Saako rahat takaisin?

kenpä tietäis sen

Kysymys: Olen varannut perheelleni matkan ensi jouluksi E-bookersin kautta. Lennot Finnairin.
Jos joudun perumaan matkamme, saako rahoja takaisin edes lääkärintodistuksella?

20

3865

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+4

      Matkavakuutuksesta rahat saa takaisin lääkärintodistuksella, muuten rahojen takaisin saaminen riippuu mitä niistä on sovittu. Jos olet ostanut liput joille ei sallita muutosta niin rahoja ei tule takaisin vaikka peruisit kuinka aikaisin.

      • Koettu on.

        Finnair ei palauta rahoja. Se on saletti. Niillä on ebookersin kanssa sellainen sopimus, että myydään "kertakäyttö lentolippuja" joita ei voi vaihtaa, ei peruuttaa, eikä siis saa rahojakaan. Hotelli yöpymisrahat ebookers palauttaa miinustettuna toimistokuluilla että jotakin tynkää saa.
        Valmismatkapaketteja ei kannata tilata ebookerssin kautta, eikä lentoja ainakaan finnairin kuskaamana.


    • wesku

      Aika jäykkä systeemi usein on niillä omatoimimatkoilla,koko summa on maksettava heti varausvaiheessa ja tosiaan mitään palautusta on turha odottaa,tosin riippuen lentoyhtiöstä

    • onnea peliin

      Katsohan varauksesi, mitä siinä lukee peruutuksesta tai muutoksesta yleensäkin. Tekemästäsi varauksesta asian pitäisi selvitä - muuthan eivät tiedä millainen varauksesi on ja eivät näin ollen osaa kertoa, että saatko rahat takaisin vai etkö saa. Toivottavasti menetät vain ns. toimistomaksun.

    • kenpä tietäis

      Kiitos asiallisista vastauksista! Liput ovat niitä "ei voi tehdä mitään muutoksia"-lippuja, jää nähtäväksi päästäänkö reissuun vai ei. Jos ei matkavakuutus korvaa, rahat on menetetty. Ihan sama, maailmassani on tällä hetkellä tärkeämpiä asioita mietittävänä...

    • SDFGDF

      Ei se ole ihan sama. MInä ainakin matkustaisin, vaikka henki menisi.

      • Äläs sano

        Seuraavalla lennollasi saattaa tulla tilanne jossa tiputte kymmenestä kilsasta maan pinnalle. Ja se on pitkä aika odottaa väistämätöntä....


    • interesting

      Moi!
      Hei myy ne liput! Älä nyt vain pois heitä..
      Vaikka puoleen hintaan torissa.
      Varmasti menee kaupaksi.
      Minne ne lennot on? Minäkin voisin olla kiinnostunut.

      • mutta...

        Voi olla, että lippuja ei saa käyttää kukaan muu kuin ostaja, eli ne on henk.koht, eikä saa luovuttaa toiselle, Tai saa, mutta niillä ei pääse koneeseen kukaan muu kuin ostaja.. Näin on käynyt minulle kun olin myymässä omaa lippuani kaverilleni, kun en päässyt lähtemään matkalle. En kylläkään muista minkä nimisestä palvelusta ostin liput. Lääkärintodistuksella olisi saanut rahat takaisin suoraan sieltä puljusta mistä ostin tiketin.


      • Kyl se toimii.
        mutta... kirjoitti:

        Voi olla, että lippuja ei saa käyttää kukaan muu kuin ostaja, eli ne on henk.koht, eikä saa luovuttaa toiselle, Tai saa, mutta niillä ei pääse koneeseen kukaan muu kuin ostaja.. Näin on käynyt minulle kun olin myymässä omaa lippuani kaverilleni, kun en päässyt lähtemään matkalle. En kylläkään muista minkä nimisestä palvelusta ostin liput. Lääkärintodistuksella olisi saanut rahat takaisin suoraan sieltä puljusta mistä ostin tiketin.

        Liput pystyy siirtämään toiselle kun sen tekee ajoissa ja ebookerssin kautta.


    • 20+90

      Miten olet jo nyt HUOLISSASI ensi joulun matkoista?

      Taitaa olla trolli ja jos ei ihmettelen:::)))

      • jfhdjfhdksjhdhk

        Pidä sinä suusi kiinni jos et mistään mitään ymmärrä.. voihan AP:lla tai matkaseuralla olla esimerkiksi nyt diagnosoitu vakava, etenevä, hoitoja vaativa pitkäaikaissairaus ..


      • ..--..--..

        Miksi ei? On maailmassa muitakin sairauksia kuin flunssa. Mistäs sinä tiedät vaikka ap:n lapsella olisi todettu syöpä ja rankat hoidot alkamassa. On paljon sellaisia sairauksia jotka voi pilata matkasuunnitelmat vähän pidemmäksikin aikaa kun vaan viikoksi tai kahdeksi.


    • perttola

      Mulla on prosessi käynnissä kyseisestä ongelmasta. otin Finnairin kautta matkan
      peruuntumisvakuutuksen mutta tuntuu todella vaikealta saada rahoja takaisin. NYT PYYDETÄÄN varausvahvistusta vaikka sain todistuksen Finnairilta jo maksetun matkan peruuttamisesta ja lääkärin todistuksen sairaudesta joka estää matkan.

    • järki käteen

      kannattaiskohan yleensäkin ENNEN sitä varausta selvittää ne ehdot, että mitä on ylipäätään ostamassa. Ei kun maksetaanpa ensin ja sitten vasta mietitään että mitäs tulikaan ostettua.

    • ZZZDDD

      Näin juuri järki käteen

      Olen samaa mieltä. Joku jo syövänkin tähän sekoitti.
      Jos lapsella olisi tai muulla läheisellä joku vakava sairaus...
      Ei kukaan nyt ensimmäisenä ajattele JOULUMATKAN TILAAMISTA.

      • ..........

        Siksi tässä ehkä puhutaankin perumisesta eikä tilaamisesta.


    • wesku1

      Tarkkana pitää olla jos koko varauksen tekee netissä ja maksaa saman tien,jos esim. vahingossa laittaa varaukseen väärän päivämäärän niin silloinkin todennäköisesti ei saa palautusta..ja tuloksena voi olla tuplamaksu matkasta

    • perussäännöt näin

      Se riippuu ihan ostamiesi lippujen ehdoista. Jos olet ostanut liput, kannattaa lukea, mitä siellä lipussa sanotaan.

      Ebookers vain välittää lippuja, ei vastaa niiden ehdoista.

      Lentoyhtiöiden liput myydään myyntikoodien mukaan eri hintaisina ja eri ehdoilla. Jos olet ostanut ne halvimmat liput, ne ovat yleensä vaihtokelvottomia. Jos ostat luokan kalliimmasta päästä olevia lippuja, ne tulevat yleensä peruutus- ja muutosoikeudella. Lentoyhtiöt maksaa lipun hinnan takaisin joskus kuolemantapauksissa, eivät sairastumisten takia, jos ehdoissa ei ole peruutusoikeutta.

      Matkavakuutus korvaa sairastumisen takia menetetyn lentolipun hinnan.

    • kokemuksella 4

      Saat sairastapauksessa, mikäli sinulla on voimassa oleva matkavakuutus. Sieltä saa kuittia lääkärintodistusta vastaan kaikki matkaan liittyvät kulut (lentoliput matkatavaramaksut hotelli), mikäli olet ne jo maksanut) takaisin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe