Mihin rakkaus unohtuu, kun haluaa pettää?

Tunnustakaa pettäjät

Sitä rakasta naista/miestä, jolle on luvannut olla kaikki. Perustanut kodin ja pitää sen elämän loppuun asti?
Miksi elää enää valheessa?

45

494

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin minä ajattelen

      Ihmiset muuttuvat ja elämä muuttaa muotoaan, rakkaus voi hiipua jopa sammua kokonaan. Ja jos oikein tarkoin ajatellaan, niin eihän kukaan pysty oikeasti (kattavaa lupausta) antamaan koko loppuelämäksi, ainakaan perustellusti. Totttakai voi luvata ihan mitä vaan ja jopa ihan tosissaan, mutta ei kai kukaan kuvittele, että ihminen pystyisi lupamaan aidosti 20 jopa 30 vuoden päähän asioita, tunteista puhumattakaan. Täysin absurdi ajatus. Aivan ideaali mielikuva, mutta valitettavasti vain mielikuvaksi jäänee. En minä ainakaan ajattelisi, jos menisin naimisiin, että nyt voi "hengähtää", toinen lupasi olla minun kanssani loppuelämän tapahtui mitä tahansa. Eihän sellainen lupaus ole edes mahdollista pitää, mitä 20 vuoden kuluttua tapahtuu.

      On jopa vaarallista "uinahtaa" lupauksen varaan, siinä helposti unohtaa ponnistella suhteen ja toisen ihmisen eteen. Ja tietääkö edes aina, mitä toinen haluaa, jos kommunikaatio ei ihan täysin pelaa. En minä ainakaan pysty lupaamaan kenellekään sitä, mitä minä tunnen 20-30 vuoden kuluttua, enhän itsekkään vielä sitä tiedä, ja miten voisin sen vielä toiselle luvata?

      • samoin minäkin

        Ajattelet aivan samoin kuin minä. Eikähän vihkivalassa mitään luvata, kyse on tahdosta: "NN (koko nimi), tahdotko ottaa NN:n (koko nimi) aviomieheksesi/aviovaimoksesi ja osoittaa hänelle uskollisuutta ja rakkautta myötä- ja vastoinkäymisissä?"


      • Siinäpä se

        "en minä ainakaan AJATTELISI, jos MENISIN naimisiin"
        Siinähän se tuli, joten olet jäävi sanomaan toisten avioliitoista yhtään mitään, kun et ole vielä "päässyt" yhtään kertaan naimisiin.


      • jkhllllllllllllll
        Siinäpä se kirjoitti:

        "en minä ainakaan AJATTELISI, jos MENISIN naimisiin"
        Siinähän se tuli, joten olet jäävi sanomaan toisten avioliitoista yhtään mitään, kun et ole vielä "päässyt" yhtään kertaan naimisiin.

        Oikein "päässyt" hahahaaa... Eikö ennen vanhaan "päästy" naimisiin, kun niitä vaihtoehtoja ei ihan hirveästi ollut tarjolla. Nykyään asia on aivan toinen. Ole huoleti, minulla ei ole "pääsy" -ongelmia, en vain yksinkertaisesti näe siihen syytä. Sitoutua voi ilman, että lupailee kaiken koko tulevaisuuden toiselle, ja oikein suvun edessä (ja sitä saa sitten jälkeenpäin katua;))


      • iso höpö höpö

        "Ihmiset muuttuvat ja elämä muuttaa muotoaan, rakkaus voi hiipua jopa sammua kokonaan."

        Höpö höpö. Ihmiset eivät muutu ja rakkaus ei sammu. Tämä on vastuuttomien ja itsekkäiden ihmisten vakioselitys sille käytökselle, että haluaa elää kuin elopellossa, vastuuttomasti, itsekkäästi, muista välittämättä, huomista ajattelematta ja eiliseilisestä oppimatta. Oikea rakkaus ei myöskään hiivu tai sammu. Itse asiassa se kasvaa. Hetken huuma kyllä sammuu.

        "Ja jos oikein tarkoin ajatellaan, niin eihän kukaan pysty oikeasti (kattavaa lupausta) antamaan koko loppuelämäksi, ainakaan perustellusti."

        Totta kai voi luvata!

        ”Totttakai voi luvata ihan mitä vaan ja jopa ihan tosissaan, mutta ei kai kukaan kuvittele, että ihminen pystyisi lupamaan aidosti 20 jopa 30 vuoden päähän asioita, tunteista puhumattakaan.”

        Miksi ihmeessä ei pystyisi ja vielä tärkeämpää on kysyä, että miksi niitä lupauksia ei voisi pitää!?

        ” En minä ainakaan ajattelisi, jos menisin naimisiin, että nyt voi "hengähtää", toinen lupasi olla minun kanssani loppuelämän tapahtui mitä tahansa. Eihän sellainen lupaus ole edes mahdollista pitää, mitä 20 vuoden kuluttua tapahtuu.”

        Mikä’ ihmeen ”hengähtää”!?!?! Siitähän se elämä vasta alkaa! Totta kai sellainen lupaus on mahdollista pitää! kuten kaavassa sanotaan: kunnes kuolema meidät erottaa” – toisin sanoen, vain se, että kuolee, tekee mahdottomaksi pitää antamansa lupaus.


        ”Ja tietääkö edes aina, mitä toinen haluaa, jos kommunikaatio ei ihan täysin pelaa.”

        Siinäpä se. Sen kommukaation on pelattava. 1. ei pidä mennä naimisiin, jos kommunikaatio ei pelaa ja 2. sitä on silti vaalittava ja kehitettävä.


        ”En minä ainakaan pysty lupaamaan kenellekään sitä, mitä minä tunnen 20-30 vuoden kuluttua, enhän itsekkään vielä sitä tiedä, ja miten voisin sen vielä toiselle luvata?”

        No mutta sinun kohdallasi asia on harvinaisen hyvin. Tiedät, että et pysty etkä halua luvata, etkä pitää lupauksiasi. Kuvittelet muuttuvasi, eli haluat option kaikkeen, mitä mieleen voi tulevaisuudessa tulla. Tähän asti kaikki ihan ok. Nyt tulee se pointti: älä sitten myöskään lupaa. Älä mene naimisiin (äläkä missään nimessä tee lapsia). Jos nyt jostain syystä välttämättä haluat elää parisuhteen omaisesti jonkun kämppiksen kanssa, niin kerro nämä ajatukset hänelle ja varmista että ymmärsi.

        Sinä edustat tuolla ajattelutavallasi pienen pientä vähemmistöä. Suuri enemmistö lähtee siitä, että parisuhde on tarkoitettu uskolliseksi, yksiavioiseksi ja koko elämän kestäväksi. Tästä syystä sinun velvollisuutesi on kertoa, että sinä ajattelet toisin kuin on syytä olettaa. Muista aina, jos alat seurustella, ensimmäisenä kerta toiselle, että lupaa, että halua luvata mitään, uskot, että jo 20 vuoden päästä haluat jotain muuta ja korosta, että sinulla ei ole aikomustakaan tässä asiassa muuttua vaikka muuten kuvittelet ihmisen ”muuttuvan”.


      • no kidding!
        iso höpö höpö kirjoitti:

        "Ihmiset muuttuvat ja elämä muuttaa muotoaan, rakkaus voi hiipua jopa sammua kokonaan."

        Höpö höpö. Ihmiset eivät muutu ja rakkaus ei sammu. Tämä on vastuuttomien ja itsekkäiden ihmisten vakioselitys sille käytökselle, että haluaa elää kuin elopellossa, vastuuttomasti, itsekkäästi, muista välittämättä, huomista ajattelematta ja eiliseilisestä oppimatta. Oikea rakkaus ei myöskään hiivu tai sammu. Itse asiassa se kasvaa. Hetken huuma kyllä sammuu.

        "Ja jos oikein tarkoin ajatellaan, niin eihän kukaan pysty oikeasti (kattavaa lupausta) antamaan koko loppuelämäksi, ainakaan perustellusti."

        Totta kai voi luvata!

        ”Totttakai voi luvata ihan mitä vaan ja jopa ihan tosissaan, mutta ei kai kukaan kuvittele, että ihminen pystyisi lupamaan aidosti 20 jopa 30 vuoden päähän asioita, tunteista puhumattakaan.”

        Miksi ihmeessä ei pystyisi ja vielä tärkeämpää on kysyä, että miksi niitä lupauksia ei voisi pitää!?

        ” En minä ainakaan ajattelisi, jos menisin naimisiin, että nyt voi "hengähtää", toinen lupasi olla minun kanssani loppuelämän tapahtui mitä tahansa. Eihän sellainen lupaus ole edes mahdollista pitää, mitä 20 vuoden kuluttua tapahtuu.”

        Mikä’ ihmeen ”hengähtää”!?!?! Siitähän se elämä vasta alkaa! Totta kai sellainen lupaus on mahdollista pitää! kuten kaavassa sanotaan: kunnes kuolema meidät erottaa” – toisin sanoen, vain se, että kuolee, tekee mahdottomaksi pitää antamansa lupaus.


        ”Ja tietääkö edes aina, mitä toinen haluaa, jos kommunikaatio ei ihan täysin pelaa.”

        Siinäpä se. Sen kommukaation on pelattava. 1. ei pidä mennä naimisiin, jos kommunikaatio ei pelaa ja 2. sitä on silti vaalittava ja kehitettävä.


        ”En minä ainakaan pysty lupaamaan kenellekään sitä, mitä minä tunnen 20-30 vuoden kuluttua, enhän itsekkään vielä sitä tiedä, ja miten voisin sen vielä toiselle luvata?”

        No mutta sinun kohdallasi asia on harvinaisen hyvin. Tiedät, että et pysty etkä halua luvata, etkä pitää lupauksiasi. Kuvittelet muuttuvasi, eli haluat option kaikkeen, mitä mieleen voi tulevaisuudessa tulla. Tähän asti kaikki ihan ok. Nyt tulee se pointti: älä sitten myöskään lupaa. Älä mene naimisiin (äläkä missään nimessä tee lapsia). Jos nyt jostain syystä välttämättä haluat elää parisuhteen omaisesti jonkun kämppiksen kanssa, niin kerro nämä ajatukset hänelle ja varmista että ymmärsi.

        Sinä edustat tuolla ajattelutavallasi pienen pientä vähemmistöä. Suuri enemmistö lähtee siitä, että parisuhde on tarkoitettu uskolliseksi, yksiavioiseksi ja koko elämän kestäväksi. Tästä syystä sinun velvollisuutesi on kertoa, että sinä ajattelet toisin kuin on syytä olettaa. Muista aina, jos alat seurustella, ensimmäisenä kerta toiselle, että lupaa, että halua luvata mitään, uskot, että jo 20 vuoden päästä haluat jotain muuta ja korosta, että sinulla ei ole aikomustakaan tässä asiassa muuttua vaikka muuten kuvittelet ihmisen ”muuttuvan”.

        Kirjoititko kieli poskessa vai oletko oikeasti noin naiivi ?

        Juu, aivan varmasti suuri enemmistö lähtee siitä, että parisuhde on tarkoitettu uskolliseksi, yksiavioseksi ja koko elämän kestäväksi, MUTTA... Selitäpä kaikessa viisaudessasi, miksi niin moni liitto päättyy eroon ilman, että taustalla on edes pettämistä?

        Minäkin luulin asian olevan noin = ei ihminen muutu ja rakkaus ei sammu... Ei ihmisen perusluonne ehkä muutukaan, mutta kun vuosia tulee mittariin ja kokemukset "marinoivat" meitä, kyllä ihminen muuttuu. Se, mikä oli parikymppisenä ehdottoman hyvä ja ainoa oikea ratkaisu SILLÄ hetkellä voi olla jotain aivan muuta 15 vuoden kuluttua. Pitäisikö ihmisen sitten oman mielenterveyksensä kustannuksella aivopestä itsensä uskomaan, että tässä ollaan nyt hitsin onnellisia happily ever after, kun niin olen kerran luvannut?

        On arkipäivän realismia lähteä siitä, että tällä hetkellä lupaa haluta rakastaa ja olla toisen kanssa "kunnes kuolema erottaa", mutta myös samaan aikaan huomioida se, että vaikka me haluaisimme pitää kiinni lupauksistamme, maailma ja sen muuttuvat tekijät asettavat meille koetinkiviä. Jotkut pääsevät maaliin lupauksensa säilyttäen, mutta vaikka puhuisit suu vaahdossa enemmistöstä, niin vähemmistö tuo on.


      • tötteröööö
        iso höpö höpö kirjoitti:

        "Ihmiset muuttuvat ja elämä muuttaa muotoaan, rakkaus voi hiipua jopa sammua kokonaan."

        Höpö höpö. Ihmiset eivät muutu ja rakkaus ei sammu. Tämä on vastuuttomien ja itsekkäiden ihmisten vakioselitys sille käytökselle, että haluaa elää kuin elopellossa, vastuuttomasti, itsekkäästi, muista välittämättä, huomista ajattelematta ja eiliseilisestä oppimatta. Oikea rakkaus ei myöskään hiivu tai sammu. Itse asiassa se kasvaa. Hetken huuma kyllä sammuu.

        "Ja jos oikein tarkoin ajatellaan, niin eihän kukaan pysty oikeasti (kattavaa lupausta) antamaan koko loppuelämäksi, ainakaan perustellusti."

        Totta kai voi luvata!

        ”Totttakai voi luvata ihan mitä vaan ja jopa ihan tosissaan, mutta ei kai kukaan kuvittele, että ihminen pystyisi lupamaan aidosti 20 jopa 30 vuoden päähän asioita, tunteista puhumattakaan.”

        Miksi ihmeessä ei pystyisi ja vielä tärkeämpää on kysyä, että miksi niitä lupauksia ei voisi pitää!?

        ” En minä ainakaan ajattelisi, jos menisin naimisiin, että nyt voi "hengähtää", toinen lupasi olla minun kanssani loppuelämän tapahtui mitä tahansa. Eihän sellainen lupaus ole edes mahdollista pitää, mitä 20 vuoden kuluttua tapahtuu.”

        Mikä’ ihmeen ”hengähtää”!?!?! Siitähän se elämä vasta alkaa! Totta kai sellainen lupaus on mahdollista pitää! kuten kaavassa sanotaan: kunnes kuolema meidät erottaa” – toisin sanoen, vain se, että kuolee, tekee mahdottomaksi pitää antamansa lupaus.


        ”Ja tietääkö edes aina, mitä toinen haluaa, jos kommunikaatio ei ihan täysin pelaa.”

        Siinäpä se. Sen kommukaation on pelattava. 1. ei pidä mennä naimisiin, jos kommunikaatio ei pelaa ja 2. sitä on silti vaalittava ja kehitettävä.


        ”En minä ainakaan pysty lupaamaan kenellekään sitä, mitä minä tunnen 20-30 vuoden kuluttua, enhän itsekkään vielä sitä tiedä, ja miten voisin sen vielä toiselle luvata?”

        No mutta sinun kohdallasi asia on harvinaisen hyvin. Tiedät, että et pysty etkä halua luvata, etkä pitää lupauksiasi. Kuvittelet muuttuvasi, eli haluat option kaikkeen, mitä mieleen voi tulevaisuudessa tulla. Tähän asti kaikki ihan ok. Nyt tulee se pointti: älä sitten myöskään lupaa. Älä mene naimisiin (äläkä missään nimessä tee lapsia). Jos nyt jostain syystä välttämättä haluat elää parisuhteen omaisesti jonkun kämppiksen kanssa, niin kerro nämä ajatukset hänelle ja varmista että ymmärsi.

        Sinä edustat tuolla ajattelutavallasi pienen pientä vähemmistöä. Suuri enemmistö lähtee siitä, että parisuhde on tarkoitettu uskolliseksi, yksiavioiseksi ja koko elämän kestäväksi. Tästä syystä sinun velvollisuutesi on kertoa, että sinä ajattelet toisin kuin on syytä olettaa. Muista aina, jos alat seurustella, ensimmäisenä kerta toiselle, että lupaa, että halua luvata mitään, uskot, että jo 20 vuoden päästä haluat jotain muuta ja korosta, että sinulla ei ole aikomustakaan tässä asiassa muuttua vaikka muuten kuvittelet ihmisen ”muuttuvan”.

        "Iso höpön höpön" ajatukset eivät ole realistisia, perustuvat ideaali tilanteeseen elämässä. Hän ei ilmeisesti suostu ymmärtämään, että elämä koostuu niin monista pienistä ja isoista palapeleistä (kaikki vaikuttaa kaikkeen), että elämä ei koskaan voi olla noin yksioikoista kuin hän antaa ymmärtää. Tai sitten on yksinkertaisesti niin tunneköyhä, että ei edes ymmärrä koko skaalaa, mistä ihmisen elämä ylipäätänsä koostuu. Todennäköisesti jumittunut omiin kankeisiin ajatuksiin, kun on tullut petetyksi ja jätetyksi. No meitä on moneen junaan ja osa todellakin jää asemalle.


      • realismia
        no kidding! kirjoitti:

        Kirjoititko kieli poskessa vai oletko oikeasti noin naiivi ?

        Juu, aivan varmasti suuri enemmistö lähtee siitä, että parisuhde on tarkoitettu uskolliseksi, yksiavioseksi ja koko elämän kestäväksi, MUTTA... Selitäpä kaikessa viisaudessasi, miksi niin moni liitto päättyy eroon ilman, että taustalla on edes pettämistä?

        Minäkin luulin asian olevan noin = ei ihminen muutu ja rakkaus ei sammu... Ei ihmisen perusluonne ehkä muutukaan, mutta kun vuosia tulee mittariin ja kokemukset "marinoivat" meitä, kyllä ihminen muuttuu. Se, mikä oli parikymppisenä ehdottoman hyvä ja ainoa oikea ratkaisu SILLÄ hetkellä voi olla jotain aivan muuta 15 vuoden kuluttua. Pitäisikö ihmisen sitten oman mielenterveyksensä kustannuksella aivopestä itsensä uskomaan, että tässä ollaan nyt hitsin onnellisia happily ever after, kun niin olen kerran luvannut?

        On arkipäivän realismia lähteä siitä, että tällä hetkellä lupaa haluta rakastaa ja olla toisen kanssa "kunnes kuolema erottaa", mutta myös samaan aikaan huomioida se, että vaikka me haluaisimme pitää kiinni lupauksistamme, maailma ja sen muuttuvat tekijät asettavat meille koetinkiviä. Jotkut pääsevät maaliin lupauksensa säilyttäen, mutta vaikka puhuisit suu vaahdossa enemmistöstä, niin vähemmistö tuo on.

        no kidding, 10 plus kirjoituksestasi.
        Talonpoikaisjärjellä varustetun ihmisen mielipide.


      • sgserg
        no kidding! kirjoitti:

        Kirjoititko kieli poskessa vai oletko oikeasti noin naiivi ?

        Juu, aivan varmasti suuri enemmistö lähtee siitä, että parisuhde on tarkoitettu uskolliseksi, yksiavioseksi ja koko elämän kestäväksi, MUTTA... Selitäpä kaikessa viisaudessasi, miksi niin moni liitto päättyy eroon ilman, että taustalla on edes pettämistä?

        Minäkin luulin asian olevan noin = ei ihminen muutu ja rakkaus ei sammu... Ei ihmisen perusluonne ehkä muutukaan, mutta kun vuosia tulee mittariin ja kokemukset "marinoivat" meitä, kyllä ihminen muuttuu. Se, mikä oli parikymppisenä ehdottoman hyvä ja ainoa oikea ratkaisu SILLÄ hetkellä voi olla jotain aivan muuta 15 vuoden kuluttua. Pitäisikö ihmisen sitten oman mielenterveyksensä kustannuksella aivopestä itsensä uskomaan, että tässä ollaan nyt hitsin onnellisia happily ever after, kun niin olen kerran luvannut?

        On arkipäivän realismia lähteä siitä, että tällä hetkellä lupaa haluta rakastaa ja olla toisen kanssa "kunnes kuolema erottaa", mutta myös samaan aikaan huomioida se, että vaikka me haluaisimme pitää kiinni lupauksistamme, maailma ja sen muuttuvat tekijät asettavat meille koetinkiviä. Jotkut pääsevät maaliin lupauksensa säilyttäen, mutta vaikka puhuisit suu vaahdossa enemmistöstä, niin vähemmistö tuo on.

        "...niin vähemmistö tuo on. "

        Ei, vaan selvä enemmistö. Vaikka 40% eroaa, niin se on sittenkin vähemmistö ja mikä parasta, erojen määrä on koko 2000 -luvun hitaasti mutta tasaisesti laskenut. Yhä useampi siis on oppinut, että 70 -luvulla alkanut luovuttamismuoti ei olekaan hyvä.


      • totuus vaan on
        tötteröööö kirjoitti:

        "Iso höpön höpön" ajatukset eivät ole realistisia, perustuvat ideaali tilanteeseen elämässä. Hän ei ilmeisesti suostu ymmärtämään, että elämä koostuu niin monista pienistä ja isoista palapeleistä (kaikki vaikuttaa kaikkeen), että elämä ei koskaan voi olla noin yksioikoista kuin hän antaa ymmärtää. Tai sitten on yksinkertaisesti niin tunneköyhä, että ei edes ymmärrä koko skaalaa, mistä ihmisen elämä ylipäätänsä koostuu. Todennäköisesti jumittunut omiin kankeisiin ajatuksiin, kun on tullut petetyksi ja jätetyksi. No meitä on moneen junaan ja osa todellakin jää asemalle.

        ""Iso höpön höpön" ajatukset eivät ole realistisia, perustuvat ideaali tilanteeseen elämässä. "

        No kyllä ne ovat realismia yli puolelle väestöstä vielä tänäkin päivänä. Sinä vaan et kuulu siihen puoliskoon. Asia taitaa olla niin päin, että juuri tunneköyhät ovat niitä, jotka eivät näe onnea edessään tai osaa löytää onnea elmästään. Sitten he kuvittelevat sen ruohon siellä aidan toisella puolella olevan erilaista.


        Useat onnellisuustutkimukseet vahvistavat, että ihmisistä onnellisin ryhmä on pitkässä parisuhteessa elävät. Toisessa (tai myöhemmässä) liitossa elävät ovat vähemmän onnellisia ja vähiten onnellisia ovat eronneet ja sinkut. Revi siitä.


      • Happy Single
        totuus vaan on kirjoitti:

        ""Iso höpön höpön" ajatukset eivät ole realistisia, perustuvat ideaali tilanteeseen elämässä. "

        No kyllä ne ovat realismia yli puolelle väestöstä vielä tänäkin päivänä. Sinä vaan et kuulu siihen puoliskoon. Asia taitaa olla niin päin, että juuri tunneköyhät ovat niitä, jotka eivät näe onnea edessään tai osaa löytää onnea elmästään. Sitten he kuvittelevat sen ruohon siellä aidan toisella puolella olevan erilaista.


        Useat onnellisuustutkimukseet vahvistavat, että ihmisistä onnellisin ryhmä on pitkässä parisuhteessa elävät. Toisessa (tai myöhemmässä) liitossa elävät ovat vähemmän onnellisia ja vähiten onnellisia ovat eronneet ja sinkut. Revi siitä.

        No just, kun ei muu auta, vedetään "tutkimus" esille..... HAH!


      • poikkeama tutkimukse
        totuus vaan on kirjoitti:

        ""Iso höpön höpön" ajatukset eivät ole realistisia, perustuvat ideaali tilanteeseen elämässä. "

        No kyllä ne ovat realismia yli puolelle väestöstä vielä tänäkin päivänä. Sinä vaan et kuulu siihen puoliskoon. Asia taitaa olla niin päin, että juuri tunneköyhät ovat niitä, jotka eivät näe onnea edessään tai osaa löytää onnea elmästään. Sitten he kuvittelevat sen ruohon siellä aidan toisella puolella olevan erilaista.


        Useat onnellisuustutkimukseet vahvistavat, että ihmisistä onnellisin ryhmä on pitkässä parisuhteessa elävät. Toisessa (tai myöhemmässä) liitossa elävät ovat vähemmän onnellisia ja vähiten onnellisia ovat eronneet ja sinkut. Revi siitä.

        Aha. Mun pitäisi sitten olla vähemmän onnellinen, kun mulla ei ole miestä. Miksi musta sitten ei tunnu siltä vaan olen onnellinen tässä ja nyt? Onnellinen siitä, että pääsin pettäjästä eroon.


      • ei jessus
        iso höpö höpö kirjoitti:

        "Ihmiset muuttuvat ja elämä muuttaa muotoaan, rakkaus voi hiipua jopa sammua kokonaan."

        Höpö höpö. Ihmiset eivät muutu ja rakkaus ei sammu. Tämä on vastuuttomien ja itsekkäiden ihmisten vakioselitys sille käytökselle, että haluaa elää kuin elopellossa, vastuuttomasti, itsekkäästi, muista välittämättä, huomista ajattelematta ja eiliseilisestä oppimatta. Oikea rakkaus ei myöskään hiivu tai sammu. Itse asiassa se kasvaa. Hetken huuma kyllä sammuu.

        "Ja jos oikein tarkoin ajatellaan, niin eihän kukaan pysty oikeasti (kattavaa lupausta) antamaan koko loppuelämäksi, ainakaan perustellusti."

        Totta kai voi luvata!

        ”Totttakai voi luvata ihan mitä vaan ja jopa ihan tosissaan, mutta ei kai kukaan kuvittele, että ihminen pystyisi lupamaan aidosti 20 jopa 30 vuoden päähän asioita, tunteista puhumattakaan.”

        Miksi ihmeessä ei pystyisi ja vielä tärkeämpää on kysyä, että miksi niitä lupauksia ei voisi pitää!?

        ” En minä ainakaan ajattelisi, jos menisin naimisiin, että nyt voi "hengähtää", toinen lupasi olla minun kanssani loppuelämän tapahtui mitä tahansa. Eihän sellainen lupaus ole edes mahdollista pitää, mitä 20 vuoden kuluttua tapahtuu.”

        Mikä’ ihmeen ”hengähtää”!?!?! Siitähän se elämä vasta alkaa! Totta kai sellainen lupaus on mahdollista pitää! kuten kaavassa sanotaan: kunnes kuolema meidät erottaa” – toisin sanoen, vain se, että kuolee, tekee mahdottomaksi pitää antamansa lupaus.


        ”Ja tietääkö edes aina, mitä toinen haluaa, jos kommunikaatio ei ihan täysin pelaa.”

        Siinäpä se. Sen kommukaation on pelattava. 1. ei pidä mennä naimisiin, jos kommunikaatio ei pelaa ja 2. sitä on silti vaalittava ja kehitettävä.


        ”En minä ainakaan pysty lupaamaan kenellekään sitä, mitä minä tunnen 20-30 vuoden kuluttua, enhän itsekkään vielä sitä tiedä, ja miten voisin sen vielä toiselle luvata?”

        No mutta sinun kohdallasi asia on harvinaisen hyvin. Tiedät, että et pysty etkä halua luvata, etkä pitää lupauksiasi. Kuvittelet muuttuvasi, eli haluat option kaikkeen, mitä mieleen voi tulevaisuudessa tulla. Tähän asti kaikki ihan ok. Nyt tulee se pointti: älä sitten myöskään lupaa. Älä mene naimisiin (äläkä missään nimessä tee lapsia). Jos nyt jostain syystä välttämättä haluat elää parisuhteen omaisesti jonkun kämppiksen kanssa, niin kerro nämä ajatukset hänelle ja varmista että ymmärsi.

        Sinä edustat tuolla ajattelutavallasi pienen pientä vähemmistöä. Suuri enemmistö lähtee siitä, että parisuhde on tarkoitettu uskolliseksi, yksiavioiseksi ja koko elämän kestäväksi. Tästä syystä sinun velvollisuutesi on kertoa, että sinä ajattelet toisin kuin on syytä olettaa. Muista aina, jos alat seurustella, ensimmäisenä kerta toiselle, että lupaa, että halua luvata mitään, uskot, että jo 20 vuoden päästä haluat jotain muuta ja korosta, että sinulla ei ole aikomustakaan tässä asiassa muuttua vaikka muuten kuvittelet ihmisen ”muuttuvan”.

        iso höpö höpö, sä et voi olla tosissasi tai sitten olet vasta aikuisuuden alkumetreillä jos mielipiteesi on että ihminen ei muutu.

        mä en tiedä ketään joka olisi näinä päivinä sama kuin 20vee sitten kun täytettiin 18 vuotta. elämässä on parisuhteita, pitkään jatkuneita ja karituneita, lapsuuden ystävien / puolisoiden kuolemia, omien vanhempien kuolemia, lasten syntymiä, uusien ihmiesten tapaamisia, paikkakunnan muutoksia, asuntovelkaa jne
        KAIKKI nämä muuttaa ihmistä! vain "pilvilinnassa elävä" voi jatkaa esim parhaan ystävän kuoleman jälkeen entisellään tai lapsen syntymän jälkeen jatkaa kuin parikymppinen jolla ei ole mitään velvoitteita.


      • ei jessus
        ei jessus kirjoitti:

        iso höpö höpö, sä et voi olla tosissasi tai sitten olet vasta aikuisuuden alkumetreillä jos mielipiteesi on että ihminen ei muutu.

        mä en tiedä ketään joka olisi näinä päivinä sama kuin 20vee sitten kun täytettiin 18 vuotta. elämässä on parisuhteita, pitkään jatkuneita ja karituneita, lapsuuden ystävien / puolisoiden kuolemia, omien vanhempien kuolemia, lasten syntymiä, uusien ihmiesten tapaamisia, paikkakunnan muutoksia, asuntovelkaa jne
        KAIKKI nämä muuttaa ihmistä! vain "pilvilinnassa elävä" voi jatkaa esim parhaan ystävän kuoleman jälkeen entisellään tai lapsen syntymän jälkeen jatkaa kuin parikymppinen jolla ei ole mitään velvoitteita.

        niin ja vastausotsikkoon. joskus ehkä liiankin musta valkoisena ihmisenä, olen sitä mieltä että ei rakkautta ole jos pettää, ainakaan sellaista rakkautta jota itse pidän rakkautena, sillä pidän pettäjää itsekkäänä ihmisenä joka ei mieti mitä toiselle teollaan aiheuttaa vaan hakee "oma kivaa / vähän säpinää" itselleen. musta rakkaus on sitä että myös arvostaa toista ja sen osoittamalla kertoo toiselle että nyt ollaan menossa umpi metsään jos näin jatketaan ja jotain pitäisi tehdä eli olla valmis tekemään jotain suhteelle ennenkuin toisen sysää sinne umpi metsään selvittelemään pettämistä, syitä ja seurauksia


      • mari.
        iso höpö höpö kirjoitti:

        "Ihmiset muuttuvat ja elämä muuttaa muotoaan, rakkaus voi hiipua jopa sammua kokonaan."

        Höpö höpö. Ihmiset eivät muutu ja rakkaus ei sammu. Tämä on vastuuttomien ja itsekkäiden ihmisten vakioselitys sille käytökselle, että haluaa elää kuin elopellossa, vastuuttomasti, itsekkäästi, muista välittämättä, huomista ajattelematta ja eiliseilisestä oppimatta. Oikea rakkaus ei myöskään hiivu tai sammu. Itse asiassa se kasvaa. Hetken huuma kyllä sammuu.

        "Ja jos oikein tarkoin ajatellaan, niin eihän kukaan pysty oikeasti (kattavaa lupausta) antamaan koko loppuelämäksi, ainakaan perustellusti."

        Totta kai voi luvata!

        ”Totttakai voi luvata ihan mitä vaan ja jopa ihan tosissaan, mutta ei kai kukaan kuvittele, että ihminen pystyisi lupamaan aidosti 20 jopa 30 vuoden päähän asioita, tunteista puhumattakaan.”

        Miksi ihmeessä ei pystyisi ja vielä tärkeämpää on kysyä, että miksi niitä lupauksia ei voisi pitää!?

        ” En minä ainakaan ajattelisi, jos menisin naimisiin, että nyt voi "hengähtää", toinen lupasi olla minun kanssani loppuelämän tapahtui mitä tahansa. Eihän sellainen lupaus ole edes mahdollista pitää, mitä 20 vuoden kuluttua tapahtuu.”

        Mikä’ ihmeen ”hengähtää”!?!?! Siitähän se elämä vasta alkaa! Totta kai sellainen lupaus on mahdollista pitää! kuten kaavassa sanotaan: kunnes kuolema meidät erottaa” – toisin sanoen, vain se, että kuolee, tekee mahdottomaksi pitää antamansa lupaus.


        ”Ja tietääkö edes aina, mitä toinen haluaa, jos kommunikaatio ei ihan täysin pelaa.”

        Siinäpä se. Sen kommukaation on pelattava. 1. ei pidä mennä naimisiin, jos kommunikaatio ei pelaa ja 2. sitä on silti vaalittava ja kehitettävä.


        ”En minä ainakaan pysty lupaamaan kenellekään sitä, mitä minä tunnen 20-30 vuoden kuluttua, enhän itsekkään vielä sitä tiedä, ja miten voisin sen vielä toiselle luvata?”

        No mutta sinun kohdallasi asia on harvinaisen hyvin. Tiedät, että et pysty etkä halua luvata, etkä pitää lupauksiasi. Kuvittelet muuttuvasi, eli haluat option kaikkeen, mitä mieleen voi tulevaisuudessa tulla. Tähän asti kaikki ihan ok. Nyt tulee se pointti: älä sitten myöskään lupaa. Älä mene naimisiin (äläkä missään nimessä tee lapsia). Jos nyt jostain syystä välttämättä haluat elää parisuhteen omaisesti jonkun kämppiksen kanssa, niin kerro nämä ajatukset hänelle ja varmista että ymmärsi.

        Sinä edustat tuolla ajattelutavallasi pienen pientä vähemmistöä. Suuri enemmistö lähtee siitä, että parisuhde on tarkoitettu uskolliseksi, yksiavioiseksi ja koko elämän kestäväksi. Tästä syystä sinun velvollisuutesi on kertoa, että sinä ajattelet toisin kuin on syytä olettaa. Muista aina, jos alat seurustella, ensimmäisenä kerta toiselle, että lupaa, että halua luvata mitään, uskot, että jo 20 vuoden päästä haluat jotain muuta ja korosta, että sinulla ei ole aikomustakaan tässä asiassa muuttua vaikka muuten kuvittelet ihmisen ”muuttuvan”.

        "Ihmiset eivät muutu ja rakkaus ei sammu"

        Uskotko oikeasti valheisiin? Jo pelkästään katselemalla ympärillä olevia ihmisiä voi itsekin todeta, että toiset muuttuvat usein vastakohdakseen. Muutoksesta on myös kirjoitettu lukuisia kirjoja.

        Vihkivalassa ei luvata mitään. Siinä vain tahdotaan. Rakkaus voi loppua, tahtokin voi loppua. Ei kannata vetää hernettä nenään, jos kumppanin rakkaus ja/tai tahto himmenee.


      • kimurantti1
        sgserg kirjoitti:

        "...niin vähemmistö tuo on. "

        Ei, vaan selvä enemmistö. Vaikka 40% eroaa, niin se on sittenkin vähemmistö ja mikä parasta, erojen määrä on koko 2000 -luvun hitaasti mutta tasaisesti laskenut. Yhä useampi siis on oppinut, että 70 -luvulla alkanut luovuttamismuoti ei olekaan hyvä.

        Kyllä nykyään erotaan enemmän, koska ei ole tuijottaminen pelkkiin avioerotilastoihin. Avoeroja kun ei ole tilastoitu.


      • nemo1
        totuus vaan on kirjoitti:

        ""Iso höpön höpön" ajatukset eivät ole realistisia, perustuvat ideaali tilanteeseen elämässä. "

        No kyllä ne ovat realismia yli puolelle väestöstä vielä tänäkin päivänä. Sinä vaan et kuulu siihen puoliskoon. Asia taitaa olla niin päin, että juuri tunneköyhät ovat niitä, jotka eivät näe onnea edessään tai osaa löytää onnea elmästään. Sitten he kuvittelevat sen ruohon siellä aidan toisella puolella olevan erilaista.


        Useat onnellisuustutkimukseet vahvistavat, että ihmisistä onnellisin ryhmä on pitkässä parisuhteessa elävät. Toisessa (tai myöhemmässä) liitossa elävät ovat vähemmän onnellisia ja vähiten onnellisia ovat eronneet ja sinkut. Revi siitä.

        Haloo, mitä merkitystä on tutkimuksilla?!

        Minulle ainakin on ihan yksi lysti mitä kulloisenkin otannan käyrät ja prosentit kertovat. Ei ne tee minun elämästäni yhtään sen parempaa tai huonompaa. Tosin ei varmasti muidenkaan elämästä. Erityisesti onnellisuustutkimukset ovat todella syvältä, koska ne eivät perustu kuin haastateltavien tunteisiin! Edes hieman tarkemman tuloksen saisi, jos ensin määriteltäisiin mahdollisimman tarkasti ihmisten onni, mitä siihen kenenkin mielestä kuuluu. Täytyisi myös selvittää ne syyt, jotka mahdollisesti estävät ihmistä saavuttamasta onnea. Jokaisen onni on aina omassa taskussa, se ei ole edes parisuhteesta kiinni, vaan ihmisestä itsestä.


    • vain seksiä

      Ei ole välttmättä rakkaudesta kiinni. Kysymys voi olla pelkästään uutuudenviehätyksestä,tai väliaikaisesta himosta. Salakumppani voi muuten olla sellainen,ettei hänestä löydy potentiaalisia aineksia elämänkumppaniksi..

      • Ei potenttiaalinen

        Ei tarvitse olla uutuudenviehätys, eikä himo. Ei edes seksi. Minulla oli henkinen rakkaussuhde varattuun ihmiseen. Rakastamme toisiamme yhä, mutta kun toinen haluaa sen perinteisen potenttiaalisen elämänkumppanin, minulle on ihan sama saanko sellaista ikinä, en osaa ajatella asioita niin.


    • Kaksoiselämää

      Luulen. että lopulta (tekosyyt karsiten) exäni ajatus oli elää "mageeta kaksoiselämää", rakastavassa avioliitossa ja kakkossuhteessa, kertajuttujakin oli. "Ei ollut tarkoitus loukata sinua". Yksinkertaiseen, minäkeskeiseen mielensä ei ollut ajatellut asioita loppuun asti, sitä kuinka suuri loukkaus uskottomuus on omaa puolisoa kohtaan.

    • paratiisi vai elämää

      Rakastaako pettäjä ihan oikeasti sitä jota on pettänyt.

      Ainakin sellainen pettäjä joka pitää nimenomaan salasuhdetta yhden ja saman kanssa, ei sellainen henkilö voi enää rakastaa vakikumppaniaan.
      Sitä voi paniikissa vannoa sitä ja tätä, mutta teot puhuu puolestaan.
      Äärimmäisen vaikeata on jatkaa avioliittoa, jos salasuhde paljastuu.

      Näin minä ajattelen-kirjoittaja kirjoitti osuvasti, sitä että ei ihminen voi tietää mitä on vuosikymmenien päästä. Vaikka nyt tuntuisi, että loppuelämäni tuon ihmisen kanssa haluan olla eikä kukaan muu voi tulla väliin.
      Tietysti sitä jokainen toivoisi, mutta aina ei mene niin kuin haluaisi.

    • huomaan kirjoituksis

      Tänne näyttävät kirjoittavat kertakäyttökulttuurin ihmiset. Voi jopa ollakin niin että ihminen muuttuu ikääntyessään, mutta uskottomuus aiheuttaa niin monia ja pahoja ongelmia, jotta omaa parisuhdetta tulisi vaalia... Ei niin, että "Elää vain kerran ja senkin muiden ihmisten parisuhteita halveksien ja murtaen". Onnellinen hän, jonka puolisolla on ymmärrystä ja voimaa rakastaa ja kantaa vastuuta.

      • Pelkotiloja ilmassa

        Kakkosille on viikonloput ja lomat vaikeita aikoja ja sen huomaa kirjoituksen tasosta!


      • wequiweuerjh
        Pelkotiloja ilmassa kirjoitti:

        Kakkosille on viikonloput ja lomat vaikeita aikoja ja sen huomaa kirjoituksen tasosta!

        Huhhahhei! Tämä oli kyllä hyvä tämä yleistys "pelkotiloja yllä"! Hei varmasti, jotkut kakkoset ikävöi, kun täytyy olla hetken erossa rakkaastaan, mutta että oikein pelkotiloja? Mitä pelättävää siinä on? Taitaapi olla niin, että vaimoilla on ne suurimmat pelkotilat, ja he sitten heijastavat sen muihin ihmisiin. Yllä joku jo kirjoitti, että kakkosta rakastetaan ja vaimon kanssa ollaan pakosta (ahdistuneena) tasan niin kauan kuin on ihan pakko. Pitäähän asioita järkätä, ei ole mitään mieltä sännätä jättäen kaikki asiat levälleen. Näinkin voi olla;)


      • mari.

        Ei tarvitse olla kertakäyttökulttuurin ihminen, jos itse tai puoliso muuttuu, rakkaus päättyy. Se on vain elämää, ei enempää. Rakkaudettomassakin liitossa voi toki jatkaa, jos se on molemmille ok. Yleensä nämä pahat ongelmat johtuvatkin siitä, ettei toinen halua luopua liitosta. Luopumisen ja menettämisen tuska on tuskista pahin. Toiselle saattaa olla.


      • teot ne on jotka puhuu
        mari. kirjoitti:

        Ei tarvitse olla kertakäyttökulttuurin ihminen, jos itse tai puoliso muuttuu, rakkaus päättyy. Se on vain elämää, ei enempää. Rakkaudettomassakin liitossa voi toki jatkaa, jos se on molemmille ok. Yleensä nämä pahat ongelmat johtuvatkin siitä, ettei toinen halua luopua liitosta. Luopumisen ja menettämisen tuska on tuskista pahin. Toiselle saattaa olla.

        Vain elämää ei sen enempää. Just niin. Täälläkö joku kuvittelee pettävän puolison rakastavan häntä, vakkari kumppaniaan?
        Ei kukaan petä kumppaniaan jota rakastaa ja arvostaa.
        Mistä syystä petetty haluaa uskoa pettäjän vielä rakastavan?
        Käryn käytyä ihminen tosiaan puhuu mitä sattuu. Niihin puheisiin ei kannata luottaa.
        Tuolla joku jo totesikin, teot puhuvat!


      • Sivusta katsoen

        "Elää vain kerran ja senkin muiden ihmisten parisuhteita halveksien ja murtaen".

        Kakkosiako tässä sinäkin taas syyttelet. Uskokaa nyt hyvät ihmiset, ettei kukaan kolmaspyörä pääse hyvin voivan parisuhteen kakkoseksi eikä varsinkaan murtamaan sitä. Suhde on jo murtunut ennen kuin pettäjä aloittaa sivusuhteensa!

        Syyllinen on AINA pettäjä, olipa sitten kyseessä mies- tai naispuolinen petturi.
        Miten ehkäistä petturuus? Lukekaa alla oleva kirjoitus ja etenkin sen viimeinen kappale nimimerkiltä "Lukekaa enemmän".


      • kimurantti1
        teot ne on jotka puhuu kirjoitti:

        Vain elämää ei sen enempää. Just niin. Täälläkö joku kuvittelee pettävän puolison rakastavan häntä, vakkari kumppaniaan?
        Ei kukaan petä kumppaniaan jota rakastaa ja arvostaa.
        Mistä syystä petetty haluaa uskoa pettäjän vielä rakastavan?
        Käryn käytyä ihminen tosiaan puhuu mitä sattuu. Niihin puheisiin ei kannata luottaa.
        Tuolla joku jo totesikin, teot puhuvat!

        "Mistä syystä petetty haluaa uskoa pettäjän vielä rakastavan?"

        Tähän haluaisin minäkin vastauksia.


    • Rassarimiäs

      Sanosin että omalla kohdalla se on ollut joko seikkailua, kostoa tai läheisyyden puutetta, tai kaiken kolmen yhdistelmää että pettää. Jos tuntee olevansa yksin ja vailla lämpöä suhteessa on helppo kääntyä sen tarjoajan puoleen. Mutta yleensä se pää tekiä on se seksi, sen puute tai erilaisuuden kaipuu.

      Petin itse etäsuhteessa. Partneri petti jo aikaisemmin kun välimatka osottautui nuorelle rakkaudelle liian pitkäksi ja suhde kariutui. Välitin ja rakastan vieläkin sitä ihmistä mutta aina ei mene latu samaan suuntaan.
      Sittemmin olen pyrkinyt olemaan suhteissani omistautunut ja kunnollinen. Pettämisestä harvoin saa seksin ja hetkellisen jännityksen lisäksi mitään positiivista.

      Minua on myös varatut ihmiset lähestyneet pilke silmä kulmassa kun olen itse ollut sinkku, olen pyrkinyt ohjaamaan heitä puolisoidensa syliin käymättä makuuhuoneen puolella, joka ei kyllä toistaiseksi ole mitään karma-pisteitä nostanut!

      Oletan että koska tätä nyt näkyy vähän joka puolella että "sivuille vilkuilu" on parisuhteeseen kuuluva asia. Siinä voi sitten olla joko "synnitön ja kieltäytymis" linjaa tai sitten hoitaa asiaa hyväksymisen ja toisen ymmärtämisen kautta ja parisuhteissa tulisi keskustella kumppanin kanssa tarpeistaan, monet pariskunnat harrastavat esimerkiksi parinvaihtoa tai irtosuhteita kumppanin tietäessä tilantesta piristääkseen avioelämää. Kumpi on sitten oikein? En tiedä.Tehkää omat ratkaisunne mutta keskustelkaa ainakin kumppaneidenne kanssa rehellisesti tuntemuksistanne.

      • 76r76r

        "... monet pariskunnat harrastavat esimerkiksi parinvaihtoa tai irtosuhteita kumppanin tietäessä tilantesta piristääkseen avioelämää."

        Ei monet, vaan erittäin harvat. Me puhumme vain joistain prosenttiyksiköistä. Kaiken lisäksi tutkimukset osoittavat, että nämä suhteet päättyvät aina eroon. Sorry vaan.
        Kannatta tutustua esm. Kontulan kymmeniä tuhansia käsitävään aineistoon.


      • Lukeminen kannattaa
        76r76r kirjoitti:

        "... monet pariskunnat harrastavat esimerkiksi parinvaihtoa tai irtosuhteita kumppanin tietäessä tilantesta piristääkseen avioelämää."

        Ei monet, vaan erittäin harvat. Me puhumme vain joistain prosenttiyksiköistä. Kaiken lisäksi tutkimukset osoittavat, että nämä suhteet päättyvät aina eroon. Sorry vaan.
        Kannatta tutustua esm. Kontulan kymmeniä tuhansia käsitävään aineistoon.

        76r76r:lle
        Kyllä sinulla on tainnut jäänyt lukematta Osmo Kontulan ja Elina Haavio-Mannilan tuhannet sivut, sillä niissä monissa kirjoissaan he haastattelujen ja omien tutkimustensa mukaan toteavat, että parisuhteessa olevista miehistä n.52% kokee parisuhteensa aikana ulkopuolisia suhteita - naisistakin lähes 30% käy vieraissa no. ruuhka-Suomen alueella vrt. ao. tilastot. Nämä luvut ovat 1992 valmistuneesta teoksesta, jossa oletetaan uskottomuuden lisääntyvän edelleen.
        Surullista, mutta totta.
        Parisuhde ei toimi hyvin pelkästä saman katon alla elämisestä, vaan suhdetta on hoidettava hyvinäkin päivinä. Yhdessä pysymistä eivät tue myöskään omaisuus eivätkä aina lapsetkaan, vaan pariskunnan elävä vuorovaikutus (keskusteleminen, asioiden jakaminen) keskinäinen hyvä, toisiaan arvostava ja riittävästi seksiä sisältävä suhde - muutamia mainitakseni.


    • Miks pitäisi mennä naimisiin, emmä oo ainakaan vielä menossa. Enkä mä koskaan varmaan oo nii lapsellinen, et mä lupaisin toiselle kaiken, omaa pitää aina olla. Niin että siks mun ei tarvii aatella pettämistä. Ja jos mä haluun välillä nähdä, et millasta se perhe-elämä oikein on nii aina mä saan noita ukkomiehiä seurakseni. Heiltä kyllä kuulee sen, kuinka vaikeeta on olla perheellinen ja et mun ei kannata alkaa heti sellaiseks vaan elää nuoruutta vapaana.

      • voi tyttö hyvä

        Älä vaan menekään vihille vielä ainakaan kymmeneen vuoteen. Jos tuo sun nimimerkki on sun syntymävuotesi, niin saat mielipiteesi anteeksi. Vanhempi täti sanoo sulle että älä usko kaikkea mitä ne ukkomiehet sulle suustaan suoltaa. Puolet on ainakin valetta. Ihan itse ne on perheen halunneet perustaa. Ihan itse valinneet itselleen puolison. Tiedätkös, että ne valehtelee sulle vaikka mitä että saisivat sulta seksiä. Ja tottakai ne sanoo kun nuori vielä olet, että elä vaan nuoruuttasi vapaana. Koska ne ei halua mitään konfliktia sun poikaystävän kanssa.

        Antaisitko sä varatulle, jos hän sanoisi, että rakastaa vaimoaan, kaikki on hyvin avioliitossa mutta välillä tekee mieli vierasta ihan vaihtelun vuoksi?


      • ps.

        Tuo on hyvä periaate, ettei lupaa toiselle kaikkea vaan omaa pitää aina olla. Pidä siitä kiinni. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kun sulla joskus on oma poikaystävä, niin juoksisit vieraissa koska omaa pitää aina olla. Ymmärrätkö?


      • vastuu+sitoutuminen
        ps. kirjoitti:

        Tuo on hyvä periaate, ettei lupaa toiselle kaikkea vaan omaa pitää aina olla. Pidä siitä kiinni. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kun sulla joskus on oma poikaystävä, niin juoksisit vieraissa koska omaa pitää aina olla. Ymmärrätkö?

        "Tuo on hyvä periaate, ettei lupaa toiselle kaikkea vaan omaa pitää aina olla"

        Väärin. Parisuhteessa annetaan AINA kaikki. siksi siinä myös SAADAAN kaikki. Jos annaat vain puolet, niin myös saat vain puolet ja elät puolikkassa parisuhteessa.


        En ole urheiluihmisiä, mutta olipa kyse parisuhteesta, jääkiekosta tai mistä vain, niin periaate on aina sama: pääset tavoitteeseen ja saat tuloksia vain omistautumalla, sitoutumalla ja panostamalla kaikkesi.

        Ei tule jääkiekossa kultaa, jos lähdet otteluun sillä mielellä, "etten lupaa kaikkea", enkä pelaa joukkuepeliä ja sooloilen kun minusta mukavalta tuntuu. Osan aikaa nojailen vain kaukalon reunaan, kun tarvitsen sitä kuuluisaa "omaa aikaa" - siinä kesken pelin.

        Älä ala parisuteeseen, jos et halua parisuhdetta! Parisuhteessa on kaksi, toisilleen lupautunutta, yhteiseen elämään sitoutunutta ihmistä, joiden välillä ei ole erottavaa tekijää; ei salaisuuksia eikä muita ihmisiä siinä välissä. Kumpikin elää täysillä sekä ilot ja onnet ajat, että paiskivat täysillä töitä vastoinäymisten voittamiseksi KUN niitä tulee.

        Vanha sanonta "rotat jättävät hukkuvan laivan ensin" toimii. Vastuulliset ihmiset pumppaavat ja soutavat kunnes ollaan selvillä vesillä.


    • Koska se on kivaa

      On kiva saada välillä vierasta.

    • tilasin en saanut

      3 lasta vaimo talo ja yhteinen firma...ollu salasuhteessa 2v.muija kylmä kuin kala,.

      • Lue tämä, tilasin...

        Jo tuo, miten kutsut vaimoasi "muijaksi", kertoo suhteestasi vaimoosi :(. Oletko keskustellut vaimosi kanssa, miksi sinä et kiinnosta häntä seksuaalisesti. Syitä löytyy varmasti monia, ja sinun juuri olisi hyvä tietää ne syyt!
        Jos vaimosi on sinulle vain työpari, siivooja, ruoanlaittaja ja lastesi hoitaja, kuolevat vaimoltasi seksihalut sinuun kuten nyt on käynyt.

        Ps. Milloin olet viimeksi halinut vaimoasi, ja kysynyt: "Miten sinä voit? Mitä sinulle kuuluu?"


      • öäåöäåöäå
        Lue tämä, tilasin... kirjoitti:

        Jo tuo, miten kutsut vaimoasi "muijaksi", kertoo suhteestasi vaimoosi :(. Oletko keskustellut vaimosi kanssa, miksi sinä et kiinnosta häntä seksuaalisesti. Syitä löytyy varmasti monia, ja sinun juuri olisi hyvä tietää ne syyt!
        Jos vaimosi on sinulle vain työpari, siivooja, ruoanlaittaja ja lastesi hoitaja, kuolevat vaimoltasi seksihalut sinuun kuten nyt on käynyt.

        Ps. Milloin olet viimeksi halinut vaimoasi, ja kysynyt: "Miten sinä voit? Mitä sinulle kuuluu?"

        Jos mies tuntee olevansa vaimolleen vain työpari, talkkari, autonhuoltaja ja autokuski lasten harrastuksiin, onko ihme, jos seksihalut kuolevat?

        Niin mies kuin nainenkin haluaa tuntea olevansa rakastettu ja haluttu omana itsenään - ei vain taloudellisen tai muun hyötymisen välikappaleena....


      • kimurantti1
        öäåöäåöäå kirjoitti:

        Jos mies tuntee olevansa vaimolleen vain työpari, talkkari, autonhuoltaja ja autokuski lasten harrastuksiin, onko ihme, jos seksihalut kuolevat?

        Niin mies kuin nainenkin haluaa tuntea olevansa rakastettu ja haluttu omana itsenään - ei vain taloudellisen tai muun hyötymisen välikappaleena....

        Jos haluaa tuntea itsensä rakastetuksi, niin se käy vain rakastamalla puolisoaan. Tarvitaan myös toimintaa eli aksöniä. Kun rakastaa, huomioi ja kuuntelee toista, tulee myös itse rakastetuksi, huomioiduksi, ja kuulluksi. Jos tyydytään olemaan vain piikoja ja palvelijoita, talkkareita ja autokuskeja, niin suhde ei toimi. Ei siinä ole edes mitään ihmeellistä. Jo pienikin hyväntahtoinen, kaunis ele kumppania kohtaan antaa energiaa. Liitossa on kysymys vuorovaikutuksesta. Kannattaisi varoa kuin ruttoa sitä, ettei anna negatiivisen energian päästä jylläämään suhteessa.


      • nemo1
        kimurantti1 kirjoitti:

        Jos haluaa tuntea itsensä rakastetuksi, niin se käy vain rakastamalla puolisoaan. Tarvitaan myös toimintaa eli aksöniä. Kun rakastaa, huomioi ja kuuntelee toista, tulee myös itse rakastetuksi, huomioiduksi, ja kuulluksi. Jos tyydytään olemaan vain piikoja ja palvelijoita, talkkareita ja autokuskeja, niin suhde ei toimi. Ei siinä ole edes mitään ihmeellistä. Jo pienikin hyväntahtoinen, kaunis ele kumppania kohtaan antaa energiaa. Liitossa on kysymys vuorovaikutuksesta. Kannattaisi varoa kuin ruttoa sitä, ettei anna negatiivisen energian päästä jylläämään suhteessa.

        "Jos haluaa tuntea itsensä rakastetuksi, niin se käy vain rakastamalla puolisoaan."

        Justiinsa. Ellei puolisolta saa vastarakkautta tai hän hyppii vieraissa, niin on hyvä kyseenalaistaa koko liitto. Parempi on ottaa asia kauniisti puheeksi, sopia jatkotoimenpiteet ja ellei parane, niin erota. Monesti ihmiset tekevät liitostaan nimenomaisesti itselleen vankilan.


    • Suorat sanat

      Minä olen sarjasuhteilija. Nyt on loppumetreillä kolmas pitkä ihmissuhde. En ole koskaan pettänyt ketään.

      Jos itse muutun, toinen muuttuu tai elämä muuttuu, niin nostan kytkintä. En tosin hylkää sitä ihmistä jota olen rakastanut, olen exien kanssa hyvissä kaveriväleissä nimenomaan siksi, että suhteessa ei ollut valehtelua ja pettämistä.

      En siten käsitä mitäänn uskottomuuden puolusteluja. Jokainen voi tehdä kuten minä: siirtyä elämässään eteenpäin toista ihmistä loukkaamatta. Eikä tässä ole mitään sijaa tekosyille. Lapsiperheenkin uudelleenjärjestelyt sujuvat paremmin, jos eron syynä ei ole aviorikos ja taustalla hääräile kakkosia ja kolmosia.

    • nonhuo
    • Minähän se vaan

      Meillä kävi niin että mies petti ja jäi kiinni. Hän petti netistä löytämiensä kanssa ja sattuikin niin hassusti että eräs jonka tunnen niin löysi hänet. Hmmm no hän ilmoitti siitä minulle ja kertoi sivuston sekä nimimerkin. Minun rakashan se siellä. Olihan minulla jo etiäisiä asiaTa mutta... No ainakin muutamaksi kuukaudeksi se loppui ja taas on jotain mikä muuttaa mieheni käytöksen. Ei hän ei tee ylitöitä eikä ole öitä poissa vaan kaikki tämä tapahtui työaikana. Vituttaa ettei osaa avata sanahanoja ja kysyä että josko olisi parempi muuttaa suhde avoimeksisuhteeksi tai tehdä joku muu päätös jos tuo ei kelpaa.

    • Määritelmä

      Siinä vaiheessa kun ei ole seksuaalista aviolittoa, ei ole myöskään seksuaalista uskottomuutta. Kumppanuuteen pohjautuva parisuhde ei edellytä seksuaalisuuden kuollettamista molemmilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe