Apuja kaivataan!

:((

Heips! Olen 173cm ja painan 68kg. Mitat: lantio: 99cm, vyötärö: 72cm & vatsanympärys navasta mitattuna 83cm. Olen yrittänyt laihduttaa 1400kcal/pvä, säännöllisesti ja pieniä määriä kerrallaan. Juon runsaasti vettä sekä funlight valmisteita. Olen tämän avulla laihtunut vain 2kg.
Olen aina liikkunut paljon. Päivittäin tulee liikuttua työmatkat (n. 1km) portaita tulee noustua urakalla ja lisäksi juoksen/kävelen reippaasti 6km päivittäin. Pyöräilen silloin tällöin. Lähimmälle salille on sen verran matkaa, että ei tule käytyä vaikka on ollut suunnitelmissa jo vuoden.
Syönkö liikaa? Voisiko jokin dieetti auttaa pudottamaan loput 6kg?

16

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :((

      Niin ja vielä jos jollakin olisi hyviä nettisivuja, joilta löytyisi terveellisiä ruokareseptejä niin voi linkata. Kiitoksia jo etukäteen! :)

    • :((

      Haluan etenkin vatsarasvaa pois ja siihen vaaditaan se muutaman kilon painonpudotus.

    • Vanha Jojo

      Missä ajassa tuo kaksi kiloa on lähtenyt? Jospa oletkin vain liian kärsimätön, normaalipainoisella kilojen karistaminen ei käy yhtä nopeasti kuin niillä, joilla on kymmeniä kiloja ylipainoa.

      Saliharjoittelu ei ole mikään laihtumisen edellytys, mikä tahansa liikunta tukee painonpudotusta ja on muutenkin eduksi.

      Pikemminkin minusta tuntuu, että syöt liian vähän, koska liikut paljon. Elimistö pitää kiinni viimeisestäkin rasvanmurenesta, koska luulee nälänhädän koittaneen. Kokeilepa, mitä tapahtuu, jos syöt vähän enemmän.

    • :((

      Muutaman kuukauden noudattanut tuota, ja nuo kilot lähtivät parin ensimmäisen viikon aikana. Ollut vklp herkkupäivä jolloin saa syödä suklaata tms. Se ei ole painoon vaikuttanut ja jos vähennän kaloreita paino kyllä tippuu, mutta se on ihan kamalaa, koko ajan oikeasti nälkä eikä tule kylläiseksi. Joten en usko, että tuota vähempi kalorimäärä olisi kovin terveellistä :/ Haluan kuitenkin säilyttää lihakseni, enkä olla laihaläski!

      • Vanha Jojo

        Luit väärin, neuvoin kokeilemaan, mitä tapahtuu, jos syöt ENEMMÄN. 1400 kaloria on liian vähän tuohon liikuntamäärään nähden, kitukuurilla menetät vain lihaksesi.


    • :((

      Nii no voihan sitä kokeilla, mut pelottaa et sit rupeeki lihomaan tai paino ei putoo vieläkää.

    • diplomiliikkuja

      Nyt asian ytimeen. Ei toi 6km paljon auta. Suosittelen käymään liikkumassa noin15km 6xvko. Sinulta toi varmaan onnistuu kun olet liikkunut kohtalaisesti jo nyt. Jos kokeilet tuota minun suositeltavaa liikkumista, niin lupaan että kilot on pois melkopian eikä tartte olla tuolla kitudietillä, saat syödä mahan täyteen ruoka-aikaan:)

      • olet ärsyttävä

        Hanki lääkitys et osaa muusta jauhaa kun lenkillä käymisestä


      • diplomiliikkuja
        olet ärsyttävä kirjoitti:

        Hanki lääkitys et osaa muusta jauhaa kun lenkillä käymisestä

        olet ärsyttävä


        Joku suosittelee liikkumista ja joku kitudieettiä. Siitä voi valita itselleen sopivan:)
        Eihän sinun ole pakko näitä lukea jos noi ahdistaa nämä vinkit.


      • 10+2
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        olet ärsyttävä


        Joku suosittelee liikkumista ja joku kitudieettiä. Siitä voi valita itselleen sopivan:)
        Eihän sinun ole pakko näitä lukea jos noi ahdistaa nämä vinkit.

        Diplomiliikkuja,

        Olen lukenut palstaa erittäin ahkerasti, ja täytyy myöntää että puuduttavimmat vinkit tulee sun ja vp:n nimimerkeillä, sekä punkeroisen tietysti (:D). Muuten olet ihan asiallinen mutta oikeasti harvalla on motivaatiota lähteä 15km lenkille 6 kertaa viikossa. Itse laihdutin ripeällä kävelyllä (päivittäin n. 3-10km) alussa, ja tuo 10km jonka pari kertaa kävelin ei kyllä ollut mikään nautinnollinen matka. Siinä yksinkertaisesti kestääkin jo niin kauan, koirien kanssa se 2h. Ehkä tuo liikuntamuoto sopii sulle, ehkä sulla on se 2h "ylimääräistä" aikaa ja motivaatiota mutta todella monella ei ole, valitettavasti. Helpompaahan se on tunti harrastaa jotain yhtä paljon kaloreita kuluttavaa kuin "venyttää" sitä treeniä pitkäksi.
        Mutta toisin kuin viestini ehkä sanoo, en halua moittia sinua, kiva että oot löytänyt mieluisan liikuntatavan itselles mutta niinkuin sanoin, on tuo liikaa monelle suorittaa noin monta kertaa viikossa.


      • diplomiliikkuja
        10+2 kirjoitti:

        Diplomiliikkuja,

        Olen lukenut palstaa erittäin ahkerasti, ja täytyy myöntää että puuduttavimmat vinkit tulee sun ja vp:n nimimerkeillä, sekä punkeroisen tietysti (:D). Muuten olet ihan asiallinen mutta oikeasti harvalla on motivaatiota lähteä 15km lenkille 6 kertaa viikossa. Itse laihdutin ripeällä kävelyllä (päivittäin n. 3-10km) alussa, ja tuo 10km jonka pari kertaa kävelin ei kyllä ollut mikään nautinnollinen matka. Siinä yksinkertaisesti kestääkin jo niin kauan, koirien kanssa se 2h. Ehkä tuo liikuntamuoto sopii sulle, ehkä sulla on se 2h "ylimääräistä" aikaa ja motivaatiota mutta todella monella ei ole, valitettavasti. Helpompaahan se on tunti harrastaa jotain yhtä paljon kaloreita kuluttavaa kuin "venyttää" sitä treeniä pitkäksi.
        Mutta toisin kuin viestini ehkä sanoo, en halua moittia sinua, kiva että oot löytänyt mieluisan liikuntatavan itselles mutta niinkuin sanoin, on tuo liikaa monelle suorittaa noin monta kertaa viikossa.

        10 2

        Minä annan vinkin, ei minua haittaa jos sitä ei noudateta, jokainen taaplaa tyylillään.
        Kyllä minä ainakin revin aikaa tuolle parin tunnin liikunalle päivässä. Ennen olin veltto sohvaperuna ja nyt liikunnan ansiosta olen aktiivinen kokopäivän, sen on vaimokin huomannut:)


      • Höhöhö
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        10 2

        Minä annan vinkin, ei minua haittaa jos sitä ei noudateta, jokainen taaplaa tyylillään.
        Kyllä minä ainakin revin aikaa tuolle parin tunnin liikunalle päivässä. Ennen olin veltto sohvaperuna ja nyt liikunnan ansiosta olen aktiivinen kokopäivän, sen on vaimokin huomannut:)

        Aktiivinen tällä palstalla..


      • diplomiliikkuja
        Höhöhö kirjoitti:

        Aktiivinen tällä palstalla..

        Höhöhö

        Hyvää liikuntamuotoa on aina mukava suositella. Tosiaankin olen myös aktiivinen tällä palstalla:) Aina on joku rako roikkua vähän aikaa täällä:) Tehtäväni tällä palstalla on saada ihmiset liikkumaan ja unohtamaan tyhjäpäiväiset kalorivitkuttelut. Helppo homma saada paino alas on käydä liikkumassa:) Tänäänkin pojan vein treeneihin ja kävin sillävälin 16.2km liikkumassa:)


    • Näillä alkuun

      Liikunta ei ole mikään ratkaisu, koska normaalisti ruokahalu kasvaa kun liikuntaa lisätään. Nälkää vastaan ei kukaan jaksa pitkään taistella.

      Pitää keskittyä siihen, että mikä saa ihmisen syömään yli kulutuksensa ja miksei elimistö ota rasvavarastojaan käyttöön. Tiedetään, että rasvanpoltto katkeaa ruokailun jälkeen koska verensokeri nousee ja ettei se nousisi liikaa, osa sokerista pitää muuttaa rasvaksi myöhempää käyttöä varten. Kun sitten ruoka on imeytynyt suolesta, verensokeri laskee hyvin nopeasti ja aiheuttaa kovan näläntunteen johon taas syödään ja näin kierre jatkuu ja jatkuu. Rasvaa ei pala missään vaiheessa päivän aikana, paitsi yöllä jonkun verran.

      Ratkaisu on vähentää ruokavaliosta tämän kierteen aiheuttajia, eli nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja. Viljat, perunat, sokerit, makeat hedelmät jne. ovat juuri näitä. Jotta ruokavalio ei muuttuisi kitudieetiksi, pitää kasvisten lisäksi syödä riittävästi rasvaa ja proteiineja. Liha, kala, munat, juustot, jopa voi, ovat laihduttajan tärkeintä ravintoa, niillä pysyy verensokeri tasaisena ja ihminen pitkään kylläisenä.

      Mitään tiukkaa Vhh:ta ei ole pakko noudattaa, laihtua voi ilmankin.

      • diplomiliikkuja

        ( koska normaalisti ruokahalu kasvaa kun liikuntaa lisätään. Nälkää vastaan ei kukaan jaksa pitkään taistella. ) Olet kyllä Einstein. Tiedossa varmaan kaikilla on että ruokahalu kasvaa kun liikkuu. Siinä onkin se juju kun liikkuu kunnolla, saa syödäkin aina mahan täyteen ja läskit katoaa siitä huolimatta taivaan tuuliin.


    • moomomomoo

      Jätäs ne funlight mehut nyt pois... Makeutus aineet aiheuttaa nesteen kertymistä myös. Ei ehkä ratkaisu täysin, mutta ei mitään kevyt tuotteita. Ne on kusetusta. Oikeaa ruokaa kohtuullisesti (Siis alle sun kulutuksen jos tahdot laihtua.) Oman kalorinkulutkusen pystyy laskemaan niin että kertoo jokaisen painokilon 30 kalorilla...
      Eli minä, joka painan 55kg kerron 55x30= 1650 kcal Tämä siis jos en liiku ollenkaan vaan lepään koko päivän kotona. Kun tuohon ynnää hyötyliikunnan ja lenkkeilyn niin siitä tulee minulle about 1900kcal, mutta silti en syö niin paljon. Viime aikoina kalorin saanti on ollut 1400kcal per päivä. Sitten voi viikonloppuna syödä sen pakastepizzan ja vähän suklaata... sillain on pysynyt paino kurissa ja kroppakin on ihan hyvä. Nää bodaajat tietysti jauhais ettei mussa voi olla lihasta... jaa'a miksi mun vatsalihakset näkyy ja reisilihakset on tosi hyvässä kunnossa? ;D

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1612
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      119
      1176
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      46
      1064
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe