jopa paskaa pöntöstä :(

        Sitäpaitsi meillä ei ainakaan toimi "nätisti ohjeistaminen", koska mitään ei sitten tapahdu. Mutta en kyllä tykkää nalkuttaakkaan, joten mun vastuulle ne sitten jää :(

        No, nyt vielä jaksan katella kun on lapsiakin, mies menee siinä samassa...mutta...en kyllä lupaa, että sitten myöhemmin jaksan! Ehkäpä miestä sitten kaduttaa ettei arvostanut...

        Niin ja en ole ap

        Eikä sun pitäisikään olla jatkuvasti sanomassa.

        Kuten itse sanoit, sinä olet juuri nyt se äiti myös miehellesi. Hänellä on luultavasti äiti joka on kaiken kotona hoitanut ja isä on vaan istunut sohvalla, joten on ottanut nyt mallia.

        Suosittelen istuttamaan pöytään ja sanomaan ihan suoraan, että jos ei ryhdistäydy ja rupea itse tekemään, niin sitten voi muuttaa muualle.

        Antamalla miehelle periksi sinä tulet antamaan omalle jälkikasvullesi sen saman parisuhdekuvan, kuin miehellesi on annettu, eli sen vääränlaisen. Tulevaisuudessa heilläkin tulee olemaan ongelmia parisuhteissa, koska sinulla ei ollut selkärankaa haluta olla heille hyvä ja terve parisuhdemalli.


      • ikuisesti sinkku.
        papioi kirjoitti:

        Tuohon just meillä kaatuu...en mä viitti koko aikaa toiselle olla sanomassa mitä pitää tehdä :/ Että toinen vähän niinku kokeilee että mitä ei tarvi tehdä.. Vois ihan hyvin vähän kattella ympärilleen ja tarttua asioihin, ne on ihan molempien yhteisiä juttuja, eikä pitäis olla mitenkään erityisesti naisen vastuulla.

        Se on mulle ok että mies tekee enemmän jos tekee "miesten töitä". Niitä vain on niin paljon vähemmän, että odottaisin osallistumista myös näihin kotihommiin...aika tyhmää siivota jatkuvasti toisen sotkuja, jopa paskaa pöntöstä :(

        Sitäpaitsi meillä ei ainakaan toimi "nätisti ohjeistaminen", koska mitään ei sitten tapahdu. Mutta en kyllä tykkää nalkuttaakkaan, joten mun vastuulle ne sitten jää :(

        No, nyt vielä jaksan katella kun on lapsiakin, mies menee siinä samassa...mutta...en kyllä lupaa, että sitten myöhemmin jaksan! Ehkäpä miestä sitten kaduttaa ettei arvostanut...

        Niin ja en ole ap

        Tuollaiset miehet saa aina naisia ja tälläiset ei saa jotka tekee kotitöitä mielellään.
        Tänäänkin moppailin lattiaa ja kuurasin keittiön puhtaaksi kuumeisena.


      • Macrame
        papioi kirjoitti:

        Tuohon just meillä kaatuu...en mä viitti koko aikaa toiselle olla sanomassa mitä pitää tehdä :/ Että toinen vähän niinku kokeilee että mitä ei tarvi tehdä.. Vois ihan hyvin vähän kattella ympärilleen ja tarttua asioihin, ne on ihan molempien yhteisiä juttuja, eikä pitäis olla mitenkään erityisesti naisen vastuulla.

        Se on mulle ok että mies tekee enemmän jos tekee "miesten töitä". Niitä vain on niin paljon vähemmän, että odottaisin osallistumista myös näihin kotihommiin...aika tyhmää siivota jatkuvasti toisen sotkuja, jopa paskaa pöntöstä :(

        Sitäpaitsi meillä ei ainakaan toimi "nätisti ohjeistaminen", koska mitään ei sitten tapahdu. Mutta en kyllä tykkää nalkuttaakkaan, joten mun vastuulle ne sitten jää :(

        No, nyt vielä jaksan katella kun on lapsiakin, mies menee siinä samassa...mutta...en kyllä lupaa, että sitten myöhemmin jaksan! Ehkäpä miestä sitten kaduttaa ettei arvostanut...

        Niin ja en ole ap

        Oma-aloitteisuus on kyllä nykymiehillä harvinainen piirre. Avomiehelläni on sotilastausta, jossa on oppinut huolehtimaan itsestään. Jos kaiken vapaa-aikansa sohvalla rösöttävä mies yrittää 'naisten työt'-korttia, voi siltä suoraan kysyä missä ne hänen 'miesten työt' kotona on. Ei nykymies pellolla tai puunkaadossa iltaan asti ole.


      • huutoako tämä on

        Tuohon oli hyvin sanottu. Minä olen mies ja koitan tehdä kotitöitä mitä osaan, en aina välttämättä aina huomaa asiota mitä pitäisi tehdä, en ole siivouksen ammattilainen. ja se on tosi ikävää, että vaimo sanoo todella pahasti, jos jotain pitää tehdä. esim. älä seisoskele siinä lakase vaikka portaat tai tee jotain.
        Minulle riittäisi pelkkä ystävällinen sana voisitko lakaista portaa autatko minua vetämään lakanat. Minä olen tällä hetkellä työtön ja teen kotona perus asiat pyykkään, laitan pyykit narulle, kuivat järjestän kaappiin, pesen kattilat heti ruuan laiton jälkeen, vien roskat, tyhjennän kompostisankon, petaan pedit, imuroin ja järjestelen paikkoja, mutta aina löytyy joku asia josta vaimo sitten raivoaa kovalla kiukkuisella äänellä. Töiden jälkeen varsinkin vaimo on todella kiukkuinen.
        Esim pienistä asioista, jos jokin tavara on väärässä kaapissa tai ei ole sillä missä sen pitää olla. jos sitten sanon vähänkin vastaan alkaa huutaminen.


      • Minä otin toisen
        423333333 kirjoitti:

        Eikä sun pitäisikään olla jatkuvasti sanomassa.

        Kuten itse sanoit, sinä olet juuri nyt se äiti myös miehellesi. Hänellä on luultavasti äiti joka on kaiken kotona hoitanut ja isä on vaan istunut sohvalla, joten on ottanut nyt mallia.

        Suosittelen istuttamaan pöytään ja sanomaan ihan suoraan, että jos ei ryhdistäydy ja rupea itse tekemään, niin sitten voi muuttaa muualle.

        Antamalla miehelle periksi sinä tulet antamaan omalle jälkikasvullesi sen saman parisuhdekuvan, kuin miehellesi on annettu, eli sen vääränlaisen. Tulevaisuudessa heilläkin tulee olemaan ongelmia parisuhteissa, koska sinulla ei ollut selkärankaa haluta olla heille hyvä ja terve parisuhdemalli.

        Otin siis tosiaankin toisen miehen, mutta en jättänyt silti entistä, ehei, vaan nyt on kaksi kerrallaan, ja avoimesti.

        Tämä on totisesti paras suhde tähän astisista, nimittäin ei tuo entinen tästä edes valita koska on aivan tossun alla, ja eikä kyllä tuo uusikaan kun on samallainen kun se alkuperäinenkin.

        He tekevät kaiken mitä käsken, enkä ole edes pelottelulla saanut noita juttuja heitä tekemään, eivät vaan kai itse tiedä mitä tehdä, tai mistä lie syystä ovat tottelevaisia mutta ovat vain.

        Meillä siivotaan koko talo 5 kertaa viikossa ja ruokaa tehdään keittiössä jatkuvasti lähes kellon ympäri, no ei yöllä sentään. Yöllä me harrastamme jatkuvaa seksiä, kolmestaan tai kahdestaan vuoroillen, no he eivät sentään keskenään tietääkseni.

        Kaikki olemme töissä joten rahaakin on aivan tarpeeksi. Tätä keinoa en vaihtaisi mihinkään muuhun.


      • Hävettävää .........

        Uusavuttomuus rehottaa Suomessa . On aikoihin eletty kun nuoret parit tappelee kumpi tiskaa tai siivoaa . Oiskohan ollut parempi olla sinkkuna vaan ja ilman lapsia tietenkin . Palkatkaa kotiavustaja kotia siivoamaan .


      • löhöillään sitten yh

        Voi hemmetti kun olet tyhmä.Laita se ukko ruotuun ja pane tekemään osansa, sano ettei ole mikään lepokoti , töihin siitä.Jos ei auta laita ukko ulkoruokintaan.
        Miten nyky aikana vielä on noin uusavuton ? Kyllä se on yhteis talous joten työtkin tehdään yhdessä , jos ei kelpaa lähteköön kiitämään ja ettimään piikansa muualta.Silloin jää ainakin ukon tekemät esim. pyykit ja ms.asiat pois sinun tehtävien töiden listalta.Kautta aikain on uko käyttäneet meitä naisia piikanaan , mutta nyt se on kertakaikkiaan loppu.Jos ei kiinnosta niin ei sit.Nyt pitää enemmän vaan tasaarvoon pyrkiä koska molemmat käy kodin ulkopuolella töissä, ei se nainenkaa ole mikään kone joka vaan jaksaa ja jaksaa.


      • vässykkä siivooja m
        ikuisesti sinkku. kirjoitti:

        Tuollaiset miehet saa aina naisia ja tälläiset ei saa jotka tekee kotitöitä mielellään.
        Tänäänkin moppailin lattiaa ja kuurasin keittiön puhtaaksi kuumeisena.

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/10/pahat-pojat.html
        eivät tosiaan ota mitään vässykkä siivoojan asemaa kotona.


      • Klaus

        Miestä ei kiinnosta on tiskipöydällä tiskiä, naista kiinnostaa ja tästä nämä konfliktit syntyvät. Ei miestä saa kiinnostumaan tiskeistä ja jos naista ne niin häiritsevät, niin hänen on tehtävä ne itse. Nainen yrittää pakottaa omat pakkomielteensä tiskien tai jonkun muun suhteen miehen niskoille ja se ei onnistu.


      • kiltti mies.
        Hävettävää ......... kirjoitti:

        Uusavuttomuus rehottaa Suomessa . On aikoihin eletty kun nuoret parit tappelee kumpi tiskaa tai siivoaa . Oiskohan ollut parempi olla sinkkuna vaan ja ilman lapsia tietenkin . Palkatkaa kotiavustaja kotia siivoamaan .

        Minä osaan kaikkia kotitöitä. Omat vaatteeni pesen ja imuri ei ole vieras. Ruokaakin osaan tehdä. Huomenna aion ehdä lohikeittoa ja sämpylöitä.


      • hyvintoimii
        huutoako tämä on kirjoitti:

        Tuohon oli hyvin sanottu. Minä olen mies ja koitan tehdä kotitöitä mitä osaan, en aina välttämättä aina huomaa asiota mitä pitäisi tehdä, en ole siivouksen ammattilainen. ja se on tosi ikävää, että vaimo sanoo todella pahasti, jos jotain pitää tehdä. esim. älä seisoskele siinä lakase vaikka portaat tai tee jotain.
        Minulle riittäisi pelkkä ystävällinen sana voisitko lakaista portaa autatko minua vetämään lakanat. Minä olen tällä hetkellä työtön ja teen kotona perus asiat pyykkään, laitan pyykit narulle, kuivat järjestän kaappiin, pesen kattilat heti ruuan laiton jälkeen, vien roskat, tyhjennän kompostisankon, petaan pedit, imuroin ja järjestelen paikkoja, mutta aina löytyy joku asia josta vaimo sitten raivoaa kovalla kiukkuisella äänellä. Töiden jälkeen varsinkin vaimo on todella kiukkuinen.
        Esim pienistä asioista, jos jokin tavara on väärässä kaapissa tai ei ole sillä missä sen pitää olla. jos sitten sanon vähänkin vastaan alkaa huutaminen.

        Vaimosi ei arvosta sinua, eikä sitä mitä teet. Täytyy sanoa, että pahaa tekee lukea sellaista. Myös toisinpäin, jos ei mies osaa arvostaa sitä että saa ruokaa pöytään ja puhtaita vaatteita kaappiin olisin itse ainakin mielummin silloin yksin.
        Minä ilmoitin heti suhteen alussa etten herran perässä kulje noukkimassa tavaroita, pyykit pesen mutta vain jos ne löytää tiensä pyykkikoriin ja mielellään pyytämättä. On toiminut meillä.
        Auttaa myös siivoamisessa kun huomasi että silloin vaimo jaksaa myös hymyillä ja jopa hellitellä sen jälkeen (tai mitä nyt keksitäänkään tekemistä).


      • blaaaahh
        Klaus kirjoitti:

        Miestä ei kiinnosta on tiskipöydällä tiskiä, naista kiinnostaa ja tästä nämä konfliktit syntyvät. Ei miestä saa kiinnostumaan tiskeistä ja jos naista ne niin häiritsevät, niin hänen on tehtävä ne itse. Nainen yrittää pakottaa omat pakkomielteensä tiskien tai jonkun muun suhteen miehen niskoille ja se ei onnistu.

        Mies tykkää kun kotona on likaista ja nuhjuista? En minä mikään niuho siivoamisen suhteen ole mutta joku tolkku pitää siisteydessä olla.


      • tupu6
        papioi kirjoitti:

        Tuohon just meillä kaatuu...en mä viitti koko aikaa toiselle olla sanomassa mitä pitää tehdä :/ Että toinen vähän niinku kokeilee että mitä ei tarvi tehdä.. Vois ihan hyvin vähän kattella ympärilleen ja tarttua asioihin, ne on ihan molempien yhteisiä juttuja, eikä pitäis olla mitenkään erityisesti naisen vastuulla.

        Se on mulle ok että mies tekee enemmän jos tekee "miesten töitä". Niitä vain on niin paljon vähemmän, että odottaisin osallistumista myös näihin kotihommiin...aika tyhmää siivota jatkuvasti toisen sotkuja, jopa paskaa pöntöstä :(

        Sitäpaitsi meillä ei ainakaan toimi "nätisti ohjeistaminen", koska mitään ei sitten tapahdu. Mutta en kyllä tykkää nalkuttaakkaan, joten mun vastuulle ne sitten jää :(

        No, nyt vielä jaksan katella kun on lapsiakin, mies menee siinä samassa...mutta...en kyllä lupaa, että sitten myöhemmin jaksan! Ehkäpä miestä sitten kaduttaa ettei arvostanut...

        Niin ja en ole ap

        Samaan asiaan meillä kaatuu perhe-elämä.Ukko ei istuu vapaa-aikanansa tietokoneella seurustelemassa toisten naisten kanssa..hän välittää ettei ole toista naista.Ystävätär kertoi miten hän tykkää tämän toisen naisen isoista tisseistä.Hänen mielestään minun pitäisi häntä auttaa esim.puiden teossa.Olen päättänyt tehdä yksin kotityöt oman töyn ohjella ,ja olla ukolle hiljaa. Haluan nyt nauttia omasta elämästä.


      • ikisinkku.
        Klaus kirjoitti:

        Miestä ei kiinnosta on tiskipöydällä tiskiä, naista kiinnostaa ja tästä nämä konfliktit syntyvät. Ei miestä saa kiinnostumaan tiskeistä ja jos naista ne niin häiritsevät, niin hänen on tehtävä ne itse. Nainen yrittää pakottaa omat pakkomielteensä tiskien tai jonkun muun suhteen miehen niskoille ja se ei onnistu.

        Miksi naiset ottaa tuollaisen laiskan avuttoman vätyksen ja sitten vielä antavat pimppiä sille vaikka se ei tee mitään kodin hyväksi.?


      • Tässä on mielestäni koko jutun ongelma. Nainen katsoo tehtäväkseen määritellä miten ja milloin kotityöt tehdään ja sitten rupeaa käskyttämään miestä tai valittaa, ettei mies tee kotitöitä siinä määrin, kun nainen haluaa tehtävän. Nainen siis asettautuu miehen pomoksi.

        Toki, jos mies vaatii naista tekemään kotitöitä ja itse istuu peffa penkissä, voi jossain olla vikaa, mutta jos koko asia lähtee naisesta itsestään, niin sopii ihmetellä.


      • kirjavakissa

        Ja eiks tän tyylinen aihe ollu just hiljan??


      • olisit ajoissa
        kiltti mies. kirjoitti:

        Minä osaan kaikkia kotitöitä. Omat vaatteeni pesen ja imuri ei ole vieras. Ruokaakin osaan tehdä. Huomenna aion ehdä lohikeittoa ja sämpylöitä.

        Olen aina suhteen alussa sanonut että en ole koskaan tehnyt kotitöitä enkä tule tekemään. Kukaan ei ole koskaan valittanut tai pyytänyt tekemään mitään.
        Sano Sinä vastaavasti suhteen alussa että suhde ei edes ala jos ei mies tee kotitöitä.


      • Ukkonsa akka
        Macrame kirjoitti:

        Oma-aloitteisuus on kyllä nykymiehillä harvinainen piirre. Avomiehelläni on sotilastausta, jossa on oppinut huolehtimaan itsestään. Jos kaiken vapaa-aikansa sohvalla rösöttävä mies yrittää 'naisten työt'-korttia, voi siltä suoraan kysyä missä ne hänen 'miesten työt' kotona on. Ei nykymies pellolla tai puunkaadossa iltaan asti ole.

        Ei mitenkään debatoinniksi, mutta meilläpä on metsässä iltaan asti kevättalvella. Ei muulloin. Osaa tuo sittenkin tarttua tiskirättiin ja moppiin. Tekeväinen mies, joka ei sohvalla mätäne, eikä sille ole koskaan tarvinnut motkottaa mistään. Ihana turvallinen ja sopusointuinen ukko-kultani.


      • papioi
        423333333 kirjoitti:

        Eikä sun pitäisikään olla jatkuvasti sanomassa.

        Kuten itse sanoit, sinä olet juuri nyt se äiti myös miehellesi. Hänellä on luultavasti äiti joka on kaiken kotona hoitanut ja isä on vaan istunut sohvalla, joten on ottanut nyt mallia.

        Suosittelen istuttamaan pöytään ja sanomaan ihan suoraan, että jos ei ryhdistäydy ja rupea itse tekemään, niin sitten voi muuttaa muualle.

        Antamalla miehelle periksi sinä tulet antamaan omalle jälkikasvullesi sen saman parisuhdekuvan, kuin miehellesi on annettu, eli sen vääränlaisen. Tulevaisuudessa heilläkin tulee olemaan ongelmia parisuhteissa, koska sinulla ei ollut selkärankaa haluta olla heille hyvä ja terve parisuhdemalli.

        Joo kyllä on istuttu ja sanottu. Siitä ei oo kiinni :/ Oon kyllä tehny kaikkeni asian eteen. Mäkättämään en ala. Miehen perheessä on kyllä molemmat vanhemmat aina tehnyt ja tekevät vieläkin, siitä ei ole kiinni! Niin vain olemme kaikki yksilöllisiä. Ikävä kyllä ne lapset tekee omia juttujansa, aina siinä ei malli auta. Tämä hyvässä ja pahassa :/ Vai onko kaikkien murhaajien vanhemmat murhaajia? Ei ole. Joskus ihan kunnollisiakin ihmisiä.

        Mallit periytyy, mutta ei se niin yksijakoista oo. Ikävä kyllä ja toisaalta myös onneksi. Turhaa sitä kukaan pyhimystä leikkii ja toistaan syyttelee, jokainen ihan 100% varmasti jotain huonoa mallia antaa lapsilleen. Eikä nuo kotityöt oo pahimmasta päästä...mun kaveri esim. huutaa lapsilleen jatkuvalla syötöllä. Miehelleen myös.

        Mä en keksi enää muuta. Ei auta juttelut. Toinen lupaa vaikka mitä. Kerran ehkä muistaa. Sitten unohtaa. Joopa joo. No, onneksi muuten on hyvä mies, kaikki eivät ole... Mutta katsellaan. Kuten sanoin, nyt vielä menee, tulevaisuudesta en sitten menisi takuuseen!


      • silmälasikäärme
        papioi kirjoitti:

        Joo kyllä on istuttu ja sanottu. Siitä ei oo kiinni :/ Oon kyllä tehny kaikkeni asian eteen. Mäkättämään en ala. Miehen perheessä on kyllä molemmat vanhemmat aina tehnyt ja tekevät vieläkin, siitä ei ole kiinni! Niin vain olemme kaikki yksilöllisiä. Ikävä kyllä ne lapset tekee omia juttujansa, aina siinä ei malli auta. Tämä hyvässä ja pahassa :/ Vai onko kaikkien murhaajien vanhemmat murhaajia? Ei ole. Joskus ihan kunnollisiakin ihmisiä.

        Mallit periytyy, mutta ei se niin yksijakoista oo. Ikävä kyllä ja toisaalta myös onneksi. Turhaa sitä kukaan pyhimystä leikkii ja toistaan syyttelee, jokainen ihan 100% varmasti jotain huonoa mallia antaa lapsilleen. Eikä nuo kotityöt oo pahimmasta päästä...mun kaveri esim. huutaa lapsilleen jatkuvalla syötöllä. Miehelleen myös.

        Mä en keksi enää muuta. Ei auta juttelut. Toinen lupaa vaikka mitä. Kerran ehkä muistaa. Sitten unohtaa. Joopa joo. No, onneksi muuten on hyvä mies, kaikki eivät ole... Mutta katsellaan. Kuten sanoin, nyt vielä menee, tulevaisuudesta en sitten menisi takuuseen!

        Sama tilanne minullakin, eli en jaksaisi aina anella miestä tekemään niitä kotitöitä. Tuntuu, kuin kaikki pitäiis itse hoitaa, myös kaupassa käynnit, kun mies ei osaa katsoa, mitä kaappiin tarvii.
        Toki ymmärrän, jos on väsynyt töiden jälkeen, mutta ei voi olla väsynyt aina, kuten myös lomilla! Olen minäkin väsynyt pienten lasten hoidosta, mutta silti hoidan siivouksen, laitan ruoan ja huolehdin, että perheellä on ruokatarpeet ylipäätään ruoan valmistukseen. Toivon tilanteen muuttuvan.

        Minun miestäni pitää ainakin aina kehua paljon, jos jotain tekee ja kehunkin. Se saattaa hieman auttaa, jotta innostuu tekemään jotain uudestaankin.

        Ei kyllä ole kiva tunne, kun tuntee olevansa miehelleen äiti, tai joku perhanan piika.

        Jotkut miehet ovat kyllä aivan huippuhyviä tekemään ruokaa ja siistejäkin, jopa siistempiä, kuin minä, mutta sellaista en ole kumppaniksi valkannut, joten ei voi mitään. :/


      • Minä otin toisen kirjoitti:

        Otin siis tosiaankin toisen miehen, mutta en jättänyt silti entistä, ehei, vaan nyt on kaksi kerrallaan, ja avoimesti.

        Tämä on totisesti paras suhde tähän astisista, nimittäin ei tuo entinen tästä edes valita koska on aivan tossun alla, ja eikä kyllä tuo uusikaan kun on samallainen kun se alkuperäinenkin.

        He tekevät kaiken mitä käsken, enkä ole edes pelottelulla saanut noita juttuja heitä tekemään, eivät vaan kai itse tiedä mitä tehdä, tai mistä lie syystä ovat tottelevaisia mutta ovat vain.

        Meillä siivotaan koko talo 5 kertaa viikossa ja ruokaa tehdään keittiössä jatkuvasti lähes kellon ympäri, no ei yöllä sentään. Yöllä me harrastamme jatkuvaa seksiä, kolmestaan tai kahdestaan vuoroillen, no he eivät sentään keskenään tietääkseni.

        Kaikki olemme töissä joten rahaakin on aivan tarpeeksi. Tätä keinoa en vaihtaisi mihinkään muuhun.

        Hei, mä (olen mies) lähtisin tuollaiseen polyandriaa heti! Nyt raadan kuin heikkopäinen (ruokaa teen mielelläni, pyykkikoneen käyttö sujuu rutiinilla jne.), tuntuu kuin puoliso olisi yksi lapsi lisää roskaamassa. Raadannasta huolimatta seksiä on aivan liian vähän mun makuuni.

        En minä kokisi olevani mitenkään tossun alla: tuossa on selkeä kuvio, miten hommat ;-) hoidetaan. Mistä tuollaisia naisia löytyy?


      • Talon akka maalta
        Ukkonsa akka kirjoitti:

        Ei mitenkään debatoinniksi, mutta meilläpä on metsässä iltaan asti kevättalvella. Ei muulloin. Osaa tuo sittenkin tarttua tiskirättiin ja moppiin. Tekeväinen mies, joka ei sohvalla mätäne, eikä sille ole koskaan tarvinnut motkottaa mistään. Ihana turvallinen ja sopusointuinen ukko-kultani.

        Mistä sinä tiedät missä" metsässä" sun mies piileksii ? Niin ja vielä kevättalvella kun hormoonit just silloin hyrrää !


      • :)...
        papioi kirjoitti:

        Tuohon just meillä kaatuu...en mä viitti koko aikaa toiselle olla sanomassa mitä pitää tehdä :/ Että toinen vähän niinku kokeilee että mitä ei tarvi tehdä.. Vois ihan hyvin vähän kattella ympärilleen ja tarttua asioihin, ne on ihan molempien yhteisiä juttuja, eikä pitäis olla mitenkään erityisesti naisen vastuulla.

        Se on mulle ok että mies tekee enemmän jos tekee "miesten töitä". Niitä vain on niin paljon vähemmän, että odottaisin osallistumista myös näihin kotihommiin...aika tyhmää siivota jatkuvasti toisen sotkuja, jopa paskaa pöntöstä :(

        Sitäpaitsi meillä ei ainakaan toimi "nätisti ohjeistaminen", koska mitään ei sitten tapahdu. Mutta en kyllä tykkää nalkuttaakkaan, joten mun vastuulle ne sitten jää :(

        No, nyt vielä jaksan katella kun on lapsiakin, mies menee siinä samassa...mutta...en kyllä lupaa, että sitten myöhemmin jaksan! Ehkäpä miestä sitten kaduttaa ettei arvostanut...

        Niin ja en ole ap

        tee sitten ite jos et jaksa puhua


      • Hopea hävitään
        ovidius kirjoitti:

        Hei, mä (olen mies) lähtisin tuollaiseen polyandriaa heti! Nyt raadan kuin heikkopäinen (ruokaa teen mielelläni, pyykkikoneen käyttö sujuu rutiinilla jne.), tuntuu kuin puoliso olisi yksi lapsi lisää roskaamassa. Raadannasta huolimatta seksiä on aivan liian vähän mun makuuni.

        En minä kokisi olevani mitenkään tossun alla: tuossa on selkeä kuvio, miten hommat ;-) hoidetaan. Mistä tuollaisia naisia löytyy?

        Tämä asia onkin kinkkinen paradoksi, jossa voittaminen on häviämistä.

        Uskoisin että tossun alle ei ole mahdollista PÄÄSTÄ, vaan sinne nimenomaan JOUDUTAAN.

        Jos kovalla työllä ja yrittämisellä voitat tuon aseman itsellesi, niin se on kyllä pahassa ristiriidassa sen kanssa että pitäisi olla luuseri eikä voittaja.

        Kysymykseesi kuinka hopea hävitään? Vastaisin että et voi saavuttaa luuserin asemaa, siihen vain synnytään.

        Jos kuitenkin haluat yrittää, ja haluat syrjäyttää luuserin valtaistuimeltaan, niin anna hänen jollain keinolla voittaa itsesi.

        Tämä on kyseisen paradoksin ainoa mahdollinen keino jos haluat jollain tavoin yrittää tavoitella "voittoa".


      • aikansa kutakin
        ovidius kirjoitti:

        Hei, mä (olen mies) lähtisin tuollaiseen polyandriaa heti! Nyt raadan kuin heikkopäinen (ruokaa teen mielelläni, pyykkikoneen käyttö sujuu rutiinilla jne.), tuntuu kuin puoliso olisi yksi lapsi lisää roskaamassa. Raadannasta huolimatta seksiä on aivan liian vähän mun makuuni.

        En minä kokisi olevani mitenkään tossun alla: tuossa on selkeä kuvio, miten hommat ;-) hoidetaan. Mistä tuollaisia naisia löytyy?

        Meillä alussa hoidettiin kaikki kotityöt yhdessä. Lasten synnyttyä minä jäin kotiin ja mies oppi kuvion, jossa hänen ei tarvitse tehdä mitään.
        Ns. miesten työt kaupungissa = lampun vaihto, viemärin putsaus, fillarin huolto, auton pesu tai renkaiden vaihto n. 2x vuodessa, kaupassa käynti ja roskien vienti pari kertaa viikossa.

        Lasten ollessa isompia lopetin turhan hoivaamisen.
        Kävin töissä, laitoin ruokaa, leivoin, pesin pyykit (vain pyykkikorissa olevat).
        En paljon siivonnut, paitsi keittiötä ja vessat.
        Mies ja lapset keräilivät irtotavarat, imuroivat, moppasivat lattiat, pesivät ikkunat, hoitivat lemmikkieläimet yms.

        Nyt en tee enää mitään, mies tarjoilee mulle kaikki palvelut vuoteeseen.


      • kapa8484
        papioi kirjoitti:

        Tuohon just meillä kaatuu...en mä viitti koko aikaa toiselle olla sanomassa mitä pitää tehdä :/ Että toinen vähän niinku kokeilee että mitä ei tarvi tehdä.. Vois ihan hyvin vähän kattella ympärilleen ja tarttua asioihin, ne on ihan molempien yhteisiä juttuja, eikä pitäis olla mitenkään erityisesti naisen vastuulla.

        Se on mulle ok että mies tekee enemmän jos tekee "miesten töitä". Niitä vain on niin paljon vähemmän, että odottaisin osallistumista myös näihin kotihommiin...aika tyhmää siivota jatkuvasti toisen sotkuja, jopa paskaa pöntöstä :(

        Sitäpaitsi meillä ei ainakaan toimi "nätisti ohjeistaminen", koska mitään ei sitten tapahdu. Mutta en kyllä tykkää nalkuttaakkaan, joten mun vastuulle ne sitten jää :(

        No, nyt vielä jaksan katella kun on lapsiakin, mies menee siinä samassa...mutta...en kyllä lupaa, että sitten myöhemmin jaksan! Ehkäpä miestä sitten kaduttaa ettei arvostanut...

        Niin ja en ole ap

        Itse olen 30-v mies ja itse tykkään paljonkin puunata kotia, jokunen kk takaperin otin eron tyttöystävästäni kun hän ei tehnyt mitään ( ei omatoimisesti, eikä silloinkaan kun yritin asioista hieman vihjata). Väitti aina ettei kerkeä tai ehdi aloittaa kun minä ehdin ennen häntä. Olihan se pakko hoitaa itse kun ei toisella ole mitään mielenkiintoa hoitaa asioita edes yhdessä. Puhumattakaan kun ei meillä ollut lapsia tai lemmikkejäkään, sanoi aina vain että siivoaminen on elämässä ajanhukkaa.


      • kapa8484
        papioi kirjoitti:

        Tuohon just meillä kaatuu...en mä viitti koko aikaa toiselle olla sanomassa mitä pitää tehdä :/ Että toinen vähän niinku kokeilee että mitä ei tarvi tehdä.. Vois ihan hyvin vähän kattella ympärilleen ja tarttua asioihin, ne on ihan molempien yhteisiä juttuja, eikä pitäis olla mitenkään erityisesti naisen vastuulla.

        Se on mulle ok että mies tekee enemmän jos tekee "miesten töitä". Niitä vain on niin paljon vähemmän, että odottaisin osallistumista myös näihin kotihommiin...aika tyhmää siivota jatkuvasti toisen sotkuja, jopa paskaa pöntöstä :(

        Sitäpaitsi meillä ei ainakaan toimi "nätisti ohjeistaminen", koska mitään ei sitten tapahdu. Mutta en kyllä tykkää nalkuttaakkaan, joten mun vastuulle ne sitten jää :(

        No, nyt vielä jaksan katella kun on lapsiakin, mies menee siinä samassa...mutta...en kyllä lupaa, että sitten myöhemmin jaksan! Ehkäpä miestä sitten kaduttaa ettei arvostanut...

        Niin ja en ole ap

        Itse olen 30-v mies ja itse tykkään paljonkin puunata kotia, jokunen kk takaperin otin eron tyttöystävästäni kun hän ei tehnyt mitään ( ei omatoimisesti, eikä silloinkaan kun yritin asioista hieman vihjata). Väitti aina ettei kerkeä tai ehdi aloittaa kun minä ehdin ennen häntä. Olihan se pakko hoitaa itse kun ei toisella ole mitään mielenkiintoa hoitaa asioita edes yhdessä. Puhumattakaan kun ei meillä ollut lapsia tai lemmikkejäkään, sanoi aina vain että siivoaminen on elämässä ajanhukkaa.


      • mudsi
        Macrame kirjoitti:

        Oma-aloitteisuus on kyllä nykymiehillä harvinainen piirre. Avomiehelläni on sotilastausta, jossa on oppinut huolehtimaan itsestään. Jos kaiken vapaa-aikansa sohvalla rösöttävä mies yrittää 'naisten työt'-korttia, voi siltä suoraan kysyä missä ne hänen 'miesten työt' kotona on. Ei nykymies pellolla tai puunkaadossa iltaan asti ole.

        Meillä kyllä on miesten työt ja naisten työt. Ongelmaa tuottaa sitten vain se, että olen ainut perheen naispuolinen, perheessämme on 3 aikuistuvaa poikaa, minä ja mieheni. Eli ne miesten työt kyllä hoituu, mutta naisten töissä saan puurtaa ihan yksin. onneks sentään esim. ruokaa laittaa jokainen, ja olen karsinut turhia kotitöitä, en esim, imuroi joka päivä. teen mitä kerkiän ja jaksan.


      • Serafiina1
        Klaus kirjoitti:

        Miestä ei kiinnosta on tiskipöydällä tiskiä, naista kiinnostaa ja tästä nämä konfliktit syntyvät. Ei miestä saa kiinnostumaan tiskeistä ja jos naista ne niin häiritsevät, niin hänen on tehtävä ne itse. Nainen yrittää pakottaa omat pakkomielteensä tiskien tai jonkun muun suhteen miehen niskoille ja se ei onnistu.

        Kyllä mun miestäni ainakin kiinnostaa. Tykkää, että kotona on siistiä ja tekee oman osuutensa.


      • Näitäkin.on
        papioi kirjoitti:

        Tuohon just meillä kaatuu...en mä viitti koko aikaa toiselle olla sanomassa mitä pitää tehdä :/ Että toinen vähän niinku kokeilee että mitä ei tarvi tehdä.. Vois ihan hyvin vähän kattella ympärilleen ja tarttua asioihin, ne on ihan molempien yhteisiä juttuja, eikä pitäis olla mitenkään erityisesti naisen vastuulla.

        Se on mulle ok että mies tekee enemmän jos tekee "miesten töitä". Niitä vain on niin paljon vähemmän, että odottaisin osallistumista myös näihin kotihommiin...aika tyhmää siivota jatkuvasti toisen sotkuja, jopa paskaa pöntöstä :(

        Sitäpaitsi meillä ei ainakaan toimi "nätisti ohjeistaminen", koska mitään ei sitten tapahdu. Mutta en kyllä tykkää nalkuttaakkaan, joten mun vastuulle ne sitten jää :(

        No, nyt vielä jaksan katella kun on lapsiakin, mies menee siinä samassa...mutta...en kyllä lupaa, että sitten myöhemmin jaksan! Ehkäpä miestä sitten kaduttaa ettei arvostanut...

        Niin ja en ole ap

        Miehet osaavat myös fuskata niin taitavasti, että vaimo joutuu tekemään työn uudestaan. Turhaan sitä itseään ja toista vaivaa, jos siitä ei hyödy kukaan.
        "Olisit sanonut!" "Mistä minä tiedän, että matto pitää ravistaa!" "Kuka siis tässä imuroi? Minä vai sinä?" "Sohvan alta! Miksi hitosssa?"

        Vuosikausia mies on heittänyt sukkansa pyykkikorin viereen lattialle. Vuosia!
        Sanoin siitä joka kerran, kun nostin ne pyykkikoriin, kunnes sitten lopetin. Miksi sanoisin samasta asiasta, kun ei siitä ole mitään iloa kenellekään. Sukat ovat edelleen aina lattialla pyykkikorin vieressä.


    • Oikean miehen löytö

      Tuon takia monet eroaakin. On vähemmän työlästä kun ei tarvitse huolehtia kahdesta lapsesta!
      Ei luulisi aikuiselle miehelle olla niin vaikeaa tajuta itsekin miten kotityöt tehdään. Monet miehet myös taantuu lapsen syntymisen jälkeen sinne omaan nuoruuteensa, jolloin äiti passasi. Sinä olet nyt se äiti.

    • arvaa vaan?

      No eipä juurikaan, jos tarkoitit taloustöitä ja normaalia kodinhoitoa. Mun mies pitää niitä "akkojen hommina". Ulkona se kyllä hoitaa kaikki pihatyöt, hänen mukaansa ne miestentyöt. Kesällä tuo myös tykkää kokata meille ruokaa pihagrillillä.
      Sisätöihin sitä saa osallistumaan vain kovasti patistamalla. Joskus harvoin kun sillä on "se" mielessä saattaa tarjoutua oma-aloitteisesti auttamaan siivouksessa.;)

      • ngnnfkflffkklffklffk

        Ehdota, että vaihdatte viikoksi osia. Miehesi tekisi kotityöt, sinä korjaisit auton, vuotavat putket, sekaisin olevan tietokoneen, leikkaisit nurmikon, hakkaisit polttopuut, korjaisit aidan, maalaisit talon, rappaisit sokkelin, vaihtaisit ikkunantiivisteet, vaihtaisit sulakkeet, kiristäisit ovenkahvat, voitelisit lukot ja kuuntelisit miehesi nalkutusta ja oikuttelua. Siirtäisit sohvan tuonne, eikun tänne, tai oikeastaan se oli hyvä siinä alkuperäisessä paikassa. Kaupassa saisit kantaa 30kg tavaraa ja odottaa varttin sovituskopin ulkopuolella kun miehesi miettii sopiiko housut kenkien kanssa yhteen. Vihdoin pääsisitte kaupasta ulos ja jännittäisit paljonko miehesi peruuttaminen ruudusta tällä kertaa maksaisi.
        Mutta entäpä jos miehesi ei viikon jälkeen suostuisikaan vaihtamaan osia takaisin?


      • kurjalta kuulostaa
        ngnnfkflffkklffklffk kirjoitti:

        Ehdota, että vaihdatte viikoksi osia. Miehesi tekisi kotityöt, sinä korjaisit auton, vuotavat putket, sekaisin olevan tietokoneen, leikkaisit nurmikon, hakkaisit polttopuut, korjaisit aidan, maalaisit talon, rappaisit sokkelin, vaihtaisit ikkunantiivisteet, vaihtaisit sulakkeet, kiristäisit ovenkahvat, voitelisit lukot ja kuuntelisit miehesi nalkutusta ja oikuttelua. Siirtäisit sohvan tuonne, eikun tänne, tai oikeastaan se oli hyvä siinä alkuperäisessä paikassa. Kaupassa saisit kantaa 30kg tavaraa ja odottaa varttin sovituskopin ulkopuolella kun miehesi miettii sopiiko housut kenkien kanssa yhteen. Vihdoin pääsisitte kaupasta ulos ja jännittäisit paljonko miehesi peruuttaminen ruudusta tällä kertaa maksaisi.
        Mutta entäpä jos miehesi ei viikon jälkeen suostuisikaan vaihtamaan osia takaisin?

        Aika surkeessa kunnossa teillä on auto ja asunto, jos viikottain pitää noita hommia tehdä.


      • knxkflfnflfkxlxlkxnn
        kurjalta kuulostaa kirjoitti:

        Aika surkeessa kunnossa teillä on auto ja asunto, jos viikottain pitää noita hommia tehdä.

        Ei vaan hyvässä. Koska noita tehdään viikottain.


    • 9vuotias mies2cmpili

      Mieheltäs näköjään puuttuu oma-aloitteisuus.. :)

      • Niin tai näin

        Menin aikanaan naimisiin kaverin kanssa joka oli joutunut
        kotona osallistumaan sekä kotitöihin että antamaan tienaa-
        mansa rahat äidilleen. Oma-aloitteisuutta oli liikaakin sillä
        päästyään naimisiin hän koko 20 vuodessa kuin pari kertaa
        osallistui siivoukseen ja ainottakaan tilinauhaa en nähnyt sillä
        ruokarahaa lukuunottamatta kaikki oli etukäteen sijoitettu.
        Ei nuo kotonaopetetut asiat aina kanna hedelmää. Voi tulla
        päinvastainenkin reaktio. Onneksi minulla oli ymmärtäväiset
        vanhemmat.


    • miesvaillahommia

      Hei minä voisin tulla tekemään teille kotitöitä kunhan kustannat ylöspidon, miehesi saa tehdä mitä lystää :-)

    • jhlhl

      Mies ei tehnyt mitään kotitöitä, ei sisällä eikä ulkona sen jälkeen kun lapsi syntyi :/
      Yritin kehoittaa miestä tekemään jotain hommia mutta huonoilla tuloksilla.
      Kerran pyysin miestä keräämään kuivat pyykit narulta, mies keräsi omat vaatteensa ja jätti minun ja lapsen vaatteet narulle.
      Pyysin myös miestä hakkaamaan puut puukoreihin (3 koria) ja mies meni ja pilkkoi muutaman puun, sinne ne pari halkoa (ei edes yhtä koria) jäi hakkuupaikalle kun mies ilmoitti hoitaneensa homman.
      Eräänä aamuna pyysin miestä laittamaan aamupalaa, hän teki itselleen munakkaan ja keitti kahvin mutta unohti minun ja lapsen aamupalan.
      Esimerkkejä olis vielä vaikka kuin ka paljon..
      Totesin puolentoistavuoden jälkeen että helpommalla pääsen kun näytän ovea miehelle! Minulla ei sinänsä ole kotohommia vastaan mitään mutta onhan se raskasta siivota aikuisen jälkiä (joka muuten teetti enempi työtä kun lapsi) kaiken muun ohella!

      • Trollolloll

        >Kerran pyysin miestä keräämään kuivat pyykit narulta, mies
        >keräsi omat vaatteensa ja jätti minun ja lapsen vaatteet narulle.

        Sinun ja lapsen vaatteet olivat sitten varmaan vielä märkiä.


      • Mimmu 2
        Trollolloll kirjoitti:

        >Kerran pyysin miestä keräämään kuivat pyykit narulta, mies
        >keräsi omat vaatteensa ja jätti minun ja lapsen vaatteet narulle.

        Sinun ja lapsen vaatteet olivat sitten varmaan vielä märkiä.

        >Kerran pyysin miestä keräämään kuivat pyykit narulta, mies
        >keräsi omat vaatteensa ja jätti minun ja lapsen vaatteet narulle.

        Sinun ja lapsen vaatteet olivat sitten varmaan vielä märkiä.
        Ehkä hän unohti että hänellä on perhe. :(


      • ihan oikein oot tehnyt niin se pitää ei kukaan tarvii aikuisen ihmisen palvelija olla jumalauta ja varsinkin jos ei aatele kuin omaa napaa tollainen pistää niin vihaksi ku ei voi toista autaa yhtään,itse miehenä voin sanoa että kyllä mä tykkään siivoo ja auttaa toista kotitöissä ennemin mä teen itse kun laitan toisen tekee sitä jos on päivän lapsen kans ollut kotona tai muuta töitä ja jos itsellä ois lapsia taikka naista niin mä kyllä tekisin päin vastoin kun nää tumpelot mitä täällä on kuullut :( pistää niin vihaks ja hävettää kyllä olla mies kun tollasta kuulee,onks oikeasti olemas noin törkeitä ja itse keskeisiä miehiä huhuh,


    • uiwd

      No eipä ole mikään maailman aktiivisin sillä saralla tuo meidänkään herra. Välillä se saa sitten jonkun kohtauksen, ja korvat sauhuten alkaa siivoamaan raivoisasti, ku kuulema on niin sikasta :D Eli siis, kyllä hän varmaan lopen tekisi, mutta meidän siisteyskäsityksemme on ihan eri luokkaa ja siinä ajassa sitä tulee usein tehtyä itse, kun toinen vielä venyy sohvalla. Ei se sillon haitannu, ku kotona oli, vaa nyt kun on töissä, pistää hitoksee jurpimaan!

    • Perfektionisti-isä

      Minä teen todella vähän kotitöitä. Ei kiinnosta tehdä, kun eukko tekee kaiken vähän sinne päin ja kohta on sama siivo!

      • Pyhpyh

        Uhmaikäisen kitinöitä.


    • Laiminlyöty?

      Te äidit, ette taida opettaa poikianne tekemään kotitöitä ja laitatte näin vahingon kiertämään?

      Minulla on kai sen verran laiska ja itsekäs anoppi ja appi, että mieheni oppi lapsuudenkodissaan siivoamaan ja tekemään ruokaa.

      • rintsikat likaisena

        Meillä mies vetäs herneet nenään, kun oli pessyt viikon pyykit ja laitteli juuri rintaliivejäni narulle kuivumaan, kun sen sählykaverit ajo pihaan.

        Kundit nauro niin, että niiltä meni kuset housuun, kun ne kysy, että voiks se nyt ollenkaan lähtee, kun sen kaikki rintsikat ja pikkuhousut on märkänä narulla.

        Sit yks äkkäs mun pitkälahkeiset housuliivit narulla ja sano miehelleni, että onks se vaihtanu lajia, ku tuollahan on sun beigenväriset pyöräilyhousut jo kuivunu.

        Mies lopetti pyykinpesut ja samalla meni muutkin kotityöt.

        Sählykaverit ja pelisaunat olusineen alko maittaa paljon paremmalta.

        Mitäs mun nyt pitää tehdä?
        Lapsia ei oo, paitsi 35 mies.

        Mies on aina meillä hoitanut kaikki pyykkijutut ja nyt on kaikki vaatteet likasia, kun en edes osaa käyttää meidän pyykkikonetta, enkä halua oppiakkaan, eikä oo enään varaa viedä pesulaankaan.

        Nyt miestä on opetettu, että pyykinpesut on akkojen hommia, joita tehdään vaan rintsikat ja hame päällä, näin on kavereitten äidit opettanu.


      • Laiminlyöty?
        rintsikat likaisena kirjoitti:

        Meillä mies vetäs herneet nenään, kun oli pessyt viikon pyykit ja laitteli juuri rintaliivejäni narulle kuivumaan, kun sen sählykaverit ajo pihaan.

        Kundit nauro niin, että niiltä meni kuset housuun, kun ne kysy, että voiks se nyt ollenkaan lähtee, kun sen kaikki rintsikat ja pikkuhousut on märkänä narulla.

        Sit yks äkkäs mun pitkälahkeiset housuliivit narulla ja sano miehelleni, että onks se vaihtanu lajia, ku tuollahan on sun beigenväriset pyöräilyhousut jo kuivunu.

        Mies lopetti pyykinpesut ja samalla meni muutkin kotityöt.

        Sählykaverit ja pelisaunat olusineen alko maittaa paljon paremmalta.

        Mitäs mun nyt pitää tehdä?
        Lapsia ei oo, paitsi 35 mies.

        Mies on aina meillä hoitanut kaikki pyykkijutut ja nyt on kaikki vaatteet likasia, kun en edes osaa käyttää meidän pyykkikonetta, enkä halua oppiakkaan, eikä oo enään varaa viedä pesulaankaan.

        Nyt miestä on opetettu, että pyykinpesut on akkojen hommia, joita tehdään vaan rintsikat ja hame päällä, näin on kavereitten äidit opettanu.

        Onko sulla joku kehitys- vai vaan asennevamma, kun et opi pesukoneen käyttöä? Käy nyt äkkiä ostamassa uusia vaatteita, ettet ala haisemaan...


      • rintsikat likaisena
        Laiminlyöty? kirjoitti:

        Onko sulla joku kehitys- vai vaan asennevamma, kun et opi pesukoneen käyttöä? Käy nyt äkkiä ostamassa uusia vaatteita, ettet ala haisemaan...

        Pesukoneen käyttö ei kiinnosta mua tippaakaan, eikä opetella sitä käyttämään.

        Jos mä pesen sillä kerran, niin saan siitälähtien pestä sillä aina.

        Luuletkos, että kun mies huomaa, että pyykinpesu sujuu multakin, se ei varmasti ikinä tulis pesukoneen lähellekään.

        Akkojen hommia!


      • ...
        rintsikat likaisena kirjoitti:

        Pesukoneen käyttö ei kiinnosta mua tippaakaan, eikä opetella sitä käyttämään.

        Jos mä pesen sillä kerran, niin saan siitälähtien pestä sillä aina.

        Luuletkos, että kun mies huomaa, että pyykinpesu sujuu multakin, se ei varmasti ikinä tulis pesukoneen lähellekään.

        Akkojen hommia!

        Uskon kyllä kirjoitustesi perusteella, ettet opisi pesemään pyykkiä. Se onkin aika vaativa laji. :)

        Naapurissa joku uusavuton kuivattaa juuri ulkona pyykkiään. Näemmä siellä jotkut vaatteet ovat joskus olleet valkoisia...


      • « miehen logikalla »
        ... kirjoitti:

        Uskon kyllä kirjoitustesi perusteella, ettet opisi pesemään pyykkiä. Se onkin aika vaativa laji. :)

        Naapurissa joku uusavuton kuivattaa juuri ulkona pyykkiään. Näemmä siellä jotkut vaatteet ovat joskus olleet valkoisia...

        Rintsikat paskasena ja haisevana. Kun kerran äidit on pojilleen sanonu, että pyykinpesua tehdään rintsikat ja mekko päällä, niin puet tylsimykses rintaliiveihin ja kukkamekkoon, talutat korvasta pyykkivuoren ja pesukoneen luokse ja sanot, että alas tyttö hommiin NYT!

        Eihän ton nyt niin vaikeaa luulis olevan!


      • dafee
        rintsikat likaisena kirjoitti:

        Meillä mies vetäs herneet nenään, kun oli pessyt viikon pyykit ja laitteli juuri rintaliivejäni narulle kuivumaan, kun sen sählykaverit ajo pihaan.

        Kundit nauro niin, että niiltä meni kuset housuun, kun ne kysy, että voiks se nyt ollenkaan lähtee, kun sen kaikki rintsikat ja pikkuhousut on märkänä narulla.

        Sit yks äkkäs mun pitkälahkeiset housuliivit narulla ja sano miehelleni, että onks se vaihtanu lajia, ku tuollahan on sun beigenväriset pyöräilyhousut jo kuivunu.

        Mies lopetti pyykinpesut ja samalla meni muutkin kotityöt.

        Sählykaverit ja pelisaunat olusineen alko maittaa paljon paremmalta.

        Mitäs mun nyt pitää tehdä?
        Lapsia ei oo, paitsi 35 mies.

        Mies on aina meillä hoitanut kaikki pyykkijutut ja nyt on kaikki vaatteet likasia, kun en edes osaa käyttää meidän pyykkikonetta, enkä halua oppiakkaan, eikä oo enään varaa viedä pesulaankaan.

        Nyt miestä on opetettu, että pyykinpesut on akkojen hommia, joita tehdään vaan rintsikat ja hame päällä, näin on kavereitten äidit opettanu.

        Voi herraisä... on kyllä vakka kantensa teilläkin valinnut. Mies on niin pikkupoika että sählykaverien pillin mukaan pitää leikkiä äijää ja sinulla joku ihme asenneongelma pyykinpesun kanssa. :D :D :D


    • ghfkjds

      Näyttäisi siltä että olet kotona äitiyslomalla tai hoitovapaalla.Silloin sinun juuri pitääkin tehdä kaikki kotityöt ainakin arkisin kun miehesi käy töissä. Sitten jos molemmat käytte töissä tai koulua, niin kotihommia voi jakaa.

    • Varakas2k14

      Pitää sitä naisenkin jotain thdä kun mies kantaa rahan taloon...

      • Rotia

        Tuo virsi muuten loppui meillä aika lyhkäseen kun aloin kirjoittaa laskun vastaavasti jokaisesta tekemästäni tunnista torpan eteen. Varakkaasta tuli kanssa niin perskuleen pihi, että alkoi työ maistua.

        Pistäkää ne vätykset heti alkuunsa tekemään oma osansa. Ihan sama kuinka paljon kodin ulkopuolella tekee töitä, koti on silti olemassa sotkuineen. Siivoajan jos haluaa oman osansa selvittämiseen kustantaa tai vaimolle siitä maksaa rahaa, niin kaikin mokomin.


      • Tasapuolista

        Hahhhaahhhaa. Vai kantaa rahaa... Ne ajat on kuule olleet ja menneet, jolloin mies elätti perheen ja vaimo hoiti talouden.
        Kuinkahan moni vaimo joutuu tänäkin päivänä lähes käsirysyssä repimään rahat mieheltä, jonka mielestä vaimo vaan tuhlaa, kun maksaa laskuja ja ostaa sapuskaa.
        Kyllä jokaisen naisen on syytä hankkia ammatti ja tienata oma leipänsä ja katsoa, että tulee toimeen senkin jälkeen kun mies on löytänyt kauniimman ja vetreämmän ja haluaa elää "omaa elämää".
        Se hetki voi tulla koska tahansa, esim. oman tyttäreni kohdalla 30 v. avioliiton jälkeen aivan yllättäen.


    • mies30v

      Onneksi joku nainen jo pääsi sanomasta. Täältä samanlainen vastaus: SANO SILLE MIEHELLES, ETTÄ VIITSISITSÄ ETSÄ VIITSISITSÄ TYHJENTÄÄ SEN ASTIANPESUKONEEN tms.

      Vituttaa kun naiset kuvittelee että pystyisivät lukemaan miesten ajatuksia, tai että oma mies pystyisi lukemaan naisensa ajatuksia (eli pääsemään toisen pään sisään).

      Voin kertoa että KUKAAN EI PÄÄSE TOISEN PÄÄN SISÄLLE: ei nainen miehen pään sisään, eikä toisinpäin. (patologia tms ruumiin avaajaa ei tässä tapauksessa lasketa)

      Toki on hyvä olla aloitteellinen, mutta TOINEN EI IKINÄ VOI PÄÄSTÄ TOISEN PÄÄN SISÄÄN.

      Naiset jotka ovat eri mieltä, miettikää minkä takia ihmiselle on luotu kyky kommunikoida suullisesti.

      Miettikää sitten seuraavaksi miksi te ette myös käyttäisi tätä maagista kykyä.

      • Jokapäiväinen.huusholli

        Nainen usein arvelee ja kuvittelee, että mies osaa nähdä kotona, mikä työ on tekemättä. Vaimo voi tyhmyyksissään kuvitella, että mies itse tietää, että astianpesukone pitää omin kätösin tyhjentää, se ei ole niin automaatti, että astiat palautuisivat kaappiin ihmiskäden koskematta.
        Sen vuoksi moni nainen ei ymmärrä, miksi hänen pitää sanoa joka päivä miehelleen astianpesukoneen tyhjentämisestä tai jostakin muusta päivittäisestä työstä.
        Naiset usein ajattelevat, että miehen käsityskyky riittää muistamaan, että monet työt tehdään päivittäin.
        Nainen kun on niin eri tavoin luotu kuin mies.
        Moni nainen pyytää miehen apua yksinkertaisissa ja helpoissa askareissa, esim. juuri astianpesukoneen tyhjentämisessä, vaikka onhan kyllä niinkin, että monen vuodenkaan jälkeen mies ei tiedä, millä hyllyllä mikin kippo ja kastrulli pidetään, vaan vaimo joutuu ohjaamaan tätäkin hommaa omien töittensä lomassa.


    • KunnollinenTullimies

      A.. loittajalle

      Kylse riittääkotitöistä miehellesi jos miehes edes parikertaa viikos panee oikein tunnollisesti sua..
      Se on luontaista kotityötä mieheltä..

    • tony1988

      miehet!!! ja naiset :) ei ole enään mitään miesten ja naisten töitä :) nyt eletään kuitenkin 2014 vuodessa .. parempihan se on että on tekee yhteisen sopimukset ja laitta työt 50/50 :)

      • Oikeata tasa-arvoa

        Onhan se juuri näin.
        Mutta nainen ottakoon myös yhtä ison vastuun sitten laskujen maksamisesta yms myöskin, kuin mies.
        Teen miehenä kotitöitäkin, mutta jos kannan huomattavasti isomman vastuun perheen rahataloudesta, kun emäntä on parhaimmillaankin lyhyissä pätkätyösuhteissa/osa-aikaisena työntekijänä, niin odotan kyllä että emäntä huolehtii sitten isomman osan kotiaskareista vastaavasti.
        Miesten työt kyllä teen ilman muuta, kuten remontit, nurmenleikkuut ja mitä näitä nyt okt-asumisessa onkin.
        Ja ihan hyvin kyllä on asiat sujuneet meillä.


      • Marginaalissa
        Oikeata tasa-arvoa kirjoitti:

        Onhan se juuri näin.
        Mutta nainen ottakoon myös yhtä ison vastuun sitten laskujen maksamisesta yms myöskin, kuin mies.
        Teen miehenä kotitöitäkin, mutta jos kannan huomattavasti isomman vastuun perheen rahataloudesta, kun emäntä on parhaimmillaankin lyhyissä pätkätyösuhteissa/osa-aikaisena työntekijänä, niin odotan kyllä että emäntä huolehtii sitten isomman osan kotiaskareista vastaavasti.
        Miesten työt kyllä teen ilman muuta, kuten remontit, nurmenleikkuut ja mitä näitä nyt okt-asumisessa onkin.
        Ja ihan hyvin kyllä on asiat sujuneet meillä.

        Hupaisaa kun te miehet aina luulette/väitätte, että tienaatte enemmän kuin nainen. Näin on puheissanne automaattisesti ja aina. Vinkkinä, että vaikka taloudessa asiat olisivatkin teille käsittämättömällä tavalla ja nainen tienaakin enemmän; ei teistä siltikään juuri taida olla vastuuta kodista kantamaan. Kantiltanne ikävää.


      • Serafiina1
        Oikeata tasa-arvoa kirjoitti:

        Onhan se juuri näin.
        Mutta nainen ottakoon myös yhtä ison vastuun sitten laskujen maksamisesta yms myöskin, kuin mies.
        Teen miehenä kotitöitäkin, mutta jos kannan huomattavasti isomman vastuun perheen rahataloudesta, kun emäntä on parhaimmillaankin lyhyissä pätkätyösuhteissa/osa-aikaisena työntekijänä, niin odotan kyllä että emäntä huolehtii sitten isomman osan kotiaskareista vastaavasti.
        Miesten työt kyllä teen ilman muuta, kuten remontit, nurmenleikkuut ja mitä näitä nyt okt-asumisessa onkin.
        Ja ihan hyvin kyllä on asiat sujuneet meillä.

        Minä tienaan enemmän kuin mieheni.


    • aeraa

      Kyllä kotityöt kuuluu naiselle. Mies toki voi hyvyyttään autella, jos makkarin puolella on asiat kunnossa ;)

      • Olet looseri!

        Makkarin puolella useimmiten on miehellä asiat kunnossa mutta naisella ei.


      • vittu minkä luuserin puhetta tollainen tollainen ei kyllä silloin naista tarvii,selkään pitäs antaa ja vähän opettaa kunnioitusta naisia kohtaa tollaselle tollaset apinat pistää vihaks


      • Serafiina1

        Käyn töissä, ansaitsen enemmän kuin mieheni ja annan pimukkaa vähintään joka toinen ilta, tarvittaessa usemminkin. Millä perusteella kotityöt kuuluu mulle?


      • mkmjnjbh gvgvfcf

        ei todellakaan kuulu... et itse osaa näköjään siivota?? en kyllä yhtään ihmettele jos et osaa siivota!!!


    • Ihana ukkeli

      Tekee jos on pakko :D Keittää puurot,tiskaa ( käsin) ja imuroi vähän silleen "hujaus-siivous" tyylillä. Mutta minulla on ihana mies,passaan sitä kyllä mielelläni

    • Iskä

      Suomalainen mies on pääsääntöisesti homokammoinen lukutaidoton autoihin suuntautuva idiootti. Eivätkä näitä nenänkaivajia miehikseen ottavat naisetkaan ole sen parempia. Jäin kolmevuotiaan tytön yksinhuoltajaksi, kun exä ei halunnut enää leikkiä kotia. Olen nyt ollut uudessa aviossa 17 vuotta ja minä teen muut taloustyöt, paitsi vaimo (pyykkikone) pesee pyykit. Korjaan auton ja hoidan veneet(3), kalastan, hoidan kasvimaan ja remontoin asuntoa. Ruoat teemme itse, koska eukkoni on kasvissyöjä ja minä kaikkiruokainen. Naisia olen edellisen liittoni jälkeen köyrinyt lähemmäs sataa, mutta pullistelevia miehiä minä vihaan. Näitä pienimunaisia HIFK:n kannattajia, tai minkä muun seuran tahansa. Kirjallisuus on näille tosimiehille yhtä vieras kuin avaruudenharrastus. Valitkaa naiset ajatteleva mies, eikä mikään Tony Halme.

      • mmmmmmiiiiiiieeeeees

        Ai suomalainen mies? Kyllä se on niin ettei suurimmassa osassa maailmaa miehet tee yhtään mitään ns. kotihommia, koska naisille tuo olisi enemmänkin häpeä.


      • Macrame

        Et varmastikaan tarkoittanut tuota sillain, mutta kyllä nauratti tuo "...vaimo (pyykkikone)..." Mutta ihan oikeasti fiksua tekstiä oli.


      • painu vittuun

        No jos sua tääl Suomessa kyrsii nii muuta ruotsiin sinne homojen kanssa juhlimaan.


      • Hyrräpyrrä
        mmmmmmiiiiiiieeeeees kirjoitti:

        Ai suomalainen mies? Kyllä se on niin ettei suurimmassa osassa maailmaa miehet tee yhtään mitään ns. kotihommia, koska naisille tuo olisi enemmänkin häpeä.

        Mistähän sinäkin tietosi revit, seiskasta vai? Koita nyt jumaliste kävästä ruotsinlaivaa pidemmällä, niin saatat jopa oppia jotain elämästä "suurimmassa osassa maailmaa".

        Suurimman osan maailmasta kiertäneenä voin sanoa, että tämä pallipää tuossa yläpuolella ei ole kovin kauaa sitten hyvästellyt vaippojaan, jos alkuunkaan.


      • Heja sverige
        painu vittuun kirjoitti:

        No jos sua tääl Suomessa kyrsii nii muuta ruotsiin sinne homojen kanssa juhlimaan.

        Mene sinä, sulla kuuluu kokemusta olevan ja silti v.ittua vielä huudat. Identiteettikriisi?


      • Serafiina1
        mmmmmmiiiiiiieeeeees kirjoitti:

        Ai suomalainen mies? Kyllä se on niin ettei suurimmassa osassa maailmaa miehet tee yhtään mitään ns. kotihommia, koska naisille tuo olisi enemmänkin häpeä.

        Eikä emännän tarvitse miettiä toimeentuloa, koska vain mies on töissä.


      • lokijuhugyhgygf
        painu vittuun kirjoitti:

        No jos sua tääl Suomessa kyrsii nii muuta ruotsiin sinne homojen kanssa juhlimaan.

        painu sinä!! sinua tuskin kukaan kaipapaakaan!!


    • Hoidan osuuteni

      En oikeen tajua miehiä jotka ei osallistu kodin hoitoon varsinkaan jos molemmat käy töissä. Käsittämätöntä touhuu jos vaimo joutuu tekee siivoukset ,pyykinpesut ja muut jutut vielä yksin töiden jälkeen. Ei ihme jos sänkyhommat ei suju , voihkiminen ei johdu ilosta vaan väsymyksestä. Mulla on upseeri hima ja faija pani mut tekee kotitöitä pennusta, omat kamat tartti aina korjaa veks ja sänky pedata ,lisäk roskiksien viennit ja mattojen tamppaukset kuulu ohjelmaan. Olen aina osallistunut kodin hoitoon , kaupassa käyntiin ja muihin juttuihin mitkä liittyvät himaan. Mua ei ole tarvinut edes käskeä ,hommat hoituu koska ne on opetettu mulle pentuna. Kun pääsin eläkkeelle jokunen vuosi sitten puolisoni jatkaessa työntekoa sanoin hoitavani himajutut yksin koska on aikaa ja hoidin kanssa . Nyt kun puolisoni on myös jäännyt eläkkeelle niin tehdään duunit kimpassa . Voisin kirjoittaa kirjan kodinhoidosta ja siihen liittyvistä töistä ,aikaa menee jos homma tehdään kunnolla . Sellaiset henkilöt jotka vähättelevät asiaa ja haukkuvat puolisoaan laiskuudesta niin sopisi kokeilla itse kodinhoitoo niin ehkä silmät todellisuuteen aukeisi .

    • kodinkone

      Meillä on ainakin vaimo just kotihommia varten. Ihmeellistä tää nykymaailma. Naimisissa kohta 15v.

      • Jooooooooo-o

        Vaimos on varmaan tosi onnellinen sun kanssa. Tai onhan noita "onnellisia" tietty olemassa.


      • öplokijkijhu8nmnbhg

        sinä et osaakkaan mitään!!


    • "Äiditön" aina

      No, meillä ei ole lapsia ja erokin tuli jo jokunen aika sitten tämän viimeisimmän kanssa, joten olenkohan mikään sanomaan mitään..?
      No sanonpa silti;)
      Mä laitoin aika pitkälti meillä ruuat ja pesin pyykit. Mulle mieluisimmat hommat kotitöistä, tuo kokkaaminen varsinkin.
      Exä sit huolehti imuroinnit sekä pölyjen pyyhkimisen, kun itse en taas miehenä oikein jaksa heilua rätin kanssa ympäriinsä(nyt sinkkuna kylläkin on pakko jaksaa).
      Tiskit meillä nyt tuotti kränää oikeistaan eniten, mutta kyllähän nekin tuli sit ajallaan hoidettua pois jaloista vuorotellen-systeemillä.
      Kauppareissut mä nyt hoidin tietenkin kokkaavana osapuolena suurimmaksi osaksi itse.
      Asuimme kerrostalossa, joten näitä perinteisiä "pihatöitä" meillä ei ollut, mutta eiköhän tuo polttopuiden pilkkominen ym miestentyöt olisi ollut mun vastuulla. Exä olisi sitten saanut hoitaa kukkapenkkien möyryämisen jne.
      Mutta tosiaan, eipä tässä enää ole mitään mietittävää, tällä hetkellä on itse hoidettava kaikki.

    • Tee töitä äläkä nalkuta. sun vastuulla se koti on ja mies käy töissä ja elättää. sitku tulee ero ni sä viet rahat kuitenki jne.

      • nainen801

        No hah hah. Mulla on ollut sellasia ukkoja että minä maksoin melkein kaiken ja minä kävin töissä, tienasin rahat ja minä hoidin koirat ja lapset ja sit ku on tullut ero niin ukko on vienyt melkein kaiken...On huonoja naisia ja huonoja miehiä, jokainen katsokoon peiliin jos toinen nalkuttaa jatkuvasti niin silloin kaikki asiat eivät ole hyvin.


    • twiikeri1

      On se ihme homma jos aikuiselle miehelle pitää erikseen sanoa mitä tehdä ja miten. Meillä mies tekee ihan mielellään kotitöitä, vaikka onkin töissä miehisellä alalla. Se ei vaan usein ehdi tekemään ennen minua, kun oon aika siivoushullu. :-)

    • Arkiaskareet jaetaan

      Meillä mieheni kokkaa hyvät ruoat pöytään ja minä siivoan, kun ehdin ja sille tuntuu. Eikä muutamat villakoirat haittaa, kun ei yli hygieenisiä olla. Tällä tavalla meillä ja hyvin menee. Kumpikin tekee sitä, missä tuntuu omimmillaan olevan:)!

    • t. seppo

      En jaksa tätä jauhamista. Voi helvetti tätä ikuista kitinää ja katinaa tiskeistä, pusseista ja pölyistä. Kun ei mene tasan tarkkaan tasan niin sitten mökötetään eikä sanota mitään ja pihdataan. Mies ei tajua mistä tämä mökötys johtuu, vituttomuus ja mykkäkoulu pistävät hermoa vaan entistä kireämmälle. Aivan kuin töissä ei saisi kuulla tarpeeksi ja arvailla omasta jatkosta työpaikalla.

      Ei lapsia, ei kotieläimiä, ei siivoamista, ei kitinää. Ei kiitos

      EN JAKSA

    • Ei tee ja hyvä niin

      Miestä ei ole, enkä ota, nimittäin homoksi en ala.

    • Nainen 24

      Meillä kotityöt jakautuu miehen kanssa aika tasaseen. Molemmat tekee ruokaa, imuroi ja tyhjentää tiskikonetta, ihan sen mukaan kuka sattuu oleen ensimmäisenä kotona. Tietysti ton rivarin pikkupihan hoidan aika lailla itse, koska en halua miestä sinne mun kukkiani kitkemään (viimeks luuli niitä rikkaruohoiks). :D Ainut mikä meillä oikeestaan kotitöistä tökki oli tiskaus, ja sekin tappelu ratkastiin pöytätiskikoneella.

    • Katinkontit

      Itse erosin juuri siksi, että naimisissa oli ilman lapsia sellanen tunne, että olen äiti miehelleni. Pesen salikamat, käyn kaupassa, jynssään vessanpöntöt, huolehdin laskuista silläaikaa kun mies harrastaa, pelaa pleikkaria tai valittaa kun en jaksa järjestää kiireisen työn ja kodin hoidon lisäksi kaveri-illanviettoja ja olla vielä seksikäskin. Evvk parisuhde jatkossakin. Mielummin olen yksin, kuin toisen passaajana loppuelämän. Menis mies edes tukinajoon tai metsätöihin, niin vois jotenki käsittää...=(

    • Ehdoton totuus

      Eiköhän se Vesa-Matti Loirin kuuluisa roolihahmo tämän aiheen käsitellyt.

      Mies tekee kaikki kotityöt valitsemalla naisen joka on kotosalla hääräävää mallia, näin miehen ei itse tarvitse enää tehdä.

      Ei kai kukaan muuten naimisiin edes menisi?
      Ei kai vaan kukaan nainen kuvittele, että niillä jotakin muuta virkaa kotosalla olisi?

      Huhhuh nyt meni läppä melkolailla sovinistiseksi ja varmasti joku femakko tästäkin herneet nokkaan imasee. Mut vitsinä kumminkin pitää lukea.

      • einyniinfemakko

        Tajusin, että SINÄ tarkoitat vitsillä, mut usko tai älä niin, on oikeesti monta miestä, jotka vielä tänäkin päivänä ajattelee noin. Oma veikkaukseni on, että ne on just ne, jotka sen vaimokullan sit jostain Thaimaasta sun muualta hakee.


      • Erotaan.pois

        Nythän ei mennäkään enää avioon, avoliitosta on helpompi lähteä. Ja omat kamasi saat pitää, jos vaikka olet mummonmökin perinyt tai kristallikruunun salin katosta.
        Ja kun ostat huushollikamat omalla rahalla ja säilytät kuitit, olet vahvoilla kun jako tulee.


    • vastaaja.

      "Tekeekö miehesi kotitöitä?"

      Kotityöt kuuluvat molemmille.

    • Kotitalouskone

      Olen mies ja teen vähintään puolet kotitöistä. Siihen päälle vielä ruoanlaitto, lastenhoito ja töissäkäynti. Omaa aikaa on joskus kun kahvit juo ja sitten kun lapset on nukkumassa.

      Vähän tässä kieltämättä hermot on kireellä. Osittain siitä että ei oo mitään muuta elämää kuin kotihommat lapsineen. Osittain johtuu omista ongelmista pään sisälläni. Onneksi on omia harrastuksia pari kertaa viikossa ja sitten riennot kavereiden kanssa.

      Kyl tuo nainen on ollut tyytyväinen panokseeni kotihommissa ja seksiä heruu aina silloin kun muistaa kysyä tai kun jaksaa tältä kaikelta.

    • Itse tuon leivän pöytään.. nainen työtön. Silti mä teen vähintään yhtä paljon kotitöitä kuin muija. Päivisin kun teen töitä, niin en tietenkään ole kotona ruokaa tekemässä, mutta teen sitten viikonloppuna että muija saa levätä viikon rasituksista. Lapset on jo koululaisia eli ei niitäkään passata tarvii.
      Mä siivoan koska oon ammattilainen ja mua alkaa epäsiisteys ärsyttää paljon aikaisemmin kuin muijaa. Pyykkien pesu ei oo homma eikä mikään..konehan sen homman tekee enkä minä. Mä vaan tyrkkään vaatteet koneeseen ja laitan sen jälkeen kuivumaan.
      Autoon liittyvät jutut tietenkin mä teen. Mähän käyn sillä töissä.
      Puut hakkaan ja muutkin pihatyöt. Nehän on 'miesten' hommia.. ja saunan lämmitän..
      Eli menee vähän perseelleen toi yleistys ettei mies tee mitään kotitöitä. Mä teen käytännössä kaikkea.. vaatteenikin silitän jos katson tarpeelliseksi.
      Mut oon saanutkin jo tarpeekseni patalaiskasta eukosta ja kerään kamppeeni.. osaanpahan sit yksinäni tehdä kaikkea.

      • TOSIrealisti Kokkola

        Olipa aloittajalta typerä kysymys. Meillä mies eli minä teen kaiken. Niin ulkona kuin sisällä.


    • hersy

      Ei muuta kun lyöt imuroinnista ja luutuamisista suolasen tuntihinnan ja lyöt sen kaljamahan lärvin alle ja toteat,että se maksaa jos yksin joutuu tekeen,tai saat hakea uuden ilmasen piian.Tv Tosimies

    • Mitä kukin tekee

      Paras tapa onkin asua yksin omassa kämpässä: Ei tarvitse sietää valituksia, ei tarvitse huolehtia muiden pyykeistä jotka pitää pestä yms. Itse miehenä siis tulen asumaan vain ison koirani kanssa kun muutan omilleni tänä vuonna, joten en ole yksin :) Muutenkaan en ole naisiin kiinnostunut...

    • Mies.

      Tarve huolehtia kodin siisteydestä ja tehdä siten mies tyytyväiseksi on naisten geeneissä.

    • Tartu asiaan

      Lyhyesti: asiaan pitää tarttua. Muuten mikään ei muutu.

    • tosimiesperkele

      Teen. Ihan oma-aloitteisesti. Teen kai enemmän kuin muija. En pidä kirjaa.
      Teen vielä päälle pihahommat ja remontoin.

    • Meillä kyllä pysyy kapusta miehen kourassa, ja kaikkiin kotitöihin hän osallistuu. Pullaa tosin hän ei ole koskaan leiponut.

      Neuvoja hän ei ole pyydellyt; omatoimisesti hän päättää, mikä tarvitsee kohennusta.
      Myöskään pojillemme ei ole tarvínnut "jäkättää", eivätkä miniät ole tulleet valittamaan, että pojat olisi lellitty pilalle.

    • Erontiellä

      Niin sama tilanne täällä meillä. Mies tekee jos kerron mitä pitäisi tehdä, oma-aloitteisesti ei juuri mitään. Olen sanonutkin, ettei minullekaan kukaan ole kertomassa mitä pitäisi tehdä. Samoin minusta tuntuu, että hän on yksi lapsista eikä mikään mies. Olenkin lakannut antamasta hänelle täysin mitään ohjeita. Teen itse mitä teen ja opetan lapsia tekemään kotitöitä, hommat tulee hoidettua ja hän istukoon sohvalla tai tietokoneen vieressä. Vaan tämä tilannehan on siirtynyt väistämättä myös makuuhuoneen puolelle, turha odottaa ohjeita ja aloitteentekemistä myöskään siellä suunnalla...

      • TOSIrealisti Kokkola

        Teen kaiken. Siivoan, laitan ruoat, teen ulkotyöt siis kaiken mahdollisen. Rouva tulee töistä. Linnoittautuu omaan huoneeseen ym ja on tehnyt sitä jo noin vuoden. Ei maksa yhteisiä laskuja, asuu kuin alivuokralainen ilman vuokraa. Ei puhu. On omissa oloissaan. Jo parikymmentä vuotta sitten hän alkoi hokea: "Anna perseeni olla, on minulla muitakin paikkoja....no - anna tissini olla....no - älä koske mihinkään....älä tule tänne....mikään ei ole niin kuvottavaa kuin naiminen" yms yms.... Reipasta perhe-elämää...


      • 7+11
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Teen kaiken. Siivoan, laitan ruoat, teen ulkotyöt siis kaiken mahdollisen. Rouva tulee töistä. Linnoittautuu omaan huoneeseen ym ja on tehnyt sitä jo noin vuoden. Ei maksa yhteisiä laskuja, asuu kuin alivuokralainen ilman vuokraa. Ei puhu. On omissa oloissaan. Jo parikymmentä vuotta sitten hän alkoi hokea: "Anna perseeni olla, on minulla muitakin paikkoja....no - anna tissini olla....no - älä koske mihinkään....älä tule tänne....mikään ei ole niin kuvottavaa kuin naiminen" yms yms.... Reipasta perhe-elämää...

        Ja silti viitsit olla saman katon alla vaikka vaimoon ei saa koskea? Miksi?


    • Kuunottaja

      Löytäskin nykypäivänä naisen, joka tekee muuta kuin löhöää sohvalla.

      • hannnnariikkka

        Mun tuttavapiiriss..ja se on laaja..ei kyllä oo ku YKS nainen, joka makaa enimmäkseen sohvalla, mut hän on sinkku. Onpa sit osunu kohdalle merkillisiä naisia, jos toi ei provo vaan totta.


      • kjmnkjnbhbgv

        niin kuin et itse osaa!! en yhtään ihmettele...


    • vaimo1

      Parikymmentä vuotta olen "äijää" kouluttanut.

      Siivoaminen, ruuan laitto, ja tiskaaminen onnistuu jo hyvin,
      muiden remppahommien lisäksi.

      Suihinotto on jäänyt minun hommakseni, tosin ei hullumpaa puuhaa sekään :D

    • oiiujjkkkkkkkkkkkkkk

      Saat kiittää ns. tasa-arvoa tästäkin, ennen olisit ollut ylpeä siitä miten pidät kodistasi ja miehestäsi huolta.

      • 42343223342

        ennen niiden naisten ei tarvinnut käydä töissä lainkaan.


      • On se helppoa
        42343223342 kirjoitti:

        ennen niiden naisten ei tarvinnut käydä töissä lainkaan.

        Ennen niiden naisten piti hoitaa talo ja lapset (useita, ei vain yksi pilalle hemmoteltu pirjopetteri) kokonaan, että se mies pääsi töihin. Nykyään mies lorvii 8 tuntista työpäivää jossain suojaduunissaan ja tulee muka lopen uupuneena kotiin sohvalle haisemaan paskalle. Viikonloput kittaa kaljaa ja valittaa netissä toiselle naiselle rankkaa ja kamalaa elämäänsä hirveän vaimonsa kanssa.

        Sovinistisessa maailmassa ennenvanhaan ei naisille ollut juuri töitä olemassakaan, saatika sitten että isät ensinnäkään olisivat juuri antaneet tyttäriensä opiskella muun kuin pakollisen. Ettehän te pennut näistä mitään ymmärrä, sehän nyt on selvääkin.


      • Siiskuka
        42343223342 kirjoitti:

        ennen niiden naisten ei tarvinnut käydä töissä lainkaan.

        Kuka sillon sitte teki sairaanhoitajan, kätilön, kampaajan, kosmetologin pankkivirkailijan ,ompelijan, kaupankassan, keittäjän ja siivoojan työt???


      • Niimpäniinn
        Siiskuka kirjoitti:

        Kuka sillon sitte teki sairaanhoitajan, kätilön, kampaajan, kosmetologin pankkivirkailijan ,ompelijan, kaupankassan, keittäjän ja siivoojan työt???

        En ole koskaan kuulut ,että miehet olis noissa töissä olleet, eivät ole vieläkään ,lukuunottamatta pakolaismiehiä ,niitä olen nähnyt hotelleissa siivoamassa.


    • Huh-huijaa

      Kyllä on kumma, jos et voi pyytää toiselta apua. Ei toinen osaa lukea ajatuksia, vaikka kuinka vanhaksi eläisi. Apua pitää pyytää heti, ennen kuin se alkaa kuulostaa nalkuttamiselta. Ja avusta pitää kiittää.

      Jos haluat muuttaa miestäsi, ole itse esimerkki. Jos toivot, että sinua kiitetään, niin sinun on aloitettava se toisen kiittäminen. Jos jos et keksi mitään kiitettävää, niin sinun on syytä pysähtyä itsesi kanssa. Pidätkö toista itsestäänselvyytenä?

      Suhteet, joissa toisen oletetaan lukevan ajatuksia tai toista pidetään itsestäänselvyytenä (puolin ja toisin), tuottavat varmasti kurjuutta molemmille...

      • 3122222222

        Nainenhan on selkeästi miehelle itsestäänselvyys, kun ei kerta tee mitään auttaakseen kotitöissä? Eli naisen pitäisi aina jatkuvasti muistuttaa, että niitä pitää hoitaa, ilman että mies tajuaa ne itse tehdä.

        Ei se nainen mikään ilmainen kotihoitaja ole. Jos kuitenkin on jo moneen otteeseen sanonut kotitöistä, niin voiko silloin edes sanoa, että nainen pitäisi itsestäänselvyytenä, vaiko kuvitteleeko mies, että kun kerran viikossa vie roskat ulos, niin se riittää?


    • kaisuli22

      Kaisa parka, ei oikein onnistu tämä ylläpidon aloittama provoketju, taaskaan.

    • Mieheni on läski

      Meillä mies yleensä makaa sohvalla ja katsoo telkkaria kun minä siivoan. Kerran hän jopa ulosti sohvalle koska ei kerinnyt vessaan kesken formula kisan. Pesin sohvan pyyhin mieheni rektumin ja hain hänelle oluen. Rakastan häntä ja teen tietenkin kaiken hänen vuokseen.

    • 18 + 5

      Miehet eivät tee asioita yhdessä. He joko suorittavat käskyjä tai antavat niitä.

      Kumman asetelman haluat?

      (Monet isojen firmojen isot miesjohtajatkin ovat kotona äidin pikku apulaisia.)

    • TartuAisaan

      Tartu aisaan lyhyeenkin kylse siit sit alkaa turboon..Muuten mikään ei tunnu???miltään¤¤

    • jotu1

      "kotitöitä" ?? tottakai miehet tekee kotitöitä. Ei kai niitä erikseen kannata luetella mitä kotityöt ovat. Meillä vaimo ei tee yhtään "kotitöitä" jos niitä aletaan erittelemään. Ei vaihda renkaita autoon , ei pese autoa , ei hakkaa puita , ei leikkele omenapuita , ei aja mönkijällä puita metsästä , ei vaihda lamppuja , ei korjaa vesihanaa ym ym.
      RAKAS VAIMONI tekee kaikkea mitä osaa ja en minä halua puuttua hänen tekemisiin. On sellaisia töitä ikkunanpesu, imurointi, pölyjen pyyhkiminen , sängyn petaus ym mitä olen tehnyt , mutta viimeistään tunti tekemiseni jälkeen hän on tehnyt ne uudestaan. Tehdään mitä osataan ja ei koko ajan erotella mitä toinen ei tee. Jos mies istuu illat kapakassa tai on muuten pois ja sillä tavalla laistaa kotityöt , niin silloin voi kysyä kiinnostaako tämä huusholli vai onko parempia vaihtoehtoja. Minusta kotona oleminenkin on jo "kotityötä" kun pitää seuraa vaimolle. Minusta on typerää valitella "mies ei tee sitä ja tätä" . Mieti toisinpäin , mitä mies tekee mitä Sinä et osaa tehdä etkä halukaan tehdä. Väitän että lähes kaikki miehet tekee "kotitöitä" vaikka et sitä huomaa.

      • Single and free

        "Minusta kotona oleminenkin on jo "kotityötä" kun pitää seuraa vaimolle."

        Sinulla on näemmä laajennettu käsitys "kotitöistä". :-) Totta puhuen, miksi tuollaisen asenteen omaava edes on parisuhteessa? Kuulostaa siltä että inhoat vaimoasi.

        Imurointia, sängyn petaamista ja ruoanlaittoa tulee myös harrastettua "hieman" useammin entä renkaiden vaihtoa autoihin tai hanojen korjaamista, suurin osa suomalaisista ei myöskään sukupuolesta riippumatta joudu harrastamaan omenapuiden leikkelyä tai kovin aktiivista mönkijällä huristelua. Rakastan näitä "mutta teen ns. miesten työt"-argumentteja, sillä useimmat ns. miesten töistä ovat nyky päivänä kerran tai pari vuodessa tapahtuvia, kun taas ns. naisten työt päivittäisiä. Sitten kun tuohon lisätään, että molemmat käyvät töissä... joo-o. Mutta onhan se hyvä että mies tekee kotitöitä "pitämällä seuraa vaimolle", mahtaa olla raskas tehtävä. Itse ihan pidin seurustelua muiden ihmisten kanssa ns. viihteeseen kuuluvaksi lajiksi.


      • 432342

        Pakko kuitenkin mainita, että mietippä itse kuinka tasapuolisia nuo kotitöiden verailu on?

        Renkaiden vaihto? 2 kertaa vuodessa about.
        Auton pesu? Ehkä kerran kuukaudessa? (ja senkin useat tekevät autopesulassa, ei suinkaan itse)

        Puiden hakkuu, omenapuun leikkeleminen, mönkijällä puiden ajo mikä lie.. näitä ei varmaan ihan kovinkaan usea henkilö tee, paitsi jos omistaa kodin ja metsää. Mutta eivät nekään ole edes viikottaisia asioita mitä tehdä.

        Lampun vaihto, oikeasti, tämä luetaan kotityöksi?

        Vesihanan korjaaminen, kuinkakohan usein tuokin menee rikki?

        Eli kaikki nämä työt on sellaisia, jotka tapahtuu ehkä kerran kuukaudessa, jos sitä. Nuohan ovat verrattavissa naisille esim.

        Verhojen ja muiden tekstiilien korjaus ja ompelu
        Kasvien ja kukkien hoito
        Talvisukkien ym kutominen

        Näihin menee yhtä paljon aikaa ja niitä pitää tehdä yhtä usein, kun "sinun" luettelemiasi kotitöitä.

        Se että teet jotain ehkä kerran kuukaudessa, ei todellakaan ole reilua verrata johonkin, kuten imurointiin, pölyjen pyyhkimiseen ym joita joutuu usein tekemään joka päivä.


    • töttöröö

      Minä olen päättänyt, että en huoli miestä joka ei siivoa,pyykkää,kokkaa teikä kotitöitä edes yhdessä. Toki ymmärrän jos alussa joutuu neuvomaan tai pyytämään, mutta jatkuva vaatiminen ja käskeminen ei ole minun juttu. Mukavampaa olla sellaisen kanssa joka jakaa arjen rutiinit yhdessä eikä varsinkaan makaa sohvalla telkkua katsoen ja kittaa kaljaa. Sellaista ukkoa en huoli enkä voi sietää.

    • wanhanajan mies

      kyllä näitä kun lukee niin monelle miehelle kukka mekko päälle oikein pitsien kera ja luuttu käteen ja vähän punaa huulille niin ovat onnellisia he vaan siivoo ja kuuraa ja vaimo käy sillä aikaa miesten luona ja jättäisivät kukkamekko miehensä mutta karjut hakevat vapaita naisia suhteeseen eivät rupea hajottamaan perheitä ja vaimot oikein pyytävät ja anovat ottaisi karju hänet hän eroaisi heti toivovat olisipa minullakin oikea mies eikä kukkamekko miäs tämä miäs tekee kaikkensa ettei vaimo jättäisi ja antavat luvan kanssa käydä vieraissa tälläisiä ovat kukkamekko miähet

      • Terveisiä huurulasta

        sinäkö kukkamekko miäs kyllästyit taas sex baariin ja lähdit trollistamaan foorumin puolelle?


    • kuakana

      ihme äijiä liikenteessä jos ei kottöitä tee juurikaan...
      just tyhjensin tiskikonen ja huomenna pyykikone rolisemaan sitten hiukan puutarha asiota tekemään sekä ilta päivästä autoremppaa pariinkiin kotteroon joten ei sentään kaikki ole nyhveröitä :D

      mielellään teen vaikka mitä askareita mutta tuo raha on tiukilla nykyään joten pitää tehdä niitä mitä pystyy milläkin tuloillaan

    • Kotiäitifasistien tavallisin vallankäyttömuoto on syyllistää miestään ensinnä siitä, ettei tämä tee jotain mahdollisimman turhaa "kotityötä" mahdollisimman sopimattomaan aikaan. Esimerkiksi mammanatsit tykkäävät erityisesti konttailla levinnyt takamus pystyssä lattiaa kuuraten ja kipeää selkäänsä valittaen kun mies yrittää katsoa olympialaisten finaaleja.

      Toinen vallankäytön ja syyllistämisen muoto on luonnolllisesti kaikesta intiimistä kanssakäymisestä kieltäytyminen, koska miehen on syytä tuntea nahoissaan naisen tuska, hätä ja ahdistus koko maailmaa sekä kaikkea siinä ja sen ympärillä olevaa kohtaan. Kysyttäessä, että mikä nyt on vialla, on vastauksena yleensä passiivis-agressiivista mykkyyttä, vihaisia katseita ja lisää lattian kuuramista.

      Vallankäyttäjä-ämmät rakastavat itse keksimiään sääntöjä kotitaloudenhoidosta, joihin mies ei voi mitenkään vaikuttaa. Ikkunoita, lattioita, astioita, pyykkiä, seiniä ja mattoja pitäisi pestä jossain hengästyttävän käsittämättömässä aikataulussa eri vuoden aikoina. Huonekaluja pitäisi siirrellä, petivaatteita vaihdella, ostaa uutta, korjata vanhaa, säilöä, varastoida ja sisustaa. Tarkoituksenmukaisuutta on näistä säännöistä turha etsiä tai edes mitään loogista toistuvuutta.

      Naisen maailma on kaoottinen, mielialojen mukaan vaihtuvien käytäntöjen ja perimyssääntöjen viidakko, jossa miestä ei tarvita eikä häntä siihen edes haluta. Biologian pakottama lisääntymistarve vaatii naista sallimaan miehen läheisyyden ja läsnäolon hetken aikaa. Kun luonto on jälkeläisen saanut aikaiseksi, ei mikään järki taikka logiikka estä naista vajoamasta takaisin pakkoneuroottiseen kaipuuseen itsensä ja ympäristönsä hallitsemisesta loppumattomalla siivoamisella ja syyllistämisellä.

      Mies voi ainoastaan parhaansa mukaan eristää itsensä vaimonsa hulluudelta ja yrittää saada hieman aikaa lapsensa kanssa. Vaikeaa se tulee olemaan, koska kotiolojen mahdottomuudesta johtuen, kaikki vapaa-aika on täytettävä mitä hyödyttömimmillä harrastuksilla, kuten vaikkapa golfilla. Miestä lohduttaa tässä suuressa keski-iän yksinäisyydessä ainoastaan tieto ja toivo, että naiset usein tulevat järkiinsä menopaussin jälkeen, kun biologinen eläimellisyys alkaa naisen kehossa hiljalleen haihtua.

      • Tylsäämälsääpaskaa

        Ei sun opustas naisvihasta jaksa lukea paria lausetta pidemmälle.


    • onskumutsi

      Minulla on asiat hyvin, olen saanut kunnon miehen. Hän tekee itsestäänselvästi enimmät ruuat viikonloppuisin ja joskus viikollakin. Minä taas olen päävastuussa siivouksesta ja hoidan pyykinpesun kokonaan. Imuroi joskus, tekee enimmät korjaustyöt, lamppujen vaihdot yms. Molemmat osataan kaikkea, lapsetkin ovat niin isoja että heille opetetaan kotitöitä myös. Ei nalkuteta toisillemme kuin joskus leikillään. Ymmärretään toisiamme, jos toinen joskus selkeästi sanoo ettei nyt jaksaisi, niin tokihan toinen tekee sen tai lykätään asiaa tai hoidetaan helpommalla (vaikkapa haetaan jotain einestä tai valmisruokaa). Ei tehdä asioista numeroa, mutta helppohan se tietty meidän tapauksessa on, kun ollaan aika tavalla yhtä lusmuja/tekeväisiä.

      Joskus kun lapset oli ihan pieniä, saatoin patistella miestä kysymällä hoitaako hän lapset ja minä teen kotityöt vai kuinka päin haluaa. Kun lapset ovat pieniä, ei mielestäni työssäkäyvälläkään ole oikeutta sen enempään lepoon kuin sillä joka on kotona. Monethan perustelevat sillä että toinen on töissä, niin ei tarvitse kotona tehdä ollenkaan mitään, koska toinen on kotona. Harvoin se kotona oleva saa kuitenkaan päivän aikana omaa aikaa, jos ollenkaan. Meillä ainakin lapset lopettivat päiväunet hyvin pieninä, eikä välttämättä nukkuneet yhtä aikaa. Ja joka tapauksessa, miksi töissäkäyvän pitäisi saada ilmainen täysihoito toisen kustannuksella? Eihän hän saa sitä yksin eläessäänkään, silloinkin pitää siivota, tehdä jotain ruokaa ja hoitaa astiat, pyykätä. No, joillain aikuisilla ihmisilläkin ne tekee vielä äiti...

    • jopex k

      Nalkutta älä älä äläl älä ämmä nalkuttaa älä älä äl ä

    • mies ulos

      Asuin yhdessä miehen kanssa, joka ei suostunut tekemään kotitöitä. Jätin astiat astiat tiskaamatta ja pyysin miestä tiskaamaan. Siinä ne olivat lavuaarissa seuraavat kolme kuukautta. Sitten muutin pois.

      Seuraava mies ei myöskään halunnut tehdä kotitöitä. Homaa riitti. Sitten lähdin. Nyt olen ollut jo vuosia yksin. Parempi näin.

      • Parempi mies

        Ja parempi niin. Et taida osaa etsiä hyvää miestä.

        Ei sillä että vaivautuisin enää itse etsimään järkevää naista tästä maasta. Ovat pelkkä myytti.


    • Tekee ja ei todellakaan tarvitse patistaa.. hän pääasiassa imuroi..tamppaa matot.. pesee pyykit ja käy muuten aikas sutjakkaasti. Ruoan valmistuksen hoitelen minä.. mutta siinäkin mies häärää apukokkina ilma pyytämistä.

    • miestekee

      Meilla menee niin, että mina (nainen) tienaan kolme kertaa enemmän, kuin mieheni. Teen pitkiä päiviä, opiskelen ja harrastan paljon kaikenlaista. Mies hoitaa kaikki kotityöt (tiskauksen, siivouksen, pyykinpesun jne) sekä juoksevat asiat eli laskujen maksut jne. Aina, kun tulen kotiin, kaikki on tip top. Minä rahoitan meidän perusmenot, lomamatkat jne. Mies saa käyttää täysin oman palkkansa itseensä. Hänellä on täysi käyttöoikeus minun rahoihini, jolloin voi tilata itselleen halutessaan hierojan, personal trainerin tms milloin haluaa kiitoksena kotihommien hoidosta ja talouden perusasioiden ylläpidosta. Mieheni ollessa matkoilla, otan siivoojan ihan mielelläni. Olemme sopineet homma näin ja kummankaan ei ole tarvinnut nipottaa.

      Kumpikin on tyytyväinen tähän ratkaisuun. Moni on kummastellut meidän ratkaisuja, mutta jokaisella on oma tapansa hoitaa asiat. Uskon, että moni mies auttaisi varmasti kotitöissä, jos todella ymmärtäisi millainen työ niissä oikeasti on. Miehet eivät ole tyhmiä, mutta joskus he eivät vaan hoksaa naisen tekemää työmäärää eivätkä sitä, miten voisivat olla avuksi, sillä jokaisella miehellä ei ole välttämättä kotoa tullutta mallia tehdä asioita. Kaikki voivat oppia. Oma mieheni on arabi valtiosta (perus arabimies), jossa naisten asema ja paikka on yleensä kotona ja naiset hoitavat paljon kotitöitä. Hyvin on oppinut hoitamaan tämäkin mies kotihommat ja oikein on kultainen ja luotettava aviomies.

      Miesten tulisi huomata, että tekemällä kotitöitä saa vaimon yleensä paljon paremmalle päälle ja välttyy suurimmilta nipotuksilta sekä voi jopa saada itselleenkin jotain kivaa,..

      Eli eikun opettamaan miehiä kohti kotihommia. Maailma on tasa-arvoinen, ei naisen tarvitse alistua kotiin ja ruveta kenellekään äidiksi. Yhdessä voidaan hoitaa asioita.

      • mek

        En ymmärrä tuota kotihommien määrää ollenkaan kun naiselleni ole n sanonut että ei kotihommiin saa mennä tuntia enempää päivässä kun on muutakin tekemista ja harratuksia. Naiseltani lekattiin käsi vuosi sitten ja tein kaikki kotihomma sinä aikana kun käsi kuntoitui ja tuli välillä sanomista niin kerroin että en jaksa enkä viitti niitä kokoajan tehdä ja teen kun kerkiän ja fiiliksen mukaan. Yksi mikö tuli hommatuua oli astianpesukone aika nopeasti. Totesin myös että kunto huononee kun ei kerkiä kuntoilemaan ja pitä priorisoida mikä on elämässä tärkeää eli ne kotityöt vai hauka tekeminen ja harrataminen. Paras aika kotihommille on perjantai kun voi samalla olutta ottaa ja tulee hommat tehtyä nopeasti.


    • lottaR

      Meillä ihan sama tilanne! Jotkut täällä sanoo, että pane mies ruotuun tai potki pihalle. Mutta mitenkäs potkit, kun elämme tasa-arvon aikaa ja samalla menettää lapsensa elämästä puolet, jos tulee joku vuoroviikkosysteemi. Ei Se ole ihan niin yksinkertaista heittää vaan mies mäkeen.

    • JÄTÄ

      Jätä tuollainen mies. Minäkin jätin. Jos mies ei itse ymmärrä tehdä asioita, ei häneen kannata haaskata omaa elämää.

      • KALLE KELLO

        Ei voi muuta sanoa, että kyllä typykät elämä opettaa teitäkin. Jos teidän ainoa murhe on se, ettei mies siivoa, pyykkää jne. niin olisiko parempi että ne teidän miehenne ryyppäisi ja vetäisi turpiin kerta viikkoon? Voi jumalautta minkälaisia ämmiä te te olette.


      • kelli tollo
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Ei voi muuta sanoa, että kyllä typykät elämä opettaa teitäkin. Jos teidän ainoa murhe on se, ettei mies siivoa, pyykkää jne. niin olisiko parempi että ne teidän miehenne ryyppäisi ja vetäisi turpiin kerta viikkoon? Voi jumalautta minkälaisia ämmiä te te olette.

        Voi pikku läskiposki tuli ämmittelemään. Tuitui kakkahousu.


      • bellaisa
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Ei voi muuta sanoa, että kyllä typykät elämä opettaa teitäkin. Jos teidän ainoa murhe on se, ettei mies siivoa, pyykkää jne. niin olisiko parempi että ne teidän miehenne ryyppäisi ja vetäisi turpiin kerta viikkoon? Voi jumalautta minkälaisia ämmiä te te olette.

        sä oot kalle pahimman luokan sovinisti, on huomattu.. eikö tohon vätyksen ja hakkaajan väliin mahdu mielestäsi mitään muuta?? Olisko vaikka sellainen ku mulla on himassa, ei todellakaan lyö, on SIVISTYNYT, toisin kun esim. sinä ja osallistuu kotitöihin siinä missä minäkin. Mun mielestä mustavalkoisuudesta pitäis säätää rangaistus. Muuten kyl ihmettelen noita naisia jotka katselee noita vätyksiä himassa..vaihtoon vaan, hyvänen aika


    • isi

      meitä on niin moneen junaan,ite en pysty millään olemaan joute jos on vähänki ylimäärästä aikaa,varsinkaan nyt ku joka toinen viikko on lomautusta eli nykyään olen Emäntä talossa.kuulemma :-)

    • Täti

      Se tekee joka ensin kerkee, ei siinä sen kummempaa. Jos on ekana kotona, tekee ruuan. Jos näkee että pyykkikori täys pesee koneellisen, jos kone pessyt laittaa kuivumaan. On meillä joskus pyykit tunninkin olleet koneessa ja pari päivää narulla vaan ei se maailma siihen kaadu. Jos toinen kotona niin tekee sitten päivällä kaiekn minkä kerkee ettei illalla tartte. Esim kun olin kahden lapsen kanssa äippälomalla tein viikko siivouksen viikolla ettei vl tarttenu siivoamalla aloittaa. Kaupassa käynnit hoituu töistä tullessa. Jos mies ei osallistu se tarkoittaa ettei sitä kiinnosta tehdä sinun kanssasi yhteistä kotia, hän haluaa erota eikä ole muuta keksinyt.

      • KALLE KELLO

        Ehei täti hyvä. Nämä prinsessat ovat saaneet miehen kiikkiin ja oikein naimisiin asti. Nyt näiden prinsessojen pitäisi saada maata sohvalla suklaata syöden ja katsella tv:tä, että persse pääsee leviämään. mutta voi kauhistus, joutuvatkin tekemään kotitöitä. Sitähän varten ne on äijän ottaneet, että se äijä elättäisi ne ja hoitaisi kotiaskareet. Tällaisia on paskalandian prinsessat tänä päivänä. Niiden ainoa tehtävä on tehdä pentuja ja lihoa. Sitten ne vielä ihmettelee kun ukot ravaa vieraissa


    • 999 kuinka voin autt

      Heräät, töihin, kotiin, siivoamaan ja nukkumaan. On se elämä ihanaa. Nojoo, eihän tässä paskassa maailmassa mitään kiinnostavaa olekaan loppujen lopuksi. Ihme kun ei nämä perheelliset sitä vaan tajua... Sysätään kurjuus lapsille...

    • 8€ rulez

      Onneksi 8€ pudotus lapsilisässä vaikuttaa niiiiiiiin kovin paljon.

      Kun ei ole enäää ollenkaa raaaaaahaaaaa, niin on aikaa tampata mattoja vaikka kahdestaan, kun nainen ei voi mennä kälättämään kahvilaankaan ku kahviki on niiiiiiiiiiin kallista

    • qegIWUÖQ

      ......viihdynkin jo kymmenettä vuotta sinkkuna......eipä huvittaisi alkaa ketää palvelemaan.......

    • Kyllä se asija vain on niin että ei se naisen yksin kuullu kotitöitä tehdä,kyllä sitä pitää auttaa toista joka asijassa jos parisuhteessa on niin hän se sanontakin menee että nii n myötä kuin vasta mäessä toista pitää auttaa ja kunnioittaa,eikä se ole sitä että se nainen pitää sanoa että hei voisitko sinä nyt vähän sitä persettäs liikauttaa ja tehdä jotain,kun sen voi ehkä niiku itekin huomaa et hetkonen pitäsköhän mun jotain tehdä eikä vain ootella siinä sohvan nurkas valmista kuin kuuta nousevaa,kandee katsoo peiliin siinä vaihees jos toinen sanoo ihan asijasta ja kunnolla,ei se mitään vittuilua ole ja nalkutamista saa sitä käyttää sitä omaa tervettä järkeäkin joka on jokaiselle luotu ja maalais järkeä kans.Eikä se nyt kovinkaan iso homma ja asija ole jos auttaa sitä omaa kultaa jos sellainen on.Tässäkin tilantees antaisin tälle kyseiselle neitoselle vain vinki että annapa olla kuules ens kerralla kun oot rupeamas siivoomaan ni anna paskan olla niin kato et mis vaihees alkaa kiinnostaa siivoo kans,että lyötäydy sinäkin siinä vaihees vain sohvan nurkaan makoilee ja sanot et elä nalkuta ku jotain ruokaa on vailla ni kyl se siin vaihees alkaa varmaa iteeki kyrsii et hetkonen pitäskö tehä toisin asijat kuten siivoo ni kaikkil ois kivempaa

    • Jos kotityöt ei kiinnosta älä hommaa perhettä!

    • Hurahtanu

      Jos olet neitsyt mies horoskoopiltasi niin sinulta onnistuu kaikki kotityöt,lapsenhoidot ym. Minä siivoan,teen ruokaa,ulkoilutan koiran 3 krt päivässä,käyn kaupassa,suunnittelen päivän ruuan,pidän huolen kodin yleiskunnosta,laitan laminaatit,asennan saunanovet ja vaihdan saumaussilikonit kylppärissä,niin,kun olen työtön,joudan ja kerkiän,joka toinen päivä 10km lenkki ja joka toinen kahvakuulaharjoittelua! Kesällä rullistelua! Ajattele,58v ja pokka pitää! Ei Aprillipila!

    • jakke67

      Meillä taas minä miespuolisena teen kaikki kotityöt yksin ja muut kattoo töllöö.

      • joumääääään

        ja silti ennätät sex ja kinky baariin vonkumaan nettiseksiä jatkuvasti. olet sinä tehokas mies


    • Oppii se viellä

      Ala lakkoon jos YT = yhteistyö neuvottelut ei auta.
      Vai ootko nainut uusavuttoman kotityöntekijän?
      Pakkohan sinun on lapsen takia koittaa kotia ylläpitää ei ehkä niinkään tuon miehen vuoksi?
      Jos ei muka osaa nii on syytä opiskella mikä ei aina Suomessa takaa osaamista
      milläänalalla vaikka ois valmistunut teoriaopinnoilla vailla yhtäänmitään oikeeta
      käytännönkokemusta?
      Sun on vissiin pakko neuvoa mitä kotona oikein tehdään jos siellä ollaan?
      Tai viittitään ylipäänsä oleskella?

    • mek

      Yksi tapa on että lopetat miehn vaatteiden pesun ja ruuanlaittamisen hänelle ja kaiken muutkin ja jos tulee sanomsita niin kerrot että teeppä itse ja se siitä.

    • Tosi tarina......

      Elikkä elävästä elämästä.

      Olen koko elämäni ajan ollut se joka tuo leivän pöytään, se on tarkoittanut joskus viikkojen reissuja 12-15 tuntisia työpäiviä.

      Vaimoni vaati jatkuvasti että minun pitää tehdä ½ kaikista kotitaloustöistä.
      Auton korjaukset yms. oli tietenkin vain minun tehtäviä.

      Jossain vaiheessa kyllästyin tuohon ja pyysin erottelemaan paperille päivän aikana tehdyt työtunnit jotta voisisin verrata kumpi tekee enemmän töitä.
      Eikös se tarkoitus ole tehdä ½ kaikista töistä?
      Vajaa 20 vuotta meni kuunnellessa tuota nalkutusta.

      No sitten astui kohtalo peliin ja vaimoni menehtyi.
      Aloin tehdä kotityöt normaalin työn ohessa, pystyin vähentämään työmäärää kun oli yksi suu vähemmän ruokittavana ja samalla huomasin että kotitaloustyöt veivät päivästä vain pari tuntia.
      Pyykkiä pestessä pystyin imuroimaan ja tekemään muita hommia.

      Työmäärämme suhde oli 15/2 ja tuo 2 tuntiakin olisi pitänyt jakaa.

      Kotirouvana olijat ottakaa tästä opiksi, teidän elintason ylläpidon takia toinen joutuu tekemään töitä ja vastineeksi teille kuuluu kotityöt 100%.

      Jos kumpikin käy töissä tilanne on tietenkin eri mutta kun nämä kotirouvat kuuntelevat näiden töissäkävijöiden puheita ja ajattelevat että aina miehen kuuluu tehdä puolet kotitöistä.

      Jos miettii tekeekö mies oman osuutensa niin laittakaa paperille oikeat työtunnit ja katsokaa kumpi pääsee helpommalla, se on ainoa joka kertoo totuuden.
      Toisen vähättely on narsiststa toimintaa, ei parisuhdetta.

    • työteliäs-on

      Minun mies tekee kovasti kotitöitä mutta ne kotityöt ovat sen uuden rakastajattaren kodissa. "Vanha" muija ja siitetyt lapset on unohdettu, ei edes niitä elatusrahoja näy missään. Mutta uudessa "kotityö" paikassa kyllä töitä tehdään aamusta iltaan ja osaksi vielä yölläkin niitä jatketaan makkarissa.

    • paras mies ikinä

      Mun ihana muruseni imuroi, pesee lattiat, tamppaa matot, tyhjentää usein tiskikoneen ja täyttää.Mä pyyhin pölyt ja hoidan pyykit ja jotain pientä.Ruoka tehdään yhdessä useimiten, mutta arkiruoka on mun vastuulla.Koira ulkoilee muruseni kanssa, viikonloppusin yhdessä.Ja me ollaan oltu 21v naimisissa.Ja käänty Jokeri kannattajaksi, nyt kun Jokerit ei enää pelaa liigassa, ennen kannatti TPS!

    • Huushollerska

      Ärsyttää koko puhe "kotitöistä". Ne on elämää. Mitä siellä kotona sitten pitäisi tehdä, jos kaikki normaali elämiseen kuuluva toiminta lasketaan "työksi"?
      Kodinkoneet on keksitty siksi, että kenenkään ei tarvitse nääntyä "töiden" alle. Nykyisin niitä lienee suurimmassa osassa normaaleja huusholleja. Se on sitten jokaisen omassa harkinnassa mikä verran näitä mitättömiä askareita täytyy harrastaa.

    • hyvinmenee1

      Kyllä tekee. Meillä tehdään kotityöt yhdessä. Esim. roskien suhteen teemme niin, että minä otan roskapussin, solmin sen ja vien eteiseen. Mies sitten aina vie ne roskat. Ja kerran viikossa siivoamme asuntomme yhdessä ja silloin minä pyyhin pölyt ja mies imuroi. Meillä toimii hienosti, eikä riitoja ole tullut kotitöistä koskaan. Ja nämä pelisäännöt on sovittu jo suhteen alussa.

      • rakkauttalovea

        Ihanaa, että joillakin menee hyvin!


    • Izukki..

      Hohhoijaa, meillä ei akka tee juuri mitään. Sotkee enemmän kuin kaksi murkkuikäistä lasta yhteensä. Onneksi sentään saa pyykit pestyä mutta siinä kaikki.

    • onnellisessa suhtees

      Olen jatkuvasti ymmälläni miten paljno mieheni auttaa kotitöissä, pyytämättä :) Exä ei juuri evätänsä koneen vierestä liikuttanut.. Ja sekös alko viimitteks ottaa todella paljon aivoon eikä maksanut muuta kuin yhtiövastikkeen, kaikki muut menot jäi mun vastuulle. Nyt homma aivan ihanteellinen, tehdään yhdessä kotitöitä, ruokaa ja maksetaan puoliks kaikki laskut ja vaikka olen sairauteni takia ollu mielialani ja jaksamiseni puolesta kuin tuulimylly jaksaa hän välittää, huolehtii ja vakuuttaa rakkauttaan kun mulla on heikko hetki. Ens kesänä tanssitaan häitä

    • Minun mies on kova siivoamaan, ainakin vielä tiedä sitten kun lapisi tulee mutta vielä tosiaan on vähän semoinen siivous hullu oikeastaan...

      mutta hän ei ole Suomalainen, että en tiedä kuuinka paljon se vaiuttaa asiaan..

    • Peeku

      Totta kai: Esimerkiksi viikonloppuna pyyhin pölyt, imuroin ja moppaan, pesen ja viikkaan tilavaatteet, petaan uudet, laitan kaikki ateriat lapsiperheelle, hoidan pyykit ja tiskit. Ei siinä mitään, mielelläni teen kun ehdin mutta palkkioksi saan vittuilut viemättömästä roskiksesta, että kiitti vaan kannustuksesta.

      Kirjoittaja on siis Mies.

    • kiva olla oikeassa

      Kyl ne kotityöt hoitui ennenvanhaan niin huolettomasti nasilta. Ongelmana ei ole mies vaan se, että naiset ovat saaneet liikaa oikeuksia kotona. Katsokaa kuinka yksipuolista naisten syyttely/valittelu on näissä kommenteissa. Fakta on, että miehet tuovat usein suuremman tulon huusholliin ja elävät lyhyempään ja sitten naiset ihmettelee kun rahat hassattu. Eiköhän se vika ole syyttäjässä.

      • kyllänytonniin

        Joskus voi kyllä olla niinkinpäin, että mies haaskaa enemmän rahoja turhuuksiin, kuin perheen hyvintointiin ja nainen maksaa laskuja yhtälailla, kuin mieskin ja käy töissä pienemmällä palkalla vain. Kyllä silloin kummankin pitäisi kotitöitä tehdä tasapuolisesti. Vanhanaikaista ajatella, että kotityöt kuuluisi vain naiselle sanon ma.


    • perkeles

      Meillä on akka nyrkin ja hellan välis ja sielä se pysyy. Turha ruveta vikisemään itsestään selvistä asioista. Se tekee kotityöt ku minä juon viinaa ja selaan hustleria.

    • miiaven

      No meillä on kolme lasta ja olen KOTIÄITI, joille näköjään kuuluu kaikki kotityöt. 3v tyttö ja 2v kaksoset ja voin kertoa, että työtä riittää. Mieskin on sanonut ettei hän pystyisi tähän hommaan. Silti ei tee oman työpäivänsä päätteeksi mitään kotona kun tuijottaa kännykkäänsä ja mitä lie sillä tekeekin. Ruokapöytään kyllä osaa tulla ajallaan. Oikein viehättävä on myös pureskeltujen purukumien pino sängyn vieressä ja likaiset vaatteet pitkin ja poikin. Minä teen kyllä mielelläni kotitöitä ja hoidan lapset, mutta pitääkö tässä vielä miehenkin sotkut siivota???

      • Mitesteilä

        Sano miehelle, että siivoaisi edes omat sotkunsa!


    • "Joskus hän sanoo, että kyllä hän yrittää tehdä, jos vaan sanon mitä pitää tehdä."

      Jonkun pitäisi kertoa hänelle myös se, että mitä ajatella, olla mieltä jne.

    • 2?2

      Olisi kiva kuulla miesten mielipide kyseiseen asiaan?

      Omakohtainen kokemus on, että mies voi olla todella siiti ja hyvä kotitöissä, tai sitten laiska ja väliinpitämätön, mutta mistä mikäkin johtuu?

      Tämä kuitenkin näyttää olevan nykyisin iso ongelma monissa parisuhteissa heti tietokoneella oleilun jälkeen.

      Miehet hoiii! Mielipiteitä ja näkökantoja kaipaillaan. :)

    • Vaimoni Merima

      Rakas Etiopialaiseni notkea yöngasellini rakas tulikärpäseni ahkera pieni ruokkijani. Tuolla hän taas menee pitkin pihamaata kevein juoksuaskelein kulho päässä takareppu jo täynnä mutta etureppu vielä tyhjänä antoisaa avio-onneamme .Näkyy patakin olevan jo asetettuna tulelle ilmeisesti hänellä on tänään myös pyykkipäivä Tosin on hänellä aika paksut ja ulkonevat törröhuulet mutta ei hän niillä minulle huuda eikä käske mutta tahtoo nämä päivätorkutkin jäädä melko lyhyiksi.-Hmm.-Öistämme nyt puhumattakaan.-Ota sinäkin poika etiopialainen vaimo niin on poissa sinultakin niin monet suomalaiset aviohuolet.

      • lkokijkklkmjhhg

        miehet jotka ei osallistu kotitöihin on laiskoja ja sellanen ukko pitäis jättää...


    • ....................

      no jos miehesi rupeisi huushollaamaan niin tulisiko siitä riitaa kumpi päättää missä järjestyksessä koti on? Koti on ilmeisesti sun aluetta, joten on luonnollista että sinä organisoit. Pääsetpähän päättämään mistä töistä voit laistaa. Siksi toisekseen on luonnollista että miehesi tekee vähemmän kotitöitä. Sinä olet vissiin päivät kotona, kun miehesi on töissä. En tiedä, mutta pyytämällä se meilläkin toimii. Jos ei jaksa pyytää, niin tehköön itse.

      • kaisuli2

        No en pyydä häntä huushollaamaan, mutta veisi edes likaiset vaatteensa pyykkikoriin ja laittaisi edes yhden kerran vaatteet sinne kaappiinkin. Tai jos laittaisi roskat roskikseen ja likaiset tiskikoneeseen. Hän jättää kaiken mun siivottavaksi. Ehkä ongelmana on enemmänkin se, että hän tekee sitä sotkua niin paljon eikä siivoa yhtään.

        Ja yleisesti ottaen mua ihmetyttää se, että pitää pyytää. Tarkoitan sitä, että kun meillä lapsuudenkodissa kotityöt kuului kaikille, veljet ja isä osasi kyllä viedä roskapussin tai tyhjentää tiskikoneen. Eikai yhteisiä töitä tarvitse erikseen pyytää tekemään? Ehkä mä en vaan ymmärrä.

        Olen palannut itse jo äitiyslomalta töihin, että siinä mielessä olemme jo tasa-arvoisia.


    • mies ulos

      Jos mies ja nainen tekee samanpituista työpäivää ja nainen joutuu tekemään vielä yksin kotityöt on kyse siitä, että nainen on miehen orja. Herätkää naiset!

      Miehet vedättää teitä mennen tullen. Vahvempi luontoinen ja ovelampi voittaa parisuhteessa ja elämässä yleensä. Naiset on tosi tyhmiä suostuvat mihin vain kuvioon.

      Ennen suhteen aloittamista täytyisi tsekata miten se tiskaaminen luonnistuu, eikä vain kuvitella että kyllä se onnistuu...

      • 'Äitee

        Onneksi on tiskikoneet keksitty. :)
        Meillä ei oikein kumpikaan viitsi työpäivän jälkeen tehdä kotitöitä. No, ruuan laitan aina kun tulen töistä, mutta siihen se sitten jääkin. Viikonloppuna siivoan ja pesen pyykkiä, jos jaksan.


    • Meillä on tee se itse palvelu että jos jotaki haluaa tulevan tehdyksi, tee itse.

    • mies30v

      mä hoidan tiskit ja pyykit vaimo hoitaa loput. mielestäni reilu jako.

    • täydellinenmies

      onpa sulla sit vaikeeta. Mä teen kaikki kotityöt ,tiskit,pyykit,silitykset,ruuat,lastenhoidon,tarhaan viennit yms. Ai prkl unohdin sanoa että olen mies ,vaimon tehtävä on näyttää kauniilta ja ihanalta ja levänneeltä ja mun pitää huolehtia että hän pysyykin sellaisena:)

    • äiti 25

      oho vau! onko tuollaisia miehiä oikeasti olemassa :)

    • näin se menee

      Miettikääs naiset tätä....
      Kun mies tekee kotityöt, te nalkuttate koska ne EI OLE tehty kuten naiset ne tekevät (no ei tietenkään)
      Tällä systeemillä päädytään siihen pian siihen pisteeseen että mies ei oiikeasti ymmärrä mitä menee pieleen... te vaan nalkutatte. ja naputatte
      Lopulta mies tajuaa että mikään ei kelpaa.
      Joten motivaatio häviää.

      Siksi tuo kysyy: ette voi nalkutta kun annatte selkeät ohjeet.
      Silloin vika on todellakin teidän.

      • Tuttua, huttua

        Olen huomannut, että tuo pätee myös lastenhoitoon. Jotkut tuoreet äidit eivät anna innokkaan isän hoitaa vauvaa, koska itse osaavat paremmin.

        Mulla tulee naamalle ironinen hymy, kun sama nainen muutaman vuoden kuluttua valittaa, että mies ei ole koskaan lasten kanssa, ei hoida, ei tee mitään. Miksiköhän.
        On tehnyt kyllä aika monta kertaa mieli sanoa, että niin makaa kuin petaa.

        Ihminen ei ole virheetön, mutta joitakin suhteen alussa tehtyjä virheitä on vaikea paikata myöhemmin. Tuo isän ja lapsen välisen suhteen syntyminen on yksi niitä, joita on vaikea korjata, jos alussa lähtee menemään pieleen.


      • Turhaa sukupuolitust

        Miten esim. imurointi tehdään eri tavalla sen mukaan, ollaanko akka vai ukko? Kyllä se on minusta suht yksioikoista hommaa. Vai tarkoitatko sä, että miehenä oleminen antaa jonkun erityisluvan lusmuta ja jättää tekemättä kunnolla?


    • vittuiluja kuunnellu

      oisitkohan sittenkin nalkuttanut silloin kun miehesi teki niitä kotitöitä?silloin kun meillä ol asiat vaimoni kanssa hyvin niin lauantain traditio ol,aamul nukuttiin pitkään,sitten aamupalaa,yhdessä koko perheenä kauppaan,sitten kotiin,pikku purtavaa mitä otettiin kaupasta ja sit siivottiin yhdessä,mä imuroin ja rouva luutusi,imuroinnin jälkeen minä laitoin ruuan,kaikki meni hyvin siihen asti kun ensimmäinen kriisi,itse en ollut kriisiin syyllinen,mutta siitä ei enempää,sen jälkeen lauantai-tradio jatkui mutta muuttui jotenkin väkinäiseksi,sitten sitä jatkuvaa vittuilua ja kritisointia ootko imuroinu täältä ja tuolta,vastattuani myöntävästi vittuilu jatku että millon muka,viime vuonnako ja taatusti olin imuroinut aivan yhtä hyvin kuin hyvinäkin aikoina,imurointi nyt sattuu olemaan semmoista että mä voin imuroida ja sitä voi kritisoida,vaimo voi imuroida ja mä voin kritisoida,taatusti se joku pikku pöly hiutale lötyy vaikka jynssäis vuoron perään,aikansa kuuntelin vittuilua kunnes aina ärähdin etten enää koskaan koske imuriin,koskin kuitenkin,mutta kun riittävän monta kertaa vittuiltiin niin oikeesti en enää koskenut imuriin,olin myös omatoiminen,laitoin astiat koneeseen,laitoin ruuan uuniin kypsymään,tiedän oikeesti sen että osaan laittaa gourmeeta sekö lie vituttanu kun oli illan istujaisia ja mä olin pääkokki ja aina sain kehuja,se varmaan ol rouvalle liikaa kun mua kehuttiin,siitäkin sain vittuilua jos joku kattila oli vähä vinossa tai jos rouvan suunitelmissa ei ollut juuri sitä ruokaa mitä laitoin,pää asia oli se että sai vittuilla minulle,lopuksi heitn kaikkien kotitöiden tekemisen pois,siitäkin sain vittuilua mutta sanoin aina takasi etten osaa tehdä sun mieliksi mitään riittävän hyvin,parempi ottaa vittuilu vastaan tekemättä mitään kuin tekemällä parhaansa ja siitä vittuilut palkaksi,että näin,NAISET,KATSOKAA JOSKUS ITTEENNE PEILIIN,ETTE TEKÄÄN OLE TÄYDELLISIÄ VAAN SUURI OSA KIEROUTUMISEN PERIKUVIA.

      • vittuilua kuunnelut

        ai niin,vielä lisäys,olisin pessyt myös pyykkiä,mutta rouva ei antanut mun koskea edes pyykkikoneeseen,ei saanu pestp edes omia työvaatteita,olen kuitenkin ollut omatoiminen lapseta alkaen ja pessyt pyykkini 14v alkaen...


    • Jepyep

      Kokeile tyttöystäväni konstia ja siivoa alasti / pelkkä esiliina päällä. Tulokset ovat miehisen toimintakyvyn omaavan kanssa taattuja ;)

    • öplokijuhygtftrrd

      älä enää siivoa sen jälkiä äläkä pese ukkos vaatteita.

    • sdssdsdsd
    • Shaolinmunkki

      Itse teen miehenä kaikki kotityöt paitsi ruoanlaiton ja ainesten ostamisen koska en kuulemma osaa kokata tai ostaa mitään järkevää syötävää. Olenkin lähinnä kodinkone ilman minkäänlaista palkkaa tai vastinetta. Naiseni ei tee suhteemme eteen nykyään mitään jansitten ihmettelee kun "tiuskin" ja "kiukuttelen". Emme normaalisti edes riitele mutta siltinvika esimerkiksi naiseni aloitteen tekemisen olemattomuuteen on minussa. Seksielämämmekin on erittäin kuollut, ehkä kerran 2 kuukaudessa ja silloinkin vain hänen aloitteestaan. Olen ihan helvetin turha, joo kuuntelen jokapäiväiset marmatukset hänen elämästään työjuttuja myöten mutta silti saan vain nenilleni jos en vahingossa jotain aina satu rekisteröimään kun on mullakin muutakin tekemistä kuin puhua ja siivota kämppää päivästä toiseen. Sitten hän vielä valittaa siitäkin kun minä teen melkein kaikki eikä hän kerkeä koskaan edes siivota kun teen sen mieluummin ja silloin kun kämppä on likainen.

      • perhewirtanen

        Meillä kone tiskaa ja kaikki perheenjäsenet syötyään laitta astiansa koneeseen ja se joka huomaa, et kone on täynnä käynnistää koneen ja kukin vuorollaan tyhjää sen.
        meillä on keskuspölynimuri ja imuroinnit jaettu kaikille perheenjäsenille, viikkosiivous kuuluu minulle ja lakanat joka ainoa osaa itse vaihtaa viikottain, ja likaiset pyykkikoriin ,minä plokkaan pyykit koneeseen ja tytöt vie pyykit kuivumaan pihalle ja osa pannaan kuivausrumpuun.
        Varsinaista lämmintä ruokaa tehdään vain viikonlopuilla, koska arkena teinit syö koulussa ja me työpaikalla, teinit tekee jotain pikkulämmintä josta kaikki saa illallista.
        Mieheni ja poikani tekee yleensä ulkohommat lumenluonnit, ruohonajot ja meillä takka, niin pilkkovat keväällä puut ja loppukesästä kaikki viemme ne liiteriin. Kaikki pikkurempat tekee mieheni, joka nauttii nikkaroimisesta ja myös poikaa kiinnostaa sama homma.
        meillä koko perhe tekee kotitöitä. No tottakai joskus tulee sanomista puolin ja toisin.


    • Anonyymi

      Meillä mies joskus tekee kotihommia keittiössä.Jos sanon sille jostain laita paikoilleen käytön jälkeen ei tee.Sitten nalkuttaa kun et sinäkään en tee mäkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe