Onko kenelläkään tietoa kissan polven ristisidevammoista

pirskatti

Hei

Minun kissani alkoi ontua n. kuukausi sitten. Ei ole tietoa mitä silloin on tapahtunut ja lääkäri tutki ja arveli polven ristisiteen vaurioituneen. Onko jollakin tietoa vammasta ja sen hoitamisesta. Pitäisi mennä kuvauttamaan, mutta matkaa on yli sata kilsaa röntgeniin.

3

2385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirskattipa hyvinkin

      Ompa ikävä tilanne sinulle ja kissallesi. Käsittääkseni ristisidevamma ei parane itsestään vaan hoitamattomana johtaa todennäköisesti nivelrikkoon. Jos sulla vain on mahdollisuus käyttää kissa röntgenissä niin tee se. Omalta poikakissaltani katkesi ristiside vajaa vuosi sitten ja se oli aivan järkyttävä tilanne. Tassu ei ottanut lainkaan alle. Leikatahan se piti, mutta meillä ei ollutkaan matkaa röntgeniin ja hoitoihin kuin vajaa 40 kilometriä. Toivon, että löydät ratkaisun ja kissasi tervehtyy.

      • Pirskatti

        Kiitti " pirskattipa hyvinkin" ;).
        Kuinka kauan kissasi paraneminen leikkauksesta kesti ja miten kisuli kesti sen piinan, kun ei saisi päästää edes ulos ? Itsestä tuntuu kamalalta se kun kissa joutuu pitämään esim. muovikauluria (googletin )
        Onko kissasi tassu tervehtynyt täysin ?


    • Anteeksi kamalasti,

      etten ole vastannut aiemmin! Eksyin vasta nyt tälle palstalle uudemman kerran. Varmaan olet jo edennyt kissa-asiassasi, mutta seuraavassa omia kokemuksiani.

      Kissa kesti piinan ehdottomasti paremmin kuin minä. Oli heti tähyilemässä kiipeilypuuhun ym. Koti koki aikamoisen muodonmuutoksen, sillä piti tehdä erinäisiä järjestelyjä, ettei kissa vain pääse kiipeämään minnekään ja loukkaamaan itseään leikkauksen jälkeen. Minulla oli sikäli "hyvä" tilanne, ettei mulla ollut tuolloin töitä, joten saatoin viettää aikaa kotona kissan kanssa. En hennonut laittaa sille kauluria, joten pidin vain silmällä, ettei se nuole haavaa. Käytin myös haavasumutinta, joka on niin pahan hajuista ja makuista että sen pitäisi estää kissaa nuolemasta haavaa. Minun kissan kohdalla se ei toiminut, ikävä kyllä. Tosin siihen ei tehoa kissakarkotekaan, jota olen suihkuttanut mm. sohvaan, jotta se ei raapisi sitä! Ellet itse voi olla kissan kanssa, on kauluri kyllä välttämätön. Oma kissani on sisäkissa, jota käytän ulkona vain valjaissa. Kyllähän se itki ulos, mutta se vain piti kestää. Tarpeensa se teki kissavessaan. Kuukauden kuluttua leikkauksesta eläinlääkäri tutki kissan ja totesi haavan parantuneen hyvin. Vasta silloin uskalsin mennä kissan kanssa ulos ja palata normaaliin elämänrytmiin. Kissa ontui tassua vielä pitkään tämän jälkeen. Tänä päivänä koettelemusta ei huomaa muusta kuin siitä, että kissa tykkää nukkuessaan pitää leikattua tassua suorana. Hyviä vointeja teille molemmille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe